Na podlagi 16. člena Statuta Občine Dobrova - Polhov Gradec (Naš časopis, št. 252/99) je Občinski svet Občine Dobrova - Polhov Gradec na 11. redni seji dne 16. 7. 2008 sprejel
S P R E M E M B E I N D O P O L N I T V E P O S L O V N I K A
Občinskega sveta Občine Dobrova - Polhov Gradec
1. člen
V Poslovniku Občinskega sveta Občine Dobrova - Polhov Gradec (Uradni list RS, št. 8/00) se v 13. členu v petem odstavku črta besedilo »dela plače oziroma nagrade« in nadomesti s besedilom »plačila za opravljanje funkcije oziroma sejnine.«
2. člen
Prvi odstavek 22. člena se spremeni tako, da se glasi:
»Vabilo za redno sejo občinskega sveta s predlogom dnevnega reda se pošlje članom najkasneje 10 dni pred dnem, določenim za sejo. Skupaj z vabilom se pošlje tudi gradivo, ki je bilo podlaga za uvrstitev zadev na dnevni red.«
3. člen
44. člen se spremeni tako, da se glasi:
»Občinski svet sprejema odločitve na svoji seji z večino opredeljenih glasov navzočih članov. Svet lahko veljavno sklepa, če je na seji navzoča večina članov občinskega sveta.«
4. člen
60. člen se spremeni tako, da se glasi:
»Odbor za družbene dejavnosti:
– spremljajo razvoj predšolskega varstva, varstva otrok in družine, spremljajo razvoj vzgoje in izobraževanja,
– spremljajo razvoj vzgoje in izobraževanja,
– spremljajo razvoj kulturne dejavnosti, raziskovalne, knjižničarske in informacijsko-dokumentarne dejavnosti,
– spremljajo razvoj športa in rekreacije,
– obravnavajo del proračuna, ki se nanaša na področje dela odbora in drugih zadev, ki sodijo v pristojnost odbora.«
5. člen
Črta se 61. člen.
6. člen
62. člen se spremeni tako, da se glasi:
»Odbor za gospodarstvo, turizem, kmetijstvo in gozdarstvo obravnava:
– spremlja in spodbuja razvoj kmetijstva, ribištva, gozdarstva, lovstva in veterine,
– daje pobude za pospeševanje razvoja kmetijstva,
– skupaj z odborom za komunalo, odborom za prostorsko planiranje, gospodarjenje z nepremičninami in varstvo okolja obravnava komunalne zadeve s področja podeželja,
– spremlja stanje na področju gospodarstva v občini in obravnava ter daje predloge za razvoj gospodarstva,
– spremlja stanje na področju gospodarskih javnih služb ter obravnava in daje predloge za njihovo urejanje in razvoj,
– spremlja stanje na področju malega gospodarstva in predlaga ukrepe občinskemu svetu ta razvoj malega gospodarstva,
– spremlja in daje pobude občinskemu svetu za razvoj turizma v občini,
– daje predloge na področju promocijske dejavnosti občine in izdaja ustrezne publikacije,
– uvaja in spremlja program porabe turistične takse in spremlja njeno izvajanje,
– obravnava del proračuna, ki se nanaša na področje dela odbora in drugih zadev, ki sodijo v pristojnost odbora.«
7. člen
64. člen se spremeni tako, da se glasi:
»Odbor za komunalo in urbanizem obravnava:
– zadeve za izgradnjo, vzdrževanje, upravljanje z energetskimi in drugimi komunalnimi objekti in napravami,
– zadeve za izgradnjo, vzdrževanje in upravljanje z javnimi cestami, javnimi potmi, trgi, parki in drugimi javnimi površinami,
– ukrepe s področja prostorskega razvoja in prostorskega planiranja občine,
– varstvo okolja, varstvo naravne in kulturne dediščine, varstvo tal in vodnih virov, varstvo zraka, varstvo pred hrupom ter zbiranje in deponiranje odpadkov,
– zadeve, ki so v zvezi z gospodarjenjem z nepremičninami v lasti občine,
– del proračuna, ki se nanaša na področje dela odbora in drugih zadev, ki sodijo v pristojnost odbora.«
8. člen
65. člen se spremeni tako, da se glasi:
»Komisija za nadzor proračuna:
– nadzoruje izvrševanje občinskega proračuna z vidika zakonitosti, namenskosti in racionalnosti porabe,
– spremlja izvrševanje proračunov krajevnih skupnosti,
– nadzoruje izvrševanje finančnih načrtov in pravilnost finančnih izkazov javnih zavodov in podjetij, katerih ustanovitelj je lokalna skupnost,
– obravnava predloge aktov ter vprašanja, ki se nanašajo na nadziranje izvrševanja občinskega proračuna,
– poroča občinskemu svetu o nadzorstvu, ki ga opravlja in mu predlaga potrebne ukrepe.«
9. člen
66. člen se spremeni tako, da se glasi:
»Komisija za informacijsko družbo:
– skrb za elektronsko informacijsko infrastrukturo občine,
– pospeševanje in koordiniranje izgradnje urbanega komunikacijskega omrežja,
– pospeševanje in koordiniranje izgradnje hrbteničnega komunikacijskega omrežja,
– načrtovanje in koordinacija dela občinskega spletnega portala,
– skrb za razvoj informacijske infrastrukture občinske uprave,
– spremljanje razvoja e- uprave,
– promocija novih informacijskih možnosti.«
10. člen
Črta se 67. člen.
11. člen
V 79. členu se v tretjem odstavku za besedo »večina« doda beseda »opredeljenih«.
12. člen
V 82. členu se za besedo »večina« doda beseda »opredeljenih«.
13. člen
Točka 5 poglavja VI. se v celoti nadomesti z novim besedilo, tako, da se glasi:
»5. Postopek za sprejem proračuna
88. člen
Predlog proračuna občine mora župan predložiti občinskemu svet najkasneje v 30 dneh po predložitvi državnega proračuna Državnemu zboru.
Župan pošlje vsem članom občinskega sveta predlog proračuna občine z vsemi sestavinami, ki jih določa zakon ter obvestilo o sklicu seje, na kateri bo občinski svet opravil splošno razpravo o predlogu proračuna občine.
Na seji občinskega sveta župan predstavi predlog proračuna občine.
Predstavitev občinskega proračuna obsega:
– temeljna ekonomska izhodišča in predpostavke za pripravo predloga proračuna,
– opis načrtovanih politik občine,
– oceno bilance prihodkov in odhodkov, finančnih terjatev in naložb ter računa financiranja v prihodnjem letu,
– okvirni predlog obsega finančnega načrta posameznega neposrednega uporabnika v prihodnjem letu,
– predstavitev načrta razvojnih programov,
– predstavitev načrta nabav in načrta delovnih mest.
Predstavitev ni časovno omejena. Župan lahko določi, da posamezne dele proračuna predstavijo zaposleni v občinski upravi.
89. člen
Na seji občinski svet opravi splošno razpravo o predlogu proračuna in sprejme sklep, da se da predlog proračuna v javno razpravo ter določi rok, do katerega lahko vsi zainteresirani vpogledajo v predlog proračuna in občinski upravi posredujejo svoje pripombe. Predlog proračuna mora biti v javni razpravi najmanj 15 dni.
90. člen
V času javne razprave mora biti zagotovljen vpogled v predlog proračuna vsaj na sedežu občine oziroma drugih prostorih, ki jih določi občinski svet.
91. člen
Če občinski svet ne sprejme sklepa, da se predlog proračuna da v javno razpravo, mora župan v roku sedmih dni predložiti občinskemu svetu nov predlog proračuna in sklicati sejo občinskega sveta. Na tej seji se ponovno opravi splošna razprava brez predstavitve župana. Župan uvodoma na seji samo pojasni, v čem so bistvene spremembe novega predloga glede na prvotno predlagani predlog.
Če tudi po tej obravnavi občinski svet ne sprejme sklepa, da se da predlog proračuna v javno razpravo, župan posreduje skupaj s stališči, ki jih je sprejel občinski svet, predlog proračuna v javno razpravo.
Sklep o tem, da je proračun v javni razpravi, se objavi na krajevno običajen način in spletni strani občine.
92. člen
V času javne razprave predlog proračuna obravnavajo delovna telesa občinskega sveta, sveti ožjih delov občine in zainteresirana javnost.
Pripombe in predloge se posredujejo županu.
Pripombe in predloge pa lahko predlagajo županu tudi posamezniki.
93. člen
V petnajstih dneh po poteku roka za javno razpravo pripravi župan predlog proračuna občine za drugo obravnavo ter ga posreduje vsem članom občinskega sveta skupaj z obvestilom o sklicu seje, na kateri bo občinski svet obravnaval predlog proračuna.
Na vabilu za sklic seje mora biti pojasnjeno, do katerega roka je možno vlagati amandmaje na predlog proračuna.
Člani občinskega sveta lahko vložijo amandmaje v pisni obliki najkasneje tri dni pred sejo občinskega sveta.
94. člen
V uvodni obrazložitvi predloga proračuna za drugo obravnavo župan pojasni, katere pripombe iz javne razprave je sprejel, pojasni, katere je vključil v predlog proračuna za drugo obravnavo in katere ni upošteval, ter utemeljitve, zakaj jih ni upošteval.
Z utemeljitvami, zakaj določenih pripomb iz javne razprave ni sprejel, mora župan pisno seznaniti tudi vlagatelje, če niso člani občinskega sveta.
Nadalje župan pojasni, katere amandmaje je sprejel in katere je možno upoštevati.
Župan lahko na seji vloži svoje amandmaje.
Po obrazložitvi župana lahko predlagatelji umaknejo svoj predlog in se morajo o tem izjasniti. Če predlagatelj amandmaja ne umakne, se izvede razprava po amandmajih.
Glasovanje se izvede po vsakem amandmaju posebej.
Vsak amandma mora upoštevati načelo proračunskega ravnovesja. Predlagatelj amandmaja mora navesti natančno, iz katere postavke proračuna se zagotovijo sredstva in za kaj se namenijo. Če predlagatelj ne pojasni, kako se bo zagotovilo proračunsko ravnovesje, župan amandma umakne iz razprave in odločanja.
Naprej se glasuje o amandmajih, ki jih je vložil župan, nato pa o amandmajih, ki so jih vložili drugi predlagatelji.
95. člen
Po glasovanju o amandmajih župan ugotovi, kateri amandmaji so bili sprejeti in bodo vključeni v proračun občine.
Ko je končano glasovanje o amandmajih, župan ugotovi, ali je proračun medsebojno usklajen glede prihodkov in odhodkov in drugih obveznosti.
Če je proračun usklajen, občinski svet glasuje o proračunu kot celoti.
Če župan ugotovi, da sprejeti amandmaji posegajo v sredstva, ki jih občina mora zagotoviti v skladu z ustavo in zakonom, v sredstva, ki jih občina mora zagotoviti po sklenjenih pogodbah ali sodnih in drugih odločbah ali da bi sprejeti amandmaji imeli škodljive posledice za izvajanje določenih dejavnosti, lahko prekine sejo in zahteva, da strokovna služba prouči nastalo situacijo in določi rok, v katerem se pripravi predlog za uskladitev.
Ko je predlog uskladitve pripravljen, ga župan obrazloži.
Če predloga obrazložitve ni mogoče pripraviti na isti seji, župan določi rok, ko se bo nadaljevala seja.
Občinski svet naprej glasuje o predlogu uskladitve in če je predlog sprejet, glasuje občinski svet o proračunu v celoti.
Če predlog uskladitve ni sprejet, proračun ni sprejet.
96. člen
Če proračun ni sprejet, določi občinski svet rok, v katerem mora župan predložiti nov predlog proračuna.
Nov predlog proračuna obravnava občinski svet in o njem odloča po določbah tega poslovnika, ki veljajo za hitri postopek za sprejem odloka.
97. člen
Če proračun ni sprejet pred začetkom leta, na katerega se nanaša, sprejme župan sklep o začasnem financiranju, ki traja največ tri mesece. Če tudi v tem roku ni sprejet proračun občine se začasno financiranje lahko podaljša na predlog župana s sklepom občinskega sveta. Sklep o začasnem financiranju obravnava občinski svet po določbah tega poslovnika, ki veljajo za hitri postopek.
98. člen
Župan lahko med letom predlaga rebalans proračuna občine.
Rebalans proračuna občine sprejema občinski svet po določbah tega poslovnika, ki veljajo za hitri postopek.«
14. člen
V 102. členu se v tretjem odstavku črta besedilo »tistih članov, ki so glasovali« in se nadomesti z besedilom »opredeljenih navzočih članov.«
15. člen
Te spremembe in dopolnitve poslovnika občinskega sveta začnejo veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije, razen členov od 3. do 6, ki začnejo veljati z novim mandatom občinskega sveta.
Št. 007-0010/2008-1
Dobrova, dne 16. julija 2008
Župan
Občine Dobrova - Polhov Gradec
Lovro Mrak l.r.