Na podlagi 3.a člena Zakona o družbi za avtoceste v Republiki Sloveniji (Uradni list RS, št. 20/04 – uradno prečiščeno besedilo) je Vlada Republike Slovenije na 167. redni seji dne 25. 4. 2008 sprejela
L E T N I P L A N
razvoja in obnavljanja avtocest za leto 2008
Letni plan razvoja in obnavljanja avtocest za leto 2008 temelji na:
– Resoluciji o Nacionalnem programu izgradnje avtocest v Republiki Sloveniji (Uradni list RS, št. 50/04),
– Zakonu o družbi za avtoceste v Republiki Sloveniji (Uradni list RS, št. 20/04 – uradno prečiščeno besedilo),
– Zakonu o zagotovitvi namenskih sredstev za graditev državnih cest, določenih v nacionalnem programu izgradnje avtocest v Republiki Sloveniji (Uradni list RS, št. 57/98 in 18/02, v nadaljnjem besedilu: ZZNSGC),
– Sklepih Vlade Republike Slovenije št. 346-15/2002-2 z dne 29. 7. 2004 v zvezi s pospešeno izgradnjo Pomurskega avtocestnega kraka,
– Spremembah proračuna za leto 2008 in Proračunu za leto 2009 (Uradni list RS, št. 114/07).
1. RAZVOJ AVTOCEST
1.1. PRIPRAVA PROJEKTNE IN DRUGE DOKUMENTACIJE TER AKTIVNOSTI PRED GRADNJO ZA ODSEKE, KATERIH GRADNJA JE PREDVIDENA PO LETU 2008
V letu 2008 bo potekala priprava projektno-tehnične in druge dokumentacije za vse odseke iz nacionalnega programa, za katere še niso sprejete uredbe o državnih lokacijskih načrtih oziroma državnih prostorskih načrtih in za vse odseke, za katere je začetek gradnje predviden po letu 2008.
Priprava projektno-tehnične in druge dokumentacije zajema:
– projektno-tehnično dokumentacijo (idejne zasnove, idejni projekti, gradbeno tehnični elaborati za primerjalne študije variant),
– prostorsko dokumentacijo (primerjalne študije variant, državni lokacijski načrti, državni prostorski načrti),
– okoljevarstveno dokumentacijo (okoljska poročila in poročila o vplivih na okolje),
– prometne študije in elaborate s področja prometne ekonomike,
– investicijsko dokumentacijo (dokumenti identifikacije investicijskega projekta, predinvesticijske zasnove),
– druge strokovne podlage (študije, preveritve, ekspertna mnenja),
– pripravo projektnih nalog, razpisne dokumentacije ter izvedbo javnih naročil za pridobitev izdelovalcev za dokumentacijo iz predhodnih alinej.
Priprava projektno-tehnične in druge dokumentacije bo v letu 2008 potekala za:
– odseke hitrih cest, navezovalnih cest in avtocestnih priključkov, vključene v Osnovni program Resolucije o NPIA (oznake pred odseki in etapami so povzete po Resoluciji o NPIA, razpredelnica 11):
– (I.C7.4) Navezava na Luko Koper II. faza
– (I.C11) Jagodje–Lucija,
– (I.E4) Naklo–Kranj (priključek Kranj–sever),
– (I.E5.2) Stanežiče–Brod,
– (I.G3.2) Ptuj (Videm)–Markovci,
– (I.G3.3) Markovci–Gorišnica,
– (I.2.1) priključek Brezovica;
– nove odseke avtocest, hitrih cest in navezovalnih cest, vključene v Dodatni program Resolucije o NPIA:
– (II.B1) Dravograd–Arja vas,
– (II.C1.1) Postojna/Divača–Pivka,
– (II.C1.2) Pivka–Jelšane,
– (II.C2.1) Koper–Šmarje,
– (II.C2.2) Šmarje–Dragonja,
– (II.E1.1) Koseze–Kozarje (načrtovanje razširitve v 6-pasovnico),
– (II.F1.1) Šmarje Sap–Višnja Gora (načrtovanje dograditve oziroma rekonstrukcije druge polovice AC),
– (II.G1.1) Draženci–Gruškovje,
– (II.2.2) Jeprca–Stanežiče;
– odseke, za katere je že oziroma bo v letu 2008 pristojni minister podal pobudo za začetek postopka priprave državnega lokacijskega načrta oziroma državnega prostorskega načrta:
– avtocestni priključek Vrhnika na odseku AC Ljubljana–Koper,
– avtocestni priključek Skopice na odseku AC Smednik–Krška vas,
– avtocestni priključek Študa na odseku AC Blagovica–Šentjakob (zajet v Uredbi o lokacijskem načrtu za avtocesto na odseku AC Blagovica–Šentjakob),
– dograditev vodnega zadrževalnika Malence na odseku AC Šentjakob–Malence,
– dograditev reševalnega/dodatnega rova v predoru Karavanke na odseku AC MMP Karavanke–Hrušica,
– izpostava avtocestne baze ACB Hrušica v Podtaboru,
– dograditev avtocestnega priključka Šmarje na odseku AC Malence–Šmarje Sap;
– naslednje strokovne projektno-tehnične ter prometne preveritve:
– preveritev ustreznosti prometnega stanja Ljubljanskega avtocestnega obroča z vplivnim območjem,
– priprava prostorske in projektne dokumentacije za dodatna parkirišča za težka tovorna vozila na obstoječih avtocestnih počivališčih,
– idejna rešitev povezovalne ceste Brod–Črnuče–vzhodna obvoznica;
Poleg odsekov, za katere uredba o državnem lokacijskem načrtu oziroma o državnem prostorskem načrtu še ni sprejeta, bodo v letu 2008 potekale aktivnosti pred gradnjo tudi na vseh odsekih, za katere je uredba o državnem lokacijskem načrtu oziroma državnem prostorskem načrtu že sprejeta, vendar začetek gradnje na teh odsekih v letu 2008 še ni predviden.
V letu 2008 je tako predvideno skupaj 9,70 mio EUR za pripravo projektno-tehnične, prostorske in druge dokumentacije na navedenih odsekih.
1.2. ODKUPI ZEMLJIŠČ IN DRUGIH NEPREMIČNIN ZA ODSEKE, KATERIH GRADNJA JE PREDVIDENA PO LETU 2008
V letu 2008 bo mogoče pridobivati zemljišča in druge nepremičnine na trasah avtocestnih in cestnih odsekov, za katere je že sprejeta uredba o državnem lokacijskem načrtu oziroma državnem prostorskem načrtu ali pa je v letu 2008 predvideno sprejetje uredbe o državnem lokacijskem načrtu oziroma državnem prostorskem načrtu in je s tem izpolnjen formalno-pravni pogoj za začetek premoženjsko-pravnih opravil, sama gradnja pa v letu 2008 še ni predvidena. Dinamika odkupov nepremičnin bo prilagojena predvideni dinamiki gradnje avtocest v naslednjih letih.
V letu 2008 je tako za premoženjsko-pravna opravila na navedenih odsekih predvideno skupaj 2,60 mio EUR.
1.3. GRADNJA AVTOCEST IN DRUGIH CEST
V spodnji preglednici so prikazane osnovne skupine odsekov in vrednosti del, ki bodo izvedena v letu 2008. Posamezna dela so podrobneje prikazana v nadaljevanju.
Tabela 1:
OSNOVNE SKUPINE ODSEKOV, NJIHOVIH DOLŽIN IN VREDNOSTI DEL V LETU 2008
*Opombe:
– Vrednost del v letu 2008 za celotni odsek AC Lenart–Spodnja Senarska je prikazana v skupini odsekov, ki bodo v letu 2008 predani prometu. Dejansko bo v letu 2008 prometu predana 1. etapa dolžine 5 km, 2. etapa dolžine 2,2 km se dokonča in preda prometu že v letu 2007.
– Vrednost del za celotni odsek AC Pesnica–Zrkovska cesta je prikazana v skupini odsekov, kjer se gradnja v letu 2008 nadaljuje. Dejansko se bo v letu 2008 gradnja nadaljevala na delu odseka dolžine 5,3 km. Del odseka dolžine 1 km se dokonča že v letu 2007.
– Vrednost del v letu 2008 za celotni odsek Nova Zrkovska cesta od km 0,87 do km 3,80 je prikazana v skupini odsekov, kjer se gradnja nadaljuje. Dejansko se bo gradnja nadaljevala na delu odseka dolžine 1,9 km. Del odseka dolžine 1 km je bil že predan prometu v letu 2006.
1.3.1. Odseki, ki bodo v letu 2008 predani prometu
V letu 2008 bodo dograjeni naslednji odseki in pododseki (oznake pred odseki in etapami so povzete po Resoluciji o NPIA, razpredelnica 11).
(I.A2) LENART–BELTINCI, dolžina 43,4 km
(I.A2.1) Lenart–Spodnja Senarska (7,2 km)
predvidena predaja prometu:
– december 2008: 1. etapa (od km 10,0 do km 15,0)
Nadaljevala in zaključila se bo gradnja 1. etape avtoceste, dokončane bodo deviacije ter vodnogospodarske ureditve. Izvedeni bodo ukrepi za povečanje varnosti zaradi odvijanja gradbiščnega transporta na državnih in lokalnih cestah.
(I.A2.2) Spodnja Senarska–Cogetinci (10,0 km)*
predvidena predaja prometu: december 2008
V letu 2008 se bodo nadaljevala in zaključila gradbena dela na trasi avtoceste, deviacijah, premostitvenih objektih, pokritem vkopu, predoru Cenkova ter prestavitvi in zaščiti komunalno-energetskih vodov. Izvedena bo vodnogospodarska ureditev in sanacija nasipov reke Mure. Izvedeni bodo ukrepi za povečanje varnosti zaradi odvijanja gradbiščnega transporta na državnih in lokalnih cestah.
*Opomba: V Resoluciji o NPIA znaša dolžina odseka 10 km, dejanska dolžina odseka pa znaša 9,5 km.
(I.A2.3) Cogetinci–Vučja vas (11,6 km)
predvidena predaja prometu: december 2008
V letu 2008 se bodo nadaljevala in dokončala gradbena dela na trasi avtoceste, deviacijah, premostitvenih objektih, prestavitvah in zaščiti komunalnih vodov, vodnogospodarske ureditve in sanacija nasipov reke Mure. Zgrajena bo cestninska postaja Dragotinci za cestninjenje tovornih vozil. Izvedeni bodo ukrepi za povečanje varnosti zaradi odvijanja gradbiščnega transporta na državnih in lokalnih cestah.
(I.A3) BELTINCI–PINCE, dolžina 40,9 km*
(I.A3.1) Beltinci–Lendava (17,4 km)
predvidena predaja prometu: avgust 2008
V letu 2008 se bodo nadaljevala in zaključila gradbena dela na trasi avtoceste, deviacijah, priključkih Turnišče in Gančani ter počivališču Dolinsko. Izvedena bo obrabna plast na vseh voznih površinah. Zaključena bo ekološka ureditev trase. Izvedena bo prometna signalizacija in oprema. Izvedeni bodo ukrepi za povečanje varnosti zaradi odvijanja gradbiščnega transporta na državnih in lokalnih cestah.
(I.A3.4) Lendava–Pince (16,7 km)
predvidena predaja prometu: avgust 2008
V letu 2008 se bodo nadaljevala in zaključila gradbena dela na trasi avtoceste, viadukta in nadvozov. Izvedena bo javna razsvetljava ter ukrepi za povečanje varnosti pešcev na državnih cestah.
*Opomba: Skupna dolžina odseka Beltinci–Pince vključuje tudi 6,8 km I. faze obvoznice Lendava, ki je že zgrajena.
(I.C7) KLANEC–ANKARAN, dolžina 19,9 km
(I.C7.3) Navezava na Luko Koper, I. faza (3,4 km)*
predvidena predaja prometu:
– april 2008: bertoška vpadnica, povezovalna cesta za Luko Koper in del Ankaranske vpadnice,
– september 2009: manjkajoči del Ankaranske vpadnice
V letu 2008 se bodo vršili še posamezni odkupi zemljišč. Nadaljevala in zaključila se bodo gradbena dela, prometna oprema in prestavitve komunalnih vodov. I. faza navezave na luko Koper, ki zajema Bertoško vpadnico, Ankaransko vpadnico in povezovalno cesto za Luko Koper, bo v letu 2008 predana prometu. Pričela se bo gradnja manjkajočega dela Ankaranske vpadnice.
*Opomba: V Resoluciji o NPIA znaša dolžina I. faze 3,4 km, dejanska dolžina I. faze pa znaša 3,1 km.
(I.D1) RAZDRTO–VIPAVA, dolžina 15,8 km
(I.D1.2) Rebernice (10,7 km) *
predvidena predaja prometu: september 2008
V letu 2008 se bodo nadaljevala in zaključila gradbena dela na trasi hitre ceste od km 6,200 do km 10,100, na premostitvenih objektih ter gradnja predorov Tabor in Barnica. Zaključena bo izvedba elektrostrojne opreme v predorih in pokritih vkopih.
*Opomba: V Resoluciji o NPIA znaša dolžina odseka 10,7 km, dejanska dolžina pa znaša 11 km.
(I.E1) VRBA–PERAČICA, dolžina 10,0 km
predvidena predaja prometu: november 2008
V letu 2008 se bodo nadaljevala in zaključila gradbena dela na trasi avtoceste, največ pri izvedbi deviacij in križišč na območju občine Radovljica.
(I.E5) ŠENTVID–KOSEZE, dolžina 5,7 km
(I.E5.1) Šentvid–Koseze (3,7 km)
predvidena predaja prometu osnovnega predora (faza I): junij 2008
(I.E5.1) Šentvid–Koseze (3,7 km)
predvidena predaja prometu:
+---------------------------------+----------------------------+
|– faza I: |junij 2008 |
+---------------------------------+----------------------------+
|– faza II: 1. etapa: |junij 2009 |
+---------------------------------+----------------------------+
|– faza II: 2. etapa: |junij 2009 |
+---------------------------------+----------------------------+
|– faza III: |december 2009 |
+---------------------------------+----------------------------+
Nadaljnji potek del na odseku AC odseku Šentvid–Koseze je razdeljen na 3 faze:
Faza I:
obsega dokončanje gradnje trase avtoceste in glavnih predorskih cevi ter izvedbo tistih del, vključenih v dopolnitev lokacijskega načrta v območju priključevanja Celovške ceste na odsek AC Šentvid–Koseze, ki bodo omogočala promet po trasi in glavnih predorskih ceveh, vključno z izvedbo dela obeh priključnih predorskih cevi na Celovško cesto.
Faza II:
obsega in izvedbo tistega dela Celovške ceste, ki bo omogočil vključevanje in izvoz iz predorskih cevi na Celovško cesto. Izvedba te faze je razdeljena na dve etapi. V prvi etapi bo izvedena desna priključna predorska cev iz Celovške ceste v predor vključno z minimalnim posegom v rekonstrukcijo Celovške ceste. V drugi etapi pa bo izvedena leva priključna predorska cev na Celovško cesto ter nadaljnja širitev dela Celovške ceste.
Faza III:
obsega končno izvedbo Celovške ceste z vsemi križišči in rumenimi pasovi.
V letu 2008 bo dokončana Faza I. Nadaljevala in zaključila se bodo gradbena dela na trasi avtoceste, deviacijah in v predoru Šentvid, vodnogospodarskih ureditvah ter prestavitvi in zaščiti komunalno-energetskih vodov. Izvajali se bodo izkopi dela priključnih cevi in galerij, notranja obloga predorskih cevi in vgrajevanje elektrostrojne opreme.
(I.F4) HRASTJE–KRONOVO, dolžina 13,3 km
(I.F4.2) Lešnica–Kronovo (5,5 km)
predvidena predaja prometu: junij 2008
V letu 2008 se bodo nadaljevala in zaključila gradbena dela na trasi, avtoceste, viaduktih in deviacijah, vodnogospodarskih ureditvah ter prestavitvah in zaščiti komunalnih vodov.
(I.G1) SLIVNICA–GRUŠKOVJE
(I.G1.2) Draženci–Gruškovje: pododsek MMP Gruškovje – državna meja (0,6 km)
predvidena predaja prometu: december 2008
V letu 2008 se bodo nadaljevala in zaključila gradbena dela na trasi avtoceste in objektih (nadvozi, betonski zidovi in slopi), deviacije, vodnogospodarske ureditve ter komunalni in energetski vodi.
Skupno bo v letu 2008 predanih prometu:
– 80,0 km štiripasovnih avtocest
– 11,0 km hitre ceste
– 3,1 km navezovalne ceste
SKUPAJ: 94,1 km
1.3.2. Odseki, na katerih se gradnja v letu 2008 nadaljuje
V letu 2008 se bo nadaljevala gradnja naslednjih odsekov in pododsekov (oznake pred odseki in etapami so povzete po Resoluciji o NPIA, razpredelnica 11).
(I.B2) PESNICA–SLIVNICA, dolžina 20,8 km
(I.B2.1) Pesnica–Zrkovska cesta (6,3 km)
predvidena predaja prometu: marec 2009: del odseka dolžine 5,3 km
V letu 2008 se bodo nadaljevala vsa gradbena dela na trasi avtoceste od km 11,616 do km 13,500, deviacijah, viaduktih Vodole I. in II., pokritem vkopu ter predoru Vodole.
(I.B2.2) Zrkovska cesta–Ptujska cesta (4,2 km)
predvidena predaja prometu: marec 2009
V letu 2008 se bodo nadaljevala gradbena dela na trasi avtoceste ter gradnja avtocestne baze ACB Maribor in oskrbnega centra. Izvedena bo parcelacija, potekali bodo postopki pridobivanja zemljišč in drugih nepremičnin.
(I.B2.5) Nova Zrkovska cesta od km 0,87 do km 3,80 (2,9 km)
predvidena predaja prometu: marec 2009: del odseka dolžine 1,9 km
V letu 2008 se bodo nadaljevala gradbena dela in postopki razlastitve manjkajočih zemljišč.
(I.C7) KLANEC–ANKARAN, dolžina 19,9 km
(I.C7.5) Ploščad za bencinski servis Bertoki
predvidena predaja prometu: december 2009
V letu 2008 je predvidena izdelava projektne dokumentacije ter odkupi zemljišč in drugih nepremičnin.
(I.C9) KOPER–IZOLA, dolžina 5,1 km*
predvidena predaja prometu: december 2011
V letu 2008 se bo dopolnjevala projektno-tehnična dokumentacija, vršili se bodo še posamezni odkupi zemljišč. Na trasi hitre ceste se bodo nadaljevala zemeljska dela, odvodnjavanje, deviacije, regulacije in vodnogospodarske ureditve ter prestavitve komunalnih in energetskih vodov. Izvajala se bodo dela na objektih (nadvozi, mostovi, podhodi in podvozi). V predoru Markovec se bodo nadaljevala dela na predvkopih, začeli se bodo izvajati rudarska dela ter dela na odvodnjavanju, temeljih in oblogah.
*Opomba: V Resoluciji o NPIA znaša dolžina odseka 5,1 km, dejanska dolžina odseka pa znaša 5,2 km.
(I.E2) PERAČICA–PODTABOR, dolžina 2,4 km
predvidena predaja prometu: december 2009 (rekonstrukcija desne polovice)
V letu 2008 se bo izvajala rekonstrukcija desne polovice avtoceste (podvoz, zgornji ustroj). Predvidena je tudi rekonstrukcija viaduktov Lešnica, Ljubno in Peračica ter predora Ljubno. Začele se bodo aktivnosti za gradnjo avtocestne baze ACB Podtabor.
(I.F1) ŠMARJE SAP–VIŠNJA GORA
(I.F1.1) Ploščad za bencinski servis Cikava
predvidena predaja prometu: junij 2009
V letu 2008 se bodo nadaljevali postopki pridobivanja zemljišč, ki zaradi pritožb na Vrhovnem sodišču še niso zaključeni. Izvajala se bodo pripravljalna dela.
(I.F3) BIČ–HRASTJE, dolžina 22,5 km
(I.F3.3) Pluska–Ponikve (6,3 km)*
predvidena predaja prometu: december 2009
V letu 2008 se bodo nadaljevala gradbena dela na trasi avtoceste, viaduktu Ponikve in predoru Leščevje. Pričel se bo postopek oddaje del za izvedbo Mirenske cestne povezave.
*Opomba: V Resoluciji o NPIA znaša dolžina odseka 6,3 km, dejanska dolžina odseka pa znaša 7,6 km.
(I.F3.4) Ponikve–Hrastje (8,6 km)*
predvidena predaja prometu: december 2009
V letu 2008 se bodo nadaljevala gradbena dela na trasi avtoceste in viaduktu Dole. Pričel se bo postopek oddaje del za izvedbo Mirnopeške cestne povezave.
*Opomba: V Resoluciji o NPIA znaša dolžina odseka 8,6 km, dejanska dolžina odseka pa znaša 7,2 km.
(I.G1) SLIVNICA–GRUŠKOVJE, dolžina 32,8 km
(I.G1.1) Slivnica–Draženci (18,9 km)*
predvidena predaja prometu: december 2009
V letu 2008 se bodo nadaljevala gradbena dela na celotni trasi, premostitvenih objektih, vodnogospodarskih ureditvah, deviacijah ter komunalni in energetski infrastrukturi.
*Opomba: V Resoluciji o NPIA znaša dolžina odseka 18,9 km, dejanska dolžina odseka pa znaša 19,8 km.
Skupno se bo v letu 2008 gradnja nadaljevala na:
– 46,5 km štiripasovih avtocest
– 5,2 km hitre ceste
– 1,9 km navezovalnih cest
– ploščadi za BS Bertoki in BS Cikava
SKUPAJ: 53,6 km
1.3.3. Odsek, na katerem se začne gradnja v letu 2008
V letu 2008 se bo začela gradnja odseka (oznaka pred odsekom in etapo je povzeta po Resoluciji o NPIA, razpredelnica 11):
(I.G3) HAJDINA–ORMOŽ, dolžina 27,6 km
(I.G3.4) Gorišnica–Ormož (10,4 km)
predvidena predaja prometu: junij 2010
V letu 2008 se bodo nadaljevali postopki pridobivanja zemljišč. Izvajala se bodo pripravljalna dela s pričetkom gradbenih del.
Skupno se bo v letu 2008 gradnja pričela na:
– 10,4 km navezovalne ceste
SKUPAJ: 10,4 km
Tabela 2:
VREDNOST DEL V LETU 2008 PRI GRADNJI AVTOCEST, KI BODO V LETU 2008 PREDANE PROMETU IN NA KATERIH SE GRADNJA V LETU 2008 NADALJUJE ALI ZAČENJA
1.3.4. Odseki, predani prometu v letih od 1994 do 2007, na katerih se v letu 2008 izvajajo zaključna dela
V letu 2008 se bodo izvajala zaključna dela na avtocestnih odsekih in pododsekih, ki so bili predani prometu v letih od 1994 do 2007 (imenovanja in oznake so v skladu z Resolucijo o NPIA, razpredelnica 11)
Na posameznih avtocestnih odsekih se bodo v letu 2008 izvajala zaključna ureditvena dela, izpolnjevanje zahtev po opravljenih tehničnih pregledih, dokončni monitoringi, protihrupna zaščita, ureditve dostopnih poti, dokončni obračuni ter druga zaključna dela, potrebna za dokončanje odsekov. Vrednosti del po posameznih odsekih so prikazane v tabeli 3.
Tabela 3:
VREDNOST ZAKLJUČNIH DEL V LETU 2008 NA ODSEKIH, KI SO BILI PREDANI PROMETU V LETIH OD 1994 DO 2007
V letu 2008 bodo za avtocestne odseke in pododseke, ki so bili predani prometu v letih od 1994 do 2007, potekali odkupi zemljišč po dokončni odmeri. Skupna vrednost urejanja premoženjsko pravnih zadev je ocenjena na 1,63 mio EUR.
Vrednost zaključnih del in urejanja pravno – premoženjskih zadev na odsekih avtocest, ki so bili predani prometu v letih od 1994 do 2007, znaša v letu 2008 skupaj 22,72 mio EUR.
Skupno se bodo v letu 2008 izvajala zaključna dela na avtocestah in cestah, zgrajenih po letu 1994, na skupaj:
– 242,0 km štiripasovnih avtocest
– 36,2 km hitrih cest
– 6,3 km priključkov
– 9,1 km obvoznic in
– 11,1 km navezovalnih cest
SKUPAJ: 304,7 km
1.3.5. Odseki, zgrajeni pred letom 1994, na katerih se v letu 2008 izvajajo zaključna dela
V letu 2008 bodo na določenih avtocestnih odsekih, ki so bili predani prometu pred letom 1994 (tj. pred ustanovitvijo DARS d.d.), izvajala dokončna pravno-premoženjska ureditev. Vrednost teh del v letu 2008 znaša 0,01 mio EUR.
1.3.6. Ostale postavke
Rehabilitacije državnih cest: sporazum DARS d.d. – MO Ljubljana
Na podlagi pogodbe o sofinanciranju izgradnje odsekov AC Malence–Šentjakob in AC Zadobrova–Tomačevo, sklenjene med DARS d.d. in Mestno občino Ljubljana z dne 27. 3. 1996, bo v letu 2008 znašala obveznost DARS d.d. za rehabilitacije državnih cest 6,00 mio EUR.
Ureditev dodatnih parkirnih mest za težka tovorna vozila v V. evropskem prometnem koridorju
V letu 2008 je predvidena ureditev dodatnih parkirnih mest za tovorna vozila pri AC priključku Arja vas (pridobitev projektne dokumentacije, pridobitev poročila o vplivih na okolje, izvedba postopka presoje vplivov na okolje, pridobitev dovoljenj za gradnjo). Na počivališču Murska Sobota se bo v primeru dokončanja predhodnih postopkov vključno z arheološkimi izkopavanji pristopilo k širjenju počivališča. Vrednost teh del v letu 2008 znaša 2,90 mio EUR.
Štajerski avtocestni krak: odsek AC Vransko–Blagovica: Izgradnja krožišča Čeplje na regionalni cesti Šentrupert–Ločica z lokalnim priključkom in priključkom za avtocestno bazo ACB Vransko
Za ureditev prometno–varnostnih razmer je predvidena izgradnja krožišča Čeplje na regionalni cesti Šentrupert–Ločica z lokalnim priključkom in priključkom za avtocestno bazo ACB Vransko. Skladno s sklenjenim sporazumom o sofinanciranju št. 2415-06-000300/0 z dne 19. julij 2006 investicijo financirajo DARS d.d., Direkcija Republike Slovenije za ceste in Občina Vransko. Delež DARS d.d. znaša 0,32 mio EUR.
Vadbeni poligon na Igu
Na podlagi sklepa Vlade Republike Slovenije št. 800-03/96-10/1-8 z dne 25. 11. 1996 o podpori projektu zagotavljanja reševanja v avtocestnih predorih je bil v letu 1997 med Ministrstvom za promet, Ministrstvom za obrambo in DARS d.d. sklenjen dogovor o gradnji vadbenega predora v izobraževalnem centru za zaščito in reševanje na Igu. V letu 2008 bo DARS d.d. na podlagi sklenjenega dogovora sofinanciral gradnjo vadbenega poligona na Igu. Vrednost teh del v letu 2008 znaša 0,20 mio EUR.
Izvedba protihrupnih ukrepov v V. in X. evropskem prometnem koridorju
Na osnovi izvedenih prvih meritev hrupa bo v letu 2008 potrebno na določenih odsekih zagotoviti dodatne protihrupne ukrepe v V. in X. evropskem prometnem koridorju. V letu 2008 je predvidena priprava dokumentacije in pričetek izvedbe protihrupnih ukrepov. Vrednost del v letu 2008 znaša 0,20 mio EUR.
Ukinitev mednarodnih mejnih prehodov v območju avtocest in hitrih cest
Naloge DARS d.d. v zvezi z ukinitvijo mednarodnih mejnih prehodov obsegajo pripravo projektne dokumentacije za zagotovitev pogojev za nemoteno odvijanje prometa s 1. 1. 2008 ter pripravo dokončne ureditve prometne infrastrukture po ukinitvi mejne kontrole na mednarodnih mejnih prehodih Šentilj, Karavanke, Vrtojba, Fernetiči in Škofije. V letu 2008 je predvidena izdelava projektne dokumentacije za vzpostavitev končnega stanja mejnih prehodov po ukinitvi mejne kontrole. Vrednost del v letu 2008 znaša 0,90 mio EUR.
Primorski avtocestni krak: odsek HC Koper–Šmarje–Dragonja: izgradnja obvozne ceste mimo naselja Dragonja
Na podlagi sklepa Vlade Republike Slovenije št. 35100-6/2006/3 z dne 26. 10. 2006 se je v letu 2007 pričela gradnja začasne obvozne ceste mimo naselja Dragonja. Obvozna cesta bo potekala po trasi bodoče hitre ceste Koper–Šmarje–Dragonja od MMP Dragonja do začasne prevezave z obstoječo glavno cesto G1-11 v skupni dolžini 800 m. V letu 2008 se bodo vršili še posamezni odkupi zemljišč. Izvajala se bodo gradbena dela, ki bodo predvidoma dokončana v juniju 2008, ko bo cesta predana prometu. Vrednost del v letu 2008 znaša 4,72 mio EUR
Gorenjski avtocestni krak: odsek AC Podtabor–Naklo: izgradnja avtocestnega priključka Naklo
Skladno z Uredbo o državnem lokacijskem načrtu za avtocestni priključek Naklo (Uradni list RS, št. 4/06) je na odseku Naklo–Kranj v letu 2008 predvidena izgradnja avtocestnega priključka Naklo. Vrednost del v letu 2008 znaša 2,00 mio EUR.
Aktivnosti v sklopu mednarodnih projektov in programov
DARS d.d. aktivno sodeluje v mednarodnih projektih in programih pri oblikovanju različnih smernic in standardov s področja uvajanja inteligentnih transportnih sistemov, sistemov cestninjenja in izboljšanja prometne varnosti, ki so sofinancirani s sredstvi EU. V letu 2008 se bodo izvajale aktivnosti v sklopu programov TEMPO (CONNECT), EASYWAY in projekta PROMET. Višina potrebnih sredstev za te aktivnosti v letu 2008 znaša 1,50 mio EUR.
Kontrola in potrjevanje kakovosti
V letu 2008 se bodo izvajale zunanja kontrola kakovosti del na navezovalnih in priključnih cestah ter s tem povezane strokovno-tehnične storitve ter tudi različna načrtovana manjša naročila, ki so povezana z reševanjem problematike zagotavljanja kakovosti pri avtocestnih projektih. Vrednost teh del v letu 2008 znaša 0,25 mio EUR.
Revizije projektno-tehnične dokumentacije
Na podlagi 53. člena Zakona o graditvi objektov (ZGO-1, Uradni list RS, št. 110/02) se izvajajo revizije projektno-tehnične dokumentacije zahtevnih objektov. Vključujejo naslednja preverjanja:
– zanesljivost objekta in skladnost s prostorskimi akti,
– ali je z načrti tehničnih rešitev dokazano izpolnjevanje bistvenih zahtev,
– ali je vplivno območje objekta določeno na predpisan način,
– ali je izvedena kontrola brezhibnosti tehničnih rešitev in računske pravilnosti gradbenih konstrukcij.
Revizija projektno-tehnične dokumentacije je v neposredni povezavi s pogoji za izdajo gradbenega dovoljenja, ki jih določa 66. člen omenjenega ZGO-1. Vrednost teh del v letu 2008 znaša 0,90 mio EUR.
Usklajevanje zagotavljanja varnosti in zdravja pri delu
Na podlagi Uredbe o zagotavljanju varnosti in zdravja pri delu na začasnih in premičnih gradbiščih (Uradni list RS, št. 03/02) zavezuje naročnika, da imenuje enega ali več koordinatorjev za varnost in zdravje pri delu, če dela na gradbišču izvaja več izvajalcev del. Skladno z uredbo bodo v letu 2008 koordinatorji opravljali naloge zagotavljanja varnosti in zdravja pri delu na odsekih med pripravljalnimi gradbenimi deli in na vseh odsekih med glavnimi gradbenimi deli. Koordinatorji bodo med pripravo skrbeli za izdelavo varnostnega načrta in med gradnjo predvsem usklajevali varnostne načrte s spremembami na gradbiščih ter preverjali varno izvajanje delovnih postopkov. Vrednost teh del v letu 2008 znaša 0,29 mio EUR.
Državni center za nadzor in vodenje prometa s cestninskim centrom
V letu 2008 je predvidena ureditev državnega centra za nadzor in vodenje prometa s cestninskim centrom v Dragomlju. Vrednost teh del v letu 2008 znaša 3,00 mio EUR.
1.4. INVESTICIJSKE VREDNOSTI
1.4.1. Odstopanje investicijskih vrednosti in primerjava z Resolucijo o NPIA
Investicijske vrednosti posameznih odsekov, na katerih je ugotovljena njihova sprememba, prikazuje Tabela 4 (nove investicijske vrednosti v primerjavi z zadnjimi potrjenimi investicijskimi vrednostmi v prejšnjih LP ROAC). Na kratko so predstavljeni tudi pomembnejši razlogi za spremembe investicijskih vrednosti.
Spremembe investicijskih vrednosti na posameznih avtocestnih odsekih so posledica višje stopnje obdelave projektno-tehnične dokumentacije, zaradi spremenjenih geoloških pogojev, sprememb števila in zahtevnosti objektov, sprememb posameznih potekov trase ter pogojev soglasjedajalcev (okoljevarstveni pogoji). V Tabeli 4a je prikazana struktura virov za te odseke.
V Tabeli 5 so navedeni odseki, na katerih je v letu 2008 predviden pričetek gradnje. Za te odseke je določena struktura finančnih virov glede na oceno investicijske vrednosti v Resoluciji o NPIA. Ko bodo za te odseke potrjeni investicijski programi, bodo določeni viri financiranja glede na takrat dejansko potrjene vrednosti.
V Tabeli 6 so prikazane ostale investicije, ki so predmet LP ROAC 2008 in zanje določena struktura virov.
V Tabeli 7 je prikazana primerjava novih ocen investicijskih vrednosti z vrednostmi iz Resolucije o NPIA in sicer za vse odseke, vključene v Resolucijo o NPIA v sklop C (odseki v gradnji), sklop D (odseki v pripravi, za katere je bila uredba o LN takrat že sprejeta) in sklop E (odseki, ki so se načrtovali).
V Resoluciji o NPIA je v 2. poglavju Analiza novih investicijskih vrednosti Nacionalnega programa izgradnje avtocest v Republiki Sloveniji na področju graditve avtocestnega omrežja (UL RS z dne 6. 5. 2004, stran 6737) navedeno: »Obseg gradnje in investicijske vrednosti avtocestnih odsekov/pododsekov se načeloma lahko razlikuje od obsega gradenj in investicijskih vrednosti določenih v NPIA RS, vendar pod pogojem, da skupni obseg še ne izvedenih avtocestnih odsekov/pododsekov (sklopi C, D in E) in njihovih investicijskih vrednosti ostane v obdobju najmanj petih let na ravni predvidenih časovnih obdobij izvajanja NPIA RS, oziroma lahko odstopa največ 10% od njihove skupne ocenjene investicijske vrednosti.«.
Iz Tabele 7 (Primerjava novih ocen investicijskih vrednosti z vrednostmi v Resoluciji o NPIA – nivo cen: 12/2002) je razvidno:
– skupna vrednost sklopov C, D in E v Resoluciji o NPIA znaša 3.279 mio EUR;
– nova skupna vrednost sklopov C, D in E na podlagi potrjenih investicijskih vrednosti v sprejetih LP ROAC, potrjenih investicijskih programih in investicijskih programih v pripravi znaša 3.589 mio EUR, kar je za 311 mio EUR oziroma 9,5% več kot v Resoluciji o NPIA;
Iz Tabele 7 je tudi razvidno, da so se v obdobju od sprejetja Resolucije o NPIA investicijske vrednosti nekaterih odsekov v primerjavi z Resolucijo o NPIA zmanjšale, nekatere pa povečale; skupni rezultat, povečanje za 9,5% v tem obdobju pa je v skladu z določili Resolucije o NPIA. Ob tem, da so najtežji avtocestni odseki že zgrajeni oziroma se gradijo in ob sprotnem analiziranju spreminjanja investicijskih vrednosti pri izvajanju Resolucije o NPIA ocenjujemo, da v petih letih po njenem sprejetju, torej do februarja 2009, okvir 10% povečanja za sklope C, D in E ne bo presežen.
Tabela 4:
NOVE INVESTICIJSKE VREDNOSTI V PRIMERJAVI Z ZADNJIMI POTRJENIMI INVESTICIJSKIMI VREDNOSTMI V PREJŠNJIH LP ROAC
Odseki, na katerih se v letu 2008 gradnja nadaljuje
Tabela 4a:
NOVA STRUKTURA VIROV ZA ODSEKE, NA KATERIH SE V LETU 2008 GRADNJA NADALJUJE
(v 000 EUR, stalne cene 31. 12. 2006)
Tabela 5:
INVESTICIJSKA VREDNOST AVTOCESTNEGA ODSEKA, NA KATEREM JE V LETU 2008 PREDVIDEN ZAČETEK GRADNJE
(v 000 EUR, stalne cene 31. 12. 2006)
Tabela 6:
OSTALE INVESTICIJE, KI SO PREDMET LETNEGA PLANA RAZVOJA IN OBNAVLJANJA AVTOCEST ZA LETO 2008
Tabela 7: PRIMERJAVA NOVIH IVESTICIJSKIH VREDNOSTI AVTOCESTNIH ODSEKOV Z VREDNOSTMI IZ RESOLUCIJE O NPIA
2. RAZVOJ NAVEZOVALNIH CEST V OKVIRU AVTOCESTNEGA PROGRAMA
V letu 2008 se nadaljuje gradnja nekaterih državnih–navezovalnih cest, ki omogočajo boljše navezovanje širših urbanih območij na avtocestno omrežje. Dela bodo potekala na naslednjih odsekih državnih cest (oznake pred odseki in etapami so povzete po Resoluciji o NPIA, razpredelnica 11):
(I.1.4) Zahodna obvoznica Maribor–Desni breg: Proletarskih brigad–Streliška
V letu 2008 se bodo nadaljevala in zaključila gradbena dela na trasi, cesta bo predana prometu.
(I.3.1) Želodnik–Vodice: Želodnik–Mengeš z obvoznico
V letu 2008 se bo zaključilo izvajanje odkupov zemljišč in drugih nepremičnin ter izdelava projektno-tehnične dokumentacije. Izveden bo razpis za izvedbo del, pričela se bodo pripravljalna dela. Izvajala se bodo gradbena dela na trasi obvoznice Mengeš.
(I.3.2) Želodnik–Vodice: Mengeš–Žeje
V letu 2008 se bodo nadaljevali odkupi zemljišč in drugih nepremičnin. Izvajala se bodo gradbena dela na trasi obvoznice Moste.
(I.3.3) Želodnik–Vodice: Žeje–Vodice
V letu 2008 je predvidena izdelava projektne dokumentacije in prenos lege na teren.
Dokončna premoženjska ureditev
V letu 2008 se bo izvajala dokončna premoženjsko-pravna ureditev po končani gradnji na naslednjih odsekih navezovalnih cest:
– (I.1.1) Zahodna obvoznica Maribor–levi breg: Fontana–Turnerjeva ulica
– (I.1.2) Zahodna obvoznica Maribor–desni breg: Koroški most–Erjavčeva ulica
– (I.1.3) Zahodna obvoznica Maribor–desni breg: Erjavčeva ulica–Proletarskih brigad
– (I.2.1) Severna magistrala Celje: rekonstrukcija Mariborske ceste
– (I.4.1) Šmarje–Dragonja: dograditev III. pasu
– (I.4.2) Križišče Slavček–križišče Tomos
– (I.5.1) Obvoznica Novo mesto: Muhaber–Bučna vas
– (I.5.2) Obvoznica Novo mesto: Bučna vas-Ločna
Vrednosti del po posameznih odsekih navezovalnih cest so prikazane v Tabeli 8.
Tabela 8:
VREDNOST DEL NA NAVEZOVALNIH CESTAH V OKVIRU AVTOCESTNEGA PROGRAMA V LETU 2008
Vrednost del na navezovalnih cestah v okviru nacionalnega programa v letu 2008 znaša 11,50 mio EUR.
3. OBNAVLJANJE AVTOCEST
3.1. INVESTICIJSKO OBNAVLJANJE VOZIŠČ
Obnove vozišč avtocest bodo potekale na starejših odsekih slovenskega avtocestnega omrežja in sicer tam, kjer so bili v postopku sezonskih pregledov in prioritetne ocene stanja vozišč po metodi MSI označeni z »zelo slabo« in «slabo« in so torej najbolj dotrajani. Izbrani odseki so bili dodatno potrjeni z uporabo ekspertnega sistema za gospodarjenje z vozišči (dTIMS_CT), ki se uporablja za optimalno planiranje obnov vozišč.
Izvedba obnovitvenih del na voziščih avtocest zahteva delne in popolne zapore smernega vozišča, zato se bodo vsa večja dela v največji možni meri izvajala zaporedno in izven največjih sezonskih prometnih obremenitev oziroma v času najmanjših jutranjih in popoldanskih prometnih obremenitev. Pri izvajanju obnovitvenih del bo že z razpisno dokumentacijo pogojeno delo vse dni v tednu, ves svetli del dneva, posamezne delovne faze pa tudi ponoči.
V letu 2008 so predvidene obnove vozišč ter dokončni obračun v letu 2007 izvedenih del na vseh krakih avtocestnega omrežja, in sicer predvsem:
– Gorenjski krak na območju PE Hrušica: na 1.615.000 EUR
odsekih AC meja Avstrija (predor)–Hrušica
in AC Lipce–Lesce
– Primorski krak na območju PE Kozina in 4.728.000 EUR
PE Postojna: na odsekih in priključkih HC
Srmin–Bertoki–Škocjan, AC Šempeter–Vrtojba
in AC Postojna–Razdrto
– Štajerski krak na območju PE Vransko, PE 7.691.000 EUR
Slovenske Konjice in PE Maribor: na
odsekih in priključkih AC Arja vas–
Šentrupert, AC Vransko–Trojane, AC
Dramlje–Celje, AC Celje–Arja vas, HC
Maribor–Tezno, AC meja (Avstrija)–Šentilj,
AC Šentilj–Pesnica, AC Slivnica–Fram in AC
Slovenske Konjice-Dramlje
– na območju PE Ljubljana: na odsekih in 8.823.000 EUR
priključkih AC Šmarje Sap–Grosuplje, AC
Grosuplje–Ivančna Gorica, AC Brnik–Vodice,
AC Vodice–Ljubljana (Šmartno) ter na
severni in južni Ljubljanski obvoznici.
-------------------------------------------------------------
SKUPAJ 22.857.000 EUR
Vrednost teh del v letu 2008 znaša 22,86 mio EUR.
Že v letu 2008 se bo izvedel tudi del postopkov izbire najugodnejših ponudnikov za izvedbo predvidenih del v naslednjem letu, in sicer do višine 60% planirane vrednosti teh del v letu 2008. Namen vnaprejšnjega vodenja postopkov javnih naročil je omogočiti izvedbo posameznih del že v pomladanskem obdobju naslednjega leta, to je še v času pred začetkom poletne turistične sezone.
3.2. INVESTICIJSKO OBNAVLJANJE OBJEKTOV
Obnove avtocestnih objektov bodo potekale na starejših odsekih slovenskega avtocestnega omrežja in sicer tam, kjer so bile v postopku rednih in glavnih pregledov ugotovljene poškodbe, ki ali že ogrožajo varnost konstrukcije in s tem ne zagotavljajo varnega odvijanja prometa ali pa je popravilo posameznih delov nujno (popravilo dilatacij, odvodnjavanja, asfaltov, izolacije) da se prepreči nadaljnje pospešeno propadanje objektov. Za določitev prednosti je na podlagi rednih in glavnih pregledov izdelan prednostni vrstni red poškodovanosti objektov. V okviru obnove objektov se izvajajo tudi obnovitvena dela v predorih.
Izvedba obnovitvenih del na objektih avtocest zahteva delne in popolne zapore smernega vozišča, zato se bodo vsa večja dela v največji možni meri izvajala zaporedno in izven največjih sezonskih prometnih obremenitev. Pri izvajanju obnovitvenih del bo že z razpisno dokumentacijo pogojeno delo vse dni v tednu, ves svetli del dneva posamezne delovne faze pa tudi ponoči. Samo obnova največjih objektov se bo izvajala tudi v obdobju turistične sezone. Obnova predorov se izvaja 24 ur na dan.
V letu 2008 je predvidena obnova objektov ter dokončni obračun v letu 2007 izvedenih del na vseh krakih avtocestnega omrežja, in sicer predvsem:
– Gorenjski krak na območju PE Hrušica: 120.000 EUR
obnova izlivnikov na več premostitvenih
objektih (viadukti Moste, Podmežaklja).
– Primorski krak na območju PE Kozina in 2.478.000 EUR
PE Postojna: obnova več podvozov na AC
odseku Šempeter–Vrtojba, obnova stebrov
viadukta Ravbarkomanda, obnova mostu čez
Ljubljanico, obnova stebrov nadvoza Log,
obnova podvoza na AC odseku Logatec–Unec,
obnova podvoza in mostu na AC odseku
Postojna–Razdrto.
– Štajerski krak na območju PE Vransko, PE 217.000 EUR
Slovenske Konjice in PE Maribor: obnova
podvozov Ljubečna in Leskovec, nadvoza
Fram in obnova mostu čez potok Bistrica.
– na območju PE Ljubljana: sanacija drenaž 844.000 EUR
predorov Debeli hrib in Mali vrh ter
sanacija dilatacije viadukta Dolgi most.
– ukrepi za povečanje drsnega trenja 550.000 EUR
betonskih vozišč v predorih, obnova
asfaltov in hidroizolacije na objektih.
-------------------------------------------------------------
SKUPAJ 4.209.000 EUR
Vrednost teh del v letu 2008 znaša 4,21 mio EUR.
Že v letu 2008 se bo izvedel tudi del postopkov izbire najugodnejših ponudnikov za izvedbo predvidenih del v naslednjem letu, in sicer do višine 60% planirane vrednosti teh del v letu 2008. Namen vnaprejšnjega vodenja postopkov javnih naročil je omogočiti izvedbo posameznih del že v pomladanskem obdobju naslednjega leta, to je še v času pred začetkom poletne turistične sezone.
3.3. INVESTICIJSKO OBNAVLJANJE DRUGIH OBJEKTOV
Obnove drugih objektov se bodo izvajale na celotnem avtocestnem omrežju. Med obnovo drugih objektov štejemo vsa obnovitvena dela na ostalih objektih, ki so sestavni del avtocest, in sicer predvsem:
– obnova varnostnih in varovalnih ograj 800.000 EUR
– obnova avtocestnih baz in cestninskih 402.000 EUR
postaj
– obnova razsvetljave ter druge elektro- 130.000 EUR
strojne in varnostne opreme na avtocestnem
omrežju
– obnova odvodnjavanja na cestah in objektih 200.000 EUR
-------------------------------------------------------------
SKUPAJ 1.532.000 EUR
Vrednost teh del v letu 2008 znaša 1,53 mio EUR.
Že v letu 2008 se bo izvedel tudi del postopkov izbire najugodnejših ponudnikov za izvedbo predvidenih del v naslednjem letu, in sicer do višine 60% planirane vrednosti teh del v letu 2008. Namen vnaprejšnjega vodenja postopkov javnih naročil je omogočiti izvedbo posameznih del že v pomladanskem obdobju naslednjega leta, to je še v času pred začetkom poletne turistične sezone.
3.4. INVESTICIJSKE NALOŽBE V VOZIŠČA IN OBJEKTE
V okviru planske postavke naložbe v vozišča in objekte se zagotavljajo potrebna finančna sredstva za naložbena dela v vozišča in objekte na obstoječem avtocestnem omrežju. V letu 2008 je predviden dokončni obračun v letu 2007 izvedenih del in izvedba naslednjih del:
– izgradnja AC baze Logatec, prenova 3.675.000 EUR
regionalnih centrov Dragomelj, Postojna
(Kozina), Slovenske Konjice,
rekonstrukcija malih garaž v avtocestni
bazi ACB Slovenske Konjice; dograditev in
poenotenje kontrole pristopa na območju
cestninskih postaj in avtocestnih baz,
ureditev odcejalnika in začasne deponije
za potrebe rednega vzdrževanja (začasni
priključek Podnanos).
-------------------------------------------------------------
SKUPAJ 3.675.000 EUR
Vrednost teh del v letu 2008 znaša 3,67 mio EUR.
Že v letu 2008 se bo izvedel tudi del postopkov izbire najugodnejših ponudnikov za izvedbo predvidenih del v naslednjem letu iz sredstev leta 2008. Namen vnaprejšnjega vodenja postopkov javnih naročil je omogočiti izvedbo posameznih del že v pomladanskem obdobju naslednjega leta, to je še v času pred začetkom poletne turistične sezone.
3.5. INVESTICIJSKE NALOŽBE V OPREMO OBSTOJEČEGA AVTOCESTNEGA OMREŽJA
Za posodobitev opreme obstoječega avtocestnega omrežja in povečane varnosti je potrebno stare avtoceste opremiti s sodobno elektro-strojno in drugo opremo oziroma opremiti avtoceste v skladu z novimi predpisi in zakonodajo. V letu 2008 je predviden dokončni obračun v letu 2007 izvedenih del in izvedba naslednjih del:
– prenova in nadgradnja komunikacijskega 1.640.000 EUR
omrežja in opreme
– nadgradnja varnostnih naprav v predorih in 8.945.000 EUR
galerijah na obstoječem avtocestnem omrežju
(predori Karavanke, Tabor, Pletovarje in
Golo rebro)
– razsvetljava razcepov, ureditev 194.000 EUR
neprekinjenega napajanja ob avtocestah in
nadgradnja klica v sili, ki zagotavlja
kompatibilnost različnih sistemov
– zapiranje prehodov in sistem višinske 1.009.000 EUR
kontrole
– zamenjava in posodobitev kažipotne 1.299.000 EUR
signalizacije na obstoječih avtocestah in po
posebnih nalogih
– izvedba barvnega aerosnemanja in izdelava 150.000 EUR
digitalnih ortofoto načrtov
– oprema obstoječih avtocest z 890.000 EUR
videonadzorom, vremenskimi postajami in
drugo opremo
-------------------------------------------------------------
SKUPAJ 14.127.000 EUR
Vrednost teh del v letu 2008 znaša 14,13 mio EUR.
Že v letu 2008 se bo izvedel tudi del postopkov izbire najugodnejših ponudnikov za izvedbo predvidenih del v naslednjem letu, in sicer do višine 60% planirane vrednosti teh del v letu 2008. Namen vnaprejšnjega vodenja postopkov javnih naročil je omogočiti izvedbo posameznih del že v pomladanskem obdobju naslednjega leta, to je še v času pred začetkom poletne turistične sezone.
3.6. OBNOVE IN NALOŽBE V VAROVANJE OKOLJA
Skladno z veljavno okoljevarstveno zakonodajo je zaradi virov hrupa s posameznih avtocestnih odsekov na obstoječem avtocestnem omrežju potrebna izvedba protihrupne zaščite,. Na podlagi ocene je za izvedbo potrebne protihrupne zaščite na obstoječem avtocestnem omrežju potrebno zagotoviti sredstva v ocenjeni vrednosti 83,46 mio EUR. Zato so bile v letu 2005 pripravljene Strokovne podlage za Strategijo izvedbe sanacije hrupne obremenjenosti vzdolž avtocest, ki določa način določanja prednosti za izvedbo protihrupnih ukrepov. Na tej osnovi je bil izdelan Predlog operativnega programa varstva pred hrupom prometa vzdolž avtocest za obdobje 2005–2010. V letu 2008 je na podlagi tega operativnega plana, odločb inšpekcijskih služb in cilja, da se na določenem avtocestnem odseku, kjer je bilo v preteklih letih že zgrajena večina potrebne protihrupne zaščite, zaključijo vsi potrebni protihrupni ukrepi, predvideno predvsem:
– izgradnja PHO na HC Pesnica–Maribor– 646.000 EUR
Tezno
– izgradnja PHO na odseku od Brezovice 4.627.000 EUR
do Vrhnike
– izgradnja PHO na odseku AC Šmarje Sap– 5.300.000 EUR
Grosuplje
– drugi manjši posegi v zvezi s 163.000 EUR
protihrupnimi ukrepi na avtocestnem
omrežju vključno z zaključevanjem del
-------------------------------------------------------------
SKUPAJ 10.736.000 EUR
Vrednost del v letu 2008 znaša skupaj 10,74 mio EUR.
Že v letu 2008 se bo izvedel tudi del postopkov izbire najugodnejših ponudnikov za izvedbo predvidenih del v naslednjem letu, in sicer do višine 60% planirane vrednosti teh del v letu 2008. Namen vnaprejšnjega vodenja postopkov javnih naročil je omogočiti izvedbo posameznih del že v pomladanskem obdobju naslednjega leta, to je še v času pred začetkom poletne turistične sezone.
3.7. ELEMENTAR
Za dela, ki so posledica nepredvidljivih dogodkov, predvsem ob naravnih nesrečah, je v letu 2008 predvidenih 0,17 mio EUR.
3.8 PREDHODNA DELA PRI OBNAVLJANJU AVTOCEST
Za izvedbo obnovitvenih del (postavke 3.1, 3.2, 3.3, 3.4, 3.5) je potrebno pripraviti obsežno projektno-tehnično in investicijsko dokumentacijo ter izvajati potrebne preglede in monitoringe. V času izvedbe del pa je potrebno izvajati testne kontrole kvalitete in zagotavljati ustrezno varstvo pri delu. V letu 2008 je predviden dokončni obračun v letu 2007 izvedenih del in izvedba naslednjih del:
– izdelava projektne dokumentacije 1.762.000 EUR
– izdelava investicijske dokumentacije 262.000 EUR
– monitoringi in pregledi 769.000 EUR
– testna kontrola kvalitete 411.000 EUR
– varstvo pri delu 210.000 EUR
-------------------------------------------------------------
SKUPAJ 3.414.000 EUR
Vrednost teh del v letu 2008 znaša 3,41 mio EUR.
Že v letu 2008 se bo izvedel tudi del postopkov izbire najugodnejših ponudnikov za izvedbo predvidenih del v naslednjem letu, in sicer do višine 60% planirane vrednosti teh del v letu 2008. Namen vnaprejšnjega vodenja postopkov javnih naročil je omogočiti pravočasno pridobitev potrebne dokumentacije.
Skupna vrednost vseh obnovitvenih del in naložb v obstoječe cestno omrežje je ocenjena na 60,72 mio EUR.
4. NOV ELEKTRONSKI CESTNINSKI SISTEM
Na podlagi obravnave poročila o izvajanju Akcijskega načrta uvedbe elektronskega cestninskega sistema v prostem prometnem toku s pogoji za interoperabilnost v Evropski uniji (v nadaljevanju besedila ECS v PPT; junij 2006), je Vlada RS na svoji 131. redni seji dne 19. 7. 2007 zaradi potrebe vsebinskih in terminskih modifikacij, predvsem v luči pospešitve določenih aktivnosti z realnejšo določitvijo posameznih časovnih mejnikov, sprejela novi Akcijski načrt z enakim končnim ciljem: čimprejšnjo uvedbo elektronskega cestninskega sistema v prostem prometnem toku, najprej na avtocestah in hitrih cestah, nato pa za tovorna vozila še na za cestninjenje predvidenem paralelnem cestnem omrežju, pri čemer je osnovno vodilo plačilo cestnine glede na prevoženo razdaljo.
V letu 2008 bo v skladu z Akcijskim načrtom objavljen in izveden razpis za uvajanje elektronskega cestninskega sistema v prostem prometnem toku, s katerim bo predvidoma do konca julija 2008 izbran izvajalec del na uvedbi elektronskega cestninskega sistema v prostem prometnem toku.
Skladno z Načrtom uvedbe cestninjenja z vinjetami v Republiki Sloveniji se bodo v letu 2008 izvajale aktivnosti v zvezi s preureditvijo obstoječih cestninskih postaj
Vrednost navedenih del v letu 2008 znaša 3,20 mio EUR.
5. SISTEMI ZA NADZOR IN VODENJE PROMETA
Sistem za nadzor in vodenje prometa je inteligentni prometni sistem, ki na avtocestnem odseku, na katerem deluje, omogoča vzpostavitev optimalnih prometnih razmer glede na trenutno in predvideno stanje na cesti. Sisteme za nadzor in vodenje prometa na cestah različnih kategorij je treba povezati med seboj, kadar prihaja do medsebojnega vpliva prometnih tokov.
V letu 2008 se bodo izvajala dela za vzpostavitev navedenega sistema na avtocestnih odsekih Šentvid–Koseze z ljubljansko zahodno obvoznico, AC obroč Ljubljana, Razdrto – Vipava in Postojna – Kozina.
Vrednost teh del v letu 2008 znaša 11,30 mio EUR.
6. OBVEZNOSTI IZ ZADOLŽEVANJA (VRAČILO GLAVNICE IN PLAČILO OBRESTI)
Obveznosti iz investicijskih posojil (plačilo rednih obresti, odplačilo glavnice in obveznosti iz refinanciranja) bodo v letu 2008 dosegle vrednost 126,37 mio EUR, od tega bo:
– 64,03 mio EUR namenjenih za plačilo rednih obresti (za posojila za avtocestne odseke, ki so že predani v promet),
– 62,34 mio EUR namenjeno za odplačilo glavnice
7. NADOMESTILO ZA OPRAVLJANJE NAROČILA
Vrednost nadomestila za opravljanje naročila je odvisna od vrednosti vseh del, ki jih določa LP ROAC in se določi Skladno s 4. točko Pogodbe o izvajanju naročila za opravljanje nalog v zvezi z izgradnjo in obnavljanjem avtocest ter finančnim inženiringom in drugih povezanih nalog po Nacionalnem programu izgradnje avtocest v Republiki Sloveniji.
Glede na predvideni obseg del, določenih z LP ROAC 2008, znaša nadomestilo za opravljanje naročila 34,66 mio EUR, dejanska vrednost nadomestila v letu 2008 pa bo določena na podlagi dejansko izvedenih del.
8. ZAGOTAVLJANJE POGOJEV ZA REALIZACIJO LETNEGA PLANA RAZVOJA IN OBNAVLJANJA AVTOCEST 2008
8.1. NOVI ZAKONI O SOGLASJU IN POROŠTVU REPUBLIKE SLOVENIJE
Za nemoteno izvajanje Letnega plana razvoja in obnavljanja avtocest za leto 2008 je potrebno sprejeti nov zakon o soglasju in poroštvu za gradnjo avtocestnih odsekov iz Nacionalnega programa izgradnje avtocest v Republiki Sloveniji. Zakon o soglasju in zakon o poroštvu za najetje posojil in izdajo dolžniških vrednostnih papirjev je potrebno sprejeti v skupni višini 544,20 mio EUR, in sicer:
– za avtocestne odseke, ki so se začeli graditi v letu 2007 in so potrjeni v LPRO 2007, za obnavljanje avtocest, za sistem za nadzor in vodenje prometa 126,80 mio EUR,
– za avtocestne odseke, pri katerih je prišlo do izpada virov financiranja, zaradi usklajevanja porasta cen pri dolgoročnih pogodbah (preračun iz nivoja cen december 2002 na december 2006 za 14,1%) v višini 126,30 mio EUR,
– za avtocestne odseke pri katerih je prišlo do spremembe finančnih konstrukcij (razlog je v povišanju investicijske vrednosti odsekov ter nižjem deležu namenskih sredstev) v višini 57,00 mio EUR,
– za avtocestne odseke, ki se bodo začeli graditi v letu 2008, za obnavljanje avtocest, za sistem za nadzor in vodenje prometa, za navezovalne ceste, za zaključna dela na avtocestah, pripravo projektne dokumentacije za odseke po letu 2008, odkupe zemljišč in drugih nepremičnin za odseke po letu 2008, nov elektronski cestninski sistem ter ostale postavke v višini 234,00 mio EUR.
DARS bo predvidoma prejel iz Kohezijskih skladov na odsekih AC Pluska–Ponikve, AC Ponikve–Hrastje, AC Beltinci–Lendava in AC Slivnica–Draženci sredstva v skupni višini 206,84 mio EUR. Ob pogoju, da bo Evropska komisija pravočasno odobrila predvidena sredstva Kohezijskega sklada se na odseku AC Beltinci–Lendava in AC Slivnica–Draženci posledično zmanjša kvota poroštev po zakonu o soglasju in poroštvu za 1.030,15 mio EUR (Uradni list RS, št. 20/06) za 103,00 mio EUR.
9. FINANCIRANJE PLANA RAZVOJA IN OBNAVLJANJA AVTOCEST TER PLANA RAZVOJA NAVEZOVALNIH CEST
9.1. VIRI SREDSTEV ZA FINANCIRANJE NOVOGRADNJE IN OBNOV AVTOCEST V LETU 2008
9.1.1. Investicijski transferi
Po Resoluciji o NPIA so osnovni vir za financiranje Nacionalnega programa gradnje avtocest v Republiki Sloveniji sredstva, ki se zagotavljajo na podlagi Zakona o zagotovitvi namenskih sredstev za graditev državnih cest, določenih v nacionalnem programu izgradnje avtocest v Republiki Sloveniji (Uradni list RS, št. 57/98 in 18/02). Dinamika financiranja po Resoluciji o NPIA za leto 2008 predvideva iz tega naslova priliv v višini 178,30 mio EUR.
V proračunu RS za leto 2008 so določeni investicijski transferi s postavke »sredstva za izgradnjo avtocest (DARS d.d.)« v višini 15,50 mio EUR ter iz sredstev evropske kohezijske politike v višini 130,72 mio EUR.
9.1.2. Vračilo davka na dodano vrednost
V letu 2008 je iz naslova vračila davka na dodano vrednost načrtovan vir v višini 84,60 mio EUR.
9.1.3. Posojila
V letu 2008 bodo črpana posojila za financiranje gradnje avtocest v skupnem znesku 589,00 mio EUR.
V letu 2008 bo predvidoma črpano 175,80 mio EUR posojil po že sklenjenih kreditnih pogodbah, in sicer:
A. POSOJILA MEDNARODNIH FINANČNIH USTANOV IN TUJA POSOJILA
posojilo Evropske investicijske banke 35.000.000 EUR
– EIB VII
posojilo Evropske investicijske banke 134.591.971 EUR
– EIB VIII
posojilo Autovie Venete S.p.A.- AVV 6.254.782 EUR
-------------------------------------------------------------
SKUPAJ (A) 175.846.753 EUR
V letu 2008 bo koriščeno posojilo Evropske investicijske Banke (EIB VII) v okvirni višini 35,00 mio EUR, ki je namenjen financiranju odsekov AC Maribor–Lenart in AC Lenart–Beltinci (pododsekov odsekih: AC Lenart–Sp. Senarska, AC Sp. Senarska–Cogetinci in AC Cogetinci–Vučja vas) na Pomurskem avtocestnem kraku.
V letu 2008 je predvideno črpanje posojila pri Evropski investicijski banki (EIB VIII) v višini 134,60 mio EUR za financiranje odsekov AC Pluska–Ponikve, AC Ponikve–Hrastje, AC Šentvid–Koseze, AC Slivnica–Draženci in AC Vrba–Peračica.
Za financiranje gradnje HC Razdrto–Vipava: Rebernice na Vipavskem avtocestnem kraku se v letu 2008 predvideva črpanje posojila Autovie Venete S.p.A. v okvirni višini 6,20 mio EUR.
B) NOVI KREDITI
V letu 2008 se bo začel postopek za najem novega kredita za financiranje odsekov AC Lendava–Pince, Nova Zrkovska cesta km 0,87-km 3,80, Navezava na Luko Koper I. faza, HC Koper–Izola, AC Vrba–Peračica, AC Lešnica–Kronovo, HC Hajdina–Ptuj v predvideni višini 145,70 mio EUR. Predvidena zadolžitev je v skladu z zakonom o soglasju Republike Slovenije DARS d.d. za obveznosti iz kreditov in izdanih dolžniških vrednostnih papirjev za realizacijo gradnje avtocestnih odsekov iz nacionalnega programa izgradnje avtocest v Republiki Sloveniji v višini 360,00 mio EUR (Uradni list RS, št. 76/05).
V letu 2008 se bo začel tudi postopek za najem novega kredita za financiranje odsekov AC Lenart–Sp. Senarska, Nova Zrkovska cesta km 0,87–km 3,80, HC Koper–Izola, AC Sp. Senarska–Cogetinci, AC Pluska–Ponikve v predvideni višini 70,40 mio EUR. Predvidena zadolžitev je v skladu z zakonom o soglasju Republike Slovenije DARS d.d. za obveznosti iz kreditov in izdanih dolžniških vrednostnih papirjev za realizacijo gradnje avtocestnih odsekov iz nacionalnega programa izgradnje avtocest v Republiki Sloveniji v višini 1.030,15 mio EUR (Uradni list RS, št. 20/06).
V letu 2008 se bo začel tudi postopek za najem novega kredita za financiranje odsekov, ki se bodo gradili v letu 2008 v predvideni višini 197,10 mio EUR. Pogoj za predvideno zadolžitev je sprejem novega zakona o soglasju in poroštvu v višini 544,20 mio EUR.
Oblike predvidenih zadolžitev bodo odvisne od pogojev na finančnih trgih.
Kredit (zakon 360,00 mio EUR) 145.685.000 EUR
Kredit (zakon 1.030,15 mio EUR) 70.400.000 EUR
Kredit (zakon 544,20 mio EUR) 197.110.500 EUR
SKUPAJ (B) 413.195.500 EUR
------------------------------------------------------------
SKUPAJ (A+B) 589.042.253 EUR
------------------------------------------------------------
9.1.4. Drugi viri
DARS d.d. sodeluje v projektih na vseevropskem prometnem omrežju (TEN-T) z enoletnimi in večletnimi projekti. Izvajanju projektov je namenjen sklad TEN-T, za katerega veljajo pravila koriščenja, definirana v Uredbi Sveta (ES) št. 2236/95 in njenih spremembah o določitvi splošnih pravil za dodelitev finančne pomoči Skupnosti na področju vseevropskih omrežij.
Iz sklada TEN-T je v letu 2008 predvidenih 1,80 mio EUR sredstev za projekte programa TEMPO in projekta PROMET.
9.2. VIRI ZA ZAPADLE OBVEZNOSTI IZ FINANCIRANJA V LETU 2008
9.2.1. Sredstva koncesijske dajatve
Skladno z Zakonom o družbi za avtoceste v Republiki Sloveniji (UL RS št. 20/04) so vir za financiranje obveznosti v zvezi z gradnjo in obnavljanjem avtocest ter odplačevanjem posojil, najetih v ta namen, tudi sredstva koncesijske dajatve, ki se zagotovijo iz dela cestnine in drugih prihodkov družbe. V letu 2008 je iz tega vira predvidenih 124,63 mio EUR.
9.2.2. Obveznice za refinanciranje
DARS bo v letu 2008 skladno z določili Zakona o družbi za avtoceste v Republiki Slovenije (Uradni list RS, št. 20/04) zaradi potreb po refinanciranju najel posojilo v predvideni višini 1,80 mio EUR. Pogoj za predlagano zadolžitev je sprejetje zakona o soglasju in poroštvu. Obveznosti iz zadolževanja v letu 2008 ocenjujemo na 126,40 mio EUR, kar predstavlja plačilo obresti in glavnic, ne pa tudi stroškov financiranja (obresti za kredite v času gradnje posameznega avtocestnega odseka, ki so vključeni v investicijsko vrednost odseka). Koncesijsko dajatev za leto 2008 ocenjujemo na 124,60 mio EUR, kar pomeni, da je potrebno refinancirati obstoječe kredite v predlagani višini 1,80 mio EUR. V skladu z Zakonom o DARS je potrebno refinanciranje v primeru, če koncesijska dajatev ne pokriva obveznosti iz servisiranja dolga.
9.3. DENARNI TOK ZA FINANCIRANJE LETNEGA PLANA RAZVOJA IN OBNAVLJANJA AVTOCEST ZA LETO 2008
V Tabeli 9 je prikazan denarni tok za financiranje izvajanja naročila v letu 2008. Tabela prikazuje dejanske finančne potrebe DARS d.d. za izvajanje Letnega plana razvoja in obnavljanja avtocest za leto 2008, ki jih ocenjujemo na 941,16 mio EUR. Rekapitulacija Tabele 9 je v Prilogi 4.
Tabela 9:
DENARNI TOK ZA FINANCIRANJE LETNEGA PLANA RAZVOJA IN OBNAVLJANJA AVTOCEST ZA LETO 2008
10. UPRAVLJANJE FINANČNIH SREDSTEV
DARS d.d. bo v letu 2008 nadaljeval politiko upravljanja finančnih sredstev skladno z določili 3. člena Zakona o družbi za avtoceste v Republiki Sloveniji in Pogodbo o izvajanju naročila za opravljanje nalog v zvezi z izgradnjo in obnavljanjem avtocest ter finančnim inženiringom in drugih povezanih nalog po Resoluciji o NPIA.
DARS d.d. pri svojem finančnem poslovanju sodeluje z več mednarodnimi finančnimi ustanovami, tujimi komercialnimi bankami in z večino slovenskih bank. Taka raznovrstnost poslovanja neposredno pripomore k zniževanju tveganj prevelike odvisnosti od posamezne ustanove in povečuje konkurenčnost poslovanja. Konkurenčnost med posojilodajalci pa DARS d.d. tudi omogoča, da pri postopkih novih zadolžitev finančna sredstva pridobiva pod najugodnejšimi pogoji, ki jih v trenutku zadolžitve ponuja trg.
DARS d.d. bo pri upravljanju tveganj v letu 2008 nadaljeval z obvladovanjem likvidnostnih in obrestnih tveganj. DARS d.d. bo obrestna tveganja obvladoval predvsem prek uporabe izvedenih finančnih instrumentov, ob upoštevanju pričakovanih gibanj na globalnih trgih ter s ciljem zniževanja skupnih stroškov servisiranja dolga. Likvidnostno tveganje postaja glede na strukturo financiranja Letnega plana razvoja in obnavljanja avtocest za leto 2008 eno pomembnejših tveganj. To tveganje bo DARS d.d. obvladoval prek skupnega upravljanja denarnih tokov obeh delov poslovanja družbe, z zagotovitvijo razpoložljivih kratkoročnih kreditnih linij, ki jih bo lahko uporabil v primeru izkazanih potreb in s pravočasnim zagotavljanjem dolgoročnih virov financiranja NPIA. Pri tem mora s pravočasnim izdajanjem soglasij ter zagotovitvijo poroštev svojo vlogo opraviti tudi Vlada RS. Valutna tveganja so za poslovanje DARS d.d. praktično nepomembna, saj le zanemarljiva količina transakcij ne poteka v EUR.
DARS d.d. bo v letu 2008 nadaljeval z optimiranjem dolga, s ciljem zagotovitve dolgoročnega pokrivanja servisiranja dolga s koncesijsko dajatvijo.
11. PRIMERJAVA OBSEGA LETNEGA PLANA RAZVOJA IN OBNAVLJANJA AVTOCEST ZA LETO 2008 Z OBSEGOM PREDVIDENIM V RESOLUCIJI O NACIONALNEM PROGRAMU GRADNJE AVTOCEST V REPUBLIKI SLOVENIJI ZA LETO 2008
V nadaljevanju je v Tabeli 10 in Prilogi 3 zaradi prikaza obsega izvedenih del v letu 2008 in primerjave z NPIA podana vrednost izvedenih del (fakturirana realizacija) in viri za pokrivanje fakturirane realizacije v letu 2008. Odstopanja med fakturirano realizacijo in dejanskimi plačili (denarnimi odtoki) po mesecih so posledica dejstva, da so pogodbeno določeni plačilni roki sedaj daljši (v veliki večini 60 dni in ne več 30 dni), obveznost plačila pa se bo tako iz leta 2007 prenesla v leto 2008. Podaljšanje plačilnih rokov in povečan obseg del, zaradi pospešene izgradnje avtocest nujno zahteva spremljanja dejanskih denarnih tokov in ne zgolj fakturirane realizacije. Zato so za leto 2008 viri prikazani in izračunani tudi glede na dejanski denarni tok (Tabela 9) in ne zgolj na fakturirano realizacijo (Tabela 10).
Pomembno je, da so viri oblikovani glede na dejansko porabo v tekočem letu, pri čemer to najbolj velja za zadolževanje v tekočem letu, ki je pomemben podatek za oblikovanje kvote zadolževanja za tekoče leto.
V Tabeli 10 je prikazana primerjava obsega virov in porabe, predvidenega v Resoluciji o NPIA v letu 2008 z obsegom, predvidenim v Letnem planu razvoja in obnavljanja avtocest za leto 2008. Potrebni viri, prikazani v Tabeli 10 oziroma v Prilogi 3 ne izkazujejo dejanskih finančnih potreb za financiranje Letnega plana razvoja in obnavljanja avtocest za leto 2008, ampak služijo zgolj za ohranitev dosedanje logike prikazovanja virov in porabe za izvajanje NPIA.
Tabela 10:
PRIMERJAVA PLANA 2008 Z RESOLUCIJO O NACIONALNEM PROGRAMU IZGRADNJE AVTOCEST ZA LETO 2008
Opombe:
1 V skladu z Zakonom o zagotovitvi namenskih sredstev za graditev državnih cest, določenih v nacionalnem programu izgradnje avtocest v RS (Uradni list RS, št. 57/98 in 18/02),
2 Prikazani znesek pri Resoluciji o NPIA predstavlja samo del cestnine in povračil za financiranje obveznosti v zvezi z gradnjo in obnavljanjem avtocest ter odplačevanjem posojil, najetih v ta namen. Celotni predvideni znesek prilivov in povračil v letu 2008 znaša po Resoluciji o NPIA 177,7 mio EUR,
* Ob pogoju, da bo Evropska komisija pravočasno odobrila predvidena sredstva Kohezijskega sklada se na odseku AC Beltinci–Lendava in AC Slivnica–Draženci posledično zmanjša kvota poroštev po zakonu o soglasju in poroštvu za 1.030,15 mio EUR (Uradni list RS, št. 20/06) za 103,00 mio EUR:
Z Resolucijo o NPIA je določena poraba za razvoj in obnavljanje avtocest v letu 2008 v višini 601,58 mio EUR. Z LP ROAC 2008 predvidena realizacija v višini 935,06 mio EUR pomeni 155,4% realizacije finančnih virov, predvidenih z Resolucijo o NPIA.
Št. 37100-3/2008/9
Ljubljana, dne 25. aprila 2008
EVA 2008-2411-0040
Vlada Republike Slovenije
Janez Janša l.r.
Predsednik