Št. 54450-22/2008-2 Ob-5709/08
, Stran 2285
1. Ime oziroma sedež posredniškega telesa oziroma naročnika in izvajalca JR, ki izvede vse postopke, potrebne za dodelitev sredstev: Republika Slovenija, Ministrstvo za šolstvo in šport, Masarykova 16, 1000 Ljubljana.
2. Predmet javnega razpisa (aktivnosti ali nameni, razvojna prioriteta, prednostna usmeritev)
Javni razpis za izbor operacij delno financira Evropska unija, in sicer iz Evropskega socialnega sklada, javni razpis za izbor operacij se izvaja v okviru Operativnega programa razvoja človeških virov za obdobje 2007–2013, 4. razvojne prioritete: Enakost možnosti in spodbujanje socialne vključenosti; prednostne usmeritve 4.2: Povečati dostopnost in enake možnosti v sistemu vzgoje in izobraževanja.
Z razvojno prioriteto »Enakost možnosti in spodbujanje socialne vključenosti« iz Operativnega programa razvoja človeških virov za obdobje 2007–2013 hočemo razviti mehanizme, ki bodo prispevali k učinkovitejšemu vključevanju učencev s posebnimi potrebami v šolski sistem s ciljem njihove boljše vključenosti v družbo in posledično izboljšanja njihovega položaja na trgu dela. Učinkovitejše vključevanje v sistem vzgoje in izobraževanja naj bi prispevalo tudi k dvigu kakovosti življenja otrok in mladostnikov s posebnimi potrebami.
Namen tega razpisa je razviti izvedbene kurikule, oblike in načine izobraževanja, ki bodo prilagojeni otrokom s posebnimi potrebami, in to ne samo na ravni osnovne, temveč tudi srednje šole. Za učence s posebnimi potrebami je treba razviti oblike usposabljanja, ki bodo jasno usmerjene v usposabljanje za samostojno življenje in za uspešnejše vključevanje v delo.
V vseh evropskih vzgojno-izobraževalnih sistemih se v zadnjih letih več pozornosti usmerja v oblikovanje modelov in strategij za delo z učenci z učnimi težavami. Tudi Slovenija temu področju namenja vse več pozornosti. Strokovni svet za splošno izobraževanje je oktobra 2007 sprejel dokument Koncept dela učencev z učnimi težavami (dostopno na spletni strani: www.mss.gov.si), ki predvideva strategije dela z učenci z učnimi težavami. S sredstvi ESS želimo zagotoviti uresničevanje tega koncepta in tako doseči temeljni cilj, t.j. uspešnejše vključevanje otrok v sistem vzgoje in izobraževanja.
Ena izmed ovir za uspešnejše vključevanje otrok s posebnimi potrebami je tudi pomanjkanje informacij. Za boljši pretok potrebnih informacij tako za učence in njihove starše kot tudi za učitelje in strokovnjake, ki sodelujejo pri usmerjanju, je treba razviti in vpeljati v prakso ustrezne načine pretoka informacij kot so npr. informacijski centri. Hkrati je potrebno razviti modele in strategije uspešnega vključevanja otrok s posebnimi potrebami ter usposobiti učitelje za uvajanje oblikovanih modelov in strategij.
Vsebinska sklopa:
1. Uvajanje konceptov, strategij ter novih načinov in oblik izobraževanja otrok s posebnimi potrebami
Inkluzivna politika se razlikuje od integracije ravno po tem, da je treba v okolju, kamor se otroci s posebnimi potrebami vključujejo, razviti ustrezne oblike in mehanizme za njihovo uspešnejše vključevanje. Na tem področju je raznovrstnost oblik in strategij dela še toliko bolj pomembna. V okviru tega vsebinskega sklopa želimo razviti različne aktivnosti in metode dela z učenci s posebnimi potrebami (npr. terapije s pomočjo živali), nove oblike in načine izvajanja programa usposabljanja za življenje in delo, nove strategije dela z učenci s posebnimi potrebami, ki so vključeni v srednješolske programe, nove strategije dela z otroki v predšolskem obdobju na področju komunikacijskih motenj (npr. avtizem) ter v praksi uvesti rešitve za uspešnejšo inkluzijo (koncepta soustvarjanja pomoči in učenja, k zgodnejšemu prepoznavanju primanjkljajev na posameznih področjih učenja in k razvoju strategij učenja).
Uspešno vključevanje otrok s posebnimi potrebami v šolanje ter življenje in delo je odvisno tudi od informiranosti otrok, staršev in strokovnih delavcev. Prav zato je eden od ciljev tega vsebinskega sklopa tudi uvesti mehanizme učinkovitejšega pretoka informacij z vzpostavitvijo informacijskih centrov.
2. Strokovne podlage za nadaljnji razvoj in uveljavljanje koncepta inkluzije v sistem vzgoje in izobraževanja
V okviru tega vsebinskega sklopa želimo pridobiti strokovne podlage za nadaljnji razvoj in uveljavljanje koncepta inkluzije. Posebna pozornost bo namenjena razvoju modelov in strategij za uresničevanje Koncepta za delo z učenci z učnimi težavami, in sicer koncepta soustvarjanja pomoči in učenja, prepoznavanje in odkrivanje učencev z učnimi težavami, razvoj strategij za delo z učenci z učnimi težavami.
Kazalniki:
1. Uvedba modela izvedbenih kurikulov (4),
2. Gradiva za učitelje (4),
3. Informacijski centri s spletnimi stranmi (4),
4. Strokovne podlage (3),
3. Pogoji za kandidiranje na javnem razpisu.
Prijava na javni razpis mora biti skladna z namenom razpisa, obvezno je, da projekt upošteva časovni in finančni okvir javnega razpisa ter da zajema po posameznem sklopu vse razpisane aktivnosti.
Prijavitelj mora za kandidiranje na javnem razpisu izpolnjevati naslednje pogoje:
1. za 1. sklop:
– je pravna ali fizična oseba kot nosilka/koordinatorka projekta (npr. javni zavod, vrtec, šola, gospodarska družba, samostojni podjetnik posameznik, društvo, ustanova), ki je registrirana za opravljanje dejavnosti na področju vzgoje in izobraževanja oseb s posebnimi potrebami;
– prijavitelj mora priložiti izjavo, da je oziroma bo oseba, ki bo prijavljena kot koordinator projekta v delovnem razmerju pri prijavitelju;
2. za 2. sklop:
– je pravna ali fizična oseba (npr. javni zavod, gospodarska družba, samostojni podjetnik posameznik, društvo, ustanova), registrirana pri pristojnem sodišču ali drugem organu za opravljanje dejavnosti, ki so predmet drugega sklopa javnega razpisa, tj. za raziskovalno in izobraževalno dejavnost,
– prijavitelj glede na točko 4.2 tega razpisa (Merila za izbor upravičencev, ki izpolnjujejo pogoje) oziroma natančnejši opis meril v razpisni dokumentaciji priloži še:
– za že izvedene projekte z vsebinami, ki se nanašajo na razpisano področje – naslov projekta, opis projekta z navedbo financerja ter z opisom končnih rezultatov (priložen izdelek oziroma priložena objavljena publikacija ipd.);
– za človeške vire – izjavo o sodelovanju v izvedenem projektu, življenjepis; označene izpise iz COBISSA in SICRISA za relevantno področje.
Poleg zgoraj navedenih pogojev, ki veljajo za posamezni sklop, mora prijavitelj izpolnjevati še naslednje splošne pogoje:
– ima poravnane zapadle obveznosti do Republike Slovenije,
– da ni za isti namen sofinanciran iz drugih sredstev državnega ali lokalnega proračuna,
– ima sedež v Sloveniji,
– je neposredno odgovoren za pripravo in vodenje projekta, torej ne nastopa kot posrednik,
– je finančno in poslovno sposoben izpeljati projekt,
– razpolaga z ustreznimi kadrovskimi in tehničnimi zmogljivostmi za izvedbo projekta,
– ni v stečajnem postopku, postopku prisilne poravnave ali likvidacije, z njegovimi posli ne upravlja sodišče,
– ni bil pravnomočno obsojen zaradi naslednjih kaznivih dejanj, ki so opredeljena v Kazenskem zakoniku (Ur. l. RS, št. 95/04, KZ-UPB1):
– hudodelsko združevanje,
– sprejemanje podkupnine pri volitvah (velja za fizične osebe), nedovoljeno sprejemanje daril, nedovoljeno dajanje daril, jemanje podkupnine (za fizične osebe), dajanje podkupnine, sprejemanje daril za nezakonito posredovanje in dajanje daril za nezakonito posredovanje,
– goljufija, poslovna goljufija, preslepitev pri pridobitvi posojila ali ugodnosti in zatajitev finančnih obveznosti,
– pranje denarja.
Popolna vloga mora vsebovati izpolnjen prijavni obrazec s prilogami in izjavami iz razpisne dokumentacije.
4. Merila za izbor upravičencev, ki izpolnjujejo pogoje (navedba, opis, ovrednotenje meril po vrstnem redu od bolj k manj pomembnemu)
Izločitveno merilo – velja za oba sklopa: če je eno od meril ali obe merili ovrednoteno kot NE, komisija za javni razpis prijavo izloči in je ne ocenjuje po ostalih merilih.
Na tem mestu je v objavi uporabljena tabela ali kakšen drug element, ki ni tekst. Takšen element je viden v PDF datoteki!
4.1 Uvajanje strategij ter novih načinov in oblik izobraževanja otrok s posebnimi potrebami – sklop 1
Ministrstvo bo v okviru vsebinskega sklopa 1 financiralo predlog projekta, ki bo pokrival vsa področja iz tega sklopa, in sicer:
1. različne aktivnosti in metode dela z učenci s posebnimi potrebami (npr. terapije s pomočjo živali),
2. nove oblike in načine izvajanja programa usposabljanja za življenje in delo,
3. nove strategije dela z učenci s posebnimi potrebami, ki so vključeni v srednješolske programe,
4. aktivnosti za uspešnejšo inkluzijo (inkluzivni timi, uresničevanje koncepta dela z učenci z učnimi težavami),
5. vzpostavitev informacijskih središč,
6. nove strategije dela v z otroki v predšolskem obdobju na področju komunikacijskih motenj (npr. avtizem ...).
Število možnih točk je 110. Vsak predlog projekta mora zbrati vsaj 60 točk, da je lahko sofinanciran.
Za vsak vsebinski sklop bo financiran en projekt, ki bo v ocenjevanju prejel najvišje število točk.
V primeru, da bosta dva prijavitelja imela enako število točk, bo izbran tisti, ki bo dosegel več točk v merilu reference prijavitelja (merili 2 in 3).
Na tem mestu je v objavi uporabljena tabela ali kakšen drug element, ki ni tekst. Takšen element je viden v PDF datoteki!
4.2 Strokovne podlage za nadaljnji razvoj in uveljavljanje koncepta inkluzije v sistem vzgoje in izobraževanja – sklop 2
Najvišje število možnih točk je 100. Vsak predlog projekta mora zbrati vsaj 60 točk, da je lahko sofinanciran.
Za vsak vsebinski sklop bo financiran en projekt, ki bo v ocenjevanju prejel najvišje število točk.
V primeru, da bosta dva prijavitelja imela enako število točk, bo izbran tisti, ki bo dosegel več točk v merilu reference prijavitelja (merilo 1 in 2).
Na tem mestu je v objavi uporabljena tabela ali kakšen drug element, ki ni tekst. Takšen element je viden v PDF datoteki!
5. Okvirna višina sredstev, ki so na razpolago za javni razpis
Javni razpis za izbor operacij delno financira Evropska unija, in sicer iz Evropskega socialnega sklada, javni razpis za izbor operacij se izvaja v okviru Operativnega programa razvoja človeških virov za obdobje 2007–2013, 4. Razvojne prioritete: Enakost možnosti in spodbujanje socialne vključenosti; prednostne usmeritve 4.2: Povečati dostopnost in enake možnosti v sistemu vzgoje in izobraževanja.
Skupna vrednost tega javnega razpisa znaša 2.205.915,00 EUR
6. Obdobje, v katerem morajo biti porabljena dodeljena sredstva
Skupna vrednost predvidenih sredstev za predmetni razpis znaša 2.205.915,00 EUR, od tega je vrednost sofinanciranja po posameznih proračunskih letih:
Skupna vrednost za 1. vsebinski sklop znaša 1.685.915,00 EUR, od tega je vrednost sofinanciranja po posameznih proračunskih letih:
– za proračunsko leto 2008: 289.554,00 EUR od tega 246.121,00 EUR s PP 6875 – Socialna vključenost – ESS – 07-13 EU udeležba (85%) in 43.433,00 EUR s PP 9411 – Socialna vključenost – ESS – 07-13 – slovenska udeležba (15%),
– za proračunsko leto 2009: 559.817,00 EUR od tega 475.844,00 EUR s PP 6875 – Socialna vključenost – ESS – 07-13 EU udeležba (85%) in 83.973,00 EUR s PP 9411 – Socialna vključenost – ESS – 07-13 – slovenska udeležba (15%),
– za proračunsko leto 2010: 249.398,00 EUR od tega 211.988,00 EUR s PP 6875 – Socialna vključenost – ESS – 07-13 EU udeležba (85%) in 37.410,00 EUR s PP 9411 – Socialna vključenost – ESS – 07-13 – slovenska udeležba (15%),
– za proračunsko leto 2011: 587.146,00 EUR od tega 499.074,10 EUR s PP 6875 – Socialna vključenost – ESS – 07-13 EU udeležba (85%) in 88.071,90 EUR s PP 9411 – Socialna vključenost – ESS – 07-13 – slovenska udeležba (15%).
Skupna vrednost za 2. vsebinski sklop znaša 520.000,00 EUR, od tega je vrednost sofinanciranja po posameznih proračunskih letih:
– za proračunsko leto 2008: 70.000,00 EUR od tega 59.500,00 EUR s PP 6875 – Socialna vključenost – ESS – 07-13 EU udeležba (85%) in 10.500,00 EUR s PP 9411 – Socialna vključenost – ESS – 07-13 – slovenska udeležba (15%),
– za proračunsko leto 2009: 150.000,00 EUR od tega 127.500,00 EUR s PP 6875 – Socialna vključenost – ESS – 07-13 EU udeležba (85%) in 22.500,00 EUR s PP 9411 – Socialna vključenost – ESS – 07-13 – slovenska udeležba (15%),
– za proračunsko leto 2010: 150.000,00 EUR od tega 127.500,00 EUR s PP 6875 – Socialna vključenost – ESS – 07-13 EU udeležba (85%) in 22.500,00 EUR s PP 9411 – Socialna vključenost – ESS – 07-13 – slovenska udeležba (15%),
– za proračunsko leto 2011: 150.000,00 EUR od tega 127.500,00 EUR s PP 6875 – Socialna vključenost – ESS – 07-13 EU udeležba (85%) in 22.500,00 EUR s PP 9411 – Socialna vključenost – ESS – 07-13 – slovenska udeležba (15%).
Ministrstvo bo sofinanciralo le upravičene stroške, nastale od podpisa pogodbe do najkasneje 31. 8. 2011. Obdobje izvajanja oziroma začetka in konca aktivnosti po področjih oziroma sklopih je naslednje:
– uvajanje strategij ter novih načinov in oblik izobraževanja otrok s posebnimi potrebami – sklop 1 – 1. 7. 2008 – 31. 8. 2011,
– strokovne podlage za nadaljnji razvoj in uveljavljanje koncepta inkluzije v sistem vzgoje in izobraževanja – sklop 2 – 1. 7. 2008 – 31. 8. 2011.
7. Razmerje med sredstvi na postavkah namenskih sredstev EU za kohezijsko politiko in na postavkah slovenske udeležbe za sofinanciranje kohezijske politike;
Sredstva na postavkah namenskih sredstev EU za kohezijsko politiko: 85%.
Sredstva na postavkah slovenske udeležbe za sofinanciranje kohezijske politike: 15%.
8. Delež prispevka Skupnosti v celotnih upravičenih javnih izdatkih: delež prispevka Skupnosti je 85%.
9. Upravičeni stroški, specifikacija dokazil za izkazovanje stroškov in metoda za njihov izračun
Upravičeni stroški predmetnega javnega razpisa so:
– plače (z davki in prispevki) in druga povračila stroškov dela,
– delo po avtorski pogodbi (le za zunanje izvajalce),
– delo po podjemni pogodbi (le za zunanje izvajalce),
– delo prek študentskega servisa,
– založniške in tiskarske storitve, e-publikacije,
– stroške oglaševalskih storitev,
– stroške za izvedbo zaključne konference,
– stroške najema prostorov in opreme za izvajanje projekta,
– izdatke za službena potovanja (dnevnice, hoteli, prevozi)
– kotizacijo (strokovna izobraževanja projektnega tima),
– nakup strokovnih gradiv in podpornih materialov,
– stroške brezalkoholnih pijač in prigrizkov na seminarjih oziroma usposabljanjih,
– posredni – operativni stroški (poštnina, pisarniški material),
– amortizacijo računalniške in druge opreme (le če oprema ni bila kupljena z javnim denarjem).
Dokazila za dokazovanje upravičenih stroškov so navedena v Navodilih Ministrstva za šolstvo in šport za izvajanje projektov ESS, ki se nahajajo v razpisni dokumentaciji in smiselno povzemajo Navodila organa upravljanja o upravičenih stroških za sredstva evropske kohezijske politike za programsko obdobje 2007–2013.
10. Zahteve glede informiranja in obveščanja javnosti, ki jim morajo zadostiti upravičenci skladno z 8. in 9. členom Uredbe 1828/2006/ES in navodili organa upravljanja: upravičenec mora pri informiranju in obveščanju javnosti upoštevati 8. in 9. člen Uredbe komisije (ES) št. 1828/2006/ES in Navodila za informiranje in obveščanje javnosti o kohezijskem in strukturnih skladih v programskem obdobju 2007–2013.
11. Morebitno dopolnilno financiranje: dopolnilno financiranje, skladno s 34. členom Uredbe Sveta (ES) št. 1083/2006/ES, ni predvideno.
12. Zahteve glede hranjenja dokumentacije o projektu
Upravičenec mora hraniti vso dokumentacijo o projektu najmanj do 31. 12. 2020.
Upravičenec je dolžan voditi in spremljati porabo sredstev za projekt v ločenem računovodstvu, po stroškovnih mestih, tako da bo zagotovljen pregled nad namensko porabo sredstev.
13. Zahteve glede dostopnosti dokumentacije o projektu, agentu, posredniškemu telesu, organu upravljanja, organu za potrjevanje, revizijskemu organu ter drugim nadzornim organom
Upravičenec bo moral omogočiti tehnični, administrativni in finančni nadzor nad izvajanjem projekta, katerega sofinanciranje temelji ali se izvaja na podlagi predmetnega javnega razpisa. Nadzor se izvaja s strani ministrstva, pristojnih organov Republike Slovenije in s strani pristojnih organov Evropske skupnosti (v nadaljevanju: nadzorni organi).
Upravičenec bo moral nadzornim organom predložiti vse dokumente, ki izkazujejo resničnost, pravilnost in skladnost upravičenih stroškov sofinanciranega projekta. V primeru kontrole na kraju samem bo upravičenec omogočil vpogled v računalniške programe, listine in postopke v zvezi z izvajanjem projekta. Ministrstvo bo upravičencu predhodno naznanilo izvedbo kontrole na samem mestu. Ministrstvo v izjemnih primerih lahko opravi tudi nenajavljeno kontrolo na samem mestu, kar bo upravičenec, v primeru odobritve sofinanciranega projekta, dolžan omogočiti.
14. Zagotavljanje enakih možnosti: v javnem razpisu je zagotovljena enakost med spoloma in preprečena vsakršna diskriminacija v skladu z zakonodajo, ki pokriva področje zagotavljanja enakih možnosti in 16. členom Uredbe Sveta (ES) št. 1083/2006.
15. Varovanje osebnih podatkov in poslovnih skrivnosti: upravičenci se zavezujejo k varovanju osebnih podatkov in poslovnih skrivnosti, pridobljenih tekom izvajanja projekta, v skladu s Zakonom o varstvu osebnih podatkov (ZVOP-1-UPB1, Ur. l. RS, št. 94 z dne 16. 10. 2007, Zakonom o gospodarskih družbah (ZGD-1, Ur. l. RS, št. 94 z dne 19. 4. 2006 in št. 10 z dne 30. 1. 2008) in 37. členom Uredbe Sveta (ES) št. 1083/2006/ES.
16. Zahteve glede spremljanja prihodkov projekta: upravičenec mora dokumentirano spremljati in prikazovati prihodke projekta. Če se pri izvajanju projekta ustvarijo prihodki, je treba za višino ustvarjenih prihodkov znižati upravičene stroške.
17. Omejitve glede sprememb projekta v skladu s 57. členom Uredbe 1083/2006/ES: ni relevantno.
18. Roki, do katerih morajo biti predložene prijave za dodelitev sredstev ter način obveščanja o rokih v primeru zaporednega dodeljevanja sredstev
Rok za oddajo prijav je 18. 7. 2008. Prijave z zahtevano vsebino morajo biti poslane priporočeno po pošti na naslov Ministrstvo za šolstvo in šport, Masarykova 16, p.p. 104, 1001 Ljubljana.
Prijava šteje za pravočasno, če je bila oddana priporočeno po pošti najkasneje zadnji dan roka za oddajo prijav. Kot pravočasno prispele štejejo tudi prijave, ki bodo oddane v vložišču Ministrstva za šolstvo in šport najkasneje zadnji dan roka za oddajo prijav, in sicer do 13. ure.
Neustrezno označene in nepravočasno prispele prijave se ne bodo obravnavale in bodo vrnjene prijavitelju.
19. Datum odpiranja prijav za dodelitev sredstev ter način obveščanja o datumih naslednjih odpiranj v primeru zaporednega dodeljevanja sredstev
Odpiranje vlog predvidoma ne bo javno.
Komisija za izvedbo postopka javnega razpisa, ki jo imenuje minister, pristojen za šolstvo, bo v roku 8 dni od odpiranja prijav pisno pozvala tiste prijavitelje, katerih prijave niso popolne, da jih dopolnijo. Nepopolne prijave, ki jih prijavitelj v skladu z pozivom ne dopolnijo, bodo zavržene.
Komisija nato popolne prijave sprejme v strokovni pregled in oceno ter pristojnemu ministru predlaga projekt, ki naj se po javnemu razpisu financira. Obrazložen sklep ministra o izbira oziroma zavrnitvi bo ministrstvo poslalo vsem prijaviteljem, ki bodo sodelovali v javnem razpisu
20. Rok, v katerem bodo kandidati obveščeni o izidu javnega razpisa
Prijavitelji bodo o izidu javnega razpisa obveščeni najkasneje v 60 dneh od datuma odpiranja prijav.
Prijavitelj, ki meni, da izpolnjuje pogoje in merila iz javnega razpisa in mu razpisana sredstva neupravičeno niso bila dodeljena, lahko v 8 dneh od prejema obvestila o izbiri vloži pritožbo, in sicer na naslov: Ministrstvo za šolstvo in šport, Masarykova 16, p. p. 104, 1001 Ljubljana. V pritožbi mora natančno opredeliti razloge, zaradi katerih jo vlaga. Predmet pritožbe ne morejo biti postavljena merila za izbiro končnih prejemnikov. Vložena pritožba ne zadrži podpisa pogodb z izbranimi izvajalci. O pritožbi odloči minister v roku 15 dni s sklepom.
21. Kraj, čas ter oseba, pri kateri lahko zainteresirane osebe dvignejo razpisno dokumentacijo: razpisna dokumentacija je dosegljiva na spletnem naslovu Ministrstvo za šolstvo in šport, www.mss.gov.si (rubrika Okrožnice, razpisi in javna naročila). Za dodatne informacije lahko pišete na elektronski naslov iza.jancar@gov.si.
22. Posledice, če se ugotovi dvojno financiranje posamezne projekta ali, da je višina sofinanciranja projekta presegla maksimalno dovoljeno stopnjo: za stroške, ki so predmet sofinanciranja, upravičenec ni prejel oziroma ne bo prejel sredstev iz drugih virov financiranja (prepoved dvojnega financiranja). Če bo ministrstvo ugotovilo, da je upravičenec prejel sredstva za stroške projekta tudi iz drugih virov financiranja ali pa so mu bila odobrena, ne da bi o tem pisno obvestil ministrstvo, se lahko pogodba o sofinanciranju razdre, upravičenec pa bo dolžan ministrstvu povrniti vsa neupravičeno prejeta sredstva s pripadajočimi obrestmi od dneva nakazila do dneva vračila sredstev.