Št. 01442-1/2008/01 Ob-5045/08
, Stran 1949
1. Koncedent: Ministrstvo za delo, družino in socialne zadeve, Kotnikova 5, Ljubljana.
2. Predmet koncesije: standardne in nadstandardne storitve institucionalnega varstva za okvirno 750 mest v domovih za starejše z začetkom izvajanja dejavnosti najkasneje do konca leta 2010.
3. Opis storitve
Standardna storitev obsega:
– osnovno oskrbo,
– socialno oskrbo,
– zdravstveno varstvo.
Osnovna oskrba zajema bivanje, organiziranje prehrane, tehnično oskrbo in prevoz.
Bivanje se organizira v ogrevanih, opremljenih in vzdrževanih eno- ali dvoposteljnih sobah. Vključuje zagotavljanje sanitarnih prostorov, prostorov za osebno higieno, skupnih prostorov ter prostorov za izvajanje programov. Bivanje zajema tudi čiščenje bivalnih prostorov in pranje, čiščenje ter vzdrževanje oblačil ter osebnega in skupnega perila.
Organiziranje prehrane zajema nabavo, pripravo in postrežbo celodnevne, starosti in zdravstvenemu stanju primerne hrane in napitkov.
Tehnična oskrba je organizirana dejavnost za zagotavljanje tehničnih pogojev za optimalno izvajanje institucionalnega varstva ter vključuje naloge vzdrževanja opreme, prostorov, objekta in okolice.
Prevozi vključujejo organizacijo in izvedbo prevozov v zvezi z uveljavljanjem zakonskih pravic in obveznosti v nujnih primerih za upravičence.
Socialna oskrba je strokovno vodena dejavnost, namenjena izvajanju vsebin socialne preventive, terapije in vodenja upravičencev. Vključuje izvajanje nalog varstva in posebnih oblik varstva.
Varstvo pomeni nudenje pomoči pri vzdrževanju osebne higiene in izvajanju dnevnih aktivnosti (vstajanju, oblačenju, premikanju, hoji, komunikaciji in pri orientaciji).
Posebne oblike varstva so namenjene ohranjanju in razvoju samostojnosti, razvoju socialnih odnosov, delovni okupaciji, korekciji in terapiji motenj, aktivnemu preživljanju prostega časa ter reševanju osebnih in socialnih stisk.
Zdravstveno varstvo se izvaja po predpisih s področja zdravstva.
Storitev se izvaja v celodnevni obliki (24 ur) v skladu s pogoji iz Pravilnika o standardih in normativih socialnovarstvenih storitev (Ur. l. RS, št. 52/95, 2/98, 61/98, 19/99, 28/99 – popr., 127/03, 125/04, 60/05, 120/05 – odl. US, 02/06 – popr. in 140/06) (v nadaljevanju: pravilnik).
Nadstandardna storitev se izvaja v pogojih, ki so višji od minimalnih tehničnih pogojev za izvajanje socialno varstvenih storitev v skladu z določili Pravilnika o minimalnih tehničnih zahtevah za izvajalce socialno varstvenih storitev (Ur. l. RS, št. 67/06) (v nadaljevanju: pravilnik o tehničnih pogojih). Storitev je možno šteti za nadstandardno le v primerih, za katere Pravilnik o metodologiji za oblikovanje cen socialno varstvenih storitev (Ur. l. RS, št. 87/06, 127/06, 8/07 in 51/08) (v nadaljevanju: metodologija) dopušča možnost oblikovanja cene za nadstandardno storitev.
Dodatne storitve, ki jih izvajalci ponujajo poleg standardne in nadstandardne storitve, niso predmet tega razpisa.
4. Obseg storitve v celodnevni obliki: v skladu s sklepom ministrice št.: 01442-1/2008/01 z dne 26. 5. 2008, ministrstvo razpisuje koncesijo za skupaj okvirno 750 mest za starejše osebe (uporabniki).
5. Krajevno območje, za katerega se razpisuje koncesija in število mest:
– za območje teritorija Mestne občine Ljubljana za okvirno 450 mest za starejše osebe (uporabnike),
– za ostalo območje Upravne enote Ljubljana za okvirno 150 mest za starejše osebe (uporabniki),
– za območje Upravne enote Maribor za okvirno 150 mest za starejše osebe (uporabniki).
6. Uporabniki storitev, za katere se koncesija razpisuje: uporabniki storitve so osebe, praviloma starejše od 65 let.
7. Začetek in čas trajanja koncesije
Koncesijska dejavnost se bo začela izvajati v skladu s pogodbenimi določili.
Koncesija se podeli za določen čas 40 let, z možnostjo podaljšanja, z začetkom izvajanja dejavnosti najkasneje do konca leta 2010.
8. Viri financiranja storitev
Storitve oskrbe, ki zajemajo storitve osnovne in socialne oskrbe, plačujejo uporabniki ali drugi zavezanci na podlagi dogovora, razen v primerih, ko so na podlagi tretjega odstavka 100. člena ZSV delno ali v celoti oproščeni plačila storitev.
Za oprostitve in olajšave plačila storitev se uporabljajo določila Uredbe o merilih za določanje oprostitev pri plačilih socialnovarstvenih storitev (Ur. l. RS, št. 110/04, 124/04 in 114/06-ZUTPG).
Zdravstvene storitve za oskrbovance – zavarovance (uporabnike) izvajalca institucionalnega varstva in izvajalca osnovnega zdravljenja, v skladu z letnimi pogodbami plačuje ZZZS.
9. Način določitve cene
Cene storitev oskrbe oblikuje ponudnik v skladu z določili metodologije.
Ponudnik oblikuje cene ločeno za standardne in nadstandardne storitve.
Cena oskrbe na dan začetka izvajanja dejavnosti ne more biti višja od cene v ponudbi, usklajene z določili metodologije in na njeni podlagi izdanih aktov, veljavnih na dan predložitve vloge za soglasje k ceni pred začetkom izvajanja koncesijske dejavnosti.
V skladu s tretjim odstavkom 101. člena ZSV cene storitev določi organ upravljanja koncesionarja, ki mora pred začetkom izvajanja storitve k cenam tudi pridobiti soglasje koncedenta.
10. Delovna razmerja zaposlenih: delovna razmerja zaposlenih pri koncesionarju se urejajo v skladu z zakoni, kolektivnimi pogodbami in drugimi akti, ki veljajo za zaposlene v javnih zavodih s področja socialnega varstva.
11. Pogoji, ki jih mora izpolnjevati ponudnik
Na javni razpis se lahko prijavijo pravne ali fizične osebe, ki v skladu s 7. členom Pravilnika o koncesijah na področju socialnega varstva izpolnjujejo naslednje pogoje:
– da je pravna oseba v Republiki Sloveniji registrirana za opravljanje dejavnosti, ki je predmet koncesije, oziroma da je podružnica tuje pravne osebe za opravljanje te dejavnosti vpisana v register v Republiki Sloveniji,
– da je fizična oseba v Republiki Sloveniji registrirana za opravljanje dejavnosti, ki je predmet koncesije,
– da izpolnjuje pogoje glede prostorov, opreme, kadrov in druge pogoje, kot jih določajo zakon in na njegovi podlagi izdani izvršilni predpisi za opravljanje storitve, za katero se razpisuje koncesija (v nadaljnjem besedilu: storitve),
– da ima izdelan podroben program dela izvajanja storitve,
– da zagotavlja kakovostno izvajanje storitve,
– da izkazuje finančno in poslovno sposobnost.
12. Dokazila, ki jih morajo ponudniki predložiti, kot dokazilo o izpolnjevanju pogojev
Ponudniki, ki se prijavljajo na javni razpis morajo v skladu z 8. in 9. členom Pravilnika o koncesijah na področju socialnega varstva predložiti naslednja dokazila o izpolnjevanju pogojev in popolnosti ponudbe:
1. prijavo na razpis, ki je sestavni del razpisne dokumentacije,
2. dokazilo o registraciji ponudnika; pravne osebe predložijo izpisek iz sodnega registra*, ki ni starejši od treh mesecev in veljavno družbeno pogodbo ali drug ustanovitveni akt, zasebniki predložijo odločbo pristojne upravne enote*, kjer je registriran zasebnik oziroma dovoljenje za delo Ministrstva za delo, družino in socialne zadeve*,
3. priglasitveni list pristojne uprave za javne prihodke* (potrdilo pristojne davčne uprave o vpisu v davčni register),
4. dokazilo o lastništvu zemljišča* in prostorov ali dokazilo o stavbni pravici za zemljišče, če bo ponudnik storitev izvajal v novozgrajenem objektu oziroma prostorih, oziroma predpogodbo iz katere je razvidno, da bo ponudnik razpolagal z zemljiščem ali prostori, če bo izbran na razpisu ali najemno pogodbo za objekt oziroma prostore, v katerih je možno izvajanje storitve,
5. projekcijo finančnega poslovanja za obdobje gradnje oziroma priprave objekta oziroma prostorov do začetka izvajanja storitve (z navedbo o virih sredstev za dokončanje investicije – obrazec Projekcija 1),
6. projekcijo finančnega poslovanja za koncesijsko dejavnost za obdobje petih let od začetka opravljanja koncesijske dejavnosti, ki lahko izkazuje negativen poslovni izid le v prvem letu poslovanja, vendar ne več kot 50% predvidenega eno mesečnega priliva iz dejavnosti za isto leto (obrazec Projekcija 2),
7. potrdilo o namenski rabi zemljišča, iz katerega bo razvidno, da bo ponudnik na predmetni lokaciji lahko rekonstruiral že obstoječi objekt oziroma zgradil nov objekt za izvajanje storitve,
8. izjavo občine, v kateri se bo izvajala storitev, da se strinja z namero ponudnika za opravljanje storitve (obrazec Izjava OS),
9. projektno dokumentacijo, iz katere je razvidno izpolnjevanje minimalnih tehničnih pogojev za izvajanje storitve (najmanj idejna zasnova in investicijski program), oziroma gradbeno dovoljenje za gradnjo objekt za namene po tem razpisu,
10. terminski plan o poteku izvajanja investicije do začetka opravljanja dejavnosti (obrazec Terminski plan),
11. organizacijsko shemo s prikazanimi predvidenimi zaposlenimi z navedbo pogojev, ki jih bodo morali izpolnjevati,
12. navedbe in dokazila o virih sredstev za dokončanje investicije (obrazec Finančna konstrukcija) skupaj z izjavo banke, da bo izdala bančno garancijo za dobro izvedbo posla v višini 1% od ocenjene vrednosti investicije vendar ne več kot 65.000 EUR do dokončanja objekta v skladu s terminskim planom (obrazec Izjava banke in obrazec Bančna garancija-2),
13. program dela za izvajanje storitev institucionalnega varstva starejših oseb (obrazec Program dela),
14. izračun cene na dan 1. 7. 2008 v skladu s Pravilnikom o metodologiji za oblikovanje cen socialno varstvenih storitev s finančnim načrtom ter izračuni amortizacije, investicijskega vzdrževanja in stroškov financiranja (obrazec Izračun cene oskrba I, obrazec Izračun cene oskrba IV in obrazec Finančni načrt),
15. izjavo ponudnika o predvidenem začetku izvajanja dejavnosti (obrazec Predvideni začetek dejavnosti),
16. izjavo ponudnika o poslovni ustreznosti (obrazec Izjava o poslovni ustreznosti); kot dokaz finančne in poslovne sposobnosti mora ponudnik priložiti najmanj naslednja dokazila:
16.1. letne računovodske izkaze za obdobje 3 let*, pri čemer zadnji računovodski izkazi ne smejo biti starejši od 6 mesecev in morajo biti revidirani, tudi če ponudnik k reviziji sicer ni zavezan,
16.2. revizijsko poročilo zadnjih računovodskih izkazov iz prejšnje alinee z mnenjem pooblaščenega revizorja,
16.3. podatke o kapitalski strukturi koncesionarja,
16.4. podatke o posojilih, ki so bila najeta za zgraditev ali rekonstrukcijo objektov oziroma prostorov za izvajanje storitve,
16.5. podatke o morebitnih hipotekah in drugih stvarnih pravicah na teh objektih oziroma prostorih,
16.6. podatke o drugih morebitnih obveznostih.
Če iz zadnje bilance stanja izhaja izguba, mora biti pokrita do poteka roka za prijavo na razpis. Predložiti je treba sklep organa upravljanja, skupaj z materialnimi dokazi, da je izguba pokrita.
17. bančno garancijo za resnost ponudbe v višini 1% od ocenjene vrednosti investicije, vendar ne več kot 21.000,00 EUR z veljavnostjo do 1. 3. 2009 (obrazec Bančna garancija – 1 v prilogi).
Če se na javni razpis prijavi pravna ali fizična oseba, ki je na podlagi zakona pridobila dovoljenje za delo, lahko namesto dokazil iz druge in tretje podtočke prvega odstavka 12. točke tega razpisa priloži odločbo o vpisu v register zasebnikov in pravnih oseb, ki opravljajo socialno varstvene storitve, oziroma navede številko odločbe in datum ter številko vpisa v register. Fizični osebi v tem primeru ne glede na določbe dvanajste podtočke prejšnjega odstavka tega razpisa ni potrebno revidirati računovodskih izkazov, če k temu ni zavezana, in ni potrebno predložiti revizijskega poročila.
Kolikor ponudnik dokazil označenih z zvezdico (*) ne bo priložil jih bo koncedent pridobil iz uradnih evidenc. V tem primeru vlagatelj na obrazcu (obrazec Pooblastilo ministrstvu) ustrezno označi za katera dokazila pooblašča ministrstvo, da jih pridobi iz uradnih evidenc. Vsa dokazila s prilogami o izpolnjevanju pogojev morajo biti urejena, oštevilčena in priložena po zgoraj navedenem vrstnem redu.
13. Rok in način prijave na javni razpis
Ponudniki morajo svojo ponudbo na javni razpis predložiti koncedentu osebno ali priporočeno po pošti, do 29. 8. 2008. Upoštevale se bodo ponudbe, ki bodo prispele na sedež MDDSZ, Ljubljana, Kotnikova 5, do 29. 8. 2008 do 14. ure.
Ponudniki predložijo svoje ponudbe na javni razpis v zaprti ovojnici na naslov: Ministrstvo za delo, družino in socialne zadeve, Kotnikova 5, 1000 Ljubljana, s pripisom »Prijava za javni razpis (navedite krajevno območje …) za podelitev koncesije za opravljanje storitev institucionalnega varstva v domovih za starejše – ne odpiraj«. Kot krajevno območje ponudnik v skladu s 5. točko natečaja navede, pod katero alinejo se prijavlja.
Nepravilno označene pošiljke bodo vrnjene ponudnikom neodprte.
Ponudnik lahko vlogo dopolnjuje oziroma spreminja do preteka razpisnega roka. Vse spremembe in dopolnitve ponudbe morajo biti predložene v roku in na način, določen v prvem in drugem odstavku te točke z dodatno oznako »Dopolnitev ponudbe«. Vse dopolnitve ponudbe, ki bodo prispele k organu, pristojnemu za podelitev koncesije po preteku razpisnega roka in ne bodo pravilno označene, bodo upoštevane kot prepozne oziroma kot nepravilno označene ter vrnjene ponudnikom neodprte.
Ponudba, ki je prispela k organu, pristojnemu za podelitev koncesije, po preteku razpisnega roka, je prepozna.
Ponudbe, ki bodo prepozne, ali ne bodo popolne, ali če ponudba ne bo podana za v razpisu določeno krajevno območje izvajanja določene vrste storitve, ali če je ne podal ponudnik, ki izpolnjuje predpisane pogoje, bo s sklepom zavrgel organ, pristojen za podelitev koncesije.
14. Odpiranje ponudb
Odpiranje ponudb bo dne 3. 9. 2008 ob 12. uri, v sejni sobi Ministrstva za delo, družino in socialne zadeve, Ljubljana, Kotnikova 5/IV. nadstropje.
Odpiranju ponudb sme prisostvovati vsak predstavnik ponudnika z ustreznim pooblastilom.
15. Kriteriji in merila za izbiro ponudnikov
Koncedent bo pri izbiri ponudnikov za podelitev koncesije uporabil naslednje kriterije:
– lokacija objekta glede na makrolokacijske in mikrolokacijske pogoje, ki jih določa pravilnik o tehničnih pogojih;
– kakovost predloženega programa izvajanja storitev, in sicer z vidika:
– ciljev programa in ciljnih populacij glede na oceno potreb v okolju, pri čemer bo poudarek na obravnavi starostnikov z demenco in sorodnimi stanji,
– uporabe sodobnih konceptov in metod pri delu s starejšimi ljudmi (domovi četrte generacije),
– izvajanje dodatnih vrst storitev za starejše (dnevni centri, pomoč na domu, oskrbovana stanovanja, kratkotrajne namestitve …
– cena storitve.
Pri ocenjevanju ponudb se bodo upoštevali kriteriji v naslednjem razmerju:
– makrolokacijski in mikrolokacijski pogoji do 25 točk (ocenjuje se primernost lokacije v skladu s pogoji, ki jih določa pravilnik o tehničnih pogojih, in sicer:
– urejena prometna infrastruktura in dostopnost do 5 točk,
– komunalna opremljenost zemljišča do 5 točk,
– konfiguracija zemljišča – dostopnost za gibalno ovirane ljudi do 5 točk,
– zelene in rekreacijske površine do 5 točk,
– osončenost, osvetljenost do 5 točk;
– kakovost programa do 65 točk (največ točk pridobijo ponudniki z najbolje ocenjenim programom), in sicer iz vidika:
– ciljev programa in ciljne populacije glede na oceno potreb v okolju, pri čemer bo poudarek na obravnavi starostnikov z demenco in sorodnimi stanji, domovi četrte generacij, do 35 točk,
– izvajanje dodatnih vrst storitev za starejše (dnevni centri, pomoč na domu, oskrbovana stanovanja), do 15 točk,
– možnost kratkotrajne namestitve – do 10% namestitev, do 15 točk;
– cena storitve, do 10 točk (največ točk pridobijo ponudniki z najnižjo ceno oskrbe I, oblikovano v skladu z metodologijo, ostali pa sorazmerno manj).
16. Točkovanje ponudbe
Ob enakem številu točk, bodo imeli prednost pri izbiri ponudniki, ki bodo prej začeli izvajati dejavnost.
Objekti, v katerih se bo izvajala storitev, morajo izpolnjevati minimalne tehnične pogoje skladno s pravilnikom o tehničnih pogojih.
Največje število mest na posamezni lokaciji je 150.
Ponudnik, ki se prijavlja na razpis z več objekti, se za vsak objekt prijavi s samostojno ponudbo.
Pri ponudniku, ki se prijavlja na razpis z objekti na več lokacijah, bo točkovanje opravljeno za vsako lokacijo posebej.
Ob prijavi na razpis veljajo predpisi, ki so veljali na dan objave razpisa. Vse morebitne spremembe veljavnih predpisov v odprtem roku razpisa ne smejo vplivati na pripravo dokumentacije ponudnikov.
17. Rok za izbor ponudnikov, izdajo odločbe in sklenitev koncesijske pogodbe
Ministrica za delo, družino in socialne zadeve bo na podlagi poročila o pregledu in presoji ponudb strokovne komisije, najkasneje v roku 30 dni po prejemu poročila izbrala ponudnike, katerim bo z odločbo z odložilnim pogojem podelila koncesijo za opravljanje storitve, ki je predmet koncesije.
Z izbranimi ponudniki bo sklenjena pogodba o koncesiji po dokončnosti odločbe o podelitvi koncesije z odložilnim pogojem.
18. Razpisna dokumentacija in dodatne informacije
Razpisno dokumentacijo dobijo interesenti na recepciji Ministrstva za delo, družino in socialne zadeve, Ljubljana, Kotnikova 5, IV. nadstropje.
Dodatne informacije o javnem razpisu je mogoče dobiti po telefonu ali osebno, med 9. in 10. uro, od ponedeljka do petka, v času do 29. 8. 2008, pri Tomažu Čebulju, tel. 01/369-77-94, Alešu Kendi, tel. 369-77-86, Janji Romih, tel. 369-77-84, Mojci Žuraj, tel. 369-77-34 in pri Barbari Starič Strajnar, tel. 01/369-77-49.
Razpisna dokumentacija zajema:
– potrdilo o dvigu razpisne dokumentacije,
– prijavo na razpis,
– resolucijo Nacionalnega programa socialnega varstva 2006–2010,
– opis podrobnejših kriterijev za izbiro,
– osnutki pogodb o koncesiji (2),
– obrazce (Projekcija 1, Projekcija 2, Soglasje OS, Terminski plan, Finančna konstrukcija, Program dela, Izračun cene (I, IV), Finančni načrt, Predvideni začetek dejavnosti, Izjava o poslovni ustreznosti, Izjava o plačilu izdelave mnenja Socialne zbornice),
– obrazec bančne garancije za resnost ponudbe (Bančna garancija-1),
– obrazec Izjava banke in obrazec bančne garancije za dobro izvedbo posla (Bančna garancija-2),
– pooblastilo za pridobitev podatkov iz uradnih evidenc,
– izjavo ponudnika o plačilu mnenja Socialne zbornice Slovenije,
– navodila za izvajanje Pravilnika o metodologiji za oblikovanje cen socialno varstvenih storitev (za osebe starejše od 65 let),
– Pravilnik o koncesijah na področju socialnega varstva.