Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93 in dopolnitve), 29. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00, 79/01, 30/02, 56/02 – ZJU, 110/02 – ZDT-B in 127/06 – ZJZP) in 16. člena Statuta Občine Polzela(Uradni list RS, št. 90/07) je Občinski svet Občine Polzela na 9. seji dne 12. februarja 2008 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Polzela za leto 2009
1. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
S tem odlokom se za Občino Polzela za leto 2009 določajo proračun, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine (v nadaljnjem besedilu: proračun).
2. VIŠINA SPLOŠNEGA DELA PRORAČUNA IN STRUKTURA POSEBNEGA DELA PRORAČUNA
2. člen
V splošnem delu proračuna so prikazani prejemki in izdatki po ekonomski klasifikaciji do ravni kontov.
Splošni del proračuna se na ravni podskupin kontov določa v naslednjih zneskih:
------------------------------------------------------------
A. BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV v EUR
------------------------------------------------------------
Skupina/Podskupina Proračun leta 2009
kontov/Konto/Podkonto
------------------------------------------------------------
I. SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+73+74) 4.192.066
TEKOČI PRIHODKI (70+71) 3.752.279
70 DAVČNI PRIHODKI 3.344.127
700 Davki na dohodek in dobiček 2.703.149
703 Davki na premoženje 425.957
704 Domači davki na blago in 215.021
storitve
706 Drugi davki
71 NEDAVČNI PRIHODKI 408.152
710 Udeležba na dobičku in dohodki 121.756
od premoženja
711 Takse in pristojbine 10.090
712 Globe in druge denarne kazni 156
713 Prihodki od prodaje blaga in 416
storitev
714 Drugi nedavčni prihodki 275.734
72 KAPITALSKI PRIHODKI 200.000
720 Prihodki od prodaje osnovnih
sredstev
721 Prihodki od prodaje zalog
722 Prihodki od prodaje zemljišč 200.000
in neopredmetenih dolgoročnih
sredstev
73 PREJETE DONACIJE
730 Prejete donacije iz domačih
virov
731 Prejete donacije iz tujine
74 TRANSFERNI PRIHODKI 239.787
740 Transferni prihodki iz drugih 239.787
javnofinančnih institucij
II. SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43) 4.676.210
40 TEKOČI ODHODKI 1.005.370
400 Plače in drugi izdatki 246.810
zaposlenim
401 Prispevki delodajalcev za 37.310
socialno varnost
402 Izdatki za blago in storitve 534.750
403 Plačila domačih obresti 75.500
409 Rezerve 111.000
41 TEKOČI TRANSFERI 1.358.930
410 Subvencije 26.400
411 Transferi posameznikom in 782.110
gospodinjstvom
412 Transferi neprofitnim 155.610
organizacijam in ustanovam
413 Drugi tekoči domači transferi 394.810
414 Tekoči transferi v tujino
42 INVESTICIJSKI ODHODKI 1.732.740
420 Nakup in gradnja osnovnih 1.732.740
sredstev
43 INVESTICIJSKI TRANSFERI 579.170
431 Investicijski transferi 444.740
432 Investicijski transferi 134.430
III. PRORAČUNSKI PRESEŽEK (I.-II.) –484.144
(PRORAČUNSKI PRIMANJKLJAJ)
------------------------------------------------------------
B. RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB
------------------------------------------------------------
IV. PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN 1.200
PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV
(750+751+752)
75 PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL 1.200
750 Prejeta vračila danih posojil
751 Prodaja kapitalskih deležev
752 Kupnine iz naslova 1.200
privatizacije
V. DANA POSOJILA IN POVEČANJE
KAPITALSKIH DELEŽEV
(440+441+442+443)
44 DANA POSOJILA IN POVEČANJE
KAPITALSKIH DELEŽEV
440 Dana posojila
441 Povečanje kapitalskih deležev
in finančnih naložb
442 Poraba sredstev kupnin iz
naslova privatizacije
443 Povečanje namenskega
premoženja v javnih skladih in
drugih osebah javnega prava, ki
imajo premoženje v svoji lasti
VI. PREJETA MINUS DANA POSOJILA IN 1.200
SPREMEMBE KAPITALSKIH DELEŽEV
(IV.-V.)
------------------------------------------------------------
C. RAČUN FINANCIRANJA
------------------------------------------------------------
VII. ZADOLŽEVANJE (500) 570.000
50 ZADOLŽEVANJE 570.000
500 Domače zadolževanje 570.000
VIII. ODPLAČILA DOLGA (550) 100.000
55 ODPLAČILA DOLGA 100.000
550 Odplačila domačega dolga 100.000
IX. POVEČANJE (ZMANJŠANJE) SREDSTEV NA –12.944
RAČUNIH (I.+IV.+VII.-II.-V.-VIII.)
X. NETO ZADOLŽEVANJE (VII.-VIII.) 470.000
XI. NETO FINANCIRANJE (VI.+VII.-VIII.- 484.144
IX.)
------------------------------------------------------------
STANJE SREDSTEV NA RAČUNIH DNE 31.
12. 2008
9009 Splošni sklad za drugo 12.944
------------------------------------------------------------
Posebni del proračuna sestavljajo finančni načrti neposrednih uporabnikov, ki so razdeljeni na naslednje programske dele: področja proračunske porabe, glavne programe in podprograme, predpisane s programsko klasifikacijo izdatkov občinskih proračunov. Podprogram je razdeljen na proračunske postavke, te pa na podskupine kontov in konte, določene s predpisanim kontnim načrtom.
Posebni del proračuna do ravni proračunskih postavk – kontov in načrt razvojnih programov sta prilogi k temu odloku in se objavita na oglasni deski Občine Polzela.
Načrt razvojnih programov sestavljajo projekti.
3. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
3. člen
Proračun se izvršuje na ravni proračunske postavke – konta.
4. člen
Namenski prihodki proračuna so določeni v prvem stavku prvega odstavka 43. člena ZJF.
5. člen
Osnova za prerazporejanje pravic porabe so zadnji sprejeti proračun, spremembe proračuna ali rebalans proračuna.
O prerazporeditvah pravic porabe v posebnem delu proračuna (finančnem načrtu neposrednega uporabnika) med na primer: glavnimi programi v okviru področja proračunske porabe (varianta: med podprogrami v okviru glavnih programov) odloča na predlog neposrednega uporabnika župan.
Župan s poročilom o izvrševanju proračuna za I. poletje in konec leta z zaključnim računom seznani oziroma poroča občinskemu svetu o veljavnem proračunu za leto 2009 in njegovi realizaciji.
6. člen
Neposredni uporabnik lahko v tekočem letu razpiše javno naročilo za celotno vrednost projekta, ki je vključen v načrt razvojnih programov, če so zanj načrtovane pravice porabe na proračunskih postavkah v sprejetem proračunu.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za investicijske odhodke in investicijske transfere, ne sme presegati 70% pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika, od tega:
1. v letu 2010 30% navedenih pravic porabe in
2. v ostalih prihodnjih letih 40% navedenih pravic porabe.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za blago in storitve in za tekoče transfere, ne sme presegati 25% pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
Omejitve iz prvega in drugega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami, razen če na podlagi teh pogodb lastninska pravica preide oziroma lahko preide iz najemodajalca na najemnika, in prevzemanje obveznosti za dobavo elektrike, telefona, vode, komunalnih storitve in drugih storitev, potrebnih za operativno delovanje neposrednih uporabnikov.
Prevzete obveznosti iz drugega in tretjega odstavka tega člena se načrtujejo v finančnem načrtu neposrednega uporabnika in načrtu razvojnih programov.
7. člen
Predstojnik neposrednega uporabnika lahko predlaga županu spreminjanje vrednosti projektov v načrtu razvojnih programov. Projekte, katerih vrednost se spremeni za več kot 20%, mora predhodno potrditi občinski svet.
Projekti, za katere se, zaradi prenosa plačil v tekoče leto, zaključek financiranja prestavi iz predhodnega v tekoče leto, se uvrstijo v načrt razvojnih programov po uveljavitvi proračuna.
Novi projekti se uvrstijo v načrt razvojnih programov na podlagi odločitve občinskega sveta.
8. člen
Proračunski skladi v okviru proračuna so:
1. poračun proračunske rezerve, oblikovane po ZJF.
Proračunska rezerva se v letu 2009 oblikuje v višini 31.000 evrov.
Na predlog za finance pristojnega organa občinske uprave odloča o uporabi sredstev proračunske rezerve za namene iz drugega odstavka 49. člena ZJF do višine 5.000 evrov župan in o tem s pisnimi poročili obvešča občinski svet.
Med odhodki proračuna je predvidena splošna proračunska rezervacija v višini 80.000 evrov kot nerazporejeni del proračunskih izdatkov za nepredvidene namene, za katere v proračunu niso zagotovljena sredstva. O uporabi sredstev splošne proračunske rezervacije odloča župan, o čemer polletno poroča občinskemu svetu.
4. POSEBNOSTI UPRAVLJANJA IN PRODAJE STVARNEGA IN FINANČNEGA PREMOŽENJA DRŽAVE
9. člen
Če so izpolnjeni pogoji iz tretjega odstavka 77. člena ZJF, lahko župan dolžniku do višine 1000 eurov odpiše oziroma delno odpiše plačilo dolga.
5. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA
10. člen
Zaradi kritja presežkov odhodkov nad prihodki v bilanci prihodkov in odhodkov, presežkov izdatkov nad prejemki v računu finančnih terjatev in naložb ter odplačila dolgov v računu financiranja se občina za proračun leta 2008 lahko zadolži do višine 570.000 evrov, in sicer za naslednje investicije: za rekonstrukcijo in adaptacijo gradu Komenda v višini 410.000,00 evrov in za gradnjo lokalne ceste LC 490590 v višini 160.000,00 evrov.
Obseg poroštev občine za izpolnitev obveznosti javnih zavodov in javnih podjetij, katerih ustanoviteljica je Občina Polzela, se v letu 2009 ne smejo zadolžiti.
6. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
11. člen
V obdobju začasnega financiranja Občine Polzela v letu 2010, če bo začasno financiranje potrebno, se uporabljata odlok in sklep o določitvi začasnega financiranja.
12. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 410-30/2008
Polzela, dne 12. februarja 2008
Župan
Občine Polzela
Ljubo Žnidar l.r.