Uradni list

Številka 16
Uradni list RS, št. 16/2008 z dne 15. 2. 2008
Uradni list

Uradni list RS, št. 16/2008 z dne 15. 2. 2008

Kazalo

Št. 430-50/2007/13 Ob-2277/08 , Stran 678
1. Pravne in programske podlage Pravne podlage za izvedbo razpisa so naslednje: – Uredba Sveta (ES) št. 1083/2006 z dne 11. julija 2006 o splošnih določbah o Evropskem skladu za regionalni razvoj, Evropskem socialnem skladu in Kohezijskem skladu in razveljavitvi Uredbe (ES) št. 1260/1999 (Uradni list RS, št. 210/06, str. 25, v nadaljnjem besedilu: Uredba 1083/2006/ES); – Uredba (ES) št. 1080/2006 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 5. julija 2006 o Evropskem skladu za regionalni razvoj in razveljavitvi Uredbe (ES) št. 1783/1999 (Uradni list RS, št. 210/06, str. 1, v nadaljnjem besedilu: Uredba 1080/2006/ES); – Uredba Komisije (ES) št. 1828/2006 z dne 8. decembra 2006 o pravilih za izvajanje Uredbe Sveta (ES) št. 1083/2006 o splošnih določbah o Evropskem skladu za regionalni razvoj, Evropskem socialnem skladu in Kohezijskem skladu ter Uredbe (ES) št. 1080/2006 Evropskega parlamenta in Sveta o Evropskem skladu za regionalni razvoj (Uradni list RS, št. 371/06, str. 1, z vsemi spremembami, v nadaljnjem besedilu: Uredba 1828/2006/ES); – Priporočilo Komisije 2003/361/ES z dne 6. maja 2003 o opredelitvi mikro, majhnih in srednje velikih podjetij (Uradni list RS, št. 124, 20. 5. 2003); – Proračun Republike Slovenije za leto 2008 (Uradni list RS, št. 126/06); – Zakon o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2007 in 2008 (Uradni list RS, št. 126/06); – Pravilnik o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 13/06, v nadaljevanju: PPIPRS); – Uredba o izvajanju postopkov pri porabi sredstev evropske kohezijske politike v Republiki Sloveniji v programskem obdobju 2007–2013 (Uradni list RS, št. 41/07); – Navodilo organa upravljanja o upravičenih stroških za sredstva evropske kohezijske politike za programsko obdobje 2007–2013, ki jo je organ upravljanja sprejel 20. 9. 2007; – Informacija o izvedbeni strukturi strukturnih skladov in kohezijskega sklada v programskem obdobju 2007–2013, ki jo je sprejela Vlada Republike Slovenije na svoji 114. redni seji, dne 22. 3. 2007; – Nacionalni strateški referenčni okvir za obdobje 2007–2013; – Operativni program krepitve regionalnih razvojnih potencialov za obdobje 2007–2013, razvojna prioriteta Gospodarsko-razvojna infrastruktura, prednostna usmeritev Informacijska družba; – Strategija razvoja informacijske družbe v Republiki Sloveniji – si2010, ki jo je sprejela Vlada Republike Slovenije na svoji 128. redni seji dne 29. 6. 2007; – Shema državnih pomoči Program za spodbujanje tehnološkega razvoja in informacijske družbe za obdobje 2007–2012 (N 472/06 z dne 17. 11. 2006), – Zakon o raziskovalni in razvojni dejavnosti /ZRRD-UPB1/ (Uradni list RS, št. 22/06); – Zakonu o gospodarskih družbah (ZGD-1) (Uradni list RS, št. 42/06 in 60/60-popr.); – Zakon o dostopu do informacij javnega značaja (Uradni list RS, št. 96/05-UPB1); – Zakon o splošnem upravnem postopku (Uradni list RS, št. 22/05-UPB1 in 119/05); – Uredba o upravnem poslovanju (Uradni list RS, št. 20/05 in 106/05); – Pravilnik o izvrševanju uredbe o upravnem poslovanju (Uradni list RS, št. 75/05); – Letni delovni načrt dela ministrstva oziroma organov v sestavi (v nadaljevanju: Letni delovni načrt ministrstva); – Resolucija o Nacionalnem raziskovalnem in razvojnem programu (Uradni list RS, št. 3/06); – Pravilnik o finančnem poslovanju v Ministrstvu za visoko šolstvo, znanost in tehnologijo, z dne 28. 11. 2002; – Sklep Vlade RS, št. 30300-1/2007/13 z dne 16. 2. 2007. 2. Razpisna dokumentacija Razpisna dokumentacija je sestavljena iz naslednjih dokumentov: – Tekst razpisa in navodilo za prijavitelje (ta dokument), – Povzetek projekta (Razpisni obrazec 1): – RO1.1: Projekt (kratek povzetek projekta); – RO1.2: Konzorcij (navedba konzorcija partnerjev); – RO1.3: Finančni načrt (skupen finančni načrt projekta); – RO1.4: Cilji (cilji projekta); – RO1.5: Aktivnosti in obseg dela (načrt aktivnosti in obseg dela po partnerjih), – Opis partnerja – za vsakega partnerja v konzorciju (Razpisni obrazec 2): – RO2.1: Partner (formalni podatki o podjetju oziroma organizaciji); – RO2.2: Proj. skupina (podatki o projektni skupini predvideni za realizacijo projekta); – RO2.3: Sorodni projekti (podatki o sorodnih projekti, ki jih partner že izvaja oziroma prijavlja za sofinanciranje); – RO2.4: Stroški dela (pregled stroškov dela po vseh članih projektne skupine); – RO2.5: Finančni načrt (pregled stroškov po vseh aktivnostih projekta); – RO2.6: Vzpodbujevalni učinek (opredelitev indikatorjev za dokazovanje vzpodbujevalnega učinka velikih podjetij); – RO2.7: Strategija podjetja (opredelitev konteksta projekta z vidika dolgoročne strategije podjetja), – Podatki o raziskovalno razvojnem projektu (Razpisni obrazec 3), – Izjava o sprejemanju razpisnih pogojev (Razpisni obrazec 4), – Izjava o odprtju posebnega stroškovnega mesta za vodenje stroškov projekta ter dostopu do sodnega registra – za vsakega partnerja v konzorciju (Razpisni obrazec 5), – Izjava o uporabi osebnih podatkov – za vse člane projektne skupine vsakega posameznega partnerja v konzorciju (Razpisni obrazec 6), – Vzorec konzorcijske pogodbe (z obveznimi členi), ki jo lahko konzorcij po potrebi dopolni za podrobnejšo opredelitev medsebojnih pravic in obveznosti, – Vzorec pogodbe z ustreznimi prilogami: – Zahtevek za izplačilo, – Poročilo o delu na projektu, – Finančno poročilo – skupno, – Finančno poročilo za posameznega partnerja v konzorciju, – Spisek pooblaščenih oseb, – Ocenjevalni list, – Navodilo za prijavitelje. 3. Posredniško telo: Republika Slovenija, Ministrstvo za visoko šolstvo, znanost in tehnologijo, Trg OF 13, Ljubljana (v nadaljevanju: ministrstvo). tel. 01/478-80-00, faks 01/478-83-75, http://mvzt.gov.si, e-pošta: gp.mvzt@gov.si. 4. Cilj in namen razpisa Razvita informacijska družba dokazano vpliva na dvig inovativnosti in konkurenčnosti gospodarstva in družbe, na povečanje števila delovnih mest z visoko dodano vrednostjo, na dvig kakovosti življenja, enakomeren regionalni razvoj in boljšo mednarodno vključenost. Vpliv izhaja iz vsesplošne uporabe sodobne IKT, ki prispeva k večjim ekonomskim dosežkom in splošnim koristim za celotno družbo. Pri tem je ključni razvojni izziv zagotavljanje širokega nabora enostavno povezljivih integriranih elektronskih storitev in zagotovitev čim širše dostopnosti do teh storitev za vse skupine uporabnikov. S sprostitvijo trga telekomunikacijskih storitev in njihovim hitrejšim razvojem v zadnjih letih so se v Sloveniji ključna razvojna vprašanja informacijske družbe od infrastrukture preusmerila v zagotavljanje širokega nabora elektronskih storitev. V skladu z evropsko pobudo i2010 in nacionalno Strategijo razvoja informacijske družbe si2010 bo tako v prihodnjih letih razvojni izziv predvsem pospeševanje razvoja in vzpostavitve e-vsebin in e-storitev. Zato nameravamo s tem razpisom finančno podpreti raziskovalno razvojne projekte razvoja e-storitev in e-vsebin. Pri tem se zavedamo pomena prenosa znanja iz institucij znanja v gospodarstvo, zato posebej spodbujamo sodelovanje raziskovalno razvojnih akterjev iz podjetij in raziskovalno razvojnih organizacij. Pričakujemo, da bo tovrstno sodelovanje pospešilo razvoj globalno konkurenčnih, inovativnih e-storitev in vključujoče informacijske družbe v Sloveniji, kar bo omogočilo doseganje ciljev regionalne razvojne politike EU. V tem smislu je razpis skladen z Nacionalnim strateškim referenčnim okvirjem za obdobje 2007–2013 ter na tej podlagi z Operativnim programom krepitve regionalnih razvojnih potencialov za obdobje 2007–2013, razvojno prioriteto Gospodarsko-razvojna infrastruktura in prednostno usmeritvijo Informacijska družba. Ministrstvo za visoko šolstvo, znanost in tehnologijo želi s tem javnim razpisom spodbuditi razvoj in večjo ponudbo e-storitev na različnih področjih informacijske družbe in uveljavljaviti nove tehnološko-razvojne, organizacijske in poslovne koncepte, ki bodo pripomogli k prehodu v moderno in učinkovito družbo znanja. V Zakonu o raziskovalno razvojni dejavnosti (ZRRD), raziskovalna in razvojna dejavnost obsegata temeljno in uporabno raziskovanje ter predkonkurenčne raziskave, industrijske raziskave in prenos znanja. Cilj tega razpisa je sofinanciranje predkonkurenčnih raziskovalno razvojnih projektov razvoja e-vsebin in e-storitev, ki jih lahko prijavijo konzorciji partnerjev. Prijavljeni projekti morajo biti del dolgoročnih razvojnih ciljev sodelujočih podjetij in raziskovalno razvojnih organizacij ter hkrati skladni z raziskovalno razvojnimi prioritetami strateških razvojnih programov (SRP) slovenskih IKT tehnoloških platform. Tehnološke platforme so mehanizem razvojne politike, ki ga je vzpostavila EU za ugotavljanje strateških prednosti in priložnosti na posameznih tehnoloških področjih. Njihovo poslanstvo je usmerjanje raziskav in razvoja, spodbujanje ciljno usmerjenih investicij v raziskave in razvoj, boljša koordinacija evropskih in nacionalnih raziskovalnih programov, vpliv na inovativnost in izobraževanje na določenem področju ter boljše sodelovanje industrije z državo in drugimi akterji. Naloga tehnoloških platform je izdelava strateških razvojnih programov, ki naj bi jih državne uprave upoštevale pri izvajanju instrumentov razvojne pomoči industriji. V skladu z navedenim nameravamo s tem razpisom predvsem podpreti projekte, ki so v skladu s strateškimi razvojnimi programi slovenskih tehnoloških platform. 5. Predmet razpisa Predmet razpisa je sofinanciranje izvajanja predkonkurenčnih raziskovalno razvojnih projektov razvoja e-vsebin in e-storitev na naslednjih tematskih področjih: 1. e-vsebine in e-storitve na področju kulture, 2. znanstvene in izobraževalne e-vsebine in e-storitve, 3. e-vsebine in e-storitve za potrošnike, 4. e-vsebine in e-storitve na področju zdravja, 5. e-poslovanje za mala in srednja podjetja (MSP), 6. e-storitve s področja lokalne e-uprave. Za potrebe tega razpisa so e-vsebine in e-storitve definirane kot vsebine in storitve informacijske družbe, ki se zagotavljajo na daljavo, z elektronskimi sredstvi in na posamezno zahtevo uporabnika storitev. Pri tem »na daljavo« pomeni, da se storitev zagotavlja, ne da bi bili strani navzoči sočasno. »Z elektronskimi sredstvi« pomeni, da se storitev na začetku pošlje in v namembnem kraju sprejme z elektronsko opremo za obdelavo, vključno z digitalnim stiskanjem in za shranjevanje podatkov ter v celoti pošlje, prenese in sprejme po žici, radiu, optičnih ali drugih elektromagnetnih sredstvih. »Na posamezno zahtevo prejemnika storitev« pa pomeni, da se storitev zagotavlja s prenosom podatkov na posamezno zahtevo. Storitve informacijske družbe v splošnem zajemajo široko področje gospodarskih in negospodarskih dejavnosti, ki potekajo po internetu in drugih globalno dostopnih omrežjih (npr. omrežje mobilne telefonije). Storitve informacijske družbe vključujejo tako plačljive kot tudi neplačljive, prosto dostopne storitve ter storitve, ki jih ne plačajo prejemniki, na primer v zvezi s stalnim dostopom do internetnih podatkov ali komercialnimi sporočili, ali storitve, ki zagotavljajo mehanizme za iskanje, dostop do in pridobivanje podatkov. Storitve informacijske družbe vključujejo tudi prenos podatkov po komunikacijskem omrežju, dostop do komunikacijskega omrežja ali shranjevanje podatkov, ki jih zagotovi prejemnik storitve. Razpis se izvaja po shemi državnih pomoči Program za spodbujanje tehnološkega razvoja in informacijske družbe za obdobje 2007–2012 (N 472/06 z dne 17. 11. 2006). Veljavnost sheme je od 1. 1. 2007 do 1. 1. 20012. Prijavljeni raziskovalno razvojni projekti morajo predstavljati predkonkurenčne raziskave in razvoj. Predkonkurenčno razvojno dejavnost predstavljajo raziskovalno razvojne aktivnosti za preoblikovanje rezultatov industrijskih raziskav v načrt, postavitev ali obliko za nove, spremenjene ali izboljšane proizvode, postopke ali storitve, če so ti namenjeni prodaji ali uporabi, vključno s sestavo začetnega prototipa, ki še ni neposredno uporaben za trgovanje. To lahko vključuje tudi osnovno opisovanje in oblikovanje proizvodov, postopkov ali storitev, ne vključuje pa preprostih ali ponavljajočih se rednih ali občasnih sprememb na proizvodih, proizvodnih postopkih in obstoječih storitvah, četudi takšne spremembe predstavljajo izboljšanje. Rezultati raziskovalno razvojnih projektov so lahko začetni demonstracijski projekti ali pilotni projekti, če takih projektov ni mogoče direktno (brez dodatne investicije v času in sredstvih) pretvoriti ali uporabiti za industrijsko uporabo ali tržno izkoriščanje. 6. Upravičeni prijavitelji Na razpis se prijavi podjetje, ki lahko samo ali v imenu konzorcija partnerjev prijavi raziskovalno razvojni projekt. Konzorcij svojo namero za pripravo, prijavo in izvedbo projekta opredeli s podpisom konzorcijske pogodbe. Konzorcije, ki prijavljajo raziskovalno razvojni projekt, lahko sestavljajo podjetja in raziskovalno razvojne organizacije. Podjetje je samostojni podjetnik posameznik ali gospodarska družba, ki je registrirana po Zakonu o gospodarskih družbah (Uradni list RS, št. 42/06 in 60/60 – popr.). Raziskovalno razvojna organizacija je javni zavod (javni raziskovalni zavod, univerza, fakulteta in druga visokošolska organizacija, itd.), zavod, registriran za opravljanje raziskovalno razvojne dejavnosti ali razvojna enota podjetja, registriranega za opravljanje raziskovalno razvojne dejavnosti pri Agenciji za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije (ARRS). 7. Višina razpisanih sredstev Javni razpis za izbor operacij delno financira Evropska unija, in sicer iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Javni razpis za izbor operacij se izvaja v okviru Operativnega programa krepitve regionalnih razvojnih potencialov za obdobje 2007–2013, razvojne prioritete Gospodarsko razvojna infrastruktura, prednostne usmeritve Informacijska družba. Okvirna višina nepovratnih sredstev, ki je na razpolago za izvedbo javnega razpisa v letu 2008 znaša 4.639.673 EUR. Nepovratna sredstva so v deležu 85% (3.943.722 EUR) namenska sredstva Evropskega sklada za regionalni razvoj, v deležu 15% (695.951 EUR) pa namenska sredstva proračuna Republike Slovenije. Črpanje je predvideno iz proračunske postavke PP 6893 – Informacijska družba ESRR 07-13 EU in PP 6972 – Informacijska družba ESRR 07-13 SLO, NRP 3211-07-0008. Delež prispevka EU v celotnih upravičenih javnih izdatkih je 85%. 8. Obdobje za porabo sredstev: ministrstvo bo sofinanciralo projekte, ki se bodo izvajali v letu 2008. Aktivnosti za izvajanje raziskovalno razvojnih projektov bo ministrstvo sofinanciralo na podlagi izstavljenega zahtevka za povrnitev plačanih stroškov, realiziranih v obdobju od dneva vložitve vloge upravičenca na ta razpis do pogodbenega roka za izdajo zahtevka za sofinanciranje. Sofinancirajo se samo plačani stroški, ki se dokažejo z dokazili o plačilu. 9. Upravičeni stroški 9.1 Vrste upravičenih stroškov Upravičeni stroški, ki so predmet sofinanciranja so skladni s shemo državnih pomoči Program za spodbujanje tehnološkega razvoja in informacijske družbe za obdobje 2007–2012 (N 472/06 z dne 17. 11. 2006) ter Navodilom organa upravljanja o upravičenih stroških za sredstva evropske kohezijske politike za programsko obdobje 2007–2013. Upravičeni stroški so stroški, ki: – so dejansko nastali za dela, ki so bila opravljena, za blago, ki je bilo dobavljeno oziroma za storitve, ki so bile izvršene, – so v skladu s cilji projekta in so potrebni za njegovo izvedbo, – se jih dokazuje z računovodskimi listinami oziroma listinami enake dokazne vrednosti in – morajo biti v skladu z veljavnimi pravili Evropske unije in nacionalnimi pravili. Upravičeni so naslednji stroški: Neposredni stroški: – stroški osebja – delo (raziskovalno, razvojno in podporno osebje, ki je zaposleno izključno za raziskovalno razvojno dejavnost). Stroški dela vključujejo vse stroške dela (II. bruto plača s pripadajočimi davki in prispevki delavca in delodajalca), povračila stroškov v zvezi z delom (prehrana med delom, prevoz na delo in z dela itd.), nadomestila plače ter drugi osebni prejemki v skladu z veljavno zakonodajo (dopust, praznik, bolniška, jubilejne nagrade, solidarnostna pomoč ipd.), če jih delodajalec ne refundira iz drugih virov ter druge dajatve (npr. dodatno pokojninsko zavarovanje, če je zakonsko opredeljeno), izražene in v sorazmerju z opravljenimi urami na projektu. Osebje, ki v obdobju trajanja projekta uveljavlja ure dela že v drugih javno sofinanciranih projektih, bodisi MVZT, ARRS, MG, TIA ali drugih javnih institucijah, vključno z občinami in EU, teh istih stroškov dela ne morejo uveljavljati še enkrat. Dokazilo o stroških je fotokopija pogodbe o zaposlitvi (za nove zaposlitve) oziroma akt o vključitvi na projekt; časovnica opravljenih ur dela na projektu po mesecih za posamezno osebo in po posameznih prijavljenih aktivnostih, št. opravljenih ur, vrednost ure in skupni znesek ter poročilo o izvedenih aktivnostih, fotokopija plačilnega lista; REK-1 (obračun davčnih odtegljajev za dohodke iz delovnega razmerja) in specifikacija oseb, ki so na njem vsebovane (seznam iz katerega je razviden skupni znesek davkov in prispevkov, posamezni zneski ter imena in priimki tistih zaposlenih, katerih plača se uveljavlja kot upravičen strošek; imena zaposlenih, katerih plača se ne uveljavlja kot upravičen strošek so lahko izbrisana, pri čemer pa so njihove posamezne vrednosti davkov in prispevkov vseeno razvidne); Obrazec DURS za obračun davka na izplačane plače; ostala dokazila, ki so osnova za izvršena plačila zaposlenemu na operaciji (npr. odločba/sklep o letnem dopustu, odločba o regresu za letni dopust ipd.). Izplačila so dokazujejo z izpisom iz transakcijskega računa, iz katerega je razvidno plačilo obračuna posamezni osebi; izpis iz transakcijskega računa iz katerega je razvodno plačilo vseh davkov in prispevkov ustreznim organom oziroma potrdilo DURS o plačanih obveznostih. – stroški svetovanja in drugih storitev (največ do 20% neposrednih stroškov), ki se uporabljajo izključno za raziskovalno dejavnost (avtorski honorarji, podjemna pogodba, itd.), vključno z raziskavami, tehničnim znanjem in patenti, ki so kupljeni iz zunanjih virov po tržnih cenah. Dokazila o stroških so fotokopije dokumentacije v postopku oddaje javnega naročila, če je po zakonodaji obvezen ali predstavlja pogodbeno obveznost, avtorske ali podjemne pogodbe in s pogodbo povezane dokumentacije, dokazila o opravljeni storitvi, računov o opravljenih storitvah na katerih je navedeno stroškovno mesto. Izplačila se dokazuje s fotokopijo izpisa iz transakcijskega računa, iz katerega je razvidno plačilo zunanjemu izvajalcu. – stroški programske in strojne opreme (največ do 30% neposrednih stroškov), ki se uporablja izključno in stalno za raziskovalno dejavnost. Upošteva se zgolj amortizacija, ki se izračuna v skladu z zakonodajo po stopnjah za obdobje trajanja projekta. Dokazilo o stroških je seznam opreme (vključno z inventarnimi številkami) s fotokopijami računov, obračun amortizacije za obdobje poročanja o delu na projektu z opisom metodologije obračuna amortizacije. Amortizacija se obračuna v skladu s slovenskimi računovodskimi standardi in z dobro računovodsko prakso. Izplačila se dokazuje s fotokopijo izpisa iz transakcijskega računa, iz katerega je razvidno plačilo računa zunanjemu dobavitelju. – stroški osebja – potni stroški (največ do 10% neposrednih stroškov) – stroški službenih poti, ki so neposredno povezane z izvajanjem projekta. Dokazilo o stroških je fotokopija obračuna potnega naloga, poročila o službeni poti, dokazil za uveljavljanje povračila potnih stroškov (vozne karte, potrdila o prevozih, računi za plačilo cestnine, parkirnine, kotizacije, nočitve ipd.), fotokopija potrdila o udeležbi oziroma poročila o službeni poti, podpisanega s strani zaposlenega za posamezno osebo in po posameznih službenih poteh na katerem je navedeno stroškovno mesto. Izplačila se dokazuje s fotokopijo izpisa iz transakcijskega računa, iz katerega je razvidno plačilo obračuna potnega naloga posamezni osebi. Posredni stroški (največ do 15% stroškov dela osebja): – ostali stroški delovanja (npr. stroški materiala, elektrike, vode, plina, komunalne infrastrukture, pošte, telefona in drugih oblik telekomunikacij, dostopa do interneta, čiščenja prostorov; tekočega vzdrževanja prostorov, varovanja prostorov, zavarovanja), ki so nastali neposredno kot rezultat raziskovalne dejavnosti. Dokazilo o stroških je fotokopija računa, preračun deleža stroškov na projekt in opis metodoligije izračuna tega deleža. Izplačila se dokazuje s fotokopijo izpisa iz transakcijskega računa, iz katerega je razvidno plačilo računa. Potrebna dokazila, način uveljavljanja in obračun upravičenih stroškov je skladna z Navodilom organa upravljanja o upravičenih stroških za sredstva evropske kohezijske politike za programsko obdobje 2007–2013. Vsi stroški morajo biti vodeni na posebnem stroškovnem mestu. Istih upravičenih stroškov ne morejo prijavitelji uveljavljati večkrat. Davek na dodano vrednost ni upravičen strošek. 9.2 Višina sofinanciranja 9.2.1 Najnižja dovoljena višina upravičenega stroška Prijavitelj lahko v okviru upravičenih stroškov uveljavlja sofinanciranje posameznega stroška, ki je dokumentiran s samostojno računovodsko listino in dokazilom o izplačilu. Dovoljeni so samo tisti posamezni stroški, katerih zaprošena višina sofinanciranja (pravilno obračunana po pravilih in omejitvah za obračun posameznih upravičenih stroškov), ki jo prijavitelj uveljavlja v okviru projekta, je večja oziroma enaka 100 EUR. Posamezni stroški, ki sicer predstavljajo upravičen strošek, pa je njihova zaprošena obračunana višina sofinanciranja nižja od te višine, niso upravičeni do sofinanciranja. 9.2.2 Velikost projektov Prijavitelji morajo, glede na finančno velikost oziroma proračun projekta (celotni obseg – proračun projekta), prijaviti projekte v eni naslednjih kategorij: Na tem mestu je v objavi uporabljena tabela ali kakšen drug element, ki ni tekst. Takšen element je viden v PDF datoteki! Najmanjša višina dodeljenih sredstev sofinanciranja na posamezen projekt je 65.000,00 EUR, najvišja pa 700.000,00 EUR. 9.2.3 Delež sofinanciranja podjetij Delež sofinanciranja podjetij, ki so registrirana po Zakonu o gospodarskih družbah (ZGD-1), se izračuna po naslednih pravilih: Višina sofinanciranja za predkonkurenčno razvojno dejavnost, ki je predmet tega razpisa, je največ 25% upravičenih stroškov. Višina sofinanciranja se lahko poveča v naslednjih primerih: – za mala in srednja podjetja – za 10% upravičenih stroškov; – kjer je raziskovalni projekt v skladu s cilji programa IKT, ki poteka kot del 7. okvirnega programa za raziskovanje in tehnološki razvoj EU (7OP – IKT) – za 15% upravičenih stroškov; – kjer raziskovalni projekt ni v skladu s cilji programa IKT, ki se izvaja kot del 7. okvirnega programa za raziskave in razvoj EU (7OP – IKT), se stopnja pomoči poveča za 10% upravičenih stroškov, če je izpolnjen vsaj eden izmed pogojev: – projekt vključuje učinkovito čezmejno sodelovanje med vsaj dvema neodvisnima sodelujočima partnerjema iz 2 držav članic, posebno v smislu koordinacije nacionalnih usmeritev raziskav in razvoja; – projekt vključuje učinkovito sodelovanje med podjetji in javnimi raziskovalnimi organizacijami (JRRO), posebno z vidika koordinacije nacionalnih usmeritev raziskav in razvoja. Odstotne točke se lahko seštevajo, toda skupna višina pomoči ne sme preseči 50% upravičenih stroškov. To velja tudi, če gre za kombinacijo državnih pomoči iz različnih virov (različni programi oziroma projekti na lokalni, državni ali EU ravni). Pri določanju velikosti podjetja se upoštevajo Priporočila Komisije 2003/361/ES z dne 6. maja 2003, o opredelitvi mikro, majhnih in srednje velikih podjetij (UL L 124, 20. 5. 2003, str. 36). Osnovna merila za določanja velikosti so število zaposlenih, letni promet in bilančna vsota podjetja. Pod pojmom podjetja se razumejo tako družbe registrirane po Zakonu o gospodarskih družbah (ZGD-1) kakor tudi samostojni podjetniki posamezniki. V spodnji tabeli so prikazane osnovne meje vrednosti posameznega merila pri različnih kategorijah velikosti podjetja. Za potrebe tega razpisa se upošteva število zaposlenih na dan 1. 11. 2007. Na tem mestu je v objavi uporabljena tabela ali kakšen drug element, ki ni tekst. Takšen element je viden v PDF datoteki! Pri izračunavanju posameznih vrednosti zgornjih meril je potrebno upoštevati način izračunavanja, ki je odvisen od razmerij zadevnega podjetja z drugimi podjetji, kar ga lahko uvršča med neodvisno, partnersko ali povezano podjetje. Pri določanju velikosti naj bodo posebej pazljiva podjetja v katerih imajo delež javni organi (država, občina, javne institucije ...), saj se ob določenih pogojih tako podjetje avtomatsko smatra kot veliko podjetje (raziskovalne organizacije, katerih ustanovitelj in lastnik je država ali lokalna skupnost z več kot 5000 prebivalci ali proračunom večjim od 10 mio EUR, se obravnavajo kot velika podjetja.). Pravilno uvrščanje podjetja v ustrezno velikost je pomembno zaradi določanja predvidenega zneska sofinanciranja in posledično finančne konstrukcije projekta, ki se po oddaji vloge na razpis ne sme spreminjati. V primeru, da se ugotovi, da predlagatelj ne ustreza velikosti podjetja opredeljeni v vlogi, ima lahko to za posledico zmanjšanje zneska predvidenega sofinanciranja, ali pa se takšna vloga zavrže. Pri čezmejnem sodelovanju v projektu, partner iz druge države, ki ni registriran v R Sloveniji, ne more pridobiti sofinanciranja svojega deleža v projektu. Za potrebe tega razpisa je učinkovito sodelovanje med partnerji doseženo, ko vsi partnerji sodelujejo pri oblikovanju projekta, prispevajo k njegovemu izvajanju ter si delijo tveganje in rezultate projekta. V primeru projektov, ki jih na ta način skupaj izvajajo podjetja in javne raziskovalno razvojne organizacije (JRRO) mora veljati da se JRRO v celoti dodeli pravice intelektualne lastnine, ki in če izhajajo iz rezultatov njihovega dela na projektu (lahko jo prodaja, licencira itd.). Vsi ostali rezultati dela JRRO na projektu, ki niso predmet pravic intelektualne lastnine, so splošno dostopni javnosti. Pri tem so pravice v celoti dodeljene takrat, ko ima raziskovalna organizacija celotno gospodarsko korist od teh pravic s tem, da v celoti ohrani pravice, zlasti lastninsko pravico in pravico dodeljevanja licenc. Ti pogoji morajo biti izpolnjeni tudi, če se organizacija odloči skleniti nadaljnje pogodbe v zvezi s temi pravicami, vključno z dodelitvijo licenc partnerjem s katerim sodeluje v projektu. Sodelujoča podjetja v konzorciju določijo pravice intelektualne lastnine posameznih podjetij v konzorciju s konzorcijsko pogodbo. Delež sofinanciranja se obračuna za vsako podjetje posebej. V primeru povečanja deleža v skladu z drugo ali tretjo alinejo prvega odstavka tega podpoglavja, se delež poveča vsem podjetjem v konzorciju. 9.2.4 Delež sofinanciranja raziskovalno razvojnih organizacij Delež sofinanciranja raziskovalno razvojnih organizacij (RRO), ki so ustanovljene izven podjetij, ki so registrirana po Zakonu o gospodarskih družbah (ZGD-1), se neodvisno od njihove pravno-organizacijske oblike obračuna v odvisnosti od tega ali je aktivnost, ki jo znotraj projekta izvaja RRO ekonomskega ali neekonomskega značaja ter v odvisnosti od tega ali RRO lahko aktivnosti teh dveh kategorij jasno razmeji z vidika stroškov in financiranja (računovodsko). Višina se obračuna po naslednjem pravilu: Če je aktivnost, ki jo znotraj projekta izvaja RRO (vloga na projektu), neekonomska: – izobraževanje za več in bolje usposobljene človeške vire, – vodenje neodvisnih RR za več znanja in boljše razumevanje, vključno s sodelovalnimi RR (RR v okviru učinkovitega sodelovanja s partnerji), – razširjanje rezultatov raziskav, in če sta dve vrsti dejavnosti (ekonomska in neekonomska) in njuni stroški ter financiranje jasno ločeni je delež sofinanciranja RRO 60% upravičenih stroškov. V nasprotnem primeru se delež sofinanciranja obračuna enako kot pri podjetjih. Pri tem se z vidika dodatka za MSP, RRO obravnava v skladu z zakonodajo. V splošnem velja, da se raziskovalne organizacije, katerih ustanovitelj in lastnik je država ali lokalna skupnost z več kot 5000 prebivalci ali proračunom večjim od 10 mio EUR, obravnavajo kot velika podjetja. 10. Pogoji sodelovanja Pogoji za sodelovanje pri razpisu so naslednji: 1. formalna ustreznost prijave, 2. vsebinska ustreznost prijave. Vloge prijaviteljev, ki ne bodo izpolnjene izključno na predvidenih razpisnih obrazcih, ki ne bodo vsebovale vseh zahtevanih podatkov, ki ne bodo formalno in vsebinsko ustrezne, se zavržejo pred postopkom ocenjevanja. Ad 1. Formalna ustreznost Na tem mestu je v objavi uporabljena tabela ali kakšen drug element, ki ni tekst. Takšen element je viden v PDF datoteki! Ad 2. Vsebinska ustreznost Na tem mestu je v objavi uporabljena tabela ali kakšen drug element, ki ni tekst. Takšen element je viden v PDF datoteki! 11. Merila in način izbire projektov 11.1 Ocena projektov Pravočasne prispele in popolne vloge bodo ocenjene na podlagi izpolnjevanja naslednjih meril: 1. Ustreznost projekta – 30 točk, 2. Kakovost predlaganega projekta – 30 točk, 3. Kakovost in usposobljenost konzorcija – 20 točk, 4. Izvedljivost raziskovalno razvojnega projekta – 20 točk. Skupno število možnih točk je 100. Način ocenjevanja posameznih meril je podrobneje opredeljen na ocenjevalnem listu, ki je del razpisne dokumentacije. Na tem mestu je v objavi uporabljena tabela ali kakšen drug element, ki ni tekst. Takšen element je viden v PDF datoteki! 11.2 Način ocenjevanja Vse popolne vloge, ki bodo izpolnjevale pogoje za kandidiranje in bodo skladne z namenom javnega razpisa, bo ocenila strokovna komisija, ki jo imenuje predstojnik ministrstva. Vsako prispelo popolno vlogo ocenita na podlagi ocenjevalnega lista ločeno in neodvisno dva člana strokovne komisije. Ocene na ocenjevalnih listih morajo biti utemeljene s komentarjem ali izračunane na podlagi formule, če je ta pri posameznem merilu navedena v razpisni dokumentaciji. Ocenjevalec podpiše ocenjevalni list. Kolikor se oceni med seboj razlikujeta za več kot 15 odstotnih točk, od najvišjega možnega števila doseženih točk, vlogo oceni še dodatni ocenjevalec. Ocena se oblikuje na osnovi povprečja najbližjih dveh ocen. 11.3 Način izbire Projekti bodo razvrščeni glede na doseženo višino točk v enotni seznam, ne glede na področje prijave in velikost projekta. Prag za pozitivno ocenjen projekt je šestdeset odstotkov (60%) vseh možnih točk, poleg tega pa mora prijava v okviru vsake od štirih meril preseči 50% možnih točk. Projekti, ki ne bodo ocenjeni pozitivno, niso upravičeni do sredstev razpisa. Kolikor bo zaprošena višina sofinanciranja pozitivno ocenjenih projektov višja, kot je razpoložljivih sredstev, bodo projekti izbrani glede na višino doseženih točk (prednost bodo imeli projekti z višjim številom točk) do porabe sredstev, vendar samo do največjega števila odobrenih projektov za posamezni velikostni razred projektov. Projekti z istim številom točk bodo obravnavani enako, razen v primeru, ko bi izbira vseh projektov presegla omejitev glede sredstev ali števila odobrenih projektov za posamezni velikostni razred (na primer v primeru več projektov z enakim številom točk, pri čemer bi glede na sredstva ali mejo velikostnega razreda ne bila mogoča izbira vseh projektov). V teh mejnih primerih bodo izmed teh projektov izbrani tisti, ki jih bo določil naključni žreb, ki ga opravi strokovna komisija. Največje število odobrenih projektov glede na velikostni razred je: Na tem mestu je v objavi uporabljena tabela ali kakšen drug element, ki ni tekst. Takšen element je viden v PDF datoteki! 12. Varovanje osebnih podatkov in poslovnih skrivnosti Varovanje osebnih podatkov bo zagotovljeno v skladu z veljavno zakonodajo, vključno s 37. členom Uredbe Sveta (ES) št. 1828/2006. Vsi podatki iz vlog, ki jih komisija odpre, so informacije javnega značaja razen tistih, ki jih predlagatelji posebej označijo kot poslovno skrivnost. Poslovna skrivnost se lahko nanaša na posamezen podatek ali na del vloge, ne more pa se nanašati na celotno vlogo. Člani strokovne komisije, ki bodo sodelovali pri odpiranju in ocenjevanju vlog bodo morali predhodno podpisati izjavo o zaupnosti. 13. Razpisni rok in način prijave Razpisna dokumentacija je v času razpisa dostopna na spletnih straneh Ministrstva za visoko šolstvo, znanost in tehnologijo, možno pa jo je tudi dvigniti na sedežu ministrstva, Trg OF 13, v sprejemni pisarni (2. nadstropje, Marjeta Petrač, vodja glavne pisarne ali Romana Zajc), v času uradnih ur. Popolna vloga mora biti, v skladu z navodili iz razpisne dokumentacije v treh pisnih izvodih (original in dve kopiji) ter eni elektronski na CD (samo Razpisni obrazci 1 in 2), dostavljena na naslov: Ministrstvo za visoko šolstvo, znanost in tehnologijo, Trg OF 13, 1000 Ljubljana, v zaprti ovojnici pod oznako »Ne odpiraj – vloga na javni razpis za spodbujanje raziskovalno razvojnih projektov razvoja e-vsebin in e storitev« ter polnim naslovom vlagatelja na zadnji strani. Kot pravočasne se štejejo vloge, dostavljene na ministrstvo najkasneje do 14. 3. 2008 do 14. ure. 14. Datum odpiranja vlog Odpiranje vlog, zaradi pričakovanega večjega števila vlog, ni javno in bo potekalo v prostorih ministrstva v roku treh delovnih dni od navedenega roka za predložitev vlog. Vloge, ki ne bodo prispele pravočasno in v nepravilno izpolnjenih in označenih ovojnicah, komisija ne bo obravnavala in bodo zavržene. 15. Obveščanje o izboru Ministrstvo odloči o izboru in dodelitvi sredstev s sklepom. Prijavitelji imajo možnost pritožbe na sklep, ki ga oddajo na ministrstvo. V pritožbi morajo prijavitelji jasno opredeliti razloge za pritožbo, pri čemer pritožba na vrsto meril ni mogoča. O pritožbi odloči strokovna komisija imenovana s strani ministrstva. Prijavitelji vlog bodo o rezultatih razpisa s strani Ministrstva za visoko šolstvo, znanost in tehnologijo obveščeni v roku do 90 dni od datuma odpiranja vlog. Uspešni prijavitelji bodo pozvani k podpisu pogodb. Če se slednji v roku 8 delovnih dni od prejema poziva nanj ne odzovejo, se šteje, da so umaknili vlogo za pridobitev sredstev. 16. Informacije v zvezi z razpisom Informacije in celotna razpisna dokumentacija je na voljo na spletnem naslovu Ministrstva za visoko šolstvo, znanost in tehnologijo, pod razdelkom Javni razpisi. Dodatne informacije oziroma vprašanja se posredujejo po elektronski pošti (esrr-did.mvzt@gov.si). Odgovore bo ministrstvo objavilo na omenjenih spletnih straneh. Ministrstvo bo po potrebi organiziralo informativne dneve. Datumi informativnih dni in druge informacije bodo objavljene na omenjenih spletnih straneh. 17. Ostale zahteve Prijavitelji bodo morali: – jamčiti in zagotoviti enakost med spoloma in preprečiti vsakršno diskriminacijo med osebami, ki kandidirajo na razpis, v skladu z zakonodajo, ki pokriva področje zagotavljanja enakih možnosti in 16. členom Uredbe Sveta (ES) št. 1083/2006 ter s prijavljenimi projekti prispevati k ustvarjanju okolja, ki bo omogočalo enake možnosti dostopa in družbene ter socialne vključenosti za vse, kar bo posladično povečalo blaginjo ljudi; – upoštevati zahteve glede informiranja in obveščanja javnosti, kakor to narekuje 9. člen Uredbe Sveta (ES) št. 1828/2006 (Uradni list EU L št. 371, 27. 12. 2006) in Navodila za informiranje in obveščanje javnosti o kohezijskem in strukturnih skladih v programskem obdobju 2007–2013, ki jih je dne 1. 10. 2007 izdala Služba Vlade Republike Slovenije za lokalno samoupravo in regionalno politiko, ki na področju kohezijske politike nastopa v vlogi organa upravljanja. Sprejem financiranja pomeni sprejem dejstva, da bo upravičeni prijavitelj vključen v seznam upravičenih prijaviteljev, ki bo obsegal navedbo upravičenih prijaviteljev, ime operacije in znesek javnih virov financiranja operacije; – hraniti vso dokumentacijo v zvezi s projektom v skladu z veljavnimi predpisi, vendar najmanj do 31. 12. 2015 oziroma še 5 let po zaključku projekta, za potrebe bodočih preverjanj. Pred iztekom tega datuma je lahko ta rok podaljšan zakonsko ali pa ga lahko podaljša ministrstvo; – zagotoviti dostop do celotne dokumentacije v zvezi s projektom vsem organom, ki so vključeni v spremljanje izvajanja, upravljanja, nadzora in revizije javnega razpisa v celotnem obdobju hranjenja dokumentacije; – jamčiti, da v roku 5 let po zaključku projekta ne bo prišlo do bistvenih sprememb projekta v skladu s 57. členom Uredbe 1083/2006 ES; – zagotoviti, da za stroške, ki so predmet sofinanciranja, ne bodo dobili drugih sredstev iz državnega proračuna, proračuna lokalnih skupnosti ali EU. Če se ugotovi, da je prejemnik že dobil tudi druga sredstva ali pa so mu bila odobrena, ministrstvo odstopi od pogodbe ter zahteva vrnitev sredstev skupaj z zakonitimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila do dneva vračila; – zagotoviti, da bo v primeru preseganja maksimalno dovoljene stopnje sofinanciranja vrnil višek sredstev skupaj z zakonitimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila do dneva vračila; – pri izbiri projektov bo potrebno smiselno zadostiti naslednjim pogojem: – učinkovitost izrabe naravnih virov (energetska učinkovitost, učinkovita raba vode in surovin), – okoljska učinkovitost (uporaba najboljših tehnik, uporaba referenčnih dokumentov, nadzor emisij in tveganj, zmanjšanje količin odpadkov, ločeno zbiranje odpadkov), – trajnostna dostopnost (spodbujanje okolju prijaznejših načinov prevoza), – zmanjšanje vplivov na okolje (izdelava poročil o vplivih na okolje oziroma strokovnih ocen vplivov na okolje za posege, kjer je to potrebno). Podrobneje so ostale zahteve opredeljene v razpisni dokumentaciji.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti