Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93 in dopolnitve), 29. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00, 79/01, 30/02, 56/02 – ZJU, 110/02 – ZDT-B in 127/06 – ZJZP) in 16. člena Statuta Občine Rečica ob Savinji (Uradni list RS, št. 11/07) je Občinski svet Občine Rečica ob Savinji na 14. seji dne 11. 3. 2008 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Rečica ob Savinji za leto 2008
1. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
S tem odlokom se za Občino Rečica ob Savinji za leto 2008 določajo proračun, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine (v nadaljnjem besedilu: proračun).
2. VIŠINA SPLOŠNEGA DELA PRORAČUNA IN STRUKTURA POSEBNEGA DELA PRORAČUNA
2. člen
V splošnem delu proračuna so prikazani prejemki in izdatki po ekonomski klasifikaciji do ravni podkontov.
Splošni del proračuna se na ravni podskupin kontov določa v naslednjih zneskih:
------------------------------------------------------------
v eurih
A. BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV
------------------------------------------------------------
Skupina/Podskupina kontov Proračun leta
2008
------------------------------------------------------------
I. SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+73+74) 1.855.952
TEKOČI PRIHODKI (70+71) 1.242.948
70 DAVČNI PRIHODKI 1.215.148
700 Davki na dohodek in dobiček 1.097.228
703 Davki na premoženje 58.870
704 Domači davki na blago in 59.050
storitve
706 Drugi davki
71 NEDAVČNI PRIHODKI 27.800
710 Udeležba na dobičku in dohodki 17.200
od premoženja
711 Takse in pristojbine 2.300
712 Globe in druge denarne kazni 200
713 Prihodki od prodaje blaga in 1.100
storitev
714 Drugi nedavčni prihodki 7.000
72 KAPITALSKI PRIHODKI 34.142
720 Prihodki od prodaje osnovnih
sredstev
721 Prihodki od prodaje zalog
722 Prihodki od prodaje zemljišč in 34.142
neopredmetenih dolgoročnih sredstev
73 PREJETE DONACIJE
730 Prejete donacije iz domačih
virov
731 Prejete donacije iz tujine
74 TRANSFERNI PRIHODKI 578.862
740 Transferni prihodki iz drugih 243.282
javnofinančnih institucij
741 Prejeta sred. iz državnega 335.580
proračuna iz sredstev proračuna EU
II. SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43) 2.141.817
40 TEKOČI ODHODKI 610.273
400 Plače in drugi izdatki 107.902
zaposlenim
401 Prispevki delodajalcev za 17.718
socialno varnost
402 Izdatki za blago in storitve 287.645
403 Plačila domačih obresti 2.730
409 Rezerve 194.278
41 TEKOČI TRANSFERI 564.582
410 Subvencije 19.750
411 Transferi posameznikom in 319.021
gospodinjstvom
412 Transferi neprofitnim 65.640
organizacijam in ustanovam
413 Drugi tekoči domači transferi 160.171
414 Tekoči transferi v tujino
42 INVESTICIJSKI ODHODKI 862.200
420 Nakup in gradnja osnovnih 862.200
sredstev
43 INVESTICIJSKI TRANSFERI 104.762
431 Investicijski transferi pravnim 71.000
in fizičnim osebam, ki niso
proračunski uporabniki
432 Investicijski transferi 33.762
proračunskim uporabnikom
III. PRORAČUNSKI PRESEŽEK (I.-II.) –285.865
(PRORAČUNSKI PRIMANJKLJAJ)
------------------------------------------------------------
B. RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB
------------------------------------------------------------
IV. PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN 500
PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV
(750+751+752)
75 PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL 500
750 Prejeta vračila danih posojil
751 Prodaja kapitalskih deležev
752 Kupnine iz naslova privatizacije 500
V. DANA POSOJILA IN POVEČANJE 835
KAPITALSKIH DELEŽEV
(440+441+442+443)
44 DANA POSOJILA IN POVEČANJE 835
KAPITALSKIH DELEŽEV
440 Dana posojila
441 Povečanje kapitalskih deležev in 835
finančnih naložb
442 Poraba sredstev kupnin iz
naslova privatizacije
443 Povečanje namenskega premoženja
v javnih skladih in drugih osebah
javnega prava, ki imajo premoženje v
svoji lasti
VI. PREJETA MINUS DANA POSOJILA IN –335
SPREMEMBE KAPITALSKIH DELEŽEV (IV.-
V.)
------------------------------------------------------------
C. RAČUN FINANCIRANJA
------------------------------------------------------------
VII. ZADOLŽEVANJE (500)
50 ZADOLŽEVANJE 250.000
500 Domače zadolževanje 250.000
VIII. ODPLAČILA DOLGA (550)
55 ODPLAČILA DOLGA 5.800
550 Odplačila domačega dolga 5.800
IX. POVEČANJE (ZMANJŠANJE) SREDSTEV NA –42.000
RAČUNIH (I.+IV.+VII.-II.-V.-VIII.)
X. NETO ZADOLŽEVANJE (VII.-VIII.) 244.200
XI. NETO FINANCIRANJE (VI.+VII.-VIII.- 285.865
IX.)
------------------------------------------------------------
STANJE SREDSTEV NA RAČUNIH DNE 31.
12. PRETEKLEGA LETA
9009 Splošni sklad za drugo 42.000
------------------------------------------------------------
Posebni del proračuna sestavljajo finančni načrti neposrednih uporabnikov, ki so razdeljeni na naslednje programske dele: področja proračunske porabe, glavne programe in podprograme, predpisane s programsko klasifikacijo izdatkov občinskih proračunov. Podprogram je razdeljen na proračunske postavke, te pa na podskupine kontov ter podkonte, določene s predpisanim kontnim načrtom.
Posebni del proračuna do ravni proračunskih postavk – podkontov in načrt razvojnih programov sta prilogi k temu odloku in se objavita na spletni strani občine.
3. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
3. člen
Proračun se izvršuje na ravni proračunske postavke – podkonta.
4. člen
Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov, določenih v prvem stavku prvega odstavka 43. člena ZJF, tudi naslednji prihodki: požarna taksa, okoljska dajatev za onesnaženje okolja zaradi odvajanja odpadnih voda in okoljska dajatev za onesnaževanje okolja zaradi odlaganja odpadkov.
Pravice porabe na proračunski postavki Sredstva za odpravo nesorazmerij pri plačah, ki niso porabljene v tekočem letu, se prenesejo v naslednje leto za isti namen.
5. člen
Osnova za prerazporejanje pravic porabe je zadnji sprejeti proračun, spremembe proračuna ali rebalans proračuna.
Župan odloča o prerazporeditvah pravic porabe v posebnem delu proračuna pri posameznem neposrednem uporabniku med glavnimi programi v okviru področja proračunske porabe.
Župan s poročilom o izvrševanju proračuna v mesecu juliju in z zaključnim računom poroča občinskemu svetu o veljavnem proračunu za leto 2008 in o njegovi realizaciji.
6. člen
Neposredni uporabnik lahko v tekočem letu razpiše javno naročilo za celotno vrednost projekta, ki je vključen v načrt razvojnih programov, če so zanj načrtovane pravice porabe na proračunskih postavkah v sprejetem proračunu.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za investicijske odhodke, bo potekal v skladu z načrtom razvojnih programov, za namene za katere je že načrtovana pravica porabe na proračunski postavki proračuna v tekočem letu.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za blago in storitve in za tekoče transfere, ne sme presegati 25% pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
Omejitve iz tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami, razen če na podlagi teh pogodb lastninska pravica preide oziroma lahko preide iz najemodajalca na najemnika, in prevzemanje obveznosti za dobavo elektrike, telefona, vode, komunalnih storitve in drugih storitev, potrebnih za operativno delovanje neposrednih uporabnikov.
Prevzete obveznosti se načrtujejo v finančnem načrtu neposrednega uporabnika in načrtu razvojnih programov.
7. člen
Župan lahko spreminja vrednost projektov v načrtu razvojnih programov. Projekte, katerih vrednost se spremeni za več kot 20% mora predhodno potrditi občinski svet.
Projekti, za katere se zaradi prenosa plačil v tekoče leto, zaključek financiranja prestavi iz predhodnega v tekoče leto, se uvrstijo v načrt razvojnih programov po uveljavitvi proračuna.
Novi projekti se uvrstijo v načrt razvojnih programov na podlagi odločitve občinskega sveta.
8. člen
Proračunska rezerva občine se v letu 2008 oblikuje v višini 14.753 eurov.
Župan odloča o uporabi sredstev proračunske rezerve za namene iz drugega odstavka 49. člena ZJF do višine oblikovanih in razpoložljivih sredstev rezerv in o tem s pisnimi poročili obvešča občinski svet.
9. člen
Za splošno proračunsko rezervacijo so planirana sredstva med odhodki proračuna v višini 7.000 eurov. Sredstva splošne proračunske rezervacije so planirana za nepredvidene namene, za katere v proračunu niso zagotovljena sredstva ali za namene, za katere se med letom izkaže, da niso zagotovljena v zadostnem obsegu, ker jih pri pripravi proračuna ni bilo mogoče načrtovati. O uporabi sredstev splošne proračunske rezervacije odloča župan.
4. POSEBNOSTI UPRAVLJANJA IN PRODAJE STVARNEGA IN FINANČNEGA PREMOŽENJA DRŽAVE
10. člen
Če so izpolnjeni pogoji iz tretjega odstavka 77. člena ZJF, lahko župan dolžniku do višine 300 eurov odpiše oziroma delno odpiše plačilo dolga.
5. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA
11. člen
Zaradi kritja presežkov odhodkov nad prihodki v bilanci prihodkov in odhodkov, presežkov izdatkov nad prejemki v računu finančnih terjatev in naložb ter odplačila dolgov v računu financiranja se občina za proračun leta 2008 lahko zadolži do višine 250.000 eurov, in sicer za naslednje investicije:
– za prostorsko planiranje občine,
– nakup zemljišč in
– kanalizacijo.
Javni zavodi in javna podjetja, katerih ustanoviteljica oziroma soustanoviteljica je Občina Rečica ob Savinji, se v letu 2008 ne smejo zadolževati, prav tako Občina Rečica ob Savinji v letu 2008 ne bo izdajala poroštev.
6. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
12. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 007-0005/2008-3
Rečica ob Savinji, dne 11. marca 2008
Župan
Občine Rečica ob Savinji
Vincenc Jeraj l.r.