Vaše trenutno stanje
- Zahtevano
- Analitika
- Oglaševanje
Prikaži podrobnosti
PRILOGA: P R O G R A M za izvedbo sanacije onesnaženja vodovarstvenega območja na območju gradbišča na Dravskem polju v Občini Kidričevo 1. Ocena stanja in obsega posledic nesreče za ljudi in okolje V noči s 16. na 17. julij 2008 je na gradbišču v k.o. Lovrenc na Dravskem polju prišlo do večjega požara odpadkov in gum, kar je povzročilo okoljsko nesrečo. Območje gradbišča je na vodovarstvenem območju, zato je prišlo do onesnaženosti tal s snovmi, ki lahko škodljivo vplivajo na podzemno vodo. Zaradi visokih temperatur (nad 500 oC) v ostankih zgorelih gum in drugih odpadkov, ki so prekriti z gramozom, je pogorišče še vedno dnevno izpostavljeno nevarnosti novih požarov, zato so zaradi zavarovanja okoliških prebivalcev ter varovanja zdravja ljudi, živali, okolja in premoženja nujno potrebni takojšnji sanacijski ukrepi. 2. Določitev območja, na katerem je treba izvesti ukrepe Sanacijske ukrepe je potrebno izvesti na parcelah št. 838/1, 838/2, 839/1, 839/2 in 841/1, k.o. Lovrenc na Dravskem Polju, v Občini Kidričevo. 3. Navedba sanacijskih ukrepov in rokov za njihovo izvedbo Sanacija onesnaženega območja gradbišča bo izvedena v dveh fazah. Pri tem morajo biti upoštevani vsi predpisi, ki se nanašajo na ravnanje z odpadki, in drugi predpisi na področju varstva tal in voda. 3.1. Prva faza obsega: a. takojšnjo zagotovitev požarnega varovanja pogorišča zaradi zavarovanja zdravja ljudi, živali, okolja in premoženja; b. takojšnjo zagotovitev dodatnega varovanja pred mešanjem ali kakršnim koli poseganjem v ilegalno pripeljane odpadke iz Avstrije na lokacijo gradbišča, ki v požaru niso bili prizadeti; c. izvedbo monitoringa stanja okolja po okoljski nesreči: – onesnaženosti tal v 15 dneh po uveljavitvi tega odloka, – vzpostavitev vzorčnih mest onesnaženosti podzemne vode v treh dneh po uveljavitvi tega odloka, – izvedba vzorčenja skladiščenih odpadkov na območju gradbišča v 15 dneh po uveljavitvi odloka, – izdelava končnega seznama odpadkov, skladiščenih na območju gradbišča (izvor, količina, vrsta in lokacija odpadkov), v 30 dneh po uveljavitvi odloka; d. določitev nadaljnjih sanacijskih ukrepov. 3.2. Druga faza obsega določitev nadaljnjih ukrepov sanacije, glede na ugotovljeno stanje iz prve faze sanacije: a. izdelava načrta odstranitve odpadkov z območja gradbišča v petih dneh po uveljavitvi odloka, pri čemer je potrebno upoštevati naslednja merila za nadaljnjo obdelavo odpadkov; b. na gradbišču skladiščene odpadke je potrebno najprej prepoznati po izvoru (komunalni odpadki, izrabljene avtomobilske gume, ki bi edine smele biti na tej lokaciji, ilegalno pripeljani odpadki, drugi odpadki, ki se tam nahajajo protipravno); c. pregled predelanih avtomobilskih gum, ki so že bile vgrajene, in odstranitev le-teh; d. na gradbišču skladiščene odpadke je treba sortirati na kraju gradbišča z namenom izločanja potencialno prisotnih nevarnih odpadkov in odpadkov, ki se lahko obdelajo s postopki predelave. Odpadne avtomobilske gume je potrebno odstraniti z območja gradbišča naslednji dan po uveljavitvi tega odloka, druge nevarne in nenevarne odpadke pa najpozneje v 15 dneh po uveljavitvi tega odloka; e. s sortiranjem je treba izločiti skladiščene komunalne odpadke, za katere mora poskrbeti izvajalec obvezne občinske gospodarske javne službe zbiranja in prevoza ali odlaganja ostankov predelave ali odstranjevanja komunalnih odpadkov v treh dneh po izdelavi končnega seznama odpadkov, skladiščenih na območju gradbišča; f. načrt saniranja gramoznice po izvedeni sanaciji po požaru je treba izdelati skladno z veljavnimi predpisi s področja ravnanja z odpadki, zlasti Uredbe o obremenjevanju tal z vnašanjem odpadkov (Uradni list RS, št. 34/08), če se bo predpisala sanacija z zemeljskimi izkopi ali umetno pripravljeno zemljino ali s predelanimi gradbenimi materiali (za te 7. člen citirane uredbe določa tudi dodatne pogoje); g. izvajanje monitoringa kakovosti podzemne vode mora biti izvedeno v skladu s Pravilnikom o obratovalnem monitoringu onesnaževanja podzemne vode (Uradni list RS, št. 49/06). Pravilnik širše obravnava obratovalni monitoring onesnaževanja podzemne vode, njegove določbe pa veljajo tudi v primeru okoljske nesreče; h. izvedbo monitoringa onesnaženosti tal, ki se izvede po odstranitvi odpadnega materiala (cca 4.500 m3 gum + zemlja, ki je bila pripeljana v času gašenja požara); i. izdelava načrta monitoringa posledic onesnaženja med časom izvajanja sanacijskih del iz tega programa v 30 dneh po uveljavitvi odloka in načrta monitoringa posledic onesnaženja po zaključku izvedbe sanacijskih ukrepov v treh mesecih po uveljavitvi tega odloka; z opredelitvijo obsega monitoringa, dopustnih stroškov za njegovo izvedbo in predlogom zavezancev za zagotovitev tega monitoringa; j. odstranitev skladiščenih, zakopanih ali kakorkoli vgrajenih odpadkov z območja gradbišča v enem mesecu, končna ureditev z inertnimi odpadki in drugimi gradbenimi materiali ali neonesnaženim zemeljskim izkopom v 12 mesecih po uveljavitvi tega odloka. 4. Organi, organizacije in službe za izvedbo predvidenih ukrepov Takojšnja vzpostavitev požarnega varovanja deponije (gramoznice) zaradi zavarovanja zdravja ljudi, živali, okolja in premoženja v skladu z odločbo Inšpektorata za varstvo okolja. Do izvršitve te inšpekcijske odločbe pa požarno varovanje s požarno stražo zagotavlja Uprava Republike Slovenije za zaščito in reševanje, Izpostava Ptuj preko pristojne gasilske brigade. Monitoring izvaja kot pooblaščenec Ministrstva za okolje in prostor Zavod za zdravstveno varstvo Maribor. Izvedbo drugih ukrepov za odpravo posledic onesnaženja zaradi okoljske nesreče zagotovi Drava, Vodnogospodarsko podjetje Ptuj, d.d., ki kot izvajalec gospodarske javne službe vzdrževanja vodnih in priobalnih zemljišč izvaja naloge čiščenja in preprečevanja onesnaženja površinskih voda in priobalnih zemljišč, s katerim je potrebno za čiščenje in preprečevanje onesnaženja podzemne vode skleniti posebno pogodbo skladno z določbami Zakona o javnem naročanju. Izvedbo del lahko izvrši s podizvajalci, ki so strokovno usposobljeni in imajo za posamezne naloge pridobljena ustrezna upravna dovoljenja. Za skladiščene komunalne odpadke in komunalne odpadke, pridobljene po sortiranju, mora poskrbeti izvajalec obvezne občinske gospodarske javne službe zbiranja in prevoza ali odlaganja ostankov predelave ali odstranjevanja komunalnih odpadkov. 5. Ocena potrebnih finančnih sredstev in način kritja stroškov V konkretnem primeru še ni mogoče oceniti vseh potrebnih finančnih sredstev. Stroški monitoringa znašajo 64.000 EUR, ocena varovanja 50.000 EUR, natančni znesek odstranitve pa še ni določen. Sanacija bo izvedena skladno z določbami 11. člena Zakona o varstvu okolja. 6. Načrt spremljanja učinkov izvedenih ukrepov Spremljanje izvajanja izvedenih sanacijskih ukrepov zagotovi Uprava Republike Slovenije za zaščito in reševanje po preteku rokov iz 3. točke tega programa. O izvedenih sanacijskih ukrepih za odpravo posledic onesnaženja zaradi okoljske nesreče in rezultatih monitoringa posledic onesnaženja po zaključku izvedbe sanacijskih ukrepov pripravi poročilo Ministrstvo za okolje in prostor in ga v desetih mesecih po zaključenih sanacijskih ukrepih posreduje Vladi Republike Slovenije in v vednost Občini Kidričevo, na področju katere leži gradbišče.