Vaše trenutno stanje
- Zahtevano
- Analitika
- Oglaševanje
Prikaži podrobnosti
PRILOGA 1. Cena storitve javne službe je cena, na podlagi katere izvajalec javne službe obračuna opravljeno storitev uporabniku storitev javnih služb in se obračunava ločeno za: – oskrbo s pitno vodo, – odvajanje komunalne in padavinske odpadne vode, – čiščenje komunalne in padavinske odpadne vode, – prevzem blata iz obstoječih greznic ali malih komunalnih čistilnih naprav, – ravnanje z blatom iz obstoječih greznic ali malih komunalnih čistilnih naprav, – prve meritve in obratovalni monitoring malih komunalnih čistilnih naprav oziroma izdelavo ocene obratovanja malih komunalnih čistilnih naprav v skladu s predpisom, ki ureja emisijo snovi pri odvajanju odpadnih vod iz malih komunalnih čistilnih naprav, – izdajo potrdil in strokovnih ocen v skladu s predpisom, ki ureja emisijo snovi pri odvajanju odpadnih vod iz malih komunalnih čistilnih naprav, – zbiranje in prevoz komunalnih odpadkov, – predelavo in obdelavo komunalnih odpadkov in – odlaganje ostankov predelave ali odstranjevanje komunalnih odpadkov. Pri nepretočnih greznicah pa se cena prevzema komunalne odpadne vode in njenega odvoza ter ravnanja z njim na komunalni čistilni napravi oblikuje enako kot za storitvi odvajanja komunalne in padavinske odpadne vode in čiščenja komunalne in padavinske odpadne vode. 2. Cena storitve javne službe je lastna cena za posamezno storitev in se oblikuje na enoto količine storitve na podlagi tega izračuna:
pri čemer je: C lastna - lastna cena Sj - vrsta letnih stroškov v zadnjem zaključenem poslovnem letu storitev javne službe v skladu s 4. točko te priloge, j - zaporedna številka posamezne skupine stroškov v zadnjem zaključenem poslovnem letu, Q - letna količina storitev javne službe, opravljenih v zadnjem zaključenem poslovnem letu. 3. V lastni ceni storitve so zajeti: 1. neposredni stroški: – električna energija, – pogonsko gorivo, – material, – storitve, – delo, – neposredni stroški prodaje in – drugi neposredni stroški. 2. posredni proizvajalni stroški: – amortizacija, – tekoče vzdrževanje in – drugi posredni proizvajalni stroški. 3. splošni stroški: – nabava – uprava – prodaja in – obresti. 4. dobiček je namenjen razvoju podjetja. Prihodki sredstev zaradi izvajanja javne službe, ki znižujejo lastno ceno, so prihodki od: – prodaje storitev osebam, ki niso uporabniki storitev javne službe, – prodaje uporabnih surovin, energentov in energije, – oddaje naprav in objektov, ki so v lasti ali upravljanju izvajalca javne službe v najem in – drugi prihodki, ki ne izhajajo iz storitev javne službe. 4. Cena storitve javne službe se oblikuje za enoto posamezne storitve iz 1. točke te priloge. Enota storitve je izražena v m3 ali v kg za storitev zbiranja in prevoza, obdelave ter odlaganja preostankov predelave ali odstranjevanje komunalnih odpadkov. 5. Če posamezni uporabniki storitev javne službe ali skupine uporabnikov dokazljivo povzročajo izvajalcu javne službe različne stroške, se lahko cena razlikuje po posameznih uporabnikih ali skupinah uporabnikov. Pri tem se z diferencirano ceno ne smejo pokrivati stroški, ki nastajajo zaradi različnih stroškov dostopa do storitev javne službe, če je oskrba zavezancev za storitve javne službe skladna s predpisi o oskrbovalnih standardih javnih služb. 6. Pri opravljanju storitev za prevzem blata iz obstoječih greznic ali malih komunalnih čistilnih naprav in ravnanje z blatom iz obstoječih greznic ali malih komunalnih čistilnih naprav mora izvajalec javne službe obračunati storitev končnemu uporabniku po opravljeni storitvi. Obračunska enota je m3 glede na prostornino usedalnika blata ali obstoječe greznice ali male komunalne čistilne naprave. Pogostost praznjenja mora biti določena v programu odvajanja in čiščenja skladno s predpisom, ki ureja naloge, ki se izvajajo v okviru obvezne občinske gospodarske javne službe odvajanja in čiščenja komunalne in padavinske odpadne vode. 7. Pri opravljanju storitev prvih meritev in obratovalnega monitoringa malih komunalnih čistilnih naprav oziroma izdelave ocene obratovanja malih komunalnih čistilnih naprav in izdaje potrdil in strokovnih ocen mora izvajalec javne službe obračunati storitev končnemu uporabniku po opravljeni storitvi. Obračunska enota je posamezna storitev. Pogostost opravljanja storitev mora biti določena v programu odvajanja in čiščenja skladno s predpisi, ki urejajo naloge, ki se izvajajo v okviru obvezne občinske gospodarske javne službe odvajanja in čiščenja komunalne in padavinske odpadne vode, emisijo snovi iz malih komunalnih čistilnih naprav in prve meritve in obratovalni monitoring odpadnih vod. Pogoj za določitev in potrditev cene navedenih storitev javnih služb je izpolnjevanje določil predpisa, ki ureja naloge, ki se izvajajo v okviru obvezne občinske gospodarske javne službe odvajanja in čiščenja komunalne in padavinske odpadne vode, zlasti tistih, ki urejajo: – letno evidenco, – program odvajanja in čiščenja komunalne in padavinske odpadne vode, – obveščanje uporabnikov storitev, – obvezne storitve javne službe in – poročanje o izvajanju javne službe ministrstvu, pristojnemu za varstvo okolja. Poleg navedenega mora zavezanec predložiti tudi občinski predpis, ki ustrezno opredeljuje vse predpisane storitve javne službe. Pri odvajanju oziroma odvozu (iz nepretočnih greznic) komunalne in padavinske odpadne vode in čiščenju komunalne odpadne vode je obračunska enota m3 glede na količino porabljene pitne vode, pri čemer je treba nedvoumno dokazati, da je greznica nepretočna. Cena za izvajanje storitve ne sme biti diferencirana zaradi dostopa do storitev. Pri prevzemu blata ali komunalne odpadne vode je obračunska enota m3 glede na volumen zbiralnika blata ali komunalne odpadne vode, cena pa mora pokrivati dejanske stroške tako, da je enotna na celotnem območju izvajanja javne službe posamezne občine. Pri ravnanju z blatom ali čiščenju komunalne odpadne vode iz navedenih objektov se cena lahko določi diferencirano za posamezne skupine uporabnikov glede na vrsto objektov, pri tem pa mora zavezanec upoštevati, da mora biti diferenciacija dokazljiva glede na dejanske nižje/višje stroške, priloženi pa morajo biti tudi ustrezni izračuni. 8. Infrastruktura javne službe je: – za izvajanje javne službe oskrbe prebivalstva s pitno vodo omrežje cevovodov ter z njimi povezanih objektov in tehnoloških naprav, ki so povezani v sekundarno, primarno ali magistralno javno vodovodno omrežje in s katerimi se zagotavlja oskrba s pitno vodo naselij ali delov naselij; – za javno službo odvajanja in čiščenja komunalne in padavinske odpadne vode omrežje kanalskih vodov, kanalov, jarkov in peskolovov ter z njimi povezanih tehnoloških naprav, ki se povezujejo v sekundarno ali primarno javno kanalizacijsko omrežje in se zaključijo s komunalno ali skupno čistilno napravo, s katerimi se zagotavlja odvajanje in čiščenje komunalne in padavinske odpadne vode; – za javno službo zbiranja in prevoza komunalnih odpadkov sistem zbiralnic, zbirnih centrov in malih komunalnih kompostarn, namenjenih zbiranju in obdelavi ločenih frakcij komunalnih odpadkov pred oddajo v nadaljnjo predelavo ali odstranjevanje; – za javno službo predelave komunalnih odpadkov objekt za obdelavo teh odpadkov pred odlaganjem in – za javno službo odlaganja preostankov obdelanih komunalnih odpadkov objekt odlagališča nenevarnih odpadkov. 9. Investicija v infrastrukturo je gradnja novih objektov infrastrukture javne službe, rekonstrukcija objektov in nadomestna gradnja objekta infrastrukture javne službe. 10. Tekoče vzdrževanje infrastrukture javne službe je izvedba popravil in del na objektu infrastrukture javne službe ali v prostorih objekta.