Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93 in dopolnitve), 29. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00, 79/01, 30/02, 56/02 – ZJU, 110/02 – ZDT-B in 127/06 – ZJZP) in 16. člena Statuta Občine Polzela (Uradni list RS, št. 90/07) je Občinski svet Občine Polzela na 9. seji dne 12. februarja 2008 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Polzela za leto 2008
1. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
S tem odlokom se za Občino Polzela za leto 2008 določajo proračun, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine (v nadaljnjem besedilu: proračun).
2. VIŠINA SPLOŠNEGA DELA PRORAČUNA IN STRUKTURA POSEBNEGA DELA PRORAČUNA
2. člen
V splošnem delu proračuna so prikazani prejemki in izdatki po ekonomski klasifikaciji do ravni kontov.
Splošni del proračuna se na ravni podskupin kontov določa v naslednjih zneskih:
------------------------------------------------------------
A. BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV v EUR
------------------------------------------------------------
Skupina/Podskupina Proračun leta
kontov/Konto/Podkonto 2008
------------------------------------------------------------
I. SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+73+74) 4.257.184
TEKOČI PRIHODKI (70+71) 3.594.294
70 DAVČNI PRIHODKI 3.184.048
700 Davki na dohodek in dobiček 2.555.579
703 Davki na premoženje 417.647
704 Domači davki na blago in storitve 210.822
706 Drugi davki
71 NEDAVČNI PRIHODKI 410.246
710 Udeležba na dobičku in dohodki od 119.348
premoženja
711 Takse in pristojbine 9.892
712 Globe in druge denarne kazni 153
713 Prihodki od prodaje blaga in 408
storitev
714 Drugi nedavčni prihodki 280.445
72 KAPITALSKI PRIHODKI 177.000
720 Prihodki od prodaje osnovnih
sredstev
721 Prihodki od prodaje zalog
722 Prihodki od prodaje zemljišč in 177.000
neopredmetenih dolgoročnih sredstev
73 PREJETE DONACIJE
730 Prejete donacije iz domačih virov
731 Prejete donacije iz tujine
74 TRANSFERNI PRIHODKI 485.890
740 Transferni prihodki iz drugih 485.890
javnofinančnih institucij
II. SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43) 4.785.620
40 TEKOČI ODHODKI 999.200
400 Plače in drugi izdatki zaposlenim 234.710
401 Prispevki delodajalcev za socialno 34.890
varnost
402 Izdatki za blago in storitve 576.400
403 Plačila domačih obresti 45.200
409 Rezerve 108.000
41 TEKOČI TRANSFERI 1.321.110
410 Subvencije 25.700
411 Transferi posameznikom in 761.270
gospodinjstvom
412 Transferi neprofitnim organizacijam 148.220
in ustanovam
413 Drugi tekoči domači transferi 385.920
414 Tekoči transferi v tujino
42 INVESTICIJSKI ODHODKI 1.598.320
420 Nakup in gradnja osnovnih sredstev 1.598.320
43 INVESTICIJSKI TRANSFERI 866.990
431 Investicijski transferi 764.800
432 Investicijski transferi 102.190
III. PRORAČUNSKI PRESEŽEK (I.-II.) –528.436
(PRORAČUNSKI PRIMANJKLJAJ)
------------------------------------------------------------
B. RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB
------------------------------------------------------------
IV. PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN 1.200
PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV
(750+751+752)
75 PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL 1.200
750 Prejeta vračila danih posojil
751 Prodaja kapitalskih deležev
752 Kupnine iz naslova privatizacije 1.200
V. DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH
DELEŽEV (440+441+442+443)
44 DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH
DELEŽEV
440 Dana posojila
441 Povečanje kapitalskih deležev in
finančnih naložb
442 Poraba sredstev kupnin iz naslova
privatizacije
443 Povečanje namenskega premoženja v
javnih skladih in drugih osebah javnega
prava, ki imajo premoženje v svoji
lasti
VI. PREJETA MINUS DANA POSOJILA IN 1.200
SPREMEMBE KAPITALSKIH DELEŽEV (IV.-V.)
------------------------------------------------------------
C. RAČUN FINANCIRANJA
------------------------------------------------------------
VII. ZADOLŽEVANJE (500) 574.000
50 ZADOLŽEVANJE 574.000
500 Domače zadolževanje 574.000
VIII. ODPLAČILA DOLGA (550) 60.000
55 ODPLAČILA DOLGA 60.000
550 Odplačila domačega dolga 60.000
IX. POVEČANJE (ZMANJŠANJE) SREDSTEV NA –13.236
RAČUNIH (I.+IV.+VII.-II.-V.-VIII.)
X. NETO ZADOLŽEVANJE (VII.-VIII.) 514.000
XI. NETO FINANCIRANJE (VI.+VII.-VIII.-IX.) 528.436
------------------------------------------------------------
STANJE SREDSTEV NA RAČUNIH DNE 31. 12.
2007
9009 Splošni sklad za drugo 13.236
------------------------------------------------------------
Posebni del proračuna sestavljajo finančni načrti neposrednih uporabnikov, ki so razdeljeni na naslednje programske dele: področja proračunske porabe, glavne programe in podprograme, predpisane s programsko klasifikacijo izdatkov občinskih proračunov. Podprogram je razdeljen na proračunske postavke, te pa na konte, določene s predpisanim kontnim načrtom.
Posebni del proračuna do ravni proračunskih postavk – kontov in načrt razvojnih programov sta prilogi k temu odloku in se objavita na oglasni deski Občine Polzela.
Načrt razvojnih programov sestavljajo projekti.
3. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
3. člen
Proračun se izvršuje na ravni proračunske postavke – konta.
4. člen
Namenski prihodki proračuna so določeni v prvem stavku prvega odstavka 43. člena ZJF.
Pravice porabe za usklajevanje plačnih nesorazmerij, ki niso porabljene v tekočem letu, se prenesejo v naslednje leto za isti namen oziroma se lahko porabijo ob nepredvidenih dogodkih za likvidnostne probleme, kolikor ti nastanejo, vendar se morajo vrniti za isti namen, kot je bilo predvideno.
5. člen
Osnova za prerazporejanje pravic porabe so zadnji sprejeti proračun, spremembe proračuna ali rebalans proračuna.
O prerazporeditvah pravic porabe v posebnem delu proračuna (finančnem načrtu neposrednega uporabnika) med na primer: glavnimi programi v okviru področja proračunske porabe (varianta: med podprogrami v okviru glavnih programov) odloča na predlog neposrednega uporabnika župan.
Župan s poročilom o izvrševanju proračuna za I. polletje in konec leta z zaključnim računom seznani oziroma poroča občinskemu svetu o veljavnem proračunu za leto 2008 in njegovi realizaciji.
6. člen
Neposredni uporabnik lahko v tekočem letu razpiše javno naročilo za celotno vrednost projekta, ki je vključen v načrt razvojnih programov, če so zanj načrtovane pravice porabe na proračunskih postavkah v sprejetem proračunu.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za investicijske odhodke in investicijske transfere ne sme presegati 70% pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika, od tega:
1. v letu 2009 45% navedenih pravic porabe in
2. v ostalih prihodnjih letih 40% navedenih pravic porabe.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za blago in storitve in za tekoče transfere, ne sme presegati 25% pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
Omejitve iz prvega in drugega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami, razen če na podlagi teh pogodb lastninska pravica preide oziroma lahko preide iz najemodajalca na najemnika, in prevzemanje obveznosti za dobavo elektrike, telefona, vode, komunalnih storitve in drugih storitev, potrebnih za operativno delovanje neposrednih uporabnikov.
Prevzete obveznosti iz drugega in tretjega odstavka tega člena se načrtujejo v finančnem načrtu neposrednega uporabnika in načrtu razvojnih programov.
7. člen
Predstojnik neposrednega uporabnika lahko predlaga županu spreminjanje vrednosti projektov v načrtu razvojnih programov. Projekte, katerih vrednost se spremeni za več kot 20% mora predhodno potrditi občinski svet.
Projekti, za katere se zaradi prenosa plačil v tekoče leto, zaključek financiranja prestavi iz predhodnega v tekoče leto, se uvrstijo v načrt razvojnih programov po uveljavitvi proračuna.
Novi projekti se uvrstijo v načrt razvojnih programov na podlagi odločitve občinskega sveta.
8. člen
Proračunska rezerva se v letu 2008 oblikuje v višini 30.000 evrov.
Na predlog za finance pristojnega organa občinske uprave odloča o uporabi sredstev proračunske rezerve za namene iz drugega odstavka 49. člena ZJF župan in o tem polletno poroča občinskemu svetu.
Med odhodki proračuna je predvidena splošna proračunska rezervacija v višini 78.000 eurov kot nerazporejeni del proračunskih prejemkov za nepredvidene namene, za katere v proračunu niso zagotovljena sredstva ali niso zagotovljena v zadostnem obsegu. O uporabi sredstev splošne proračunske rezervacije odloča župan, o čemer polletno poroča občinskemu svetu.
4. POSEBNOSTI UPRAVLJANJA IN PRODAJE STVARNEGA IN FINANČNEGA PREMOŽENJA DRŽAVE
9. člen
Če so izpolnjeni pogoji iz tretjega odstavka 77. člena ZJF, lahko župan dolžniku do višine 1000 eurov odpiše oziroma delno odpiše plačilo dolga.
5. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA
10. člen
Zaradi kritja presežkov odhodkov nad prihodki v bilanci prihodkov in odhodkov, presežkov izdatkov nad prejemki v računu finančnih terjatev in naložb ter odplačila dolgov v računu financiranja se občina za proračun leta 2008 lahko zadolži do višine 574.000 evrov, in sicer za naslednje investicije: za rekonstrukcijo in adaptacijo gradu Komenda in za gradnjo kanalizacijskega sistema (Kohezija in ČN).
Obseg poroštev občine za izpolnitev obveznosti javnih zavodov in javnih podjetij, katerih ustanoviteljica je Občina Polzela, se v letu 2008 ne smejo zadolžiti.
6. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
11. člen
V obdobju začasnega financiranja Občine Polzela v letu 2009, če bo začasno financiranje potrebno, se uporabljata odlok in sklep o določitvi začasnega financiranja.
12. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 410-29/2008
Polzela, dne 12. februarja 2008
Župan
Občine Polzela
Ljubo Žnidar l.r.