Na podlagi 16. člena Statuta Občine Dravograd (Uradni list RS, št. 106/05 in 123/06), 21. in 29. člena Zakona o lokalni samoupravi – UPB2 (Uradni list RS, št. 94/07), 3., 20. in 21. člena Zakona o športu (Uradni list RS, št. 22/98, 27/02) je Občinski svet Občine Dravograd na redni seji dne 29. 5. 2008 sprejel
P R A V I L N I K
o upravljanju in uporabi javnih športnih objektov in športnih površin v Občini Dravograd
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
Pravilnik o upravljanju in uporabi javnih športnih objektov in površin v Občini Dravograd (v nadaljevanju: pravilnik) določa pogoje, merila in namen uporabe javnih športnih objektov in športnih površin, ki so v lasti Občine Dravograd (v nadaljevanju: lastnik).
Upravljavci javnih športnih objektov in površin iz prvega odstavka tega člena so:
– Osnovna šola Neznanih talcev Dravograd,
– Osnovna šola Šentjanž pri Dravogradu,
– Proračunski stanovanjski sklad občine Dravograd.
Upravljalec lahko na podlagi pogodbe o upravljanju športnih objektov pooblasti drug javni zavod ali društvo, po predhodnem soglasju z lastnikom.
2. člen
Uporaba in upravljanje obsega naslednje objekte in površine:
– telovadnica OŠ NT Dravograd,
– telovadnica OŠ Šentjanž,
– igrišče z umetno travo v Športnem centru Dravograd.
Uporaba in upravljanje objekta Športni center Dravograd in spremljajočih prostorov se opredeli s posebnim aktom.
3. člen
Uporaba športnih objektov in površin je namenjena za naslednje dejavnosti:
– izvajanje vzgojno-izobraževalne dejavnosti v skladu z zakonom,
– izvajanje športnih aktivnosti,
– izvajanje kulturnih prireditev,
– izvajanje dobrodelnih prireditev humanitarnih, športnih in drugih društev registriranih v Občini Dravograd,
– izvajanje zabavnih (komercialnih) prireditev športnih in drugih društev in organizacij registriranih v Občini Dravograd in izven.
II. PREDNOSTNA UPORABA ŠPORTNIH OBJEKTOV
4. člen
Pri usklajevanju in pripravi urnika uporaba športnih objektov in površin mora upravljalec upoštevati naslednji vrstni red uporabnikov:
1. Javni vzgojno-izobraževalni zavodi (OŠ NT Dravograd in OŠ Šentjanž) za potrebe izvajanja zakonsko opredeljenih športnih programov šolske športne vzgoje. Prednostna uporaba športnih objektov in površin se nanaša na termin od ponedeljka do petka od 7. ure do 14. ure v času šolskega pouka, izjemoma po predhodnem dogovoru z upravljavcem pa tudi v drugem terminu.
2. Športna društva – izvajalci letnega nacionalnega programa športa imajo za izvajanje nacionalnega programa pri uporabi športnih objektov prednost pod enakimi pogoji kot javni vzgojno-izobraževalni zavod.
Vrstni red uporabnikov:
A) Program športne vzgoje otrok in mladine usmerjenih v kakovostni in vrhunski šport v športnih društvih, ki jih v javnem interesu sofinancira Občina Dravograd (vadba in tekme).
B) Program kakovostnega in vrhunskega športa v športnih društvih, ki jih v javnem interesu sofinancira Občina Dravograd (vadba in tekme).
C) Programi športne rekreacije, ki jih v javnem interesu sofinancira Občina Dravograd (vadba).
D) Drugi programi športa v Občini Dravograd.
3. Izvajanje kulturnih prireditev, ki jih izvajajo društva in druge ustanove, ki imajo sedež v Občini Dravograd.
4. Izvajanje dobrodelnih prireditev humanitarnih, športnih in drugih društev registriranih v Občini Dravograd.
5. Izvajanje zabavnih (komercialnih) prireditev kulturnih, športnih in drugih društev in organizacij registriranih v Občini Dravograd in izven.
Prednostna uporaba športnih objektov in površin se praviloma nanaša na:
– športni dvorani v obdobju od 1. 9. v tekočem letu do 20. 6. v naslednjem letu oziroma po predhodnem dogovoru z upravljalcem v terminu od ponedeljka do petka med 14. uro in 22. uro ter ob sobotah in nedeljah med 9. in 20. uro.
– igrišče z umetno travo v obdobju od 15. 2. v tekočem letu do 31. 11. v tekočem letu v terminu od ponedeljka do petka med 15. uro in 21. uro ter ob sobotah in nedeljah med 9. in 20. uro.
III. POGOJI IN MERILA UPORABE JAVNIH ŠPORTNIH OBJEKTOV
5. člen
Upravljalec v skladu s prednostnim vrstnim redom uporabnikov uskladi urnik uporabe in določi način uporabe športnih objektov. Letne programe uporabe javnih športnih objektov sprejme upravljalec in z uporabniki sklene letne pogodbe o uporabi, s katerimi določi urnik in način uporabe športnih objektov.
6. člen
Upravljalec z letnimi pogodbami o uporabi javnih športnih objektov zagotovi športnim društvom uporabo športnih objektov v višini ur, ki jih društva pridobijo za izvajanje športnih programov na podlagi Pravilnika o merilih za sofinanciranje letnega programa športa v Občini Dravograd.
7. člen
Program športne vzgoje osnovne šole v Občini Dravograd in programi športne vadbe in tekmovanj športnih društev v Občini Dravograd so podlaga za usklajevanje urnikov uporabe športnih objektov ter pripravo letnih programov uporabe športnih objektov.
8. člen
Upravljalec športnih objektov in športnih površin v Občini Dravograd zagotovi osebo, ki bo skrbela za pravilno uporabo in za red v športnih objektih in površinah v lasti Občine Dravograd.
V primeru povzročene škode na objektu ali opremi odgovarja uporabnik.
9. člen
Upravljalec športnega objekta vodi posebno dnevno evidenco uporabe in udeležbe udeležencev pri vadbi v športnih objektih.
Iz evidence morajo biti razvidni naslednji podatki:
– naziv uporabnika,
– čas uporabe,
– število udeležencev na vadbi,
– odgovorna oseba uporabnika.
Upravljalec je dolžan lastniku do 31. januarja naslednje leto oddati letno poročilo o urniku in koriščenju športnih objektov in površin, ki so predmet tega pravilnika.
10. člen
Na podlagi 4. člena tega pravilnika se morajo vsi uporabniki, ki želijo koristiti športne objekte in površine za izvajanje svoje dejavnosti, o rezervaciji prostih terminov predhodno oziroma najkasneje 30 dni pred koriščenjem posvetovati z upravljavcem športnih objektov in površin v Občini Dravograd v tekočem letu.
IV. MEDSEBOJNA RAZMERJA MED LASTNIKOM IN UPRAVLJALCEM
11. člen
Lastnik sklene z upravljavcem pogodbo o upravljanju športnih objektov oziroma športnih površin v Občini Dravograd, v kateri se natančno opredelijo medsebojna razmerja.
12. člen
Upravljalec lahko daje v uporabo in najem športne objekte in površine namenjene športu drugim pravnim in fizičnim osebam, prednostno za izvajanje vzgojno-izobraževalnih in športnih dejavnosti, lahko pa tudi za izvajanje kulturnih, humanitarnih, komercialnih in zabavnih dejavnosti, upoštevajoč določbe 4. člena tega pravilnika.
V. MEDSEBOJNA RAZMERJA MED UPRAVLJAVCEM IN UPORABNIKI
13. člen
Upravljalec in uporabnik v pogodbi o uporabi športnega objekta določita:
– odgovorno osebo uporabnika,
– obdobje in termin uporabe objekta,
– površino objekta in spremljajočih prostorov, ki se bo uporabljala,
– višino najemnine za uporabo objekta.
14. člen
Upravljalec mora uporabniku v terminu, določenem v pogodbi, omogočiti nemoten dostop in nemoteno uporabo objekta. Uporabnik mora v času uporabe športnega objekta upoštevati hišni red upravljavca.
15. člen
Uporabnik mora biti o spremembah ali o tem, da v določenem terminu ne bo mogel uporabljati objekta, obveščen najkasneje 7 dni pred terminom.
VI. NAČIN DOLOČANJA NAJEMNINE
16. člen
Vsa športna društva in vzgojno-izobraževalni zavodi s sedežem v Občini Dravograd lahko za izvajanje svoje dejavnosti v popoldanskem času, ki je pomembna za kraj in je v javnem interesu Občine Dravograd, koristijo športne objekte in površine brezplačno. Stroške uporabe objekta upravljalcu krije lastnik, ki sklene z upravljavcem pogodbo.
17. člen
Vsa društva in šole s sedežem v Občini Dravograd lahko za organizacijo zabavnih prireditev, tudi v komercialne namene, koristijo športne objekte iz prve in druge alineje 2. člena tega pravilnika enkrat letno brezplačno. Uporabniki so za koriščenje v ta namen dolžni kriti stroške priprave in pospravljanja.
18. člen
Za oddajanje športnih objektov in površin v zabavne in komercialne namene je odgovoren upravljalec. Pred organizacijo prireditve je odgovoren za sklenitev pogodbe (upravljalec – uporabnik), s katero se natančno opredelijo medsebojna razmerja in strošek najema objekta.
19. člen
Višina najemnine za posamezni namen uporabe športnega objekta se uskladi letno z rastjo življenjskih stroškov in znaša:
+-----------------------+--------------------------------------+
|1. OŠ Neznanih talcev | Vrednost bruto/uro v EUR |
|Dravograd | |
+-----------------------+------------+------------+------------+
| | Velika | Mala | Galerija |
| | telovadnica|telovadnica | |
+-----------------------+------------+------------+------------+
|– uporabniki | 12 EUR| 3,00 EUR| 2,30 EUR|
|(4. člen: točke 2, 3, | | | |
|4) | | | |
+-----------------------+------------+------------+------------+
|– uporabniki | 18 EUR| | |
|(4. člen: točka 5) | | | |
+-----------------------+------------+------------+------------+
|2. OŠ Šentjanž | | | |
|pri Dravogradu | | | |
+-----------------------+------------+------------+------------+
|– uporabniki | 9 EUR| | |
|(4. člen: točke 2, 3, | | | |
|4) | | | |
+-----------------------+------------+------------+------------+
|– uporabniki | 15 EUR| | |
|(4. člen: točka 5) | | | |
+-----------------------+------------+------------+------------+
Za uporabnike iz 2. točke 4. člena (A in B – tekme) se vrednost urne postavke za soboto poveča za 25% in nedeljo 50% (obe šoli).
+--------------------------------------------+-----------------+
|3. Nogometno igrišče z umetno travo v |Bruto/uro |
|Športnem centru Dravograd: | |
+--------------------------------------------+-----------------+
|Uporaba (tekma ali vadba), uporaba garderob,| 100 EUR|
|kopalnic, razsvetljava | |
+--------------------------------------------+-----------------+
|Uporaba (tekma ali vadba), uporaba garderob,| 80 EUR|
|kopalnic, brez razsvetljave | |
+--------------------------------------------+-----------------+
|Vrednosti so veljavne za vse dni v tednu. | |
|Vrednost EUR se upošteva po srednjem tečaju | |
|Banke | |
|Slovenije na dan izdaje računa. Uporabniki | |
|objekta imajo za zakup več terminov (mesečno| |
|najmanj 8) pravico do znižane cene v višini | |
|20%. | |
+--------------------------------------------+-----------------+
|Upravljalec vodi evidenco uporabe objekta na| |
|podlagi izdane naročilnice posameznega | |
|uporabnika. | |
+--------------------------------------------+-----------------+
20. člen
Sredstva iz najemnin za športne objekte so prihodek občinskega proračuna in se vodijo na posebni proračunski postavki. Sredstva so namenjena kritju stroškov obratovanja in tekočega vzdrževanja športnih objektov in površin.
VII. KONČNE DOLOČBE
21. člen
Spremembe in dopolnitve tega pravilnika se uveljavljajo po enakem postopku kot velja za njegov sprejem.
22. člen
Ta pravilnik začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije, uporabljati pa se prične 1. 6. 2008.
Št. 007-0005/2008-41
Dravograd, dne 29. maja 2008
Županja
Občine Dravograd
Marijana Cigala l.r.