Uradni list

Številka 126
Uradni list RS, št. 126/2008 z dne 31. 12. 2008
Uradni list

Uradni list RS, št. 126/2008 z dne 31. 12. 2008

Kazalo

5783. Odlok o proračunu Občine Šentrupert za leto 2009, stran 17094.

Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93 in spremembe), 29. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99 in spremembe) in 86. do 92. člena Poslovnika Občinskega sveta Občine Šentrupert (Uradni list RS, št. 23/07) ter 33. in 95. člena Statuta Občine Šentrupert (Uradni list RS, št. 12/07) je Občinski svet Občine Šentrupert na 18. redni seji dne 22. 12. 2008 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Šentrupert za leto 2009
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
S tem odlokom se za proračun Občine Šentrupert za leto 2009 določajo proračun, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine (v nadaljnjem besedilu: proračun).
II. SESTAVA IN VIŠINA PRORAČUNA
2. člen
(1) Proračun sestavljajo splošni del, posebni del in načrt razvojnih programov. Splošni del proračuna sestavljajo bilanca prihodkov in odhodkov, račun finančnih terjatev in naložb ter račun financiranja. Namen porabe proračuna je opredeljen s proračunskimi postavkami.
(2) Splošni del proračuna na ravni podskupin kontov je določen v naslednjih zneskih:
                                                     v eurih
------------------------------------------------------------
A.   BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV
------------------------------------------------------------
     Skupina/Podskupina                        Proračun leta
     kontov/Konto/Podkonto                              2009
------------------------------------------------------------
I.   SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+73+74)           3.040.259,00
     TEKOČI PRIHODKI (70+71)                    1.977.690,00
70   DAVČNI PRIHODKI                            1.764.990,00
     700 Davki na dohodek in dobiček            1.467.090,00
     703 Davki na premoženje                      212.900,00
     704 Domači davki na blago in storitve         85,000,00
     706 Drugi davki                                    0,00
71   NEDAVČNI PRIHODKI                            212.700,00
     710 Udeležba na dobičku in dohodki             9,600,00
     od premoženja
     711 Takse in pristojbine                       1.600,00
     712 Globe in druge denarne kazni                   0,00
     713 Prihodki od prodaje blaga in storitev     95.000,00
     714 Drugi nedavčni prihodki                  106.500,00
72   KAPITALSKI PRIHODKI                                0,00
     720 Prihodki od prodaje osnovnih                   0,00
     sredstev
     721 Prihodki od prodaje zalog                      0,00
     722 Prihodki od prodaje zemljišč                   0,00
     in neopredmetenih dolgoročnih sredstev
73   PREJETE DONACIJE                                   0,00
     730 Prejete donacije iz domačih virov              0,00
     731 Prejete donacije iz tujine                     0,00
74   TRANSFERNI PRIHODKI                        1.062.569,00
     740 Transferni prihodki iz drugih            862.569,00
     javnofinančnih institucij
     741 Prejeta sredstva iz državnega            200.000,00
     proračuna iz sredstev proračuna
     Evropske unije
II.  SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43)               3.788.839,00
40   TEKOČI ODHODKI                             1.026.968,00
     400 Plače in drugi izdatki zaposlenim        196.200,00
     401 Prispevki delodajalcev za socialno        31.150,00
     varnost
     402 Izdatki za blago in storitve             714.718,00
     403 Plačila domačih obresti                   50.000,00
     409 Rezerve                                   34.900,00
41   TEKOČI TRANSFERI                             782.485,00
     410 Subvencije                                22.500,00
     411 Transferi posameznikom                   410.400,00
     in gospodinjstvom
     412 Transferi neprofitnim organizacijam      138.294,00
     in ustanovam
     413 Drugi tekoči domači transferi            211.291,00
     414 Tekoči transferi v tujino                      0,00
42   INVESTICIJSKI ODHODKI                      1.844.886,00
     420 Nakup in gradnja osnovnih sredstev     1.844.886,00
43   INVESTICIJSKI TRANSFERI                      134.500,00
     431 Investicijski transferi pravnim           76.800,00
     in fizičnim osebam, ki niso proračunski
     uporabniki
     432 Investicijski transferi proračunskim      57.700,00
     uporabnikom
III. PRORAČUNSKI PRESEŽEK (I.-II.)               –748.580,00
     (PRORAČUNSKI PRIMANJKLJAJ)
------------------------------------------------------------
B.   RAČUN FINANČNIH TERJATEV
------------------------------------------------------------
     IN NALOŽB
IV.  PREJETA VRAČILA
     DANIH POSOJIL IN PRODAJA
     KAPITALSKIH DELEŽEV (750+751+752)
75   PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL
     750 Prejeta vračila danih posojil
     751 Prodaja kapitalskih deležev
     752 Kupnine iz naslova privatizacije
V.   DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH
     DELEŽEV (440+441+442+443)
44   DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH
     DELEŽEV
     440 Dana posojila
     441 Povečanje kapitalskih deležev in
     finančnih naložb
     442 Poraba sredstev kupnin iz naslova
     privatizacije
     443 Povečanje namenskega premoženja v
     javnih skladih in drugih osebah javnega
     prava, ki imajo premoženje v svoji lasti
VI.  PREJETA MINUS DANA POSOJILA
     IN SPREMEMBE KAPITALSKIH
     DELEŽEV (IV.-V.)
------------------------------------------------------------
C.   RAČUN FINANCIRANJA
------------------------------------------------------------
VII. ZADOLŽEVANJE (500)                           500.000,00
50   ZADOLŽEVANJE                                 500.000,00
     500 Domače zadolževanje                      500.000,00
VIII.ODPLAČILA DOLGA (550)
55   ODPLAČILA DOLGA
     550 Odplačila domačega dolga
IX.  POVEČANJE (ZMANJŠANJE)                      –248.500,00
     SREDSTEV NA RAČUNIH
     (I.+IV.+VII.-II.-V.-VIII.)
X.   NETO ZADOLŽEVANJE (VII.-VIII.)               500.000,00
XI.  NETO FINANCIRANJE                            748.580,00
     (VI.+VII.-VIII.-IX.)
------------------------------------------------------------
     STANJE SREDSTEV NA RAČUNIH DNE 31. 12.
     PRETEKLEGA LETA
     9009 Splošni sklad za drugo                  248.580,00
------------------------------------------------------------
(3) Posebni del proračuna sestavljajo finančni načrti neposrednih porabnikov, ki so razdeljeni na posamezna področja proračunske porabe. Posamezno področje proračunske porabe je razdeljeno na proračunske postavke, ki so oblikovane po dejavnostih tako, kot je predpisano s programsko kvalifikacijo izdatkov občinskih proračunov. Proračunske postavke so razdeljene na podskupine kontov in konte, določene s predpisanim kontnim načrtom.
(4) Posebni del proračuna do ravni proračunskih postavk – podskupin kontov in načrt razvojnih programov sta sestavni del odloka in se objavita na spletni strani Občine Šentrupert.
III. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
3. člen
Proračun se izvršuje na ravni proračunske postavke - konta.
4. člen
(1) Osnova za prerazporejanje pravic porabe je zadnji sprejeti proračun, spremembe proračuna ali rebalans proračuna.
(2) Župan je pooblaščen, da v skladu z zakonom o javnih financah in tem odlokom neomejeno razporedi pravice porabe v posebnem delu proračuna v okviru istega glavnega programa.
(3) O prerazporejenih sredstvih župan pisno poroča občinskemu svetu najmanj dvakrat letno; ob pripravi poročila o izvrševanju proračuna in ob koncu leta z zaključnim računom.
(4) Med izvrševanjem proračuna se lahko odpre nov konto oziroma poveča obseg sredstev na kontu za izdatke, če pri planiranju proračuna ni bilo mogoče predvideti prejemnika proračunskih sredstev ali način izvedbe projektov. Nov konto se odpre v okviru že odprte proračunske postavke in v okviru sredstev posameznega uporabnika.
5. člen
Če se med proračunskim letom, zaradi nastanka novih obveznosti za proračun ali spremenjenih gospodarskih gibanj, povečajo izdatki ali zmanjšajo prejemki proračuna, lahko župan uvede ukrepe začasnega zadržanja izvrševanja proračuna v skladu s 40. členom Zakona o javnih financah.
6. člen
(1) Kot namenski prejemki proračuna občine se poleg prihodkov, določenih z zakonom štejejo tudi prejemki iz državnega proračuna in drugih virov za določene namene, prihodki iz naslova okoljske dajatve onesnaževanja okolja zaradi odlaganja odpadkov, prihodki iz naslova okoljske dajatve za onesnaževanje okolja zaradi odvajanja odpadnih vod, požarna taksa, komunalni prispevek, vrnjena sredstva vlaganj v JTO ter sredstva za odpravo plačnih nesorazmerij po Zakonu o sistemu plač v javnem sektorju.
(2) Proračunski porabnik lahko prevzema in plačuje obveznosti do višine dejansko realiziranega priliva namenskih sredstev.
(3) Če se v tekočem letu v proračun vplača namenski prejemek, ki zahteva sorazmeren namenski izdatek, ki v proračunu ni izkazan, se v višini dejanskih prejemkov poveča obseg izdatkov finančnega načrta neposrednega uporabnika in proračuna.
(4) Namenska sredstva, ki niso bila porabljena v preteklem letu se prenesejo v proračun za tekoče leto, za to višino se poveča obseg sredstev v finančnem načrtu uporabnika in proračuna.
7. člen
(1) Sredstva splošne proračunske rezervacije se v letu 2009 oblikujejo v višini 4.000,00 €.
(2) Sredstva splošne proračunske rezervacije se uporabljajo za nepredvidene namene, za katere v proračunu niso zagotovljena sredstva, ali za namene, za katere se med letom izkaže, da niso zagotovljena sredstva v zadostnem obsegu, ker jih pri pripravi proračuna ni bilo mogoče načrtovati.
(3) O porabi sredstev proračunske rezervacije odloča župan in o tem obvešča občinski svet.
8. člen
(1) Proračunska rezerva se v letu 2009 oblikuje v višini 30.100,00 €.
(2) Sredstva proračunske rezerve se uporabljajo za namene določene v 49. členu Zakona o javnih financah.
(3) O uporabi sredstev župan poroča občinskemu svetu v poročilu o izvrševanju proračuna za prvo polletje in v zaključnem računu proračuna.
9. člen
(1) Neposredni in posredni uporabniki proračunskih sredstev morajo organizirati izvrševanje del in nalog s svojega področja v mejah sredstev, odobrenih s proračunom.
(2) Sredstva se smejo uporabljati za namene, ki so določeni s proračunom. Sredstva za plače in prispevke, za ostale prejemke, za plačilo blaga in storitev se proračunskim uporabnikom med letom dodeljujejo praviloma kot mesečne akontacije. Pri tem se upošteva zapadlost uporabnikovih obveznosti in likvidnost proračuna.
(3) Sredstva za opravljanje nalog na posameznih področjih družbenih dejavnosti se zagotavljajo v skladu s predpisi, ki urejajo posamezno področje ter programi dela izvajalcev javnih služb in tem proračunom.
(4) Sredstva za plačila, subvencije in transferje v gospodarstvu, komunalni, cestni dejavnosti se oddajo s pogodbo.
(5) Drugi prejemniki proračunskih sredstev so fizične ali pravne osebe, ki na podlagi pogodbe, odločbe ali sklepa prejmejo proračunska sredstva. Poraba sredstev in sofinanciranje prejemnikov proračunskih sredstev za posamezno nalogo, ki ni izrecno opredeljena z drugimi predpisi, se opredeli s pogodbo oziroma kriteriji, ki jih določi župan ali z javnim razpisom.
10. člen
(1) Neposredni uporabnik lahko v tekočem letu razpiše javno naročilo za celotno vrednost projekta, ki je vključen v načrt razvojnih programov, če so zanj načrtovane pravice uporabe na proračunskih postavkah v sprejetem proračunu.
(2) Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za investicijske odhodke in investicijske transfere, ne sme presegati 60% pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
(3) Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za blago in storitve in za tekoče transfere, ne sme presegati 25% pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
(4) Omejitve iz prvega, drugega in tretjega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami, razen če na podlagi teh pogodb lastninska pravica preide oziroma lahko preide z najemodajalca na najemnika in prevzemanje obveznosti za dobavo elektrike, telefona, vode, komunalnih storitev in drugih storitev, potrebnih za operativno delovanje neposrednih uporabnikov.
(5) Prevzete obveznosti iz drugega in tretjega odstavka tega člena se načrtujejo v finančnem načrtu neposrednega uporabnika in načrtu razvojnih programov.
(6) Ne glede na določbe prvega, drugega, tretjega in četrtega odstavka tega člena lahko neposredni proračunski uporabnik prevzema obveznosti za pogodbe, ki se sofinancirajo iz namenskih sredstev Evropske unije, sredstev državnega proračuna ali sredstev drugih donatorjev ter pripadajočih postavk udeležbe Občine Šentrupert.
11. člen
(1) Župan lahko na predlog neposrednega uporabnika samostojno poveča vrednost projektov iz načrta razvojnih programov največ do 20% vrednosti projekta.
(2) Projekti, za katere se zaradi prenosa plačil v tekoče leto zaključek financiranja prestavi iz predhodnega v tekoče leto, se uvrstijo v načrt razvojnih programov po uveljavitvi proračuna.
4. POSEBNOSTI UPRAVLJANJA IN PRODAJE STVARNEGA TER FINANČNEGA PREMOŽENJA OBČINE
12. člen
(1) Župan lahko dolžniku odpiše oziroma delno odpiše plačilo dolga do višine 300 €, če bi bili stroški postopka izterjave v nesorazmerju z višino terjatve ali če se zaradi nevnovčljivosti premoženja dolžnika ugotovi, da terjatve ni mogoče izterjati. Dolžniku, kateremu je bil dolg že odpisan v preteklem letu, v tekočem letu ni možno ponovno odpisati dolga.
(2) O odpisu dolga župan poroča občinskemu svetu ob sprejemu zaključnega računa.
13. člen
(1) Organi in uporabniki ter drugi prejemniki proračunskih sredstev občinskega proračuna so dolžni pristojnim organom občinske uprave predložiti program dela in finančni načrt za leto 2009, ki je usklajen s proračunom v 30 dneh po sprejemu proračuna. Prav tako so dolžni posredovati poročila o realizaciji programov in o porabi sredstev po namenih za preteklo leto.
(2) Pravne osebe, v katerih ima občina najmanj 15-odstotni delež v kapitalu, morajo v 180 dneh po koncu poslovnega leta, vendar najmanj 30 dni pred sklicem skupščine, predložiti občini gradivo za sejo skupščine in revizijsko poročilo ter poročilo nadzornih organov za preteklo poslovno leto, če jih gradivo za sejo skupščine ne vsebuje.
14 člen
(1) Za izvrševanje proračuna Občine Šentrupert je župan odgovoren občinskemu svetu.
(2) Župan je pristojen za prevzemanje obveznosti, verifikacijo obveznosti in izdajo odredb v breme proračunskih sredstev.
(3) Župan lahko s pooblastilom prenese posamezna upravičenja iz drugega odstavka tega člena na podžupana, direktorja občinske uprave ali drugega javnega uslužbenca občinske uprave.
(4) Oseba, ki je pooblaščena za izdajo odredb za plačilo, je odredbodajalec.
5. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA
15. člen
(1) Župan je pooblaščen, da odloča o kratkoročnem zadolževanju za financiranje javne porabe, vendar le do višine 5% sprejetega proračuna.
(2) Vsi neposredni in posredni uporabniki proračuna morajo na zahtevo župana prosta denarna sredstva najprej ponuditi proračunu, če je to potrebno za zagotovitev likvidnosti oziroma izvrševanje proračuna.
(3) Zaradi kritja presežkov odhodkov nad prihodki v bilanci prihodkov in odhodkov, presežkov izdatkov nad prejemki v računu finančnih terjatev in naložb ter odplačila dolgov v računu financiranja, se občina za proračun leta 2009 lahko dolgoročno zadolži do višine 500.000,00 EUR, in sicer za naslednje investicije:
– obnovo in dograditev osnovne šole dr. Pavla Lunačka Šentrupert.
16. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije, uporablja pa se za proračunsko leto 2009.
Št. 410-0044/2008-1
Šentrupert, dne 22. decembra 2008
Župan
Občine Šentrupert
Rupert Gole l.r.

AAA Zlata odličnost
Prijavite se s svojim e-poštnim naslovom in prejmite kodo za 10 % popust.
Akcija traja od 4. do 25. 11. 2024.

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti