Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93, 6/94, 45/94, 57/94, 14/95, 20/95, 63/95, 73/95, 9/96, 39/96, 44/96, 26/97, 70/97, 10/98, 68/98 in 74/98) 29. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00, 79/01 in 30/02) in 21. člena Statuta Občine Laško (Uradni list RS, št. 99/07) je Občinski svet Občine Laško na 9. seji dne 6. februarja 2008 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Laško za leto 2008
I. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
(vsebina odloka)
S tem odlokom se za Občino Laško za leto 2008 določajo proračun, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine (v nadaljnjem besedilu: proračun).
II. VIŠINA SPLOŠNEGA DELA PRORAČUNA IN STRUKTURA POSEBNEGA DELA PRORAČUNA
2. člen
(sestava proračuna in višina splošnega dela proračuna)
V splošnem delu proračuna so prikazani prejemki in izdatki po ekonomski klasifikaciji do ravni kontov.
Splošni del proračuna na ravni podskupin kontov se določa v naslednjih zneskih:
------------------------------------------------------------
A. BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV v EUR
------------------------------------------------------------
Skupina / Podskupina kontov Proračun leta
2008
------------------------------------------------------------
I. SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+73+74) 14.941.850
70 DAVČNI PRIHODKI 8.457.609
700 Davki na dohodek in dobiček 7.145.169
703 Davki na premoženje 846.010
704 Domači davki na blago in 466.430
storitve
706 Drugi davki 0
71 NEDAVČNI PRIHODKI 1.484.728
710 Udeležba na dobičku in 117.420
prihodki od premoženja
711 Takse in pristojbine 6.000
712 Denarne kazni 4.000
713 Prihodki od prodaje blaga in 70.720
storitev
714 Drugi nedavčni prihodki 1.286.588
72 KAPITALSKI PRIHODKI 691.000
720 Prihodki od prodaje osnovnih 0
sredstev
722 Prihodki od prodaje zemljišč 691.000
73 PREJETE DONACIJE 630.000
730 Prejete donacije iz domačih 630.000
virov
731 Prejete donacije iz tujine 0
74 TRANSFERNI PRIHODKI 3.678.513
740 Transferni prihodki iz drugih 1.875.211
javnofinančnih institucij
741 Prejeta sredstva iz drž. 1.803.302
proračuna iz sred. prorač. EU
II. SKUPAJ ODHODKI (40+41++42+43) 17.301.768
40 TEKOČI ODHODKI 3.419.959
400 Plače in drugi izdatki 621.611
zaposlenih
401 Prispevki delodajalcev za 97.059
socialno varnost
402 Izdatki za blago in storitve 2.045.247
403 Plačila domačih obresti 66.403
409 Rezerve 589.639
41 TEKOČI TRANSFERI 4.304.911
410 Subvencije 30.000
411 Transferi posameznikom in 2.122.247
gospodinjstvom
412 Transferi neprofitnim 385.363
organizacijam in ustanovam
413 Drugi domači transferi 1.767.301
414 Tekoči transferi v tujino 0
42 INVESTICIJSKI ODHODKI 8.656.183
420 Nakup in gradnja osnovnih 8.656.183
sredstev
43 INVESTICIJSKI TRANSFERI 920.715
431 Investicijski transferi prav. 277.077
in fiz. os., ki niso proračunski
uporabniki
432 Investicijski transferi 693.638
proračunskim uporabnikom
III. PRORAČUNSKI PRIMANJKLJAJ (I. – –2.359.918
II.)
------------------------------------------------------------
B. RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB
------------------------------------------------------------
IV. PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN 40.900
PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV
(750+751+752)
75 PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN 40.900
PRODAJA KAP. D.
750 Prejeta vračila danih posojil 40.900
751 Prodaja kapitalskih deležev 0
752 Kupnine iz naslova 0
privatizacije
V. DANA POSOJILA IN POVEČANJE 0
KAPITALSKIH DELEŽEV
(440+441+442+443)
44 DANA POSOJILA IN POVEČANJE 0
KAPITALSKIH DELEŽEV
440 Dana posojila 0
441 Povečanje kapitalskih deležev 0
in naložb
442 Poraba sredstev kupnin iz
naslova privatizacije
443 Povečanje namenskega 0
premoženja v javnih skladih in
drugih osebah javnega prava, ki
imajo premoženje v svoji lasti
VI. PREJETA MINUS DANA POSOJILA IN 40.900
SPREMEMBE KAPITALSKIH DELEŽEV (IV.
– V)
------------------------------------------------------------
C. RAČUN FINANCIRANJA
------------------------------------------------------------
VII. ZADOLŽEVANJE (500) 2.097.118
50 ZADOLŽEVANJE 2.097.118
500 Domače zadolževanje 2.097.118
VIII. ODPLAČILA DOLGA (550) 59.100
55 ODPLAČILA DOLGA 59.100
550 Odplačila domačega dolga 59.100
IX. SPREMEMBA STANJA SREDSTEV NA –281.000
RAČUNU (I. + IV. + VII. -II. – V –
VIII.)
X. NETO ZADOLŽEVANJE (VII.-VIII.) 2.038.018
XI. NETO FINANCIRANJE (VI.+VII.-VIII.- 2.359.918
IX.=-III.)
X. STANJE SREDSTEV NA RAČUNIH DNE 31. 281.000
12. PRETEKLEGA LETA
------------------------------------------------------------
Posebni del proračuna sestavljajo finančni načrti neposrednih uporabnikov, ki so razdeljeni na naslednje dele: področja proračunske porabe, glavne programe in podprograme, predpisane s programsko klasifikacijo izdatkov občinskih proračunov. Podprogram je razdeljen na proračunske postavke, te pa na podskupine kontov in konte, določene s predpisanim kontnim načrtom.
Posebni del proračuna do ravni proračunskih postavk - kontov in načrt razvojnih programov sta prilogi k temu odloku in se objavita na spletni strani Občine Laško.
Načrt razvojnih programov sestavljajo projekti.
III. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
3. člen
(izvrševanje proračuna)
Proračun se izvršuje na ravni proračunske postavke – konta.
4. člen
(namenski prihodki in izdatki proračuna)
Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov, določenih v prvem stavku 43. člena ZJF, tudi naslednji prihodki:
1. sredstva pridobljena za sofinanciranje investicij ali drugih točno določenih nalog;
2. sredstva pridobljena na podlagi razpisov za točno določene naloge;
3. sredstva pridobljena za odpravo posledic po elementarnih nesrečah;
4. prihodki požarne takse po 59. členu Zakona o varstvu pred požarom (Uradni list RS, št. 71/93 in 87/01), ki se uporabijo za namene določene v tem zakonu;
5. lastni prihodki krajevnih skupnosti.
Namensko pridobljena sredstva se lahko porabijo za namen za katerega so pridobljena.
O pridobitvi teh sredstev in o njihovi porabi župan obvesti občinski svet.
Pravice porabe na proračunski postavki:
– 07220 – Sredstva takse za obremenjevanje okolja,
– 08103 – Sredstva za odpravo nesorazmerij plač in
– 09221 – Sredstva takse za obremenjevanje vode, ki niso porabljena v tekočem letu, se prenesejo v naslednje leto za isti namen. Prav tako se v naslednje leto prenašajo neporabljena namenska sredstva.
5. člen
(prerazporejanje pravic porabe)
Osnova za prerazporejanje pravic porabe je zadnji sprejeti proračun, spremembe proračuna ali rebalans proračuna.
O prerazporeditvi pravic porabe v posebnem delu proračuna med posameznimi postavkami proračuna odloča na predlog neposrednega uporabnika župan, v primeru krajevnih skupnosti pa predsednik sveta krajevne skupnosti.
Župan s poročilom o izvrševanju proračuna najmanj dvakrat letno poroča občinskemu svetu o veljavnem proračunu za leto 2008 in njegovi realizaciji.
6. člen
(največji dovoljeni obseg prevzetih obveznosti v breme proračunov prihodnjih let)
Neposredni uporabnik lahko v tekočem letu razpiše javno naročilo za celotno vrednost projekta, ki je vključen v načrt razvojnih programov, če so zanj načrtovane pravice porabe na proračunskih postavkah v sprejetem proračunu.
Skupen obseg prevzetih obveznosti neposrednega porabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za investicijske odhodke in transfere ne sme presegati 80% pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za blago in storitve in za tekoče transfere, ne sme presegati 30% pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
Omejitve iz prvega in drugega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami, razen če na podlagi teh pogodb lastninska pravica preide oziroma lahko preide iz najemodajalca na najemnika, in prevzemanje obveznosti za dobavo elektrike, telefona, vode, komunalnih storitev in drugih storitev, potrebnih za operativno delovanje uporabnikov.
Prevzete obveznosti iz drugega in tretjega odstavka tega člena se načrtujejo v finančnem načrtu neposrednega uporabnika in načrtu razvojnih programov.
7. člen
(spreminjanje načrta razvojnih programov)
Župan lahko spreminja vrednost projektov v načrtu razvojnih programov. Projekte, katerih vrednost se spremeni za več kot 20% mora predhodno potrditi občinski svet.
Projekti, za katere se zaradi prenosa plačil v tekoče leto, zaključek financiranja prestavi iz predhodnega v tekoče leto, se uvrstijo v načrt razvojnih programov po uveljavitvi proračuna.
Novi projekti se uvrstijo v načrt razvojnih programov na podlagi odločitve občinskega sveta.
8. člen
(proračunski skladi)
Proračunski sklad je:
1. proračun proračunske rezerve, oblikovane po ZJF
Proračunska rezerva se v letu 2008 oblikuje v višini 295.000,00 EUR.
Na predlog za finance pristojnega organa občinske uprave odloča o uporabi sredstev proračunske rezerve za namene iz drugega odstavka 49. člena ZJF do višine 10.000,00 EUR župan in o tem s pisnimi poročili obvešča občinski svet.
IV. POSEBNOSTI UPRAVLJANJA IN PRODAJE STVARNEGA IN FINANČNEGA PREMOŽENJA OBČINE
9. člen
Če so izpolnjeni pogoji iz tretjega odstavka 77. člena ZJF, lahko župan dolžniku do višine 1.000,00 EUR odpiše oziroma delno odpiše plačilo dolga.
V. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA
10. člen
(obseg zadolževanja občine in izdanih poroštev občine)
Zaradi kritja presežkov odhodkov nad prihodki v bilanci prihodkov in odhodkov, presežkov izdatkov nad prejemki v računu finančnih terjatev in naložb ter odplačila dolgov v računu financiranja se občina za proračun leta 2008 lahko zadolži do višine 2.097.118,00 EUR in sicer za naslednje investicije:
– izgradnjo kanalskega sistema,
– izgradnja komunalne in cestne infrastrukture,
– izgradnja brvi čez Savinjo,
– izgradnjo vodovodov in
– za investicije, ki se bodo sofinancirale iz sredstev EU.
Obseg poroštev občine za izpolnitev obveznosti javnih zavodov in javnih podjetij, katerih ustanoviteljica je Občina Laško, v letu 2008 ne sme preseči skupne višine glavnic 1.000.000,00 EUR.
11. člen
(obseg zadolževanja javnih zavodov in javnih podjetij ter obseg zadolževanja in izdanih poroštev pravnih oseb, v katerih ima občina odločujoč vpliv na poslovanje)
Pravne osebe javnega sektorja na ravni občine (javni zavodi in javna podjetja, katerih ustanoviteljica je občina) se lahko v letu 2008 zadolžijo do skupne višine 400.000,00 EUR pod naslednjimi pogoji:
– da bodoči prilivi zadoščajo za pokrivanje obveznosti, ki bodo nastale iz naslova zadolžitve,
– da predhodno pridobijo pisno soglasje ustanovitelja.
VI. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
12. člen
(začasno financiranje v letu 2008)
V obdobju začasnega financiranja Občine Laško v letu 2009, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep o določitvi začasnega financiranja.
13. člen
(uveljavitev odloka)
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 007-24/07
Laško, dne 6. februarja 2008
Župan
Občine Laško
Franc Zdolšek l.r.