Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi – UPB2 (Uradni list RS, št. 94/07 in 76/08), 29. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00, 79/01, 30/02, 56/02 – ZJU in 110/02 – ZDT-B in 16. člena Statuta Občine Mozirje (Uradni list RS, št. 11/07) je Občinski svet Občine Mozirje na 21. redni seji dne 2. 2. 2009 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Mozirje za leto 2009
1. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
(vsebina odloka)
S tem odlokom se za Občino Mozirje za leto 2009 določajo proračun, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine (v nadaljnjem besedilu: proračun).
2. VIŠINA SPLOŠNEGA DELA PRORAČUNA IN STRUKTURA POSEBNEGA DELA PRORAČUNA
2. člen
(sestava proračuna in višina splošnega dela proračuna)
V splošnem delu proračuna so prikazani prejemki in izdatki po ekonomski klasifikaciji do ravni kontov.
Splošni del proračuna se določa v naslednjih zneskih (€):
A. BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV
I. SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+73+74+78) 4.160.727,00
TEKOCI PRIHODKI (70+71) 2.772.342,00
70 DAVCNI PRIHODKI 2.389.900,00
700 Davki na dohodek in dobicek 2.159.297,00
7000 Dohodnina 2.159.297,00
703 Davki na premoženje 129.400,00
7030 Davki na nepremicnine 85.200,00
7031 Davki na premicnine 700,00
7032 Davki na dedišcine in darila 6.000,00
7033 Davki na promet nepremicnin in na 37.500,00
financno premoženje
704 Domaci davki na blago in storitve 101.203,00
7044 Davki na posebne storitve 1.300,00
7047 Drugi davki na uporabo blaga in 99.903,00
storitev
71 NEDAVCNI PRIHODKI 382.442,00
710 Udeležba na dobicku in dohodki od 52.842,00
premoženja
7100 Prihodki od udeležbe na dobicku in 500,00
dividend ter presežkov prihodkov
nad odhodki
7102 Prihodki od obresti 1.867,00
7103 Prihodki od premoženja 50.475,00
711 Takse in pristojbine 3.000,00
7111 Upravne takse in pristojbine 3.000,00
712 Globe in druge denarne kazni 4.000,00
7120 Globe in druge denarne kazni 4.000,00
714 Drugi nedavcni prihodki 322.600,00
7141 Drugi nedavcni prihodki 322.600,00
72 KAPITALSKI PRIHODKI 288.000,00
720 Prihodki od prodaje osnovnih 3.000,00
sredstev
7200 Prihodki od prodaje zgradb in 3.000,00
prostorov
722 Prihodki od prodaje zemljišc in 285.000,00
neopredmetenih dolgorocnih
sredstev
7220 Prihodki od prodaje kmetijskih 10.000,00
zemljišc in gozdov
7221 Prihodki od prodaje stavbnih 275.000,00
zemljišc
73 PREJETE DONACIJE 30.000,00
730 Prejete donacije iz domacih virov 30.000,00
7300 Prejete donacije in darila od 30.000,00
domacih pravnih oseb
74 TRANSFERNI PRIHODKI 1.070.385,00
740 Transferni prihodki iz drugih 1.070.385,00
javnofinancnih institucij
7400 Prejeta sredstva iz državnega 1.016.485,00
proracuna
7401 Prejeta sredstva iz obcinskih 53.900,00
proracunov
II. SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43+45) 4.038.275,00
40 TEKOCI ODHODKI 914.361,00
400 Place in drugi izdatki zaposlenim 220.520,00
4000 Place in dodatki 187.600,00
4001 Regres za letni dopust 5.600,00
4002 Povracila in nadomestila 11.220,00
4003 Sredstva za delovno uspešnost 2.900,00
4005 Place za delo nerezidentov po 11.500,00
pogodbi
4009 Drugi izdatki zaposlenim 1.700,00
401 Prispevki delodajalcev za socialno 36.555,00
varnost
4010 Prispevek za pokojninsko in 17.000,00
invalidsko zavarovanje
4011 Prispevek za zdravstveno 13.620,00
zavarovanje
4012 Prispevek za zaposlovanje 115,00
4013 Prispevek za starševsko varstvo 200,00
4015 Premije kolektivnega dodatnega 5.620,00
pokojninskega zavarovanja, na
podlagi ZKDPZJU
402 Izdatki za blago in storitve 522.206,00
4020 Pisarniški in splošni material in 95.700,00
storitve
4021 Posebni material in storitve 11.500,00
4022 Energija, voda, komunalne storitve 104.400,00
in komunikacije
4023 Prevozni stroški in storitve
4024 Izdatki za službena potovanja
4025 Tekoce vzdrževanje 196.990,00
4026 Poslovne najemnine in zakupnine 25.836,00
4029 Drugi operativni odhodki 81.580,00
403 Placila domacih obresti 70.000,00
4031 Placila obresti od kreditov – 63.900,00
poslovnim bankam
4033 Placila obresti od kreditov – 6.100,00
drugim domacim kreditodajalcem
409 Rezerve 65.080,00
4090 Splošna proracunska rezervacija 31.000,00
4091 Proracunska rezerva 33.480,00
4093 Sredstva za posebne namene 600,00
41 TEKOCI TRANSFERI 1.241.747,00
410 Subvencije 35.800,00
4102 Subvencije privatnim podjetjem in 35.800,00
zasebnikom
411 Transferi posameznikom in 291.103,00
gospodinjstvom
4111 Družinski prejemki in starševska 7.000,00
nadomestila
4112 Transferi za zagotavljanje 5.500,00
socialne varnosti
4119 Drugi transferi posameznikom 278.603,00
412 Transferi neprofitnim 102.354,00
organizacijam in ustanovam
4120 Tekoci transferi neprofitnim 102.354,00
organizacijam in ustanovam
413 Drugi tekoci domaci transferi 812.490,00
4131 Tekoci transferi v sklade 30.000,00
socialnega zavarovanja
4132 Tekoci transferi v javne sklade 1.500,00
4133 Tekoci transferi v javne zavode 780.990,00
42 INVESTICIJSKI ODHODKI 1.564.033,00
420 Nakup in gradnja osnovnih
sredstev 1.564.033,00
4200 Nakup zgradb in prostorov 100.000,00
4202 Nakup opreme 103.000,00
4204 Novogradnje, rekonstrukcije in 1.033.800,00
adaptacije
4205 Investicijsko vzdrževanje in 154.508,00
obnove
4206 Nakup zemljišc in naravnih 116.725,00
bogastev
4208 Študije o izvedljivosti projektov, 56.000,00
projektna dokumentacija, nadzor in
investicijski inženiring
43 INVESTICIJSKI TRANSFERI 318.134,00
431 Investicijski transferi pravnim in 125.500,00
fizicnim osebam, ki niso
proracunski uporabniki
4310 Investicijski transferi 96.500,00
neprofitnim organizacijam in
ustanovam
4311 Investicijski transferi javnim 9.000,00
podjetjem in družbam, ki so v
lasti države ali obcin
4314 Investicijski transferi 20.000,00
posameznikom in zasebnikom
432 Investicijski transferi 192.634,00
proracunskim uporabnikom
4323 Investicijski transferi javnim 192.634,00
zavodom
III. PRORACUNSKI PRESEŽEK (PRORACUNSKI
PRIMANJKLJAJ) (I. – II.)
(Skupaj prihodki minus skupaj odhodki) 122.452,00
III/1. PRIMARNI PRESEŽEK (PRIMANJKLJAJ)
(I. – 7102) – (II. – 403 – 404)
(Skupaj prihodki brez prihodkov od
Obresti 190.585,00
minus skupaj odhodki brez placil obresti)
III/2. TEKOCI PRESEŽEK (PRIMANJKLJAJ) (70
+ 71) – (40 + 41)
(Tekoci prihodki minus tekoci odhodki in 616.234,00
tekoci transferi)
B. RACUN FINANCNIH TERJATEV IN NALOŽB
IV. PREJETA VRACILA DANIH POSOJIL IN PRODAJA 0,00
KAPITALSKIH DELEŽEV (750+751+752)
75 PREJETA VRACILA DANIH POSOJIL IN PRODAJA 0,00
KAPITALSKIH DELEŽEV
750 Prejeta vracila danih posojil 0,00
7500 Prejeta vracila danih posojil od 0,00
posameznikov in zasebnikov
VI. PREJETA MINUS DANA POSOJILA IN SPREMEMBE 0,00
KAPITALSKIH DELEŽEV (IV. – V.)
C. RACUN FINANCIRANJA
VII. ZADOLŽEVANJE (500+501) 0,00
50 ZADOLŽEVANJE 0,00
500 Domace zadolževanje 0,00
5000 Najeti krediti pri Banki Slovenije 0,00
VIII. ODPLACILA DOLGA (550+551) 122.452,00
55 ODPLACILA DOLGA 122.452,00
550 Odplacila domacega dolga 122.452,00
5501 Odplacila kreditov poslovnim 109.572,00
bankam
5503 Odplacila kreditov drugim domacim 12.880,00
kreditodajalcem
IX. SPREMEMBA STANJA SREDSTEV NA RACUNU 0,00
(I.+IV.+VII.-II.-V.-VIII.)
X. NETO ZADOLŽEVANJE (VII.-VIII.) –
122.452,00
XI. NETO FINANCIRANJE (VI.+X.-IX.) –
122.452,00
XII. STANJE SREDSTEV NA RACUNIH NA DAN 31.12 3.000,00
PRETEKLEGA LETA
Posebni del proračuna sestavljajo finančni načrti neposrednih uporabnikov, ki so razdeljeni na naslednje programske dele: področja proračunske porabe, glavne programe in podprograme, predpisane s programsko klasifikacijo izdatkov občinskih proračunov. Podprogram je razdeljen na proračunske postavke, te pa na podskupine kontov in konte, določene s predpisanim kontnim načrtom.
Posebni del proračuna do ravni proračunskih postavk – kontov in načrt razvojnih programov sta prilogi k temu odloku in se objavita na spletni strani Občine Mozirje.
Načrt razvojnih programov sestavljajo projekti.
3. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
3. člen
(izvrševanje proračuna)
Proračun se izvršuje na ravni proračunske postavke.
4. člen
(namenski prihodki in odhodki proračuna)
Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov, določenih v prvem stavku prvega odstavka 43. člena ZJF, tudi naslednji prihodki:
1. prihodki, od prispevkov občanov in se uporabijo za rekonstrukcijo cest.
5. člen
(prerazporejanje pravic porabe)
Osnova za prerazporejanje pravic porabe je zadnji sprejeti proračun, spremembe proračuna ali rebalans proračuna.
O prerazporeditvah pravic porabe v posebnem delu proračuna med glavnimi programi v okviru področja proračunske porabe odloča na predlog neposrednega uporabnika župan.
Župan s poročilom o izvrševanju proračuna ob polletju za veljavni proračun in z zaključnim računom poroča občinskemu svetu o veljavnem proračunu za predhodnje leto in njegovi realizaciji.
6. člen
(največji dovoljeni obseg prevzetih obveznosti v breme proračunov prihodnjih let)
Neposredni uporabnik lahko v tekočem letu razpiše javno naročilo za celotno vrednost projekta, ki je vključen v načrt razvojnih programov, če so zanj načrtovane pravice porabe na proračunskih postavkah v sprejetem proračunu.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za investicijske odhodke in investicijske transfere ne sme presegati 75% pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika, od tega:
1. v letu 2010 50% navedenih pravic porabe in
2. v ostalih prihodnjih letih 25% navedenih pravic porabe.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za blago in storitve in za tekoče transfere, ne sme presegati 50% pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
Omejitve iz prvega in drugega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami, razen če na podlagi teh pogodb lastninska pravica preide oziroma lahko preide iz najemodajalca na najemnika, in prevzemanje obveznosti za dobavo elektrike, telefona, vode, komunalnih storitve in drugih storitev, potrebnih za operativno delovanje neposrednih uporabnikov.
Prevzete obveznosti iz drugega in tretjega odstavka tega člena se načrtujejo v finančnem načrtu neposrednega uporabnika in načrtu razvojnih programov.
7. člen
(spreminjanje načrta razvojnih programov)
Župan lahko spreminja vrednost projektov v načrtu razvojnih programov. Projekte, katerih vrednost se spremeni za več kot 20% mora predhodno potrditi občinski svet.
Projekti, za katere se zaradi prenosa plačil v tekoče leto, zaključek financiranja prestavi iz predhodnega v tekoče leto, se uvrstijo v načrt razvojnih programov po uveljavitvi proračuna.
Novi projekti se uvrstijo v načrt razvojnih programov na podlagi odločitve občinskega sveta.
8. člen
(proračunski skladi)
Proračunski skladi so:
1. poračun proračunske rezerve, oblikovane po ZJF.
Proračunska rezerva se v letu 2009 oblikuje v višini 34.080,00 evrov.
Na predlog za finance pristojnega organa občinske uprave odloča o uporabi sredstev proračunske rezerve za namene iz drugega odstavka 49. člena ZJF do višine 34.080,00 evrov župan in o tem s pisnimi poročili obvešča občinski svet.
4. POSEBNOSTI UPRAVLJANJA IN PRODAJE STVARNEGA IN FINANČNEGA PREMOŽENJA DRŽAVE
9. člen
Če so izpolnjeni pogoji iz tretjega odstavka 77. člena ZJF, lahko župan dolžniku do skupne višine 400,00 evrov odpiše oziroma delno odpiše plačilo dolga.
5. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA
10. člen
(obseg zadolževanja občine in izdanih poroštev občine)
Zaradi kritja presežkov odhodkov nad prihodki v bilanci prihodkov in odhodkov, presežkov izdatkov nad prejemki v računu finančnih terjatev in naložb ter odplačila dolgov v računu financiranja se občina za proračun leta 2009 lahko zadolži do višine ______/______ evrov, in sicer za naslednje investicije: /
Obseg poroštev občine za izpolnitev obveznosti javnih zavodov in javnih podjetij, katerih ustanoviteljica je Občina Mozirje, v letu 2009 ne sme preseči skupne višine glavnic 0,0 evrov.
11. člen
(obseg zadolževanja javnih zavodov in javnih podjetij ter obseg zadolževanja in izdanih poroštev pravnih oseb, v katerih ima občina odločujoč vpliv na upravljanje)
Pravne osebe javnega sektorja na ravni občine (javni zavodi in javna podjetja, katerih ustanoviteljica je občina) se lahko v letu 2009 zadolžijo do skupne višine 0,00 evrov pod naslednjimi pogoji: _/_______________________________.
Pravne osebe, v katerih ima občina odločujoč vpliv na upravljanje, se lahko v letu 2009 zadolžijo do skupne višine 0 evrov pod naslednjimi pogoji:_/______________________, in izdajo poroštva do skupne višine glavnic 0,00 evrov pod naslednjimi pogoji: __/______________________________.
6. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
12. člen
(začasno financiranje v letu 2009)
V obdobju začasnega financiranja Občine Mozirje v letu 2009, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep o določitvi začasnega financiranja.
13. člen
(uveljavitev odloka)
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 032-0001/2009
Mozirje, dne 2. februarja 2009
Župan
Občine Mozirje
Ivan Suhoveršnik l.r.