Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (ZLS-UPB2, Uradni list RS, št. 94/07), 29. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00, 79/01, 30/02, 56/02 – ZJU, 127/06 – ZJZP in 14/07 – ZSPDPO) in 16. člena Statuta Občine Braslovče (Uradni list RS, št. 37/99, 55/00 in 16/03) je Občinski svet Občine Braslovče na 17. redni seji dne 17. 12. 2008 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Braslovče za leto 2009
1. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
S tem odlokom se za Občino Braslovče za leto 2009 določajo proračun, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine (v nadaljnjem besedilu: proračun)
2. VIŠINA SPLOŠNEGA DELA PRORAČUNA IN STRUKTURA POSEBNEGA DELA PRORAČUNA
2. člen
V splošnem delu proračuna so prikazani prejemki in izdatki po ekonomski klasifikaciji do ravni kontov.
Splošni del proračuna na ravni podskupin kontov se določa v naslednjih zneskih:
------------------------------------------------------------
Skupina/Podskupina Besedilo v eurih
Kontov
Proračun
leta 2009
------------------------------------------------------------
A. BILANCA PRIHODKOV IN
ODHODKOV
I. SKUPAJ PRIHODKI 4.230.121
(70+71+72+73+74)
TEKOČI PRIHODKI (70+71) 3.376.324
70 DAVČNI PRIHODKI 2.980.859
(700+703+704+706)
700 Davki na dohodek in 2.618.399
dobiček
703 Davki na premoženje 190.310
704 Domači davki na blago in 172.150
storitve
706 Drugi davki
71 NEDAVČNI PRIHODKI 395.465
(710+711+712+713+714)
710 Udeležba na dobičku in 57.905
dohodki od premoženja
711 Takse in pristojbine 5.200
712 Denarne kazni 6.300
713 Prihodki od prodaje 6.300
blaga in storitev
714 Drugi nedavčni prihodki 319.760
72 KAPITALSKI PRIHODKI 160.530
(720+721+722)
720 Prihodki od podaje 75.930
osnovnih sredstev
721 Prihodki od prodaje 0
zalog
722 Prihodki od prodaje 84.600
zemljišč in neopredmetenih
dolgoročnih sredstev
73 PREJETE DONACIJE (730+731) 0
730 Prejete donacije iz 0
domačih virov
731 Prejete donacije iz 0
tujine
74 TRANSFERNI PRIHODKI (740) 693.267
740 Transferni prihodki iz 287.141
drugih javnofinančnih
institucij
741 Prejeta sredstva iz 406.126
državnega proračuna iz
sredstev proračuna EU
II. SKUPAJ ODHODKI 4.689.049
(40+41+42+43)
40 TEKOČI ODHODKI 1.075.185
(400+401+402+403+409)
400 Plače in drugi izdatki 242.260
zaposlenim
401 Prispevki delodajalcev 37.380
za socialno varnost
402 Izdatki za blago in 671.045
storitve
403 Plačila domačih obresti 69.500
409 Rezerve 55.000
41 TEKOČI TRANSFERI 1.164.326
(410+411+412+413+414)
410 Subvencije 31.275
411 Transferi posameznikom 747.714
in gospodinjstvom
412 Transferi neprofitnim 133.494
org. in ustanovam
413 Drugi tekoči domači 251.843
transferi
414 Tekoči transferi v 0
tujino
42 INVESTICIJSKI ODHODKI (420) 1.033.377
420 Nakup in gradnja 1.033.377
osnovnih sredstev
43 INVESTICIJSKI TRANSFERI 1.416.161
(431+432)
431 Investicijski transferi 387.950
pravnim in fizičnim osebam,
ki niso proračunski upor.
432 Investicijski transferi 1.028.211
proračunskim uporabnikom
III. PRORAČUNSKI –458.928
PRIMANJKLJAJ I.-II.
B. RAČUN FINANČNIH TERJATEV
IN NALOŽB
75 IV. PREJETA VRAČILA DANIH 348
POSOJIL IN PRODAJA
KAPITALSKIH DELEŽEV
(750+751+752)
750 Prejeta vračila danih 0
posojil
751 Prodaja kapitalskih 0
deležev
752 Kupnine iz naslova 348
privatizacije
44 V. DANA POSOJILA IN
POVEČANJE KAPITALSKIH
DELEŽEV (440+441+442+443)
440 Dana posojila
441 Povečanje kapitalskih
deležev
442 Poraba sredstev kupnin
iz naslova privatizacije
443 Povečanje namenskega
premoženja v javnih skladih
in drugih osebah j.p.
VI. PREJETA MINUS DANA 348
POSOJILA IN SPREMEMBE
KAPITALSKIH DELEŽEV (IV.-V.)
C. RAČUN FINANCIRANJA
50 VII. ZADOLŽEVANJE (500) 401.070
500 Domače zadolževanje 401.070
55 VIII. ODPLAČILA DOLGA (550)
550 Odplačila domačega dolga 81.790
IX. POVEČANJE (ZMANJŠANJE) –139.300
SREDSTEV NA RAČUNIH
(I.+IV.+VII.-II.-V-VIII.)
X. NETO ZADOLŽEVANJE (VII.- 319.280
VIII.)
XI. NETO FINANCIRANJE 458.928
(VI.+VII.-VIII.-IX.)
XII. STANJE SREDSTEV 139.300
NA RAČUNIH DNE 31.12.
PRETEKLEGA LETA (ocena)
------------------------------------------------------------
Posebni del proračuna sestavljajo finančni načrti neposrednih uporabnikov, ki so razdeljeni na naslednje programske dele: področja proračunske porabe, glavne programe in podprograme, predpisane s programsko klasifikacijo izdatkov občinskih proračunov. Podprogram je razdeljen na proračunske postavke, te pa na podskupine kontov in konte, določene s predpisanim kontnim načrtom.
Posebni del proračuna na ravni proračunskih postavk-kontov in načrt razvojnih programov sta prilogi k temu odloku in se objavita na spletnih straneh Občine Braslovče.
3. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
3. člen
Proračun se izvršuje na ravni proračunske postavke-podkonta.
4. člen
Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov, določenih v prvem stavku prvega odstavka 43. člena ZJF, tudi naslednji prihodki: pristojbina za vzdrževanje gozdnih cest, požarna taksa, prispevek za priključitev na javni vodovodni sistem, prispevek za priključitev na javni kanalizacijski sistem in druge predpisane namenske dajatve.
Če se v tekočem letu v proračun vplača namenski prejemek, ki zahteva sorazmeren namenski izdatek, ki v proračunu ni izkazan ali ni izkazan v zadostni višini, se v višini dejanskih prejemkov poveča obseg izdatkov in proračun.
Pravice porabe sredstev, ki so izkazane na proračunskih postavkah za usklajevanje plačnih nesorazmerij, ki niso porabljene v tekočem letu, se prenesejo v naslednje leto za isti namen.
5. člen
Župan odloča o prerazporeditvah pravic porabe v posebnem delu proračuna pri posameznem neposrednem uporabniku med glavnimi programi v okviru posameznega področja proračunske porabe.
Osnova za prerazporejanje pravic porabe je zadnji sprejeti proračun, spremembe proračuna ali rebalans proračuna.
Župan s poročilom o izvrševanju proračuna v mesecu juliju in z zaključnim računom poroča občinskemu svetu o veljavnem proračunu za leto 2009 in o njegovi realizaciji.
6. člen
Neposredni uporabnik lahko v tekočem letu razpiše javno naročilo za celotno vrednost projekta, ki je vključen v načrt razvojnih programov, če so zanj načrtovane pravice porabe na proračunskih postavkah v sprejetem proračunu.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za blago in storitve in za tekoče transfere ne sme presegati 70% pravic porabe po sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
Omejitve iz tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami in prevzemanje obveznosti za dobavo elektrike, telefona, vode, komunalnih storitev in drugih storitev, potrebnih za operativno delovanje neposrednih uporabnikov.
Prevzete obveznosti iz tega člena se načrtujejo v finančnem načrtu neposrednega uporabnika in načrtu razvojnih programov.
7. člen
Župan lahko spreminja vrednost projektov v načrtu razvojnih programov. Projekte, katerih vrednost se spremeni za več kot 20% mora predhodno potrditi občinski svet.
Projekti, za katere se zaradi prenosa plačil v tekoče leto, zaključek financiranja prestavi iz predhodnega v tekoče leto, se uvrstijo v načrt razvojnih programov uveljavljenega proračuna.
Novi projekti se uvrstijo v načrt razvojnih programov na podlagi odločitve občinskega sveta.
8. člen
Proračunski skladi so: poračun proračunske rezerve, oblikovane po ZFJ. V proračunsko rezervo občine se v letu 2009 izloči 45.000,00 EUR, oziroma največ do 1,5% prejemkov proračuna. Rezerva se uporablja za financiranje izdatkov za odpravo posledic naravnih nesreč in drugih nesreč, ki jih povzročijo naravne sile in ekološke nesreče.
Župan odloča o uporabi sredstev proračunske rezerve do višine oblikovanih in razpoložljivih sredstev rezerv in o tem obvešča občinski svet pri polletnem izvrševanju proračuna in ob zaključnem računu.
9. člen
Med odhodki proračuna so planirana sredstva za splošno proračunsko rezervacijo v višini 10.000,00 EUR.
Sredstva splošne proračunske rezervacije so planirana za nepredvidene namene, za katere v proračunu niso zagotovljena sredstva ali za namene, za katere se med letom izkaže, da niso zagotovljena sredstva v zadostnem obsegu, ker jih pri pripravi proračuna ni bilo mogoče načrtovati. O uporabi sredstev splošne proračunske rezervacije odloča župan.
4. POSEBNOSTI UPRAVLJANJA IN PRODAJE STVARNEGA IN FINANČNEGA PREMOŽENJA DRŽAVE
10. člen
Če so izpolnjeni pogoji iz tretjega odstavka 77. člena ZJF, lahko župan v letu 2009 odpiše dolgove, ki jih imajo dolžniki do občine, in sicer največ do skupne višine 200,00 EUR.
11. člen
Za izvrševanje proračuna je kot odredbodajalec odgovoren župan občine.
5. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA
12. člen
Zaradi kritja presežkov odhodkov nad prihodki v bilanci prihodkov in odhodkov, presežkov izdatkov nad prejemki v računu finančnih terjatev in naložb ter odplačila dolgov v računu financiranja se občina za proračun leta 2009 lahko zadolži do višine 401.070,00 EUR.
13. člen
Javna podjetja in javni zavodi, katerih ustanoviteljica je občina, se v letu 2009 ne smejo zadolževati, prav tako Občina Braslovče v letu 2009 ne bo izdajala poroštev.
6. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
14. člen
V obdobju začasnega financiranja Občine Braslovče v letu 2010, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep o določitvi začasnega financiranja.
15. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 410/02/08
Braslovče, dne 17. decembra 2008
Župan
Občine Braslovče
Marko Balant l.r.