Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 100/05 in 60/07), 29. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00, 79/01, 30/02, 56/02 – ZJU, 127/06 – ZJZP in 14/07 – ZSPDPO) in 16., 96. in 102. člena Statuta Občine Grad (Uradni list RS, št. 56/99, 12/00, 24/01 in 02/06) je Občinski svet Občine Grad na 17. redni seji dne 18. 12. 2008 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Grad za leto 2009
1. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
(vsebina odloka)
S tem odlokom se za Občino Grad za leto 2009 določajo proračun, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine (v nadaljnjem besedilu: proračun).
2. VIŠINA SPLOŠNEGA DELA PRORAČUNA IN STRUKTURA POSEBNEGA DELA PRORAČUNA
2. člen
(sestava proračuna in višina splošnega dela proračuna)
V splošnem delu proračuna so prikazani prejemki in izdatki po ekonomski klasifikaciji do ravni kontov.
Splošni del proračuna se na ravni podskupin kontov določa v naslednjih zneskih:
v eurih
A) BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV
------------------------------------------
Skupina/Podskupina Proračun
kontov/Konto/Podkonto leta
2009
------------------------------------------
I. SKUPAJ PRIHODKI 3.532.815
(70+71+72+73+74)
TEKOČI PRIHODKI (70+71) 1.958.543
70 DAVČNI PRIHODKI 1.518.143
700 Davki na dohodek in 1.416.123
dobiček
703 Davki na premoženje 92.020
704 Domači davki na blago 10.000
in storitve
706 Drugi davki
71 NEDAVČNI PRIHODKI 440.400
710 Udeležba na dobičku in 15.700
dohodki od premoženja
711 Takse in pristojbine 3.000
712 Globe in druge denarne
kazni
713 Prihodki od prodaje 270.000
blaga in storitev
714 Drugi nedavčni 151.700
prihodki
72 KAPITALSKI PRIHODKI 100.000
720 Prihodki od prodaje
osnovnih sredstev
721 Prihodki od prodaje
zalog
722 Prihodki od prodaje 100.000
zemljišč in neopredmetenih
dolgoročnih sredstev
73 PREJETE DONACIJE 4.000
730 Prejete donacije iz 4.000
domačih virov
731 Prejete donacije iz
tujine
74 TRANSFERNI PRIHODKI 1.470.272
740 Transferni prihodki iz 289.632
drugih javnofinančnih
institucij
741 Prejeta sredstva iz 1.180.640
državnega proračuna iz
sredstev proračuna
Evropske unije
78 PREJETA SREDSTVA IZ
EVROPSKE UNIJE
787 Prejeta sredstva od
drugih evropskih
institucij
II. SKUPAJ ODHODKI 3.462.259
(40+41+42+43)
40 TEKOČI ODHODKI 1.019.114
400 Plače in drugi izdatki 234.660
zaposlenim
401 Prispevki delodajalcev 34.223
za socialno varnost
402 Izdatki za blago in 705.231
storitve
403 Plačila domačih 35.000
obresti
409 Rezerve 10.000
41 TEKOČI TRANSFERI 567.495
410 Subvencije 10.000
411 Transferi posameznikom 336.100
in gospodinjstvom
412 Transferi neprofitnim 67.640
organizacijam in ustanovam
413 Drugi tekoči domači 153.755
transferi
414 Tekoči transferi v
tujino
42 INVESTICIJSKI ODHODKI 1.831.651
420 Nakup in gradnja 1.831.651
osnovnih sredstev
43 INVESTICIJSKI TRANSFERI 44.000
431 Investicijski
transferi pravnim in
fizičnim osebam, ki niso
proračunski uporabniki
432 Investicijski 44.000
transferi proračunskim
uporabnikom
III. PRORAČUNSKI PRESEŽEK (I.- 70.556
II.) (PRORAČUNSKI
PRIMANJKLJAJ)
------------------------------------------
B) RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB
------------------------------------------
IV. PREJETA VRAČILA DANIH 1.022
POSOJIL IN PRODAJA
KAPITALSKIH DELEŽEV
(750+751+752)
75 PREJETA VRAČILA DANIH 1.022
POSOJIL
750 Prejeta vračila danih 1.022
posojil
751 Prodaja kapitalskih
deležev
752 Kupnine iz naslova
privatizacije
V. DANA POSOJILA IN POVEČANJE
KAPITALSKIH DELEŽEV
(440+441+442+443)
44 DANA POSOJILA IN POVEČANJE
KAPITALSKIH DELEŽEV
440 Dana posojila
441 Povečanje kapitalskih
deležev in finančnih
naložb
442 Poraba sredstev kupnin
iz naslova privatizacije
443 Povečanje namenskega
premoženja v javnih
skladih in drugih osebah
javnega prava, ki imajo
premoženje v svoji lasti
VI. PREJETA MINUS DANA 1.022
POSOJILA IN SPREMEMBE
KAPITALSKIH DELEŽEV (IV.-
V.)
------------------------------------------
C) RAČUN FINANCIRANJA
------------------------------------------
VII. ZADOLŽEVANJE (500)
50 ZADOLŽEVANJE
500 Domače zadolževanje
VIII.ODPLAČILA DOLGA (550) 75.000
55 ODPLAČILA DOLGA 75.000
550 Odplačila domačega 75.000
dolga
IX. POVEČANJE (ZMANJŠANJE) –3.422
SREDSTEV NA RAČUNIH
(I.+IV.+VII.-II.-V.-VIII.)
X. NETO ZADOLŽEVANJE (VII.- –75.000
VIII.)
XI. NETO FINANCIRANJE –70.556
(VI.+VII.-VIII.-IX.)
------------------------------------------
STANJE SREDSTEV NA RAČUNIH
DNE 31. 12. PRETEKLEGA
LETA
9009 Splošni sklad za drugo 3.422
------------------------------------------
Posebni del proračuna sestavljajo finančni načrti neposrednih uporabnikov, ki so razdeljeni na naslednje programske dele: področja proračunske porabe, glavne programe in podprograme, predpisane s programsko klasifikacijo izdatkov občinskih proračunov. Podprogram je razdeljen na proračunske postavke, te pa na podskupine kontov in konte ter podkonte, določene s predpisanim kontnim načrtom.
Posebni del proračuna do ravni proračunskih postavk – kontov in načrt razvojnih programov sta prilogi k temu odloku in se objavita na oglasni deski Občine Grad.
Načrt razvojnih programov sestavljajo projekti.
3. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
3. člen
(izvrševanje proračuna)
Proračun se izvršuje na ravni proračunske postavke – konta.
4. člen
(namenski prihodki in odhodki proračuna)
Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov, določenih v prvem stavku prvega odstavka 43. člena ZJF, tudi naslednji prihodki:
1. sofinanciranja občanov za investicije v komunalno infrastrukturo, ki se uporabijo skladno z namenom, določenim v pogodbah o sofinanciranju.
Namenska sredstva, ki niso bila porabljena v preteklem letu, se prenesejo v proračun tekočega leta.
5. člen
(prerazporejanje pravic porabe)
Osnova za prerazporejanje pravic porabe je zadnji sprejeti proračun, spremembe proračuna ali rebalans proračuna.
O prerazporeditvah pravic porabe v posebnem delu proračuna (finančnem načrtu neposrednega uporabnika) med glavnimi programi v okviru področja proračunske porabe odloča na predlog neposrednega uporabnika župan.
Župan s poročilom o izvrševanju proračuna v mesecu avgustu in konec leta z zaključnim računom poroča občinskemu svetu o veljavnem proračunu za leto 2009 in njegovi realizaciji.
6. člen
(največji dovoljeni obseg prevzetih obveznosti v breme proračunov prihodnjih let)
Neposredni uporabnik lahko v tekočem letu razpiše javno naročilo za celotno vrednost projekta, ki je vključen v načrt razvojnih programov, če so zanj načrtovane pravice porabe na proračunskih postavkah v sprejetem proračunu.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za investicijske odhodke in investicijske transfere ne sme presegati 50% pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika, od tega:
1. v letu 2010 25% navedenih pravic porabe in
2. v ostalih prihodnjih letih 25% navedenih pravic porabe.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za blago in storitve in za tekoče transfere, ne sme presegati 25% pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
Omejitve iz prvega in drugega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami, razen če na podlagi teh pogodb lastninska pravica preide oziroma lahko preide iz najemodajalca na najemnika, in prevzemanje obveznosti za dobavo elektrike, telefona, vode, komunalnih storitve in drugih storitev, potrebnih za operativno delovanje neposrednih uporabnikov.
Prevzete obveznosti iz drugega in tretjega odstavka tega člena se načrtujejo v finančnem načrtu neposrednega uporabnika in načrtu razvojnih programov.
7. člen
(spreminjanje načrta razvojnih programov)
Župan lahko spreminja vrednost projektov v načrtu razvojnih programov. Projekte, katerih vrednost se spremeni za več kot 20% mora predhodno potrditi občinski svet.
Projekti, za katere se zaradi prenosa plačil v tekoče leto, zaključek financiranja prestavi iz predhodnega v tekoče leto, se uvrstijo v načrt razvojnih programov po uveljavitvi proračuna.
Novi projekti se uvrstijo v načrt razvojnih programov na podlagi odločitve občinskega sveta.
8. člen
(proračunski skladi)
Proračunski skladi so:
1. proračunska rezerva, oblikovana po ZJF.
Proračunska rezerva se v letu 2009 oblikuje v višini 5.000 eurov.
Na predlog za finance pristojnega organa občinske uprave odloča o uporabi sredstev proračunske rezerve za namene iz drugega odstavka 49. člena ZJF do višine 5.000 eurov župan in o tem s pisnimi poročili obvešča občinski svet.
4. POSEBNOSTI UPRAVLJANJA IN PRODAJE STVARNEGA IN FINANČNEGA PREMOŽENJA DRŽAVE
9. člen
(odpis dolgov)
Če so izpolnjeni pogoji iz tretjega odstavka 77. člena ZJF, lahko župan v letu 2009 odpiše dolgove, ki jih imajo dolžniki do občine, in sicer največ do skupne višine 100 eurov.
5. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA
10. člen
(obseg zadolževanja občine in izdanih poroštev občine)
Zaradi kritja presežkov odhodkov nad prihodki v bilanci prihodkov in odhodkov, presežkov izdatkov nad prejemki v računu finančnih terjatev in naložb ter odplačila dolgov v računu financiranja se občina za proračun leta 2009 lahko zadolži do višine 100.000 eurov.
Obseg poroštev občine za izpolnitev obveznosti javnih zavodov, javnih skladov in javnih agencij ter javnih podjetij, katerih ustanoviteljica je Občina Grad, v letu 2009 ne sme preseči skupne višine glavnic 100.000 eurov.
11. člen
(obseg zadolževanja in izdanih poroštev posrednih uporabnikov občinskega proračuna, in javnih podjetij, katerih ustanoviteljica je občina ter pravnih oseb, v katerih ima občina neposredno ali posredno prevladujoč vpliv na upravljanje)
Posredni uporabniki občinskega proračuna, javna podjetja, katerih ustanoviteljica je občina ter druge pravne osebe, v katerih ima občina neposredno ali posredno prevladujoč delež, se lahko v letu 2009 zadolžijo do skupne višine 0 eurov.
Posredni uporabniki občinskega proračuna, javna podjetja, katerih ustanoviteljica je občina ter druge pravne osebe, v katerih ima občina neposredno ali posredno prevladujoč delež, lahko v letu 2009 izdajo poroštva do skupne višine glavnic 0 eurov.
12. člen
(obseg zadolževanja občine za upravljanje z dolgom občinskega proračuna)
Za potrebe upravljanja občinskega dolga se občina lahko zadolži do višine 0 eurov.
6. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
13. člen
(začasno financiranje v letu 2010)
V obdobju začasnega financiranja Občine Grad v letu 2010, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep o določitvi začasnega financiranja.
14. člen
(uveljavitev odloka)
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije, uporablja pa se od 1. 1. 2009 dalje.
Št. 410-1213/08-OS
Grad, dne 18. decembra 2008
Župan
Občine Grad
Daniel Kalamar l.r.