Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – ZLS-UPB2 in 76/08), 29. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00, 79/01, 30/02, 110/02 ZTD-B, 56/02 ZJU, 127/06 ZJZP in 14/07 ZSPDPO) in17. člena Statuta Občine Majšperk (Uradni list RS, št. 23/99 in 92/03) je Občinski svet Občine Majšperk na 20. redni seji dne 18. 12. 2008 na predlog županje sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Majšperk za leto 2009
1. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
S tem odlokom se za Občino Majšperk za leto 2009 določajo proračun, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja občine.
2. člen
S proračunom se zagotavljajo sredstva za financiranje nalog, ki jih v skladu z ustavo in zakonom opravlja Občina Majšperk.
Za izvrševanje proračuna je županja odgovorna občinskemu svetu. Odredbodajalec za sredstva občinskega proračuna je županja, oziroma od nje pooblaščena oseba.
2. VIŠINA PRORAČUNA
3. člen
Proračun Občine Majšperk za leto 2009 se določa v višini 5.644.776 EUR.
V splošnem delu proračuna so prikazani prejemki in izdatki po ekonomski klasifikaciji.
Splošni del proračuna na ravni podskupin trimestnih kontov se določa v naslednjih zneskih:
------------------------------------------------------------
A) BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV v EUR
------------------------------------------------------------
Skupina/Podskupina kontov Proračun leta
2009
------------------------------------------------------------
I. SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+73+74) 5.644.776
TEKOČI PRIHODKI 2.872.703
70 DAVČNI PRIHODKI 2.637.944
700 Davki na dohodek in dobiček 2.485.353
703 Davki na premoženje 29.020
704 Domači davki na blago in storitve 123.571
71 NEDAVČNI PRIHODKI 234.759
710 Udeležba na dobičku in dohodki od 167.003
premoženja
711 Takse in pristojbine 1.500
712 Globe in denarne kazni 1.756
713 Prihodki od prodaje blaga in 23.000
storitev
714 Drugi nedavčni prihodki 41.500
72 KAPITALSKI PRIHODKI 104.109
720 Prihodki od prodaje osnovnih 58.000
sredstev
722 Prihodki od prodaje zemljišč in 46.109
neopredmetenih dolgoročnih sredstev
73 PREJETE DONACIJE 20.000
730 Prejete donacije iz domačih virov 20.000
74 TRANSFERNI PRIHODKI 2.647.963
740 Transferni prihodki iz drugih 460.604
javnofinančnih institucij
741 Prejeta sredstva iz državnega 2.187.359
proračuna iz sredstev proračuna
Evropske unije
II. SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43+45) 6.133.326
40 TEKOČI ODHODKI 958.333
400 Plače in drugi izdatki zaposlenim 196.125
401 Prispevki delodajalcev za socialno 28.604
varnost
402 Izdatki za blago in storitve 597.941
403 Plačila domačih obresti 84.162
409 Rezerve 51.500
41 TEKOČI TRANSFERI 1.036.874
411 Transferi posameznikom in 604.109
gospodinjstvom
412 Transferi neprofitnim 75.143
organizacijam in ustanovam
413 Drugi tekoči domači transferi 357.622
42 INVESTICIJSKI ODHODKI 3.996.255
420 Nakup in gradnja osnovnih sredstev 3.996.255
43 INVESTICIJSKI TRANSFERI 140.364
431 Investicijski transferi pravnim in 65.164
fizičnim osebam, ki niso proračunski
uporabniki
432 Investicijski transferi 75.200
proračunskim uporabnikom
III. PRORAČUNSKI PRESEŽEK (I.-II.) –488.550
(PRORAČUNSKI PRIMANJKLJAJ)
------------------------------------------------------------
B) RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB
------------------------------------------------------------
IV. PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN 0
PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV
(750+751+752)
75 PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL 0
750 Prejeta vračila danih posojil 0
------------------------------------------------------------
C) RAČUN FINANCIRANJA
------------------------------------------------------------
VII. ZADOLŽEVANJE (500+501) 0
50 ZADOLŽEVANJE 0
500 Domače zadolževanje 0
VIII. ODPLAČILA DOLGA (550+551) 111.410
55 ODPLAČILA DOLGA 111.410
550 Odplačila domačega dolga 111.410
IX. SPREMEMBA STANJA SREDSTEV NA RAČUNU –599.960
(I.+IV+VII.-II.-V.-VIII.)
X. NETO ZADOLŽEVANJE (VII.-VIII.) –111.410
XI. NETO FINANCIRANJE (VI.+ X.-IX.) 488.550
------------------------------------------------------------
STANJE SREDSTEV NA RAČUNIH DNE 31.12. 600.000
PRETEKLEGA LETA
------------------------------------------------------------
Posebni del proračuna sestavljajo finančni načrti neposrednih uporabnikov, ki so razdeljeni na naslednje programske dele: področja proračunske porabe, glavne programe in podprograme, predpisane s programsko klasifikacijo izdatkov občinskih proračunov. Podprogram je razdeljen na proračunske postavke, te pa na podskupine kontov in konte, določene s predpisanim kontnim načrtom.
Posebni del proračuna do ravni proračunskih postavk – kontov in načrt razvojnih programov sta prilogi k temu odloku in se objavita na spletni strani Občine Majšperk.
Načrt razvojnih programov sestavljajo projekti.
3. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
4. člen
Proračun se izvršuje na ravni proračunske postavke – podkonta.
Sredstva občinskega proračuna se delijo med letom enakomerno med vse uporabnike v okviru doseženih prihodkov, če ni z zakonom ali posebnim aktom občinskega sveta določeno drugače.
Uporabniki sredstev občinskega proračuna morajo izvrševati svoje naloge v mejah sredstev, ki so jim odobrena z občinskim proračunom in za namene, ki so opredeljeni v posebnem delu proračuna.
5. člen
V sredstva proračunske rezerve se izloča del skupno doseženih letnih prejemkov proračuna v višini, ki je določena s proračunom, vendar največ do višine 1,5% prejemkov proračuna. Proračunska rezerva se v letu 2009 oblikuje v višini 40.000,00 EUR. O uporabi sredstev rezerv za namene iz drugega odstavka 49. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00, 79/01, 30/02, 110/02 ZTD-B in 56/02 ZJU, v nadaljevanju ZJF) odloča županja, do višine 35.000,00 EUR in o tem pisno obvešča občinski svet.
V proračunu se oblikujejo sredstva splošne proračunske rezervacije, ki se uporabljajo za nepredvidene namene ali za namene za katere se med letom izkaže, da niso zagotovljena sredstva v zadostnem obsegu. O uporabi sredstev proračunske rezervacije odloča županja. Sredstva proračunske rezervacije ne smejo presegati 2% prihodkov proračuna. Proračunska rezervacija se v letu 2009 oblikuje v višini 11.500,00 EUR.
6. člen
Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov, določenih v prvem stavku prvega odstavka 43. člena ZJF, tudi:
– prihodki požarne takse po 59. členu Zakona o varstvu pred požarom (Uradni list RS, št. 71/93, 87/01, 110/02 ZGO-1 in 105/06), ki se uporabijo za namen, določen v tem zakonu,
– prejeta sredstva za sofinanciranje projektov,
– okoljska dajatev za onesnaževanje okolja zaradi odvajanja odpadnih voda in
– okoljska dajatev zaradi odlaganja odpadkov.
Namenski prejemki, ki v tekočem letu ne bodo porabljeni, se bodo prenesli v naslednje leto, za namene za katere so opredeljeni.
7. člen
O prerazporeditvi pravic porabe v posebnem delu proračuna med proračunskimi uporabniki in področji proračunske porabe ter med glavnimi programi v okviru področja proračunske porabe odloča na predlog neposrednega uporabnika županja.
Osnova za prerazporeditev pravic porabe je zadnji sprejeti proračun, spremembe proračuna ali rebalans proračuna. Za prerazporejanje morajo obstajati objektivni razlogi, ki se uskladijo z uporabniki; prerazporejanje ne sme ogrožati izvajanja nalog, za katera so bila sredstva zagotovljena. Zgornja meja prerazporeditve je 10% načrtovanih sredstev proračuna.
Županja v mesecu juliju in po preteku proračunskega leta poroča občinskemu svetu o veljavnem proračunu za leto 2009 in njegovi realizaciji. Posebej morajo biti pojasnjene sprejete prerazporeditve v primerjavi s sprejetim proračunom.
8. člen
Pri izvrševanju načrta razvojnih programov lahko županja med letom spreminja načrtovane vrednosti posameznega projekta do 20% brez spremembe investicijske dokumentacije. Prav tako lahko županja uvrsti v sprejeti načrt razvojnih programov nove projekte s tem, da mora investicijsko dokumentacijo predhodno potrditi občinski svet. Spremembo investicijske dokumentacije lahko potrdi županja.
9. člen
Županja lahko izvede javno naročilo za celotno vrednost projekta, ki je vključen v načrt razvojnih projektov in so zanj načrtovane pravice porabe v sprejetem proračunu ter bo zahteval plačilo v prihodnjih letih.
Skupni obseg prevzetih obveznosti, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih ne sme presegati 70% pravic porabe sredstev namenjenih za investicijske odhodke v sprejetem proračunu za leto 2009.
Skupni obseg prevzetih obveznosti, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za blago in storitve in za tekoče transfere, ne sme presegati 25% pravic porabe v sprejetem proračunu za leto 2009.
Omejitve iz prvega in drugega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami in prevzemanje obveznosti za dobavo elektrike, telefona, vode, komunalnih storitev in drugih storitev, potrebnih za operativno delovanje neposrednih uporabnikov.
Prevzete obveznosti iz drugega in tretjega odstavka tega člena se načrtujejo v finančnem načrtu neposrednega uporabnika in načrtu razvojnih programov.
10. člen
Županja je pooblaščena, da odloča o likvidnostnem zadolževanju do višine 5% zadnjega sprejetega proračuna, če se zaradi neenakomernega pritekanja prejemkov izvrševanje proračuna ne more uravnovesiti.
Županja odloča o začasni vezavi tekočih likvidnostnih proračunskih sredstev, ali pa za to pooblasti druge osebe odgovorne za finančno poslovanje.
11. člen
Županja lahko dolžniku do višine 210 EUR odpiše oziroma delno odpiše plačilo dolga v skladu s pogoji iz 77. člena ZJF.
4. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE
12. člen
Za realizacijo obveznosti občinskega proračuna iz naslova investicij se lahko Občina Majšperk zadolži v skladu z Zakonom o financiranju občin (Uradni list RS, št. 123/06). Pogodbe o najetju posojila sklene županja Občine Majšperk.
V skladu z Zakonom o financiranju občin se javna podjetja in javni zavodi ne morejo zadolžiti brez soglasja ustanovitelja.
5. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
13. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 410-90/2008
Majšperk, dne 18. decembra 2008
Županja
Občine Majšperk
dr. Darinka Fakin l.r.