Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93 in dopolnitve), 29. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00, 79/01, 30/02, 56/03 – ZJU in 110/02 – ZDT-B) in Statuta Občine Bloke (Uradni list RS, št. 65/07) je Občinski svet Občine Bloke na 13. redni seji dne 18. 12. 2008 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Bloke za leto 2009
1. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
S tem odlokom se za proračun Občine Bloke za leto 2009 določajo proračun, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine (v nadaljnjem besedilu: proračun).
2. VIŠINA SPLOŠNEGA DELA PRORAČUNA IN STRUKTURA POSEBNEGA DELA PRORAČUNA
2. člen
V splošnem delu proračuna so prikazani prejemki in izdatki po ekonomski klasifikaciji do ravni kontov.
Splošni del proračuna se na ravni podskupin kontov določa v naslednjih zneskih:
------------------------------------------------------------
A. BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV
------------------------------------------------------------
Skupina /Podskupina kontov/ €
------------------------------------------------------------
I. SKUPAJ PRIHODKI 2.067.917
TEKOČI PRIHODKI (70+71) 1.406.209
70 DAVČNI PRIHODKI 1.284.939
700 davek na dohodek in dobiček 1.091.147
703 davki na premoženje 130.479
704 domači davki na blago in storitve 63.313
71 NEDAVČNI PRIHODKI 121.270
710 udeležba na dobičku in dohodki od 21.270
premoženja
711 takse in pristojbine 500
712 globe in druge denarne kazni 700
713 prihodki od prodaja blaga in storitev 44.100
714 drugi nedavčni prihodki 54.700
72 KAPITALSKI PRIHODKI 37.700
720 prihodki od prodaje osnovnih sredstev 5.700
722 prihodki od prodaja zemljišč in 32.000
neopredmetenih sredstev
74 TRANSFERNI PRIHODKI 624.008
740 transferni prihodki iz drugih 624.008
javnofinančnih institucij
II. SKUPAJ ODHODKI 2.187.105
40 TEKOČI ODHODKI 562.771
400 plače in drugi izdatki zaposlenim 121.460
401 prispevki delodajalcev za socialno 21.444
varnost
402 izdatki za blago in storitve 394.686
403 plačila domačih obresti 103
409 rezerve 25.078
41 TEKOČI TRANSFERI 563.313
410 subvencije 45.000
411 transferi posameznikom in 233.568
gospodinjstvom
412 transferi neprofitnim organizacijam in 38.041
ustanovam
413 drugi domači tekoči transferi 246.704
42 INVESTICIJSKI ODHODKI 961.021
420 nakup in gradnja osnovnih sredstev 961.021
43 INVESTICIJSKI TRANSFERI 100.000
431 Investicijski transferi pravnim in 100.000
fizičnim osebam, ki niso proračunski
uporabniki
III. PRORAČUNSKI PRESEŽEK ali PRIMANJKLJAJ –119.188
(I.-II.)
------------------------------------------------------------
B. RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB
------------------------------------------------------------
75 IV. PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN 719
PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV
750 prejeta vračila danih posojil
751 prodaja kapitalskih deležev
752 kupnine iz naslova privatizacije 719
44 V. DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH
DELEŽEV
440 dana posojila
441 povečanje kapitalskih deležev in
naložb
442 poraba sredstev kupnin iz naslova
privatizacije
VI. PREJETA MINUS DANA POSOJILA IN 719
SPREMEM. KAP. DELEŽ. (IV.-V.)
VII. SKUPNI PRESEŽEK (PRIMANJKLJAJ) SALDKO –118.469
PREJETIH IN DANIH POSOJIL (I.+IV.)-
(II.+V.)
------------------------------------------------------------
C. RAČUN FINANCIRANJA
------------------------------------------------------------
50 ZADOLŽEVANJE
VIII.
500 domače zadolževanje
55 IX. ODPLAČILO DOLGA 668
550 odplačilo domačega dolga 668
X. NETO ZADOLŽEVANJE (VIII.-IX.) –668
XI. SPREMEMBA STANJA SREDSTEV NA RAČUNU –119.137
(III.+VI.+X)=(I.+IV.+VIII.)-
(II.+V.+IX.)
XII. STANJE SREDSTEV NA RAČUNU 31. 12. 2007 165.220
9009 splošni sklad za drugo 165.220
------------------------------------------------------------
Negativno stanje sredstev na računih leta 2009 bo pokrito iz ostanka sredstev na računu proračuna iz leta 2008.
Posebni del proračuna sestavljajo finančni načrti neposrednih uporabnikov, ki so razdeljeni na naslednje programske dele: področja proračunske porabe, glavne podprograme, predpisane s programsko klasifikacijo izdatkov občinskih proračunov. Podprogram je razdeljen na proračunske postavke, te pa na podskupine kontov in konte, določene s predpisanim kontnim načrtom.
Posebni del proračuna do ravni proračunskih postavk-podskupin kontov in načrt razvojnih programov sta prilogi k temu odloku.
3. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
3. člen
Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov, določenih v prvem stavku prvega odstavka 43. člena ZJF, tudi naslednji prihodki:
– prihodki požarne takse po 59. členu Zakona o varstvu pred požari (Uradni list RS, št. 71/93 in 87/01);
– prihodki od turistične takse;
– prihodki iz naslova okoljska dajatve za onesnaževanje okolja zaradi odlaganja odpadkov;
– prihodki iz naslova okoljska dajatve za onesnaževanje okolja zaradi odvajanja odpadnih voda;
– prihodki iz naslova takse za vzdrževanje gozdnih cest;
– prejemki iz državnega proračuna in drugih virov za določene namene;
– prispevki občanov za izgradnjo komunalne infrastrukture.
Namenska sredstva, ki niso bila porabljena v preteklem letu se prenesejo v proračun za tekoče leto.
4. člen
Osnova za prerazporejanje pravic porabe je zadnji sprejeti proračun, spremembe proračuna ali rebalans proračuna.
O prerazporeditvi pravic porabe v posebnem delu proračuna med glavnimi programi v okviru področja proračunske porabe odloča župan.
Župan s poročilom o izvrševanju proračuna v mesecu septembru in konec leta z zaključnim računom poroča občinskemu svetu o veljavnem proračunu za leto 2009 in njegovi realizaciji.
Župan odloča o razporeditvi sredstev splošne rezervacije.
Župan odloča o dinamiki porabe sredstev za tekočo porabo in likvidnostnem zadolževanju do višine 5% prihodkov zadnjega sprejetega proračuna.
5. člen
Proračunskim uporabnikom se sredstva tekočih transferov dodeljujejo mesečno oziroma v skladu s pogodbo. Če višina sredstev za posameznega proračunskega porabnika ne presega 5.000 € se sredstva lahko dodelijo v enkratnem letnem znesku v skladu z likvidnostjo proračuna.
6. člen
Neposredni proračunski uporabnik lahko v tekočem letu razpiše javno naročilo za celotno vrednost, ki je vključen v načrt razvojnih programov, če so zanj načrtovane pravice porabe na proračunskih postavkah v sprejetem proračunu.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za investicijske odhodke in investicijske transfere ne sme presegati 70% pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
Omejitve iz prvega in drugega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti za projekte, sofinancirane iz skladov EU.
7. člen
Župan lahko spreminja vrednost projektov v načrtu razvojnih programov. Projekte, katerih vrednost se spremeni za več kot 50% mora predhodno potrditi občinski svet.
Projekti, za katere se zaradi prenosa plačil v tekoče leto, zaključek financiranja prestavi iz predhodnega v tekoče leto, se uvrstijo v načrt razvojnih programov po uveljavitvi proračuna.
Novi projekti se uvrstijo v načrt razvojnih programov na podlagi odločitve občinskega sveta.
8. člen
Proračunski skladi je:
1. račun proračunske rezerve, oblikovan po ZJF.
Proračunska rezerva se v letu 2009 oblikuje v višini 0,2% skupno doseženih prihodkov tekočega proračunskega leta. Izločanje v rezerve preneha, ko višina skupno doseženih sredstev proračunske rezerve doseže 1,5% vseh proračunskih sredstev.
Na predlog za finance pristojnega organa občinske uprave odloča o uporabi proračunske rezerve za namene iz drugega odstavka 46. člena ZJF župan in o tem s pisnimi poročili obvesti občinski svet.
4. POSEBNOSTI UPRAVLANJA IN PRODAJE STVARNEGA IN FINANČNEGA PREMOŽENJA DRŽAVE
9. člen
Če so izpolnjeni pogoji iz tretjega odstavka 77. člena ZJF, lahko župan v letu 2009 odpiše dolgove, ki jih imajo dolžniki do občine, in sicer največ do višine 1.500 €.
5. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA
10. člen
Za kritje presežkov odhodkov nad prihodki v bilanci prihodkov in odhodkov, presežkov izdatkov nad prejemki v računu finančnih terjatev in naložb ter odplačila dolgov v računu financiranja se občina za proračun leta 2009 zadolži v skladu z ZJF.
Obseg poroštev občine za izpolnitev obveznosti javnih zavodov, katerih ustanoviteljica je občina Bloke, v letu 2009 ne sme preseči z zakonom določenega zneska.
11. člen
Posredni uporabniki občinskega proračuna, katerih ustanoviteljica občina se lahko v letu 2009 zadolžijo samo s soglasjem ustanovitelja in soustanovitelja.
6. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
12. člen
V obdobje začasnega financiranja Občine Bloke v letu 2010, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep o določitvi začasnega financiranja.
13. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 410-0004/2008
Nova vas, dne 18. decembra 2008
Župan
Občine Bloke
Jože Doles l.r.