Na podlagi 29. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00, 79/01, 30/02, 56/02 – ZJU, 110/06 – ZJPZ, 14/07 – ZSPDPO), 4. člena Zakona o financiranju občin (Uradni list RS, št. 123/06, 57/08, ZFO-1A), 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07, 76/08) in 107. člena Statuta Občine Rogaška Slatina (Uradni list RS, št. 115/07) je Občinski svet Občine Rogaška Slatina na 20. redni seji dne 26. 11. 2008 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Rogaška Slatina za leto 2009
1. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
(vsebina odloka)
S tem odlokom se za Občino Rogaška Slatina za leto 2009 določajo proračun, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine (v nadaljnjem besedilu: proračuna).
2. VIŠINA SPLOŠNEGA DELA PRORAČUNA IN STRUKTURA POSEBNEGA DELA PRORAČUNA
2. člen
(sestava proračuna in višina splošnega dela proračuna)
V splošnem delu proračuna so prikazani prejemki in izdatki po ekonomski klasifikaciji do ravni kontov.
Splošni del proračuna na ravni podskupin kontov se določi v naslednjih zneskih:
A) BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV v EUR
------------------------------------------------------------
Skupina Podskupina Proračun 2009
------------------------------------------------------------
I. SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+73+74) 9.695.740
TEKOČI PRIHODKI (70+71) 7.847.001
70 DAVČNI PRIHODKI 7.144.537
700 Davki na dohodek in dobiček 5.560.274
703 Davki na premoženje 1.006.020
704 Domači davki na blago in 578.243
storitve
71 NEDAVČNI PRIHODKI 702.464
710 Udeležba na dobičku in dohodki 384.060
od premoženja
711 Takse in pristojbine 11.800
712 Denarne kazni 8.500
714 Drugi nedavčni prihodki 298.104
72 KAPITALSKI PRIHODKI 250.000
720 Prihodki od prodaje osnovnih 0
sredstev
722 Prih. od prodaje zemljišč in 250.000
nemat. Premoženja
73 PREJETE DONACIJE 2.750
730 Prejete donacije iz domačih 2.750
virov
74 TRANSFERNI PRIHODKI 1.595.989
740 Transferni prihodki iz drugih 494.210
javnofinančnih institucij
741 Prejeta sredstva iz proračuna 1.101.779
EU za strukturno politiko
II. SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43) 10.695.740
40 TEKOČI ODHODKI 1.845.180
400 Plače in drugi izdatki 534.758
zaposlenim
401 Prispevki delodajalcev za 81.978
socialno varnost
402 Izdatki za blago in storitve 991.861
403 Plačila domačih obresti 4.070
409 Rezerve 232.513
41 TEKOČI TRANSFERI 3.563.457
411 Transferi posameznikom in 2.250.915
gospodinjstvom
412 Transferi neprofitnim 256.593
organizacijam in ustanovam
413 Drugi tekoči domači transferi 1.013.040
42 INVESTICIJSKI ODHODKI 4.792.721
420 Nakup in gradnja osnovnih 4.792.721
sredstev
43 INVESTICIJSKI TRANSFERI 494.382
431 Investicijski transferi pravnim 469.917
in fizičnim osebam, ki niso
proračunski uporabniki
432 Investicijski transferi 24.465
proračunskim uporabnikom
III. PRORAČUNSKI PRESEŽEK (I.-II.) –1.000.000
(PRORAČUNSKI PRIMANJKLJAJ)
------------------------------------------------------------
B) RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB
------------------------------------------------------------
IV. PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL
IN PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV
(750+751+752)
75 PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL
750 Prejeta vračila danih posojil
751 Prodaja kapitalskih deležev
752 Kupnine iz naslova
privatizacije
V. DANA POSOJILA IN POVEČANJE
KAPITALSKIH DELEŽEV (440+441+442)
44 DANA POSOJILA IN POVEČANJE
KAPITALSKIH DELEŽEV
440 Dana posojila
441 Povečanje kapitalskih deležev
in naložb
442 Poraba sredstev kupnin iz
naslova privatizacije
VI. PREJETE MINUS DANA POSOJILA IN
SPREMEMBE KAPITALSKIH DELEŽEV (IV.
– V.)
------------------------------------------------------------
C) RAČUN FINANCIRANJA
------------------------------------------------------------
VII. ZADOLŽEVANJE (500)
50 ZADOLŽEVANJE
500 Domače zadolževanje 1.000.000
VIII. ODPLAČILA DOLGA
55 ODPLAČILA DOLGA 13.920
550 Odplačila domačega dolga 13.920
IX. SPREMEMBA STANJA SREDSTEV NA –13.920
RAČUNU (I.+IV.+VII.-II.-V.-VIII.)
X. NETO ZADOLŽEVANJE (VII.-VIII.) 986.080
XI. NETO FINANCIRANJE (VI.+X.-IX.) 1.000.000
------------------------------------------------------------
Prihodki in odhodki proračuna ter drugi prejemki in izdatki proračuna Občine Rogaška Slatina so zajeti v bilanci prihodkov in odhodkov, računu finančnih terjatev in naložb in računu financiranja, ki so sestavni del tega odloka. Posebni del proračuna sestavljajo finančni načrti neposrednih uporabnikov, ki so razdeljeni na naslednje programske dele: področja proračunske porabe, glavne programe in podprograme, predpisane s programsko klasifikacijo izdatkov občinskih proračunov. Podprogram je razdeljen na proračunske postavke, te pa na podskupine kontov in konte, določene s predpisanim kontnim načrtom.
Posebni del proračuna do ravni proračunskih postavk in načrt razvojnih programov sta prilogi k temu odloku.
Načrt razvojnih programov sestavljajo projekti.
3. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
3. člen
(namenski prihodki in odhodki proračuna)
Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov, določenih v prvem odstavku 43. člena ZJF, tudi naslednji prihodki:
– prihodki požarne takse po 59. členu Zakona o varstvu pred požarom (Uradni list RS, št. 71/93 in 87/01),
– okoljska dajatev za onesnaževanje okolja zaradi odvajanja odpadnih voda v skladu z odločbo pristojnega ministrstva,
– okoljska dajatev za onesnaževanje okolja zaradi odlaganja odpadkov v skladu z odločbo pristojnega ministrstva,
– prispevki občanov,
– prejeta sredstva pristojnih ministrstev za investicije,
– prejeta sredstva iz državnega proračuna za odpravljanje posledic škode povzročenih z neurji.
Proračunski uporabnik lahko prevzema in plačuje obveznosti do višine dejansko realiziranega priliva namenskih sredstev.
4. člen
(izvrševanje proračuna)
Za izvrševanje proračuna je odgovoren župan Občine Rogaška Slatina. Župan lahko tudi pismeno pooblasti druge osebe za izvrševanje proračuna.
Odredbodajalec za sredstva proračuna je župan oziroma od župana pooblaščena oseba.
Župan s poročilom o izvrševanju proračuna v mesecu juliju oziroma na prvi naslednji redni seji in konec leta z zaključnim računom poroča občinskemu svetu o veljavnem proračunu za leto 2009 in njegovi realizaciji.
5. člen
Sredstva občinskega proračuna se delijo med letom, praviloma enakomerno med vse uporabnike v okviru doseženih prihodkov in v odvisnosti od zapadlosti obveznosti.
6. člen
Če se v tekočem letu v proračun vplača namenski prihodek, ki zahteva sorazmeren namenski odhodek, ki v proračunu ni izkazan ali ni izkazan v zadostni višini, se v višini dejanskih prihodkov poveča obseg odhodkov finančnega načrta neposrednega uporabnika in proračuna.
Zaradi zagotavljanja likvidnosti proračuna se kratkoročno uporabljajo prosta denarna sredstva namenskih prihodkov.
7. člen
Uporabniki proračunskih sredstev smejo prevzemati obveznosti le v okviru sredstev, ki so v proračunu predvidena za posamezne namene. Sredstva proračuna se lahko uporabijo, če so izpolnjeni vsi z zakonom in drugim aktom izpolnjeni pogoji za uporabo sredstev.
Sredstva proračuna se uporabijo za plačevanje že opravljenih storitev in dobav.
Uporabniki proračuna morajo pri prevzemanju obveznosti dogovarjati roke plačil, ki so najmanj 30 dni in največ 60 dni. Za poravnavo obveznosti iz naslova investicij in investicijskega vzdrževanja, ki jih uporabnik prevzema in plačuje po posameznih situacijah, mora uporabnik dogovarjati 60 dnevni rok plačila, za poravnavo vseh ostalih obveznosti pa najmanj 30 dnevni plačilni rok. Plačilni rok prične teči z dnem, ko neposredni proračunski uporabnik prejme listino, ki je podlaga za izplačilo. Če je na računu ali situaciji določen plačilni rok, ki je v nasprotju s tem odlokom, se plača obveznost v roku in na način kot je določen s tem odlokom.
8. člen
(prerazporejanje pravic porabe)
O prerazporeditvah pravic porabe v posebnem delu proračuna med glavnimi programi v okviru področja proračunske porabe odloča na predlog neposrednega uporabnika župan.
Med izvrševanjem proračuna se lahko s sklepom župana o prerazporeditvi odpre nov konto oziroma poveča obseg sredstev na kontu za izdatke ali se odpre nova proračunska postavka, če pri načrtovanju proračuna ni bilo mogoče predvideti prejemnika proračunskih sredstev ali način izvedbe projektov in v primeru pridobitve namenskih prejemkov. Nov konto se odpre v okviru že odprte proračunske postavke ali pa se odpre nova proračunska postavka v okviru sredstev posameznega področja proračunske porabe.
Osnova za prerazporejanje pravic porabe je zadnji sprejeti proračun, spremembe proračuna ali rebalans proračuna.
9. člen
Presežek prihodkov nad odhodki, ugotovljen na dan 31. 12. 2008, se izloči v sklad za posebne namene, in se s sklepom župana prenese v proračun leta 2009.
10. člen
(največji dovoljeni obseg prevzetih obveznosti v breme proračunov prihodnjih let)
Neposredni uporabnik lahko v tekočem letu razpiše javno naročilo za celotno vrednost projekta, ki je vključen v načrt razvojnih programov, če so zanj načrtovane pravice porabe na proračunskih postavkah v sprejetem proračunu.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za investicijske odhodke in investicijske transfere ne sme presegati 70% pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika, od tega:
– v letu 2010 40% navedenih pravic porabe in
– v ostalih prihodnjih letih 30% navedenih pravic porabe.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za blago in storitve in za tekoče transfere, ne sme presegati 25% pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
Omejitve iz drugega in tretjega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti za dobavo elektrike, telefona, vode, komunalnih storitev in drugih storitev, potrebnih za operativno delovanje neposrednih uporabnikov.
Prevzete obveznosti iz drugega in tretjega odstavka tega člena se načrtujejo v finančnem načrtu neposrednega uporabnika in načrtu razvojnih programov.
11. člen
(spreminjanje načrta razvojnih programov)
Župan lahko spreminja vrednost projektov v načrtu razvojnih programov. Projekte, katerih vrednost se spremeni za več kot 20% oziroma max. v vrednosti 50.000 EUR, mora predhodno potrditi občinski svet.
Projekti za katere se zaradi prenosa plačil v tekoče leto, zaključek financiranja prestavi iz predhodnega v tekoče leto, se uvrstijo v načrt razvojnih programov po uveljavitvi proračuna.
Novi projekti se uvrstijo v načrt razvojnih programov na podlagi odločitve občinskega sveta.
12. člen
(proračunska rezerva)
Sredstva proračunske rezerve se v letu 2009 oblikujejo v višini 204.360 EUR.
Na predlog za finance pristojnega organa občinske uprave odloča o uporabi sredstev proračunske rezerve za namene iz drugega odstavka 49. člena ZJF župan in o tem poroča občinskemu svetu.
13. člen
(splošna proračunska rezervacija)
Med odhodki proračuna je predvidena splošna proračunska rezervacija v višini 22.470 EUR kot nerazporejeni del proračunskih prejemkov za nepredvidene namene, za katere v proračunu niso zagotovljena sredstva ali za namene, za katere niso zagotovljena sredstva v zadostni višini. O uporabi sredstev splošne proračunske rezervacije v višini do 10.000 EUR odloča župan in o tem poroča občinskemu svetu.
14. člen
Če se med proračunskim letom zaradi nastanka novih obveznosti za proračun ali spremenjenih gospodarskih gibanj povečajo izdatki ali zmanjšajo prejemki proračuna lahko župan za največ 45 dni zadrži izvajanje posameznih izdatkov tako, da:
– ustavi prevzemanje obveznosti,
– predlaga podaljšanje pogodbenih rokov plačil,
– ustavi prerazporejanje proračunskih sredstev, potrebno zaradi prevzemanja obveznosti.
4. POSEBNOSTI UPRAVLJANJA IN PRODAJE STVARNEGA IN FINANČNEGA PREMOŽENJA OBČINE
15. člen
Župan lahko na prošnjo dolžnika odpiše oziroma delno odpiše plačilo dolga do višine 5.000 EUR, če bi bili stroški postopka izterjave v nesorazmerju z višino terjatve in o tem polletno poroča občinskemu svetu.
16. člen
Posredni in neposredni uporabniki proračunskih sredstev so dolžni pristojnim organom občinske uprave predložiti program dela in finančni načrt za leto 2009, ki je usklajen s proračunom v 30 dneh po sprejemu proračuna. Prav tako so dolžni posredovati poročila o realizaciji programov in o porabi sredstev po namenih za preteklo leto do 28. 2. 2009.
17. člen
Neposredni in posredni uporabniki proračuna so dolžni pri porabi proračunskih sredstev za nabavo blaga, oddajo gradenj in naročanje storitev upoštevati določila Zakona o javnih naročilih. Neposredni uporabniki pa so pri porabi proračunskih sredstev dolžni upoštevati Pravilnik o postopkih oddaje naročil male vrednosti, ki ga izda župan.
18. člen
Krajevne skupnosti na območju Občine Rogaška Slatina smejo brez predhodnega soglasja župana sklepati pravne posle do višine 9.000 EUR.
5. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA
19. člen
(obseg zadolževanja občine)
Za kritje presežkov odhodkov nad prihodki v bilanci prihodkov in odhodkov, presežkov izdatkov nad prejemki v računu finančnih terjatev in naložb ter odplačilo dolgov v računu financiranja se občina za proračun leta 2009 lahko zadolži do zakonsko določene višine.
20. člen
(obseg zadolževanja javnih zavodov in javnih podjetij)
Javna podjetja in javni zavodi, katerih ustanoviteljica je Občina Rogaška Slatina, se lahko zadolžujejo do zakonsko dovoljenih obsegov le s soglasjem občine. O dajanju soglasij k zadolževanju odloča občinski svet. Izdana soglasja občine se ne štejejo v največji obseg možnega zadolževanja občine.
6. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
21. člen
V obdobju začasnega financiranja Občine Rogaška Slatina v letu 2009, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep o določitvi začasnega financiranja.
22. člen
Vsi uporabniki proračunskih sredstev so dolžni občini predložiti finančne načrte za leto 2009 ne glede na to, ali se v celoti ali delno financirajo iz proračuna in zaključne račune v skladu z zakonodajo.
23. člen
Ta odlok začne veljati 1. 1. 2009.
Št. 0320-0009/2008-02
Rogaška Slatina, dne 26. novembra 2008
Župan
Občine Rogaška Slatina
mag. Branko Kidrič l.r.