Na podlagi 3. in 7. člena Zakona o gospodarskih javnih službah (Uradni list RS, št. 32/93, 30/98 in 127/06), 149. člena Zakona o varstvu okolja (Uradni list RS, št. 39/06 – UPB1 in 70/08), 3. in 17. člena Zakona o prekrških (Uradni list RS, št. 3/07 in 17/08), 3. in 11. člena Odloka o gospodarskih javnih službah v Občini Postojna (Uradni list RS, št. 105/08) ter 16. in 95. člena Statuta Občine Postojna (Uradni list RS, št. 30/07) je Občinski svet Občine Postojna na 15. seji dne 29. 10. 2008 sprejel
O D L O K
o načinu izvajanja gospodarske javne službe zbiranja in prevoza komunalnih odpadkov ter odlaganja ostankov predelave ali odstranjevanja komunalnih odpadkov na območju Občine Postojna
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
Ta odlok določa način izvajanja obvezne občinske gospodarske javne službe zbiranja in prevoza komunalnih odpadkov ter odlaganja ostankov predelave ali odstranjevanja komunalnih odpadkov (v nadaljnjem besedilu: javna služba) na območju Občine Postojna.
2. člen
S tem odlokom se določajo:
1. organizacijska in prostorska zasnova izvajanja javne službe,
2. vrste in obseg storitev javne službe ter njihova prostorska razporeditev,
3. pogoji za zagotavljanje in uporabo storitev javne službe,
4. pravice in obveznosti uporabnikov storitev javne službe,
5. viri financiranja, oblikovanje cen in obračun storitev javne službe,
6. vrsta objektov in naprav, potrebnih za izvajanje javne službe,
7. nadzor nad izvajanjem javne službe,
8. kazenske določbe in
9. prehodne ter končne določbe.
3. člen
Cilji javne službe po tem odloku so:
1. zagotavljati povzročiteljem komunalnih odpadkov dostop do storitev javne službe,
2. zagotavljati doseganje ciljev operativnih programov s področja varstva okolja,
3. zagotavljati podatke, poročati in obveščati pristojne službe ter javnost o ravnanju s komunalnimi odpadki,
4. zagotavljati načelo, da stroške ravnanja s komunalnimi odpadki plača njihov povzročitelj in
5. zagotavljati izdelavo in sprejem letnih ter dolgoročnih programov ukrepov na področju ravnanja s komunalnimi odpadki.
4. člen
Subjekti ravnanja s komunalnimi odpadki so:
1. Občina Postojna (v nadaljevanju: občina),
2. izvajalec javne službe (v nadaljevanju: izvajalec),
3. povzročitelji komunalnih odpadkov na območju občine (v nadaljevanju: povzročitelj),
4. imetniki komunalnih odpadkov na območju občine.
5. člen
Posamezni izrazi uporabljeni v tem odloku imajo naslednji pomen:
1. odpadek je določena snov ali predmet, ki ga njegov povzročitelj ali druga oseba, ki ga ima v posesti, zavrže, namerava ali mora zavreči. Odpadek je odpadek, ki je v skladu z zakonom, ki ureja varstvo okolja, uvrščen v eno od skupin odpadkov s klasifikacijskega seznama določenega s predpisom, ki ureja ravnanje z odpadki;
2. komunalni odpadki so odpadki iz gospodinjstev ali njim po naravi ali sestavi podobni odpadki iz proizvodnje, trgovine, storitvene ali druge dejavnosti, ki nastajajo na območju občine in so določeni s predpisom, ki ureja ravnanje z odpadki (v nadaljevanju: odpadki);
3. povzročitelj odpadkov je vsak prebivalec občine in vsaka fizična ali pravna oseba, katere delovanje ali dejavnost na območju občine povzroča nastajanje odpadkov;
4. imetnik odpadkov je povzročitelj odpadkov ali pravna ali fizična oseba, ki ima odpadke v posesti;
5. mešani komunalni odpadki so odpadki iz katerih so izločene ločene frakcije, odpadna embalaža, nevarne frakcije ter druge vrste komunalnih odpadkov;
6. biološko razgradljivi odpadki so organski kuhinjski odpadki iz podskupine »ločeno zbrane frakcije«, odpadki primerni za kompostiranje iz podskupine »odpadki z vrtov in parkov (vključno z odpadki s pokopališč)« in po sestavi organskim kuhinjskim odpadkom podobni odpadki iz živilskih trgov iz podskupine »drugi komunalni odpadki«, s klasifikacijskega seznama, določenega s predpisom, ki ureja ravnanje z odpadki;
7. ločene frakcije so ločeno zbrane frakcije, ki niso nevarni odpadki iz podskupine »ločeno zbrane frakcije«. Ločeno zbrane frakcije so odpadki iz podskupine »ločeno zbrane frakcije« in ločeno zbrana odpadna embalaža, ki je komunalni odpadek iz podskupine »embalaža, vključno z ločeno zbrano embalažo, ki je komunalni odpadek«, s klasifikacijskega seznama odpadkov določenega s predpisom, ki ureja ravnanje z odpadki;
8. odpadna embalaža, ki je komunalni odpadek, je odpadna prodajna ali sekundarna embalaža, ki nastaja kot odpadek v gospodinjstvu ali kot po naravi in sestavi gospodinjskim odpadkom podoben odpadek v industriji ali obrtni, storitveni ali drugi dejavnosti;
9. kosovni odpadki so odpadki iz podskupine »drugi komunalni odpadki« s klasifikacijskega seznama odpadkov, ki zaradi svoje velikosti, oblike ali teže niso primerni za prepuščanje v zabojnikih ali vrečkah za odpadke;
10. nevarne frakcije so odpadki iz podskupine »ločeno zbrane frakcije«, ki imajo eno ali več nevarnih lastnosti iz predpisa, ki ureja ravnanje z odpadki;
11. ravnanje z odpadki je zbiranje, prevoz, predelava in odstranjevanje odpadkov, vključno z nadzorovanjem teh postopkov in nadzorom odlagališč po zaprtju;
12. zbiranje odpadkov je prevzemanje odpadkov, ki jih njihovi imetniki oddajajo ali prepuščajo, njihovo razvrščanje ter predhodno skladiščenje pred prevozom zaradi oddaje v obdelavo;
13. oddaja odpadkov je ravnanje z odpadki, pri katerem imetnik odpadkov odda odpadke v nadaljnje ravnanje s potrditvijo evidenčnega lista, prevzemnik odpadkov pa s potrditvijo evidenčnega lista odpadke prevzame;
14. prepuščanje odpadkov je oddaja odpadkov v nadaljnje ravnanje brez potrditve evidenčnega lista s strani imetnika ali prevzemnika odpadkov, kadar je taka oddaja dovoljena na podlagi predpisa, ki ureja ravnanje z odpadki;
15. obdelava odpadkov je predelava ali odstranjevanje odpadkov na podlagi predpisa, ki ureja ravnanje z odpadki;
16. predelava odpadkov so postopki, določeni s predpisom, ki ureja ravnanje z odpadki, in drugi postopki z namenom koristne uporabe odpadkov in njihovih sestavin. Predelava odpadkov je tudi njihova priprava za ponovno uporabo, recikliranje snovi v odpadkih, njihov sežig sli sosežig z energetsko izrabo (npr. sortiranje) ter predelava odpadkov v gorivo;
17. odstranjevanje odpadkov so postopki, določeni s predpisom, ki ureja ravnanje z odpadki, in vsi drugi postopki priprave za odstranjevanje odpadkov, katerih ni mogoče predelati;
18. zbirno mesto odpadkov je mesto, na katerem je nameščena namenska embalaža za zbiranje odpadkov, v katero povzročitelji neovirano odlagajo odpadke;
19. prevzemno mesto odpadkov je mesto, na katerem povzročitelji prepuščajo po vnaprej določenem letnem koledarju izvajalcu odpadke v za to namenjeni namenski embalaži ali brez embalaže;
20. zbiralnica ločenih frakcij je pokrit ali nepokrit prostor, urejen in opremljen za ločeno zbiranje in začasno hranjenje posameznih ločenih frakcij, kjer povzročitelji izvajalcu te frakcije prepuščajo;
21. zbirni center je pokrit ali nepokrit prostor, urejen in opremljen za ločeno zbiranje in začasno hranjenje vseh vrst ločenih frakcij, kjer povzročitelji iz širše okolice izvajalcu prepuščajo te frakcije in kosovne odpadke. Zbirni center je lahko hkrati urejen tudi kot zbiralnica nevarnih frakcij;
22. zbiralnica nevarnih frakcij je pokrit prostor, opremljen za ločeno zbiranje in začasno skladiščenje nevarnih frakcij, kjer povzročitelji izvajalcu te frakcije oddajajo;
23. premična zbiralnica nevarnih frakcij je tovorno vozilo, opremljeno za ločeno zbiranje nevarnih frakcij, ki s postanki po določenem urniku na naseljenih območjih omogoča, da povzročitelji izvajalcu te frakcije oddajajo;
24. namenska embalaža za zbiranje odpadkov so namenski zabojniki, kontejnerji, vrečke, sodi, hoboki, kompostniki in druga predpisana oprema za zbiranje posameznih vrst odpadkov (v nadaljevanju: embalaža za zbiranje odpadkov).
6. člen
Za vprašanja v zvezi z izvajanjem javne službe iz prvega člena tega odloka, ki niso posebej urejena s tem odlokom se uporabljajo predpisi s področja varstva okolja.
II. ORGANIZACIJSKA IN PROSTORSKA ZASNOVA IZVAJANJA JAVNE SLUŽBE
7. člen
Občina zagotavlja izvajanje javne službe z izvajalcem, na podlagi podeljene koncesije, v skladu s koncesijskim aktom.
8. člen
Izvajalec zagotavlja izvajanje javne službe na celotnem območju občine, v skladu s predpisi Republike Slovenije in predpisi občine, ki urejajo področje javne službe, tako da so storitve javne služba dostopne vsem povzročiteljem in sicer:
– zbiranje, odvoz in končna oskrba ločenih frakcij iz zbiralnic,
– zbiranje, odvoz in končna oskrba kosovnih odpadkov,
– zbiranje, odvoz in končna oskrba nevarnih frakcij iz gospodinjstev,
– zbiranje, odvoz in končna oskrba biološko razgradljivih odpadkov,
– zbiranje, odvoz in končna oskrba ostankov komunalnih odpadkov,
– obratovanje zbirnih centrov,
– odlaganje ostanka komunalnih odpadkov.
9. člen
Določene storitve javne službe lahko v imenu in za račun izvajalca, s soglasjem občine, izvaja podizvajalec, ki je registriran v skladu s predpisi, ki urejajo področje ravnanja z odpadki in izpolnjuje druge pogoje za izvajanje javne službe.
10. člen
Strokovno-tehnične, organizacijske in razvojne naloge javne službe, ki jih občina ne prenesene na izvajalca, opravlja občinska uprava.
Občinska uprava skrbi za koordinacijo aktivnosti med občino in izvajalcem.
III. VRSTE IN OBSEG STORITEV JAVNE SLUŽBE TER NJIHOVA PROSTORSKA RAZPOREDITEV
11. člen
Javna služba po tem odloku obsega naslednje storitve:
1. Zbiranje in prevoz odpadkov
2. Zagotavljanje obdelave odpadkov
3. Zagotavljanje drugih storitev, potrebnih za nemoteno izvajanje javne službe.
Podrobnejša vsebina storitev javne službe iz prejšnjega odstavka tega člena se za posamezno koledarsko leto določi z Letnim programom ravnanja s komunalnimi odpadki na območju Občine Postojna (v nadaljevanju: letni program).
1. Zbiranje in prevoz odpadkov
12. člen
Izvajalec mora zagotoviti zbiranje odpadkov na način, da se iz celotnega snovnega toka odpadkov izločajo ločene in nevarne frakcije ter druge vrste odpadkov, ki jih je možno predelati in/ali uporabiti.
Izvajalec mora za izločanje ločenih frakcij zagotoviti:
– ločeno zbiranje in prevzemanje ločenih frakcij na prevzemnih mestih,
– ločeno zbiranje in prevzemanje ločenih frakcij v zbiralnicah ločenih frakcij,
– ločeno zbiranje in prevzemanje ločenih frakcij v zbirnih centrih in
– razvrščanje zbranih ločenih frakcij v sortirnici.
Izvajalec mora za izločanje nevarnih frakcij zagotoviti:
– ločeno zbiranje in prevzemanje nevarnih frakcij v zbiralnicah nevarnih frakcij in
– ločeno zbiranje in prevzemanje nevarnih frakcij v premičnih zbiralnicah nevarnih frakcij.
Izvajalec javne službe mora za izločanje drugih vrst odpadkov zagotoviti:
– ločeno zbiranje in prevzemanje drugih odpadkov na prevzemnih mestih in
– ločeno zbiranje in prevzemanje drugih odpadkov v zbirnih centrih.
13. člen
Izvajalec mora zagotoviti prevoz odpadkov od mest, na katerih odpadke prevzame (prevzemna mesta, zbiralnice ločenih frakcij, zbirni center, lokacije prevzemanja nevarnih frakcij s premično zbiralnico, zbiralnica nevarnih frakcij) do mest njihove obdelave.
2. Zagotavljanje obdelave odpadkov
14. člen
Izvajalec mora zagotoviti obdelavo prevzetih odpadkov, na način in pod pogoji, da jih obdela sam ali odda predelovalcu oziroma odstranjevalcu odpadkov.
Pri obdelavi ali oddaji odpadkov v obdelavo mora izvajalec upoštevati, da:
– ima predelava odpadkov prednost pred njihovim odstranjevanjem,
– ima priprava odpadkov za ponovno uporabo prednost pred recikliranjem in drugimi načini predelave,
– imata sežig ali sosežig odpadkov z energetsko izrabo prednost pred drugimi načini predelave, če obremenjujeta okolje manj od drugih postopkov predelave in
– da je potrebno odpadke, za katere ni mogoče zagotoviti predelave, odstraniti, pri čemer je odlaganje najslabša možnost, zato je dovoljeno odlaganje samo obdelanih odpadkov, v skladu s predpisom, ki ureja odlaganje odpadkov na odlagališčih.
15. člen
Izvajalec mora obdelavo odpadkov zagotoviti v okviru postopkov predelave odpadkov (postopki R) in odstranjevanja odpadkov (postopki D), na podlagi predpisa, ki ureja ravnanje z odpadki.
3. Zagotavljanje drugih storitev, potrebnih za nemoteno izvajanje javne službe
16. člen
Za nemoteno izvajanje javne službe mora izvajalec zagotoviti naslednje storitve:
– izdelava letnih in dolgoročnih programov ravnanja z odpadki,
– obračun storitev javne službe njihovim uporabnikom,
– vodenje evidenc o odpadkih in ravnanju z njimi,
– zagotavljanje podatkov, poročanje pristojnim službam ter objavljanje podatkov,
– redno in pravočasno obveščanje uporabnikov storitev o posameznih aktivnostih izvajanja javne službe.
IV. POGOJI ZA ZAGOTAVLJANJE IN UPORABO STORITEV JAVNE SLUŽBE
17. člen
Za kvalitetno in nemoteno izvajanje javne službe mora občina zagotoviti:
– prostor za postavitev zbiralnic ločenih frakcij in prostor za prevzemanje nevarnih frakcij s premično zbiralnico nevarnih frakcij,
– prostor za zbirni center in opremo zbirnega centra,
– prostor za odlaganje ostankov predelave ali odstranjevanje odpadkov, v kolikor ga v skladu z dogovorom ne zagotavlja izvajalec,
– dovozne poti do mest prevzemanja odpadkov ter prevoz teh odpadkov na svojem območju in
– nadzor nad izvajanjem javne službe.
1. Pogoji pri zbiranju odpadkov
18. člen
Povzročitelji morajo odpadke zbirati v skladu s tem odlokom, letnim programom ter navodili občine in izvajalca. Letni program, ki ga predlaga koncesionar, potrdi župan.
19. člen
Povzročitelji lahko prepuščajo na prevzemnih mestih odpadke v embalaži za zbiranje odpadkov ali brez embalaže, kot je določeno v letnem programu.
Evidenco o tipih, barvah, volumnih in številu embalaže za zbiranje odpadkov na prevzemnih mestih, vodi izvajalec v registru prevzemnih mest, za posamezno koledarsko leto pa se določijo v letnem programu.
20. člen
Za čas do prevzema odpadkov morajo povzročitelji zagotoviti, da je embalaža za zbiranje odpadkov nameščena na zbirnem mestu v ali ob objektu, vendar ne na javnih površinah, in tako, da povzročitelji, ki v objektu prebivajo ali v njem izvajajo dejavnost neovirano zbirajo odpadke ter jih odlagajo v embalažo za zbiranje odpadkov.
21. člen
Če zbirnega mesta ni možno urediti na površini, ki je v lasti povzročitelja, lastnika ali upravljavca objekta v katerem odpadki nastajajo, lahko pristojni organ občine določi namestitev embalaže za zbiranje odpadkov na javni površini, če iz njihove vloge sledi, da ob tem objektu ni primernih drugih površin ter da namestitev embalaže za zbiranje odpadkov v tem objektu ni možna.
22. člen
Povzročitelji morajo zagotoviti, da je embalaža za zbiranje odpadkov ali odpadki, ki se zbirajo izven embalaže za zbiranje, na prevzemnem mestu samo v času, ki je s koledarjem odvozov odpadkov ali drugim naznanilom občine ali izvajalca določen za njihov prevzem.
23. člen
Pri načrtovanju zbirnega in prevzemnega mesta pri novih stanovanjskih ter poslovnih zgradbah in naseljih, pri prenovah ter spremembah namembnosti objektov je treba upoštevati pogoje tega odloka.
Na zahtevo upravnega organa poda mnenje glede načrtovanega zbiranja odpadkov v prostorski ali projektni dokumentaciji pristojni organ občine, s tem da le-ta predhodno pridobi mnenje izvajalca.
24. člen
Za urejenost in čistočo zbirnih mest skrbijo povzročitelji, ki skrbijo tudi za skupna zbirno-prevzemna mesta.
25. člen
Vsak nov uporabnik storitev, ki se prijavi na odvoz odpadkov, prejme od izvajalca, v skladu s potrebami in v dogovoru z njim potrebno embalažo za zbiranje teh odpadkov, ki pa jo v dogovoru z izvajalcem lahko nabavi tudi sam. Embalaža mora ustrezati predpisanim standardom.
26. člen
Če imajo povzročitelji občasno več odpadkov, kot to dopušča njihova embalaža za zbiranje odpadkov, morajo le-te odložiti v dodatno embalažo za zbiranje odpadkov ter ravnati v skladu z določili tega odloka ali pa jih prepustiti v zbirnem centru, če ta omogoča njihovo prevzemanje.
27. člen
Povzročitelji odpadkov lahko na svoje stroške embalažo za zbiranje odpadkov menjavajo, pri čemer se obračun storitev javne službe upošteva v naslednjem mesecu.
2. Pogoji prevzemanja odpadkov na prevzemnih mestih
28. člen
Odpadke lahko prevzema izvajalec ali s soglasjem občine njegov podizvajalec.
29. člen
Izvajalec prevzema in prevaža odpadke s posebnimi vozili in opremo, ki zagotavljajo praznjenje embalaže za zbiranje odpadkov, nalaganje odpadkov, njihov prevoz in razlaganje brez prahu, čezmernega hrupa ter raztresanja oziroma razlitja odpadkov.
Če pride pri prevzemanju odpadkov do onesnaženja prevzemnega mesta oziroma mesta praznjenja embalaže in nalaganja odpadkov ali njihove okolice, mora izvajalec na svoje stroške zagotoviti odstranitev teh odpadkov ter očistiti onesnažene površine.
Če pride pri prevzemanju odpadkov do ugotovljene poškodbe embalaže za zbiranje odpadkov, mora izvajalec na svoje stroške popraviti poškodbe oziroma zagotoviti drugo embalažo za zbiranje odpadkov.
V primeru, da embalažo poškoduje povzročitelj odpadkov, je dolžan poravnati strošek zamenjave z novo, ravno tako tudi v primeru, da je povzročitelju odpadkov embalaža odtujena.
30. člen
Podatke o uporabnikih storitev javne službe vodi izvajalec v registru uporabnikov storitev javne službe (v nadaljevanju: register).
Podatki iz registra se nanašajo na ime, priimek in naslov nosilca gospodinjstva, število članov gospodinjstva, ki so uporabniki storitev javne službe ter tip in velikost embalaže za zbiranje odpadkov oziroma prepuščanje na prevzemnih mestih.
31. člen
Podatki v registru se lahko spremenijo na podlagi:
– pisnega sporočila uporabnika storitev javne službe,
– ugotovitev izvajalca glede na uradni vir podatkov iz CRP (centralni register prebivalstva) in glede na ugotovljeno stanje pri posameznem povzročitelju odpadkov,
– ugotovitev nadzornih organov občine.
Spremembe se lahko nanašajo na ime, priimek in naslov nosilca gospodinjstva, število članov gospodinjstva, ki so uporabniki storitev javne službe ter tip in velikost embalaže za zbiranje odpadkov oziroma prepuščanje na prevzemnih mestih.
Izvajalec ob vsaki spremembi podatkov v registru potrdi uporabniku vpis teh sprememb v register in uskladi prevzemanje odpadkov ter obračun storitev javne službe s spremembami najkasneje mesec dni po vpisu spremembe v register.
32. člen
Prevzemno mesto odpadkov za posameznega uporabnika ali skupino uporabnikov določi izvajalec, najkasneje ob začetku uporabe storitev javne službe, z vpisom uporabnika v register.
33. člen
Dovozna pot do prevzemnega mesta za komunalne odpadke mora biti urejena tako, da je omogočen neposreden in nemoten dostop s specialnimi komunalni vozili v dnevnem času in v vseh vremenskih razmerah.
Prevzemno mesto za odpadke je lahko tudi zbirno mesto in sme biti oddaljeno od mesta praznjenja zabojnikov največ 15 m.
Prevzemno mesto za odpadke je lahko na javni površini, lahko pa je tudi na površini, ki je v lasti uporabnika storitev javne službe, če so izpolnjeni pogoji prevzema iz tega člena.
Med prevzemnim mestom in mestom praznjenja zabojnikov ne sme biti stopnic, robnikov ali drugih ovir.
34. člen
Najmanjša širina dovozne poti za specialno vozilo do prevzemnega mesta odpadkov in za prevoz odpadkov mora biti 3 m, svetla višina pa 4 m.
Prometna površina – dovozna pot do odjemnega mesta, mora prenesti osne obremenitve komunalnega vozila, ki veljajo za lokalne ceste.
35. člen
Slepa cesta, ob robu katere so prevzemna mesta za odpadke, mora imeti zaključek z obračališčem. Obračališče mora biti izvedeno z najmanjšim zunanjim radijem 12 m ter najmanjšim notranjim radijem 6,5 m oziroma je lahko urejeno tudi na drug način, če vozila na njem obračajo enako učinkovito, kot to zagotavlja obračališče iz prejšnjega stavka.
Notranji najmanjši radij dovozne poti do prevzemnega mesta za odpadke v križišču ali krivini mora biti 6,5 m, razen pri dvosmernih lokalnih cestah, kjer je lahko najmanjši radij 3 m in je zagotovljena preglednost križišča.
36. člen
Izvajalec prevzema odpadke na prevzemnih mestih v dneh, ki so za vsako posamezno vrsto odpadka določeni z letnim koledarjem odvozov in ga povzročitelji posreduje najkasneje do 31. decembra za naslednje leto.
Koledar odvozov se objavi v lokalnem časopisu, na mesečni položnici ter na internetni strani izvajalca javne službe.
37. člen
V primeru izpada prevzemanja odpadkov na prevzemnih mestih, v skladu z letnim koledarjem odvozov, zaradi višje sile, kot so neprimerne vremenske razmere ali začasna neprevoznost poti do mest prevzemanja teh odpadkov, mora izvajalec o vzrokih izpada ter o novih terminih pravočasno (vsaj 1 dan prej ali isti dan oziroma odvisno od dogodka) obvestiti povzročitelje, na krajevno običajen način.
38. člen
V primeru, da cesta, ki vodi do prevzemnih mest ne omogoča dovoza za specialna vozila izvajalca, si mora uporabnik storitev javne službe v dogovoru z izvajalcem zagotoviti ustrezno število vrečk za zbiranje posameznih vrst odpadkov ter jih na dan prevzemanja dostaviti na prevzemno mesto.
39. člen
Izvajalec mora ugotavljati nepravilno uporabo embalaže za zbiranje posameznih vrst odpadkov.
Izvajalec ni dolžan prevzemati odpadkov iz neoriginalne in neoznačene embalaže, če je odložena poleg ali na že napolnjeno embalažo, ki jo povzročiteljem nudi izvajalec javne službe.
Za viške odpadkov, ki pri povzročiteljih odpadkov nastajajo občasno in presegajo volumen nameščene embalaže za določeno vrsto odpadka (mešani komunalni odpadki ali biološko razgradljivi odpadki), si je povzročitelj dolžan zagotoviti oziroma kupiti namenske označene vrečke pri izvajalcu javne službe.
V primeru kršitve mora izvajalec kršilca prijaviti pristojnim nadzornim službam občine.
40. člen
Na prevzemnih mestih izvajalec prevzema odpadke iz klasifikacijskega seznama odpadkov, predpisa, ki ureja ravnanje z odpadki in se za vsako koledarsko leto podrobneje določijo v letnem programu.
3. Pogoji prevzemanja odpadkov v zbiralnicah ločenih frakcij
41. člen
Zbiralnice ločenih frakcij, v katerih povzročitelji prepuščajo ločene frakcije in odpadno embalažo, morajo biti na posameznem območju občine postavljene sorazmerno gostoti poselitve na tem območju.
Zbiralnice ločenih frakcij so namenjene za prepuščanje ločenih frakcij in odpadne embalaže, ki nastajajo v gospodinjstvih.
42. člen
Lokacije zbiralnic ločenih frakcij, vrste ločenih frakcij in odpadne embalaže, ki jih prevzema izvajalec v posameznih zbiralnicah ter embalaža za zbiranje v posameznih zbiralnicah ločenih frakcij (tip, barva, volumen in število), vodi izvajalec javne službe v registru zbiralnic ločenih frakcij, za posamezno koledarsko leto pa se določijo v letnem programu.
Lokacije zbiralnic ločenih frakcij določita v dogovoru občina in izvajalec.
43. člen
Občina mora zagotoviti, da so zbiralnice ločenih frakcij na lokacijah, ki omogočajo nemoten dostop povzročiteljem za prepuščanje ločenih frakcij in odpadne embalaže, prav tako pa tudi specialnim vozilom izvajalca za njihovo prevzemanje ter prevoz.
44. člen
Ločene frakcije in odpadna embalaža, ki nastajajo v stavbi, v kateri se izvaja proizvodna ali storitvena dejavnost, se prepuščajo izvajalcu v embalaži za zbiranje odpadkov, ki jo zagotovijo povzročitelji, lastniki ali upravljavci teh stavb sami oziroma je to predmet posebne pogodbe, ki jo morajo povzročitelji iz tega člena, skleniti z izvajalcem javne službe.
Več izvajalcev proizvodne ali storitvene dejavnosti v isti stavbi ali v sosednjih stavbah lahko uredi skupno zbiranje ločenih frakcij in odpadne embalaže v prostorih ali površinah enega od njih.
45. člen
Izvajalec mora zbiralnice ločenih frakcij vzdrževati tako, da:
– povzročitelji lahko nedvoumno ugotovijo, katere vrste ločenih frakcij in odpadne embalaže lahko odložijo v zbiralnici ločenih frakcij,
– se ločene frakcije prepuščajo in začasno hranijo tako, da je možna njihova ponovna uporaba in obdelava, skladno s predpisi,
– na njihovih lokacijah ne prihaja do onesnaževanja okolja,
– po potrebi, vendar najmanj enkrat letno, zbiralnico in namensko embalažo na njej ustrezno očisti.
46. člen
Izvajalec prevzema ločene frakcije in odpadno embalažo v zbiralnicah ločenih frakcij v dneh, ki so določeni z letnim koledarjem odvozov in ga povzročitelji prejmejo najkasneje do 31. decembra za naslednje leto.
4. Pogoji prevzemanja odpadkov v zbirnem centru
47. člen
Občina zagotavlja zbiranje odpadkov v zbirnem centru, ki se nahaja na lokaciji odlagališča nenevarnih odpadkov Stara vas pri Postojni.
Občina mora zagotoviti, da je zbirni center na lokaciji, ki omogoča nemoten dostop povzročiteljem za prepuščanje posameznih vrst odpadkov, ki jih lahko prepustijo, prav tako pa tudi dovoz specialnim vozilom izvajalca za njihovo prevzemanje ter prevoz.
48. člen
Vrste odpadkov, ki jih prevzema izvajalec v zbirnem centru ter vrsto embalaž za njihovo zbiranje (tip, barva, volumen in število), vodi izvajalec v registru zbirnega centra, za posamezno koledarsko leto pa se določijo v letnem programu.
49. člen
Izvajalec prevzema odpadke v zbirnem centru v dneh, ki so določeni z letnim koledarjem odvozov in ga povzročitelji prejmejo najkasneje do 31. decembra za naslednje leto.
50. člen
Izvajalec mora zbirni center vzdrževati tako, da:
– povzročitelji lahko nedvoumno ugotovijo, katere vrste odpadkov lahko odložijo v zbirnem centru,
– se odpadki prepuščajo in začasno hranijo tako, da je možna njihova ponovna uporaba in obdelava, skladno s predpisi,
– na njegovi lokaciji ne prihaja do onesnaževanja okolja,
– sta zbirni center in embalaža v njem redno čiščena in vzdrževana.
5. Pogoji prevzemanja nevarnih frakcij
51. člen
Izvajalec mora zagotoviti zbiranje nevarnih frakcij v zbiralnici ločenih frakcij in s premično zbiralnico.
52. člen
Vrste nevarnih frakcij, ki jih prevzema izvajalec v zbiralnici ločenih frakcij in s premično zbiralnico, vodi izvajalec v registru zbiranja nevarnih frakcij, za posamezno koledarsko leto pa se določijo v letnem programu.
53. člen
Prevzemanje nevarnih frakcij s premično zbiralnico nevarnih frakcij se njihovim povzročiteljem zagotavlja na lokacijah, ki so določene v letnem programu.
Lokacije za prevzemanje nevarnih frakcij s premično zbiralnico določi občina.
54. člen
Mesta prevzemanja nevarnih frakcij s premično zbiralnico morajo biti na dostopnih in vidnih lokacijah za uporabnike storitev javne službe ter specialno vozilo izvajalca.
55. člen
Izvajalec mora prevoz nevarnih frakcij opravljati skladno s predpisi, ki urejajo prevoz nevarnih snovi.
56. člen
Izvajalec prevzema nevarne frakcije s premično zbiralnico nevarnih frakcij in v zbiralnici nevarnih frakcij v dneh, ki so določeni z letnim koledarjem odvozov in ga povzročitelji prejmejo najkasneje do 31. decembra za naslednje leto.
V. PRAVICE IN OBVEZNOSTI UPORABNIKOV STORITEV JAVNE SLUŽBE
57. člen
Uporaba storitev javne službe je obvezna za vse lastnike, uporabnike ali upravljavce vsake stavbe, ki je na območju občine in v kateri imajo prebivalci stalno ali začasno prebivališče ali se v njej izvaja dejavnost, pri kateri nastajajo odpadki.
58. člen
Povzročitelji ravnajo z odpadki tako, da iz celotnega snovnega toka odpadkov, ki jih povzročijo, izločijo in ločeno prepustijo izvajalcu čim več ločenih frakcij, nevarnih frakcij in drugih vrst komunalnih odpadkov, da jim ostane čim manj mešanih komunalnih odpadkov.
59. člen
Povzročitelji morajo:
– pri ravnanju z odpadki upoštevati predpise in navodila Republike Slovenije ter občine, ki urejajo področje ravnanja z odpadki, ter navodila izvajalca,
– nastale odpadke zbirati in ločevati na izvoru njihovega nastajanja ter jih odlagati v embalažo za zbiranje, ki je v skladu z letnim programom namenjena za prevzemanje posameznih vrst odpadkov,
– dostavljati odpadke izvajalcu na prevzemna mesta, v embalaži za zbiranje odpadkov ali brez nje, če je tako prepuščanje dovoljeno, v skladu z letnim programom,
– dostavljati odpadke izvajalcu na prevzemna mesta, v terminih, ki so določeni z letnim koledarjem odvozov, za prevzemanje posameznih vrst odpadkov,
– prepuščati ločene frakcije in odpadno embalažo v zbiralnicah ločenih frakcij ter zbirnem centru, v času njegovega obratovanja,
– prepuščati nevarne frakcije pri občasnem prevzemanju nevarnih frakcij v premični zbiralnici nevarnih frakcij in v zbiralnici nevarnih frakcij, v času njenega obratovanja,
– hraniti odpadke na zbirnem mestu vse dokler jih ne prepustijo izvajalcu, varno in neškodljivo za ljudi in okolje,
– v primeru potreb sami zamenjevati embalažo za zbiranje odpadkov,
– v primeru drugih sprememb le-te pravočasno sporočiti izvajalcu,
– redno plačevati storitve javne službe.
60. člen
Povzročitelji ne smejo:
– pri zbiranju odpadkov le-teh mešati, da jih več ni možno izločevati za namene uporabe oziroma predelave,
– mešati nevarnih frakcij z drugimi vrstami odpadkov ali mešati posameznih vrst nevarnih frakcij med seboj,
– prepuščati ločenih frakcij, ki so onesnažene z nevarnimi snovmi ali so pomešane z nevarnimi frakcijami,
– prepuščati odpadkov v embalaži, ki ni namenjena za njihovo zbiranje in prepuščanje,
– pisati ali lepiti plakatov na embalažo za zbiranje odpadkov ali jih namerno uničevati.
61. člen
V embalažo za zbiranje odpadkov je prepovedano odložiti, zliti ali postaviti:
– nevarne frakcije,
– klavniške odpadke,
– odpadni gradbeni material in kamenje,
– bolnišnične odpadke iz zdravstvenih in veterinarskih dejavnosti,
– tople ogorke in pepel,
– kosovne odpadke in
– odpadke v tekočem stanju, gošče in usedline ne glede na vrsto odpadka.
62. člen
Povzročitelji morajo zagotoviti, da:
– so odpadki na dan prevzemanja na prevzemnih mestih še pred začetkom delovnega časa (najpozneje do 6. ure zjutraj na dan odvoza),
– embalažo za zbiranje odpadkov po praznjenju vrnejo in namestijo nazaj na zbirno mesto,
– so pokrovi embalaže za zbiranje odpadkov popolnoma zaprti, ne glede na to ali se nahajajo na zbirnem ali prevzemnem mestu,
– odpadki, ki se zbirajo v embalaži za zbiranje odpadkov niso odloženi ob embalaži,
– je omogočen dovoz izvajalcu do prevzemnega mesta tudi v zimskem času.
63. člen
Opustitev uporabe storitev javne službe, kot je kopičenje odpadkov, njihovo sežiganje ali odlaganje v objektih ali na zemljiščih, ki niso namenjeni za odstranjevanje teh odpadkov, je strogo prepovedano.
Povzročitelj, ki odpadke kopiči, sežiga ali jih namerava sežgati ali jih odloži izven odlagališča, ki je namenjeno odlaganju teh odpadkov, je dolžan na svoje stroške zagotoviti predelavo ali odstranitev teh odpadkov skladno s predpisi o ravnanju z odpadki.
Če povzročitelj iz prejšnjega odstavka ne zagotovi predelave ali odstranitve odpadkov, to na njegove stroške izvede izvajalec na podlagi odločbe službe nadzora občine.
Če povzročitelja iz drugega odstavka tega člena ni mogoče ugotoviti, zagotovi predelavo ali odstranitev odpadkov izvajalec na stroške lastnika zemljišča, s katerega se z odločbo službe nadzora občine, odredi odstranitev odpadkov.
Če povzročitelj odpadkov odlaga v embalažo za zbiranje bio-odpadkov nepravilno ločene odpadke, ki jih ni mogoče predati v končno oskrbo, izvajalec takih odpadkov na dan odvoza tovrstnih odpadkov ne prevzame, temveč jih prevzame na dan odvoza ostankov odpadkov. Pri tem povzročitelj odpadkov izvajalcu plača strošek prihoda (zbiranje in odvoz), ter dodatni strošek zbiranja in odvoza ter predpisano dajatev za odlaganje odpadkov, ob prevzemu na dan odvoza ostankov odpadkov. Izvajalec to ugotovitev posreduje službi nadzora občine.
64. člen
Organizatorji kulturnih, športnih in drugih javnih prireditev v skladu z Zakonom o javnih zbiranjih, morajo za čas trajanja prireditve v dogovoru z izvajalcem zagotoviti, da se prireditveni prostor proti plačilu opremi z tipsko embalažo za zbiranje tistih odpadkov, za katere se pričakuje, da bodo nastali.
Najkasneje 6 ur po končani prireditvi morajo organizatorji javne prireditve na svoje stroške prireditveni prostor očistiti in zagotoviti, da izvajalec iz prejšnjega odstavka tega člena proti plačilu prevzame zbrane odpadke.
VI. VIRI FINANCIRANJA, OBLIKOVANJE CEN IN OBRAČUN STORITEV JAVNE SLUŽBE
65. člen
Stroške zbiranja, odvoza in odlaganja komunalnih odpadkov so dolžni plačevati vsi povzročitelji, za katere je organiziran odvoz komunalnih odpadkov.
66. člen
Cena storitve javne službe je cena, na podlagi katere izvajalec javne službe obračuna opravljeno storitev uporabniku storitev javnih služb in se obračunava ločeno za:
1. zbiranje in odvoz odpadkov,
2. odlaganje odpadkov,
3. predelavo in obdelavo odpadkov.
Cena za vsako posamezno postavko je sestavljena iz lastne cene ter cene za investicije in se oblikuje skladno z mehanizmom za oblikovanje cen komunalnih storitev iz priloge Uredbe o oblikovanju cen komunalnih storitev. Predlog za oblikovanje cen pripravi izvajalec, na podlagi predpisov in stroškovnih kalkulacij. Pred začetkom uporabe cene mora izvajalec pridobiti tudi predhodno soglasje pristojnega ministrstva.
67. člen
Osnova za obračun storitev zbiranja in odvoza, odlaganja ter predelave in obdelave ravnanja z odpadki je cena glede na prostornino tipizirane posode za odpadke.
Cena se oblikuje ločeno za posamezne kategorije uporabnikov:
– gospodinjstva,
– poslovni subjekti,
– lastniki počitniških objektov.
Obračunske osnove za posamezne kategorije uporabnikov in vrste storitev so opredeljene v tarifnem sistemu, ki ga na predlog župana in obrazložitvi izvajalca, potrdi občinski svet.
Obračun ravnanja z odpadki je mesečen.
68. člen
Povzročitelji odpadkov so dolžni izvajalcu posredovati točne podatke o dejstvih, ki vplivajo na pravilen obračun ravnanja z odpadki (naslov, dejavnost, velikost zabojnika) ter izvajalca sproti obveščati o vseh spremembah teh podatkov.
Za evidenco podatkov o vrsti in prostornini zabojnikov za odpadke, njihovi lokaciji in lastništvu, skrbi izvajalec.
Če povzročitelji odpadkov v roku 30 dni od nastale spremembe izvajalcu ne sporočijo potrebnih podatkov, izvajalec pridobi podatke iz razpoložljivih uradnih evidenc. Za pravilno ugotovitev dejanskega stanja lahko izvajalec določi izvedenca. Stroški v zvezi s pridobivanjem podatkov in stroški izvedenskega mnenja v primeru potrjenega suma bremenijo povzročitelja odpadkov.
Obveznost plačila stroškov za ravnanje s komunalnimi odpadki nastane za uporabnike z dnem, ko začne izvajalec opravljati storitve na njihovem območju oziroma, ko se uporabniki storitev vselijo v stanovanje ali pričnejo uporabljati poslovne prostore.
VII. VRSTA OBJEKTOV IN NAPRAV, POTREBNIH ZA IZVAJANJE JAVNE SLUŽBE
69. člen
Za zagotavljanje javne službe občina zagotovi naslednje objekte in naprave:
– prostor za postavitev zbiralnic ločenih frakcij in prostor za prevzemanje nevarnih frakcij s premično zbiralnico nevarnih frakcij,
– prostor za zbirni center in opremo zbirnega centra,
– prostor za odlaganje ostankov predelave ali odstranjevanje komunalnih odpadkov, prevzetih na območju občine, razen če tega, na podlagi dogovora, ne zagotavlja izvajalec.
70. člen
Izvajalec mora zagotoviti naslednjo opremo:
– vozila za prevzemanje in prevoz odpadkov,
– vozilo (premično zbiralnico) za prevzemanje in prevoz nevarnih frakcij,
– embalažo za zbiranje odpadkov na prevzemnih mestih in v zbiralnicah ločenih frakcij.
71. člen
Kolikor izvajalec sam zagotavlja predelavo in/ali odstranjevanje odpadkov, mora zagotoviti potrebno opremo.
VIII. NADZOR NAD IZVAJANJEM JAVNE SLUŽBE
72. člen
Nadzor nad izvajanjem tega odloka opravljajo pristojni organi nadzora občine.
IX. KAZENSKE DOLOČBE
73. člen
Z globo 2.000 EUR se za prekršek kaznuje izvajalec, če:
– javne službe ne zagotavlja na celotnem območju občine, v skladu s predpisi Republike Slovenije in predpisi občine, ki urejajo področje javne službe, tako da so storitve javne služba dostopne vsem povzročiteljem (8. člen),
– določene storitve javne službe izvaja s podizvajalcem, brez soglasja občine (9. člen),
– ne zagotovi zbiranja odpadkov na način, da se iz celotnega snovnega toka odpadkov izločajo ločene in nevarne frakcije ter druge vrste odpadkov, ki jih je možno predelati in/ali uporabiti (12. člen),
– ne zagotavlja prevoza odpadkov od mest, na katerih odpadke prevzame do mest njihove obdelave (13. člen),
– ne zagotovi obdelave prevzetih odpadkov, na način in pod pogoji, da jih obdela sam ali odda predelovalcu oziroma odstranjevalcu odpadkov (14. člen),
– pri obdelavi ali oddaji odpadkov v obdelavo ne upošteva prioritet, ki so določene v 14. členu odloka,
– ne zagotovi obdelave odpadkov v okviru postopkov predelave in odstranjevanja odpadkov, predpisa, ki ureja ravnanje z odpadki (15. člen),
– za nemoteno izvajanje javne službe ne zagotovi storitev, ki so določene v 16. členu odloka,
– prevzema in prevaža odpadke s posebnimi vozili in opremo, ki ne zagotavlja praznjenja embalaže za zbiranje odpadkov, nalaganja odpadkov, njihovega prevoza in razlaganja brez prahu, čezmernega hrupa ter raztresanja oziroma razlitja odpadkov (29. člen),
– ne zagotovi odstranitve odpadkov ter ne očisti onesnažene površine, kadar jih onesnaži pri prevzemanju odpadkov (29. člen),
– ne popravi ali ne zagotovi druge embalaže za zbiranje odpadkov, kadar pride pri prevzemanju odpadkov do ugotovljene poškodbe (29. člen),
– ne vodi podatkov o uporabnikih storitev javne službe v registru uporabnikov storitev javne službe (30. člen),
– ob vsaki spremembi podatkov v registru ne potrdi uporabniku vpisa teh sprememb v register in ne uskladi prevzemanja odpadkov ter obračuna storitev javne službe s spremembami najkasneje mesec dni po vpisu spremembe v register (31. člen),
– ne določi prevzemnega mesta odpadkov za posameznega uporabnika ali skupino uporabnikov, najkasneje ob začetku uporabe storitev javne službe, z vpisom uporabnika v register (32. člen),
– ne prevzema odpadkov na prevzemnih mestih v dneh, ki so za vsako posamezno vrsto odpadka določeni z letnim koledarjem odvozov (36. člen),
– zaradi izpada prevzemanja odpadkov na prevzemnih mestih, v skladu z letnim koledarjem odvozov, zaradi višje sile, kot so neprimerne vremenske razmere ali začasna neprevoznost poti do mest prevzemanja teh odpadkov, o vzrokih izpada ter o novih terminih pravočasno (vsaj 1 dan prej ali isti dan oziroma odvisno od dogodka) ne obvesti povzročiteljev, na krajevno običajni način (37. člen),
– ne ugotavlja nepravilne uporabe embalaže za zbiranje posameznih vrst odpadkov (39. člen),
– v primeru kršitve kršilca ne prijavi pristojnim nadzornim službam občine (39. člen),
– na prevzemnih mestih ne prevzema odpadkov, ki so za vsako koledarsko leto podrobneje določeni v letnem programu (40. člen),
– lokacij zbiralnic ločenih frakcij, vrste ločenih frakcij in odpadne embalaže, ki jih prevzema v posameznih zbiralnicah ter embalaže za zbiranje v posameznih zbiralnicah ločenih frakcij ne vodi v registru zbiralnic ločenih frakcij (42. člen),
– ne sodeluje z občino pri določanju lokacij zbiralnic ločenih frakcij (42. člen),
– ne vzdržuje zbiralnic ločenih frakcij, kot to določa 45. člen odloka,
– ne prevzema ločenih frakcij in odpadne embalaže v zbiralnicah ločenih frakcij v dneh, ki so določeni z letnim koledarjem odvozov (46. člen),
– ne vodi registra zbirnega centra, v katerem so določene vrste odpadkov, ki jih prevzema v zbirnem centru ter embalaža za njihovo zbiranje (48. člen),
– ne prevzema odpadkov v zbirnem centru v dneh, ki so določeni z letnim koledarjem odvozov (49. člen),
– ne vzdržuje zbirnega centra, kot to določa 50. člen odloka,
– ne zagotavlja zbiranja nevarnih frakcij v zbiralnici ločenih frakcij in s premično zbiralnico (51. člen),
– ne vodi registra zbiranja nevarnih frakcij, s katerim so določene vrste nevarnih frakcij, ki jih prevzema v zbiralnici ločenih frakcij in s premično zbiralnico (52. člen),
– ne prevzema nevarnih frakcij s premično zbiralnico nevarnih frakcij in v zbiralnici nevarnih frakcij v dneh, ki so določeni z letnim koledarjem odvozov (53. člen),
– ne opravlja prevoza nevarnih frakcij skladno s predpisi, ki urejajo prevoz nevarnih snovi (55. člen),
– ne prevzema nevarnih frakcij s premično zbiralnico nevarnih frakcij in v zbiralnici nevarnih frakcij v dneh, ki so določeni v letnem koledarju odvozov odpadkov (56. člen),
– ne pripravi predloga za oblikovanje cen iz 66. člena tega odloka,
– ne izvaja obračuna storitev javne službe na podlagi določb 66., 67 in 68. člena tega odloka,
– ne zagotovi opreme za izvajanje javne službe, kot to določata 70. in 71. člen tega odloka.
Z globo 400 EUR se za prekršek kaznuje odgovorna oseba izvajalca, če izvajalec ravna v nasprotju z določili iz prvega odstavka tega člena.
74. člen
Z globo 1.000 EUR se za prekršek kaznuje pravna oseba, samostojni podjetnik posameznik ali posameznik, ki samostojno opravlja dejavnost, če:
– za čas do prevzema odpadkov ne zagotovi, da je embalaža za zbiranje odpadkov nameščena na zbirnem mestu v ali ob objektu, vendar ne na javnih površinah, in tako, da povzročitelji, ki v objektu prebivajo ali v njem izvajajo dejavnost neovirano zbirajo odpadke ter jih odlagajo v embalažo za zbiranje odpadkov (20. člen),
– ne zagotovi, da je embalaža za zbiranje odpadkov ali odpadki, ki se zbirajo izven embalaže za zbiranje, na prevzemnem mestu samo v času, ki je s koledarjem odvozov odpadkov ali drugim naznanilom občine ali izvajalca določen za njihov prevzem (22. člen),
– ne skrbi za urejenost in čistočo zbirnih mest ter skupnih zbirno-prevzemnih mest (24. člen),
– ima občasno več odpadkov, kot dopušča njegova embalaža za zbiranje odpadkov in jih ne odloži v dodatno embalažo za zbiranje odpadkov ali pa prepusti v zbirnem centru, če ta omogoča njihovo prevzemanje (26. člen),
– ne zagotovi ustreznega števila vrečk za zbiranje posameznih vrst odpadkov in jih na dan prevzemanja ne dostavi na prevzemno mesto, kadar cesta, ki vodi do prevzemnih mest ne omogoča dovoza za specialna vozila izvajalca (38. člen),
– ne ravna tako, da iz celotnega snovnega toka odpadkov, ki jih povzroči izloči in ločeno prepusti izvajalcu čim več ločenih frakcij, nevarnih frakcij in drugih vrst komunalnih odpadkov, da mu ostane čim manj mešanih komunalnih odpadkov (58. člen),
– pri ravnanju z odpadki ne upošteva predpisov in navodil Republike Slovenije ter občine, ki urejajo področje ravnanja z odpadki ter navodil izvajalca (59. člen),
– nastalih odpadkov ne zbira in ločuje na izvoru njihovega nastajanja ter jih ne odlaga v embalažo za zbiranje, ki je v skladu z letnim programom namenjena za prevzemanje posameznih vrst odpadkov (59. člen),
– ne prepušča ločenih frakcij in odpadne embalaže v zbiralnicah ločenih frakcij ter zbirnem centru, v času njegovega obratovanja (59. člen),
– ne prepušča nevarnih frakcij pri občasnem prevzemanju nevarnih frakcij v premični zbiralnici nevarnih frakcij in v zbiralnici nevarnih frakcij, v času njenega obratovanja (59. člen),
– ne hrani odpadkov na zbirnem mestu vse dokler jih ne prepusti izvajalcu, varno in neškodljivo za ljudi in okolje (59. člen),
– v primeru potreb sam ne zamenja embalaže za zbiranje odpadkov (59. člen),
– v primeru drugih sprememb le-teh pravočasno ne sporoči izvajalcu (59. člen),
– pri zbiranju odpadke meša, da jih ni več možno izločevati za namene uporabe oziroma predelave (60. člen),
– meša nevarne frakcije z drugimi vrstami odpadkov ali meša posamezne vrste nevarnih frakcij med seboj (60. člen),
– prepušča ločene frakcije, ki so onesnažene z nevarnimi snovmi ali so pomešane z nevarnimi frakcijami (60. člen),
– prepušča odpadke v embalaži, ki ni namenjena za njihovo zbiranje in prepuščanje (60. člen),
– piše ali lepi plakate na embalažo za zbiranje odpadkov ali jih namerno uničuje (60. člen),
– v embalažo za zbiranje odpadkov odlaga, zliva ali postavlja nevarne frakcije, klavniške odpadke, odpadni gradbeni material in kamenje, bolnišnične odpadke iz zdravstvenih in veterinarskih dejavnosti, tople ogorke in pepel, kosovne odpadke in odpadke v tekočem stanju, gošče in usedline ne glede na vrsto odpadka (61. člen),
– ne zagotovi, da so odpadki na dan prevzemanja na prevzemnih mestih še pred začetkom delovnega časa, najpozneje do 6. ure zjutraj na dan odvoza (62. člen),
– embalaže za zbiranje odpadkov po praznjenju ne vrne in namesti nazaj na zbirno mesto (62. člen),
– ne zagotovi, da so pokrovi embalaže za zbiranje odpadkov popolnoma zaprti, ne glede na to ali se nahajajo na zbirnem ali prevzemnem mestu (62. člen),
– odpadke, ki jih zbira mora zbirati v embalaži za zbiranje odpadkov odloži ob embalažo (62. člen),
– izvajalcu v zimskem času ne omogoči dovoz do prevzemnega mesta (62. člen),
– opusti uporabo storitev javne službe in odpadke kopiči, jih sežiga ali odlaga v objektih ali na zemljiščih, ki niso namenjena za odstranjevanje teh odpadkov (63. člen),
– za odpadke, ki jih kopiči, sežiga ali jih namerava sežgati ali jih odloži izven odlagališča, ki je namenjeno odlaganju teh odpadkov, ne zagotovi predelave ali odstranitve v skladu s predpisi, ki urejajo ravnanje z odpadki (63. člen),
– izvajalcu ne posreduje točnih podatkov o dejstvih, ki vplivajo na pravilen obračun storitev javne službe (naslov, dejavnost, velikost zabojnikov) ter izvajalca sproti ne obvešča o vseh spremembah teh podatkov (68. člen).
Z globo 400 EUR se za prekršek kaznuje odgovorna oseba pravne osebe, ki stori prekršek iz prvega odstavka tega člena.
Z globo 200 EUR se za prekršek kaznuje fizična oseba, ki stori prekršek iz prvega odstavka tega člena.
75. člen
Z globo 1.000 EUR se za prekršek kaznuje pravna oseba, če kot lastnik, uporabnik ali upravljavec stavbe ne uporablja storitev javne službe, ki je obvezna za vse lastnike, uporabnike ali upravljavce vsake stavbe, ki je na območju občine in v kateri imajo prebivalci stalno ali začasno prebivališče ali se v njej izvaja dejavnost, pri kateri nastajajo odpadki (57. člen).
Z globo 400 EUR se za prekršek kaznuje odgovorna oseba pravne osebe, ki stori prekršek iz prvega odstavka tega člena.
Z globo 200 EUR se za prekršek kaznuje fizična oseba, ki stori prekršek iz prvega odstavka tega člena.
76. člen
Z globo 1.000 EUR se za prekršek kaznuje organizator kulturnih, športnih in drugih javnih prireditev, če:
– za čas trajanja prireditve v dogovoru z izvajalcem ne zagotoviti, da se prireditveni prostor proti plačilu opremi z embalažo za zbiranje tistih odpadkov, za katere se pričakuje, da bodo nastali (64. člen),
– v najkrajšem možnem času, vendar najkasneje 24 ur po končani prireditvi na svoje stroške prireditveni prostor ne očisti prireditveni prostor in zagotovi, da izvajalec proti plačilu prevzame zbrane odpadke (64. člen).
Z globo 400 EUR se za prekršek kaznuje odgovorno osebo organizatorja iz prvega odstavka tega člena.
X. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
77. člen
Letni program ravnanja s komunalnimi odpadki na območju Občine Postojna, za naslednje leto, pripravi izvajalec in ga posreduje občini najkasneje do 30. novembra. Pristojni organ občine potrdi letni program najkasneje do 31. decembra za naslednje leto.
Letni program obsega podatke o:
– embalaži za zbiranje posameznih vrst odpadkov,
– frekvencah in času prevzemanja posameznih vrst odpadkov,
– mestih prevzemanja posameznih vrst odpadkov,
– pogojih za prevzemanje posameznih vrst odpadkov,
– prevzetih količinah in vrstah odpadkov na prevzemnih mestih, v zbiralnicah ločenih frakcij, s premično zbiralnico nevarnih frakcij ter v zbirnem centru v preteklem letu,
– ravnanju s prevzetimi odpadki,
– načinu dobave, zamenjave in čiščenja embalaže za zbiranje odpadkov ter urejanja in vzdrževanja zbiralnic ločenih frakcij,
– delu z javnostjo pri izvajanju javne službe,
– zagotavljanju drugih storitev, potrebnih za nemoteno izvajanje javne službe,
– stroških in virih financiranja investicijskih stroškov za izvedbo letnega programa,
– vse druge podatke v skladu s predpisi in koncesijsko pogodbo.
78. člen
Prvi Letni program ravnanja s komunalnimi odpadki na območju Občine Postojna pripravi izvajalec in ga posreduje občini najkasneje v 30 dneh po podpisu koncesijske pogodbe. Župan potrdi letni program v 60 dneh od dneva njegovega prejema.
79. člen
Z dnem uveljavitve tega odloka preneha veljati Odlok o načinu izvajanja gospodarske javne službe ravnanja s komunalnimi odpadki v Občini Postojna (Uradni list RS, št. 61/04).
80. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 007-16/2008
Postojna, dne 29. oktobra 2008
Župan
Občine Postojna
Jernej Verbič l.r.