V skladu z določilom prvega odstavka 53. člena Zakona o javnih skladih (Uradni list RS, št. 77/08), 21. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – ZLS-UPB2 in 76/08), 18. člena Zakona o gospodarskih javnih službah (Uradni list RS, št. 32/93), 3. člena Zakona o zavodih (Uradni list RS, št. 12/91, 45/94 in spr.) in v skladu s 16. členom Statuta Občine Slovenske Konjice (Uradni list RS, št. 118/07 – uradno prečiščeno besedilo) je Občinski svet Občine Slovenske Konjice na 19. seji dne 30. 10. 2008 sprejel
O D L O K
o preoblikovanju Javnega stanovanjskega sklada Občine Slovenske Konjice v Javni nepremičninski zavod Občine Slovenske Konjice
I. UVODNA DOLOČBA
1. člen
S tem odlokom Občina Slovenske Konjice (v nadaljevanju: ustanovitelj) preoblikuje Javni stanovanjski sklad Občine Slovenske Konjice z določbami Zakona o javnih skladih (Uradni list RS, št. 77/08), ureja njegov status, razmerje med ustanoviteljem in zavodom ter temeljna vprašanja glede organizacije, dejavnosti in načina financiranja zavoda.
Javni sklad je vpisan v sodni register Okrožnega sodišča v Celju, pod št. registrskega vložka 063/10678100.
Ta odlok predstavlja akt o ustanovitvi zavoda, oziroma akt o preoblikovanju Javnega stanovanjskega sklada Občine Slovenske Konjice v Javni nepremičninski zavod Občine Slovenske Konjice.
II. PREOBLIKOVANJE JAVNEGA SKLADA V JAVNI ZAVOD
2. člen
Ustanovitelj zavoda je Občina Slovenske Konjice. Ustanoviteljske pravice in obveznosti izvaja Občina Slovenske Konjice, s sedežem v Slovenskih Konjicah, Stari trg 29.
Zavod sme zagotavljati oziroma opravljati dejavnost tudi za potrebe naslednjih občin: Zreče in Vitanje. O pogojih in načinu opravljanja dejavnosti v imenovanih občinah sklene zavod s temi občinami pogodbe.
3. člen
Zavod ima status pravne osebe.
Zavod ima vse pravice, obveznosti in odgovornosti, ki izhajajo iz zakona in akta o ustanovitvi zavoda. V okviru svoje dejavnosti samostojno sklepa pogodbe in druge posle.
Zavod je odgovoren za svoje obveznosti s sredstvi, s katerimi lahko razpolaga.
Ustanovitelj ne odgovarja za obveznosti zavoda.
III. IME IN SEDEŽ ZAVODA
4. člen
Zavod nastopa v pravnem prometu s tretjimi osebami z imenom: Javni nepremičninski zavod Občine Slovenske Konjice.
Skrajšano ime zavoda se glasi: JNZ Slovenske Konjice.
Sedež zavoda je: Slovenske Konjice.
Poslovni naslov zavoda je: Mestni trg 12, 3210 Slovenske Konjice. Poslovni naslov zavoda lahko spremeni direktor zavoda s sklepom.
IV. PEČAT ZAVODA
5. člen
Zavod uporablja pri svojem delu pečat, ki je okrogle oblike. V sredini žiga je stilizirana oblika konja občine in dizajna grba Občine Slovenske Konjice s firmo.
Število posameznih pečatov zavoda, njihovo uporabo ter način varovanja in uničevanja določi direktor s posebnim aktom.
6. člen
Zavod je pravna oseba javnega prava, ki je samostojni nosilec pravic, obveznosti in odgovornosti v pravnem prometu in ima pravico sklepati pogodbe in druge pravne posle v okviru dejavnosti, ki je vpisana v sodni register.
Za obveznosti, ki jih zavod sprejema v pravnem prometu, odgovarja z vsem svojim premoženjem.
V. ZASTOPANJE, PREDSTAVLJANJE IN PODPISOVANJE
7. člen
Zavod zastopa in predstavlja direktor.
Direktor lahko za zastopanje ali predstavljanje zavoda v posameznih zadevah pooblasti druge osebe.
Med začasno odsotnostjo nadomešča direktorja delavec, ki ga pooblasti direktor, v mejah pooblastila.
VI. NAMEN IN DEJAVNOST ZAVODA
8. člen
Osnovni namen zavoda je poslovanje in upravljanje z nepremičninami, vzpodbujanje razvoja na stanovanjskem področju z dajanjem kreditov oziroma poroštev in drugih oblik vzpodbujanja razvoja stanovanjskega področja, financiranje občinskega stanovanjskega programa, pridobivanje stanovanj, izvajanje prenove in vzdrževanje obstoječih stanovanj in objektov, vzpodbujanje in izvajanje gradnje stanovanj in objektov, izvajanje drugih nalog, ki mu jih določi ustanovitelj.
9. člen
Glavna dejavnost zavoda je po SKD 2008, L 68.320 – Upravljanje z nepremičninami za plačilo ali po pogodbi.
Skladno z namenom zavoda so dejavnosti po SKD 2008 naslednje:
Šifra: Naziv dejavnosti:
D 35.2 Oskrba s plinastimi gorivi
D 35.2 Oskrba s plinastimi gorivi
D 35.21 Proizvodnja plina
D 35.210 Proizvodnja plina
D 35.22 Distribucija plinastih goriv po plinovodni
mreži
D 35.220 Distribucija plinastih goriv po plinovodni
mreži
D 35.23 Trgovanje s plinastimi gorivi po plinovodni
mreži
D 35.230 Trgovanje s plinastimi gorivi po plinovodni
mreži
D 35.3 Oskrba s paro in vročo vodo
D 35.30 Oskrba s paro in vročo vodo
D 35.300 Oskrba s paro in vročo vodo
F 41.10 Organizacija izvedbe stavbnih projektov
F 42.2 Gradnja objektov oskrbne infrastrukture
F 41.20 Gradnja stanovanjskih in nestanovanjskih
stavb
F 41.200 Gradnja stanovanjskih in nestanovanjskih
stavb
F 42.21 Gradnja objektov oskrbne infrastrukture za
tekočine in pline
F 42.210 Gradnja objektov oskrbne infrastrukture za
tekočine in pline
F 42.22 Gradnja objektov oskrbne infrastrukture za
elektriko in telekomunikacije
F 42.220 Gradnja objektov oskrbne infrastrukture za
elektriko in telekomunikacije
F 43.2 Inštaliranje pri gradnjah
F 43.21 Inštaliranje električnih napeljav in naprav
F 43.210 Inštaliranje električnih napeljav in naprav
F 43.22 Inštaliranje vodovodnih, plinskih in
ogrevalnih napeljav in naprav
F 43.220 Inštaliranje vodovodnih, plinskih in
ogrevalnih napeljav in naprav
F 43.29 Drugo inštaliranje pri gradnjah
F 43.3 Fasaderska in štukaterska dela
F 43.31 Fasaderska in štukaterska dela
F 43.310 Vgrajevanje stavbnega pohištva
F 43.32 Vgrajevanje stavbnega pohištva
F 43.320 Oblaganje tal in sten
F 43.33 Oblaganje tal in sten
F 43.330 Steklarska in pleskarska dela
F 43.34 Steklarska dela
F 43.341 Pleskarska dela
F 43.342 Druga zaključna gradbena dela
F 43.39 Druga zaključna gradbena dela
F 43.390 Fasaderska in štukaterska dela
F 43.9 Krovstvo in druga specializirana gradbena
dela
F 43.91 Postavljanje ostrešij in krovska dela
F 43.910 Postavljanje ostrešij in krovska dela
F 43.99 Druga specializirana gradbena dela
F 43.990 Druga specializirana gradbena dela
J 63.1 Obdelava podatkov in s tem povezane
dejavnosti; obratovanje spletnih portalov
J 63.11 Obdelava podatkov in s tem povezane
dejavnosti
K 64.91 Dejavnost finančnega zakupa
L 68 Poslovanje z nepremičninami
L 68.1 Trgovanje z lastnimi nepremičninami
L 68.10 Trgovanje z lastnimi nepremičninami
L 68.100 Trgovanje z lastnimi nepremičninami
L 68.2 Oddajanje in obratovanje lastnih ali najetih
nepremičnin
L 68.20 Oddajanje in obratovanje lastnih ali najetih
nepremičnin
L 68.200 Oddajanje in obratovanje lastnih ali najetih
nepremičnin
L 68.3 Poslovanje z nepremičninami za plačilo ali po
pogodbi
L 68.31 Posredništvo v prometu z nepremičninami
L 68.310 Posredništvo v prometu z nepremičninami
L 68.32 Upravljanje nepremičnin za plačilo ali po
pogodbi
M 71 Arhitekturno in tehnično projektiranje;
tehnično preizkušanje in analiziranje
M 71.1 Arhitekturno in tehnično projektiranje in s
tem povezano svetovanje
M 71.11 Arhitekturna in urbanistična dejavnost
M 71.111 Arhitekturno projektiranje
M 71.112 Krajinsko arhitekturno, urbanistično in drugo
projektiranje
M 71.129 Druge inženirske dejavnosti in tehnično
svetovanje
M 73.11 Dejavnost oglaševalskih agencij
N 77.320 Dajanje gradbenih strojev in opreme v najem
in zakup
N 80 Varovanje in poizvedovalne dejavnosti
N 80.1 Varovanje
N 80.10 Varovanje
N 80.100 Varovanje
N 80.2 Nadzorovanje delovanja varovalnih sistemov
N 80.20 Nadzorovanje delovanja varovalnih sistemov
N 80.200 Nadzorovanje delovanja varovalnih sistemov
N 80.3 Poizvedovalne dejavnosti
N 80.3 Poizvedovalne dejavnosti
N 80.30 Poizvedovalne dejavnosti
N 80.300 Poizvedovalne dejavnosti
N 81 Dejavnost oskrbe stavb in okolice
N 81.1 Vzdrževanje objektov in hišniška dejavnost
N 81.10 Vzdrževanje objektov in hišniška dejavnost
N 81.100 Vzdrževanje objektov in hišniška dejavnost
N 81.2 Čiščenje
N 81.21 Splošno čiščenje stavb
N 81.210 Splošno čiščenje stavb
N 81.22 Drugo čiščenje stavb, industrijskih naprav
in opreme
N 81.220 Drugo čiščenje stavb, industrijskih naprav
in opreme
N 81.29 Čiščenje cest in drugo čiščenje
N 81.290 Čiščenje cest in drugo čiščenje
N 81.3 Urejanje in vzdrževanje zelenih površin
in okolice
N 81.30 Urejanje in vzdrževanje zelenih površin
in okolice
N 81.300 Urejanje in vzdrževanje zelenih površin
in okolice
Zavod lahko opravlja gospodarsko dejavnost, če je ta namenjena opravljanju dejavnosti, za katero je zavod ustanovljen.
Dejavnost zavoda ali razširitev zavoda, se lahko spremeni le s soglasjem ustanovitelja.
10. člen
Zavod lahko opravlja tudi brez vpisa v sodni register druge dejavnosti, ki so namenjene za opravljanje registriranih dejavnosti in se običajno in v manjšem obsegu opravljajo ob navedenih dejavnostih in lahko prispevajo k popolnejši in smotrnejši izrabi zmogljivosti, sredstev in znanja zavoda.
VII. ORGANI ZAVODA
11. člen
Organa zavoda sta:
– upravni odbor,
– direktor.
Zavod ima lahko tudi druge organe, katerih sestavo in pristojnosti določa statut zavoda.
Upravni odbor
12. člen
Upravni odbor sestavlja sedem članov, in sicer:
– pet predstavnikov imenuje občinski svet (eden izmed predstavnikov je župan po funkciji),
– en predstavnik zaposlenih,
– en predstavnik uporabnikov oziroma zainteresirane javnosti.
Na prvi konstitutivni seji člani izmed sebe izvolijo predsednika in namestnika predsednika.
Mandat članov odbora traja 4 leta in so po preteku mandata lahko ponovno imenovani. Direktor je dolžan obvestiti ustanovitelja o poteku mandata, 90 dni pred potekom mandata članov upravnega odbora.
Predsednik upravnega odbora lahko imenuje izmed članov upravnega odbora največ dva namestnika predsednika upravnega odbora.
Volitve predstavnikov delavcev v upravni odbor se uredijo v aktu, ki ga v skladu s predpisi, ki urejajo soupravljanje delavcev, sprejmejo delavci na zboru delavcev.
Volitve se razpišejo največ 90 in najmanj 60 dni pred potekom mandata.
Predstavnika uporabnikov oziroma zainteresirane javnosti, imenuje občinski svet, na podlagi podanega soglasja.
13. člen
Upravni odbor skladno s tem aktom sprejema:
– statut in druge akte zavoda, če s tem aktom ali statutom ni določeno drugače,
– odločitve o spremembi dejavnosti zavoda,
– imenuje in razrešuje direktorja zavoda,
– strateški program zavoda,
– poročila o izvrševanju strateškega programa zavoda,
– letni program dela in finančni načrt zavoda,
– letno poročilo zavoda,
– odločitev o uporabi presežka prihodkov nad odhodki ali pokrivanju izgube,
– odloča tudi o drugih zadevah, če je tako določeno s tem aktom in z zakonom ali s statutom.
14. člen
Upravnemu odboru začne teči mandat z dnem konstituiranja.
Prvo konstitutivno sejo odbora skliče direktor v roku 30 dni po imenovanju oziroma po izvolitvi vseh članov upravnega odbora.
Upravni odbor sklepa veljavno, če je na seji navzoča večina članov odbora.
Upravni odbor sprejema odločitve z večino glasov vseh članov.
Podrobnejše delovanje uredi upravni odbor s poslovnikom.
Član upravnega odbora je lahko razrešen pred potekom mandata za katerega je imenovan, če:
– sam zahteva razrešitev,
– se ne udeležuje sej,
– pri svojem delu ne ravna skladno s predpisi,
– ne opravlja svojih nalog oziroma jih ne opravlja strokovno.
V primeru predčasne razrešitve člana se za čas do izteka mandata imenuje oziroma izvoli nov član po istem postopku kot je bil imenovan oziroma izvoljen razrešeni član.
Način dela, sklicevanje in odločanje Upravnega odbora se določi s statutom ali drugimi splošnimi akti zavoda.
Direktor
15. člen
Direktor organizira in vodi delo in poslovanje zavoda, prestavlja in zastopa zavod doma in v tujini brez omejitev, posamično in samostojno in je odgovoren za zakonitost in strokovnost dela zavoda.
Direktor mora pri vodenju poslov ravnati z javnimi sredstvi s skrbnostjo vestnega gospodarja.
16. člen
Direktorja imenuje in razrešuje upravni odbor. Mandat direktorja traja štiri leta. Po preteku mandata je lahko ista oseba ponovno imenovana.
Direktorja imenuje upravni odbor z večino glasov vseh članov, na podlagi javnega razpisa.
Upravni odbor si mora pred imenovanjem direktorja pridobiti soglasje občine ustanoviteljice.
Če občina ustanoviteljica ne odgovori v roku 60 dni, se šteje, da je bilo soglasje podana oziroma mnenje pozitivno.
Na podlagi akta o imenovanju direktorja, sklene z njim pogodbo o zaposlitvi v imenu odbora njegov predsednik. Delovno razmerje se sklene za določen čas za čas trajanja mandata, v skladu z veljavno zakonodajo.
Za direktorja je lahko imenovan kandidat, ki poleg splošnih pogojev izpolnjuje naslednje pogoje:
– ima VII. stopnjo izobrazbe tehnične, ekonomske, pravne smeri,
– ima najmanj 5 let delovnih izkušenj,
– ima sposobnosti za vodenje in organiziranje dela.
17. člen
Direktor je lahko pred potekom mandata razrešen v primerih, kot jih določata zakon in statut zavoda. Upravni odbor si mora pred sprejetjem sklepa o razrešitvi pridobiti soglasje občine ustanoviteljice ter seznaniti direktorja o razlogih za razrešitev in mu dati možnost, da se o njih v roku 60 dni izjavi.
Če občina ustanoviteljica ne odgovori v roku 60 dni, se šteje, da se z razrešitvijo strinja.
Upravni odbor imenuje vršilca dolžnosti direktorja zavoda brez javnega razpisa:
– če direktorju predčasno poteče mandat,
– če nihče izmed prijavljenih kandidatov ni imenovan za direktorja.
Vršilca dolžnosti lahko imenuje upravni odbor izmed strokovnih delavcev zavoda.
Vršilca dolžnosti direktorja imenuje upravni odbor do imenovanja direktorja, vendar največ za eno leto.
VIII. SREDSTVA ZA DELO ZAVODA
18. člen
Zavod upravlja s sredstvi, ki so mu dana v upravljanje, ne more pa s pravnimi posli odtujiti nepremično premoženje ali le-to obremeniti s stvarnimi ali drugimi bremeni brez soglasja ustanovitelja.
Sredstva, ki jih ustanovitelj izkazuje kot namensko premoženje JSS, postanejo sredstva v upravljanju.
Zavod odgovarja za svoje obveznosti s sredstvi, s katerimi razpolaga.
Zavod lahko upravlja tudi z drugim premoženjem, premičnim in nepremičnim, ob predhodnem soglasju ustanovitelja. Zavod je dolžan upravljati s premoženjem kot dober gospodar. Gospodarjenje z nepremičninami nadzira ustanovitelj.
19. člen
Sredstva, potrebna za izvajanje dejavnosti, zavod pridobiva:
– z opravljanjem dejavnosti, določenih v aktu o ustanovitvi,
– z izvajanjem razvojnih projektov, subvencioniranih na podlagi mednarodnih in državnih razpisov,
– na podlagi pogodb o izvajanju storitev in podelitve licenc za izkoriščanje intelektualne lastnine,
– iz sredstev in donacij domačih in tujih pravnih in fizičnih oseb,
– z ustanovnimi sredstvi ustanovitelja,
– iz proračuna Republike Slovenije za posamezne programe in projekte, ki bodo opredeljeni v letnih načrtih republike in drugih virov.
IX. RAZPOLAGANJE S PRESEŽKOM IN NAČIN KRITJA PRIMANJKLJAJA
20. člen
Presežek prihodkov nad odhodki se uporablja za razvoj in izvajanje dejavnosti zavoda, povečanje kvalitete dela, za rezerve in druge z zakonom dovoljene namene Upravni odbor na podlagi letnega poročila, sprejme vsako leto odločitev o namenih porabe presežka prihodka nad odhodki.
V primeru presežka odhodkov nad prihodki (primanjkljaja) mora direktor zavoda pripraviti analizo vzrokov in predlog za odpravo. Na tej podlagi upravni odbor, v soglasju z ustanoviteljem, sprejme program za odpravo primanjkljaja in odloči o načinu njegovega pokrivanja.
X. ODGOVORNOSTI USTANOVITELJA ZA OBVEZNOSTI
21. člen
Ustanoviteljica ima do zavoda naslednje pravice in obveznosti:
– daje soglasje k finančnemu načrtu in programu dela,
– ugotavlja skladnost programov dela, finančnih načrtov in razvojnih načrtov s plani ustanoviteljice,
– spremlja skladnost porabe sredstev z letnimi programi in finančnimi načrti,
– daje soglasje k zaključnemu računu,
– odloča o statusnih spremembah,
– zagotavlja sredstva za delo zavoda in druge vrste pomoči, ki nimajo materialnega značaja,
– daje soglasje k imenovanju direktorja,
– opravlja druge zadeve, določene s tem odlokom in drugimi predpisi.
Zavod je dolžan ustanoviteljici vsako leto poročati o poslovanju zavoda in posredovati druge podatke, ki so potrebni za izvrševanje ustanoviteljske funkcije.
XI. PRAVICE IN OBVEZNOSTI IN ODGOVORNOSTI ZAVODA V PRAVNEM PROMETU
22. člen
Zavod ima vsa pooblastila v prometu s tretjimi osebami.
Za svoje obveznosti zavod odgovarja z vsemi sredstvi s katerimi razpolaga. Ustanovitelj za obveznosti zavoda ne odgovarja.
XII. PRENEHANJE IN PREOBLIKOVANJE ZAVODA
23. člen
Zavod preneha v primerih določenih z zakonom.
24. člen
Zavod se lahko preoblikuje v gospodarsko družbo, na podlagi akta ustanovitelja o preoblikovanju zavoda v gospodarsko družbo.
XIII. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
25. člen
Zavod je pravni naslednik Javnega stanovanjskega sklada Občine Slovenske Konjice z vsemi pravicami in obveznostmi.
Pogodbene in druge pravice in obveznosti iz delovnih razmerij delavcev javnega sklada preidejo na novoustanovljeni zavod kot delodajalca prevzemnika.
26. člen
Postopek za sprejem, spremembo in dopolnitev tega akta je enak postopku njegovega sprejema.
27. člen
Od pridobitve pravne sposobnosti zavoda opravlja delo direktorja javnega zavoda, za čas enega leta, dosedanji direktor Javnega stanovanjskega sklada Občine Slovenske Konjice.
Od pridobitve pravne sposobnosti zavoda postanejo dosedanji člani nadzornega sveta JSS Konjice člani upravnega odbora in nadaljujejo z delom do izteka mandata.
Akt o sistemizaciji delovnih mest, kadrovski načrt in Statut zavoda, morajo biti sprejeti najkasneje v šestih mesecih od pridobitve pravne sposobnosti zavoda.
Z dnem pridobitve pravne sposobnosti zavoda preneha veljati Odlok o preoblikovanju Stanovanjskega sklada Občine Slovenske Konjice in o ustanovitvi Javnega stanovanjskega sklada občine Slovenske Konjice (Uradni list RS, št. 93/00, 19/01, 49/02, 133/03, 54/04, 13/05, 75/06).
Direktor poskrbi za vpis tega odloka v sodni register.
28. člen
V odloku uporabljeni izrazi: direktor, član, zaposleni in drugi izrazi, zapisani v moški slovnični obliki, so uporabljeni kot nevtralni za moške in ženske.
29. člen
Ta odlok prične veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 014-0022/2008-6(126)
Slovenske Konjice, dne 30. oktobra 2008
Župan
Občine Slovenske Konjice
Miran Gorinšek l.r.