Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (uradno prečiščeno besedilo (ZLS-UPB2), (Uradni list RS, št. 94/07), 29. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00, 79/01, 30/02, 56/02 – ZJU, 110/02 – ZDT-B, 127/06 – ZJZP in 14/07 – ZSPDPO) in 16. člena Statuta Občine Škofljica (Uradni list RS, št. 47/99, 103/00 in 76/02) je Občinski svet Občine Škofljica na 20. redni seji 18. 12. 2008 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Škofljica za leto 2009
1. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
(vsebina odloka)
S tem odlokom se za Občino Škofljica za leto 2009 določajo proračun, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine (v nadaljnjem besedilu: proračun).
2. VIŠINA SPLOŠNEGA DELA PRORAČUNA IN STRUKTURA POSEBNEGA DELA PRORAČUNA
2. člen
(sestava proračuna in višina splošnega dela proračuna)
V splošnem delu proračuna so prikazani prejemki in izdatki po ekonomski klasifikaciji do ravni podkontov.
Splošni del proračuna se na ravni podskupin kontov določa v naslednjih zneskih:
v eurih
A) BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV
------------------------------------------------------------
Skupina/Podskupina kontov/Konto/Podkonto Proračun leta
2009
------------------------------------------------------------
I. SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+73+74) 7.293.745
TEKOČI PRIHODKI (70+71) 6.334.227
70 DAVČNI PRIHODKI 4.758.135
700 Davki na dohodek in dobiček 3.826.667
703 Davki na premoženje 722.000
704 Domači davki na blago 209.468
in storitve
706 Drugi davki 0
71 NEDAVČNI PRIHODKI 1.576.092
710 Udeležba na dobičku in dohodki 275.300
od premoženja
711 Takse in pristojbine 8.000
712 Globe in druge denarne kazni 3.000
713 Prihodki od prodaje blaga in 55.000
storitev
714 Drugi nedavčni prihodki 1.234.792
72 KAPITALSKI PRIHODKI 200.000
720 Prihodki od prodaje osnovnih 0
sredstev
721 Prihodki od prodaje zalog 0
722 Prihodki od prodaje zemljišč in 200.000
neopredmetenih dolgoročnih
sredstev
73 PREJETE DONACIJE 0
730 Prejete donacije iz domačih 0
virov
731 Prejete donacije iz tujine 0
74 TRANSFERNI PRIHODKI 759.518
740 Transferni prihodki iz drugih 207.500
javnofinančnih institucij
741 Prejeta sredstva iz državnega 552.018
proračuna iz sredstev proračuna EU
II. SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43) 12.211.878
40 TEKOČI ODHODKI 2.348.641
400 Plače in drugi izdatki 477.605
zaposlenim
401 Prispevki delodajalcev 72.462
za socialno varnost
402 Izdatki za blago in storitve 1.636.995
403 Plačila domačih obresti 0
409 Rezerve 161.579
41 TEKOČI TRANSFERI 2.215.921
410 Subvencije 7.500
411 Transferi posameznikom in 1.493.535
gospodinjstvom
412 Transferi neprofitnim 131.519
organizacijam in ustanovam
413 Drugi tekoči domači transferi 583.367
414 Tekoči transferi v tujino 0
42 INVESTICIJSKI ODHODKI 7.310.862
420 Nakup in gradnja osnovnih 7.310.862
sredstev
43 INVESTICIJSKI TRANSFERI 336.454
431 Investicijski transferi pravnim 255.054
in fizičnim osebam, ki niso
proračunski uporabniki
432 Investicijski transferi 81.400
proračunskim uporabnikom
III. PRORAČUNSKI PRESEŽEK (I.-II.) –4.918.133
(PRORAČUNSKI PRIMANJKLJAJ)
------------------------------------------------------------
B) RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB
------------------------------------------------------------
IV. PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN 0
PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV
(750+751+752)
75 PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL 0
750 Prejeta vračila danih posojil 0
751 Prodaja kapitalskih deležev 0
752 Kupnine iz naslova 0
privatizacije
V. DANA POSOJILA IN POVEČANJE 0
KAPITALSKIH DELEŽEV
(440+441+442+443)
44 DANA POSOJILA IN POVEČANJE 0
KAPITALSKIH DELEŽEV
440 Dana posojila 0
441 Povečanje kapitalskih deležev 0
in naložb
442 Poraba sredstev kupnin iz 0
naslova privatizacije
443 Povečanje namenskega premoženja 0
v javnih skladih in drugih osebah
javnega prava, ki imajo premoženje
v svoji lasti
VI. PREJETA MINUS DANA POSOJILA IN 0
SPREMEMBE KAPITALSKIH DELEŽEV (IV.-
V.)
------------------------------------------------------------
C) RAČUN FINANCIRANJA
------------------------------------------------------------
VII. ZADOLŽEVANJE (500) 1.235.000
50 ZADOLŽEVANJE 1.235.000
500 Domače zadolževanje 1.235.000
VIII. ODPLAČILA DOLGA (550) 0
55 ODPLAČILA DOLGA 0
550 Odplačila domačega dolga 0
IX. POVEČANJE (ZMANJŠANJE) SREDSTEV NA –3.463.513
RAČUNIH (I.+IV.+VII.-II.-V.-VIII.)
- ali 0 ali +
X. NETO ZADOLŽEVANJE (VII.-VIII.) 1.235.000
XI. NETO FINANCIRANJE (VI.+VII.-VIII.- 4.918.133
IX.)
------------------------------------------------------------
STANJE SREDSTEV NA RAČUNIH DNE 31. 3.683.133
12. PRETEKLEGA LETA
9009 Splošni sklad za drugo
- ali 0 ali +
Posebni del proračuna sestavljajo finančni načrti neposrednih uporabnikov, ki so razdeljeni na naslednje programske dele: področja proračunske porabe, glavne programe in podprograme, predpisane s programsko klasifikacijo izdatkov občinskih proračunov. Podprogram je razdeljen na proračunske postavke, te pa na podskupine kontov in konte ter podkonte, določene s predpisanim kontnim načrtom.
Posebni del proračuna do ravni proračunskih postavk – podkontov in načrt razvojnih programov sta prilogi k temu odloku in se objavita na spletni strani Občine Škofljica.
Načrt razvojnih programov sestavljajo projekti.
3. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
3. člen
(izvrševanje proračuna)
Proračun se izvršuje na ravni proračunske postavke – podkonta.
4. člen
(namenski prihodki in odhodki proračuna)
Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov, določenih v prvem stavku prvega odstavka 43. člena ZJF, tudi naslednji prihodki:
1. prihodki občanov za sofinanciranje komunalne infrastrukture, ki se uporabijo za izgradnjo le-te;
2. prihodki od komunalnih prispevkov v POC, ki se porabijo za izgradnjo komunalne infrastrukture v POC in primarnega kanala;
3. vsi transferni prihodki, ki se porabijo za namene za katere so vplačani.
Pravice porabe na proračunski postavki: 06003 Izvedba ZSPJS – odprava plačnih nesorazmerij, ki niso porabljene v tekočem letu, se prenesejo v naslednje leto za isti namen.
5. člen
(prerazporejanje pravic porabe)
Osnova za prerazporejanje pravic porabe je zadnji sprejeti proračun, spremembe proračuna ali rebalans proračuna.
O prerazporeditvah pravic porabe v posebnem delu proračuna med glavnimi programi v okviru področja proračunske porabe in med podprogrami v okviru glavnih programov odloča župan.
Župan s poročilom o izvrševanju proračuna v mesecu juliju in konec leta z zaključnim računom poroča občinskemu svetu o veljavnem proračunu za leto 2009 in njegovi realizaciji.
6. člen
(največji dovoljeni obseg prevzetih obveznosti v breme proračunov prihodnjih let)
Neposredni uporabnik lahko v tekočem letu razpiše javno naročilo za celotno vrednost projekta, ki je vključen v načrt razvojnih programov, če so zanj načrtovane pravice porabe na proračunskih postavkah v sprejetem proračunu.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za investicijske odhodke in investicijske transfere ne sme presegati 80% pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika, od tega:
1. v letu 2010 50% navedenih pravic porabe in
2. v ostalih prihodnjih letih 30% navedenih pravic porabe.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za blago in storitve in za tekoče transfere, ne sme presegati 25% pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
Omejitve iz prvega in drugega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami, razen če na podlagi teh pogodb lastninska pravica preide oziroma lahko preide iz najemodajalca na najemnika, in prevzemanje obveznosti za dobavo elektrike, telefona, vode, komunalnih storitev in drugih storitev, potrebnih za operativno delovanje neposrednih uporabnikov.
Prevzete obveznosti iz drugega in tretjega odstavka tega člena se načrtujejo v finančnem načrtu neposrednega uporabnika in načrtu razvojnih programov.
7. člen
(spreminjanje načrta razvojnih programov)
Župan lahko spreminja vrednost projektov v načrtu razvojnih programov. Projekte, katerih vrednost se spremeni za več kot 20% in je skladno z Uredbo o enotni metodologiji za pripravo in obravnavo investcijske dokumentacije na področju javnih financ, potrebna sprememba investicijske dokumentacije, mora predhodno potrditi občinski svet.
Projekti, za katere se zaradi prenosa plačil v tekoče leto, zaključek financiranja prestavi iz predhodnega v tekoče leto, se lahko uvrstijo v načrt razvojnih programov po uveljavitvi proračuna.
Novi projekti se uvrstijo v načrt razvojnih programov na podlagi odločitve občinskega sveta.
8. člen
(proračunski skladi)
Proračunski sklad je:
1. poračun proračunske rezerve, oblikovane po ZJF.
Proračunska rezerva se v letu 2009 dodatno oblikuje do višine 1,5% prejemkov proračuna.
Na predlog za finance pristojnega organa občinske uprave odloča o uporabi sredstev proračunske rezerve za namene iz drugega odstavka 49. člena ZJF do višine 25.000 eurov župan in o tem s pisnimi poročili obvešča občinski svet.
9. člen
(splošna proračunska rezervacija)
Med odhodki proračuna se del predvidenih proračunskih prejemkov vnaprej ne razporedi, ampak se zadrži kot splošna proračunska rezervacija, ki se v proračunu posebej izkazuje.
Sredstva splošne proračunske rezervacije se uporabljajo za nepredvidene namene, za katere v proračunu niso zagotovljena sredstva, ali za namene, za katere se med letom izkaže, da niso zagotovljene sredstva v zadostnem obsegu, ker jih v proračunu ni bilo mogoče načrtovati.
O uporabi sredstev splošne proračunske rezervacije odloča župan, ki o tem polletno poroča občinskemu svetu.
Dodeljena sredstva splošne proračunske rezervacije se razporedijo v finančni načrt uporabnika.
4. POSEBNOSTI UPRAVLJANJA IN PRODAJE STVARNEGA IN FINANČNEGA PREMOŽENJA DRŽAVE
10. člen
Če so izpolnjeni pogoji iz tretjega odstavka 77. člena ZJF, lahko župan dolžniku do višine 200 eurov odpiše oziroma delno odpiše plačilo dolga.
11. člen
Vrednost premičnega premoženja, nad katero je treba posamično premično premoženje uvrstiti v letni načrt razpolaganja, ki ga sprejme župan, znaša 20.000 €.
5. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA
12. člen
(obseg zadolževanja občine in izdanih poroštev občine)
Zaradi kritja presežkov odhodkov nad prihodki v bilanci prihodkov in odhodkov, presežkov izdatkov nad prejemki v računu finančnih terjatev in naložb ter odplačila dolgov v računu financiranja se občina za proračun leta 2009 lahko zadolži do višine 1.235.000 eurov.
Obseg poroštev občine za izpolnitev obveznosti javnih zavodov ter javnih podjetij, katerih ustanoviteljica je Občina Škofljica in ima v njih prevladujoč vpliv, v letu 2009 ne sme preseči skupne višine glavnic 40.000 eurov.
Občina lahko izdaja poroštva osebam iz prejšnjega odstavka, če imajo zagotovljena sredstva za servisiranje dolga iz neproračunskih virov.
13. člen
(obseg zadolževanja in izdanih poroštev posrednih uporabnikov občinskega proračuna,in javnih podjetij, katerih ustanoviteljica je občina ter pravnih oseb, v katerih ima občina neposredno ali posredno prevladujoč vpliv na upravljanje)
Javni zavod OŠ in vrtec Škofljica se v letu 2008 lahko zadolži do skupne višine 40.000 eurov pod naslednjimi pogoji:
– da predhodno pridobi soglasje ustanovitelja,
– da je zadolževanje namenjeno izključno premostitvi likvidnostnih težav in
– imajo zagotovljena sredstva za servisiranje dolga iz neproračunskih virov.
6. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
14. člen
(začasno financiranje v letu 2010)
V obdobju začasnega financiranja Občine Škofljica v letu 2010, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep o določitvi začasnega financiranja.
15. člen
(uveljavitev odloka)
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 41000- 20/2008
Škofljica, dne 18. decembra 2008
Župan
Občine Škofljica
Boštjan Rigler l.r.