Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93 in dopolnitve), 29. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00, 79/01, 30/02, 56/02 – ZJU, 110/02 – ZDT-B in 127/06 – ZJZP) in 16. člena Statuta Občine Bled (Uradni list RS, št. 119/03 – UPB in 84/06) je Občinski svet Občine Bled na 8. redni seji dne 5. 2. 2008 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Bled za leto 2008
1. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
(vsebina odloka)
S tem odlokom se za Občino Bled za leto 2008 določajo proračun, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine (v nadaljnjem besedilu: proračun).
2. VIŠINA SPLOŠNEGA DELA PROR. IN STRUKTURA POSEBNEGA DELA PRORAČUNA
2. člen
(sestava proračuna in višina splošnega dela proračuna)
V splošnem delu proračuna so prikazani prejemki in izdatki po ekonomski klasifikaciji do ravni štirimestnih kontov.
Splošni del proračuna se na ravni podskupin kontov določa v naslednjih zneskih:
------------------------------------------------------------
A. BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV v evrih
------------------------------------------------------------
Skupina/Podskupina kontov/Konto/Podkonto Proračun leta 2008
I. SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+73+74) 9.280.579
TEKOČI PRIHODKI (70+71) 8.512.921
70 DAVČNI PRIHODKI 6.489.716
700 Davki na dohodek in dobiček 3.910.134
703 Davki na premoženje 1.468.850
704 Domači davki na blago in 1.110.732
storitve
706 Drugi davki –
71 NEDAVČNI PRIHODKI 2.023.205
710 Udeležba na dobičku in 383.582
dohodki od premoženja
711 Takse in pristojbine 16.692
712 Globe in druge denarne kazni 77.008
713 Prihodki od prodaje blaga in 148.092
storitev
714 Drugi nedavčni prihodki 1.397.831
72 KAPITALSKI PRIHODKI 172.925
720 Prihodki od prodaje osnovnih 22.700
sredstev
721 Prihodki od prodaje zalog –
722 Prihodki od prodaje zemljišč 150.225
in neopredmetenih dolgoročnih sr.
73 PREJETE DONACIJE –
730 Prejete donacije iz domačih
virov
731 Prejete donacije iz tujine
74 TRANSFERNI PRIHODKI 594.733
740 Transferni prihodki iz drugih 594.733
javnofinančnih institucij
II. SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43) 9.349.099
40 TEKOČI ODHODKI 3.519.419
400 Plače in drugi izdatki 599.507
zaposlenim
401 Prispevki delodajalcev za 91.010
socialno varnost
402 Izdatki za blago in storitve 2.795.913
403 Plačila domačih obresti 23.800
409 Rezerve 9.189
41 TEKOČI TRANSFERI 2.485.492
410 Subvencije 52.500
411 Transferi posameznikom in 179.400
gospodinjstvom
412 Transferi neprofitnim 620.012
organizacijam in ustanovam
413 Drugi tekoči domači transferi 1.633.580
414 Tekoči transferi v tujino –
42 INVESTICIJSKI ODHODKI 3.061.806
420 Nakup in gradnja osnovnih 3.061.806
sredstev
43 INVESTICIJSKI TRANSFERI 282.382
431 Inv. transf. prav. in fiz. 171.952
os., ki niso PU
432 Inv. transf. proračunskim 110.430
uporabnikom
III. PRORAČUNSKI PRESEŽEK (I.-II.) –68.520
(PRORAČUNSKI PRIMANJKLJAJ)
------------------------------------------------------------
B. RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB
------------------------------------------------------------
IV. PREJETA VRAČ. DANIH POSOJIL IN 17.000
PRODAJA KAPIT. DELEŽEV
(750+751+752)
75 PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL 17.000
750 Prejeta vračila danih posojil 17.000
751 Prodaja kapitalskih deležev
752 Kupnine iz naslova
privatizacije
V. DANA POSOJILA IN POVEČANJE 0
KAPITALSKIH DELEŽEV
(440+441+442+443)
44 DANA POSOJILA IN POVEČANJE
KAPITALSKIH DELEŽEV
440 Dana posojila
441 Povečanje kapitalskih deležev
in finančnih naložb
442 Poraba sredstev kupnin iz
naslova privatizacije
443 Povečanje namenskega
premoženja v javnih skladih in
drugih osebah javnega prava, ki
imajo premoženje v svoji lasti
VI. PREJETA MINUS DANA POSOJILA IN 17.000
SPREMEMBE KAPITALSKIH DELEŽEV
(IV.-V.)
------------------------------------------------------------
C. RAČUN FINANCIRANJA
------------------------------------------------------------
VII. ZADOLŽEVANJE (500) 0
50 ZADOLŽEVANJE –
500 Domače zadolževanje –
VIII. ODPLAČILA DOLGA (550) 95.300
55 ODPLAČILA DOLGA 95.300
550 Odplačila domačega dolga 95.300
IX. POVEČANJE (ZMANJŠANJE) SREDSTEV –146.820
NA RAČUNIH (I.+IV.+VII.-II.-V.-
VIII.) – ali 0 ali +
X. NETO ZADOLŽEVANJE (VII.-VIII.) –95.300
XI. NETO FINANCIRANJE (VI.+VII.- +68.520
VIII.-IX.) = – III.
------------------------------------------------------------
STANJE SREDSTEV NA RAČUNIH DNE
31. 12. 2006
9009 Splošni sklad za drugo(- ali 0 146.820,01
ali +)
910100 Obvezna proračunska rezerva +85.191,18
------------------------------------------------------------
Skupaj stanje denarnih sredstev = 232.011,19
na dan 31. 12. 2007
------------------------------------------------------------
Posebni del proračuna sestavljajo finančni načrti neposrednih uporabnikov, ki so razdeljeni na naslednje programske dele: področja proračunske porabe, glavne programe in podprograme, predpisane s programsko klasifikacijo izdatkov občinskih proračunov. Podprogram je razdeljen na proračunske postavke, te pa na podskupine kontov in konte, določene s predpisanim kontnim načrtom.
Posebni del proračuna do ravni proračunskih postavk – kontov in načrt razvojnih programov sta prilogi k temu odloku in se objavita na spletni strani Občine Bled.
Načrt razvojnih programov sestavljajo projekti.
3. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
3. člen
(izvrševanje proračuna)
Proračun se izvršuje na ravni proračunske postavke – štirimestnega konta.
4. člen
(namenski prihodki in odhodki proračuna)
Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov, določenih v prvem stavku prvega odstavka 43. člena ZJF, tudi naslednji prihodki:
1. lastni prihodki krajevnih skupnosti, ki se uporabijo za financiranje izdatkov krajevnih skupnosti, predvidenih v finančnem načrtu;
2. prihodki iz naslova turistične takse;
3. prihodki iz naslova okoljske dajatve za onesnaževanje okolja zaradi odvajanja odpadnih voda;
4. prihodki iz naslova okoljske dajatve za onesnaževanja okolja zaradi odlaganja odpadkov;
5. požarna taksa;
6. prihodki iz naslova Nadomestila za uporabo stavbnega zemljišča, ki se uporabijo za financiranje odhodkov predvidenih v načrtu razvojnih programov;
7. prihodki iz naslova komunalnega prispevka;
8. sredstva rezervnega sklada na stanovanjskem področju;
9. pristojbina in sredstva MKGP za vzdrževanje gozdnih cest;
10. priključna taksa na komunalno omrežje;
11. sredstva zbrana iz naslova kanalščine in čiščenja odpadnih voda;
12. prejemki iz državnega proračuna za določene namene.
Če se po sprejemu proračuna vplača namenski prejemek, ki zahteva sorazmeren izdatek, ki v proračunu ni izkazan ali ni izkazan v zadostni višini, se v višini dejanskih prejemkov povečata obseg prihodkov in odhodkov proračuna.
Med namenska sredstva sodijo tudi sredstva proračunske postavke za odpravo plačnih nesorazmerij.
Pravice porabe na proračunski postavki, ki niso porabljene v tekočem letu, se prenesejo v naslednje leto za isti namen.
5. člen
(prerazporejanje pravic porabe)
Osnova za prerazporejanje pravic porabe je zadnji sprejeti proračun, spremembe proračuna ali rebalans proračuna.
Prerazporeditve v finančnih načrtih neposrednih uporabnikov se izvajajo na nivoju proračunske postavke – štirimestni konto.
O prerazporeditvah pravic porabe v finančnem načrtu krajevne skupnosti, odloča predsednik sveta brez omejitev.
O prerazporeditvah pravic porabe v finančnem načrtu neposrednih uporabnikov:
– občinski svet,
– nadzorni odbor,
– župan, odloča župan brez omejitev.
O prerazporeditvah pravic porabe na predlog vodje pristojnega oddelka odloča župan.
Župan lahko prerazporeja proračunska sredstva (prerazporeja pravice porabe) v posebnem delu proračuna in sicer v finančnem načrtu občinske uprave med glavnimi programi v okviru posameznega področja proračunske porabe.
V obseg prerazporeditev ne štejejo prerazporeditve, ki so potrebne zaradi pravilne opredelitve odhodka po programski klasifikaciji in prerazporeditve iz splošne proračunske rezervacije (za nepredvidene namene) ter prerazporeditve povezane z organizacijskimi spremembami proračunskih uporabnikov.
Prerazporeditev proračunskih sredstev župan izvede na podlagi pisnega dokumenta, iz katerega je razvidno, katera proračunska postavka se zmanjšuje in katera povečuje, s čimer ostane proračun uravnotežen.
Prerazporejanje sredstev med bilanco prihodkov in odhodkov, računom finančnih terjatev in naložb ter računom financiranja ni dovoljeno, razen v primeru, da so izpolnjeni pogoji 39. člena ZJF.
Župan s poročilom o polletnem izvrševanju proračuna in konec leta z zaključnim računom poroča občinskemu svetu o izvršenih prerazporeditvah med proračunskimi postavkami.
6. člen
(največji dovoljeni obseg prevzetih obveznosti v breme proračunov prihodnjih let)
Neposredni uporabnik lahko v tekočem letu razpiše javno naročilo za celotno vrednost projekta, ki je vključen v načrt razvojnih programov, če so zanj načrtovane pravice porabe na proračunskih postavkah v sprejetem proračunu.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za investicijske odhodke in investicijske transfere ne sme presegati 70% pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika, od tega:
1. v letu 2009 70% navedenih pravic porabe in
2. v ostalih prihodnjih letih 30% navedenih pravic porabe.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za blago in storitve in za tekoče transfere, ne sme presegati 25% pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
Omejitve iz prvega in drugega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami, razen če na podlagi teh pogodb lastninska pravica preide oziroma lahko preide iz najemodajalca na najemnika, in prevzemanje obveznosti za dobavo elektrike, telefona, vode, komunalnih storitve in drugih storitev, potrebnih za operativno delovanje neposrednih uporabnikov.
Ne glede na določbe prvega, drugega, tretjega in četrtega odstavka tega člena lahko neposredni proračunski uporabnik prevzema obveznosti za pogodbe, ki se sofinancirajo iz namenskih sredstev Evropske unije, sredstev državnega proračuna ali sredstev drugih donatorjev ter pripadajočih postavk udeležbe Občine Bled.
Prevzete obveznosti iz drugega in tretjega odstavka tega člena se načrtujejo v finančnem načrtu neposrednega uporabnika in načrtu razvojnih programov.
7. člen
(spreminjanje načrta razvojnih programov)
Župan lahko spreminja vrednost projektov v načrtu razvojnih programov. Projekte, katerih vrednost se spremeni za več kot 20% mora predhodno potrditi občinski svet.
Projekti, za katere se zaradi prenosa plačil v tekoče leto, zaključek financiranja prestavi iz predhodnega v tekoče leto, se uvrstijo v načrt razvojnih programov po uveljavitvi proračuna.
Novi projekti se uvrstijo v načrt razvojnih programov na podlagi odločitve občinskega sveta.
8. člen
(proračunski skladi)
Proračunski skladi so:
1. proračunska rezerva, oblikovana po ZJF.
Proračunska rezerva (za naravne nesreče) se v letu 2008 ne oblikuje. Sredstva prenesena iz leta 2007 v proračun leta 2008 znašajo 85.191,18 evrov.
Na predlog za finance pristojnega organa občinske uprave odloča o uporabi sredstev proračunske rezerve za namene iz drugega odstavka 49. člena ZJF do višine 5.000 evrov župan in o tem s pisnimi poročili obvešča občinski svet.
9. člen
(splošna proračunska rezervacija)
V proračunu se do višine določene v posebnem delu, zagotovijo sredstva splošne proračunske rezervacije, ki je namenjena financiranju nepredvidenih odhodkov, ki jih ob sprejemu proračuna ni bilo mogoče predvideti ali zanje ni bilo mogoče predvideti zadostnih sredstev.
Sredstva proračunske rezervacije ne smejo presegati 2,0% prihodkov iz bilance prihodkov in odhodkov.
O uporabi sredstev splošne proračunske rezervacije odloča na predlog pristojnih oddelkov občinske uprave s sklepom o prerazporeditvi sredstev župan do višini 5.000 evrov za posamezen namen.
O sklepih o prerazporeditvah sredstev splošne proračunske rezervacije, ki presega županova pooblastila, odloča občinski svet.
Znesek splošne proračunske rezervacije za leto 2008 je določen v višini 9.189,00 evrov.
4. POSEBNOSTI UPR. IN PRODAJE STVARNEGA IN FINANČNEGA PREMOŽENJA OBČINE
10. člen
(odpis dolga)
Župan lahko dolžniku do višini 5.000,00 evrov odpiše oziroma delno odpiše plačilo dolga, če so izpolnjeni pogoji iz tretjega odstavka 77. člena ZJF, in sicer, če bi bili stroški postopka izterjave v nesorazmerju z višino terjatev ali če terjatve ni mogoče izterjati.
11. člen
(nakup zemljišč)
Župan lahko samostojno odloča o nakupu zemljišč do površini 300 m2.
5. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA
12. člen
(obseg zadolževanja občine in izdanih poroštev občine)
Posebnosti zadolževanja občin ureja 85. člen ZJF.
Iz proračuna občine (splošni del proračuna – račun financiranja) je razvidno, da se Občina Bled v letu 2008 ne predvideva dodatnih zadolžitev.
Občina lahko izdaja skladno s 86. členom ZJF tudi poroštva.
Občina sme dajati poroštva za izpolnitev obveznosti javnih podjetij in javnih zavodov, katerih ustanoviteljice so, vendar največ do 5% realiziranih prihodkov v letu, v katerem daje poroštvo.
Župan lahko samostojno – do višine 50.000,00 evrov – odloča o dajanju poroštev za izpolnitev obveznosti javnih podjetij in javnih zavodov.
O dajanju poroštev za izpolnitev obveznosti javnih podjetij in javnih zavodov nad vrednostjo 50.000,00 evrov, odloča Občinski svet Občine Bled.
Poroštvene pogodbe lahko v imenu občine podpiše župan ali oseba, ki jo župan pisno pooblasti.
6. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
13. člen
(začasno financiranje v letu 2009)
V obdobju začasnega financiranja Občine Bled v letu 2009, če bo začasno financiranje potrebno, se uporabljata odlok in sklep o določitvi začasnega financiranja.
14. člen
(uveljavitev odloka)
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije uporablja pa se od 1. 1. 2008 dalje.
Št. 410-17/2008
Bled, dne 5. februarja 2008
Župan
Občine Bled
Janez Fajfar l.r.