Na podlagi 20. člena Zakona o vrtcih (Uradni list RS, št. 100/05 – UPB2 in 25/08) in 16. člena Statuta Občine Benedikt (Uradni list RS, št. 98/06) je Občinski svet Občine Benedikt na predlog Sveta zavoda OŠ Benedikt na 14. redni seji dne 11. 6. 2008 sprejel
P R A V I L N I K
o kriterijih in načinu sprejema otrok v vrtec
1. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
Ta pravilnik ureja postopek sprejemanja otrok, kriterije za sprejem otrok v vrtec in sestavo ter način dela komisije za sprejem otrok v Vrtec Benedikt (v nadaljevanju: vrtec).
2. VPIS OTROKA V VRTEC
2. člen
Vrtec vpisuje in sprejema otroke v svoje programe predšolske vzgoje na podlagi prijav staršev vse leto. Vrtec najmanj enkrat letno objavi javni vpis novincev za naslednje šolsko leto, ki ga uskladi z občino ustanoviteljico.
3. člen
Sprejem otrok za novo šolsko leto je s 1. septembrom tekočega leta. Starši, ki želijo otroka vključiti v vrtec z novim šolskim letom, morajo vlogo oddati najkasneje do konca razpisanega roka.
Starši ali zakoniti zastopniki otroka (v nadaljevanju: starši) izpolnijo »vlogo za vpis otroka v vrtec«, ki je oblikovana v skladu s kriteriji iz tega pravilnika.
Vloga za vpis je na razpolago na upravi OŠ Benedikt in na spletni strani OŠ Benedikt.
Vlogo starši vložijo na upravi OŠ Benedikt ali pošljejo po pošti na sedež OŠ Benedikt.
Vrtec starše pisno obvesti o datumu vključitve otroka v vrtec ter o drugih pogojih za sprejem otroka v vrtec, kot so sklenitev medsebojne pogodbe, predložitev potrdila pediatra o tem, da se otrok lahko vključi v vrtec, predložitev odločbe o usmeritvi za otroke s posebnimi potrebami, predložitev mnenja centra za socialno delo o ogroženosti zaradi socialnega položaja družine ter drugih pogojih, in sicer z odločbo o sprejemu otroka v vrtec, ki jo izda ravnatelj ali od njega za to posebej pooblaščena oseba, v primeru, kadar je dovolj prostih mest.
Če je v vrtec vpisanih več otrok, kot je v vrtcu prostih mest, o sprejemu odloča komisija za sprejem otrok (v nadaljevanju: komisija).
3. KRITERIJI ZA SPREJEM OTROK V VRTEC
4. člen
Kriteriji za sprejem otrok v vrtec so:
– otrok in oba starša s stalnim prebivališčem v 18 točk
Občini Benedikt
– otrok obeh zaposlenih staršev ali študentov; 11 točk
– otrok in eden od staršev s stalnim 9 točk
prebivališčem v Občini Benedikt
– otrok starša samohranilca / samohranilke 9 točk
– otrok s posebnimi potrebami; 8 točk
– otrok, za katerega starši predložijo potrdilo 7 točk
CSD (centra za socialno delo) o ogroženosti
zaradi socialnega položaja družine
– otrok pred vstopom v šolo; 6 točk
– en ali več otrok družine je že vključenih v 5 točk
vrtec;
V primeru, da osnovni kriteriji ne zadoščajo, oziroma imata dve ali več vlog na podlagi osnovnih kriterijev enako število točk in ni razpoložljivih mest, mora komisija uporabiti dodatne kriterije, ki so:
– otrok bo vrtec začel obiskovati s pričetkom 5 točk
šol. leta (v septembru).
Za otroke v rejništvu pri rejnikih s stalnim prebivališčem v Občini Benedikt se smiselno upoštevajo kriteriji iz prvega odstavka tega člena.
Za otroke v skrbništvu pri skrbnikih s stalnim prebivališčem v Občini Benedikt se smiselno upoštevajo kriteriji iz prvega odstavka tega člena.
4. KOMISIJA ZA SPREJEM OTROK V VRTEC
5. člen
Komisijo za sprejem otrok v vrtec imenuje župan v dogovoru z ravnateljem OŠ Benedikt, in sicer za vsako šolsko leto posebej.
Komisijo sestavljajo:
– predstavnik delavcev enote vrtca
– predstavnik staršev vpisanih otrok (ali sveta staršev)
– predstavnik ustanovitelja
– predstavnik strokovnih delavcev zavoda.
Komisiji predseduje predsednik, ki ga člani komisije izvolijo iz svojih vrst na prvi seji. Postopek dela komisije vodi oseba, ki ima opravljen preizkus znanja iz ZUP-a.
Prvo sejo imenovane komisije skliče ravnatelj OŠ Benedikt, vse naslednje pa predsednik komisije v dogovoru z ravnateljem.
6. člen
Komisija odloča o prispelih vlogah na seji, v skladu z določili veljavnega zakona o vrtcih in zakona, ki ureja splošni upravni postopek, z uporabo skrajšanega ugotovitvenega postopka.
O poteku dela komisije se vodi zapisnik, ki mora vsebovati najmanj naslednje podatke:
– čas in kraj zasedanja komisije;
– udeležba na seji;
– število prostih mest v vrtcu in po posameznem programu ter starostnih obdobjih;
– število prijavljenih, sprejetih in odklonjenih otrok po posameznem programu ter starostnem obdobju oziroma letnikih rojstva;
– poimenski seznam otrok s skupnim številom točk ter po posameznem kriteriju v posameznem programu ter starostnem obdobju in letnikih rojstva, po vrstnem redu zbranega števila točk od najvišjega do najnižjega števila ter oznako, kateri otroci so sprejeti in kateri ne. Navedeno se obravnava kot sestavni del arhivskega izvoda zapisnika.
Zapisnik podpišejo vsi člani komisije. Zapisnik predstavlja dokumentacijo vrtca in ga je potrebno hraniti skladno z veljavnimi predpisi. Vodenje zapisnika zagotavlja vrtec, ki posreduje en izvod zapisnika občinski upravi Občine Benedikt.
7. člen
Komisija pregleda vloge staršev in vsako posebej oceni z vnaprej določenimi in ovrednotenimi kriteriji iz tega pravilnika.
Komisija lahko zahteva pisno mnenje pristojne institucije ali povabi na sejo predstavnike institucij, katerih mnenje je pomembno za odločitev o sprejemu otrok (npr. CSD, patronažna služba in druge).
8. člen
Na podlagi seštevka točk na posamezni vlogi komisija ugotovi oziroma odloči o sprejemu otroka v vrtec. Komisija določi prednostni vrstni red za sprejem otrok v vrtec na podlagi kriterijev iz tega pravilnika. Otroke, ki zaradi premajhnega števila točk niso sprejeti v vrtec, uvrsti na čakalno listo.
9. člen
Če otrok ne izpolnjuje pogojev za vključitev v vrtec, se starše o tem obvesti z odločbo o zavrnitvi sprejema otroka v vrtec, ki jo je izdala komisija za sprejem v vrtec.
10. člen
Starši in vrtec medsebojna razmerja uredijo s pogodbo.
5. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
11. člen
V letu 2008 komisija odloči o sprejemu otrok v vrtec najpozneje do 30. junija 2008.
12. člen
Ta pravilnik začne veljati z dnem objave v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 60201-003/2008-3
Benedikt, dne 11. junija 2008
Župan
Občine Benedikt
Milan Gumzar l.r.