Uradni list

Številka 12
Uradni list RS, št. 12/2008 z dne 1. 2. 2008
Uradni list

Uradni list RS, št. 12/2008 z dne 1. 2. 2008

Kazalo

348. Pravilnik za izbor in sofinanciranje programov športa v Občini Brežice, stran 849.

Na podlagi Zakona o športu (Uradni list RS, št. 22/98, 110/02 – ZGO-1, 97/01 – ZSDP, 15/03 – ZOPA), Nacionalnega programa športa v RS (Uradni list RS, št. 24/00), Pravilnika o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 13/06) in 16. člena Statuta Občine Brežice (Uradni list RS, št. 49/99, 86/99 in 79/02) je Občinski svet Občine Brežice na 10. seji dne 21. 1. 2008 sprejel
P R A V I L N I K
za izbor in sofinanciranje programov športa v Občini Brežice
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
Javni interes Občine Brežice na področju športa obsega zlasti:
– zagotavljanje pogojev za ustvarjanje, posredovanje in dostopnost športa vsem občanom, predvsem pa otrokom in mladini,
– zagotavljanje pogojev za razvoj in delovanje vrhunskega športa,
– ustvarjanje možnosti za skladen razvoj posameznih športnih panog in društev na področju športa,
– promocijo občine s pomočjo športa.
Javni interes občina uresničuje:
– z občinskim programom športa,
– z občinskim letnim programom športa za posamezno proračunsko obdobje,
– z ustanavljanjem javnih zavodov za izvajanje skupnih nalog na področju športa in upravljanje ter vzdrževanje športnih objektov, ki so v občinski lasti,
– z zagotavljanjem pogojev za opravljanje in razvoj športa v občini,
– z zagotavljanjem javnih sredstev v proračunu občine za izvajanje programov športa,
– z ustanavljanjem javnih skladov,
– z graditvijo in vzdrževanjem javne infrastrukture na področju športa.
2. člen
S tem pravilnik se določajo merila, pogoji in postopki za izbor in sofinanciranje programov športa, pomembnih za razvoj športa v Občini Brežice v okviru vsakoletnega občinskega proračuna.
S programom športa v Občini Brežice se:
– opredelijo cilji in smernice za doseganje opredeljenih ciljev na vseh področjih športa, ki so predmet tega pravilnika,
– določi okvirna dinamika za uresničevanje ciljev po letih ter glavni elementi, po katerih se bo spremljalo uresničevanje ciljev,
– določi okvirni delež sredstev občinskega proračuna za doseganje navedenih ciljev.
3. člen
Sredstva, za programe določena v letnem programu športa, se v okviru občinskega proračuna Občine Brežice razdelijo izbranim izvajalcem na podlagi javnega razpisa.
II. UPRAVIČENCI IN POGOJI ZA PRIDOBITEV SREDSTEV IZ PRORAČUNA OBČINE BREŽICE
4. člen
Upravičenci do sofinanciranja športnih programov so:
a) društva, ki izvajajo programe športa,
b) zveze društev, ki jih ustanovijo društva s sedežem na območju Občine Brežice, in izvajajo programe športa,
c) zavodi s področja športa, vzgoje in izobraževanja,
d) zavodi, gospodarske družbe, zasebniki in druge organizacije, ki so na podlagi zakonskih predpisov registrirani za opravljanje dejavnosti na področju športa,
e) ustanove, ki so ustanovljene za opravljanje dejavnosti v športu ter so splošno koristne in neprofitne.
Društva in njihove zveze, ki so registrirane za izvajanje športnih dejavnosti, imajo pod enakimi pogoji prednost pri sofinanciranju športnih programov.
5. člen
Pogoji, ki jih morajo izpolnjevati izvajalci športnih programov:
– imajo sedež v Občini Brežice,
– imajo materialne, kadrovske in organizacijske pogoje za uresničevanje načrtovanih športnih aktivnosti,
– imajo organizirano redno vadbo oziroma druge redne športne aktivnosti,
– imajo urejeno evidenco o članstvu in plačani članarini,
– izvajajo programe športa najmanj leto dni.
Dodatni pogoji, ki jih morajo izpolnjevati izvajalci športnih programov, se določijo v javnem razpisu za posamezno proračunsko leto.
III. POSTOPEK DODELJEVANJA FINANČNIH SREDSTEV
6. člen
Postopek dodeljevanja finančnih sredstev izvajalcem športnih programov poteka po naslednjem zaporedju:
a) Priprava in sprejem letnega programa športa,
b) Priprava in objava javnega razpisa,
c) Odpiranje in ugotavljanje popolnosti prijav,
d) Obravnava in priprava predlogov ter izdaja sklepa o izboru,
e) Obveščanje izvajalcev ter sprejemanje in reševanje pritožb,
f) Sklepanje pogodb,
g) Spremljanje izvajanja pogodb in namenske porabe proračunskih sredstev,
h) Obravnava in ocena poročil o odobrenih programih.
Postopek izvedbe javnega razpisa vodi posebna pet (5) članska komisija (v nadaljevanju: komisija), ki jo za vsak razpis posebej imenuje župan.
Člani komisije morajo imeti potrebne izkušnje, ki omogočajo strokovno presojo vlog.
Za tehnična, administrativna in strokovna opravila je zadolžen Oddelek za družbene dejavnosti Občine Brežice, kolikor ni s tem pravilnikom določeno drugače.
a) Letni program športa
7. člen
Letni program športa s prioritetami financiranja v posameznem proračunskem letu na predlog Občinskega strokovnega sveta za šport sprejme župan občine, in sicer najkasneje do 25. novembra za prihodnje proračunsko obdobje.
V letnem programu športa se določi naslednje:
– programi športa, ki se sofinancirajo v tekočem proračunskem letu,
– obseg in vrsta dejavnosti, ki se sofinancirata pri posameznih programih,
– predvideni deleži sredstev za posamezne programe.
Finančni obseg letnega programa športa je odvisen od razpoložljivih sredstev v proračunu za posamezno proračunsko leto.
b) Javni razpis
8. člen
Javni razpis mora biti objavljen najkasneje do 30. novembra za prihodnje proračunsko obdobje, in sicer v skladu s sprejetim letnim programom športa za isto proračunsko obdobje.
Za javni razpis se pripravi ustrezna razpisna dokumentacija, v kateri se določijo dokazila, ki jih morajo predlagatelji športnih programov priložiti k prijavi. Na podlagi sprejetega letnega programa športa se določijo tudi podrobnejši razpisni pogoji za izbor programov ter število razpisanih programov.
Javni razpis se objavi v lokalnem časopisju in elektronskih medijih. Razpisni rok ne sme biti krajši od trideset (30) dni in ne daljši od petinštirideset (45) dni.
9. člen
Objava javnega razpisa mora vsebovati:
– navedbo razpisovalca sredstev,
– navedbo pravne podlage za dodeljevanje sredstev,
– programe, ki so predmet sofinanciranja,
– pogoje, ki jih morajo izpolnjevati izvajalci, njihovi programi ali projekti,
– vrste dokazil,
– kriterije in merila za izbor programov športa in dodelitev sredstev,
– predvideno višino razpisanih sredstev,
– določitev obdobja za porabo sredstev,
– razpisne roke,
– način dostave predlogov,
– navedbo oseb, pooblaščenih za dajanje informacij,
– rok, v katerem bodo predlagatelji obveščeni o izidu javnega razpisa.
c) Odpiranje in ugotavljanje popolnosti prijav
10. člen
Odpiranje prispelih vlog opravi komisija. Komisija vodi zapisnik o prispelih predlogih po predlagateljih in vsebinah, pri čemer ugotavlja formalno popolnost vlog.
Formalna popolnost vlog pomeni, da so vlogi priloženi vsi zahtevani dokumenti, ki izkazujejo identiteto, usposobljenost in zmožnost predlagatelja, da izvede predlagane programe.
Predlagateljem, ki bodo predložili neresnične in zavajajoče podatke glede prijavljenih programov, kot na primer prijava neobstoječih programov, uvrščanje neobstoječih oseb na sezname vadečih in podobno, se zavrnejo vsi prijavljeni programi na tekoči javni razpis ter se jih izloči iz sofinanciranja ob naslednjem razpisu.
11. člen
Komisija predlagatelje, ki so oddali nepopolne (formalno ali vsebinsko) vloge, pisno pozove k dopolnitvi. Rok za dopolnitev je pet (5) dni.
Formalno nepopolne vloge, ki jih predlagatelji v zadanem roku ne dopolnijo, se zavržejo, o čemer izda Oddelek za družbene dejavnosti, na predlog komisije, ustrezen sklep.
Kolikor predlagatelj vlogi ne priloži dokumentov, ki so vsebinsko vezani na posamezen prijavljeni program, vloga pa je sicer formalno popolna, se vloga ne zavrže.
Zoper sklep iz prvega odstavka tega člena je možna pritožba v pisni obliki, ki se naslovi na župana v roku osmih (8) dni od prejema sklepa o zavrnitvi.
Župan svojo dokončno odločitev, zoper katero ni možna pritožba, posreduje v roku petnajst (15) dni od prejema pritožbe.
d) Obravnava in priprava predlogov ter izdaja sklepa o izboru
12. člen
Komisija opravi strokovni pregled vseh formalno popolnih vlog ter jih oceni na podlagi pogojev in meril iz tega pravilnika in razpisnih pogojev. Komisija o svojem delu vodi zapisnik.
Komisija oblikuje predlog izbora programov oziroma prejemnikov sredstev in ga predloži Oddelku za družbene dejavnosti. Končni predlog mora biti oblikovan v roku 40 dni od roka za oddajo vlog.
e) Obveščanje izvajalcev ter sprejemanje in reševanje pritožb
13. člen
Sklep o izboru se predlagateljem dostavi priporočeno s povratnico v roku treh (3) dni od izdaje sklepa.
Predlagatelj se lahko na sklep o izboru iz prejšnjega odstavka tega člena pisno pritoži v roku osmih (8) dni od prejema sklepa županu občine, ki sprejme odločitev v roku petnajstih (15) dni od prejema pritožbe.
Županova odločitev je dokončna.
f) Sklepanje pogodb
14. člen
Sklepanje pogodb z izbranimi izvajalci se opravi v tridesetih (30) dneh od pravnomočnosti sklepa o izboru oziroma po sprejetju občinskega proračuna za tekoče leto.
Izbrani izvajalci morajo podpisano pogodbo vrniti Oddelku za družbene dejavnosti v desetih (10) dneh od prejema, v nasprotnem primeru se smatra, da je izvajalec odstopil od zahteve po sofinanciranju.
15. člen
Obvezne sestavine pogodbe so:
– naziv, naslov, davčna in matična številka ter bančni račun izvajalca,
– vrste, vsebina in obseg programov,
– čas realizacije programov,
– višina dodeljenih sredstev,
– proračunska postavka,
– način nadzora nad namensko porabo sredstev in realizacijo programov,
– rok in način predložitve poročil in dokazil o izvajanju programov in namenski porabi sredstev.
g) Sklepanje večletnih pogodb
16. člen
Z društvi, ki imajo pridobljen status društva, ki deluje v javnem interesu, sklenejo večletne pogodbe, vendar največ za obdobje štirih (4) let.
Večletne pogodbe se lahko sklenejo z društvi, ki imajo sedež v Občini Brežice, izvajajo programe za otroke in mladino oziroma izvajajo svojo dejavnost kontinuirano vsaj 5 let.
S pogodbo se opredelijo programi, za katere občina izraža interes, da se izvajajo kontinuirano ter imajo večji občinski pomen. Finančna sredstva se v pogodbi opredelijo za tisto obdobje, za katero je potrjen občinski proračun. Za naslednja leta se sklenejo ustrezni aneksi, s katerimi pa obsega programov iz osnove pogodbe ni možno širiti v smislu večjega skupnega obsega priznanih ur redne vadbe. Financiranje v posameznem proračunskem obdobju je odvisno tudi od prioritet zadanih v tekočem letnem programu športa.
Namera o sklepanju večletnih pogodb mora biti najavljena v javnem razpisu.
Vrsta dokazil, s katerimi društva izkazujejo, katere programe, v kakšnem obsegu in na kakšen način izvajajo v posameznem letu, ter obdobje, v katerem morajo ta dokazila predložiti, se opredeli v razpisnih pogojih. Praviloma pa je potrebno predložiti tista dokazila, iz katerih je razvidno, da programi društva izpolnjujejo merila in kriterije, določene s tem pravilnikom in razpisnimi pogoji. Dokazila je potrebno predložiti najmanj enkrat (1) letno.
h) Obravnava in ocena poročil o odobrenih programih
17. člen
Izvajalci so o izvajanju programov dolžni poročati najmanj enkrat letno. Poročila oddajajo na obrazcih, ki jih pripravi Oddelek za družbene dejavnosti.
Poročila obravnava in oceni Občinski strokovni svet za šport, praviloma pred vsakoletno objavo novega javnega razpisa.
IV. NAČIN FINANCIRANJA
18. člen
Občina zagotavlja sredstva za izbrane programe v okviru sprejetega proračuna za tekoče leto.
Vrednost programov se določa na podlagi pogojev in meril, ki so opredeljena v tem pravilniku, in Cenika za določanje vrednosti programov športa v Občini Brežice (v nadaljevanju: cenik), ki ga v skladu z letnim programom športa in sprejetim proračunom občine za posamezno proračunsko leto sprejme župan.
Do sprejema proračuna za tekoče leto se programi izbrani na javnem razpisu za tekoče leto akontativno sofinancirajo na podlagi cenika za preteklo leto.
Programi, ki so že sofinancirani iz naslova drugih proračunskih postavk, ne morejo biti sofinancirani iz naslova tega pravilnika.
V. PROGRAMI INTERESNE IN REDNE VADBE
19. člen
V javnem razpisu za tekoče proračunsko leto se lahko razpišejo sredstva za sofinanciranje naslednjih športnih programov in drugih aktivnosti na področju športa, kot sledi v nadaljevanju.
1. Športna vzgoja otrok in mladine
Športna vzgoja otrok in mladine, ki se prostovoljno ukvarjajo s športom zunaj obveznega vzgojno-izobraževalnega programa.
A) Interesna športna vzgoja
1.1. Interesna športna vzgoja predšolskih otrok
1.1.1. Zlati sonček – sofinancira se nakup knjižic, kolajn in diplom.
1.1.2. Naučimo se plavati – sofinancira se nakup knjižic, kolajn in diplom ter do 1/2 vstopnice za bazen na otroka.
1.1.3. Ciciban planinec – sofinancira se nakup knjižic, kolajn in diplom.
1.1.4. Najmanj 30 in največ 35-urni programi interesne vadbe (najmanj 1 šolska ura 35 tednov na leto) za skupine z najmanj 10 otroki, ki se izvaja izven časa rednega varstva otrok – sofinancirata se strokovni kader in najem objekta po ceniku.
1.2. Interesna športna vzgoja šoloobveznih otrok
1.2.1. Zlati sonček – sofinancira se nakup knjižic, kolajn in diplom.
1.2.2. Krpan – sofinancira se nakup knjižic, kolajn in diplom.
1.2.3. Naučimo se plavati – sofinancira se nakup knjižic, kolajn in diplom ter za 20-urne tečaje plavanja, če niso izvedeni v šoli v naravi, do 1/2 vstopnice za bazen na otroka.
1.2.4. Šolska športna tekmovanja – sofinancira se: glej poglavje X. tega pravilnika.
1.2.5. Planinska šola – največ 30-urni programi za skupine z najmanj 15 otroki – sofinancira se strokovni kader po ceniku.
1.2.6. Najmanj 30 in največ 35-urni programi interesne vadbe (najmanj 1 šolska ura 35 tednov na leto) za skupine z najmanj 10 otroki – sofinancira se strokovni kader in najem objekta po ceniku.
1.2.7. Najmanj 60 in največ 70-urni programi interesne vadbe (najmanj 2 šolski uri na teden 35 tednov na leto) za skupine z najmanj 10 otroki – sofinancira se strokovni kader in najem objekta po ceniku.
1.3. Interesna športna vzgoja otrok s posebnimi potrebami
1.3.1. Najmanj 30 in največ 35-urni programi interesne vadbe (najmanj 1 šolska ura na teden 35 tednov na leto) za skupine do največ 10 otrok – sofinancira se strokovni kader in najem objekta po ceniku.
1.4. Interesna športna vzgoja mladine
1.4.1. Šolska športna tekmovanja – sofinancira se: glej poglavje X. tega pravilnika.
1.4.2. Najmanj 30 in največ 35-urni programi interesne vadbe (najmanj 1 šolska ura 35 tednov na leto) za skupine z najmanj 10 mladimi – sofinancirata se strokovni kader in najem objekta po ceniku.
1.4.3. Najmanj 60 in največ 70-urni programi interesne vadbe (najmanj 2 šolski uri na teden 35 tednov na leto) za skupine z najmanj 10 mladimi – sofinancira se strokovni kader in najem objekta po ceniku.
1.5. Interesna športna vzgoja mladine s posebnimi potrebami
1.5.1. Najmanj 30 in največ 35-urni programi interesne vadbe (najmanj 1 šolska ura na teden 35 tednov na leto) za skupine do največ 10 mladih – sofinancirata se strokovni kader in najem objekta po ceniku.
Programe interesne vadbe otrok in mladine (30 do 70-urni programi) lahko prijavijo društva, društva in šole oziroma vrtci skupaj ali samo šole oziroma vrtci, pri čemer imajo prednost tisti programi, pri katerih sodelujeta društvo in šola oziroma vrtec. Programe interesne vadbe otrok in mladine s posebnimi potrebami lahko prijavijo izvajalci, ki so kvalificirani za delo z osebami s posebnimi potrebami.
Do sofinanciranja najema objekta niso upravičeni progami, ki se izvajajo v objektih, s katerimi upravljajo vrtci ali osnovne šole, katerih ustanoviteljica je Občina Brežice, oziroma izvajalci programov sami.
B) Programi redne vadbe športa otrok in mladine usmerjene v kakovostni in vrhunski šport
1.6. Športna vzgoja otrok usmerjenih v kakovostni in vrhunski šport
1.6.1. Panožne športne šole – kot je navedeno v Nacionalnem programu športa (točka 4.1.2.2.) – sofinancira se najem objekta za izvajanje redne vadbe.
1.6.2. Drugi programi redne vadbe – sofinancira se strokovni kader in objekt po ceniku:
1.6.2.1. Najmanj 120 in največ 160-urni programi vadbe (najmanj 3 ure tedensko 40 tednov na leto).
1.6.2.2. Najmanj 180 in največ 240-urni programi vadbe (najmanj 4,5 ure tedensko 40 tednov na leto).
Za programe vadbe otrok, usmerjene v vrhunski in kakovostni šport, lahko kandidirajo izvajalci, ki so s programi vključeni v redne sisteme tekmovanj panožnih športnih zvez, kar pomeni, da morajo biti v posamezen programe vključeni registrirani športniki, pri čemer se upošteva naslednje:
– za program 1.6.2.1.:
a) ni obvezno, da so vanj vključeni registrirani športniki oziroma da je vadbena skupina vključena v redni sistem tekmovanj panožne zveze, vendar pa s programom lahko kandidirajo le izvajalci, ki so v redni sistem tekmovanj panožne zveze vključeni z vsaj eno starejšo tekmovalno kategorijo,
b) za program lahko kandidirajo le skupine z otroci od 6. do 11. leta starosti,
c) kolikor je prijavljena starosto mešana skupina, mora biti delež otrok, ki so stari največ 11 let in najmanj 6 let, najmanj 80%,
– za program 1.6.2.2.:
a) v program morajo biti vključeni registrirani športniki (najmanj 80% vadečih) oziroma vadbena skupina mora biti vključena v redni sistem tekmovanj panožne zveze,
b) za program lahko kandidirajo le skupine z otroci do 15. leta starosti,
c) kolikor je prijavljena starosto mešana skupina, mora biti delež otrok, ki so stari največ 15 let in najmanj 11 let, najmanj 80%.
Vsakemu izvajalcu se lahko sofinancira največ 8 starostno in spolno čistih skupin. Če izvajalec prijavi čiste ter starostno in spolno mešane skupine, se mu prizna največ 6 skupin. V primeru, da izvajalec prijavi le starostno in spolno mešane skupine, se mu prizna največ 4 skupine.
1.7. Športna vzgoja mladine usmerjene v kakovostni in vrhunski šport
1.7.1. Panožne športne šole – kot je navedeno v Nacionalnem programu športa (točka 4.1.3.2.) – sofinancira se najem objekta za izvajanje redne vadbe.
1.7.2. Drugi programi redne vadbe – sofinancira se strokovni kader in najem objekta po ceniku:
1.7.2.1. Najmanj 120 in največ 160-urni programi vadbe (najmanj 3 ure tedensko 40 tednov na leto).
1.7.2.2. Najmanj 180 in največ 240-urni programi vadbe (najmanj 4,5 ure tedensko 40 tednov na leto).
1.7.2.3. Najmanj 270 in največ 320-urni programi vadbe (najmanj 6 ur tedensko 45 tednov na leto).
Za programe vadbe mladine usmerjene v vrhunski in kakovostni šport lahko kandidirajo izvajalci, ki so s programi vključeni v redne sisteme tekmovanj panožnih športnih zvez, kar pomeni, da morajo biti v posamezen programe vključeni registrirani športniki, pri čemer se upošteva naslednje:
a) v program morajo biti vključeni registrirani športniki (najmanj 80% vadečih) oziroma vadbena skupina mora biti vključena v redni sistem tekmovanj panožne zveze,
b) za program lahko kandidirajo le skupine z mladimi od 16. do 20. leta starosti,
c) kolikor je prijavljena starosto mešana skupina, mora biti delež mladih, ki so starejši od 16 let in mlajši od 20 let, najmanj 80%.
Za program 1.7.2.3. je potrebno upoštevati tudi naslednje:
a) v program morata biti vključena najmanj dva športnika s statusom državnega ali mladinskega razreda oziroma pri kolektivnih športnih panogah le tiste skupine, ki so vključene v ligaška tekmovanja na nivoju 1. oziroma 2. lige, če sistem ligaškega tekmovanja za posamezno športno panogo sestavljajo 3 ali več lig v istem sistemu.
Vsakemu izvajalcu se sofinancirajo največ 4 starostno in spolno čiste skupine. Če izvajalec prijavi čiste in starostno in spolno mešane skupine, se mu priznajo največ 3 skupine. V primeru, da izvajalec prijavi le starostno in spolno mešane skupine, se mu priznata največ 2 skupini.
2. Kakovostni šport
Kakovostni šport zajema vadbo in športna tekmovanja ekip ter posameznikov registriranih pri panožnih športnih zvezah, ki nimajo objektivnih strokovnih, organizacijskih in materialnih možnosti za vključitev v program vrhunskega športa in jih program športne rekreacije ne zadovoljujejo, so pa pomemben dejavnik razvoja športa.
Programom kakovostnega športa se sofinancira strokovni kader in najem objekta po ceniku:
2.1. Najmanj 180 in največ 240-urni programi vadbe (najmanj 4,5 ure tedensko 40 tednov na leto).
2.2. Najmanj 270 in največ 320-urni programi vadbe (najmanj 6 ur tedensko 45 tednov na leto).
Za programe kakovostnega športa lahko kandidirajo izvajalci, ki so s programi vključeni v redne sisteme tekmovanj panožnih športnih zvez, pri čemer se upošteva naslednje:
a) v program individualnih športnih panog mora biti vključenih najmanj 80% registrirani športnikov,
b) izvajalci morajo izvajati programe vsaj za dve mlajši starostni kategoriji, pri čemer ni nujno, da sta programa izbrana kot programa v javnem interesu.
Za program 2.2. je potrebno upoštevati tudi naslednje:
a) v program morata biti vključena najmanj dva športnika s statusom državnega ali perspektivnega razreda oziroma pri kolektivnih športnih panogah le tiste skupine, ki so vključene v ligaška tekmovanja na nivoju 1. oziroma 2. lige, če sistem ligaškega tekmovanja za posamezno športno panogo sestavljajo 3 ali več lig v istem sistemu.
3. Vrhunski šport
Vrhunski šport zajema vadbo in tekmovanja športnikov, ki imajo status mednarodnega, svetovnega in perspektivnega razreda.
3.1. Programi redne vadbe vrhunskega športa – sofinancira se strokovni kader in najem objekta po ceniku:
3.1.1. Najmanj 360 in največ 400-urni programi vadbe (najmanj 8 ur tedensko 45 tednov na leto).
3.1.2. Najmanj 540 do največ 600-urni programi vadbe (najmanj 12 ur tedensko 45 tednov na leto).
3.2. Štipendije vrhunskim športnikom (dijakom in študentom), ki so opredeljene v posebnem pravilniku.
3.3. Sofinanciranje udeležbe športnikov s stalnim prebivališčem v občini Brežice, ki so registrirani v društvu, katerega sedež je v občini Brežice, na svetovnih in evropskih prvenstvih, svetovnih igrah ter na tekmah svetovnega in evropskega pokala, kjer jim panožne športne zveze v celoti ne zagotavljajo sredstev za pokrivanje stroškov udeležbe – sredstva se podelijo na podlagi posebne prošnje v skladu s sredstvi, ki so za ta namen predvidena v posebni postavki proračuna občine za tekoče leto. Sredstva niso predmet javnega razpisa.
En športnik je letno lahko upravičen do sofinanciranja udeležbe le na enem večjem tekmovanju.
Za programe vrhunskega športa lahko kandidirajo izvajalci, ki so s programi vključeni v redne sisteme tekmovanj panožnih športnih zvez, pri čemer se upošteva naslednje:
a) v program individualnih športnih panog mora biti vključenih najmanj 80% registrirani športnikov,
b) izvajalci morajo izvajati programe vsaj za dve mlajši starostni kategoriji, pri čemer ni nujno, da sta programa izbrana kot programa v javnem interesu,
Za program 4.1.1 je potrebno upoštevati tudi naslednje:
a) v program morata biti vključena vsaj dva športnika s statusom perspektivnega ali mednarodnega razreda oziroma pri kolektivnih športnih panogah le tiste skupine, ki so vključene v ligaška tekmovanja na nivoju 1. lige in so zadnjo tekmovalno sezono končale v zgornji četrtini lestvice.
Za program 4.1.2 je potrebno upoštevati tudi naslednje:
a) v program mora biti vključen vsaj en športnik s statusom svetovnega razreda oziroma pri kolektivnih športnih panogah le tiste skupine, ki so vključene v evropska ligaška tekmovanja.
4. Športna rekreacija
Športna rekreacija je aktivno, koristno in prijetno izpolnjevanje dnevnega, tedenskega in letnega prostega časa odraslih.
Programi redne vadbe morajo vključevati najmanj 10 vadečih starejših od 20 let. Občina izvajalcem programov v javnem interesu zagotavlja nižjo ceno najema objektov, ki so v njeni lasti.
Za programe občanov starejših od 65 let se sofinancira najem objekta po ceniku in strokovni kader.
4.1. 40-urni programi redne vadbe, ki poteka sezonsko (praviloma 2 uri tedensko 20 tednov na leto).
4.2. 80-urni programi redne vadbe, ki poteka skozi vse leto (praviloma 2 uri tedensko 40 tednov na leto).
5. Šport invalidov
Športna dejavnost invalidov vseh starosti, ki se prostovoljno ukvarjajo s športom.
Programi redne vadbe morajo vključevati najmanj 10 vadečih invalidov. Sofinancira se najem objekta po ceniku in strokovni kader.
5.1. 40-urni programi redne vadbe, ki poteka sezonsko (praviloma 2 x tedensko 2 uri 20 tednov na leto).
5.2. 80-urni programi redne vadbe, ki poteka skozi vse leto (praviloma 2 x tedensko 2 uri 40 tednov na leto).
6. Izobraževanje in usposabljanje strokovnih kadrov v športu
6.1. Sofinanciranje izobraževanja in usposabljanje strokovnega kadra v društvih in njihovih občinskih zvezah, po programih, ki jih potrdi Strokovni svet za šport RS, pri čemer pridobivanje licenc ni predmet sofinanciranja tega pravilnika.
6.2. Sofinanciranje izpopolnjevanje strokovnega kadra v društvih in njihovih občinskih zvezah, in sicer za kotizacijo brez stroškov namestitve in prevoza.
7. Sofinanciranje delovanja društev in zvez društev ter Zavoda za šport Brežice
7.1. Zavod za šport Brežice (Odlok o ustanovitvi Zavoda za šport Brežice, Uradni list RS, št. 53/96 in 119/04).
7.2. Športna društva in njihove zveze – sofinanciranje delovanja na podlagi obsega izbranih programov na javnem razpisu, ki obsega sofinanciranje materialnih stroškov društev in njihovih zvez, kot je opredeljeno v poglavju VI tega pravilnika.
8. Športne prireditve v občini
8.1. Prireditve rekreativnega značaja (enodnevne in lige).
8.2. Prireditve za registrirane športnike, ki presegajo občinski ali medobčinski nivo.
8.3. Druge športne prireditve občinskega pomena.
Sofinancira se izvedba prireditev, kot je opredeljeno v poglavju VI oziroma v poglavju IX tega pravilnika.
9. Promocija športa v občini
Sofinancira se izdaja publikacij, izvedba prireditev (kot npr. »športnik leta«).
Višina sredstev iz občinskega proračuna ne more presegati 80% upravičenih stroškov izvedbe programa, ki je v javnem interesu.
10. Planinstvo in taborništvo
Sofinanciranje izletništva v sredogorje in visokogorje, izletništvo v taboru – sofinancira se strokovni kader po ceniku v skladu s poglavjem IX tega pravilnika.
11. Drugi programi v skladu z Nacionalnim programom športa
Drugi programi, opredeljeni v Nacionalnem programu športa.
20. člen
Pojem »starostno« čista vadbena skupina zajema skupine, ki se uvrščajo znotraj naslednjih razponov:
– otroci od 6. do 11. leta starosti,
– otroci od 12. do 15. leta starosti,
– mladi od 16. do 20. leta starosti,
– člani in članice nad 20 let.
Pri specifičnih športnih panogah lahko izvajalci programov prijavijo na razpis starostno in spolno mešane skupine.
Pri individualnih športnih panogah je minimalno število vadečih v skupini 6, pri kolektivnih športnih panogah pa najmanj 7 oziroma najmanj tisto število plus dva, ki v posamezni športni panogi zadostuje za ekipo, ki igra.
V posamezno vadbeno skupino mora biti vključenih najmanj 80% vadečih s stalnim prebivališčem v Občini Brežice.
Izvajalcem se lahko pri programih kakovostnega in vrhunskega športa priznata skupno največ dve vadbeni skupini.
Izvajalci, ki kandidirajo za programe za članske kategorije, morajo izvajati programe vsaj za dve mlajši starostni kategoriji (mladi in mlajši). Kolikor izvajalec izvaja vadbo v eni vadbeni skupini oziroma kandidira z enim starostno in spolno mešanim programom, ker to omogoča vrsta športne panoge, mora biti v vadbeno skupino vključenih vsaj 40% vadečih v starostni kategoriji mladincev in mlajših.
Pod enakimi pogoji imajo prednost pri izboru programov tisti izvajalci, za katere nastopajo športniki vzgojeni v matičnem društvu.
VI. MERILA, KRITERIJI IN DRUGA DOLOČILA ZA DOLOČITEV OBSEGA SREDSTEV SOFINANCIRANJA PROGRAMOV INTERESNE IN REDNE VADBE
a) Materialni stroški
21. člen
Merila razvrščajo športna društva v razrede, na podlagi katerih se določi višina sredstev, ki jih športna društva prejemajo za svoje delovanje – materialne stroške (točka 7.2. 19. člena tega pravilnika).
22. člen
Razvrstitev športnih društev v skupine glede na vsebino njihovega delovanja:
1. skupina: V tej skupini so športna društva, ki se ukvarjajo z individualnimi športnimi panogami in katerih člani tekmujejo v uradnih tekmovalnih sistemih nacionalnih športnih zvez. To so športne panoge, pri katerih lahko posameznik osvoji naslov državnega prvaka.
2. skupina: V tej skupini so športna društva, ki se ukvarjajo s kolektivnimi športnimi panogami in tekmujejo v uradnih tekmovalnih sistemih nacionalnih športnih zvez. To so športne panoge, pri katerih lahko ekipa osvoji naslov državnega prvaka.
3. skupina: V tej skupini so športna društva, ki se ukvarjajo z miselnimi športnimi igrami.
4. skupina: V tej skupini so športna društva, katerih dejavnost je rekreativnega značaja.
5. skupina: V tej skupini so planinska in taborniška športna društva, ki izvajajo programe v skladu s točko 10. 19. člena tega pravilnika.
Pri razvrščanju športnih društev v skupine se upošteva osnovna dejavnost posameznega športnega društva, za katero je registriran.
23. člen
Športna društva se znotraj posamezne skupine (1.–5.) razvrstijo v razrede glede na razširjenost in uspešnost športnih panog, s čimer se zagotovi različnost sofinanciranja športnih društev glede na pomen in uveljavljenost le-teh.
Kriteriji za določitev razširjenosti in uspešnosti športnih panog so:
a) število članov, ki plačujejo članarino,
b) število registriranih tekmovalcev,
c) število ustrezno usposobljenih strokovnih delavcev za izvajanje programov vadbe,
d) število kategorij, za katere se izvajajo programi za registrirane športnike v skladu s tem pravilnikom,
e) število mlajših kategorij (do 16 let), za katere se izvajajo programi za registrirane športnike v skladu s tem pravilnikom,
f) število doseženih prvih treh mest na državnih prvenstvih oziroma državnih pokalih,
g) nivo ligaških tekmovanj,
h) število kategoriziranih športnikov, pri čemer se vrednoti število športnikov po posameznih razredih kategorizacije, na dan 30. 11. za posamezno leto,
i) število realiziranih ur redne vadbe v preteklem koledarskem letu za posamezne vadbene skupine oziroma programe planinstva in taborništva.
Za posamezne skupine iz prejšnjega člena tega pravilnika se posamezni kriteriji uporabljajo, kolikor jih je možno določiti.
24. člen
Športna društva se na podlagi vsakega kriterija določenega v 23. členu tega pravilnika razvrstijo v tri (3) razrede znotraj posamezne skupine, in sicer:
+-------------------+------------------------+-----------------+
|       Razred      |      Meja razreda      |   Število enot  |
+-------------------+------------------------+-----------------+
|         1.        |       70% in več       |        3        |
+-------------------+------------------------+-----------------+
|         2.        |         41%–70%        |        2        |
+-------------------+------------------------+-----------------+
|         3.        |         1%–40%         |        1        |
+-------------------+------------------------+-----------------+
100% vrednost meje razreda je določena s povprečno vrednostjo posameznega kriterija, pomnoženo z 2 (100% = 2 x povprečje).
25. člen
Končna razvrstitev se določi s seštevkom števila enot posameznih kriterijev za vsako društvo, pri čemer se uporabi določilo iz 30. člena tega pravilnika.
Sredstva za delovanje društev se določijo na podlagi razvrstitve športnih društev in klubov v razrede, pri čemer so posamezni razredi ovrednoteni na sledeči način:
+-------------------------------+------------------------------+
|                               |   Cenovno ovrednotenje za    |
|            Razred             |          določitev           |
|                               |sredstev za delovanje društev |
+-------------------------------+------------------------------+
|              1.               |     100% vrednosti točk      |
+-------------------------------+------------------------------+
|              2.               |      70% vrednosti točk      |
+-------------------------------+------------------------------+
|              3.               |      40% vrednosti točk      |
+-------------------------------+------------------------------+
26. člen
Število točk se določi na podlagi vsote vseh ur programov redne vadbe otrok, mladine in invalidov ter programov redne vadbe kakovostnega in vrhunskega športa oziroma programov športne rekreacije izbranih na javnem razpisu.
Izvajalcem iz 5. skupine 28. člena tega pravilnika se število točk določi tako, da se seštejejo, ure priznane za izvedbo akcij planinstva in taborništva (v skladu z določili poglavja IX. tega pravilnika) po javnem razpisu.
Za posamezno proračunsko leto se uporabljajo podatki zbrani do 30. 11. v tekočem letu, razen za točko h) 29. člena tega pravilnika.
Vrednost točke za določitev sredstev za delovanje društev se določi v ceniku.
b) Tekmovalni stroški
27. člen
Izvajalcem se za izbrane programe, ki so vključeni v tekmovalni sistem, zagotovi sofinanciranje stroškov:
– prijavnin oziroma članarin za vstop v tekmovalni sistem,
– prevozov na tekmovanja,
– štartnin pri udeležbi na tekmovanjih,
– sodniških stroškov pri organizaciji tekmovanj
– stroški najema športnega objekta, prostora za izvedbo tekmovanja,
– stroški najema specifične opreme (npr. naprav za merjenje časa, športnega orodja) za izvedbo tekmovanja pri čemer se upoštevajo specifičnosti posameznih športnih panog.
Do sofinanciranja so upravičeni izvajalci, katerih izbrani programi so vključeni v redni tekmovalni sistem panožnih nacionalnih zvez, in sicer za vse starostne kategorije in nivojske lige oziroma tekmovanja, vključno s članskimi kategorijami, ki so vključene v sisteme rednih tekmovanj:
Kolektivni športi:
– ligaške tekme v sistemu državnega prvenstva,
– ligaške tekme za naslov pokalnega državnega prvaka.
Individualni športi:
– tekmovanja za naslov državnega prvaka (državna prvenstva),
– ligaška tekmovanja v sistemu državnega prvenstva,
– pokalne državne tekme.
Za uveljavljanje pravice do povračila tekmovalnih stroškov mora izvajalec dostaviti dokazilo, da so ekipe oziroma športniki iz izbranih programov prijavljeni v tekmovalni sistem panožne nacionalne zveze v posameznih tekmovalnih sezonah, kar predloži ob prijavi na javni razpis.
Po pravnomočnosti sklepa o izboru programov po izvedenem javnem razpisu za posamezno proračunsko leto je izvajalec dolžan predložiti okvirni stroškovnik in načrt udeležbe na tekmovanjih oziroma za organizacijo tekmovanj za izbrane programe športa na posebnem obrazcu, iz katerega mora biti razvidno naslednje:
a) Udeležba na tekmovanjih:
– kraj in datum gostovanja,
– število tekmovalcev in spremstva,
– vrsta tekmovanja,
– oddaljenost (v kilometrih),
– stroški prijavnin oziroma članarin,
– stroški štartnin.
b) Organizacija tekmovanj:
– kraj in datum organizacije,
– vrsta tekmovanja,
– stroški sojenja (s številom sodnikov),
– stroški najema športnega objekta, prostora,
– stroški najema specifične opreme.
c) Stroški vstopa v tekmovalni sistem:
– sistem tekmovanja, ekipa, posameznik,
– stroški prijavnin oziroma članarin.
Sredstva se med posamezne skupine tekmovalnih stroškov, navedenih v prejšnjem odstavku, razdelijo sorazmerno v skladu z višino proračunskih sredstev za te namene. Sorazmerje se določi tako, da se seštejejo predvideni stroški za posamezno skupino tekmovalnih stroškov, ki jih predložijo izvajalci, ter se tako določi razmerje med skupinami stroškov in izvajalci, ki so do le teh upravičeni. Za stroške prevoza se upoštevajo največ cene (EUR/km) javnega avtobusnega prevoza v Sloveniji na dan 31. 12. v letu objave javnega razpisa oziroma pri prevozu z osebnimi vozili se upošteva višina 15% povprečne cene NMB-95 oktanov preteklega leta na prevožen kilometer.
Izplačila sredstev za sofinanciranje tekmovalnih stroškov se uveljavljajo na podlagi dejanskih stroškov posameznih izvajalcev in na podlagi maksimalnih deležev, izračunanih na podlagi določil iz prejšnjih odstavkov tega člena. Izvajalci za izbrane programe športa dostavijo mesečno poročilo o realizaciji tekmovanj na posebnem obrazcu. Poročilu morajo priložiti dokazila (fotokopije računov, potrdil ...) o dejanskih stroških vezanih na udeležbo oziroma tekmovanje posameznega tekmovanja.
Tekmovanja, ki so sofinancirana po določilih tega člena pravilnika, izvajalcu ne morejo biti sofinancirana tudi po določilih IX. poglavja pravilnika – Prireditve.
Obrazce za oddajo okvirnih stroškovnikov ter poročil pripravi Oddelek za družbene dejavnosti.
c) Sredstva za strokovni kader
28. člen
Sredstva za strokovni kader se določijo glede na stopnjo športne strokovne izobrazbe oziroma usposobljenosti ter glede na število udeležencev v posameznem izbranem programu, za katerega se sofinancira strokovni kader.
Stopnje športne strokovne izobrazbe oziroma strokovne usposobljenosti so:
I. stopnja (npr. trener pripravnik …),
II. stopnja (npr. vaditelj, inštruktor, učitelj …),
III. stopnja (npr. trener),
IV. stopnja (npr. višji trener, učitelj športne vzgoje),
V. stopnja (diplomanti Fakultete za šport).
Strokovno izobrazbo oziroma usposobljenost strokovni delavci izkazujejo s potrdili oziroma diplomami, ki jih izdajo za to pooblaščene institucije in ustanove, ter s potrjenimi licencami v prehodnem obdobju, kot sledi iz prejšnjega odstavka tega člena.
d) Sredstva za najem objektov
29. člen
Višina priznanega stroška za najem športnega objekta oziroma prostora, kjer posamezni izvajalci izvajajo programe, ki so v javnem interesu, se določi s cenikom iz 16. člena tega pravilnika, in sicer za uro najema objektov, razvrščenih po naslednjem kriteriju:
– športne dvorane nad 1.000 m2,
– telovadnice od 500 do 1.000 m2,
– telovadnice do 500 m2,
– fitnes,
– predavalnice, učilnice,
– zaprta strelišča,
– druge pokrite športne površine (teniška igrišča, kegljišče),
– pomožna in glavna nogometna igrišča,
– strelišča na prostem,
– zunanja teniška igrišča,
– zunanja asfalta igrišča,
– druge športne površine in objekti.
Za objekte: atletski stadion, strelišče na Gubčevi in teniška igrišča na Kajuhovi ulici v Brežicah, ki so v lasti oziroma solastništvu Občine Brežice in jih uporabljajo posamezna društva neposredno, se obseg sredstev določi na podlagi dejanskih tekočih materialnih stroškov (električna energija, ogrevanje, komunalne storitve, voda, tekoče vzdrževanje in zavarovanje objekta).
Izhodišče za določitev posameznega priznanega stroška najema na uro je cena objektov, ki so v lasti Občine Brežice.
Dejanski priznani obseg najema objektov se posameznemu izvajalcu prizna na podlagi predloženih potrjenih urnikov vseh na javnem razpisu izbranih vadbenih skupin, vendar največ do skupnega obsega vseh izbranih programov.
VII. PLANINSTVO IN TABORNIŠTVO
30. člen
Določitev števila ur, ki se priznavajo za sofinanciranje strokovnega kadra pri izvedbi akcij planinstva in taborništva:
1. Izletništvo v sredogorje: 2 vodnika na skupino najmanj 15 izletnikov, in sicer za 5 ur vodenja na dan.
2. Izletništvo v visokogorje: 2 vodnika na skupino najmanj 10 izletnikov, in sicer za 8 ur vodenja na dan. En izlet je lahko največ dvodneven.
3. Izletništvo v taboru: 1 vodnik na vsakih 10 udeležencev tabora po 4 ure na dan.
VIII. ŠPORTNI DODATEK
31. člen
Športni dodatek se dodeli športnim društvom oziroma drugim izvajalcem športa, katerih člani so pridobili status kategoriziranega športnika oziroma katerih mladinske ali članske ekipe v kolektivnih športnih panogah nastopajo v 1. oziroma 2. državni ligi, če sistem ligaškega tekmovanja za posamezno kolektivno športno panogo sestavljajo 3 ali več lig v istem sistemu. V primeru kolektivnih športnih panog se športnemu društvu prizna športni dodatek za tisto število športnikov, ki v posamezni kolektivni športni panogi zadostuje za ekipo, ki igra. Temu številu se prištejeta še dva športnika.
Športni dodatek se prizna za posameznega športnika za obdobje statusa oziroma leto uvrščenosti ekipe v ligo iz prejšnjega odstavka tega člena v kolektivni športni panogi, in sicer v naslednjem številu točk:
– svetovni razred                                   150 točk,
– mednarodni razred                                 130 točk,
– perspektivni razred                               110 točk,
– državni razred (in članske ekipe v kolektivnih
športnih panogah iz prejšnjega odstavka tega
člena)                                               90 točk,
– mladinski razred (in mladinske ekipe
kolektivnih športnih panogah iz prejšnjega
odstavka tega člena)                                 70 točk.
Vrednost točke se določi v ceniku. Sredstva se športnim društvom nakazujejo v obliki dotacije brez izvedbe javnega razpisa v skladu s proračunskimi zmožnostmi, praviloma pa vsako trimesečje na podlagi obvestila Olimpijskega komiteja Slovenije.
IX. PRIREDITVE
32. člen
Športne prireditve po tem pravilniku so organizirana športna srečanja in tekmovanja.
Prireditve morajo biti najavljene in propagirane v slovenščini. V vseh najavah in propagandnem gradivu mora biti na vidnem mestu omenjena Občina Brežice kot sofinancer.
Za izvedbo športnih prireditev, ki so izbrane na javnem razpisu, se izvajalcem nakažejo sredstva na načine, ki so opredeljeni od 33. do 35. člena tega pravilnika. Vrednost točke iz navedenih členov se določi v ceniku.
a) Tekmovanja rekreativnega značaja
33. člen
Rekreativne prireditve morajo izpolnjevati naslednje pogoje:
– da gre za enodnevne prireditve (turnirji) ali ligaška tekmovanja,
– da gre za prireditve s tekmovalnim značajem za neregistrirane športnike,
– da je vsaj polovica skupin, ki se udeležujejo ligaških tekmovanj, iz Občine Brežice,
– da prireditev nima denarnega nagradnega sklada.
Med rekreativne prireditve spadajo tudi tekmovanja za upokojence in invalide ter športne prireditve, ki jih organizirajo študentska društva, organizirana v občini Brežice.
Enodnevni turnirji: priznajo se stroški organizacije v višini 100 točk, če sodelujejo najmanj 4 ekipe oziroma 30 posameznikov, oziroma 200 točk, če sodeluje več kot 6 ekip oziroma 60 posameznikov.
Ligaška tekmovanja: priznajo se stroški organizacije v višini 40 točk za vsako ekipo iz Občine Brežice, pri čemer mora v ligi sodelovati najmanj 8 ekip in morajo biti določene propozicije tekmovanja.
b) Tekmovanja za registrirane športnike
34. člen
Prireditve za registrirane športnike morajo izpolnjevati naslednje pogoje:
a) da se organizira tekmovanje v športni panogi, ki je v občini razvita in katere nosilec ima organizirano redno strokovno vadbo,
b) da gre za eno ali največ dvodnevno tekmovanje,
c) da gre za prireditve s tekmovalnim značajem za registrirane športnike,
d) da tekmovanje šteje za naslov državnega prvaka ali pokalnega prvaka ali gre za reprezentančna izborna tekmovanja ali ima mednarodni pomen,
e) da tekmovanje ni sofinancirano v skladu s 27. členom tega pravilnika.
Priznajo se stroški organizacije tekmovanja v višini 200 točk za tekmovanje, na katerem sodeluje več kot 30 posameznikov oziroma najmanj 4 ekipe, oziroma 400 točk za tekmovanje, na katerem sodeluje več kot 60 posameznikov oziroma najmanj 8 ekip.
c) Druge športne prireditve v občini
35. člen
Med druge športne prireditve v občini sodijo:
– prireditve, ki množično vključujejo različne starostne kategorije občanov,
– prireditve, ki vzpodbujajo občane k ukvarjanju z rekreativnim športom in k zdravemu načinu življenja,
– množično pohodništvo in kolesarjenje,
– dnevi športa, na katerih se predstavijo različne športne panoge,
– prireditve ob proslavi okroglih obletnic (10, 20 let ...) športnih društev,
– druge športne prireditve občinskega pomena.
Prireditve se sofinancirajo v višini največ 50% upravičenih stroškov izvedbe prireditve, ki jih izvajalec izkaže z verodostojnimi listinami.
X. ŠOLSKA ŠPORTNA TEKMOVANJA
a) Splošne določbe
36. člen
Prireditelj občinskih športnih tekmovanj je Oddelek za družbene dejavnosti Občine Brežice.
Organizator, izvajalec in koordinator je Zavod za šport Brežice, s katerim se sklene ustrezna pogodba. K izvedbi se lahko priključijo šole, športna društva in športne zveze.
Sofinancira se izvedba in udeležba osnovnošolcev in srednješolcev na tekmovanjih iz tistih športnih panog, ki so za posamezno šolsko leto opredeljena v Uradnem razpisu šolskih športnih tekmovanj in prireditev Ministrstva za šolstvo in šport.
b) Izvedba občinskih šolskih športnih tekmovanj
37. člen
Za občinsko šolsko prvenstvo se šteje tekmovanje, ki se ga udeleži najmanj:
– v individualnih športnih panogah šest (6) tekmovalcev iz vsaj dveh (2) šol brežiške občine,
– v kolektivnih športnih panogah ter v individualnih športnih panogah za ekipna tekmovanja po tri (3) moštva iz vsaj dveh (2) šol brežiške občine.
V primeru, da se na razpisano tekmovanje ne prijavi zadostno število tekmovalcev oziroma moštev, kot je opredeljeno v prejšnjem odstavku tega člena, ima tekmovanje značaj šolskega oziroma izbirnega tekmovanja za področno oziroma državno tekmovanje in ga izpelje šola, ki kandidira za udeležbo na tekmovanju višjega nivoja, in se ne sofinancirajo iz občinskega proračuna razen diplom oziroma priznanj.
38. člen
Za izvedbo tekmovanj iz prejšnjega člena tega pravilnika se upoštevajo pravila, ki jih ob vsakem šolskem letu izda ministrstvo za šolstvo in šport.
c) Obseg sofinanciranja
39. člen
Prireditelj financira izvedbo občinskih šolskih športnih tekmovanje, in sicer:
1. Za športe iz skupine A in B (atletika, gimnastika, košarka, rokomet, odbojka, mali nogomet, orientacijski tek, odbojka na pesku, badminton, streljanje z zračno puško, namizni tenis):
– stroške sodnikov v moštvenih športnih panogah v skladu s cenikom na tekmo,
– stroške sodnikov v individualnih športnih panogah v skladu s cenikom na tekmovanje,
– stroške priprave štartnih list, zbiranja rezultatov ter izdelave biltena v skladu s cenikom na šolo udeleženko.
2. Športi iz skupine C (množične prireditve, hitrostno kotalkanje, smučarski teki, šah, judo, tenis, gorsko kolesarjenje, karate, štafetni ulični teki, cestni teki, lokostrelstvo, športno plezanje, atletski mnogoboji):
– za organizacijo in izpeljavo tekmovanja v skladu s cenikom na šolo udeleženko.
Sredstva se organizatorju nakažejo v obliki dotacije po prejemu poročila o izvedbi tekmovanja.
40. člen
Priznanja za občinska šolska športna tekmovanja priskrbi prireditelj, in sicer:
– za individualne športne panoge kolajne za prva tri mesta,
– za ekipna tekmovanja v individualnih športnih panogah, kjer sodelujejo več kot tri (3) šole, pokale za prva tri mesta, sicer pokal za prvo mesto,
– za kolektivne športne panoge, kjer sodelujejo več kot tri (3) šole, pokale in kolajne za prva tri mesta, sicer pokal le za prvo mesto,
– diplome za najboljše igralce v moštvenih športnih panogah.
Za izbirna tekmovanja prireditelj priskrbi diplome oziroma priznanja.
41. člen
Prireditelj sofinancira tudi nastope posameznikov, ekip in moštev, ki se na občinskih oziroma izbirnih tekmovanjih uvrstijo na področna ali državna tekmovanja, in sicer:
– stroški prevoza s cenovno najugodnejšim prevoznikom,
– prehrano tekmovalcev v višini, ki je določena s cenikom,
– štartnino in prevoz udeležencev Krosa Dela ter prevoz za Pokljuški tek na smučeh (izključno osnovnošolcem in dijakom).
Sredstva se šoli udeleženki nakažejo na podlagi dostavljenega poročila na posebnem obrazcu, ki se mu priložijo:
– poimenski seznam udeležencev,
– računi za prevoz in prehrano, kolikor se ta ne pripravi v šolski kuhinji,
– druga dokazila.
XI. ŠPORTNI OBJEKTI
a) Vlaganja v športne objekte
42. člen
Športni objekti so za športno dejavnost opremljene in urejene površine in prostori.
Razvrstitev športnih objektov:
a) objekti, ki so v lasti Občine Brežice in z njimi upravljajo javni zavodi, katerih ustanoviteljica je Občina Brežice,
b) objekti, ki so v lasti Občine Brežice in z njimi upravljajo športna društva ali krajevne skupnosti,
c) objekti, ki so v lasti športnih društev in njihovih zvez,
d) objekti širšega pomena za izvajanje športno-rekreativne dejavnosti občanov (planinske poti, kolesarske steze, tekaške steze, vodne proge …),
e) objekti, ki so v lasti drugih pravnih ali fizičnih oseb.
43. člen
Sredstva za investicije, investicijsko in tekoče vzdrževanje ter nakup opreme za športne objekte, ki so v lasti Občine Brežice, se določajo v vsakoletnem proračunu občine na posebnih proračunskih postavkah, in sicer v skladu s potrebami in zmožnostmi ter na podlagi zakonskih in podzakonskih aktov, ki urejajo področje športa, vzgoje in izobraževanja.
44. člen
Sofinanciranje vlaganj v ostale športne objekte je odvisno od zagotavljanja sredstev v proračunih občine za posamezna leta, pri čemer se sredstva namenjajo izključno za vlaganja v tiste športne objekte, ki so dostopni vsem občanom in v katerih se prednostno izvajajo športni programi, ki so v javnem interesu občine.
Sredstva se dodelijo na podlagi izvedenega javnega razpisa. V posameznem proračunskem letu se financirajo praviloma največ trije (3) projekti iz petega odstavka tega člena. Isti izvajalec ne more pridobiti sredstev dve leti zaporedoma, razen, če je to smiselno zaradi obsega in pomena projekta.
Do sredstev za vzdrževanje športnih objektov in površine ter planinskih poti v občini Brežice so upravičeni lastniki, najemniki ali upravljalci objektov in površin ter poti. Prednost pri pridobivanju sredstev imajo športna društva, ki so registrirana v Občini Brežice.
Prosilci morajo za koriščenje proračunskih sredstev obvezno izpolnjevati naslednje pogoje:
a) da je prosilec lastnik, upravljalec ali najemnik objekta, pri čemer mora biti pogodba o upravljanju oziroma najemu sklenjena najmanj za dobo 10 let od dneva predvidenega za začetek vlaganj v objekt,
b) ima zaključeno finančno konstrukcijo, pri čemer morajo kandidati zagotoviti najmanj 70% sredstev iz lastnih ali drugih virov,
c) ima pridobljena vsa upravna dovoljenja za posege,
d) vodi investicijo v skladu z veljavno zakonodajo,
e) v primeru, da za uporabo objekta zaračunava najemnino, le-ta za izvajalce športnih programov, ki so v javnem interesu občine, ne sme biti višja od cen, ki so določene v ceniku.
Sredstva se prednostno namenjajo za:
– adaptacijo in rekonstrukcijo objekta,
– posodobitev objektov in športnih naprav,
– racionalizacijo stroškov (ekološki, tehnični in tehnološki vidiki),
– ostala dela, ki so nujna za nemoteno izvajanje dejavnosti in niso predmet tekočega vzdrževanja.
b) Uporaba športnih objektov
45. člen
Prednost pri uporabi športnih objektov, ki so v lasti občine (razen šolskih telovadnic, ŠD Dobova ter ŠD Brežice v času pouka), imajo:
a) programi športne vzgoje otrok in mladine,
b) programi vrhunskega športa,
c) programi kakovostnega športa,
d) športna rekreacija odraslih,
e) ostali interesenti.
46. člen
V športnih objektih, ki so v lasti občine in z njimi ne upravlja Zavod za šport Brežice, morajo upravljalci športnim društvom in njihovim zvezam, ki so registrirani v Občini Brežice in imajo status društva, ki deluje v javnem interesu na področju športa, zaračunavati najemnino največ v višini, ki je določena v ceniku.
XII. INFORMATIKA V ŠPORTU
47. člen
Za organizacijo in sistematično spremljanje stanja v športu ter za razvoj te dejavnosti in spremljanje doseganja dolgoročnih ciljev na tem področju se vodijo naslednji registri podatkov:
– register športnikov,
– register izvajalcev programov športa,
– register strokovnih delavcev v športu,
– register športnih rezultatov,
– register športnih objektov v občini,
– ostali registri.
48. člen
Register športnikov obsega: ime in priimek, spol, rojstni datum, prebivališče, športno panogo, matični klub, trenutni klub, stopnjo kategorizacije. Podatki se pridobijo od športnih društev.
49. člen
Register izvajalcev programov športa obsega: ime oziroma naziv, sedež, datum ustanovitve, ime in priimek zakonitega zastopnika, naziv športne panoge oziroma dejavnosti, ime in priimek kontaktne osebe. Podatki se pridobijo od športnih društev.
50. člen
Register strokovnih delavcev v športu obsega: ime in priimek, rojstni datum, prebivališče, naziv delodajalca, strokovno usposobljenost oziroma izobrazbo, športno panogo. Podatki se pridobijo od športnih društev.
51. člen
Register športnih rezultatov obsega: naziv tekmovanja, ime in priimek športnika oziroma športnikov, ki so dosegli rezultat, društvo, iz katerega izhajajo, dosežen rezultat, čas in kraj izvedbe tekmovanja.
Register se vodi za rezultate dosežene ob koncu posameznega tekmovanja (npr.: v sistemu ligaških tekmovanj se evidentira končno doseženo mesto v skupnem seštevku). Podatki posredujejo športna društva, praviloma v tridesetih (30) dneh po doseženem rezultatu.
52. člen
Register športnih objektov v občini obsega: ime objekta, lokacijo, podatke o lastniku, leto izgradnje, namen uporabe, velikost tekmovalnih in drugih površin ter zemljiškoknjižni izpisek. Podatki se pridobijo od lastnikov oziroma upravljalcev objektov.
53. člen
Registri, ki še niso vzpostavljeni, se vzpostavijo v roku enega (1) leta od sprejema tega pravilnika. Registri se ažurirajo najmanj enkrat letno.
Glede na potrebe se lahko uvedejo tudi drugi registri, ki jih na podlagi tega pravilnika in na predlog Občinskega strokovnega sveta za šport predpiše župan.
Za vodenje registrov župan lahko določi pravno osebo, ki je registrirana za opravljanje dejavnosti s področja športa, za kar, če je treba, sklene ustrezna pogodba.
54. člen
Osebni podatki, potrebni za vzpostavitev in vodenje registrov, se zbirajo, obdelujejo, shranjujejo in posredujejo v skladu s posebnimi predpisi s področja varstva osebnih podatkov.
Evidence se vodijo računalniško in v papirnati obliki. Hranijo se trajno in arhivirajo v arhivih Občine Brežice.
XIII. NADZOR
a) Finančni nadzor
55. člen
Izvajalci programov športa, ki so v javnem interese, so programe dolžni izvajati v skladu s tem pravilnikom in drugimi predpisi ter načeli s področja športa.
Prejemnik namenskih sredstev iz občinskega proračuna je na zahtevo sofinancerja dolžan predložiti ustrezne dokumente in podatke, ki se nanašajo na namensko porabo sredstev.
Kolikor se ugotovi, da izvajalec nenamensko porablja proračunska sredstva, se sofinanciranje takoj ustavi, že prejeta sredstva pa mora izvajalec vrniti v občinski proračun skupaj z zakonsko predpisanimi obrestmi.
b) Strokovni nadzor
56. člen
Strokovni nadzor nad izvajanjem programov športa, ki so v javnem interesu, izvaja Zavod za šport Brežice na mestu izvajanja programov.
Obiski so napovedani ali nenapovedani in se pri posameznih izvajalcih programov športa opravijo najmanj enkrat v koledarskem letu.
Ob obisku se napiše zapisnik v treh izvodih, ki ga podpišeta nadzorni delavec in strokovni delavec, ki program izvaja. Oba prejmeta po en izvod zapisnika, tretji izvod se odda na Oddelek za družbene dejavnosti.
Podatki iz zapisnika so osnova za preverjanje dejanskega izvajanja programov športa, ki so opredeljeni v pogodbi iz 15. člena tega pravilnika.
Župan lahko za izvedbo strokovnega nadzora določi Oddelek za družbene dejavnosti ali pooblasti drugo osebo.
XIV. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
57. člen
S sprejemom tega pravilnika preneha veljati Pravilnik za izbor in izvedbo programov športa v Občini Brežice (Uradni list RS, št. 1/02 in 60/04).
58. člen
Letni program športa za proračunsko leto 2008 se sprejme najpozneje v tridesetih (30) dneh od uveljavitve tega pravilnika.
Javni razpis za sofinanciranje programov v letu 2008 se izvede najpozneje v tridesetih (30) dneh od uveljavitve tega pravilnika.
59. člen
Ta pravilnik začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 677-1/2007
Župan
Občine Brežice
Ivan Molan l.r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti