Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93 in dopolnitve), 29. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00, 79/01, 30/02, 56/02 – ZJU, 110/02 – ZDT-B, 127/06 – ZJZP in 14/07 – ZSPDPO) in 16. in 100. člena Statuta Občine Ivančna Gorica (Uradni list RS, št. 89/04 in 36/07) je Občinski svet Občine Ivančna Gorica na 18. seji dne 23. 12. 2008 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Ivančna Gorica za leto 2009
1. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
(vsebina odloka)
S tem odlokom se za Občino Ivančna Gorica za leto 2009 določajo proračun, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine (v nadaljnjem besedilu: proračun).
2. VIŠINA SPLOŠNEGA DELA PRORAČUNA IN STRUKTURA POSEBNEGA DELA PRORAČUNA
2. člen
(sestava proračuna in višina splošnega dela proračuna)
V splošnem delu proračuna so prikazani prejemki in izdatki po ekonomski klasifikaciji do ravni kontov.
Splošni del proračuna se na ravni podskupin kontov določa v naslednjih zneskih:
------------------------------------------------------------
A. BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV v EUR
------------------------------------------------------------
Skupina/Podskupina kontov Proračun leta
2009
------------------------------------------------------------
I. SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+73+74) 10.270.082
TEKOČI PRIHODKI (70+71) 9.474.494
70 DAVČNI PRIHODKI 8.222.662
700 Davki na dohodek in dobiček 7.291.600
703 Davki na premoženje 462.048
704 Domači davki na blago 469.014
in storitve
71 NEDAVČNI PRIHODKI 1.251.832
710 Udeležba na dobičku 476.209
in dohodki od premoženja
711 Takse in pristojbine 10.200
712 Globe in druge denarne kazni 8.100
713 Prihodki od prodaje blaga 34.063
in storitev
714 Drugi nedavčni prihodki 723.260
72 KAPITALSKI PRIHODKI 305.788
720 Prihodki od prodaje osnovnih 120.000
sredstev
721 Prihodki od prodaje zalog 388
722 Prihodki od prodaje zemljišč 185.400
in neopredmetenih dolgoročnih sredstev
73 PREJETE DONACIJE 6.800
730 Prejete donacije iz domačih virov 6.800
74 TRANSFERNI PRIHODKI 483.000
740 Transferni prihodki iz drugih 483.000
javnofinančnih institucij
II. SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43) 13.664.783
40 TEKOČI ODHODKI 3.430.544
400 Plače in drugi izdatki 517.541
zaposlenim
401 Prispevki delodajalcev 79.292
za socialno varnost
402 Izdatki za blago in storitve 2.637.688
403 Plačila domačih obresti 523
409 Rezerve 195.500
41 TEKOČI TRANSFERI 4.105.838
410 Subvencije 25.888
411 Transferi posameznikom in 2.608.200
gospodinjstvom
412 Transferi neprofitnim 584.270
organizacijam in ustanovam
413 Drugi tekoči domači transferi 887.480
42 INVESTICIJSKI ODHODKI 5.749.541
420 Nakup in gradnja osnovnih sredstev 5.749.541
43 INVESTICIJSKI TRANSFERI 378.860
431 Investicijski transferi pr. in 217.010
fiz. osebam, ki niso pror. uporabniki
432 Investicijski transferi 161.850
proračunskim uporabnikom
III. PRORAČUNSKI PRIMANJKLJAJ (I.-II.) –3.394.702
------------------------------------------------------------
B. RAČUN FINANČNIH TERJATEV
IN NALOŽB
------------------------------------------------------------
IV. PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN 24.532
PRODAJA
KAPITALSKIH DELEŽEV (750+751+752)
75 PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL 24.532
750 Prejeta vračila danih posojil 4.658
751 Prodaja kapitalskih deležev 13.304
752 Kupnine iz naslova privatizacije 6.570
V. DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH 0
DELEŽEV (440+441+442+443)
44 DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH 0
DELEŽEV
440 Dana posojila 0
441 Povečanje kapitalskih deležev in 0
finančnih naložb
442 Poraba sredstev kupnin iz naslova 0
privatizacije
443 Povečanje namenskega premoženja v 0
javnih skladih in drugih osebah
javnega prava, ki imajo premoženje v
svoji lasti
VI. PREJETA MINUS DANA 24.532
POSOJILA IN SPREMEMBE KAPITALSKIH
DELEŽEV (IV.-V.)
------------------------------------------------------------
C. RAČUN FINANCIRANJA
------------------------------------------------------------
VII. ZADOLŽEVANJE (500) 0
50 ZADOLŽEVANJE 0
500 Domače zadolževanje 0
VIII. ODPLAČILA DOLGA (550) 1.950
55 ODPLAČILA DOLGA 1.950
550 Odplačila domačega dolga 1.950
IX. POVEČANJE (ZMANJŠANJE) SREDSTEV NA –3.372.120
RAČUNIH (I.+IV.+VII.-II.-V.-VIII.)
X. NETO ZADOLŽEVANJE (VII.-VIII.) –1.950
XI. NETO FINANCIRANJE 3.394.702
(VI.+VII.-VIII.-IX.)
------------------------------------------------------------
STANJE SREDSTEV 3.372.120
NA RAČUNIH DNE 31. 12. 2008
9009 Splošni sklad za drugo 3.372.120
------------------------------------------------------------
Posebni del proračuna sestavljajo finančni načrti neposrednih uporabnikov, ki so razdeljeni na naslednje programske dele: področja proračunske porabe, glavne programe in podprograme, predpisane s programsko klasifikacijo izdatkov občinskih proračunov. Podprogram je razdeljen na proračunske postavke, te pa na podskupine kontov in konte, določene s predpisanim kontnim načrtom.
Posebni del proračuna do ravni proračunskih postavk – kontov in načrt razvojnih programov sta prilogi k temu odloku in se objavita na spletni strani Občine Ivančna Gorica (http://ivancna-gorica.si).
Načrt razvojnih programov sestavljajo projekti.
3. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
3. člen
(izvrševanje proračuna)
Proračun se izvršuje na ravni proračunske postavke – podkonta.
4. člen
(namenski prihodki in odhodki proračuna)
Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov, določenih v prvem odstavku 43. člena ZJF tudi naslednji prihodki v bilanci prihodkov in odhodkov, ki se uporabijo za odhodke v bilanci prihodkov in odhodkov ali za izdatke v računu financiranja:
– prihodki požarne takse po 59. členu Zakona o varstvu pred požarom (Uradni list RS, št. 71/93, 87/01, 105/06 in 3/07);
– komunalni prispevek iz naslova vlaganj v komunalno infrastrukturo;
– sredstva krajevnih skupnosti, kot so prispevki in doplačila občanov in pravnih oseb za izvajanje določenih programov investicijskega značaja.
Neposredni proračunski uporabniki so dolžni uporabljati sredstva občinskega proračuna le za namene, opredeljene v posebnem delu občinskega proračuna (sredstva za delovanje, sredstva za električno energijo javne razsvetljave, letno in zimsko vzdrževanje javnih poti, vzdrževanje kulturnih domov, komunalni prispevek in sredstva za gradnjo mrliških vežic), ki je sestavni del tega odloka.
Posredni uporabniki so dolžni uporabljati sredstva občinskega proračuna le za namene opredeljene v posebnem delu občinskega proračuna, ki je sestavni del tega odloka.
Namenska sredstva, ki niso bila porabljena, se prenesejo v proračun naslednjega leta.
Proračunski uporabniki ne smejo prevzemati na račun občinskega proračuna obveznosti, ki bi presegle z občinskim proračunom določena sredstva za posamezne namene.
5. člen
(prerazporejanje pravic porabe)
Osnova za prerazporejanje pravic porabe je zadnji sprejeti proračun, spremembe proračuna ali rebalans proračuna.
O prerazporeditvah pravic porabe v posebnem delu proračuna (finančnem načrtu neposrednega uporabnika) med glavnimi programi v okviru področja proračunske porabe odloča na predlog neposrednega uporabnika župan oziroma predsednik krajevne skupnosti (v nadaljevanju: predstojnik).
Predstojnik neposrednega uporabnika odloča tudi o odprtju novega šestmestnega podkonta v okviru proračunske postavke, če je to potrebno za izvedbo pravilne knjigovodske evidence. Pravico porabe na novo odprtem podkontu predstojnik odobri na način, določen v drugem odstavku tega člena.
Prerazporeditev pravice porabe iz drugega odstavka tega člena in odprtje novega podkonta iz tretjega odstavka tega člena predstojnik odobri s pisnim sklepom, iz katerega je razvidno, na kateri proračunski postavki in podkontu se pravica porabe povečuje in na katerih zmanjšuje, tako da ostane proračun uravnotežen, oziroma na kateri proračunski postavki se odpira nov podkonto.
Župan s poročilom o izvrševanju proračuna v mesecu juliju 2009 in konec leta 2009 z zaključnim računom poroča občinskemu svetu o veljavnem proračunu za leto 2009 in njegovi realizaciji.
6. člen
(pravni posli krajevnih skupnosti)
Pravni posli, ki jih sklene Svet Krajevne skupnosti, katerih vrednost presega 3.000,00 evrov, so veljavni le ob pisnem soglasju župana.
7. člen
(spreminjanje načrta razvojnih programov)
Predstojnik neposrednega uporabnika lahko spreminja vrednost projektov v načrtu razvojnih programov. Projekte, katerih vrednost se spremeni za več kot 20%, mora predhodno potrditi občinski svet.
Projekti, za katere se zaradi prenosa plačil v tekoče leto, zaključek financiranja prestavi iz predhodnega v tekoče leto, se uvrstijo v načrt razvojnih programov po uveljavitvi proračuna.
Novi projekti, v okviru istega glavnega programa, se uvrstijo v načrt razvojnih programov na predlog predstojnika v primeru, ko se planirani projekti ne morejo izvesti zaradi objektivnih razlogov.
8. člen
(največji dovoljeni obseg prevzetih obveznosti v breme proračunov prihodnjih let)
Neposredni uporabnik lahko v tekočem letu razpiše javno naročilo za celotno vrednost projekta, ki je vključen v načrt razvojnih programov, če so zanj načrtovane pravice porabe na proračunskih postavkah v sprejetem proračunu.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za investicijske odhodke in investicijske transfere ne sme presegati 70% pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika, od tega:
1. v letu 2009 50% navedenih pravic porabe in
2. v ostalih prihodnjih letih 20% navedenih pravic porabe.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za blago in storitve in za tekoče transfere, ne sme presegati 25% pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
Omejitve iz prvega in drugega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami, razen če na podlagi teh pogodb lastninska pravica preide oziroma lahko preide iz najemodajalca na najemnika, in prevzemanje obveznosti za dobavo elektrike, telefona, vode, komunalnih storitev in drugih storitev, potrebnih za operativno delovanje neposrednih uporabnikov.
Prevzete obveznosti iz drugega in tretjega odstavka tega člena se načrtujejo v finančnem načrtu neposrednega uporabnika in načrtu razvojnih programov.
9. člen
(proračunski sklad)
Proračunski sklad je sklad proračunske rezerve, oblikovane po Zakonu o javnih financah (v nadaljevanju: ZJF).
Proračunska rezerva se v letu 2009 oblikuje v višini 123.160,77 evrov.
Na predlog za finance pristojnega organa občinske uprave odloča o uporabi sredstev proračunske rezerve za namene iz drugega odstavka 49. člena ZJF do višine 10.000,00 evrov odloča župan in o tem s pisnimi poročili obvešča občinski svet.
10. člen
(splošna proračunska rezervacija)
V proračunu se del predvidenih proračunskih prejemkov vnaprej ne razporedi, ampak zadrži kot splošna proračunska rezervacija, ki se v proračunu posebej izkazuje.
Sredstva splošne proračunske rezervacije se uporabljajo za nepredvidene namene, za katere v proračunu niso zagotovljena sredstva ali za namene, za katere se med letom izkaže, da niso zagotovljena sredstva v zadostnem obsegu, ker jih pri pripravi proračuna ni bilo mogoče načrtovati.
O uporabi sredstev splošne proračunske rezervacije odloča župan. Na podlagi sklepa župana se sredstva razporedijo na ustrezno proračunsko postavko neposrednega uporabnika občinskega proračuna.
Proračunska rezervacija se v letu 2009 oblikuje v višini 175.500,00 evrov.
11. člen
(poraba sredstev)
Sredstva za opravljanje nalog na posameznih področjih dejavnosti se zagotavljajo v skladu s predpisi, ki urejajo posamezno področje dejavnosti.
Poraba sredstev za opravljanje naloge na posameznih področjih se dogovori s pogodbo v pisni obliki. Sredstva za posamezno nalogo se izplačajo na podlagi obračuna za izvršeno nalogo oziroma računa.
12. člen
(odgovornost za izvrševanje proračuna)
Za izvrševanje občinskega proračuna je odgovoren župan.
4. POSEBNOSTI UPRAVLJANJA IN PRODAJE STVARNEGA IN FINANČNEGA PREMOŽENJA DRŽAVE
13. člen
(odpis dolga)
Če so izpolnjeni pogoji iz tretjega odstavka 77. člena ZJF, lahko župan dolžniku do višine 1.500,00 evrov odpiše oziroma delno odpiše plačilo dolga.
5. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA
14. člen
(obseg zadolževanja občine in izdanih poroštev občine)
Občina se za izvrševanje proračuna leta 2009 ne bo zadolževala.
Občina v letu 2009 ne bo izdajala poroštev.
15. člen
(obseg zadolževanja javnih zavodov in javnih podjetij)
Pravne osebe javnega sektorja na ravni občine (javni zavodi in javna podjetja, katerih ustanoviteljica je občina) se lahko v letu 2009 zadolžijo le s soglasjem občine. O dajanju soglasij k zadolževanju javnih podjetij in javnih zavodov odloča župan.
Izdana soglasja se štejejo v obseg možnega zadolževanja občine.
Krajevne skupnosti se ne smejo zadolževati.
6. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
16. člen
(začasno financiranje v letu 2010)
V obdobju začasnega financiranja Občine Ivančna Gorica v letu 2010, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep o določitvi začasnega financiranja.
17. člen
(uveljavitev odloka)
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 410-0060/2008
Ivančna Gorica, dne 23. decembra 2008
Župan
Občine Ivančna Gorica
Jernej Lampret l.r.