Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi – uradno prečiščeno besedilo ZLS-UPB2 (Uradni list RS, št. 94/07), 29. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00, 79/01, 30/02, 56/02 – ZJU, 110/02 – ZDT-B, 127/06 – ZJZP in 14/07 – ZSPDPO) in 17. člena Statuta Občine Lendava (Uradni list RS, št. 26/99, 119/00, 69/02 in 69/06) je Občinski svet Občine Lendava na 12. seji dne 23. 1. 2008 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Lendava za leto 2008
1. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
(vsebina odloka)
S tem odlokom se za Občino Lendava za leto 2008 določajo proračun, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine (v nadaljnjem besedilu: proračun).
2. VIŠINA SPLOŠNEGA DELA PRORAČUNA IN STRUKTURA POSEBNEGA DELA PRORAČUNA
2. člen
(sestava proračuna in višina splošnega dela proračuna)
V splošnem delu proračuna so prikazani prejemki in izdatki po ekonomski klasifikaciji do ravni podkontov.
Splošni del proračuna se na ravni podskupin kontov določa v naslednjih zneskih:
------------------------------------------------------------
v EUR
A. BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV
------------------------------------------------------------
Skupina/Podskupina kontov/Konto/Podkonto Proračun leta
2008
------------------------------------------------------------
I. SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+73+74) 15.907.720
TEKOČI PRIHODKI (70+71) 7.678.724
70 DAVČNI PRIHODKI 6.709.069
700 Davki na dohodek in dobiček 5.512.244
703 Davki na premoženje 716.625
704 Domači davki na blago in storitve 480.200
71 NEDAVČNI PRIHODKI 969.655
710 Udeležba na dobičku in dohodki od 79.495
premoženja
711 Upravne takse in pristojbine 7.000
712 Globe in druge denarne kazni 18.000
713 Prihodki od prodaje blaga in 481.660
storitev
714 Drugi nedavčni prihodki 383.500
72 KAPITALSKI PRIHODKI 990.733
720 Prihodki od prodaje osnovnih 23.733
sredstev
722 Prihodki od prodaje zemljišč in 967.000
neopredmetenih dolgoročnih sredstev
73 PREJETE DONACIJE 36.776
730 Prejete donacije iz domačih virov 36.776
74 TRANSFERNI PRIHODKI 7.201.487
740 Transferni prihodki iz drugih 5.347.250
javnofinančnih institucij
741 Prejeta sredstva iz državnega 1.854.237
proračuna iz sredstev proračuna
Evropske unije
II. SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43) 18.130.612
40 TEKOČI ODHODKI 3.643.496
400 Plače in drugi izdatki zaposlenim 716.935
401 Prispevki delodajalcev za 113.318
socialno varnost
402 Izdatki za blago in storitve 2.465.243
403 Plačila domačih obresti 94.000
409 Rezerve 254.000
41 TEKOČI TRANSFERI 3.259.590
410 Subvencije 100.500
411 Transferi posameznikom in 1.238.500
gospodinjstvom
412 Transferi neprofitnim 271.570
organizacijam in ustanovam
413 Drugi tekoči domači transferi 1.649.020
42 INVESTICIJSKI ODHODKI 10.349.226
420 Nakup in gradnja osnovnih 10.349.226
sredstev
43 INVESTICIJSKI TRANSFERI 878.300
431 Investicijski transferi pravnim 728.300
in fizičnim osebam, ki niso
proračunski uporabniki
432 Investicijski transferi 150.000
proračunskim uporabnikom
III. PRORAČUNSKI PRIMANJKLJAJ (II.- I.) –2.222.892
------------------------------------------------------------
B. RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB
------------------------------------------------------------
Skupina/Podskupina kontov/Konto/Podkonto Proračun leta
2008
------------------------------------------------------------
IV. PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN 200.000
PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV (75)
75 PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN 200.000
PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV
751 Prodaja kapitalskih deležev 200.000
V. DANA POSOJILA IN POVEČANJE 50.000
KAPITALSKIH DELEŽEV (44)
44 DANA POSOJILA IN POVEČANJE 50.000
KAPITALSKIH DELEŽEV
441 Povečanje kapitalskih deležev in 50.000
finančnih naložb
VI. PREJETA MINUS DANA POSOJILA IN 150.000
SPREMEMBE KAPITALSKIH DELEŽEV (IV.-
V.)
------------------------------------------------------------
C. RAČUN FINANCIRANJA
------------------------------------------------------------
Skupina/Podskupina kontov/Konto/Podkonto Proračun leta
2008
------------------------------------------------------------
VII. ZADOLŽEVANJE (500) 400.000
50 ZADOLŽEVANJE 400.000
500 Domače zadolževanje 400.000
VIII. ODPLAČILA DOLGA (550) 199.170
55 ODPLAČILA DOLGA 199.170
550 Odplačila domačega dolga 199.170
IX. ZMANJŠANJE SREDSTEV NA RAČUNIH 1.872.062
(I.+IV.+VII.-II.-V.-VIII.)
X. NETO ZADOLŽEVANJE (VII.-VIII.) 200.830
XI. NETO FINANCIRANJE (VI.+VII.-VIII.- 2.222.892
IX.)
------------------------------------------------------------
STANJE SREDSTEV NA RAČUNIH OB KONCU
PRETEKLEGA LETA
9009 Splošni sklad za drugo 2.322.703
------------------------------------------------------------
Posebni del proračuna sestavljajo finančni načrti neposrednih uporabnikov, ki so razdeljeni na naslednje programske dele: področja proračunske porabe, glavne programe in podprograme, predpisane s programsko klasifikacijo izdatkov občinskih proračunov. Podprogram je razdeljen na proračunske postavke, te pa na podskupine kontov ter podkonte, določene s predpisanim kontnim načrtom.
Posebni del proračuna do ravni proračunskih postavk – podkontov in Načrt razvojnih programov sta prilogi k temu odloku in se objavita na spletni strani Občine Lendava.
Načrt razvojnih programov sestavljajo projekti.
2. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
3. člen
(izvrševanje proračuna)
Proračun se izvršuje na ravni proračunske postavke – podkonta.
4. člen
(namenski prihodki in odhodki proračuna)
Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov, določenih v prvem stavku prvega odstavka 43. člena ZJF, tudi naslednji prihodki:
1. prihodki neposrednih uporabnikov za izvajanje javnih gospodarskih služb,
2. prihodki neposrednih uporabnikov od občanov, ki se razporedijo za namene, za katere se pobirajo,
3. prihodki iz naslova okoljskih dajatev za onesnaževanje okolja zaradi odvajanja odpadnih voda,
4. prihodki iz naslova okoljskih dajatev za onesnaževanje okolja zaradi odlaganja odpadkov,
5. prihodki iz naslova vračila telekomunikacijskih vlaganj,
6. transferni prihodki iz državnega proračuna ali drugih javnih institucij za določene namene ki zahtevajo sorazmerni izdatek.
Namenski prihodki se lahko razporedijo na namenske odhodke ko so vplačani na žiro račun oziroma, ko realizacija prihodkov preseže planirane prihodke iz tega naslova.
O razporeditvi namenskih prihodkov odloča župan oziroma v primerih ožjih delov občin predsednik sveta.
O razporeditvah namenskih prihodkov poroča župan na način in v rokih kot je določeno v zadnjem odstavku 5. člena tega odloka.
5. člen
(prerazporejanje pravic porabe)
Osnova za prerazporejanje pravic porabe je zadnji sprejeti proračun, spremembe proračuna ali rebalans proračuna.
O prerazporeditvah pravic porabe v posebnem delu proračuna odloča župan oziroma v primeru ožjih delov občin predsednik sveta z naslednjimi omejitvami:
– v okviru posameznega podprograma neomejeno
– med posameznimi podprogrami v okviru enega programa do višine 15% posameznega programa iz katerega se sredstva prerazporejajo
– med glavnimi programi v okviru enega področja porabe do višine 5% sredstev posameznega področja porabe
– med področji porabe do višine 3% vseh planiranih odhodkov iz bilance prihodkov in odhodkov
– med neposrednimi uporabniki proračuna do višine 1% vseh planiranih odhodkov iz bilance prihodkov in odhodkov.
O izvršenih prerazporeditvah župan dvakrat letno poroča občinskemu svetu. Za prvih šest mesecev poroča do konca meseca septembra 2008, za celotno obdobje leta 2008 pa pri I. obravnavi zaključnega računa za leto 2008.
6. člen
(največji dovoljeni obseg prevzetih obveznosti v breme proračunov prihodnjih let)
Neposredni uporabnik lahko v tekočem letu razpiše javno naročilo za celotno vrednost projekta, ki je vključen v načrt razvojnih programov, če so zanj načrtovane pravice porabe na proračunskih postavkah v sprejetem proračunu.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za investicijske odhodke in investicijske transfere ne sme presegati 75% pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika, od tega:
1. v letu 2009 60% navedenih pravic porabe in
2. v ostalih prihodnjih letih 40% navedenih pravic porabe.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za blago in storitve in za tekoče transfere, ne sme presegati 25% pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
Omejitve iz prvega in drugega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami, razen če na podlagi teh pogodb lastninska pravica preide oziroma lahko preide iz najemodajalca na najemnika, in prevzemanje obveznosti za dobavo elektrike, telefona, vode, komunalnih storitve in drugih storitev, potrebnih za operativno delovanje neposrednih uporabnikov.
Prevzete obveznosti iz drugega in tretjega odstavka tega člena se načrtujejo v finančnem načrtu neposrednega uporabnika in načrtu razvojnih programov.
Ožji deli občine ne smejo začeti postopka javnega naročanja ter sklepati pogodbe ki presegajo 5.000,00 EUR brez pisnega soglasja župana.
7. člen
(spreminjanje načrta razvojnih programov)
Predstojnik neposrednega uporabnika (župan oziroma v primeru ožjih delov občin predsednik sveta) lahko spreminja vrednost projektov v Načrtu razvojnih programov. Projekte, katerih vrednost se spremeni za več kot 50% mora predhodno potrditi občinski svet. Spremembe vrednosti projekta morajo biti usklajene s proračunom. O spremembah vrednosti projektov iz Načrta razvojnih programov mora župan poročati skupaj s poročili o izvršenih prerazporeditvah pravic porabe v posebnem delu proračuna.
Projekti, za katere se zaradi prenosa plačil v tekoče leto, zaključek financiranja prestavi iz predhodnega v tekoče leto, se uvrstijo v načrt razvojnih programov po uveljavitvi proračuna. Uvrstitev teh projektov mora biti usklajena s proračunom.
Novi projekti se uvrstijo v načrt razvojnih programov na podlagi odločitve občinskega sveta.
8. člen
(proračunska rezerva)
Proračunska rezerva se v letu 2008 oblikuje v višini 4.000,00 EUR.
Na predlog za finance pristojnega organa občinske uprave odloča o uporabi sredstev proračunske rezerve za namene iz drugega odstavka 49. člena ZJF v posameznem primeru do višine 10.000,00 EUR župan in o tem s pisnimi poročili obvešča občinski svet.
4. POSEBNOSTI UPRAVLJANJA IN PRODAJE STVARNEGA IN FINANČNEGA PREMOŽENJA DRŽAVE
9. člen
Če so izpolnjeni pogoji iz tretjega odstavka 77. člena ZJF, lahko župan oziroma v primeru ožjih delov občin predsednik sveta dolžniku do višine 5.000,00 EUR odpiše oziroma delno odpiše plačilo dolga.
5. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA
10. člen
(obseg zadolževanja občine in izdanih poroštev občine)
Zaradi kritja presežkov odhodkov nad prihodki v bilanci prihodkov in odhodkov, presežkov izdatkov nad prejemki v računu finančnih terjatev in naložb ter odplačila dolgov v računu financiranja se občina za proračun leta 2008 lahko zadolži do višine 400.000,00 EUR, in sicer za investicijo izgradnje kanalizacijskega omrežja.
6. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
11. člen
(začasno financiranje v letu 2009)
V obdobju začasnega financiranja Občine Lendava v letu 2009, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep o določitvi začasnega financiranja.
12. člen
(uveljavitev odloka)
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 032-0001/2008
Lendava, dne 23. januarja 2008
Župan
Občine Lendava
mag. Anton Balažek l.r.