Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (ZLS-UPB2, Uradni list RS, št. 94/07), 29. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00, 79/01, 30/02) in 16. člena Statuta Občine Braslovče (Uradni list RS, št. 37/99, 55/00 in 16/03) je Občinski svet Občine Braslovče na 11. seji dne 6. 2. 2008 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Braslovče za leto 2008
1. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
S tem odlokom se za Občino Braslovče za leto 2008 določajo proračun, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine (v nadaljnjem besedilu: proračun).
2. VIŠINA SPLOŠNEGA DELA PRORAČUNA IN STRUKTURA POSEBNEGA DELA PRORAČUNA
2. člen
V splošnem delu proračuna so prikazani prejemki in izdatki po ekonomski klasifikaciji na ravni kontov.
Splošni del proračuna na ravni podskupin kontov se določa v naslednjih zneskih:
v eurih
------------------------------------------------------------
Skupina/ BESEDILO Proračun leta
Podskupina 2008
kontov
------------------------------------------------------------
A. BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV
------------------------------------------------------------
I. SKUPAJ PRIHODKI 4.818.333
(70+71+72+73+74)
TEKOČI PRIHODKI (70+71) 3.198.596
70 DAVČNI PRIHODKI 2.817.176
(700+703+704+706)
700 Davki na dohodek in 2.451.671
dobiček
703 Davki na premoženje 193.905
704 Domači davki na blago in 171.600
storitve
706 Drugi davki
71 NEDAVČNI PRIHODKI 381.420
(710+711+712+713+714)
710 Udeležba na dobičku in 53.200
dohodki od premoženja
711 Takse in pristojbine 7.500
712 Denarne kazni 900
713 Prihodki od prodaje blaga 7.000
in storitev
714 Drugi nedavčni prihodki 312.820
72 KAPITALSKI PRIHODKI 178.369
(720+721+722)
720 Prihodki od podaje 84.369
osnovnih sredstev
721 Prihodki od prodaje zalog
722 Prihodki od prodaje 94.000
zemljišč in
neopredmetenih dolgoročnih
sredstev
73 PREJETE DONACIJE (730+731) 30.000
730 Prejete donacije iz 15.000
domačih virov
731 Prejete donacije iz tujine 15.000
74 TRANSFERNI PRIHODKI (740) 1.411.368
740 Transferni prihodki iz 1.371.368
drugih
javnofinančnih institucij
741 Prejeta sredstva iz 40.000
državnega proračuna iz
sredstev proračuna EU
II. SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43) 5.715.450
40 TEKOČI ODHODKI 1.773.947
(400+401+402+403+409)
400 Plače in drugi izdatki 243.450
zaposlenim
401 Prispevki delodajalcev za 35.751
socialno
varnost
402 Izdatki za blago in 1.299.329
storitve
403 Plačila domačih obresti 32.500
409 Rezerve 162.917
41 TEKOČI TRANSFERI 1.085.709
(410+411+412+413+414)
410 Subvencije 31.011
411 Transferi posameznikom in 711.333
gospodinjstvom
412 Transferi neprofitnim org. 134.552
in ustanovam
413 Drugi tekoči domači 208.813
transferi
414 Tekoči transferi v tujino
42 INVESTICIJSKI ODHODKI (420) 1.369.889
420 Nakup in gradnja osnovnih 1.369.889
sredstev
43 INVESTICIJSKI TRANSFERI 1.485.905
(431+432)
431 Investicijski transferi 713.431
pravnim in fizičnim osebam, ki
niso proračunski upor.
432 Investicijski transferi 772.474
proračunskim
uporabnikom
III. PRORAČUNSKI PRIMANJKLJAJ I.- –897.117
II.
------------------------------------------------------------
B. RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN
NALOŽB
------------------------------------------------------------
75 IV. PREJETA VRAČILA DANIH 126.498
POSOJIL IN PRODAJA KAPITALSKIH
DELEŽEV (750+751+752)
750 Prejeta vračila danih
posojil
751 Prodaja kapitalskih 125.000
deležev
752 Kupnine iz naslova 1.498
privatizacije
44 V. DANA POSOJILA IN POVEČANJ
KAPITALSKIH DELEŽEV
(440+441+442+443)
440 Dana posojila
441 Povečanje kapitalskih
deležev
442 Poraba sredstev kupnin iz
naslova
privatizacije
443 Povečanje namenskega
premoženja v javnih skladih in
drugih osebah j. p.
VI. PREJETA MINUS DANA POSOJILA IN 126.498
SPREMEMBE KAPITALSKIH DELEŽEV
(IV.-V.)
------------------------------------------------------------
C. RAČUN FINANCIRANJA
------------------------------------------------------------
50 VII. ZADOLŽEVANJE (500) 621.919
500 Domače zadolževanje 621.919
55 VIII. ODPLAČILA DOLGA (550)
550 Odplačila domačega dolga 31.300
IX. POVEČANJE (ZMANJŠANJE) –180.000
SREDSTEV NA RAČUNIH
(I.+IV.+VII.-II.-V-VIII.)
X. NETO ZADOLŽEVANJE (VII.-VIII.) 590.619
XI. NETO FINANCIRANJE (VI.+VII.- 897.117
VIII.-IX.)
XII. STANJE SREDSTEV NA RAČUNIH DNE 180.000
31.12. PRETEKLEGA LETA (ocena)
------------------------------------------------------------
Posebni del proračuna sestavljajo finančni načrti neposrednih uporabnikov, ki so razdeljeni na naslednje programske dele: področja proračunske porabe, glavne programe in podprograme, predpisane s programsko klasifikacijo izdatkov občinskih proračunov. Podprogram je razdeljen na proračunske postavke, te pa na podskupine kontov in konte, določene s predpisanim kontnim načrtom.
Posebni del proračuna na ravni proračunskih postavk-kontov in načrt razvojnih programov sta prilogi k temu odloku in se objavita na spletnih straneh Občine Braslovče.
3. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
3. člen
Proračun se izvršuje na ravni proračunske postavke – konta.
4. člen
Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov, določenih v prvem stavku prvega odstavka 43. člena ZJF, tudi naslednji prihodki: pristojbina za vzdrževanje gozdnih cest, požarna taksa, prispevek za priključitev na javni vodovodni sistem, prispevek za priključitev na javni kanalizacijski sistem in druge predpisane namenske dajatve.
Če se v tekočem letu v proračun vplača namenski prejemek, ki zahteva sorazmeren namenski izdatek, ki v proračunu ni izkazan ali ni izkazan v zadostni višini, se v višini dejanskih prejemkov poveča obseg izdatkov in proračun.
Pravice porabe sredstev, ki so izkazane na proračunskih postavkah za usklajevanje plačnih nesorazmerij, ki niso porabljene v tekočem letu, se prenesejo v naslednje leto za isti namen.
5. člen
Župan odloča o prerazporeditvah pravic porabe v posebnem delu proračuna pri posameznem neposrednem uporabniku med glavnimi programi v okviru posameznega področja proračunske porabe.
Osnova za prerazporejanje pravic porabe so zadnji sprejeti proračun, spremembe proračuna ali rebalans proračuna.
Župan s poročilom o izvrševanju proračuna v mesecu juliju in z zaključnim računom poroča občinskemu svetu o veljavnem proračunu za leto 2008 in o njegovi realizaciji.
6. člen
Obseg prevzetih obveznosti, ki bodo zapadle v prihodnjih letih za investicijske odhodke, bo potekal skladno z načrtom razvojnih programov, za namene, za katere je že načrtovana pravica porabe na postavki proračuna v tekočem letu.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za blago in storitve in za tekoče transfere, ne sme presegati 25% pravic porabe po sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
Omejitve iz tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami in prevzemanje obveznosti za dobavo elektrike, telefona, vode, komunalnih storitev in drugih storitev, potrebnih za operativno delovanje neposrednih uporabnikov.
Prevzete obveznosti iz tega člena se načrtujejo v finančnem načrtu neposrednega uporabnika in načrtu razvojnih programov.
7. člen
Župan lahko spreminja vrednost projektov v načrtu razvojnih programov. Projekte, katerih vrednost se spremeni za več kot 20%, mora predhodno potrditi občinski svet.
Projekti, za katere se, zaradi prenosa plačil v tekoče leto, zaključek financiranja prestavi iz predhodnega v tekoče leto, se uvrstijo v načrt razvojnih programov uveljavljenega proračuna.
Novi projekti se uvrstijo v načrt razvojnih programov na podlagi odločitve občinskega sveta.
8. člen
V proračunsko rezervo občine se v letu 2008 izloči 61.000,00 EUR oziroma največ do 1,5% prejemkov proračuna. Rezerva se uporablja za financiranje izdatkov za odpravo posledic naravnih nesreč in drugih nesreč, ki jih povzročijo naravne sile in ekološke nesreče.
Župan odloča o uporabi sredstev proračunske rezerve do višine oblikovanih in razpoložljivih sredstev rezerv in o tem obvešča občinski svet pri polletnem izvrševanju proračuna in ob zaključnem računu.
9. člen
Med odhodki proračuna so planirana sredstva za splošno proračunsko rezervacijo v višini 8.500,00 EUR.
Sredstva splošne proračunske rezervacije so planirana za nepredvidene namene, za katere v proračunu niso zagotovljena sredstva, ali za namene, za katere se med letom izkaže, da niso zagotovljena sredstva v zadostnem obsegu, ker jih pri pripravi proračuna ni bilo mogoče načrtovati. O uporabi sredstev splošne proračunske rezervacije odloča župan.
10. člen
Župan lahko dolžniku do višine 200,00 EUR odpiše oziroma delno odpiše plačilo dolga, če bi bili stroški postopka izterjave v nesorazmerju z višino terjatve ali če zaradi nevnovčljivosti premoženja dolžnika ni mogoče izterjati.
11. člen
Za izvrševanje proračuna je kot odredbodajalec odgovoren župan občine.
4. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA IN DRUGE DOLOČBE
12. člen
Zaradi kritja presežkov odhodkov nad prihodki v bilanci prihodkov in odhodkov se občina za proračun leta 2008 lahko zadolži do višine 621.919,00 EUR za naslednji investiciji: Investicija v izgradnjo kanalizacije in Investicija v izgradnjo telovadnice in adaptacijo šole Braslovče.
13. člen
Javna podjetja in javni zavodi, katerih ustanoviteljica je občina, se v letu 2008 ne smejo zadolževati, prav tako Občina Braslovče v letu 2008 ne bo izdajala poroštev.
5. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
14. člen
V obdobju začasnega financiranja Občine Braslovče v letu 2009, če bo začasno financiranje potrebno, se uporabljata ta odlok in sklep o določitvi začasnega financiranja.
15. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 410/01/08
Braslovče, dne 6. februarja 2008
Župan
Občine Braslovče
Marko Balant l.r.