Uradni list

Številka 72
Uradni list RS, št. 72/2008 z dne 17. 7. 2008
Uradni list

Uradni list RS, št. 72/2008 z dne 17. 7. 2008

Kazalo

3177. Pravilnik o merilih za določitev lokacij in o lokacijah za oglaševanje, stran 10295.

Na podlagi 27. člena Statuta Mestne občine Ljubljana (Uradni list RS, št. 66/07 - uradno prečiščeno besedilo) in 3. člena Odloka o oglaševanju (Uradni list RS, št. 87/99, 69/04 - obvezna razlaga in 66/07) je Mestni svet Mestne občine Ljubljana na 18. seji dne 30. 6. 2008 sprejel
P R A V I L N I K
o merilih za določitev lokacij in o lokacijah za oglaševanje
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
Ta pravilnik določa za območje Mestne občine Ljubljana (v nadaljnjem besedilu: MOL) merila za določitev lokacij za postavitev objektov in naprav za oglaševanje, ki se izvaja kot gospodarska dejavnost, in za oglaševanje ob volilni in referendumski kampanji (v nadaljnjem besedilu: objekti za oglaševanje) in lokacije objektov za oglaševanje.
2. člen
Merila za določitev lokacij za postavitev objektov za oglaševanje zajemajo:
- vrsto, velikost in obliko objektov za oglaševanje,
- splošne pogoje za določitev lokacij za postavitev objektov za oglaševanje in
- posebne pogoje za določitev lokacij za postavitev objektov za oglaševanje.
3. člen
Pojmi, uporabljeni v tem pravilniku, pomenijo:
- območje mestnega središča je tisto, ki ga omejujejo: Aškerčeva, Barjanska in Gradaška cesta, Trnovski pristan, Prule, Privoz, Ulica za Gradom, Roška cesta v podaljšku čez Ljubljanico do Lipičeve ulice, Lipičeva ulica, Njegoševa cesta, Masarykova cesta, Trg Osvobodilne fronte, Tivolska cesta, podvoz Celovška cesta, železniška proga, Jakopičevo sprehajališče, Tivolska cesta do Trga Mladinskih delovnih brigad in tudi prostori teh ulic in cest,
- zgodovinsko mestno jedro obsega Gornji trg, Stari trg, Ciril Metodov trg, Tromostovje, Žabjak, Mestni trg, Gallusovo nabrežje, Cankarjevo nabrežje, Hribarjevo nabrežje, Petkovškovo nabrežje, Adamič Lundrovo nabrežje, Ribji trg, Gerberjevo stopnišče, Stritarjeva ulica, Trubarjeva cesta,
- plakatna cona je prostor med dvema križiščema.
II. MERILA ZA DOLOČITEV LOKACIJ ZA POSTAVITEV OBJEKTOV ZA OGLAŠEVANJE
Vrsta, velikost in oblika objektov za oglaševanje
4. člen
Samostoječe ali stenske table so:
- velike, ki merijo 5,10 m × 2,40 m in 4 m × 3 m (v nadaljnjem besedilu: velike table),
- male, ki merijo 1,40 m × 2 m (v nadaljnjem besedilu: male table).
Samostoječe ali stenske svetlobne vitrine so:
- velike, ki merijo 4 m × 3 m,
- male, ki merijo 1,2 m x 1,8 m.
Velikost in oblika svetlobne vitrine na avtobusnih postajališčih mestnega prometa sta enaki velikostim samostoječih svetlobnih vitrin.
Plakatni stebri so:
- okrogli, projekt Jure Lenard,
- tristrani, projekt Vladimir Pezdirc,
- drugi plakatni stebri, velikost in oblika se določi z avtorskimi projekti,
- okrogli betonski plakatni stebri z ravno streho.
Svetlobni ali vrtljivi prikazovalniki so:
- elektronski svetlobni prikazovalniki, njihova velikost ne sme presegati 18m2,
- samostoječi ali stenski prikazovalniki, njihova velikost ne sme presegati 18m2,
Ostali objekti za oglaševanje so:
- obešanke na drogovih javne razsvetljave, široke 1,10 m in visoke 1,70 m.
- transparenti, dolgi najmanj 9 m, visoki 1,10 m.
- zvočni objekti ali naprave,
- avtobusi mestnega potniškega prometa,
- platna, pritrjena na stene objektov in gradbene odre.
Splošni pogoji
5. člen
Splošni pogoji, ki veljajo za vse objekte za oglaševanje iz 4. člena tega pravilnika, razen določenih izjem, zajemajo prepovedi postavljanja objektov za oglaševanje na posamezna mesta ali kraje in način njihove postavitve.
6. člen
Objektov za oglaševanje ni dovoljeno postavljati:
- v zgodovinsko mestno jedro,
- v javne parke in v parkovne ureditve,
- ob pokopališča,
- ob obronke gozdov,
- ob vodotoke,
- na konstrukcije in ograje podvozov ali nadvozov in mostov, razen na notranje stene konstrukcije podvoza ali nadvoza,
- na robove primestnih naselij, če zakrivajo pogled na odprti prostor ali naselje,
- v kakovostno oblikovanih ulicah z vedutami.
7. člen
Objekti za oglaševanje morajo biti:
- postavljeni v sklenjene celote, ki jih narekuje urbana struktura mesta oziroma kraj postavitve,
- po vrstah in formatih enotno in nevtralno oblikovani,
- postavljeni tako, da ne povzročajo sporočilne zasičenosti posameznih ambientov ali območij,
- postavljeni tako, da so vodoravni robovi objektov v paru in ponovitvi poravnani,
- oblikovno usklajeni z drugimi elementi uličnega prostora in urbane opreme,
- v plakatni coni barvno in oblikovno enotni.
Objekti za oglaševanje ne smejo:
- okrniti arhitekture objektov, vizualno preglasiti ambienta oziroma nanj drugače moteče vplivati,
- zakrivati pogledov na kulturno in naravno dediščino ter na kakovostno oblikovano novejšo arhitekturo ali omejevati kakovostnih vedutnih pogledov,
- presegati merila okoliške arhitekture,
- ovirati in ogrožati prometne varnosti, kar velja tudi v času lepljenja plakatov.
Kadar so objekti za oglaševanje osvetljeni z lastnim virom, mora biti ta osvetlitev skladna z uredbo, ki določa mejne vrednostih svetlobnega onesnaževanja okolja.
Posebni pogoji
8. člen
Poleg splošnih pogojev iz 6., 7. in 8. člena tega pravilnika se morajo upoštevati tudi posebni pogoji za posamezne objekte za oglaševanje iz 4. člena tega pravilnika.
Samostoječe ali stenske table
9. člen
Velikih samostoječih ali stenskih tabel (v nadaljevanju: velike table) ni dovoljeno nameščati v območju mestnega središča, razen na gradbene ograje.
Velike table ni dovoljeno nameščati na javne objekte ter v drevorede.
Velike table se praviloma postavljajo ob občinske ceste, na protihrupne in oporne zidove, na notranje stene konstrukcije podvozov ali nadvozov in ob gradbene ograje ali nanje, v skupini po dve (v nadaljevanju: par).
Velike table morajo biti postavljene glede na podlago navpično ter pravokotno ali vzporedno z voziščem. Od roba vozišča morajo biti oddaljene vsaj 3 m, razen če so postavljene na oporni zid, na protihrupno betonsko ograjo ipd, spodnji rob pa mora biti 0,75 m nad voziščem.
Presledek med dvema paroma velikih tabel na navpičnem stiku je 0,60 m.
Ob postavitvi več parov velikih tabel vzporedno s cestiščem mora znašati presledek med posameznima paroma velikih tabel najmanj za dolžino daljše stranice velike table, in sicer 5,1 m ali 4 m.
Vzporedna postavitev dveh ali več parov velikih tabel pravokotno na cestišče praviloma ni dovoljena, prav tako tudi ne vogalna postavitev.
Če so pari velikih tabel postavljeni pravokotno na cestišče, mora biti razdalja med zaporedno postavljenima paroma velikih tabel enaka najmanj dvakratni dolžini enega para velikih tabel.
V eni plakatni coni je praviloma dovoljena postavitev le ene vrste in oblike velike samostoječe ali stenske velike table.
V primeru zamenjave nosilne konstrukcije velike table z novo, mora biti barva nove konstrukcije usklajena z barvo uličnega pohištva.
Plakati na velikih tablah ne smejo biti manjši od velikosti velike table.
Zaradi interesa po čim manjšem številu in čimbolj kakovostnih objektih za oglaševanje je na javnih površinah možna menjava velikih samostoječih tabel za velike samostoječe svetlobne vitrine, in sicer v razmerju 3:1 (samostoječe table: samostoječe velike svetlobne vitrine).
10. člen
Malih stenskih tabel ni dovoljeno nameščati:
v kombinaciji z velikimi tablami in blizu njih, razen na gradbiščnih ograjah
- na vrtne ograje stanovanjskih hiš in javnih zgradb ter
- na oblikovane fasade objektov.
Male stenske table se praviloma nameščajo na:
- slepe fasade,
- oporne in podobne polne zidove,
- notranje stene konstrukcije podvozov in nadvozov,
- prazne zidove pomožnih objektov,
- gradbene ograje.
Samostoječe ali stenske svetlobne vitrine
11. člen
Velikih samostoječih ali stenskih svetlobnih vitrin ni dovoljeno postavljati:
- v območje mestnega središča,
- v parke in drevorede,
- vzporedno s cestiščem.
Velike samostoječe ali stenske svetlobne vitrine se praviloma postavljajo v poslovna in v trgovska območja, v območja trgovskih centrov ter v bližino pomembnejših prometnih križišč.
Velike samostoječe ali stenske svetlobne vitrine se ob mestnih vpadnicah postavljajo tako, da znaša višina spodnjega roba vitrine najmanj 2,40 m in največ 2,60 m, merjeno od tal (raven vozišča).
12. člen
Male samostoječe ali stenske svetlobne vitrine se praviloma postavljajo:
- v območja sodobnih urbanih ureditev,
- na površine za pešce,
- na površine pred poslovnimi stavbami,
- na parkirišča poslovnih in trgovskih centrov.
Male samostoječe ali stenske svetlobne vitrine morajo biti oblikovane enotno.
13. člen
Svetlobna vitrina na avtobusnem postajališču mestnega prometa je vgrajena v objekt avtobusnega postajališča tako, da je njena oglaševalna stran pravokotno na vozišče.
Plakatni stebri
14. člen
Plakatni stebri iz četrtega odstavka 4. člena tega pravilnika se lahko postavijo na površine za pešce ali ob nje tako, da je zagotovljena zadostna širina preostalega prostega pločnika, ki znaša najmanj 2 m.
15. člen
Okrogli plakatni stebri ne smejo biti osvetljeni z lastnim virom svetlobe.
16. člen
Tristrane plakatne stebre je dovoljeno postavljati tudi:
- v območja trgov sodobnih urbanih ureditev,
- v območja poslovnih in nakupovalnih centrov ter v proizvodno-poslovne cone,
- v območja površin za pešce,
- na površine pred poslovnimi objekti.
17. člen
Plakatne stebre iz tretje alineje četrtega odstavka 4. člena tega pravilnika je dovoljeno postavljati v urbanistično sklenjene novejše ambientalne celote.
18. člen
Okrogli betonski plakatni stebri z ravno streho se ohranjajo samo v ambientih, kjer so del avtorske zasnove zunanje ureditve. Novih postavitev ni predvidenih.
Svetlobni ali vrtljivi prikazovalniki
19. člen
Elektronske svetlobne prikazovalnike ni dovoljeno postavljati:
- na stanovanjske in pretežno stanovanjske zgradbe, razen na slepe fasade,
- kot samostoječe objekte pred fasade stavb, razen v sklopu poslovnih, trgovskih in športnih kompleksov.
20. člen
Samostoječe ali stenske vrtljive lamelne prikazovalnike je treba postavljati tako, da je njihov spodnji rob oddaljen od tal najmanj 2,40 m in največ 2,70 m.
Skupna velikost lamelnega vrtljivega prikazovalnika z okvirom ne sme presegati 20 m2.
Pri postavitvi in oblikovanju se smiselno uporabljajo tudi določila, ki veljajo za velike stenske table.
Obešanke na drogovih javne razsvetljave
21. člen
Obešanke ni dovoljeno nameščati:
- na prva dva drogova javne razsvetljave v križišču,
- tako da bi bilo treba v ta namen posekati drevje.
Obešanke se praviloma nameščajo na drogove javne razsvetljave ob občinskih cestah.
Obešanke morajo biti nameščene tako, da ne posegajo v prostor vozišča in da je spodnji rob oddaljen od tal 4,50 m.
Obešanke so lahko nameščene:
- ob robu ceste na vsakem drogu,
- v sredini ceste (med voznima pasovoma), kadar je ločevalna zelenica dovolj široka, da obešanke ne posegajo v prostor vozišča; v tem primeru se obešanke nameščajo v parih na vsak posamezni drog javne razsvetljave.
Barva konstrukcije obešanke mora biti enaka barvi drogov javne razsvetljave.
Na obešankah ni dovoljeno posredovati oglasnih sporočil z elementi prometne signalizacije (prometnih znakov).
Transparenti nad ulicami
22. člen
Transparente nad ulicami je dopustno nameščati:
- v območju mestnega središča za obveščanje o kulturnih, turističnih, kongresnih, športnih prireditvah, ki jih organizira MOL, in podobnih dogodkih ter za sporočila MOL,
- v območjih zunaj mestnega središča, kjer je dopustno oglaševati tudi športne prireditve, strankarske shode in druge množične prireditve.
Način namestitve in oblikovanje transparentov nad ulicami:
- transparenti morajo biti obešeni pravokotno na cestišče tako, da je višina spodnjega roba transparenta najmanj 4,50 m in največ 6 m nad voziščem,
- dolžina transparenta mora biti najmanj 9 m, in ne večja od širine cestišča, višina pa 1,10 m,
- izdelani morajo biti iz tkanine brez leska, ki se ne raztegne, ne mečka ali ob vremenskih vplivih kako drugače ne poškoduje,
- pritrjeni morajo biti z vodoravnimi jeklenimi vrvmi in ne smejo ogrožati statične stabilnosti objektov ali naprav, na katere so pritrjeni,
- besedilo in druga vsebina na transparentih mora biti grafično oblikovana.
Prenosljivi ulični panoji
23. člen
Mali prenosljivi ulični panoji se uporabljajo za oglaševanje kulturnih prireditev, humanitarnih akcij in drugih prireditev, pomembnih za MOL in za oglaševanje ob volilni ali referendumski kampanji.
Veliki prenosljivi ulični panoji so namenjeni oglaševanju prireditev, pomembnih za MOL.
Zvočni objekti ali naprave
24. člen
Zvočni objekti ali naprave se praviloma nameščajo na stavbe ter na javne in na funkcionalne površine, po enotnem projektu umestitve v prostor, kjer poteka prireditev.
Gradbeni odri
25. člen
Oglasna sporočila se lahko nameščajo na gradbene odre ali na zavese gradbenih ograj kot začasna namestitev za toliko časa dokler trajajo gradbena dela. Za zavese gradbenih ograj se uporabljajo tkanine brez leska ali grafično obdelane tkanine (tiskane ali poslikane).
Avtobusi mestnega prometa
26. člen
Oglaševalska sporočila je dovoljeno nameščati na vse vertikalne zunanje površine avtobusov mestnega prometa, vključno s steklenimi površinami, razen na tistih steklenih površinah, kjer bi oglaševalsko sporočilo motilo voznika pri vožnji.
Oglaševalska sporočila je dovoljeno nameščati tudi v notranjosti avtobusov mestnega prometa in sicer kot gospodarsko dejavnost ali kot oglaševanje za lastne potrebe.
Na drugih motornih vozilih oglaševanje kot gospodarska dejavnost ni dovoljeno.
Platna, pritrjena na stene objektov
27. člen
Platna, pritrjena na stene objektov, so lahko nameščena izključno na neoblikovanih slepih fasadah objektov. Slepa fasada objekta je površina, ki je del objekta v nedokončanem stavbnem nizu. Na polnih delih sten objektov, ki so oblikovani kot fasada, platen ni dovoljeno nameščati.
Platna, pritrjena na stene objektov, imajo lahko dimenzijo največ 36 m2.
III. ŠTEVILO OBJEKTOV ZA OGLAŠEVANJE
28. člen
Število objektov za oglaševanje znaša:
- samostoječe ali stenske table: 1492,
- samostoječe svetlobne vitrine: 35,
- male svetlobne vitrine: 94,
- plakatni stebri: 154,
- svetlobni ali vrtljivi prikazovalniki: 17,
- obešanke na drogovih javne razsvetljave: 530.
V število objektov za oglaševanje iz prvega odstavka tega člena niso všteti objekti za oglaševanje, ki so postavljeni na območjih trgovskih centrov, in bencinskih servisov in svetlobne vitrine, postavljene v povezavi z avtobusnimi nadstrešnicami.
Kadar je treba objekte za oglaševanje odstraniti zaradi spremembe prostorskega akta, določi organ Mestne uprave MOL, pristojen za gospodarske javne službe in promet nove, nadomestne lokacije po merilih tega pravilnika tako, da ostane skupno število objektov za oglaševanje nespremenjeno.
IV. KONČNI DOLOČBI
29. člen
Z dnem uveljavitve tega pravilnika preneha veljati Pravilnik o merilih za določitev lokacij in o lokacijah za oglaševanje (Uradni list RS, št. 75/00 in 82/01).
30. člen
Ta pravilnik začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 329-86/2008-5
Ljubljana, dne 30. junija 2008
Župan
Mestne občine Ljubljana
Zoran Janković l.r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti