Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93 in dopolnitve), 29. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00, 79/01, 30/02, 56/02 – ZJU, 110/02 – ZDT-B in 127/06 – ZJZP) in 16. člena Statuta Občine Črenšovci (Uradni list RS, št. 18/99, 92/99, 92/99, 27/01, 69/02 in 131/06) je Občinski svet Občine Črenšovci na 19. seji dne 4. 2. 2009 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Črenšovci za leto 2009
1. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
(vsebina odloka)
S tem odlokom se za Občino Črenšovci za leto 2009 določajo proračun, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine (v nadaljnjem besedilu: proračun).
2. VIŠINA SPLOŠNEGA DELA PRORAČUNA IN STRUKTURA POSEBNEGA DELA PRORAČUNA
2. člen
(sestava proračuna in višina splošnega dela proračuna)
V splošnem delu proračuna so prikazani prejemki in izdatki po ekonomski klasifikaciji do ravni kontov.
Splošni del proračuna se na ravni podskupin kontov določa v naslednjih zneskih:
v €
------------------------------------------------------------
A. BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV
------------------------------------------------------------
Skupina/Podskupina Proračun leta
kontov/Konto/Podkonto 2009
------------------------------------------------------------
I. SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+73+74) 3,133.263,00
TEKOČI PRIHODKI (70+71)
70 DAVČNI PRIHODKI 2,236.581,00
700 Davki na dohodek in dobiček 2,103.356,00
703 Davki na premoženje 99.494,00
704 Domači davki na blago in storitve 33.731,00
706 Drugi davki
71 NEDAVČNI PRIHODKI 160.357,00
710 Udeležba na dobičku in dohodki 10.400,00
od premoženja
711 Takse in pristojbine 1.000,00
712 Globe in druge denarne kazni 1.435,00
713 Prihodki od prodaje blaga in
storitev
714 Drugi nedavčni prihodki 147.522,00
72 KAPITALSKI PRIHODKI 7.000,00
720 Prihodki od prodaje osnovnih
sredstev
721 Prihodki od prodaje zalog
722 Prihodki od prodaje zemljišč 7.000,00
in neopredmetenih dolgoročnih sredstev
73 PREJETE DONACIJE
730 Prejete donacije iz domačih virov
731 Prejete donacije iz tujine
74 TRANSFERNI PRIHODKI 729.325,00
740 Transferni prihodki iz drugih 729.325,00
javnofinančnih institucij
II. SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43) 3,187.229,00
40 TEKOČI ODHODKI 905.367,00
400 Plače in drugi izdatki zaposlenim 217.820,00
401 Prispevki delodajalcev za socialno 36.267,00
varnost
402 Izdatki za blago in storitve 619.663,00
403 Plačila domačih obresti
409 Rezerve 31.617,00
41 TEKOČI TRANSFERI 959.713,00
410 Subvencije 20.000,00
411 Transferi posameznikom 553.126,00
in gospodinjstvom
412 Transferi neprofitnim organizacijam 61.512,00
in ustanovam
413 Drugi tekoči domači transferi 325.075,00
414 Tekoči transferi v tujino
42 INVESTICIJSKI ODHODKI 1,204.549,00
420 Nakup in gradnja osnovnih sredstev 1,204.549,00
43 INVESTICIJSKI TRANSFERI 117.600,00
430 Investicijski transferi 117.600,00
III. PRORAČUNSKI PRESEŽEK (I.-II.) –53.966,00
(PRORAČUNSKI PRIMANJKLJAJ)
------------------------------------------------------------
B. RAČUN FINANČNIH TERJATEV
IN NALOŽB
------------------------------------------------------------
IV. PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN PRODAJA
KAPITALSKIH DELEŽEV (750+751+752)
75 PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL
750 Prejeta vračila danih posojil
751 Prodaja kapitalskih deležev
752 Kupnine iz naslova privatizacije
V. DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH
DELEŽEV (440+441+442+443)
44 DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH
DELEŽEV
440 Dana posojila
441 Povečanje kapitalskih deležev
in finančnih naložb
442 Poraba sredstev kupnin iz naslova
privatizacije
443 Povečanje namenskega premoženja v
javnih skladih in drugih osebah javnega
prava, ki imajo premoženje v svoji lasti
VI. PREJETA MINUS DANA POSOJILA
IN SPREMEMBE KAPITALSKIH
DELEŽEV (IV.-V.)
------------------------------------------------------------
C. RAČUN FINANCIRANJA
------------------------------------------------------------
VII. ZADOLŽEVANJE (500)
50 ZADOLŽEVANJE
500 Domače zadolževanje
VIII. ODPLAČILA DOLGA (550)
55 ODPLAČILA DOLGA
550 Odplačila domačega dolga
IX. POVEČANJE (ZMANJŠANJE) –53.966,00
SREDSTEV NA RAČUNIH
(I.+IV.+VII.-II.-V.-VIII.)
X. NETO ZADOLŽEVANJE (VII.-VIII.)
XI. NETO FINANCIRANJE (VI.+VII.-VIII.-IX.)
STANJE SREDSTEV NA RAČUNIH DNE 31. 12. 53.966,00
PRETEKLEGA LETA
9009 Splošni sklad za drugo 53.966,00
------------------------------------------------------------
Posebni del proračuna sestavljajo finančni načrti neposrednih uporabnikov, ki so razdeljeni na naslednje programske dele: področja proračunske porabe, glavne programe in podprograme, predpisane s programsko klasifikacijo izdatkov občinskih proračunov. Podprogram je razdeljen na proračunske postavke, te pa na podskupine kontov in konte, določene s predpisanim kontnim načrtom.
Posebni del proračuna do ravni proračunskih postavk – kontov in načrt razvojnih programov sta prilogi k temu odloku in se objavita na spletni strani Občine Črenšovci ali oglasni deski.
Načrt razvojnih programov sestavljajo projekti.
3. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
3. člen
(izvrševanje proračuna)
Proračun se izvršuje na ravni proračunske postavke – konta.
4. člen
(prerazporejanje pravic porabe)
Osnova za prerazporejanje pravic porabe je zadnji sprejeti proračun, spremembe proračuna ali rebalans proračuna.
O prerazporeditvah pravic porabe v posebnem delu proračuna (finančnem načrtu neposrednega uporabnika) med na primer: glavnimi programi v okviru področja proračunske porabe (varianta: med podprogrami v okviru glavnih programov) odloča na predlog neposrednega uporabnika predstojnik neposrednega uporabnika (župan oziroma v primeru ožjih delov občin svet ali predsednik sveta, če je tako določeno v statutu).
Župan s poročilom o izvrševanju proračuna v mesecu septembru 2009 in konec leta z zaključnim računom poroča občinskemu svetu o veljavnem proračunu za leto 2009 in njegovi realizaciji.
5. člen
(največji dovoljeni obseg prevzetih obveznosti v breme proračunov prihodnjih let)
Neposredni uporabnik lahko v tekočem letu razpiše javno naročilo za celotno vrednost projekta, ki je vključen v načrt razvojnih programov, če so zanj načrtovane pravice porabe na proračunskih postavkah v sprejetem proračunu.
6. člen
(spreminjanje načrta razvojnih programov)
Predstojnik neposrednega uporabnika (župan oziroma v primeru ožjih delov občin svet ali predsednik sveta, če je tako določeno v statutu) lahko spreminja vrednost projektov v načrtu razvojnih programov. Projekte, katerih vrednost se spremeni za več kot 20% mora predhodno potrditi občinski svet.
Projekti, za katere se zaradi prenosa plačil v tekoče leto, zaključek financiranja prestavi iz predhodnega v tekoče leto, se uvrstijo v načrt razvojnih programov po uveljavitvi proračuna.
Novi projekti se uvrstijo v načrt razvojnih programov na podlagi odločitve občinskega sveta.
4. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA
7. člen
(obseg zadolževanja občine in izdanih poroštev občine)
Zaradi kritja presežkov odhodkov nad prihodki v bilanci prihodkov in odhodkov se uporabijo sredstva, ki so ostala neporabljena na podračunu Občine Črenšovci na dan 31. 12. 2008 v višini 53.966,00 €.
8. člen
(obseg zadolževanja javnih zavodov in javnih podjetij ter obseg zadolževanja in izdanih poroštev pravnih oseb, v katerih ima občina odločujoč vpliv na upravljanje)
Pravne osebe javnega sektorja na ravni občine (javni zavodi, katerih ustanoviteljica je občina) se lahko v letu 2009 zadolžijo v okviru zakonsko dovoljenega obsega le s soglasjem Občinskega sveta Občine Črenšovci.
5. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
9. člen
(začasno financiranje v letu 2010)
V obdobju začasnega financiranja Občine Črenšovci v letu 2010, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep o določitvi začasnega financiranja.
10. člen
(uveljavitev odloka)
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. OS-114/19-09
Črenšovci, dne 4. februarja 2009
Župan
Občine Črenšovci
Anton Törnar l.r.