Na podlagi 32. člena Zakona o gospodarskih javnih službah (Uradni list RS, št. 32/93), 4. člena Odloka o gospodarskih javnih službah na območju Občine Zreče (Uradni list RS, št. 38/96 in 123/00), ter 16. člena Statuta Občine Zreče (Uradni list RS, št. 28/99, 11/01, 81/02, 100/03, 85/04, 76/06, 48/07) je Občinski svet Občine Zreče na seji dne 26. 3. 2008 sprejel
O D L O K
o dodelitvi koncesije za opravljanje obvezne občinske gospodarske javne službe oskrbe s pitno vodo na območju zazidalnega načrta Rogla v Občini Zreče
I. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
S tem odlokom, kot koncesijskim aktom, se določajo pogoji in postopki za dodeljevanje koncesije na področju opravljanja obvezne občinske gospodarske javne službe oskrbe s pitno vodo na območju zazidalnega načrta Rogla (v nadaljevanju: KTC Rogla.
II. PREDMET KONCESIJE
2. člen
Oskrba s pitno vodo, ki je predmet podelitve koncesije po tem odloku, se izvaja kot obvezna občinska gospodarska javna služba na območju KTC Rogla v Občini Zreče.
Predmet koncesije je opravljanje obvezne občinske gospodarske javne službe oskrbe s pitno vodo, v skladu s strateškimi usmeritvami Republike Slovenije ter drugimi republiškimi predpisi in predpisi Občine Zreče, ki nudi naslednje storitve:
– oskrba s pitno vodo,
– gospodarno izkoriščanje objektov in naprav v skladu s tem odlokom in drugimi predpisi,
– razvoj, načrtovanje in pospeševanje javne službe,
– investicijsko načrtovanje in gospodarjenje z objekti in napravami, potrebnimi za izvajanje javne službe,
– redno vzdrževanje objektov in naprav,
– izvajanje potrebnih rekonstrukcij in tehnično-tehnoloških izboljšav,
– izvajanje meritev in monitoringa,
– izdajanje projektnih pogojev in soglasij,
– obračun storitev javne službe uporabnikom teh storitev,
– vodenje katastrov in registrov vodov, objektov in priključkov;
– sporočanje podatkov o izvajanju javne službe (letna poročila).
III. KONCEDENT IN KONCESIONAR
3. člen
Koncedent po tem odloku je Občina Zreče (v nadaljevanju: občina).
Koncesionar je izvajalec javne službe, ki je upravljalec infrastrukturnih objektov za opravljanje te javne službe (v nadaljevanju: koncesionar).
IV. UPORABNIKI STORITEV JAVNE SLUŽBE
4. člen
Uporabniki storitev koncesionirane javne službe so vse pravne in fizične osebe, ki se stalno ali občasno oskrbujejo s pitno vodo na območju KTC Rogla (v nadaljevanju: uporabniki).
Uporaba storitev javne službe je za vse uporabnike obvezna.
Uporabniki so naročniki storitev javne službe, ki za opravljanje teh storitev plačujejo koncesionarju stroške opravljanja storitev na podlagi veljavnih cenikov.
Uporabnik storitev ima pravico opozoriti izvajalca javne službe na kvaliteto opravljenih storitev javne službe, oblikovati predloge in pobude za boljše ter učinkovitejše opravljanje.
Koncesionar je dolžan uporabniku pisno odgovoriti v roku 30 dni od prejema opozorila, predloga ali pobude.
V. OBMOČJE OPRAVLJANJA JAVNE SLUŽBE
5. člen
Predmet podelitve koncesije po tem odloku je opravljanje dejavnosti gospodarske javne službe “oskrba s pitno vodo” na celotnem območju KTC Rogla.
Javno službo opravlja en izvajalec (v nadaljevanju: koncesionar), ki ima na podlagi koncesijske pogodbe na celotnem območju KTC Rogla izključno pravico in dolžnost opravljati javno službo, vključno s pravico zaračunavanja storitev neposredno uporabnikom storitev, razen v primerih, ko je z zakonom ali s predpisi, sprejetimi na podlagi zakona, posamezno opravilo naloženo drugi osebi.
VI. POGOJI ZA DODELITEV KONCESIJE
6. člen
Koncesionar je lahko pravna ali fizična oseba, ki izpolnjuje naslednje pogoje:
– da je registriran za dejavnost, ki je predmet koncesije ali je vpisan v register samostojnih podjetnikov oziroma ima obrtno dovoljenje,
– da razpolaga z zadostnim številom delavcev z ustreznimi kvalifikacijami, usposobljenostjo oziroma izkušnjami na področju javne službe,
– da razpolaga z zadostnim obsegom potrebnih delovnih priprav,
– da ima izkušnje na področju dejavnosti, ki je predmet koncesije,
– da izpolnjuje druge s predpisi določene pogoje in
– da ima standard ISO za kakovost storitev 9001 za vzdrževanje vodovodnih sistemov.
7. člen
Za koncesionarja lahko posamezna dela oziroma storitve v okviru javne službe opravlja oseba, ki ni zaposlena pri njem ali podizvajalec, če izpolnjuje z zakonom določene pogoje za opravljanje te javne službe.
VII. OBVEZNOSTI KONCESIONARJA
8. člen
Koncesionar mora opravljati javno službo v skladu s predpisi za to področje in jo stalno dalje razvijati ter dopolnjevati v skladu s spremembami teh predpisov in prilagajati rastočim potrebam na celotnem območju KTC Rogla.
9. člen
Koncesionar izvaja koncesijo pod naslednjimi pogoji:
– da zagotavlja uporabnikom kontinuirano in kvalitetno izvajanje javne službe v skladu s predpisi,
– da opravlja storitve v skladu z veljavnim cenikom,
– da stalno zagotavlja zadostno število strokovnih kadrov in zadosten obseg tehničnih sredstev,
– da se zavaruje proti odgovornosti za škodo, ki jo z opravljanjem javne službe lahko povzroči tretji osebi, državi ali občini oziroma položi ustrezno varščino,
– da zagotavlja interventno izvajanje javne službe na poziv uporabnikov ob vsakem času,
– da na zahtevo pristojne inšpekcije omogoči strokovni in finančni nadzor in nadzor nad zakonitostjo dela,
– da redno predloži koncedentu letna poročila o poslovanju, katerega vsebina se določi s koncesijsko pogodbo,
– da upošteva tehnične, stroškovne, organizacijske in druge standarde ter normative za opravljanje storitev javne službe,
– da s svojo dejavnostjo ne povzroča dodatnega degradiranja okolja,
– da spoštuje vsa določila tega odloka, koncesijske pogodbe in Odloka o odvajanju odpadnih in padavinskih voda v Občini Zreče.
10. člen
Koncesionar izvaja javno službo ob uporabi poslovnih prostorov, delovnih priprav in drugih sredstev, potrebnih za opravljanje javne službe, ki so njegova last, oziroma, ki si jih sam najame ali kakorkoli drugače priskrbi.
11. člen
V skladu s programom oskrbe s pitno vodo se posamezna opravila iz 2. člena tega odloka opravljajo v rokih, na način, pod pogoji in ob upoštevanju standardov in določil veljavnih državnih in občinskih predpisov.
Predlog programa oskrbe s pitno vodo pripravi koncesionar v skladu z veljavno zakonodajo in je obvezna priloga k koncesijski pogodbi.
12. člen
Koncesionar mora na zahtevo občine predložiti poročila o stanju objektov in naprav, računovodske izkaze, ki jih koncesionar na podlagi ZGJS vodi ločeno po določilih zakona, ki ureja gospodarske družbe, opravljenih in potrebnih delih, potrebnih investicijah in organizacijskih ukrepih, samoiniciativno pa lahko tudi v vseh drugih primerih.
Koncesionar je dolžan do 31. marca tekočega leta podati občini letno poročilo o opravljenih storitvah za preteklo leto.
Natančna vsebina poročil se določi s koncesijsko pogodbo.
13. člen
Posamezna dela oziroma storitve v okviru javne službe, navedene v 2. členu tega odloka, lahko izvaja strokovno usposobljena oseba, zaposlena pri koncesionarju.
14. člen
Kataster primarnega in sekundarnega vodovodnega omrežja, vključno z vsemi objekti in napravami ter register priključkov na javni vodovod se vodi v obliki tekstualnega in grafičnega računalniškega zapisa.
Kataster in register vodi in pripravlja koncesionar in sta po poteku koncesijske pogodbe last občine.
Kopijo ažurnih podatkov izroča koncesionar občini periodično, vendar najmanj enkrat letno, po prenehanju veljavnosti koncesijske pogodbe pa jih v celoti izroči občini.
15. člen
Cenik storitev za opravljanje dejavnosti iz 2. člena tega odloka mora biti sestavni del koncesijske pogodbe. Oblikovan mora biti v skladu z veljavno vladno Uredbo o predhodni prijavi cen komunalnih storitev (Uradni list RS, št. 42/03).
16. člen
Koncesionar mora v roku 30 dni po sklenitvi koncesijske pogodbe skleniti zavarovanje odgovornosti:
– za škodo, ki jo povzroči občini z nerednim ali nevestnim opravljanjem javne službe,
– za škodo, ki jo pri opravljanju ali v zvezi z opravljanjem javne službe povzročijo pri njem zaposlene osebe uporabnikom ali drugim osebam.
17. člen
Viri financiranja koncesionirane gospodarske javne službe so prihodki od opravljenih storitev, ki jih v svojem imenu in za svoj račun izvaja koncesionar, in sicer po cenah in normativih, odobrenih s strani koncedenta, davki in takse in drugi viri, določeni z zakonom in občinskimi akti.
V času koncesije koncesionar koncedentu plačuje dajatve za izvrševanje gospodarske javne službe, ki se določijo v koncesijski pogodbi.
18. člen
Koncesionar, ki poleg javne službe iz tega odloka opravlja še druge dejavnosti, mora za to javno službo voditi ločeno računovodstvo po določilih zakona, ki ureja gospodarske službe.
VIII. JAVNA POOBLASTILA KONCESIONARJU
19. člen
Koncesionar, kot izvajalec javne službe oskrbe s pitno vodo na območju KTC Rogla, ima naslednja javna pooblastila za:
– uporabo in upravljanje zgrajenega javnega vodovodnega omrežja in objektov;
– distribucijo in obračunavanje pitne vode;
– prekinitev dobave pitne vode posameznim uporabnikom v primeru neplačila;
– izdajanje projektnih pogojev in soglasij;
– nadzor nad uporabniki v zvezi z izvajanjem predpisov, povezanih z javno službo.
IX. SPLOŠNI POGOJI ZA OPRAVLJANJE JAVNE SLUŽBE IN UPORABA JAVNIH DOBRIN, KI SE Z NJO ZAGOTAVLJAJO
20. člen
Koncesionar in občina morata pred začetkom opravljanja javne službe skleniti koncesijsko pogodbo.
21. člen
Koncesionar mora biti tehnično opremljen in strokovno usposobljen za kakovostno izvajanje javne službe. Zagotavljati mora oskrbo s pitno vodo v skladu z programom, zdravstveno ustreznost pitne vode in varnost oskrbe s pitno vodo, upoštevati vse zakonske in podzakonske predpise s področja, ki ureja oskrbo s pitno vodo.
X. POSTOPEK ZA IZBIRO KONCESIONARJA IN ORGAN, KI OPRAVI IZBIRO TER PODPIŠE POGODBO
22. člen
Koncedent v skladu z določili Zakona o gospodarskih javnih službah lahko podeli koncesijo koncesionarju – lastniku obstoječe komunalne infrastrukture za oskrbo s pitno vodo na območju KTC Rogla, brez javnega razpisa, če je le ta podal vlogo o zainteresiranosti za pridobitev koncesije.
23. člen
V primeru, da lastnik obstoječe infrastrukture za oskrbo s pitno vodo na območju KTC Rogla ni podal vlogo o zainteresiranosti za pridobitev koncesije, se skladno s 36. in 37. členom Zakona o gospodarskih javnih službah koncesija podeli na podlagi javnega razpisa.
Javni razpis se opravi po določbah tega odloka, v skladu z Zakonom o gospodarskih javnih službah in ob smiselni uporabi postopka v skladi z Zakonom o javnih naročilih.
24. člen
Javni razpis vsebuje predvsem naslednje sestavine:
– navedbe o predmetu koncesije,
– elementih, ki jih mora vsebovati prijava na razpis,
– začetku in trajanju koncesije,
– rok, v katerem bodo ponudniki obveščeni o izboru in
– odgovorni osebi za dajanje informacij,
– podrobnejše pogoje za pridobitev koncesije v skladu s tem odlokom,
– rok za prijavo na razpis in način prijave,
– dokumentacijo, ki jo mora vsebovati prijava,
– rok za izbiro koncesionarja,
– postopek v primeru, da se v določenem roku ne prijavi noben kandidat.
Javni razpis se objavi v Uradnem listu RS. Če javni razpis ne uspe, se lahko ponovi.
25. člen
O izbiri koncesionarja odloči pristojni upravni organ občinske uprave z odločbo.
Pred izdajo odločbe o izbiri, pridobi pristojni upravni organ občinske uprave predlog komisije za vodenje razpisa.
Zoper odločbo o izbiri koncesionarja je dovoljena pritožba. O pritožbi odloča župan.
XI. KONCESIJSKA POGODBA
26. člen
Občina (kot koncedent) in koncesionar skleneta pisno koncesijsko pogodbo. V imenu občine pogodbo podpiše župan.
27. člen
Koncesijska pogodba se sklene za določen čas, za dobo 20 let.
28. člen
Koncesijsko razmerje preneha:
– s potekom roka, za katerega je bila sklenjena pogodba,
– z odpovedjo,
– z odvzemom.
Koncesijsko razmerje preneha tudi v primeru stečaja pravne osebe, ki je imela koncesijo oziroma z izbrisom iz ustreznega vpisnika ali registra fizične osebe, ki je imela koncesijo.
29. člen
Prenehanje koncesijske pogodbe, ne glede na razlog ali način, ne sme prizadeti pravic uporabnikov, zato občina opravljanje javne službe, do ponovne ureditve razmer, v skladu s tem odlokom, lahko prevzame v lastno režijo s tem, da je dotedanji koncesionar do ponovne ureditve razmer dolžan občini na njeno zahtevo omogočiti uporabo svojih delovnih priprav.
30. člen
Koncesionar je dolžan občino nemudoma obvestiti o spremembi okoliščin, ki so bile pomembne za sklenitev koncesijske pogodbe.
Koncesionar je dolžan obvestiti občino o vsaki statusni spremembi. Če koncesionar tega v razumnem roku ne stori, če je zaradi sprememb prizadet interes občine ali če so zaradi sprememb bistveno spremenjena razmerja iz koncesijske pogodbe, lahko občina odvzame koncesijo.
31. člen
Občina lahko koncesionarju odvzame koncesijo v primeru hudih kršitev koncesijske pogodbe ali drugih ponavljajočih se ali neodpravljenih koncesionarjevih kršitev.
Koncesije ni mogoče odvzeti, če je do okoliščin, ki bi utemeljevale odvzem, prišlo zaradi višje sile.
Odvzem koncesije se izvede z upravno odločbo, ki jo izda pristojni upravni organ občinske uprave.
32. člen
Hude kršitve koncesijske pogodbe so:
– nepravočasen pričetek opravljanja javne službe glede na rok, določen s koncesijsko pogodbo,
– ponavljajoče se neizpolnjevanje pogodbenih obveznosti,
– neposredno izvajanje del ali storitev preko oseb, ki ne izpolnjujejo pogojev iz 6. člena tega odloka,
– ponavljajoče se neizpolnjevanje veljavnih tehničnih, stroškovnih, organizacijskih, vzdrževalnih in drugih standardov in normativov za dejavnost,
– hudi in dokumentirani primeri neučinkovitega in nepopolnega ali nestrokovnega opravljanja javne službe, zaradi česar pride do večje ogroženosti varnosti ljudi in premoženja, ne glede na to, ali so posledice nastopile ali ne,
– angažiranje podizvajalcev brez soglasja občine,
– uporaba cen, ki so drugačne od dogovorjenih s koncesijsko pogodbo oziroma veljavnim sklepom,
– opustitev sklenitve zavarovanja po 16. členu tega odloka,
– drugi primeri hudih kršitev, določeni s tem odlokom ali s koncesijsko pogodbo.
33. člen
Druge kršitve koncesijske pogodbe, na podlagi katerih je možen odvzem koncesije, so:
– občasno nespoštovanje veljavnih tehničnih, strokovnih, organizacijskih, vzdrževalnih in drugih standardov ter normativov za dejavnost,
– opuščanje opravljanja javne službe na posameznih območjih ali na posameznih pomembnejših objektih,
– nepopolno vodenje katastra in registra,
– drugi primeri kršitev, določeni s tem odlokom ali s koncesijsko pogodbo.
Odvzem koncesije v primerih iz prvega odstavka tega člena je možen, če je občina na konkretno kršitev koncesionarja predhodno pisno opozorila, mu postavila rok za odpravo morebitnih posledic kršitve in mu pri tem zagrozila z odvzemom koncesije.
34. člen
Kot višja sila se razumejo izredne nepredvidene okoliščine, ki nastopijo po sklenitvi koncesijske pogodbe in so zunaj volje strank.
Za višjo silo se štejejo zlasti potresi, poplave ter druge elementarne nezgode, vojne ali ukrepi oblasti, pri čemer pride do spremenjenih okoliščin ekonomskega ali sistemskega značaja, pri katerih izvajanje javne službe ni možno na celotnem območju KTC Rogla ali na njenem delu na način, ki ga predpisuje koncesijska pogodba.
Koncesionar je dolžan v pogojih višje sile nadaljevati z opravljanjem javne službe, občina pa je dolžna koncesionarju na ustrezen način povrniti morebitne povečane stroške, ki nastanejo v teh pogojih.
O nastopu okoliščin, ki pomenijo višjo silo, se morata stranki nemudoma medsebojno obvestiti in dogovoriti o izvajanju javne službe v takih pogojih.
Koncesionar je ob stavki dolžan zagotoviti nemoteno odvajanje odpadnih voda.
35. člen
Koncesija ni prenosljiva, razen s soglasjem občine.
V izjemnih primerih, določenih s koncesijsko pogodbo, lahko koncesionar sklene z drugim usposobljenim izvajalcem storitev javne službe pogodbo o začasnem izvajanju del, v okviru katere lahko podizvajalec opravlja posamezne storitve na območju KTC Rogla.
Koncesionar mora v primeru delnega izvajanja javne službe preko pogodbe s podizvajalcem, v razmerju do občine in uporabnikov ter javnosti v zvezi s tem, nastopati v svojem imenu.
XII. NADZOR NAD IZVAJANJEM KONCESIJE
36. člen
Nadzor nad izvajanjem koncesije oziroma koncesijske pogodbe izvaja pristojni upravni organ občinske uprave.
Občina za posamezna strokovna in druga opravila lahko pooblasti ustrezno strokovno službo, zavod oziroma drugo ustrezno inštitucijo.
37. člen
Osebam, ki se izkažejo s pooblastilom župana, mora koncesionar omogočiti odrejeni nadzor, pregled naprav ter omogočiti vpogled v dokumentacijo in nuditi zahtevane podatke in pojasnila.
Nadzor je lahko napovedan ali nenapovedan.
38. člen
Občina opravi napovedan nadzor s predhodno napovedjo, praviloma najmanj 15 dni pred izvedbo. Nadzor mora potekati tako, da ne ovira opravljanja redne dejavnosti koncesionarja in tretjih oseb, praviloma le v poslovnem času koncesionarja.
Občina lahko zaradi utemeljenih razlogov opravi tudi nenapovedan nadzor v smislu prejšnjega člena.
O nadzoru se napravi zapisnik, ki ga podpišeta predstavnika koncesionarja in občine, oziroma pooblaščenec občine.
XIII. FINANCIRANJE JAVNE SLUŽBE
39. člen
Koncesionar si zagotavlja financiranje javne službe z zaračunavanjem opravljenih storitev uporabnikom teh storitev.
40. člen
Cene storitev za opravljanje javne službe iz 2. člena tega odloka, morajo biti oblikovane v skladu s predpisi, ki veljajo za to področje.
Cene vseh storitev na predlog koncesionarja potrdi občinski svet.
XIV. NAČIN PLAČILA KONCESIONARJA ALI NAČIN PLAČILA ODŠKODNINE ZA IZVRŠEVANJE JAVNE SLUŽBE
41. člen
Plačilo koncesionarja za opravljanje javne službe se ne predvideva.
XVIII. PREHODNI IN KONČNI DOLOČBI
42. člen
Koncesija ni prenosljiva, razen s soglasjem občine. V izjemnih primerih, določenih s koncesijsko pogodbo, lahko koncesionar ob izrecnem soglasju občine sklene z drugim usposobljenim izvajalcem storitve javne službe pogodbo o vzajemni pomoči, v okviru katere lahko podizvajalec opravlja posamezne storitve na območju občine.
Koncesionar mora v primeru delnega izvajanja javne službe preko pogodbe s podizvajalcem v razmerju do občine in uporabnikov, nastopati v svojem imenu.
43. člen
Ta odlok začne veljati petnajsti dan od objave v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 35506-0003/2008
Zreče, dne 26. marca 2008
Župan
Občine Zreče
mag. Boris Podvršnik l.r.