Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 100/05 in 60/07), 29. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00, 79/01, 30/02, 56/02 – ZJU, 127/06 – ZJZP in 14/07 – ZSPDPO) in 16. člena Statuta Občine Polzela (Uradni list RS, št. 90/07) je Občinski svet Občine Polzela na 14. redni seji dne 23. 12. 2008 sprejel
O D L O K
o spremembah proračuna Občine Polzela za leto 2009
1. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
S tem odlokom se za Občino Polzela za leto 2009 določajo proračun, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine (v nadaljnjem besedilu: proračun).
2. VIŠINA SPLOŠNEGA DELA PRORAČUNA IN STRUKTURA POSEBNEGA DELA PRORAČUNA
2. člen
V splošnem delu proračuna so prikazani prejemki in izdatki po ekonomski klasifikaciji do ravni šestmestnih kontov.
Splošni del proračuna se na ravni podskupin kontov določa v naslednjih zneskih:
A) BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV v EUR
--------------------------------------------------------------
Skupina/Podskupina kontov/Konto/Podkonto Proračun leta
2009
--------------------------------------------------------------
I. SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+73+74) 4.314.940
TEKOČI PRIHODKI (70+71) 3.558.440
70 DAVČNI PRIHODKI 3.290.140
700 Davki na dohodek in dobiček 2.786.440
703 Davki na premoženje 342.700
704 Domači davki na blago in storitve 161.000
706 Drugi davki
71 NEDAVČNI PRIHODKI 268.300
710 Udeležba na dobičku in dohodki od 130.300
premoženja
711 Takse in pristojbine 3.000
712 Globe in druge denarne kazni 500
713 Prihodki od prodaje blaga in 0
storitev
714 Drugi nedavčni prihodki 134.500
72 KAPITALSKI PRIHODKI 465.000
720 Prihodki od prodaje osnovnih 200.000
sredstev
721 Prihodki od prodaje zalog
722 Prihodki od prodaje zemljišč in 265.000
neopredmetenih dolgoročnih sredstev
73 PREJETE DONACIJE
730 Prejete donacije iz domačih virov
731 Prejete donacije iz tujine
74 TRANSFERNI PRIHODKI 291.500
740 Transferni prihodki iz drugih 78.500
javnofinančnih institucij
741 Prejeta sredstva iz državnega 213.000
proračuna iz sred. prorač. EU
II. SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43+45) 5.475.640
40 TEKOČI ODHODKI 1.079.930
400 Plače in drugi izdatki zaposlenim 255.860
401 Prispevki delodajalcev za socialno 40.600
varnost
402 Izdatki za blago in storitve 593.970
403 Plačila domačih obresti 42.500
409 Rezerve 147.000
41 TEKOČI TRANSFERI 1.388.450
410 Subvencije 21.000
411 Transferi posameznikom in 835.230
gospodinjstvom
412 Transferi neprofitnim 152.460
organizacijam in ustanovam
413 Drugi tekoči domači transferi 379.760
414 Tekoči transferi v tujino
42 INVESTICIJSKI ODHODKI 1.857.130
420 Nakup in gradnja osnovnih sredstev 1.857.130
43 INVESTICIJSKI TRANSFERI 1.150.130
431 Investicijski transferi 557.700
432 Investicijski transferi 592.430
III. PRORAČUNSKI PRESEŽEK (I.-II.) –1.160.700
(PRORAČUNSKI PRIMANJKLJAJ)
--------------------------------------------------------------
B) RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB
--------------------------------------------------------------
IV. PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN 0
PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV
(750+751+752)
75 PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL 0
750 Prejeta vračila danih posojil
751 Prodaja kapitalskih deležev
752 Kupnine iz naslova privatizacije 0
V. DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH
DELEŽEV (440+441+442+443)
44 DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH
DELEŽEV
440 Dana posojila
441 Povečanje kapitalskih deležev in
finančnih naložb
442 Poraba sredstev kupnin iz naslova
privatizacije
443 Povečanje namenskega premoženja v
javnih skladih in drugih osebah
javnega prava, ki imajo premoženje v
svoji lasti
VI. PREJETA MINUS DANA POSOJILA IN 0
SPREMEMBE KAPITALSKIH DELEŽEV (IV.-V.)
--------------------------------------------------------------
C) RAČUN FINANCIRANJA
--------------------------------------------------------------
VII. ZADOLŽEVANJE (500) 715.700
50 ZADOLŽEVANJE 715.700
500 Domače zadolževanje 715.700
VIII. ODPLAČILA DOLGA (550) 55.000
55 ODPLAČILA DOLGA 55.000
550 Odplačila domačega dolga 55.000
IX. POVEČANJE (ZMANJŠANJE) SREDSTEV NA –500.000
RAČUNIH (I.+IV.+VII.-II.-V.-VIII.)
X. NETO ZADOLŽEVANJE (VII.-VIII.) 660.700
XI. NETO FINANCIRANJE (VI.+VII.-VIII.-IX.) 1.160.700
--------------------------------------------------------------
STANJE SREDSTEV NA RAČUNIH DNE 31. 12.
2008
9009 Splošni sklad za drugo 500.000
--------------------------------------------------------------
Posebni del proračuna sestavljajo finančni načrti neposrednih uporabnikov, ki so razdeljeni na naslednje programske dele: področja proračunske porabe, glavne programe in podprograme, predpisane s programsko klasifikacijo izdatkov občinskih proračunov. Podprogram je razdeljen na proračunske postavke, te pa na podskupine kontov in podkonte, določene s predpisanim kontnim načrtom.
Posebni del proračuna do ravni proračunskih postavk – podkontov in načrt razvojnih programov sta prilogi k temu odloku in se objavita na oglasni deski Občine Polzela.
Načrt razvojnih programov sestavljajo projekti.
2. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
3. člen
Proračun se izvršuje na ravni proračunske postavke – podkonta.
4. člen
Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov, določeni v prvem stavku prvega odstavka 43. člena ZJF, tudi prihodki:
1. Požarna taksa po 59. členu Zakona o varstvu pred požarom,
2. Prispevki občanov,
3. Taksa za obremenjevanje voda,
4. Taksa za obremenjevanje okolja,
5. Prejeta sredstva iz državnega proračuna za prejete investicije.
5. člen
Osnova za prerazporejanje pravic porabe je zadnji sprejeti proračun, spremembe proračuna ali rebalans proračuna.
O prerazporeditvah pravic porabe v posebnem delu proračuna med proračunskimi področji o prerazporeditvah proračunske porabe odloča na predlog neposrednega uporabnika župan do višine 40%.
Prerazporeditev pravic porabe znotraj proračunske postavke in med proračunskimi postavkami ni potrebno izvesti, kadar skupna realizacija posamezne proračunske postavke ne presega 10% sprejetega (veljavnega) proračuna.
Župan s poročilom o izvrševanju proračuna za I. polletje in konec leta z zaključnim računom seznani oziroma poroča občinskemu svetu o veljavnem proračunu za leto 2009 in njegovi realizaciji.
6. člen
Neposredni uporabnik lahko v tekočem letu razpiše javno naročilo za celotno vrednost projekta, ki je vključen v načrt razvojnih programov, če so zanj načrtovane pravice porabe na proračunskih postavkah v sprejetem proračunu.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za investicijske odhodke in investicijske transfere, ne sme presegati 70% pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika, od tega:
1. v letu 2010 45% navedenih pravic porabe in
2. v ostalih prihodnjih letih 25% navedenih pravic porabe.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za blago in storitve in za tekoče transfere, ne sme presegati 25% pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
Omejitve iz drugega in tretjega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami, razen če na podlagi teh pogodb lastninska pravica preide oziroma lahko preide iz najemodajalca na najemnika, in prevzemanje obveznosti za dobavo elektrike, telefona, vode, komunalnih storitve in drugih storitev, potrebnih za operativno delovanje neposrednih uporabnikov.
Prevzete obveznosti iz drugega in tretjega odstavka tega člena se načrtujejo v finančnem načrtu neposrednega uporabnika in načrtu razvojnih programov.
7. člen
Predstojnik neposrednega uporabnika lahko predlaga županu spreminjanje vrednosti projektov v načrtu razvojnih programov. Projekte, katerih vrednost se spremeni za več kot 20%, mora predhodno potrditi občinski svet.
Projekti, za katere se zaradi prenosa plačil v tekoče leto, zaključek financiranja prestavi iz predhodnega v tekoče leto, se uvrstijo v načrt razvojnih programov po uveljavitvi proračuna.
Novi projekti se uvrstijo v načrt razvojnih programov na podlagi odločitve občinskega sveta.
8. člen
Proračunski skladi v okviru proračuna so:
1. poračun proračunske rezerve, oblikovane po ZJF.
Proračunska rezerva se v letu 2009 oblikuje v višini 63.000 evrov.
Na predlog za finance pristojnega organa občinske uprave odloča o uporabi sredstev proračunske rezerve za namene iz drugega odstavka 49. člena ZJF župan in o tem s polletnim in zaključnim poročilom obvešča občinski svet.
Med odhodki proračuna je predvidena splošna proračunska rezervacija v višini 84.000 evrov kot nerazporejeni del proračunskih izdatkov za nepredvidene namene, za katere v proračunu niso zagotovljena sredstva ali niso v zadostni višini. O uporabi sredstev splošne proračunske rezervacije odloča župan, o čemer polletno poroča občinskemu svetu.
4. POSEBNOSTI UPRAVLJANJA IN PRODAJE STVARNEGA IN FINANČNEGA PREMOŽENJA DRŽAVE
9. člen
Če so izpolnjeni pogoji iz tretjega odstavka 77. člena ZJF, lahko župan dolžniku do višine 1.000 evrov odpiše oziroma delno odpiše plačilo dolga.
5. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA
10. člen
Zaradi kritja presežkov odhodkov nad prihodki v bilanci prihodkov in odhodkov, presežkov izdatkov nad prejemki v računu finančnih terjatev in naložb ter odplačila dolgov v računu financiranja se občina za proračun leta 2009 lahko zadolži do višine 715.700,00 evrov.
Obseg poroštev občine za izpolnitev obveznosti javnih zavodov in javnih podjetij, katerih ustanoviteljica je Občina Polzela, se v letu 2009 ne smejo zadolžiti.
6. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
11. člen
V obdobju začasnega financiranja Občine Polzela v letu 2010, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep o določitvi začasnega financiranja.
13. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 450-9/2008
Polzela, dne 23. decembra 2008
Župan
Občine Polzela
Ljubo Žnidar l.r.