Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – ZLS-UPB2), 29. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00, 79/01, 30/02, 56/02 – ZJU, 110/02 – ZDT-B in 127/06 – ZJZP) in 16. člena Statuta Občine Gorje (Uradni list RS, št. 3/07) je Občinski svet Občine Gorje na 8. redni seji dne 10. 1. 2008 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Gorje za leto 2008
1. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
(vsebina odloka)
S tem odlokom se za Občino Gorje za leto 2008 določajo proračun, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine (v nadaljnjem besedilu: proračun).
2. VIŠINA SPLOŠNEGA DELA PRORAČUNA IN STRUKTURA POSEBNEGA DELA PRORAČUNA
2. člen
(sestava proračuna in višina splošnega dela proračuna)
V splošnem delu proračuna so prikazani prejemki in izdatki po ekonomski klasifikaciji do ravni 3-mestnih kontov.
Splošni del proračuna se na ravni podskupin kontov določa v naslednjih zneskih:
------------------------------------------------------------
A. BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV
v EUR
------------------------------------------------------------
Skupina/Podskupina Predlog proračuna 2008
kontov/Konto/Podkonto
------------------------------------------------------------
I. SKUPAJ PRIHODKI 2.617.887
(70+71+72+73+74)
TEKOČI PRIHODKI (70+71) 1.981.491
70 DAVČNI PRIHODKI 1.839.491
700 Davki na dohodek in 1.584.029
dobiček
703 Davki na premoženje 106.962
704 Domači davki na blago in 148.500
storitve
706 Drugi davki 0
71 NEDAVČNI PRIHODKI 142.000
710 Udeležba na dobičku in 20.000
dohodki od premoženja
711 Takse in pristojbine 2.500
712 Globe in denarne kazni 0
713 Prihodki od prodaje blaga 0
in storitev
714 Drugi nedavčni prihodki 119.500
72 KAPITALSKI PRIHODKI 7.595
720 Prihodki od prodaje 7.595
osnovnih sredstev
721Prihodki od prodaje zalog 0
722 Prihodki od prodaje 0
zemljišč in neopredmetenih
dolgoročnih sredstev
73 PREJETE DONACIJE 0
730 Prejete donacije iz 0
domačih virov
731 Prejete donacije iz 0
tujine
74 TRANSFERNI PRIHODKI 628.801
740 Transferni prihodki iz 214.002
drugih javnofinančnih
institucij
741 Prejeta sredstva iz 414.799
državnega proračuna iz
sredstev proračuna EU
II. SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43) 2.660.903
40 TEKOČI ODHODKI 602.650
400 Plače in drugi izdatki 160.630
zaposlenim
401 Prispevki delodajalcev za 16.020
socialno varnost
402 Izdatki za blago in 395.000
storitve
403 Plačila domačih obresti 5.000
409 Rezerve 26.000
41 TEKOČI TRANSFERI 802.467
410 Subvencije 51.500
411 Transferi posameznikom in 56.875
gospodinjstvom
412 Transferi neprofitnim 149.448
organizacijam in ustanovam
413 Drugi tekoči domači 544.644
transferi
414 Tekoči transferi v tujino 0
42 INVESTICIJSKI ODHODKI 1.161.786
420 Nakup in gradnja osnovnih 1.161.786
sredstev
43 INVESTICIJSKI TRANSFERI 94.000
431 Investicijski transferi 43.000
pravnim in fizičnim osebam,
ki niso proračunski
uporabniki
432 Investicijski transferi 51.000
proračunskim uporabnikom
III. PRORAČUNSKI PRESEŽEK (I.-II.) –43.016
(PRORAČUNSKI PRIMANJKLJAJ)
------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------
B. RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB
v EUR
------------------------------------------------------------
IV. PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL 17.893
IN PRODAJA KAPITALSKIH
DELEŽEV (750+751+752)
75 PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL 17.893
750 Prejeta vračila danih 5.967
posojil
751 Prodaja kapitalskih 11.926
deležev
752 Kupnine iz naslova 0
privatizacije
V. DANA POSOJILA IN POVEČANJE 0
KAPITALSKIH DELEŽEV
(440+441+442+443)
44 DANA POSOJILA IN POVEČANJE 0
KAPITALSKIH DELEŽEV
440 Dana posojila 0
441 Povečanje kapitalskih 0
deležev in naložb
442 Poraba sredstev kupnin iz 0
naslova privatizacije
443 Povečanje namenskega 0
premoženja v javnih skladih
in drugih osebah javnega
prava, ki imajo premoženje v
svoji lasti
VI. PREJETA MINUS DANA POSOJILA 17.893
IN SPREMEMBE KAPITALSKIH
DELEŽEV (IV.-V.)
------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------
C. RAČUN FINANCIRANJA
v EUR
------------------------------------------------------------
VII. ZADOLŽEVANJE (500) 0
50 ZADOLŽEVANJE 0
500 Domače zadolževanje 0
VIII. ODPLAČILO DOLGA (550) 17.877
55 ODPLAČILO DOLGA 17.877
550 Odplačilo domačega dolga 17.877
IX. POVEČANJE (ZMANJŠANJE) –43.000
SREDSTEV NA RAČUNIH
(I.+IV.+VII.-II.-V.-VIII.)
X. NETO ZADOLŽEVANJE (VII.- –17.877
VIII.)
XI. NETO FINANCIRANJE (VI.+VII.- 43.016
VIII.-IX.)
------------------------------------------------------------
STANJE SREDSTEV NA RAČUNIH 43.000
DNE 31. 12. 2007
9009 Splošni sklad za drugo 43.000
------------------------------------------------------------
Posebni del proračuna sestavljajo finančni načrti neposrednih uporabnikov, ki so razdeljeni na naslednje programske dele: področja proračunske porabe, glavne programe in podprograme, predpisane s programsko klasifikacijo izdatkov občinskih proračunov. Podprogram je razdeljen na proračunske postavke, te pa na podskupine kontov in konte, določene s predpisanim kontnim načrtom.
Posebni del proračuna do ravni proračunskih postavk – kontov in načrt razvojnih programov sta prilogi k temu odloku in se objavita na spletni strani Občine Gorje.
Načrt razvojnih programov sestavljajo projekti.
3. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
3. člen
(izvrševanje proračuna)
Proračun se izvršuje na ravni proračunske postavke – konta. Za izvrševanje proračuna je odgovoren župan občine oziroma od njega pooblaščena oseba.
Prejemniki proračunskih sredstev prejmejo proračunska sredstva na osnovi pogodbe, sklenjene na podlagi javnega razpisa, odločbe, sklepa občinskega sveta in sklepa ali odredbe župana.
Sredstva, ki se dodelijo na podlagi javnih razpisov, dodeljuje s sklepom župan. Na sklep župana ni pritožbe.
4. člen
(namenski prihodki in odhodki proračuna)
Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov, določenih v prvem stavku prvega odstavka 43. člena ZJF, tudi naslednji prihodki:
– turistična taksa,
– koncesijska dajatev od iger na srečo,
– pristojbina za vzdrževanje gozdnih cest,
– požarna taksa,
– prispevki občanov za izgradnjo kanalizacijskega omrežja,
– vsi transferni prihodki,
– taksa za obremenjevanje vode,
– taksa za obremenjevanje okolja zaradi odlaganja odpadkov.
5. člen
(prerazporejanje pravic porabe)
Osnova za prerazporejanje pravic porabe je zadnji sprejeti proračun, spremembe proračuna ali rebalans proračuna.
Župan je pooblaščen, da v skladu z zakonom o javnih financah in s tem odlokom lahko prerazporedi pravice porabe v posebnem delu proračuna v okviru istega glavnega programa. Med glavnimi programi v okviru področja proračunske porabe pa župan lahko prerazporedi pravice porabe, če s tem ni bistveno ogroženo izvajanje nalog, za katere so bila sredstva zagotovljena.
Župan s poročilom o izvrševanju proračuna v mesecu septembru in konec leta z zaključnim računom poroča občinskemu svetu o veljavnem proračunu za leto 2008 in njegovi realizaciji.
6. člen
(nakup in prodaja nepremičnin)
Župan lahko samostojno odloča o nakupu in prodaji zemljišč do površine 300 m2.
7. člen
(največji dovoljeni obseg prevzetih obveznosti v breme proračunov prihodnjih let)
Neposredni uporabnik lahko v tekočem letu razpiše javno naročilo za celotno vrednost projekta, ki je vključen v načrt razvojnih programov, če so zanj načrtovane pravice porabe na proračunskih postavkah v sprejetem proračunu.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za investicijske odhodke in investicijske transfere ne sme presegati 100% pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za blago in storitve in za tekoče transfere, ne sme presegati 60% pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
Omejitve iz prvega in drugega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami, razen če na podlagi teh pogodb lastninska pravica preide oziroma lahko preide iz najemodajalca na najemnika, in prevzemanje obveznosti za dobavo elektrike, telefona, vode, komunalnih storitve in drugih storitev, potrebnih za operativno delovanje neposrednih uporabnikov. Prav tako omejitev ne velja za obveznosti prevozov šolskih otrok, vzdrževanja gozdnih in občinskih cest in izdajanja občinskega časopisa.
Prevzete obveznosti iz drugega in tretjega odstavka tega člena se načrtujejo v finančnem načrtu neposrednega uporabnika in načrtu razvojnih programov.
8. člen
(spreminjanje načrta razvojnih programov)
Župan lahko spreminja vrednost projektov v načrtu razvojnih programov. Projekte, katerih vrednost se spremeni za več kot 20% mora predhodno potrditi občinski svet.
Projekti, za katere se zaradi prenosa plačil v tekoče leto, zaključek financiranja prestavi iz predhodnega v tekoče leto, se uvrstijo v načrt razvojnih programov po uveljavitvi proračuna.
Novi projekti se uvrstijo v načrt razvojnih programov na podlagi dokumenta identifikacije investicijskega projekta (DIIP), izdelanega v skladu z Uredbo o enotni metodologiji za izdelavo in obravnavo investicijskih projektov na področju javnih financ (Uradni list RS, št. 60/06).
Ostalo investicijsko dokumentacijo za projekte, vključene v načrt razvojnih programov, sprejema župan.
9. člen
(proračunski skladi)
Proračunski sklad je račun proračunske rezerve, oblikovane po ZJF.
Proračunska rezerva se v letu 2008 oblikuje v višini 13.000 EUR.
Na predlog za finance pristojnega organa občinske uprave odloča o uporabi sredstev proračunske rezerve za namene iz drugega odstavka 49. člena ZJF do višine 10.000 EUR odloča župan in o tem s pisnimi poročili obvešča občinski svet.
4. POSEBNOSTI UPRAVLJANJA IN PRODAJE STVARNEGA IN FINANČNEGA PREMOŽENJA OBČINE
10. člen
(odpis dolga)
Če so izpolnjeni pogoji iz tretjega odstavka 77. člena ZJF, lahko župan dolžniku do višine 50 EUR odpiše oziroma delno odpiše plačilo dolga.
5. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA
11. člen
(obseg zadolževanja občine in izdanih poroštev občine)
Za kritje presežkov odhodkov nad prihodki v bilanci prihodkov in odhodkov, presežkov izdatkov nad prejemki v računu finančnih terjatev in naložb ter odplačila dolgov v računu financiranja se občina za proračun leta 2008 lahko zadolži do višine 240.000,00 EUR in sicer za investicije v izgradnjo kanalizacijskega omrežja.
Občina sme dajati poroštvo za izpolnitev obveznosti javnih zavodov, katerih ustanoviteljica oziroma soustanoviteljica je, vendar največ do 5% realiziranih prihodkov v letu, v katerem se daje poroštvo. O dajanju poroštev odloča občinski svet.
12. člen
(obseg zadolževanja javnih zavodov)
Javna zavoda, katerih ustanoviteljica oziroma soustanoviteljica je občina, se smeta zadolževati le s soglasjem občine. O soglasju odloča občinski svet.
6. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
13. člen
(začasno financiranje v letu 2009)
V obdobju začasnega financiranja Občine Gorje v letu 2009, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep o določitvi začasnega financiranja.
14. člen
(uveljavitev odloka)
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 410-1/2008-1
Gorje, dne 10. januarja 2008
Župan
Občine Gorje
Peter Torkar l.r.