Št. 082/08 Ob-9846/08
, Stran 3954
1. Razvojna prioriteta: Konkurenčnost podjetij in raziskovalna odličnost
Prednostna usmeritev 1.1.: Izboljšanje konkurenčnih sposobnosti podjetij in raziskovalna odličnost
1. Opredelitev vloge neposrednega proračunskega uporabnika in izvajalca razpisa
Neposredni proračunski uporabnik: neposredni proračunski uporabnik je Ministrstvo za visoko šolstvo, znanost in tehnologijo, Direktorat za tehnologijo, Kotnikova 38, 1000 Ljubljana (v nadaljevanju: ministrstvo). Ministrstvo nastopa pri izvedbi tega javnega razpisa (na področju kohezijske politike) v vlogi posredniškega telesa in zagotavlja finančna sredstva za izvedbo razpisa.
Izvajalec razpisa: izvajalec razpisa je Javna agencija za tehnološki razvoj Republike Slovenije, Dunajska cesta 22, 1511 Ljubljana (v nadaljevanju: agencija). Agencija nastopa pri izvedbi tega javnega razpisa (na področju kohezijske politike) v vlogi agenta.
2. Pravne podlage za izvedbo javnega razpisa: Zakon o raziskovalni in razvojni dejavnosti (Uradni list RS, št. 22/06 – UPB-1, 61/06 – ZDru-1, 112/07), Zakon o javnih agencijah (Uradni list RS, št. 52/02, 51/04 – EZ-A), Sklep o ustanovitvi Javne agencije za tehnološki razvoj Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 12/04, 75/06), Zakon o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00, 79/01, 30/02, 56/02 – ZJU, 127/06 – ZJZP, 14/07 – ZSPDPO in 109/08), Proračun Republike Slovenije za leto 2008 (Uradni list RS, št. 126/06, 114/07), Proračun Republike Slovenije za leto 2009 (Uradni list RS, št. 114/07), Rebalans proračuna Republike Slovenije za leto 2008 (Uradni list RS, št. 58/08), Zakon o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2008 in 2009 (Uradni list RS, št. 114/07, 58/08, 58/08 – ZZdrS-E, 109/08 – ZJF-D), Pravilnik o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 50/07, 61/08), Program za spodbujanje tehnološkega razvoja ter informacijske družbe za obdobje 2007–2012, Sklep Komisije za nadzor nad državnimi pomočmi za Program tehnološkega razvoja, št. N 472/2006 – Slovenija, Program dela in finančni načrt Javne agencije za tehnološki razvoj Republike Slovenije za leto 2008 (sklep Vlade RS št. 47601-2/2008/3 z dne 28. 2. 2008), Pogodba št. 3211-08-000084 o prenosu nalog za izvajanje javnega razpisa za izbor operacij, z naslovom »Strateški raziskovalno-razvojni projekti v podjetjih«, Uredba Sveta (ES) št. 1083/2006 z dne 11. julija 2006, o splošnih določbah o Evropskem skladu za regionalni razvoj, Evropskem socialnem skladu in Kohezijskem skladu in razveljavitvi Uredbe (ES) št. 1260/1999 (UL L 210, 31. 7. 2006; v nadaljevanju Uredba (ES) št. 1083/2006), Uredba (ES) št. 1080/2006 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 5. julija 2006, o Evropskem skladu za regionalni razvoj in razveljavitvi Uredbe (ES) št. 1783/1999 (UL L 210, 31. 7. 2006; v nadaljevanju: Uredba (ES) št. 1080/2006), Uredba Komisije (ES) št. 1828/2006 z dne 8. decembra 2006, o pravilih za izvajanje Uredbe Sveta (ES) št. 1083/2006 o splošnih določbah o Evropskem skladu za regionalni razvoj, Evropskem socialnem skladu in Kohezijskem skladu ter Uredbe (ES) št. 1080/2006 Evropskega parlamenta in Sveta o Evropskem skladu za regionalni razvoj (UL L 371, 27. 12. 2006; v nadaljevanju: Uredba (ES) 1828/2006), Operativni program krepitve regionalnih razvojnih potencialov za obdobje 2007–2013, Uredba o izvajanju postopkov pri porabi sredstev evropske kohezijske politike v Republiki Sloveniji v programskem obdobju 2007–2013 (Uradni list RS, št. 41/07), Navodila organa upravljanja o upravičenih stroških za sredstva evropske kohezijske politike za programsko obdobje 2007–2013, Navodila za pripravo, prijavo in potrjevanje instrumentov za izvajanje kohezijske politike v programskem obdobju 2007–2013, Navodila za informiranje in obveščanje javnosti o kohezijskem in strukturnih skladih v programskem obdobju 2007–2013, Merila za izbor operacij financiranih iz sredstev Evropskega sklada za regionalni razvoj v okviru Operativnega programa krepitve regionalnih razvojnih potencialov za obdobje 2007–2013, Sklep Službe Vlade RS za lokalno samoupravo in regionalno politiko, v vlogi organa upravljanja z dne 25. 11. 2008 (št.: OP RR/1/1/001-0-MVZT, št. dok.: 303-6/2008-17) o potrditvi instrumenta javni razpis za izbor operacij »Strateški raziskovalno-razvojni projekti v podjetjih« in Soglasje Službe Vlade RS za lokalno samoupravo in regionalno politiko, v vlogi organa upravljanja z dne 25. 11. 2008 (št.: 303-6/2008-16) k sklepanju pogodbe – Pogodba št. 3211-08-000084 o prenosu nalog za izvajanje javnega razpisa za izbor operacij, z naslovom »Strateški raziskovalno-razvojni projekti v podjetjih«.
3. Predmet in namen razpisa
3.1 Predmet razpisa
Predmet razpisa je sofinanciranje strateških raziskovalno-razvojnih projektov v podjetjih, ki predstavljajo razvoj novega znanja in izdelavo začetnega prototipa novega izdelka in/ali storitve ali bistveno izboljšanega izdelka in/ali storitve na novi tehnološki osnovi, preko katerega oziroma preko katere se bodo slovenska podjetja lažje vključevala v globalne dobaviteljske verige in konzorcije, ki bodo podjetjem omogočala dostop in delovanje v najbolj perspektivnih in aktualnih tržnih nišah, kjer je mogoče pričakovati večje donose in s tem mnogo večjo dodano vrednost na zaposlenega.
Strateške raziskovalno-razvojne projekte lahko prijavijo posamezna podjetja ali skupine podjetij.
Z razpisom bodo podprte naslednje raziskovalno-razvojne stopnje:
– industrijske raziskave,
– predkonkurenčna razvojno-raziskovalna dejavnost, vključno s sestavo začetnega prototipa, ki ni uporaben za trgovanje.
3.2 Namen razpisa
Namen javnega razpisa je sofinanciranje strateških raziskovalno-razvojnih projektov v podjetjih, ki so po vsebini skladni s tehnološkimi iniciativami na ravni EU, ki identificirajo raziskovalno-razvojne tematike relevantne za večje skupine podjetij ali branž ter predstavljajo tehnološke izzive za razvoj novih generacij izdelkov in storitev. Takšne raziskovalno-razvojne tematike so identificirane zlasti v programih evropskih tehnoloških platform in v okviru drugih strateških iniciativ 7. okvirnega programa za raziskave in razvoj EU ter odgovarjajočih slovenskih iniciativ.
Strateški raziskovalno-razvojni projekti v podjetjih, ki bodo sofinancirani v okviru tega javnega razpisa morajo biti zato skladni z naslednjimi prioritetnimi razvojnimi temami identificiranimi v okviru javnega razpisa »za spodbujanje kontinuitete dela slovenskih tehnoloških platform v letu 2007« (Uradni list RS, št. 57/07):
I. Življenje in zdravje:
– Tema št. 1:
Biotehnologija in Genomika za zdravje (razvoj biočipov, biomarkerjev uporabnih pri diagnostiki, visoko učinkovitih fermentacijskih procesov .).
– Tema št. 2:
Varna (pre)hrana (zagotavljanje trajnostne oskrbe s hrano oziroma živili, ki bodo varna in v skladu s smernicami glede uravnotežene prehrane).
II. Nanoznanosti in nanotehnologije, novi materiali
– Tema št. 3:
Funkcionalni materiali (materiali za mikroelektroniko, zlitinski sistemi, napredne večfunkcijske tekstilije, multifunkcionalni material . v povezavi z inteligentnimi materiali, nanomateriali, ter kompozitnimi in gradientnimi materiali).
III. Optika in elektronika
– Tema št. 4:
Diodno črpani svetlobni izvori (raziskave osnovnih principov in novih konceptov ter uporabe diodnih in diodno črpanih trdninskih laserjev z aplikacijami v industriji in medicini).
IV. Okoljske tehnologije in trajnostno gradbeništvo
– Tema št. 5:
Trajnostne stavbe (razvoj metod načrtovanja trajnostnih stavb na podlagi uporabnikovih potreb, načrtovanje in optimiranje gradnje z vidika ekonomske, okoljske (in energijske) ter družbene sprejemljivosti, inteligentne-aktivne zgradbe).
– Tema št. 6:
Tehnologije zagotavljanja in racionalne rabe vode (racionalna raba vode v kmetijstvu, zmanjšanje vplivov infrastrukture na okolje in vodo, zmanjšanje vplivov okolja (poplave, potresi) in človeške dejavnosti (urbanizem, degradirana področja) na z vodo povezano infrastrukturo, ekoremediacije za varovanje in obnovo vodnih virov in vodnih teles, tehnologije za rehabilitacijo degradiranih okolij, racionalizacija rabe vode v industriji, mikrobiologija vode, hrane in zraka).
– Tema št. 7:
Recikliranje industrijskih in komunalnih odpadkov (proizvodnja energije iz odpadkov, recikliranje odpadnih vod (regeneracija), ocenjevanje vplivov na okolje pri postopkih reciklaže različnih proizvodov, načrtovanje ekoloških proizvodov, razvoj možnosti in tehnologij za trajnostno izrabo in uporabo recikliranih odpadkov različnih virov (tekstilni, gradbeni, industrijski in komunalni)).
V. Energetika in alternativni viri energije
– Tema št. 8:
Sončna energija (razvoj učinkovitih in cenovno dostopnih sistemov za oskrbo stavb z elektriko in s toploto iz obnovljivih, trajnostnih virov (sončna in geotermalna energija).
– Tema št. 9:
Biomasa in biorafinerije (razvoj procesov s katerimi bi bilo mogoče biomaso, predvsem les iz gozda in iz lesne industrije, uporabljati kot trajni vir obnovljive primarne energije).
– Tema št. 10:
Vodikove tehnologije (razvoj komponent gorivnih celic, funkcionalnih sistemov na njihovi osnovi, ter povezane infrastrukture za mobilne, stacionarne in prenosne aplikacije).
– Tema št. 11:
Inteligentno elektroenergetsko omrežje (razvoj sistemov za učinkovito krmiljenje proizvodnih virov in porabniških bremen v elektroenergetskem sistemu).
VI. Transport in transportni sistemi
– Tema št. 12:
Logistika, avtomatizacija in sistemi vodenja (avtomatizacija in robotizacija opreme in sistemov udeleženih v logističnih verigah – kopenskih in pomorskih, razvoj algoritmov in sistemov za podporo odločanja in vodenja procesov v logistiki, optimizacija procesov v logistiki vezanih na ekologijo – učinkovita raba energije, manjšanje emisij, čistilne naprave).
VII. Procesna tehnologija in nove proizvodne tehnologije
– Tema št. 13:
Tehnološki razvoj integriranih naprednih produktov (izdelkov, znanj), izdelovalnih tehnologij in orodij (razvoj in raziskave materialov in tehnologij, ki bodo prispevali k izboljšanju funkcionalnih lastnosti izdelka ali orodja, zmanjševanju obremenjevanja okolja in večanju dodane vrednosti – simulacijska podpora, laserske obdelave .)
S sofinanciranjem strateških raziskovalno-razvojnih projektov se želi doseči napredek v smeri tehnološkega razvoja in inovativnosti za krepitev konkurenčnega položaja podjetij na globalnem trgu ter v smeri povezovanja z domačimi in tujimi podjetji in sodelovanja z domačimi in tujimi raziskovalnimi organizacijami.
Izraz ``podjetje`` opredeljuje gospodarske družbe in samostojne podjetnike.
Izraz ``raziskovalne organizacije`` opredeljuje zavode in gospodarske družbe, katerih osnovna dejavnost je raziskovanje in/ali univerzitetno ali visoko strokovno izobraževanje.
4. Pogoji in omejitve sodelovanja
Z javnim razpisom se bodo podprli strateški raziskovalno-razvojni projekti skupin podjetij, sestavljenih iz dveh ali več podjetij, ali posameznih podjetij. Skupina podjetij mora biti organizirana tako, da je eno podjetje nosilno podjetje (v nadaljevanju: tudi vlagatelj), ostala podjetja pa so sodelujoča podjetja. Nosilno podjetje v imenu skupine predloži skupno vlogo na razpis in v primeru uspešne kandidature na razpisu zastopa skupino proti agenciji in z agencijo sklene pogodbo. Podjetje, ki bo samostojno predložilo strateški raziskovalno-razvojni projekt se v okviru tega razpisa obravnava enako kot nosilno podjetje v skupini.
Nosilno podjetje nastopa v okviru tega javnega razpisa (na področju kohezijske politike) v vlogi upravičenca, medtem ko sodelujoča podjetja nastopajo v vlogi upravičenih prejemnikov sredstev.
4.1 Pogoji za skupine
Na javnem razpisu lahko kandidirajo skupine, ki se za namen izvedbe strateškega raziskovalno-razvojnega projekta povezujejo na podlagi skupne razvojne strategije in ki izpolnjujejo naslednje pogoje:
– vključujejo vsaj dve ali več podjetij;
– imajo sklenjen dogovor o sodelovanju v skupini, iz katerega je razvidno, da so kot partnerji dosegli dogovor o skupnem strateškem raziskovalno-razvojnem projektu in določili nosilno podjetje in ga pooblastili, da v imenu skupine predloži skupno vlogo na razpis in da v primeru uspešne kandidature na razpisu zastopa skupino proti agenciji in z agencijo sklene pogodbo; hkrati se morajo vsa sodelujoča podjetja v dogovoru zavezati, da bodo v primeru uspešne kandidature na razpisu na osnovi dogovora o sodelovanju sklenila pogodbo o sodelovanju in jo predložila agenciji v roku, predpisanem s strani agencije; dogovor o sodelovanju v skupini ne sme biti v nasprotju z 81. členom Pogodbe o ustanovitvi Evropske skupnosti in 5. členom Zakona o preprečevanju omejevanja konkurence (Uradni list RS, št. 64/07 – UPB-2).
4.2 Pogoji za podjetja
Splošni pogoji za podjetja
Vsako podjetje v skupini mora izpolnjevati naslednje pogoje:
– je gospodarska družba, registrirana v skladu z Zakonom o gospodarskih družbah (Uradni list RS, št. 42/06, 60/06 – popr., 26/07 – ZSDU-B, 33/07 – ZSReg-B, 67/07 – ZTFI (100/07 popr.), 10/08 in 68/08, v nadaljevanju: ZGD-1) ali samostojni podjetnik;
– na dan oddaje vloge opravlja dejavnost v Republiki Sloveniji;
– na dan oddaje vloge ni v stečajnem postopku, postopku prisilne poravnave ali likvidacije;
– v zadnjih treh koledarskih letih od datuma oddaje vloge ni sprožilo ali izpeljalo prisilne poravnave;
– ima poravnane vse svoje obveznosti do Republike Slovenije;
– je bil ob zaključku preteklega koledarskega leta glede na datum oddaje vloge v stanju kapitalske ustreznosti v skladu s tretjim odstavkom 11. člena Zakona o finančnem poslovanju, postopkih zaradi insolventnosti in prisilnem prenehanju (Uradni list RS, št. 126/07); podjetje je kapitalsko ustrezno, če je obseg njegovih dolgoročnih virov financiranja zadosten glede na obseg in vrste poslov, ki jih opravlja, ter tveganja, ki jim je izpostavljen pri opravljanju teh poslov;
– ni pridobil državno pomoč za reševanje in prestrukturiranje podjetij v težavah po letu 2000 in ni v postopku pridobivanja take pomoči (podjetje je v težavah, če izpolnjuje kriterije iz 2. člena Zakona o pomoči za reševanje in prestrukturiranje gospodarskih družb v težavah (Uradni list RS, št. 44/07 – UPB2); podjetje je v postopku pridobivanja take pomoči od dneva, ko pošlje vlogo za pridobitev take pomoči na pristojno ministrstvo);
– ni na seznamu poslovnih subjektov v Sklepu o objavi seznama poslovnih subjektov, s katerimi na podlagi določb Zakona o preprečevanju korupcije ne smejo poslovati naročniki iz prvega, drugega in tretjega odstavka 28. člena Zakona o preprečevanju korupcije (Uradni list RS, št. 43/07, 68/07, 29/08, 55/08, 91/08);
– ni za isti strateški raziskovalno-razvojni projekt pridobil in ne pridobiva sofinanciranja iz drugih sredstev evropskega, državnega ali lokalnega proračuna (na podlagi prejetega sklepa ali sklenjene pogodbe ali že dejansko izvedenega izplačila). V primeru ugotovitve že pridobljenega financiranja iz drugih javnih virov za isti strateški raziskovalno-razvojni projekt, se vloga za takšen projekt zavrže. V primeru naknadne ugotovitve dvojnega sofinanciranja upravičenih stroškov v okviru strateškega raziskovalno-razvojnega projekta iz različnih javnih virov, se prekine obveznost agencije po sklenjeni pogodbi za takšen projekt, zahteva pa se tudi vrnitev vseh izplačanih sredstev z zakonitimi zamudnimi obrestmi, ki tečejo od dneva nakazila do dneva vračila.
Posebni pogoji za nosilno podjetje
Nosilno podjetje nosi odgovornost proti agenciji za izvedbo celotnega strateškega raziskovalno-razvojnega projekta. Poleg zgoraj navedenih splošnih pogojev za podjetja mora nosilno podjetje izpolnjevati še naslednje posebne pogoje:
– kontinuirano opravlja svojo dejavnost na dan odpiranja vlog več kot 2 koledarski leti (upošteva se datum vpisa v sodni oziroma drug ustrezen register) in ustvarja promet iz osnovne dejavnosti;
– je malo ali večje (srednje, veliko) podjetje, pri čemer se velikost podjetja določi v skladu z navodili iz razpisne dokumentacije (Priloga 1 SRRP: Navodila za določitev velikosti podjetja);
– v primeru, ko strateški raziskovalno-razvojni projekt izvaja skupina podjetij, mora imeti nosilno podjetje vsaj 30% delež upravičenih stroškov v okviru projekta glede na celotno vrednost upravičenih stroškov.
4.3 Dodatni pogoji
Izpolnjeni morajo biti še naslednji pogoji:
– v vlogi za pridobitev pomoči je potrebno dokazati, da je pomoč bistvenega pomena za uspeh predloženega strateškega raziskovalno-razvojnega projekta in da projekta ne bi bilo mogoče izvajati brez pomoči ali bi ga brez pomoči izvajali v mnogo daljšem časovnem obdobju, v manjšem obsegu ali na bistveno nižji kakovostni ravni;
– nosilno podjetje in sodelujoča podjetja, ki se uvrščajo v skladu s 55. členom ZGD-1 med velika podjetja, so obvezna dokazati spodbujevalni učinek, da jih bo načrtovana pomoč spodbudila k izvajanju raziskav, ki jih sicer ne bi izvajali. Spodbujevalni učinek podjetje dokaže z merljivimi kazalniki, kot so povečanje vlaganj v raziskovalno-razvojne dejavnosti, povečanje števila zaposlenih za raziskovalno-razvojne dejavnosti ali povečanje deleža vlaganj v raziskovalno-razvojno dejavnost v skupnih prihodkih podjetja;
– podjetje oziroma posamezna podjetja v skupini morajo imeti zagotovljena sredstva za pokritje lastne udeležbe in zagotovljena premostitvena sredstva za pričakovana sredstva iz naslova tega javnega razpisa;
– finančni načrt strateškega raziskovalno-razvojnega projekta mora biti brez računskih napak;
– vsi deli vloge morajo biti med seboj skladni oziroma podatki v posameznih delih vloge si med seboj ne smejo nasprotovati;
– velikost podjetja mora biti pravilno določena v skladu z navodili iz razpisne dokumentacije (Priloga 1 SRRP: Navodila za določitev velikosti podjetja); če se v postopku odpiranja in ocenjevanja vlog ugotovi, da so podatki, na osnovi katerih se določi velikost podjetja, neresnični in izkazana velikost vpliva na izpolnjevanje vstopnih pogojev in/ali na intenzivnost sofinanciranja upravičenih stroškov se vloga zavrne.
4.4 Omejitve sodelovanja
Do sredstev iz tega javnega razpisa niso upravičeni:
– vladne službe, institucije javne uprave, javna podjetja in hčerinska podjetja javnih podjetij;
– raziskovalno-razvojni projekti, pri katerih gre za rutinske ali redne spremembe obstoječih izdelkov ali storitev in drugih dejavnosti v teku, tudi, če bi take spremembe lahko predstavljale izboljšave;
– raziskovalno-razvojni projekti s področja razvoja in vzpostavitve e-vsebin in e-storitev na naslednjih tematskih področjih:
– e-vsebine in e-storitve na področju kulture,
– znanstvene in izobraževalne e-vsebine in e-storitve,
– e-vsebine in e-storitve za potrošnike,
– e-vsebine in e-storitve na področju zdravja,
– e-poslovanje za MSP,
– e-storitve s področja lokalne e-uprave.
V primeru, da podatki, na osnovi katerih se preverja izpolnjevanje posameznega pogoja, v vlogi niso navedeni, se šteje, kot da vloga ne izpolnjuje tega pogoja.
5. Upravičeni stroški
Pri sofinanciranju upravičenih stroškov se upošteva naslednja shema državnih pomoči: Državna pomoč N 472/2006 – Slovenija: Program tehnološkega razvoja; št.: N 472/2006; datum priglasitve: 14. 7. 2006; trajanje pomoči: od 1. 1. 2007 do 31. 12. 2012.
Neupravičen strošek, dokazila za izkazovanje upravičenih stroškov in metode za izračun upravičenih stroškov in obdobje upravičenosti podrobneje določa Navodilo organa upravljanja o upravičenih stroških za sredstva evropske kohezijske politike za programsko obdobje 2007–2013, ki ga je izdala Služba Vlade Republike Slovenije za lokalno samoupravo in regionalno politiko, ki na področju kohezijske politike nastopa v vlogi organa upravljanja.
Do sofinanciranja so upravičeni le stroški, nastali pri aktivnostih odobrenega strateškega raziskovalno-razvojnega projekta, ki so v skladu s predmetom in namenom razpisa in niso delno ali v celoti financirani iz drugih javnih sredstev, t.j. iz drugega državnega, lokalnega ali EU vira.
Upravičeni stroški so:
a) stroški dela,
b) stroški amortizacije inštrumentov, strojev, naprav in opreme,
c) stroški materiala,
d) stroški storitev zunanjih izvajalcev.
DDV ni upravičen strošek.
a) Stroški dela zaposlenih (raziskovalci oziroma razvojniki, tehniki oziroma tehnično osebje in ostalo podporno osebje (npr. vodja projekta, računovodja)) do obsega, kot so le-ti zaposleni na strateškem raziskovalno-razvojnem projektu. Upravičeni stroški dela so sorazmerni delež II. bruto plače (maksimalna II. bruto vrednost ure znaša ob objavi razpisa 19,93 EUR in se določa v skladu z Navodilom Javne agencije za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije (http://www.arrs.gov.si/sl/progproj/cena) ter sorazmerni delež prehrane med delom, prevoza na delo in iz dela in regresa za letni dopust, ki odpade na delo v okviru strateškega raziskovalno-razvojnega projekta.
b) Stroški amortizacije inštrumentov, strojev, naprav in opreme (npr. merilni instrumenti, preizkuševalni stroji in naprave, informacijsko telekomunikacijska oprema, programska oprema, pohištvo; v nadaljevanju oprema) do obsega uporabe pri strateškem raziskovalno-razvojnem projektu. Upošteva se zgolj amortizacija, ki se izračuna po stopnjah za obdobje trajanja projekta, v skladu z veljavnimi računovodskimi standardi. Amortizacija se lahko uveljavlja za opremo, ki ni bila kupljena iz javnih sredstev evropskega, državnega ali lokalnega proračuna, prejemnik pa mora imeti tako organizirano računovodstvo (ločene računovodske evidence), da to lahko v vsakem trenutku dokaže.
c) Stroški materiala, ki nastajajo pri izvajanju strateškega raziskovalno-razvojnega projekta (npr. potrošni material pri izvedbi meritev ali izdelavi prototipa in drug potrošni material). Uveljavljajo se lahko le tisti računi/izdajnice, na katerih skupna vrednost upravičenih stroškov presega 100 EUR.
Stroški amortizacije inštrumentov, strojev, naprav in opreme ter stroški materiala so vezani na raziskovalno uro, njihova maksimalna vrednost ob objavi razpisa znaša 18,09 EUR in se določa v skladu z Navodilom Javne agencije za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije (http://www.arrs.gov.si/sl/progproj/cena).
d) Stroški storitev zunanjih izvajalcev, ki so neposredno povezane s strateškim raziskovalno-razvojnim projektom (vključno z raziskavami, tehničnim znanjem in patenti, kupljenimi od zunanjih virov). V to kategorijo upravičenih stroškov sodijo predvsem stroški storitev, ki jih za podjetje oziroma podjetja iz skupine, v okviru strateškega raziskovalno-razvojnega projekta opravijo raziskovalne organizacije. Račune, ki jih izstavijo raziskovalne organizacije podjetju, plača podjetje in ne agencija z neposrednim nakazilom raziskovalni organizaciji. Podjetje plačane račune uveljavlja kot dokazila za izkazovanje upravičenih stroškov za sofinanciranje. V to kategorijo sodijo tudi stroški drugih storitev zunanjih izvajalcev, ki so neposredno povezane s strateškim raziskovalno-razvojnim projektom.
Nakup materiala ter storitev mora temeljiti na načelih gospodarnosti, učinkovitosti in uspešnosti, zagotavljanja konkurence med ponudniki, transparentnosti, enakopravne obravnave ponudnikov in sorazmernosti. Natančnejša pravila za izbor dobaviteljev blaga in storitev so opredeljena v razpisni dokumentaciji.
Delež upravičenih stroškov za storitve zunanjih izvajalcev, ki so neposredno povezane s strateškim raziskovalno-razvojnim projektom, lahko dosega največ 40% celotne vrednosti upravičenih stroškov projekta in največ 40% celotne vrednosti upravičenih stroškov posameznega podjetja.
Načrtovani delež upravičenih stroškov za storitve zunanjih izvajalcev se med izvajanjem strateškega raziskovalno-razvojnega projekta lahko spremeni le izjemoma, ob soglasju agencije in če povečanje ne bi vplivalo na izbor projekta v sofinanciranje.
V primeru, ko strateški raziskovalno-razvojni projekt izvaja skupina podjetij, mora imeti nosilno podjetje vsaj 30% delež upravičenih stroškov v okviru projekta glede na celotno vrednost upravičenih stroškov.
Višina načrtovanih upravičenih stroškov po posameznih vrstah upravičenih stroškov in po posameznih podjetjih, če projekt izvaja skupina podjetij, se lahko med izvajanjem projekta prerazporeja, pri čemer je potrebno spoštovati zgoraj navedene omejitve.
Intenzivnost sofinanciranja upravičenih stroškov se določi v odvisnosti od raziskovalne stopnje in velikosti podjetja, pri čemer se velikost podjetja določi v skladu z navodili iz razpisne dokumentacije (Priloga 1 SRRP: Navodila za določitev velikosti podjetja).
V okviru javnega razpisa so upravičene naslednje raziskovalno-razvojne stopnje:
– industrijske raziskave, ki so opredeljene kot načrtno raziskovanje ali kritična preiskava za pridobitev novega znanja, s ciljem, da bi bilo to znanje lahko uporabno v razvoju novih proizvodov, postopkov ali storitev ali pri uvajanju pomembnih izboljšav v obstoječe proizvode, postopke ali storitve (do 50% za velika podjetja in do 60% za mala in srednje velika podjetja),
– predkonkurenčna razvojno-raziskovalna dejavnost, s katero je mišljeno oblikovanje rezultatov industrijskih raziskav v načrt, postavitev ali obliko za nove, spremenjene ali izboljšane proizvode, postopke ali storitve, če so ti namenjeni prodaji ali uporabi, vključno s sestavo začetnega prototipa, ki ne bi bil uporaben v trgovanju (do 25% za velika podjetja in do 35% za mala in srednje velika podjetja).
V finančni konstrukciji strateškega raziskovalno-razvojnega projekta mora biti upoštevano sofinanciranje upravičenih stroškov s strani agencije v višini nad 300.000,00 EUR in do 1.000.000,00 EUR, ob upoštevanju intenzivnosti sofinanciranja posameznih upravičenih stroškov (načrtovana vrednost sofinanciranja mora biti višja od 300.000 EUR in nižja od 1.000.000,00 EUR).
Vrste upravičenih stroškov, neupravičen strošek, podrobnejša opredelitev upravičenih stroškov, specifikacija dokazil za izkazovanje upravičenih stroškov, metode za izračun upravičenih stroškov, intenzivnost sofinanciranja upravičenih stroškov, razmerja med posameznimi vrstami upravičenih stroškov, razmerja med razporeditvijo upravičenih stroškov med nosilno podjetje in sodelujoča podjetja in obdobje upravičenosti natančneje določa razpisna dokumentacija (Priloga k pogodbi 3 SRRP: Upravičeni stroški).
Dokazila za izkazovanje upravičenih stroškov in metode za izračun upravičenih stroškov se spreminjajo skladno s spremembami v Navodilu organa upravljanja o upravičenih stroških za sredstva evropske kohezijske politike za programsko obdobje 2007–2013, ki ga je izdala Služba Vlade Republike Slovenije za lokalno samoupravo in regionalno politiko, ki na področju kohezijske politike nastopa v vlogi organa upravljanja.
Nosilno podjetje in sodelujoča podjetja morajo izključno za namen izvajanja strateškega raziskovalno-razvojnega projekta in spremljanja izvajanja projekta odpreti posebno stroškovno mesto (ločeno računovodsko evidenco).
6. Metodologija in merila za ocenjevanje vlog
Vse pravočasne in formalno popolne vloge v skladu z navodili iz razpisne dokumentacije (Navodila za pripravo in oddajo vloge), ki bodo v skladu s predmetom in namenom razpisa, ki bodo izpolnjevale pogoje za sodelovanje, ki so navedeni v razpisu v razdelkih 4.1 do 4.3 in ki ne bodo v nasprotju z omejitvami sodelovanja, ki so navedene v razpisu v razdelku 4.4, bo ocenila strokovna komisija na osnovi naslednjih meril:
– I. sklop: Tehnološka merila (60%),
– II. sklop: Poslovna merila (30%),
– III. Sklop: Projektna merila (10%).
V vsakem od treh sklopov bo mogoče doseči največ 100 točk. Končna ocena vloge bo izračunana po enačbi:
kjer so:
OS – skupna ocena vloge,
OT – dosežena ocena (število točk) pri I. sklopu meril: Tehnološka merila,
OP – dosežena ocena (število točk) pri II. sklopu meril: Poslovna merila,
OPr – dosežena ocena (število točk) pri III. sklop meril: Projektna merila.
Merila v posameznih sklopih, skupaj z maksimalnim številom točk, ki jih lahko vloga doseže znotraj posameznega merila, so podana v nadaljevanju. Metodologija in merila za ocenjevanje vlog so natančneje opisana v razpisni dokumentaciji.
Na tem mestu je v objavi uporabljena tabela ali kakšen drug element, ki ni tekst. Takšen element je viden v PDF datoteki!
Prag števila točk, nad katerim bo odobreno sofinanciranje, je 60 točk, pri čemer znaša najmanjše potrebno število točk pri sklopih meril I in II 50 točk ter pri sklopu meril III 75 točk. V primeru, da pri oceni katerega koli od zgornjih sklopov meril strateški raziskovalno-razvojni projekt ne doseže potrebnega števila točk, bo vloga zavrnjena, ne glede na to, če skupno število točk doseže/preseže prag za sofinanciranje.
Kolikor se bo po končanem ocenjevanju izkazalo, da skupna vrednost pričakovanega sofinanciranja strateških raziskovalno-razvojnih projektov, ki so presegli prag števila točk, presega razpoložljiva sredstva, bodo sredstva razdeljena glede na število doseženih točk, pri čemer bodo imeli prednost projekti z višjim številom točk. V primeru, da bo več projektov z enako oceno, bodo imeli prednost projekti z višje ocenjenim I. sklopom, nato pa projekti z višje ocenjenim II. sklopom. V primeru, ko zaradi enakih ocen vseh treh sklopov še vedno ne bo mogoče izbrati, bo o izbiri odločil čas oddaje vloge, pri čemer bo imela prednost vloga, ki je bila prej dostavljena na agencijo.
V primeru, da vlagatelj odstopi od podpisa ali če se pogodba ne sklene v predpisanem roku, se izbere naslednja vloga glede na doseženo oceno.
Del sredstev na razpisu lahko ostane nerazporejen, kolikor ne zadoščajo za pokrivanje celotne načrtovane vrednosti sofinanciranja, ki je opredeljena v finančni konstrukciji vloge, ki bi bila naslednja upravičena do sofinanciranja.
7. Okvirna višina sredstev
Javni razpis za izbor operacij delno financira Evropska unija, in sicer iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Javni razpis za izbor operacij se izvaja v okviru Operativnega programa krepitve regionalnih razvojnih potencialov za obdobje 2007–2013, 1. razvojne prioritete: Konkurenčnost podjetij in raziskovalna odličnost; prednostne usmeritve 1.1: Izboljšanje konkurenčnih sposobnosti podjetij in raziskovalna odličnost.
Okvirna skupna višina nepovratnih sredstev, ki je na razpolago za sofinanciranje upravičenih stroškov v okviru strateških raziskovalno-razvojnih projektov, znaša 26.356.458,00 EUR, in sicer:
– 22.402.988,00 EUR – namenska sredstva EU – Evropski sklad za regionalni razvoj,
– 3.953.470,00 EUR – slovenska udeležba.
Delež prispevka EU v celotnih javnih izdatkih znaša 85,00%.
Sredstva so zagotovljena v finančnem načrtu ministrstva na proračunskih postavkah po proračunskih letih:
Na tem mestu je v objavi uporabljena tabela ali kakšen drug element, ki ni tekst. Takšen element je viden v PDF datoteki!
Glede na predvideno dinamiko črpanja sredstev v okviru odobrenih strateških raziskovalno-razvojnih projektov bo ministrstvo po potrebi skušalo zagotoviti ustrezno spremembo višine sredstev po posameznih proračunskih letih v okviru proračuna RS.
V okviru odpiranj v letu 2009 se lahko za sofinanciranje strateških raziskovalno-razvojnih projektov odobri največ 1/2 skupnih sredstev razpisa, kar znaša 13.178.229,00 EUR. Kolikor bo v letu 2009 odobrenih manj sredstev, se lahko povečajo razpoložljiva sredstva za odpiranji v letu 2010.
8. Izvedba sofinanciranja: odobrena finančna sredstva bo agencija nakazovala neposredno na račun nosilnega podjetja in na račune sodelujočih podjetij. Osnova za izplačilo sredstev je s strani skrbnika pogodbe na agenciji in s strani kontrolne osebe na ministrstvu pregledan in potrjen zbirni zahtevek za izplačilo, ki ga pripravi in izstavi agenciji nosilno podjetje.
8.1 Posledice glede ugotovitve o dvojnem financiranju posameznega projekta oziroma, da je višina sofinanciranja presegla maksimalno dovoljeno stopnjo
Sredstva, ki se dodeljujejo v okviru tega razpisa, so namenska. V primeru, da se ugotovi, da je prišlo do nenamenske porabe sredstev kohezijske politike, mora nosilno podjetje vrniti vsa sredstva, izplačana s strani agencije za izvedbo strateškega raziskovalno-razvojnega projekta, skupaj z zakonitimi zamudnimi obrestmi.
Sofinanciranje se lahko izvede le za upravičene stroške strateškega raziskovalno-razvojnega projekta, ki se niso oziroma se ne bodo financirali z drugimi javnimi sredstvi (iz državnega, lokalnega proračuna, virov EU in drugih virov). Prav tako višina sofinanciranja ne sme preseči maksimalne dovoljene stopnje.
V primeru, da se za izvedbo strateškega raziskovalno-razvojnega projekta, odobrenega v okviru tega javnega razpisa, pridobijo tudi sredstva tudi iz drugih javnih virov, se šteje, da gre za dvojno financiranje. V tem primeru mora nosilno podjetje vrniti vsa sredstva, izplačana s strani agencije za izvedbo strateškega raziskovalno-razvojnega projekta, skupaj z zakonitimi zamudnimi obrestmi, pogodba o sofinanciranju pa se prekine oziroma razveljavi. Nosilnemu ali sodelujočemu podjetju, pri katerem se dokaže dvojnost sofinanciranja, in odgovornim v podjetju se tudi lahko onemogoči sodelovanje na razpisih Ministrstva za visoko šolstvo, znanost in tehnologijo in Javne agencije za tehnološki razvoj Republike Slovenije, za obdobje 5 let, od datuma ugotovitve nepravilnosti.
V primeru, da se ugotovi, da je višina sofinanciranja upravičenih stroškov presegla maksimalne dovoljene stopnje, mora nosilno podjetje vrniti vsa sredstva, izplačana s strani agencije za izvedbo projekta strateškega raziskovalno-razvojnega, ki presegajo maksimalne dovoljene stopnje, skupaj z zakonitimi zamudnimi obrestmi.
9. Obdobje za porabo sredstev: posamezni strateški raziskovalno-razvojni projekt iz naslova tega razpisa mora biti zaključen najkasneje v roku 24 mesecev po roku za oddajo vloge. Za sofinanciranje se lahko uveljavljajo upravičeni stroški, ki so nastali in bili plačani po roku za oddajo vloge na razpis in pred oddajo posameznega zahtevka za izplačilo. Sredstva, odobrena za izvajanje strateškega raziskovalno-razvojnega projekta v posameznem proračunskem letu morajo biti porabljena do konca istega proračunskega leta, razen, če ministrstvo ob koncu posameznega proračunskega leta določi drugače, kar se uredi z aneksom k pogodbi o izvajanju in sofinanciranju. Skrajni rok za predložitev zadnjega zahtevka v posameznem proračunskem letu je 22. september. V okviru tega razpisa bodo lahko sofinancirani upravičeni stroški, ki bodo nastali do vključno 26. 8. 2012 in bili plačani najkasneje do 22. 9. 2012.
10. Informiranje in obveščanje javnosti: podjetja, katerih vloge bodo odobrene za sofinanciranje, bodo morala pri svojem delu upoštevati zahteve glede informiranja in obveščanja javnosti, kakor to narekujeta 8. in 9. člen Uredbe Sveta (ES) št. 1828/2006. Navodila so podrobno opredeljena v razpisni dokumentaciji (Priloga k pogodbi 7 SRRP-08: Navodila za informiranje in obveščanje javnosti). Navodila so povzeta po Navodilih za informiranje in obveščanje javnosti o kohezijskem in strukturnih skladih v programskem obdobju 2007–2013, ki jih je izdala Služba Vlade Republike Slovenije za lokalno samoupravo in regionalno politiko, ki na področju kohezijske politike nastopa v vlogi organa upravljanja.
11. Hranjenje dokumentacije: podjetja, katerih vloge bodo odobrene za sofinanciranje, bodo morala hraniti vso dokumentacijo, povezano s strateškim raziskovalno-razvojnim projektom v skladu z veljavno zakonodajo oziroma še najmanj 10 let po izpolnitvi pogodbenih obveznosti za potrebe naknadnih preverjanj. Pred iztekom tega datuma lahko agencija ta rok podaljša. Vsi sodelujoči morajo zagotoviti dostop do celotne dokumentacije v zvezi z izvajanjem programa dela vsem organom, ki so vključeni v spremljanje izvajanja, upravljanja, nadzora in revizije javnega razpisa, tudi po izpolnitvi pogodbenih obveznosti oziroma po poteku pogodbe o sofinanciranju.
12. Omejitve glede sprememb na projektu v skladu s 57. členom Splošne uredbe ES 1083/2006: upravičenec mora jamčiti, da v roku 5 let po zaključku ne bo prišlo do bistvenih sprememb na projektu v skladu s 57. členom Uredbe 1083/2006.
13. Trajnostni razvoj
Nosilno podjetje in sodelujoča podjetja morajo zagotavljati varstvo okolja in s tem spodbujati trajnostni razvoj v skladu s 17. členom Uredbe Sveta (ES) št. 1083/2006. Pri izvajanju strateških raziskovano-razvojnih projektov je potrebno smiselno slediti naslednjim smernicam:
– učinkovitost izrabe naravnih virov (energetska učinkovitost, učinkovita raba vode in surovin);
– okoljska učinkovitost (uporaba najboljših tehnik, uporaba referenčnih dokumentov, nadzor emisij in tveganj, zmanjšanje količin odpadkov, ločeno zbiranje odpadkov);
– trajnostna dostopnost (spodbujanje okolju prijaznejših načinov prevoza);
– zmanjševanje vplivov na okolje (izdelava poročil o vplivih na okolje oziroma strokovnih ocen vplivov na okolje za posege, pri katerih je to potrebno).
Stopnja prispevka strateškega raziskovalno-razvojnega projekta k varovanju okolja bo predmet ocenjevanja.
14. Zagotavljanje enakih možnosti: v javnem razpisu je zagotovljena enakost med spoloma in preprečena vsakršna diskriminacija med osebami, vključenimi v izvajanje strateških raziskovalno-razvojnih projektov, v skladu z zakonodajo, ki pokriva področje zagotavljanja enakih možnosti in 16. členom Uredbe Sveta (ES) št. 1083/2006.
15. Način oddaje vloge in razpisni rok
Javni razpis bo odprt do porabe sredstev, pri čemer se v okviru odpiranj v posameznem letu upošteva omejitve iz točke 7 tega razpisa. Obdobja za oddajo vlog so:
– od objave tega javnega razpisa v Uradnem listu RS do petka, 23. 1. 2009, za prvo odpiranje,
– od ponedeljka, 29. 6. 2009 do petka, 28. 8. 2009, za drugo odpiranje,
– od ponedeljka, 23. 11. 2009 do petka, 22. 1. 2010, za tretje odpiranje,
– od ponedeljka, 28. 6. 2010 do petka, 27. 8. 2010, za četrto odpiranje.
Vloge, prispele izven navedenih obdobij, bodo vrnjene pošiljateljem. Morebitni popravki razpisne dokumentacije ter informacija o sredstvih, ki so v okviru posameznega odpiranja na razpolago za sofinanciranje strateški raziskovalno-razvojnih projektov, bodo podani na spletni strani agencije.
Natančna navodila za pripravo in oddajo vloge so opredeljena v Navodilih za pripravo in oddajo vloge SRRP, ki so sestavni del razpisne dokumentacije. Popolna vloga v skladu s temi navodili mora biti v enem izvodu najkasneje na zadnji dan obdobja za oddajo vlog oddana v Glavno in splošno pisarno Javne agencije za tehnološki razvoj RS, Dunajska cesta 22, 1511 Ljubljana, do 12. ure.
Vloge morajo nosilna podjetja dostaviti v zaprti ovojnici z oznako »Ne odpiraj – vloga – SRRP« ter polnim naslovom vlagatelja na zadnji strani.
16. Odpiranje vlog
Odpiranje vlog zaradi pričakovanega večjega števila vlog ne bo javno. Datumi odpiranj vlog so:
– prvo odpiranje ponedeljek, 26. 1. 2009,
– drugo odpiranje ponedeljek, 31. 8. 2009,
– tretje odpiranje ponedeljek, 25. 1. 2010,
– četrto odpiranje ponedeljek, 30. 8. 2010.
Odpiranje vlog bo potekalo v sejni sobi agencije.
Nepravilno označenih (ni razvidno, da gre za vlogo na razpis ali na kateri razpis se nanaša) in nepravočasno prispelih vlog komisija za odpiranje ne bo obravnavala in bodo vrnjene vlagatelju.
V primeru ugotovitve formalne nepopolnosti vlog, bo komisija v roku 8 dni po končanem postopku odpiranja in preverjanja formalne popolnosti vlog pozvala vlagatelje nepopolnih vlog k dopolnitvi vlog. Nepopolne vloge, ki jih vlagatelji v določenem roku ne bodo dopolnili, bodo zavržene.
Vloge, ki ne bodo skladne s predmetom in namenom razpisa, vloge, ki ne bodo izpolnjevale pogojev za sodelovanje, ki so navedeni v razpisu v razdelkih 4.1 do 4.3 in vloge, ki bodo v nasprotju z omejitvami, ki so navedene v razpisu v razdelku 4.4, bodo zavrnjene.
17. Varovanje osebnih podatkov in poslovnih skrivnosti
Varovanje osebnih podatkov bo zagotovljeno v skladu z veljavno zakonodajo, vključno s 37. členom Uredbe Sveta (ES) št. 1828/2006.
Vsi podatki iz vlog, ki jih strokovna komisija odpre, so informacije javnega značaja razen tistih, ki jih vlagatelji posebej označijo kot poslovno skrivnost. Poslovna skrivnost se lahko nanaša na posamezen podatek ali na del vloge, ne more pa se nanašati na celotno vlogo. Člani strokovne komisije, ki bodo sodelovali pri odpiranju in ocenjevanju vlog, bodo morali predhodno podpisati izjavo o zaupnosti.
Podatke navedene v vlogi, ki niso del poslovne skrivnosti, lahko agencija ali ministrstvo in drugi organi, ki so vključeni spremljanje izvajanja, upravljanja, nadzora in revizije javnega razpisa, uporabijo za evidence oziroma sezname in analize.
18. Obveščanje o izboru
O izboru in dodelitvi sredstev odloči s sklepom direktor agencije. Vlagatelji bodo o izidu razpisa obveščeni s sklepom najkasneje v roku 60 dni od datuma odpiranja vlog. Morebitne pritožbe zoper sklep vlagatelji vložijo na agencijo v roku 8 dni od prejema sklepa. Za odločanje o pritožbi je pristojno ministrstvo. Vložena pritožba ne zadrži podpisa pogodb z izbranimi vlagatelji. Vlagatelj – pritožnik mora natančno opredeliti razloge, zaradi katerih je pritožba vložena. Predmet pritožbe ne morejo biti postavljena merila za ocenjevanje vlog.
Ministrstvo mora o pritožbi odločiti v roku 15 dni s sklepom.
Rezultati razpisa so informacije javnega značaja in bodo javno objavljeni na spletnem naslovu agencije (http://www.tia.si).
19. Razpisna dokumentacija
Razpisna dokumentacija (besedilo razpisa, navodila, obrazci in priloge) je z dnem objave razpisa v Uradnem listu RS na voljo na spletnem naslovu agencije http://www.tia.si.
Razpisno dokumentacijo lahko zainteresirani po predhodni najavi dvignejo tudi v Glavni in splošni pisarni agencije pri Anji Drnovšek, od dneva objave v Uradnem listu RS do zaprtja javnega razpisa.
20. Dodatne informacije in obveščanje
Vprašanja v zvezi z razpisom se posredujejo:
– preko obrazca na spletnem naslovu http://www.tia.si ali
– v elektronski obliki na naslov: infoSRRP@tia.si.
Odgovore bo agencija javno objavila na spletnem naslovu http://www.tia.si.
Datumi in lokacije informativnih dnevov bodo objavljeni na spletni strani agencije.
Potencialni vlagatelji bodo o vseh novostih sproti obveščeni preko spletnega naslova www.tia.si.