Uradni list

Številka 18
Uradni list RS, št. 18/2008 z dne 22. 2. 2008
Uradni list

Uradni list RS, št. 18/2008 z dne 22. 2. 2008

Kazalo

597. Odlok o proračunu Občine Križevci za leto 2008, stran 1594.

Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93 in dopolnitve), 29. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00, 79/01, 30/02, 56/02 – ZJU, 110/02 – ZDT-B in 127/06 – ZJZP) ter 15. člena Statuta Občine Križevci (Uradni list RS, št. 27/99, 17/01 in 74/02) je Občinski svet Občine Križevci na 11. redni seji dne 6. 2. 2008 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Križevci za leto 2008
1. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
(vsebina odloka)
Z odlokom o proračunu Občine Križevci se ureja način izvrševanja proračuna Občine Križevci za leto 2008 (v nadaljnjem besedilu: proračun občine), upravljanje s prihodki in odhodki proračuna ter premoženjem.
Proračun občine zagotavlja sredstva za financiranje nalog, ki jih v skladu z ustavo in zakonom opravlja Občina Križevci.
2. VIŠINA SPLOŠNEGA DELA PRORAČUNA IN STRUKTURA POSEBNEGA DELA PRORAČUNA
2. člen
(sestava proračuna in višina splošnega dela proračuna)
V splošnem delu proračuna so prikazani prejemki in izdatki po ekonomski klasifikaciji do ravni podkontov.
Splošni del proračuna Občine Križevci za leto 2008 se na ravni podskupin določa v naslednjih zneskih:
------------------------------------------------------------
A) BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV
                                                       V EUR
------------------------------------------------------------
         Skupina/ Podskupina kontov            Proračun leta
------------------------------------------------------------
I.       SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+73+74)          2.946.007
         TEKOČI PRIHODKI (70+71)                   2.003.670
70       DAVČNI PRIHODKI                           1.890.940
         700 Davki na dohodek in dobiček           1.738.900
         703 Davki na premoženje                      60.250
         704 Domači davki na blago in                 91.790
         storitve
71       NEDAVČNI PRIHODKI                           112.730
         710 Udeležba na dobičku in                   54.085
         dohodkih od premož.
         711 Takse in pristojbine                      8.570
         712 Denarne kazni                               860
         713 Prihodki od prodaje blaga in              4.443
         storitev
         714 Drugi nedavčni prihodki                  44.772
72       KAPITALSKI PRIHODKI                          74.000
         720 Prihodki od prodaje osnovnih              1.000
         sredstev
         722 Prihodki od prodaje zemljišč             73.000
         in nemat. premož.
74       TRANSFERNI PRIHODKI                         868.337
         740 Transferni prihodki iz drugih           868.337
         javnofin. instit.
II.      SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43+45)           4.144.131
40       TEKOČI ODHODKI                              361.477
         400 Plače in drugi izdatki                  105.554
         zaposlenim
         401 Prispevki delodajalcev za soc.           15.895
         varnost
         402 Izdatki za blago in storitve            226.966
         403 Plačila domačih obresti                   5.720
         409 Rezerve                                   7.342
41       TEKOČI TRANSFERI                            998.395
         410 Subvencije                               23.850
         411 Transferi posameznikom in               636.326
         gospodinjstvom
         412 Transferi neprofitnim org. in            80.743
         ustanovam
         413 Drugi tekoči domači transferi           257.476
42       INVESTICIJSKI ODHODKI                     2.593.792
         420 Nakup in gradnja osnovnih             2.593.792
         sredstev
43       INVESTICIJSKI TRANSFERI                     190.467
         431 Investic. transferi pravnim in          166.825
         fiz. osebam,ki niso pror.uporab.
         432 Investic. transferi prorač.              23.642
         uporabnikom
III.     PRORAČUNSKI PRESEŽEK(PRIMANJKLJAJ)       –1.198.124
         (I.-II.)
------------------------------------------------------------
B) RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB
------------------------------------------------------------
IV.      PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN
         PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV
         (750+751+752)
73       PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL
         750 Prejeta vračila danih posojil
         751 Prodaja kapitalskih deležev
         752 Kupnine iz naslova
         privatizacije
V.       DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPIT.
         DELEŽ. (440+441+442)
44       DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAP.
         DELEŽEV
         440 Dana posojila
         441 Povečanje kapitalskih deležev
         in naložb
         442 Poraba sredstev kupnin iz
         naslova privatizacije
VI.      PREJETA MINUS DANA POSOJILA IN
         SPREMEMBE KAPITALSKIH DELEŽEV
         (IV.-V.)
------------------------------------------------------------
C) RAČUN FINANCIRANJA
------------------------------------------------------------
VII.     ZADOLŽEVANJE (500)                          277.000
50       ZADOLŽEVANJE                                277.000
         500 Domače zadolževanje                     277.000
VIII.    ODPLAČILO DOLGA (550)                        28.416
55       ODPLAČILA DOLGA                              28.416
         550 Odplačila domačega dolga                 28.416
IX.      POVEČANJE (ZMANJŠANJE) SREDSTEV NA         –949.540
         RAČUNIH (I.+IV.+VII.-II-V-VIII)
X.       NETO ZADOLŽEVANJE (VII.-VIII)               248.584
XI.      NETO FINANCIRANJE (VI.+X.-IX.)            1.198.124
------------------------------------------------------------
         STANJE SREDSTEV NA RAČUNIH DNE 31.          949.540
         12. PRETEKLEGA LETA
9009     Splošni sklad za drugo
------------------------------------------------------------
Posebni del proračuna sestavljajo finančni načrti neposrednih uporabnikov, ki so razdeljeni na naslednje programske dele: področja proračunske porabe, glavne programe in podprograme, predpisane s programsko klasifikacijo izdatkov občinskih proračunov. Podprogram je razdeljen na proračunske postavke, te pa na podskupine kontov in podkonte, določene s predpisanim kontnim načrtom.
Posebni del proračuna do ravni proračunskih postavk – podskupin kontov in načrt razvojnih programov sta prilogi k temu odloku in se objavita na spletni strani Občine Križevci.
Načrt razvojnih programov sestavljajo projekti.
3. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
3. člen
(izvrševanje proračuna)
Proračun se izvršuje na ravni proračunske postavke – podkonta.
Za izvrševanje poračuna je odgovoren župan. Skrbi, da se sredstva proračuna delijo med letom enakomerno med vse uporabnike v okviru doseženih prihodkov. Odredbodajalec proračuna je župan oziroma od njega pooblaščena oseba.
4. člen
(namenski prihodki in odhodki proračuna)
Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov, določenih v prvem stavku prvega odstavka 43. člena ZJF, tudi naslednji prihodki:
a) prihodki požarne takse po 59. členu Zakona o varstvu pred požarom,
b) ostanek sredstev vasi,
c) sredstva proračunskega stan. sklada.
5. člen
(proračunski skladi)
Proračunski skladi so:
1. proračunska rezerva, oblikovana po ZJF,
2. proračunski stanovanjski sklad.
Proračunska rezerva se v letu 2008 oblikuje v višini 1.000 EUR.
O porabi sredstev proračunske rezerve za namene iz drugega odstavka 49. člena ZJF do višini 500 EUR odloča župan in o tem s pisnimi poročili obvešča občinski svet. O porabi nad tem zneskom odloča občinski svet s posebnim odlokom.
6. člen
(splošna proračunska rezervacija)
Splošna proračunska rezervacija se oblikuje v višini 6.000 EUR. O uporabi sredstev splošne proračunske rezervacije odloča župan.
Dodeljena sredstva proračunske rezervacije se razporedijo v finančni načrt posameznega porabnika.
7. člen
Če so izpolnjeni pogoji iz tretjega odstavka 77. člena ZJF, lahko župan dolžniku do višine 100 EUR odpiše oziroma delno odpiše plačilo dolga, če bi bili stroški postopka izterjave v nesorazmerju z višino terjatve.
8. člen
Uporabniki sredstev občinskega proračuna so dolžni uporabljati sredstva občinskega proračuna le za namene opredeljene v proračunu in ne smejo prevzemati na račun občinskega proračuna obveznosti, ki bi presegale sredstva odobrena s proračunom.
9. člen
Uporabniki sredstev občinskega proračuna morajo nabavo opreme, vzdrževalna dela in storitve oddajati s pogodbo in v skladu s predpisi, ki veljajo za državni proračun in v skladu s predpisi, ki veljajo za državni proračun in v skladu z zakonom o javnih naročilih. Poraba sredstev za te namene mora biti po virih in dinamiki usklajena s planiranimi finančnimi sredstvi tekočega obračunskega obdobja.
Uporabniki morajo pri dogovarjanju o pogojih za izpolnjevanje obveznosti, ki se poravnavajo iz proračuna, upoštevati roke plačil, ki so za posamezne namene predpisani za državni proračun. Uporabniki uporabljajo sredstva za plačevanje že opravljenih storitev in nabav.
10. člen
(obseg zadolževanja občine in izdanih poroštev občine)
Zaradi kritja presežkov odhodkov nad prihodki v bilanci prihodkov in odhodkov, presežkov izdatkov nad prejemki v računu finančnih terjatev in naložb ter odplačila dolgov v računu financiranja se občina za proračun leta 2008 lahko zadolži do višine 277.000 EUR, in sicer za naslednje investicije:
– fekalna kanalizacija v naselju Lukavci in Bučečovci
– primarni kanal Vučja vas–Bučečovci–Stara nova vas
O zadolžitvi odloča Občinski svet Občine Križevci. Pogodbo o zadolževanju podpiše župan le ob predhodnem soglasju Ministrstva za finance RS in je sestavni del pogodbe.
Javno podjetje ali javni zavod, katerega ustanoviteljica je občina, se sme zadolževati le s soglasjem ustanovitelja. O soglasju odloča občinski svet.
O dajanju poroštev določenih v 19. členu Zakona o financiranju občin odloča občinski svet.
11. člen
Župan lahko v okviru zakonskih določil izda soglasje za izplačilo povečanega obsega delovne uspešnosti javnim zavodom oziroma pravnim osebam katerih ustanoviteljica je občina, in imajo med prihodki poleg javnih sredstev od prispevkov in dotacij tudi sredstva od prodaje storitev na trgu, v breme katerih se pokrivajo tako nastali višji stroški.
12. člen
Nadzor nad poslovanjem uporabnikov proračunskih sredstev ter smotrnost in namembnost porabe teh sredstev opravlja Nadzorni odbor Občine Križevci v skladu z zakonom in statutom.
13. člen
V primeru neenakomernega pritekanja prihodkov proračuna se lahko za začasno kritje odhodkov uporabijo sredstva za rezerve občine ali najame posojilo največ do višine 5% vseh prihodkov sprejetega proračuna za tekoče obračunsko obdobje, ki mora biti odplačano do zaključka proračunskega leta. O najetju posojila iz tega člena odloča župan.
14. člen
(prerazporejanje pravic porabe)
Če se med proračunskim letom zaradi nastanka novih obveznosti za proračun ali zmanjšanja prihodkov proračuna ugotovi, da proračuna ne bo mogoče realizirati, lahko župan zadrži izvrševanje posameznih odhodkov proračuna, če s tem ne ogrozi plačevanja zapadlih zakonskih in pogodbenih obveznosti, ki dospejo v plačilo ali prerazporedi proračunska sredstva. Predlagatelj finančnih načrtov neposrednega uporabnika lahko samostojno prerazporeja proračunska sredstva med podkonti izdatkov v okviru proračunske postavke v posebnem delu proračuna in po potrebi odpira nove podkonte.
Na predlog predlagateljev finančnih načrtov neposrednega uporabnika župan odloča o prerazporeditvah pravic porabe med proračunskimi postavkami v okviru posameznega področja proračunske porabe v posebnem delu proračuna s sklepom, če nastanejo za to utemeljeni razlogi oziroma se pojavijo okoliščine, ki jih pri načrtovanju proračuna iz objektivnih in subjektivnih razlogov ni bilo mogoče predvidevati.
Župan odloča o prerazporeditvi pravic porabe med proračunskimi postavkami tudi med programskimi področji proračunske porabe v posebnem delu proračuna, če je to potrebno za pridobivanje sredstev iz nacionalnih in evropskih razpisov, ter zaradi drugih utemeljenih razlogov.
Osnova za prerazporejanje pravic porabe je zadnji sprejeti proračun, spremembe proračuna ali rebalans proračuna.
O odločitvi prejšnjega odstavka župan obvesti občinski svet.
Če proračuna ni možno uravnovesiti, mora župan predlagati rebalans proračuna.
15. člen
(spreminjanje načrta razvojnih programov)
Župan lahko spreminja vrednost projektov v načrtu razvojnih programov. Projekte, katerih vrednost se spremeni za več kot 20% mora predhodno potrditi občinski svet.
Projekti, za katere se zaradi prenosa plačil v tekoče leto, zaključek financiranja prestavi iz predhodnega v tekoče leto, se uvrstijo v načrt razvojnih programov po uveljavitvi proračuna.
Novi projekti se uvrstijo v načrt razvojnih programov na podlagi odločitve občinskega sveta.
16. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije, uporablja pa se od 1. 1. 2008 dalje.
Št. 403-02/08-62
Križevci, dne 11. februarja 2008
Župan
Občine Križevci
Ozvald Tučič l.r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti