Vaše trenutno stanje
- Zahtevano
- Analitika
- Oglaševanje
Prikaži podrobnosti
KAPUCINSKO PREDMESTJE I – 1. FAZA BESEDILO OBČINSKEGA LOKACIJSKEGA NAČRTA 1. Opis prostorske ureditve, ki se načrtuje z OLN Ureditveno območje OLN KAPUCINSKO PREDMESTJE I – 1. FAZA obsega večinoma že pozidan, degradiran (identitetno nerazpoznavna in moteča urbana in arhitekturna ureditev, ekstenzivna pozidava, nizka gostota) osrednji del Škofje Loke med Kidričevo cesto, Šolsko ulico, območjem večstanovanjske blokovne gradnje na severu in severovzhodu ter območjem hotela in poslovnega objekta ob hotelu. Površina obravnavanega območja znaša 2,636 ha. Območje se nahaja v celoti v k. o. Škofja Loka. Območje OLN KAPUCINSKO PREDMESTJE I – 1. FAZA je razdeljeno na več morfoloških celot, ki obsegajo: 1. morfološka celota S1 obsega območje enodružinskega stanovanjskega objekta z dostopno potjo do večstanovanjskega objekta; 2. morfološka celota S2 obsega območje enodružinskega stanovanjskega objekta ob Šolski ulici; 3. morfološka celota TO obsega območje trgovskega objekta s parkirno hišo v treh kletnih etažah in delu pritličja; 4. morfološka celota PO obsega območje predvidenih poslovnih objektov in podzemno garažno hišo v do štirih etažah; 5. morfološka celota C1 obsega območje dostopne ceste do trgovskega objekta, ki je hkrati napajalna cesta za dostavo do novih poslovnih objektov z garažno hišo in trgovskega objekta z garažno hišo; 6. morfološka celota C2 obsega območje Šolske ulice urejene kot mestna aleja primarno za peš promet in kolesarje (možen urgentni promet, dostop za stanovalce obstoječih objektov in dostavo); 7. morfološka celota T obsega del trga, ki ga omejuje na jugu trasa prestavljene Kidričeve ceste, na severu pa objekti obravnavanega območja, ki segajo do predvidene gradbene linije. Ureditve območja obdelave obsegajo: – Odstranitve nekaterih obstoječih objektov. – Ureditev motornega prometa s poudarkom na ureditvi nove napajalne ceste med Kidričevo cesto in novim trgovskim objektom. Nova napajalna cesta služi za dovoz do trgovskega objekta (dostava in parkiranje) in do podzemnih garaž poslovnega objekta. Šolska ulica služi za motorni promet za potrebe urgence, časovno omejene dostave, kolesarski promet in dostop stanovalcem do obstoječih objektov ter do pokopališča. – Ureditev peš prometa s poudarkom na prehodnosti območja za pešce in ureditvi Šolske ulice kot peš aleje. – Pozidava nepozidanega dela območja z odstranitvijo treh objektov z namenom intenziviranja izrabe, izgradnje poslovnih objektov in postavitve dopustnih enostavnih objektov. – Obstoječim objektom, ki se ohranjajo, omogočiti spremembe namembnosti v skladu s predvideno funkcijo območja, možnosti odstranitve in gradnje nadomestnih objektov, možnosti dograditve in postavitev enostavnih objektov. – Ureditev čim večjega števila parkirišč v podzemnih garažah, ki naj služijo potrebam obstoječih in novozgrajenih objektov na območju z zagotovitvijo dodatnih javnih parkirnih mest. – Ureditev zelenih površin, predvsem predvidenih drevoredov in zelenih površin v okolici objektov. – Ureditev komunalne infrastrukture na celotnem obravnavanem območju. 1.1 Prostorske usmeritve urbanistične zasnove za območje OLN kapucinsko predmestje I – 1. faza Na območju Občine Škofja Loka veljajo Spremembe in dopolnitve prostorskih sestavin dolgoročnega plana občine Škofja Loka od leta 1986 do leta 2000 in srednjeročnega plana Občine Škofja Loka za obdobje od leta 1986 do leta 1990 (Uradni list RS, št. 103/04, 103/05, 121/05, 17/06), v nadaljevanju prostorski plan, katerih sestavni del je urbanistična zasnova za mesto Škofja Loka. Spremembe in dopolnitve so bile sprejete v septembru 2004. Usmeritve urbanistične zasnove, ki se nanašajo na obravnavano območje, so: 1. prenova mestnega jedra, 2. reurbanizacija novega središča, opuščenih zemljišč vojašnice in drugih neustrezno izkoriščenih zemljišč. Sočasno s prenovo se izboljšuje mirujoči promet na obrobju mestnega jedra, tako da se omogoči njegova boljša dostopnost. Parkirišča za potrebe mestnega jedra se zagotavlja sočasno z urejanjem območja na obrobju mestnega jedra. Reurbanizacija neustrezno izrabljenih mestnih območij. Opuščena zemljišča vojašnice in neustrezno izrabljene površine med Kidričevo in Partizansko cesto so primerne za nadaljnji razvoj mestotvornih dejavnosti. Območje med Kidričevo, Partizansko in Šolsko ulico je primerno tudi za trgovske programe, saj bi na ta način dopolnjevali in razširili pestrost ponudbe središča mesta. Pomembna je sočasnost in kakovost prometnega urejanja, z novim urejanjem se deloma uredi tudi primanjkljaj parkirišč obstoječe poselitve (stolpnice in bloki ob Partizanski ulici, centralne dejavnosti ob Kidričevi ulici). Primarne smeri peš prometa (nove in planirane) so: mestno jedro – novo središče ob Kidričevi – Šolska ulica mimo mestnega pokopališča do območja vojašnice – Kamnitnik – stanovanjsko naselje severno od Kamnitnika – nadaljevanje v rekreacijsko območje ob Suhi. 2. Ureditveno območje Ureditveno območje obsega del plansko določenega območja urejanja SKL MS 07 (območje mestnega urbanega središča) – KAPUCINSKO PREDMESTJE I – 1. faza in vplivno območje lokacijskega načrta, ki obsega območje gradnje nove napajalne ceste (ali dostopne ceste do območja trgovskega objekta) med Kidričevo in novim trgovskim objektom z njenim vplivnim območjem in območje prometnega priključevanja na Kidričevo cesto. 2.1 Obseg območja urejanja Območje obdelave OLN obsega skupaj 2,6360 ha. Območje obdelave obsega naslednje parcele ali dele parcel: 72/6, 72/11, 72/12, 72/13, 72/14, 54/4, 54/3, 56/1, 56/2, 56/3, 56/4, 56/5, 54/1, *379, 47/3, *357, 47/1, 46/8, 46/4, 46/10, 46/7, 46/9 28/3, 28/2, 29/5, 29/2, 29/4, 1108, 1109, 1069, 1034, 102/3, 88 vse k.o. Škofja Loka. Vplivno območje obsega parcele k.o. Škofja Loka: Vplivno območje za čas gradnje: – Ceste: 1108, 88, 1034, 29/1, 29/4, 1039/1, 1035/3, 1108 – Kanalizacija: 1034, 72/15, 72/16, 72/12 – Vodovod: 88, *1104, 1108, 1035/3, 1039/1, 1034, 29/4, 29/1, 72/2, 72/15, 72/16 – El. omrežje: 88, *674 – Plinovod 88 Vplivno območje za čas gradnje: 1034, 29/1, 29/4, 1039/1, 1035/3, 72/22, 72/20, 72/7 Vplivno območje za čas obratovanja: 1034, 29/1, 29/4, 1039/1, 1035/3 Ureditveno območje OLN je prikazano na geodetskem načrtu z združeno vsebino topografskega in katastrskega načrta, in sicer na karti: +------------+-------------------------------+-----------------+ |list 2 |Načrt ureditvenega območja z |merilo 1:500 | | |načrtom parcelacije | | +------------+-------------------------------+-----------------+ Vplivna območja so prikazana na geodetskem načrtu z združeno vsebino topografskega in katastrskega načrta, in sicer na karti: +------------+-------------------------------+-----------------+ |list 3 |Načrt umestitve načrtovane |merilo 1:500 | | |ureditve v prostor s prikazom | | | |vplivov in povezav s sosednjimi| | | |območji | | +------------+-------------------------------+-----------------+ 3. Umestitev načrtovane ureditve v prostor 3.1 Opis vplivov in povezav prostorske ureditve s sosednjimi območji Za izvedbo načrtovane ureditve so potrebni priključki na gospodarsko javno infrastrukturo izven sklenjenega območja ureditvenega načrta. Vplivi in povezave s sosednjimi območji obsegajo izgradnjo napajalne ceste in njenih priključkov na Kidričevo cesto. Napajalna cesta se bo navezovala na Kidričevo cesto. Z njeno izgradnjo se bo pričelo po končani rekonstrukciji Kidričeve ceste s predvidenim križiščem, na katerega se navezuje predvidena napajalna cesta. Kolikor se bo gradnja objektov znotraj OLN pričela pred rekonstrukcijo Kidričeve ceste, je potrebno pred pričetkom gradnje in uporabe objektov ustrezno urediti križišča oziroma priključke na državno Kidričevo cesto v skladu s predhodno pridobljenimi pogoji in soglasjem DRSC k projektnim rešitvam. Ureditev Šolske ulice kot povezovalne ulice s sosednjimi območji. Z ureditvijo Šolske ulice se prične po končani izgradnji Kidričeve ceste. Vplivna območja so prikazana na geodetskem načrtu z združeno vsebino topografskega in katastrskega načrta, in sicer na karti: +------------+-------------------------------+-----------------+ |list 3 |Načrt umestitve načrtovane |merilo 1:500 | | |ureditve v prostor s prikazom | | | |vplivov in povezav s sosednjimi| | | |območji | | +------------+-------------------------------+-----------------+ 3.2 Opis rešitev načrtovanih objektov in površin Obravnavano območje se uredi celovito z ureditvijo motornega prometa, peš prometa, zelenih površin, odstranitvijo posameznih objektov in pozidavo območij, ki niso pozidana dovolj intenzivno, ob ohranjanju prehodnosti območja predvsem z vidika peš povezav. Območje se pozida ob odstotku pozidanosti, ki odgovarja izrabi mestnega središča. Predviden faktor pozidanosti je 50% in faktor intenzivnosti izrabe zemljišča 2,05. Odstranijo se: objekt obstoječe tržnice in dva poslovna objekta, ki ležita na trasi oziroma vzdolž trase predvidene napajalne ceste. Predvidena napajalna cesta se uredi za potrebe predvidenega prometa za dostavo in osebni motorni promet z možnostjo kolesarskega prometa na vozišču in pločnikom. Cesta se uredi kot dvosmerna cesta širine 5,00 m s potrebnimi razširitvami in enostranskim pločnikom širine 1,60 m. Z gradnjo ceste in z gradnjo na območju Kapucinsko predmestje I, 1. faza se bo pričelo po končani rekonstrukciji Kidričeve ceste in ustrezni ureditvi križišč. V nasprotnem primeru je treba pred začetkom gradnje in uporabe objektov ustrezno urediti križišča oziroma cestne priključke z državno cesto, za kar je treba predhodno pridobiti pogoje in soglasje Direkcije RS za ceste. Trasa rekonstruirane Kidričeve ceste je informativna, določeno je območje rekonstrukcije, ki mora dopuščati možnost izgradnje krožišča na območju, kjer se napajalna cesta priključuje na Kidričevo cesto. Trasa, ki se bo sprejela, bo veljala tudi na območju OLN Kapucinsko predmestje I., 1. faza. Šolska ulica se uredi kot mestna promenada z dvostranskim drevoredom in je primarno namenjena povezavi starega mestnega jedra Škofje Loke in celotnega mestnega središča s stanovanjskimi območji in rekreacijskim zaledjem Kamnitnika. Primarno je namenjena peš in kolesarskemu prometu. Glede na obstoječe objekte, ki se napajajo iz Šolske ulice, bo motorni promet po njej možen za stanovalce in časovno omejeno dostavo do poslovnega objekta PO1 in objektov, ki se nahajajo znotraj območja Kapucinsko predmestje II ter za urgenco. Dostop do pokopališča bo dovoljen do izgradnje dostopa s severne strani. Na območju obstoječe tržnice z vrtički v zaledju se zgradi nov trgovski objekt, z garažnim delom, ki delno služi tudi javnemu parkiranju. Trgovski objekt obsega moderno samopostrežno trgovino z lokali v nadstropju. Vhod v objekt je iz Šolske ulice. Garažna hiša v štirih etažah je dostopna z nove dostopne ceste. Koristne površine celotnega objekta brez garažnega dela znašajo cca 5300 m2. Predvidenih je 566 parkirnih mest v podzemni garaži, od tega 344 namenjenih javnim parkiriščem. Nova (nadomestna) tržnica, koristne površine cca 1200 m2, se uredi v pritličju novega trgovskega objekta. Južno od trgovskega objekta se ob objektu PO5 uredi dostop do parkirišč na platoju ob objektu PO5 ter povezovalno pešpot med novo povezovalno cesto in Šolsko ulico. Severno od trgovskega objekta se uredi povezovalno pešpot in kolesarsko pot, ki nadomesti obstoječe neurejene peš povezave na območju. Pešpot se naveže na obstoječe pešpoti iz smeri območja blokovne gradnje na severu in novo pešpot in kolesarsko pot ob novi napajalni cesti. Ob pešpoti se zasadi drevored. Južno od območja trgovskega objekta se na nepozidanem delu (po odstranitvi objektov) zgradi štiri poslovne objekte. Objekti sledijo gradbenim linijam, ki jih nakazujejo obstoječi objekti. Višine predvidenih objektov ne presegajo višine obstoječih objektov in so od P+2 do P+3, oziroma ne presegajo predpisane maksimalne višinske kote za posamezen objekt. Vzhodno od objekta PO1 se zgradita objekta PO2 in PO3 gabarita P+2, namenjena poslovni dejavnosti. Objekt PO2 konzolno sega do gradbene linije, ki jo tvori linija, ki povezuje poslovni objekt (Transturist) in fasado Name. Nivo pritličja je namenjen predvsem pešcem in je urejen brez arhitektonskih ovir. Glede na višinsko razgibanost terena so za premostitev posameznih nivojev predvidene rampe. Rampa med objektom PO1 in PO2 omogoča dostop za urgentna vozila. Poslovni objekt PO1 se lahko odstrani in zgradi nadomestni objekt. Dovoljena je rekonstrukcija celotnega objekta, ni dovoljena rekonstrukcija po delih. Ob rekonstrukciji se objekt dozida na jugu in vzhodu do nove gradbene linije. Razširi se severni krak objekta. Rekonstruira se kot celota, delne rešitve niso sprejemljive. V liniji objekta SPO1 (knjižnica) je predvidena gradnja poslovnega objekta PO4 (višinski gabarit P+3), ki je v pritličju povezan z objektom SPO1 z nadstrešnico ali etažo v prvem nadstropju. V liniji stanovanjskega objekta, ki se ohranja, je predvidena gradnja poslovnega objekta PO5 višinskega gabarita P+3. Za novogradnjo oziroma rekonstrukcijo vsakega objekta je potrebno predhodno izdelati idejno arhitekturno zasnovo, ki jo potrdi strokovna komisija, imenovana s strani Občine Škofja Loka. Komisija je dolžna o predloženi idejni zasnovi odločiti najkasneje v 30 dneh. Sprejeta in potrjena idejna zasnova je podlaga za izdelavo PGD projekta. Pod predvidenimi objekti se zgradi podzemna garaža v do štirih etažah, ki zagotavlja potrebna parkirna mesta za obstoječe in predvidene objekte na območju (najmanj 509 PM, od tega je 133 PM namenjenih javnim parkiriščem). Del parkirišč se zagotovi tudi na nivoju parterja med objektoma PO4 in PO5 (19 PM). Celotno območje je prehodno za pešce in kolesarje in bo zgrajeno brez arhitektonskih ovir. Načrtovane ureditve so prikazane na geodetskem načrtu z združeno vsebino topografskega in katastrskega načrta, in sicer na kartah: +--------------+-----------------------------+-----------------+ |list 4.1 |načrt lege objektov na |merilo 1:1000 | | |zemljišču s tehničnimi | | | |elementi za zakoličbo | | | |objektov | | +--------------+-----------------------------+-----------------+ |list 4.2. |načrt lege objektov na |merilo 1:500 | | |zemljišču, prikaz višinske | | | |ureditve | | +--------------+-----------------------------+-----------------+ |list 4.3. |načrt lege objektov na |merilo 1:500 | | |zemljišču, razporeditev | | | |zelenih površin | | +--------------+-----------------------------+-----------------+ 3.3 Opis rešitev, lokacijski pogoji in usmeritve za projektiranje in gradnjo za posamezne morfološke celote 3.3.1 Morfološka celota S1 Območje enodružinskega stanovanjskega objekta z gospodarskim pomožnim objektom in dostopno cesto do večstanovanjskega objekta na vzhodu. V območju so dovoljene naslednje ureditve in gradnje: – vzdrževanje in rekonstrukcija obstoječih objektov, – odstranitev obstoječih objektov, gradnja nadomestnega objekta na mestu obstoječega stanovanjskega objekta je dovoljena do 40% pozidanosti gradbene parcele. Vplivno območje objekta ne sme segati preko meja gradbene parcele. Obstoječa gradbena linija na severu ter proti Šolski ulici je obvezna. Višinski gabarit je maksimalno P+1. Dovoljena je gradnja kleti. Namembnost nadomestnega objekta naj bo stanovanjska (enostanovanjski ali večstanovanjski objekt), poslovna ali kombinacija obeh. Gradnja nadomestnega objekta na mestu gospodarskega objekta ni dovoljena. Postavitev enostavnih objektov: Na vseh zunanjih površinah na gradbeni parceli objekta je dovoljena postavitev urbane opreme ter prometnih in drugih infrastrukturnih enostavnih objektov. Dovoljena je postavitev pomožnega objekta za lastne potrebe v okviru dovoljene pozidanosti gradbene parcele. Dovoljena je sprememba namembnosti objekta ali dela objekta za potrebe poslovnih dejavnosti. Obstoječa dostopna cesta do večstanovanjskih objektov se ureja v obstoječih parcelnih mejah. 3.3.2 Morfološka celota S2 Območje enodružinskega stanovanjskega objekta s pomožnim gospodarskim objektom. V območju so predvidene naslednje ureditve in gradnje: Vzdrževanje in rekonstrukcija, spremembe namembnosti dela ali celotnega objekta za potrebe poslovne dejavnosti. Parkirišča se zagotovi na gradbeni parceli. Postavitev enostavnih objektov: Na vseh zunanjih površinah na gradbeni parceli objekta je dovoljena postavitev urbane opreme ter prometnih in drugih infrastrukturnih enostavnih objektov. Dovoljena je postavitev pomožnih objektov za lastne potrebe. 3.3.3 Morfološka celota TO Obsega območje predvidenega trgovskega objekta s pokrito tržnico in s parkirno hišo v do štirih etažah, ureditvami pešpoti, dostopnega platoja s Šolske ulice, predvidenega drevoreda, dostopnega platoja za dostavo, dostopa v garažne etaže in drugih zunanjih površin. Iz Šolske ulice je dovoljen dostop za kupce trgovskega objekta in tržnice. Dostava in dostop do garažnih etaž pa je dovoljena izključno z nove dostopne ceste. Odstranitev objekta obstoječe tržnice z nadstreški v tlorisnem gabaritu 27,30 m x 37,70 m. Objekt je pritličen. Gradnja novega trgovskega objekta, ki obsega:Nadstropje: Trgovina – hipermarket cca 1900 m2 prodajnih površin Lokali cca 1200 m2 prodajnih površin Spremljajoči prostori in komunikacije cca 1000 m2 Pritličje: Tržnica cca 1200 m2 koristnih površin Garaža min. 74 PM Spremljajoči prostori in komunikacije 1. klet: Garaža min. 164 parkirnih mest Spremljajoči prostori in komunikacije 2. klet: Garaža min. 164 parkirnih mest Spremljajoči prostori in komunikacije 3. klet: Garaža min. 164 parkirnih mest Spremljajoči prostori in komunikacije Obvezna je izgradnja 2 kleti, 3. klet pa je dovoljena. 5% parkirnih prostorov je predvideno za invalide. Objekt obsega cca 5300 m2 koristnih površin, od tega namenjenih prodajnim površinam 4300 m2 in mora zagotoviti za lastne potrebe najmanj 258 parkirnih mest (na 100 m2 koristne prodajne površine 6 PM – občinsko nakupovalno središče). Za lastne potrebe trgovskega objekta se nameni parkirišča v pritličju in 1. kleti. V 2. in 3. kleti je 328 PM (164 parkirnih mest v vsaki) in so namenjena predvsem javnim parkiriščem. V nočnem času je na vseh parkirnih mestih dovoljeno parkiranje za stanovalce iz bližnjih večstanovanjskih objektov. Dovoljena je povezava garažne etaže z garažnim objektom v morfološki celoti PO za peš in motorni promet. Velikost objekta: Za vse navedene dimenzije velja toleranca –5%. Maksimalni gabariti objekta nadstropja 87,70 m x 47,35 m. Maksimalni gabariti pritličja in kleti 104,00 x 50,50 m. Objekt v kleti sega za 5,20 m izven gradbene linije proti Šolski ulici in 10,50 m proti dostopni cesti ter za 1,50 m na vsako stran objekta. Objekt v delu ob Šolski ulici v širini 21,00 m in dolžini 47,35 m lahko obsega še prvo nadstropje do višine objekta maksimalno 12,10 m nad koto 0,00. Na SV delu objekta, kjer je predvidena dostava, se uredi potrebne nadstreške. Pritličje objekta sega obvezno do gradbene linije, ki jo definira SZ rob objekta SPO1 in poteka vzporedno z Šolsko ulico. Kota pritličja trgovskega objekta znaša ±0,00 = 356,90 m.n.v. (nivo tržnice in dovozne ceste v garaže). Kota nadstropja – nivo trgovskega dela – dostop iz Šolske ulice je na koti 360,40 m.n.v., oziroma koti +3,50 m. Maksimalna višina objekta – strehe znaša 12,10 m nad koto ±0,00 = 356,90 m.n.v. objekta. Objekt je pokrit z ravno streho, razen na delu, kjer se v pritličju nahaja hall in je predviden svetlobnik širine 10,50 m v celotni širini objekta. Svetlobnik je oblikovan kot enokapna streha z najvišjo višino nad koto ±0,00 = 356,90 m.n.v. objekta 12,10 m. Fasada objekta naj bo razgibana. Za novogradnjo trgovskega objekta je potrebno predhodno izdelati idejno arhitekturno zasnovo, ki jo potrdi strokovna komisija, imenovana s strani Občine Škofja Loka. V strokovno komisijo se imenuje tudi predstavnik Krajevne skupnosti Kamnitnik. Komisija je dolžna o predloženi idejni zasnovi odločiti najkasneje v 30 dneh. Sprejeta in potrjena idejna zasnova je podlaga za izdelavo PGD projekta. Lega objekta v prostoru: Objekt v 1. in 2. nadstropju obvezno sledi gradbeni liniji, označeni v grafični prilogi: Odmik trgovskega objekta od objekta SO1 znaša minimalno 12,30 m. Odmiki od objektov na severu: 12,10 m od stanovanjskega objekta na parceli 72/22 k.o. Škofja Loka in 17,60 m od stanovanjskega objekta na parceli 72/7 k.o. Škofja Loka. Odmik od pomožnega objekt ob objektu SO2 znaša 6,35 m. Odmik od objekta PO5 je minimalno 12,60 m. Vsi odmiki veljajo za gabarite nadstropja TO. Postavitev enostavnih objektov: Na vseh zunanjih površinah na gradbeni parceli objekta je dovoljena postavitev urbane opreme infrastrukturnih in prometnih enostavnih objektov. Druge ureditve: Območje med objektom in Šolsko ulico je tlakovano, zgradi se dostop na tržnico na nivoju pritličja. Povezava med objektom in Šolsko ulico bo oblikovana kot javni prostor, višinske razlike med Šolsko ulico in vhodom v pritličje bodo oblikovane kot rampe oziroma kot stopnišče med Šolsko ulico in TO. Obstoječa drevesa na tem delu se odstranijo in nadomestijo z novim drevoredom, ki bo z drevoredom na ostalem delu Šolske ulice tvoril celoto. (Enaki tip dreves v celi potezi.) Ob predvideni pešpoti in kolesarski poti širine min. 2,00 m na SV robu območja, ki nadomešča obstoječe peš povezave območja, se zasadi drevored. Ravno tako se na JZ robu območja TO uredi povezovalno pešpot širine min. 1,20m. Ob pešpoti se uredi zelene površine in zasadi čimveč visokodebelne vegetacije, kjer za to obstaja prostorska možnost. V pasu proti večstanovanjskim objektom na severu se v celotni dolžini gradbene parcele trgovskega objekta zagotovi zelena bariera, ki se na vzhodnem delu razširi. 3.3.4 Morfološka celota PO Območje obsega danes območje obstoječih objektov: poslovnega objekta PO1, stanovanjsko poslovnega objekta SPO1, območje obstoječih parkirišč ter dveh objektov ob predvideni dostopni cesti, ki se odstranita. Predvidene ureditve: Odstranitev dveh objektov; Gradnja novih poslovnih objektov z garažno hišo, ki se zgradi na območju pod novo predvidenimi objekti in javnimi površinami na jugu; Rekonstrukcija in vzdrževanje obstoječih objektov; Gradnja enostavnih objektov za potrebe infrastrukture in prometa; Postavitev urbane opreme, začasnih objektov (gostinskih vrtov in nadstreškov) in obeležij; Ureditev zelenih površin; Ureditev ločenega zbiranja odpadkov ob cesti do parkirišč ob objektu PO5. Odstranitve objektov: Odstranitev objekta na mestu predvidenega objekta PO5, horizontalnega gabarita: 8,80 m x 15,40 m, višine P+1. Odstranitev poslovnega objekta na mestu predvidenega objekta PO3, horizontalnega gabarita 26,55 m x 9,20 m, višina P+1. Gradnja objektov: Za gradnjo vseh objektov velja za vse dimenzije toleranca – 5%. OBJEKT PO1 Namembnost objekta je poslovna. Del objekta je možno urediti kot hotel. Obstoječi objekt se ohranja in vzdržuje, lahko se odstrani in zgradi nadomestni objekt v predvidenih gabaritih. Enako velja za velikost objekta ob rekonstrukciji. Objekt se rekonstruira kot celota (ni dovoljena rekonstrukcija po delih), fazna izgradnja ni dovoljena, in sicer tako, da se poveča na naslednji način: Upošteva se gradbena linija ob Šolski ulici in gradbena linija, ki je oddaljena 11,50 m od gradbene linije, ki jo tvorita objekta PO2 in PO4. Na severu objekt omejuje obstoječa gradbena linija, na J pa gradbena linija trga. Širina severozahodnega kraka je 12,00 m. Širina vzhodnega dela objekta je največ 14,60 m. Nad vhodi v lokale se lahko zgradi nadstreške do maksimalne širine 3,00 m. Širina južnega kraka je največ 10,00 m. Višina rekonstruiranega ali novozgrajenega objekta – višina venca je 15,10 m nad izhodiščno koto pritličja (±0,00 = 353,70 m.n.v.). Maksimalna višinska kota je zgornja kota vključno z vsemi inštalacijami, prezračevalnim sistemom in označevalnimi napisi. Južni krak, ki se prizida, ima maksimalno višinsko koto 12,10 m nad izhodiščno koto pritličja (±0,00 = 353,70 m.n.v.). Streha rekonstruiranega ali nadomestnega objekta bo ravna ali v minimalnem naklonu skrita za rob venca. Objekt bo oblikovan sodobno s fasado v kombinaciji stekla, kovine in fasadnih oblog. Fasada mora biti oblikovana enotno za ves objekt. Konzolna gradnja ni možna. Na fasado ni dovoljeno postavljati vidnih enot prezračevalnega sistema in inštalacij. Za obnovo ali novogradnjo objekta PO1 je potrebno predhodno izdelati idejno arhitekturno zasnovo, ki jo potrdi strokovna komisija imenovana s strani Občine Škofja Loka. Komisija je dolžna o predloženi idejni zasnovi odločiti najkasneje v 30 dneh. Sprejeta in potrjena idejna zasnova je podlaga za izdelavo PGD projekta. Ureditve: Zasnova obstoječe zelenice pred objektom ob Šolski ulici se ohranja in zelenice ni dovoljeno spreminjati v parkirne površine. Garažna hiša Na celotnem območju, ki ga tvorijo objekti PO2, PO3, PO4 in PO5, se pod objekti zgradi do štirietažni garažni objekt maksimalnega horizontalnega gabarita 116,50 m x 58,00 m. Za vse gabarite velja toleranca –5%. Dvoetažna garažna hiša se zgradi tudi pod delom objekta PO1 oziroma pod celotnim objektom PO1 v primeru novogradnje. Na delu parcele 47/3 k.o. Škofja Loka se garažni objekt ne zgradi. Garažni objekt je do štirietažen. V 1. kleti je objekt krajši za 23,00 m, del v dolžini 24,00 m je namenjen gradnji poslovnega dela kot del objektov PO2 in PO3 z vmesno pasažo – rampo. Garaže imajo predviden uvoz z nove napajalne ceste na nivoju 353,40 m.n.v. Izhodiščna kota pritličja za območje PO je ±0,00 = 353,70 m.n.v. Število parkirnih mest v 1. kleti 57 PM, od tega 5% za invalide, v 2. in 3. kleti – v vsaki po 163 parkirnih mest, v 4. kleti pa 126 PM, od tega 5% parkirnih prostorov za invalide. Garažni objekt obsega skupaj najmanj 509 parkirnih mest. Dostop do garažne hiše za potrebe dostave in parkiranja območja poslovnih objektov je izključno z nove dostopne ceste. Dovoljena je povezava garažne etaže z garažnim objektom v morfološki celoti TO za peš in motorni promet in do garažne hiše pod objektom PO1. Zagotovitev potrebnih parkirnih mest za posamezne objekte: Objekta PO2 in PO3 obsegata do cca 2130 m2 neto koristnih poslovnih površin, kar po normativu 1 PM na 30 m2 koristne površine pomeni, da je za njune potrebe v garažnem objektu potrebno zagotoviti skupaj 71 parkirnih mest. Ob rekonstrukciji ali nadomestni gradnji je za objekt PO1, ki bo obsegal cca 5600 m2 koristnih površin, potrebno v garažnem objektu zagotoviti po normativu 1 PM na 30 m2 koristne površine – 187 parkirnih mest. Objekta PO4 in PO5 obsegata neto koristnih poslovnih površin cca 1440 m2 vsak in je po normativu 1PM na 30 m2 koristne površine potrebno za njune potrebe v garažnem objektu zagotoviti po 48 parkirnih mest za vsakega, skupaj 96 PM. Objekt SPO1 obsega cca 935 m2 koristnih površin in je po normativu 1 PM na 30 m2 koristne površine potrebno za njegove potrebe zagotoviti 31 PM. 9 PM ima zagotovljenih ob vhodu v objekt za stanovalce. Za objekt SPO1 v garažni hiši potrebno zagotoviti 22 parkirnih mest. Za potrebe objektov v morfološki celoti je potrebno zagotoviti v garažni hiši 376 parkirnih mest. Ostala parkirna mesta (133 PM od 509 PM) služijo kot javna parkirišča. OBJEKT PO2, PO3 Namembnost objekta je poslovna. Višina objektov je P+2. Objekt tlorisnih dimenzij 30,00 m x 33,00 m je v pritličju sestavljen iz dveh delov, ki je vsak širine 12,00 m in dolžine 33,00 m. Med njima se oblikuje pasaža širine 6,00 m namenjena prehodu pešcev iz nivoja 353,70 m.n.v. na nivo +3,20 m. V nadstropju je objekt celovit in ima dodan konzolni del objekta, ki sega v širini objekta PO2 12,00 m do predvidene gradbene linije ob trgu na jugu. Lega objekta: Zahodni rob objekta leži vzporedno z objektom PO1 in je odmaknjen 11,50 m od predvidene vzhodne stranice obstoječega objekta PO1. Na severu leži ob gradbeni liniji, ki je nadaljevanje gradbene linije objekta PO1. Za objekt je potrebno predhodno izdelati idejno arhitekturno zasnovo, ki jo potrdi strokovna komisija imenovana s strani Občine Škofja Loka. Komisija je dolžna o predloženi idejni zasnovi odločiti najkasneje v 30 dneh. Sprejeta in potrjena idejna zasnova je podlaga za izdelavo PGD projekta. Objekt obsega tudi klet, in sicer v širini 12,00 m – širine objekta PO2 in PO3 in v dolžini 19,00 m od roba objekta na jugozahodu proti garažam. OBJEKT PO4 Namembnost objekta je poslovna. Do 50% površin objekta se lahko nameni stanovanjem. Pritličje mora biti v celoti namenjeno poslovnim dejavnostim. Lega objekta: Objekt na SZ leži ob gradbeni liniji, ki jo tvorijo objekt PO2 in je oddaljena 9,00 m od gradbene linije, ki jo tvorijo objekt SPO1 in PO1. Tlorisna dimenzija objekta 30,00 m x 12,00 m. Objekt je z ravno streho povezan z objektom SPO1. Povezavo predstavlja zgolj streha ali pa gabarit v širini in višini prvega nadstropja objekta PO4. Višinski gabarit objekta P+3N. Kota pritličja bo na koti +3,20 m nad izhodiščno koto pritličja za območje PO, ki je ±0,00 = 353,70 m.n.v. Višina venca bo na koti 16,70 m nad izhodiščno koto pritličja (±0,00 = 353,70 m.n.v.). Streha objekta bo ravna ali v minimalnem naklonu skrita za rob venca. Za objekt je potrebno predhodno izdelati idejno arhitekturno zasnovo, ki jo potrdi strokovna komisija imenovana s strani Občine Škofja Loka. Komisija je dolžna o predloženi idejni zasnovi odločiti najkasneje v 30 dneh. Sprejeta in potrjena idejna zasnova je podlaga za izdelavo PGD projekta. Fasada objekta bo oblikovana v kombinaciji stekla, kovine in fasadnih oblog. OBJEKT PO5 Namembnost objekta je poslovna. Do 50% površin objekta se lahko nameni stanovanjem. Pritličje mora biti v celoti namenjeno poslovnim dejavnostim. Lega objekta: Objekt na SV leži 6,5 m oddaljen od gradbene linije, ki jo tvorijo objekti PO4 in PO3 proti zahodu in 17,60 m od objekta PO4 proti severu. Maksimalna tlorisna dimenzija objekta 30,00 m x 12,00 m. Gabarit objekta v pritličju se skrajša proti zahodu za 6,5 m. Višinski gabarit objekta P+3N. Kota pritličja bo na koti +3,20 m nad izhodiščno koto pritličja za območje PO, ki je ±0,00 = 353,70 m.n.v. Višina venca bo na koti 16,70 m nad izhodiščno koto pritličja. Streha objekta bo ravna ali v minimalnem naklonu skrita za rob venca. Za objekt je potrebno predhodno izdelati idejno arhitekturno zasnovo, ki jo potrdi strokovna komisija imenovana s strani Občine Škofja Loka. Komisija je dolžna o predloženi idejni zasnovi odločiti najkasneje v 30 dneh. Sprejeta in potrjena idejna zasnova je podlaga za izdelavo PGD projekta. Fasada objekta bo oblikovana v kombinaciji stekla, kovine in fasadnih oblog. OBJEKT SPO1 Namembnost objekta je poslovno stanovanjska. Ob spremembi namembnosti se do 50% površin objekta lahko nameni stanovanjem. Objekt je obstoječ, višinskega gabarita P+3. Prvi dve etaži sta namenjeni izključno poslovnim dejavnostim. Ob rekonstrukciji ali nadomestni gradnji velja, da se objekt zgradi v obstoječih tlorisnih dimenzijah višinskega gabarita in višin dovoljenih za objekt PO4. Zunanje ureditve območja PO: Prehod med objektoma PO2 in PO1 služi pešcem, kolesarjem in urgenci. Na tem delu je prepovedano postavljati ovire in urbano opremo. Plato med objekti PO4 in PO5 služi ureditvi parkirnih površin, in sicer se uredi na tem delu do 19 PM. Parkirišča so javna in namenjena obiskovalcem poslovnih objektov. Zunanje površine na gradbeni parceli objekta SPO1 se uredijo kot utrjene za dostavo in dostop do stanovanj, zelene površine ter 9 parkirišč pa za obstoječa stanovanja. 3.3.5 Morfološka celota C1 Območje napajalne ceste, ki se priključi na Kidričevo cesto. Predviden je priključek za parkirišča pred poslovnim objektom in hotelom izven ureditvenega območja OLN. Cesta poteka na skrajnem vzhodnem robu območja do predvidenega trgovskega objekta, kjer je predviden priključek za garaže in za dostavo do trgovskega objekta. Od nje je predviden odcep za dostop v garažni objekt pod poslovnimi objekti in dostop do parkirišč na območju za poslovnim objektom PO5. Cesta je širine 5,00 m z enostranskim pločnikom širine 1,60 m. Cesta ni povezana z dostopno cesto do stanovanjskih objektov ob Partizanski cesti. V morfološki celoti so dovoljene ureditve in gradnja ceste s priključki, ureditve zelenih in tlakovanih površin. Postavitev enostavnih objektov: Na vseh zunanjih površinah na gradbeni parceli objekta je dovoljena postavitev urbane opreme ter prometnih in drugih infrastrukturnih enostavnih objektov. 3.3.6 Morfološka celota C2 Območje Šolske ulice, ki je predvidena kot urejena pešpot širine 5,00 m. Cesta naj se namenu primerno tlakuje, uredi se javna razsvetljava. Predvidena je za urgentni promet, dostop stanovalcev do obstoječih stanovanj in za časovno omejeno dostavo. Pokopališče bo dostopno tudi s severne strani. Na obeh straneh se zagotovi zasaditev drevoreda od Kidričeve ceste do pokopališča. Na območju je dovoljena postavitev naslednjih enostavnih objektov: Urbane opreme, obeležij, prometne opreme, prometnih in infrastrukturnih enostavnih objektov. 3.3.7 Morfološka celota T Območje trga, ki ga omejuje predvidena trasa prestavitve Kidričeve ceste na jugu, na severu predvideni poslovni objekti. Predvidene ureditve: Območje se uredi za potrebe javnih peš površin, dovoljen promet za potrebe urgence. Dovoljena je – gradnja enostavnih objektov za potrebe infrastrukture in prometa; – postavitev urbane opreme, začasnih objektov (gostinskih vrtov in nadstreškov), začasnih objektov za prireditve in obeležij. Ureditev zelenih površin – po južnem robu se zasadi drevored. Lokacijski podatki so prikazani na geodetskem načrtu z združeno vsebino topografskega in katastrskega načrta, in sicer na kartah: +-------------+----------------------------+-------------------+ |list 4.2. |načrt lege objektov na |merilo 1:500 | | |zemljišču, prikaz višinske | | | |ureditve | | +-------------+----------------------------+-------------------+ |list 4.1 |načrt lege objektov na |merilo 1:1000 | | |zemljišču s tehničnimi | | | |elementi za zakoličbo | | | |objektov | | +-------------+----------------------------+-------------------+ 3.4 Ureditve javnih, zelenih in odprtih površin Ureditev javnih in zelenih površin je opisana v okviru ureditve posameznih morfoloških celot. Prikazi prostorske ureditve načrt lege objektov na zemljišču, razporeditev zelenih površin in prikazi javnih površin so vsebina naslednjih grafičnih prilog: +-------------+----------------------------+-------------------+ |list 1.1 |načrt namenske rabe – |merilo 1:1000 | | |prikaz javnih površin | | +-------------+----------------------------+-------------------+ |list 4.3. |načrt lege objektov na |merilo 1:500 | | |zemljišču, razporeditev | | | |zelenih površin | | +-------------+----------------------------+-------------------+ 4. Zasnova projektnih rešitev prometne, energetske, komunalne in druge gospodarske infrastrukture in obveznost priključevanja objektov nanjo 4.1 Zasnova projektnih rešitev prometne infrastrukture – motorni promet 4.1.1. Napajalna cesta Cesta poteka po vzhodnem robu ureditvenega območja OLN. Poleg priključka na Kidričevi cesti so na levi strani vozišča predvideni uvozi do novih objektov (garaž in trgovskega objekta) ter parkirišč med objektoma PO4 in PO5, na desni strani pa do obstoječega parkirišča in hotela. Cesta je namenjena osebnemu prometu, dovozu s tovornimi vozili in kombiji do trgovskega objekta in kolesarjem. Cesta se zaključi z obračališčem namenjenim tovornim in osebnim vozilom. Širina dovozne ceste je 5,00 m. V krivinah je vozišče razširjeno za srečanje dvoosnega tovornjaka in osebnega vozila, s prevoznostjo tudi za vlačilec. Vozišče se zaključuje z dvignjenim robnikom. Ob desnem robu priključne ceste bo zgrajen pločnik v širini 1,60 m, ob njem je predvidena berma v širini 0,30 m, nasipne brežine pa bodo izvedene v naklonu 1:1,5 ter zatravljene. Višinski potek priključne ceste je prilagojen niveleti Kidričeve ceste in predlogu višinske postavitve novo predvidenih objektov. Maksimalni vzdolžni nagib je 6,5%, vendar na relativni kratki razdalji cca 20 m. Z gradnjo ceste in z gradnjo na območju Kapucinsko predmestje I, 1. faza se bo pričelo po končani rekonstrukciji Kidričeve ceste in ustrezni ureditvi križišč. V nasprotnem primeru je treba pred začetkom gradnje in uporabe objektov ustrezno urediti križišča oziroma cestne priključke z državno cesto, za kar je treba predhodno pridobiti pogoje in soglasje Direkcije RS za ceste. Trasa rekonstruirane Kidričeve ceste je informativna, določeno je območje rekonstrukcije, ki mora dopuščati možnost izgradnje krožišča na območju, kjer se napajalna cesta priključuje na Kidričevo cesto. Sprejeta trasa rekonstruirane Kidričeve ceste bo veljala tudi na območju OLN Kapucinsko predmestje I 1. faza. Kolikor se bo gradnja objektov znotraj OLN pričela pred rekonstrukcijo Kidričeve ceste, je potrebno pred pričetkom gradnje in uporabe objektov ustrezno urediti križišča oziroma priključke na državno Kidričevo cesto v skladu s predhodno pridobljenimi pogoji in soglasjem DRSC k projektnim rešitvam. 4.1.2. Šolska ulica Šolska ulica bo služila le pešcem in kolesarjem ter dostavi, urgenci oziroma dostopu do obstoječih objektov. Trasa Šolske ulice poteka v pretežni meri v premi in s konstantnim vzdolžnim nagibom cca 3,5%. Širina vozišča je 5,00 m. Zaradi spremenjene funkcije ceste (pešpot) je smiselno utrjene površine temu prilagoditi. Predlagamo vgraditev tlakovanih pasov iz granitnih kock na robovih vozišča in tlakovane mulde v osi vozišča. Z ureditvijo Šolske ulice se bo pričelo po dokončani izgradnji rekonstruirane Kidričeve ceste. Trasa rekonstruirane Kidričeve ceste je informativna, določeno je območje rekonstrukcije, ki mora dopuščati možnost izgradnje krožišča na območju, kjer se napajalna cesta priključuje na Kidričevo cesto. Trasa, ki se bo sprejela, bo veljala tudi na območju OLN Kapucinsko predmestje I 1. faza. 4.2 Zasnova projektnih rešitev prometne infrastrukture – kolesarski promet Kolesarski promet se bo odvijal po Šolski ulici, po vozišču nove napajalne ceste in nato po pešpoti do Partizanske ceste. Kolesarjem in pešcem bosta služili prečni povezovalni pešpoti severno in južno od trgovskega objekta. Pred trgovskim objektom, ob glavnem vhodu in na območju PO je potrebno urediti kolesarnico za parkiranje koles. 4.3 Zasnova projektnih rešitev mirujoči promet Površine za mirujoči promet za trgovski objekt TO se zagotavljajo v sklopu objekta. V objektu se uredijo tudi javna parkirišča. Površine za mirujoči promet za območje PO se zagotovijo v sklopu garažnih kletnih etaž ter delno na nivoju ob objektu PO5 in ob objektu SPO1 – za stanovalce. Objekti na območju S2 in S1 zagotovijo parkirna mesta na svoji gradbeni parceli. Prometna ureditev je prikazana na geodetskem načrtu z združeno vsebino topografskega in katastrskega načrta, in sicer na kartah: +-------------+----------------------------+-------------------+ |list 4.2. |načrt lege objektov na |merilo 1:500 | | |zemljišču, prikaz višinske | | | |ureditve | | +-------------+----------------------------+-------------------+ |list 4.1 |načrt lege objektov na |merilo 1:1000 | | |zemljišču s tehničnimi | | | |elementi za zakoličbo | | | |objektov | | +-------------+----------------------------+-------------------+ |list 4.4. |načrt lege objektov na |merilo 1:500 | | |zemljišču, ureditev prometa | | | |– situacija | | +-------------+----------------------------+-------------------+ |list 4.4.1. |načrt lege objektov na |merilo 1:50 1:1000 | | |zemljišču, ureditev prometa | | | |– vzdolžni in prečni profili| | +-------------+----------------------------+-------------------+ 4.4 Zasnova energetske infrastrukture in telekomunikacij 4.4.1 Energetska infrastruktura Morfološka celota TO Za potrebe napajanja objekta je potrebno zgraditi samostojni priključni nizkonapetostni kablovod, ki bo potekal od TP Hotel Transturist do priključno merilne omarice (PMO). Lokacija merilnega dela bo določena naknadno, glede na zahtevano moč in vrsto odjema. Zaradi izgradnje TO je potrebno prestaviti obstoječe elektroenergetske vode, ki trenutno napajajo objekte SO1 (posredno tudi SPO1) in SO2. Morfološka celota PO Za napajanje PO2, PO3, PO4, PO5 je potrebno glede na predvideno priključno moč napeljati ustrezen nizko napetostni kabelski dovod iz TP Hotel Transturist. Priključno in merilna mesta so predvidena za vsak PO posebej. Objekt PO1 je že trenutno napajan s samostojnim kabelskim dovodom iz TP Hotel Transturist. Zaradi predvidene gradnje novih objektov, je obstoječi kabel potrebno umakniti tako, da bo projektna rešitev obravnavala enovito napajanje PO1 na način, kot ostale objekte. Objekt SPO1 Elektroenergetska infrastruktura je obstoječa in je lokacijsko ni potrebno spreminjati. 4.4.2. Javna razsvetljava Na območju zazidalnega kompleksa je potrebno zgraditi novo javno razsvetljavo (JR). Za ustrezno svetlobno pokritost območja bodo svetilke razmeščene na 20–25 m razdaljah. Višine stebrov, natančne lokacije ter ostale parametre bo določil poseben projekt javne razsvetljave. Dovodni del kabelske trase za javno razsvetljavo bo v trasi od TP Hotel Transturist do prve energetske priključne omarice. Ob tej omarici se predvidi tudi »prižigališče javne razsvetljave«. 4.4.3. Telekomunikacije Obstoječi vodi: telekomunikacijski kabel, ki poteka po Šolski ulici mimo Name do obstoječe tržnice in starega sodišča ter zgrajena kabelska kanalizacija, ki poteka po Kidričevi cesti. Nove objekte se priključi na obstoječe vode od koder je možno zagotoviti potrebne kapacitete za vse nove objekte. Zaradi neposredne bližine telefonske centrale Škofja Loka, ki se nahaja ob avtobusni postaji, bo možno vključevati najsodobnejše komunikacijske sisteme: telefonijo, hitri internet in televizijo. Priključki na posamezne objekte se bodo izdelali preko novozgrajene kabelske kanalizacije in zaključili v omaricah, ki bodo vzidane v stene posameznih objektov. Telekomunikacijsko omrežje se bo lahko zgradilo z bakrenimi ali optičnimi kabli, odvisno od želja uporabnikov. 4.5 Zasnova komunalne infrastrukture 4.5.1. Kanalizacija Zaradi možnosti ponikanja bo potrebna geološko geomehanska raziskava, ki bo definirala lokacijo ponikovalnic za čisto vodo. Značilne absolutne in relativne višinske kote Višine so definirane s priključki na obstoječ kanalski sistem. Ker so globine manjše od globine kleti se mora odvodnjavanje izvesti temu primerno, po potrebi s črpališči. Zbirnik predvidenih priključkov na gospodarsko javno infrastrukturo s priključki Priključki so predvideni na obstoječo komunalno infrastrukturo. Na področju je mešan sistem kanalizacije. Priključen je na čistilno napravo Škofja Loka. Na trasi kanalizacije je pri Tehniku predvidena gradnja zadrževalnega bazena deževnih vod. Vse območje se odvodnjava gravitacijsko v mešan sistem kanalizacije. Sedanje stanje je tako, da so javne parkirne površine odvodnjavane brez ustreznih lovilcev olj. Kanalizacija v obravnavanem področju je močno obremenjena in dotrajana. Kanalizacija nima zadostnih kapacitet, kar izhaja iz generalne študije kanalizacijskega omrežja Škofje Loke. Zato ne zagotavlja zadostnih kapacitet za dodatne količine odpadne vode, padavinske vode in potencialnih novih priključkov. Kritična situacija je pri odvodnjavanju streh in utrjenih površin bodoče ureditve. Zaradi tega upravljavec predlaga ločeno zbiranje, čiščenje in odvajanje meteornih vod. Dodatne meteorne vode streh in utrjenih površin ter drenažnih vod ni dovoljeno odvajati v obstoječo kanalizacijo. Obvezno je pridobiti geološke podloge, po katerih se ugotovi, kje se lahko ponikajo čiste vode s streh in očiščene vode iz utrjenih površin preko lovilcev olj. Pogoji priključitve Vso kanalizacijo je potrebno predhodno v celoti pregledati s TV kamero, posnetke pa predati upravljavcu. V obstoječo javno kanalizacijo so lahko priključene le odpadne vode, odvzete iz javnega vodovoda, ki so onesnažene do stopnje, določene z zakonom oziroma do stopnje, določene v 16. členu Pravilnika o odvajanju in čiščenju voda v Občini Škofja Loka (Uradni vestnik Gorenjske, št. 6/1989). Obvezna je gradnja vodotesnih kanalov in jaškov z obnovo oziroma povečanjem profilov javne kanalizacije skladno z generalno študijo kanalizacijskega sistema v Škofji Loki. Vse obstoječe priključke se po potrebi glede na stanje obnovi, popravi ali v celoti zamenja. 4.5.2. Vodovod Zbirnik predvidenih priključkov na gospodarsko javno infrastrukturo s priključki Obstoječe javno vodovodno omrežje vseh obravnavanih območij Kapucinskega predmestja sestavlja cca 500 m alkaten cevi, 600 m duktil cevi, 1100 starih LŽ cevi in 1300 m salonitnih cevi. Na obravnavanem področju je 20 javnih hidrantov. Obstoječi objekti so vsi priključeni na javni vodovod. Tlak v obravnavanem omrežju je 4,5 do 6 barov. Primarni cevovod je v sredini nekdanje vojašnice iz salonita O 250 mm. Na obravnavanem območju med Kidričevo cesto, Šolsko ulico, Cesto talcev in Partizansko cesto so vsi cevovodi dotrajani. Grajeni so iz salonitnih in LŽ cevi. Za vsak objekt je potrebno opredeliti količine in režim odvzema vode iz javnega vodovoda tako za potrebe oskrbe s pitno vodo kot tudi zagotavljanje požarne vode. Vso novo potrebno komunalno infrastrukturo je potrebno projektno reševati s hkratnim upoštevanjem po zamenjavi obstoječe infrastrukture. Pred posegi v prostor je potrebno zaradi dotrajanosti zamenjati večino obstoječih vodovodnih cevi. Širina služnostnega pasu za vzdrževanje je 2 x 1 m glede na os cevovoda. Os trase vodovoda mora biti predpisano odmaknjena od drugih komunalnih vodov. Za odjemna mesta velja, da se priključujejo na sekundarni cevovod, vodomerni jaški pa se vgradijo zunaj objektov na stalno dostopnem mestu. 4.6. Plinovod V okviru ureditvenega območja OLN tangiramo na severni strani objekta TO že zgrajeni sekundarni plinovod tlaka 100 mbar v skupni dolžini 60 m. V okviru zaščitnega pasu sekundarnega plinovoda 100 mbar 2 x 3 m – glede na os plinovoda, ni dovoljeno posegati z gradnjo objektov. Za območje primarnega 4 barskega plinovovoda je zaščitni pas 2 x 5 m – glede na os plinovoda. Prav tako je v širini 1,0 m od osi plinovoda prepovedano saditi rastline, ki imajo korenine globlje od 1 m. Že priključeni objekti na plinovod: – Na zahodni strani OLN ob Šolski ulici poteka sekundarni plinovod oznake DC, dimenzije 225 mm in tlaka 100 mbar. Na odcepnem mestu z oznako DC2 je odcep dimenzije PE 90, na katerega so navezani objekti SPO1 in SO1. Puščen je odcep za nadaljni razvod. – Na severni strani je priključen objekt poleg SO2, ki ima oznako odcepnega mesta DA2/1 PE 32. Priključitev objektov na sekundarni plinovod 100 mbar: – Na puščen plinovodni priključek na odcepu DC2 pri obstoječem objektu SPO1 se priključi objekt PO4. – Na sekundarni plinovod DC PE 225 se izvede pri začetku aleje nov priključek na obstoječi plinovod. Iz tega plinovodnega priključka se napajajo obstoječi objekt PO1, njegov nov južni trakt, obstoječi severni trakt ter nova objekta PO2 in PO3. Na tak način se izkoristijo obstoječe rezerve v že zgrajenem sekundarnem plinovodu. Poleg tega pa se priklopi izvedejo relativno poceni in brez zaustavljanja delujočega plinovodnega omrežja. Priključitev objektov na primarni plinovod 4 bar: Na SV tega ureditvenega prostora je na 4 barskem primarnem plinovodu puščen plinovodni priključek oznake AD-2 DN 80. Iz tega že pripravljenega priključka je mogoče oskrbovati s plinom tlaka 4 bar vse večje porabnike v območju med Partizansko in Kidričevo cesto. Od priključnega mesta poteka plinovod vzporedno z novo cesto do višine objekta PO5. Po novi dovozni cesti ob južnem delu TO poteka 4 barski plinovod, ki napaja objekte TO in PO5. V nadaljevanju je mogoče priključiti na ta plinovod še celoten kompleks obstoječega hotela in obeh poslovnih hiš. 4.6.1. Opis idejne rešitve Celotno področje je pokrito s plinovodnimi priključki. Zemeljski plin se bo uporabljal v objektih za ogrevanje in za pripravo tople sanitarne vode. Obstoja pa tudi realna tehnična možnost, da se v bodoče uporabi tudi kot energent za eventualno hlajenje poslovnih prostorov. Vsi objekti, ki imajo predviden na objektu 4 barski priključek, morajo imeti pred vstopom plinske inštalacije v objekt v požarnih omaricah še vgrajene reducirne ventile za zmanjšanje tlaka iz 4 bar na 100 mbar. Meritve porabe zemeljskega plina se obdelujejo v nadaljnjih fazah obdelave projektne dokumentacije. Na območju je dolgoročno zadosti rezerve, zato v tem območju ni potrebna vgradnja nobene merilno reducirne postaje na magistralnem plinovodu. 4.7 Odpadki Komunalni odpadki, ki nastajajo v sklopu posameznih objektov, se zbirajo na posamezni gradbeni parceli. Predvidi se prostor zbirno mesto za namestitev opreme za njihovo odlaganje, in sicer ob novo predvideni napajalni cesti za objekte PO2, 3,4 in 5 ter ob Šolski ulici za ostale objekte. Trgovski objekt zbira odpadke na območju manipulacijskega dvorišča. Velikost zbirnega mesta mora biti primerna količini in vrsti odpadkov. Zbirna mesta morajo biti utrjene površine dostopne za vozila za zbiranje odpadkov in brez fizičnih ovir. Na javnih površinah je potrebno predvideti opremo za zbiranje odpadkov. Na območju OLN sta locirani zbiralnici – ekološki otok (4 zabojniki za odlaganje ločeno zbranih odpadnih surovin, vsak z razpoložljivim volumnom 3–5 m3) ob dostopni cesti na parkirišče in ob dostopni cesti za tržnico. Zbiralnici sta lahko nadzemni, postavljeni na utrjeni površini, ali podzemni. Tretje zbirno mesto se locira ob Šolski ulici na strani lokacijskega načrta Kapucinsko predmestje II. Nevarne odpadke se zbira in odvaža skladno z veljavnimi predpisi. Gradbeni odpadki, ki nastajajo pri gradbenih delih in odstranitvi objektov, se zbirajo posebej glede na ostale odpadke. Način zbiranja, odvoza in končne oskrbe odpadkov mora biti primeren glede na količine, vrste in lastnosti odpadkov. Gradbene odpadke ni dovoljeno odlagati na odlagališče v Dragi. 4.8. Obveznost priključevanja na komunalne vode Vsi objekti na območju OLN se morajo obvezno priključiti na novo zgrajeno omrežje komunalnih in energetskih vodov po njihovi zgraditvi. 5. Rešitve in ukrepi za varovanje okolja, ohranjanje narave, varstvo kulturne dediščine in trajnostno rabo naravnih dobrin 5.1 Rešitve in ukrepi za varovanje okolja Tla Omilitveni ukrepi V času gradnje Pred gradnjo na travnikih naj se ločeno odstrani rodovitna plast humusa in ločeno začasno odloži do ponovne uporabe ob rekultivaciji površin ali pa uporabi na drugih območjih. V čim večji meri naj se za začasne prometne in gradbene površine (začasna odlagališča) uporabijo obstoječe infrastrukturne površine (ceste, parkirišča): te naj se določijo v načrtu organizacije ureditve gradbišča, ki ga izvajalec pripravi (in investitor potrdi) pred izvajanjem del. Če bi v času odkopa ali v času gradnje prišlo do razlitja olja ali goriva iz delovnega stroja na nevodotesno utrjena tla, je kontaminirano zemljino potrebno takoj odstraniti. Odstranjeno zemljino mora pooblaščena institucija preiskati v skladu z zahtevami Pravilnika o ravnanju z odpadki (Uradni list RS, št. 84/98, 45/00, 20/01, 13/03) preiskati institucija s pooblastilom ministrstva, pristojnega za varstvo okolja. Začasno odlagališče do dokončne določitve načina ravnanja s kontaminirano zemljino mora biti na utrjeni ploščadi z lovilci izlitih tekočin: tako površino, velikosti vsaj 100 m2, mora izvajalec določiti v načrt organizacije ureditve gradbišča, ali pa zagotoviti embalažo (sodi) za odkopano zemljino. Med gradnjo naj izvajalec zagotovi zbiranje in odstranjevanje odpadne embalaže hidroizolacijskih materialov. Oskrba delovnih strojev in naprav z gorivom in morebitna manjša vzdrževalna dela (dolivanje olja) morajo biti opravljena na utrjenih površinah, opremljenih z lovilci olj. Te površine morajo biti določene v načrtu organizacije ureditve gradbišča (Pravilnik o tehničnih zahtevah za gradnjo in obratovanje postaj za preskrbo motornih vozil z gorivi, Uradni list RS, št. 114/04). Transportni in gradbeni stroji, ki se bodo uporabljali, morajo biti tehnično brezhibni in ustrezno vzdrževani. V primeru nastanka komunalnih in padavinskih odpadnih voda iz premičnih naprav je potrebno pred odvajanjem v vode očistiti tako, da stopnja onesnaženosti ne presega mejnih vrednosti opredeljenih v Uredbi o emisiji snovi in toplote pri odvajanju odpadnih vod v vode in javno kanalizacijo (Uradni list RS, št. 47/05). Zato je potrebno zgraditi bodisi ustrezne usedalnike, izvajati nevtralizacijo ali s pomočjo druge ustrezne tehnologije (na primer z uporabo tehnologije z najmanjšo možno porabo vode) izpolniti zahteve iz navedenega predpisa. V času gradnje Meteorne površine z voznih površin (vse površine, kjer se bodo premikala in zadrževala motorna vozila) naj bodo speljana direktno preko lovilcev olj v meteorni kanalizacijski sistem. Vozne in parkirne površine naj se vodotesno utrdijo (asfalt, ...) ogradijo z betonskimi robniki in nagnejo proti iztokom, ki bodo opremljeni s peskolovi in lovilci olj. Površine prostora, kjer bo potekalo polnjenje akumulatorjev naj bodo kislinsko odporna (zglajen beton s kislinsko odpornim premazom). Površine prostora v trgovskem objektu, kjer bo potekalo polnjenje akumulatorjev, naj bodo brez odtoka, oziroma mora biti speljan v lovilni prostor, ki mora biti iz kislinsko odpornega materiala, nepretočen in vodotesen. Ob transportnih poteh, manipulativnih površinah v sklopu trgovskega centra naj bodo na ustreznih mestih nameščene posode z adsorbcijskim sredstvom, da se lahko nemudoma po morebitnem razlitju hidravličnega olja, motornega olja, reduktorskega olja, goriva, kisline akumulatorja itd., adsorbira in odstrani s površine v posebno posodo od koder se kontaminirano adsorbcijsko sredstvo preda pooblaščeni organzaciji za ravnanje z nevarnimi odpadki. Adsorbcijsko sredstvo naj bo nameščeno tudi v polnilnici akumulatorjev. Lovilce olj (1x na mesec) in lovilce maščob (1x na teden) naj se redno pregledujejo in po potrebi čistijo. Potrebno je pregledovati tudi lovilce olj v garažah in na drugih voznih in parkirnih površinah. O tem naj se vodi dnevnik. V primeru, da se razlije ali razsuje škodljiva snov, je treba onesnaženo zemljino takoj odstraniti in shraniti v posode ter preiskati v skladu z zahtevami Pravilnika o ravnanju z odpadki in glede na rezultate odložiti na primerno urejenem odlagališču odpadkov, oziroma predati pooblaščenemu zbiralcu nevarnih odpadkov v nadaljnjo predelavo. Spremljanje kazalcev okolja (monitoring) Spremljanje nepredvidenih dogodkov na gradbišču v gradbenem dnevniku (razlitja snovi, okvare strojev) in poročilo o ukrepih. Nadzor nad uporabo goriv in olj v delovnih strojih in drugih napravah (kraj polnjenja rezervoarjev). Vodenje evidence odpadne embalaže hidroizolacijskih snovi. Površinske vode Omilitveni ukrepi Glede na to, da bo tako v času gradnje kot v času obratovanja nebistven vpliv na površinske vode, ni potrebnih omilitvenih ukrepov. Spremljanje kazalcev okolja (monitoring) Glede na to, da ne bo neposrednega vpliva na površinske vode, spremljanje kazalcev okolja za površinske vode ni potreben. Podzemne vode Omilitveni ukrepi V času gradnje V čim večji meri naj se za začasne prometne in gradbene površine (začasna odlagališča) uporabijo obstoječe infrastrukturne površine (ceste, parkirišča): te naj se določijo v načrtu organizacije gradbišča, ki ga izvajalec pripravi (in investitor potrdi) pred izvajanjem del. Če bi v času odkopa ali v času gradnje prišlo do razlitja olja ali goriva iz delovnega stroja na nevodotesno utrjena tla, je kontaminirano zemljino takoj odstraniti. Odstranjeno zemljino mora pooblaščena institucija preiskati v skladu z zahtevami Pravilnika o ravnanju z odpadki (Uradni list RS, št. 84/98, 45/00, 20/01, 13/03) preiskati institucija s pooblastilom ministrstva, pristojnega za varstvo okolja. Začasno odlagališče do dokončne določitve načina ravnanja s kontaminirano zemljino mora biti na utrjeni ploščadi z lovilci izlitih tekočin: tako površino, velikosti vsaj 100 m2, mora izvajalec določiti v načrt organizacije ureditve gradbišča, ali pa zagotoviti embalažo (sodi) za odkopano zemljino. Med gradnjo naj izvajalec zagotovi zbiranje in odstranjevanje odpadne embalaže hidroizolacijskih materialov. Oskrba delovnih strojev in naprav z gorivom in manjša vzdrževalna dela (dolivanje olja) morajo biti opravljena na utrjenih površinah opremljenih z lovilci olj. Te površine morajo biti določene v načrtu organizacije ureditve gradbišča (Pravilnik o tehničnih zahtevah za gradnjo in obratovanje postaj za preskrbo motornih vozil z gorivi, Uradni list RS, št. 114/04). Transportni in gradbeni stroji, ki se bodo uporabljali, morajo biti tehnično brezhibni in ustrezno vzdrževani. V času obratovanja Meteorne vode z voznih površin (vse površine, kjer se bodo premikala in zadrževala motorna vozila) naj bodo speljane preko lovilcev olj v kanalizacijski sistem. Vozne in parkirne površine naj se vodotesno utrdijo (asfalt, ...) ogradijo z betonskimi robniki in nagnejo proti iztokom, ki bodo opremljeni s peskolovi in lovilci olj. Lovilce olj (1x na mesec) in lovilce maščob (1x na teden) naj se redno pregledujejo in po potrebi čistijo. Potrebno je pregledovati tudi lovilce olj v garažah in na drugih voznih in parkirnih površinah. O tem naj se vodi dnevnik. V primeru, da se razlije ali razsuje škodljiva snov, je treba onesnaženo zemljino takoj odstraniti in shraniti v posode ter preiskati v skladu z zahtevami Pravilnika o ravnanju z odpadki in glede na rezultate odložiti na primerno urejenem odlagališču odpadkov, oziroma predati pooblaščenemu zbiralcu nevarnih odpadkov v nadaljnjo predelavo. Spremljanje kazalcev okolja (monitoring) Ker na območju ni zavarovanih virov podzemnih voda, monitoring ni potreben. Narava Omilitveni ukrepi V času gradnje Gradben poseg na območju naj poteka v smeri iz severa proti jugu, tako da bo transportna pot omogočena iz smeri juga oziroma iz glavne ulice (Kidričeva cesta). Območje gradbišča naj bo proti severni, severovzhodni in zahodni strani fiksno zagrajeno in naj se ne omogoča pristopa iz Šolske ulice ali Partizanske ceste. Med gradnjo naj bo hitrost vožnje po gradbišču omejena na 10 km/h. Pred vožnjo po javnih cestah morajo tovorna vozila očistiti kolesa, da se blato ne bo raznašalo po cestah v naseljih (ko se posuši se začne prašiti). Poskrbi naj se za redno čiščenje neposrednih zunanjih dovoznih površin. V primeru suhega vremena naj se pesek in zemljo na gradbišču dodatno moči, da se v primeru vetrov ne bo prašilo po okolici. Spremljanje kazalcev okolja (monitoring) Vsi objekti na območju plana bodo ogrevani s pomočjo plina ali pa z lahkim kurilnim oljem ELKO. Maksimalne dovoljene emisije določene v 6. členu Uredbe o emisiji snovi v zrak iz kurilnih naprav (Uradni list RS, št. 73/94, 51/98, 83/98, 105/00, 49/03). Emisije snovi (CO, NOx, prah, dim, saje) v zrak bodo ob optimalni nastavitvi gorilcev, znotraj mejnih vrednosti, ki jih določa omenjena citirana uredba. Ob normalni nastavitvi bodo parametri globoko znotraj predpisov. Poleg tega naj pooblaščena dimnikarska služba vsake 3 leta preveri nastavitve peči in očisti poti dimnih plinov (Pravilnik o prvih meritvah in obratovalnem monitoringu emisije snovi v zrak iz nepremičnih virov onesnaževanja ter o pogoji za njegovo izvajanje, Uradni list RS, št. 70/96, 71/00, 99/01, 17/03). Hrup Omilitveni ukrepi V času gradnje Pri gradnji naj izvajalec uporablja le mehanizacijo, ki je označena z vidno in trajno oznako CE skladnosti z zajamčeno ravnjo zvočne moči ter naj bo opremljena z ES izjavo o skladnosti (Pravilnik o emisiji hrupa strojev, ki se uporabljajo na prostem, Uradni list RS, št. 106/02). Težja gradbena dela v sklopu postavitve trgovskega objekta naj se začenjajo po osmi uri zjutraj in končajo najkasneje ob 18h popoldne. V smeri proti severu naj se postavi gradbena ograja. Med gradnjo objekta naj izvajalec del poskrbi, da bodo tovorna vozila dostopala do gradbišča iz smeri juga oziroma iz glavne ceste Škofja Loka–Železniki. Gradben poseg na območju naj poteka v smeri iz severa proti jugu, tako da bo transportna pot omogočena iz smeri juga oziroma iz glavne ulice (Kidričeva cesta). Območje gradbišča naj bo proti severni, severovzhodni in zahodni strani fiksno zagrajeno in naj ne omogoča možnega pristopa iz Šolske ulice ali iz Partizanske ceste. Med gradnjo naj bo hitrost vožnje po gradbišču omejena na 10 km/h. V času obratovanja Izpuhi iz prezračevalnih sistemov naj bodo obrnjeni v smeri proti jugu, oziroma naj bodo na južni strani strehe. Fizično naj se prepreči dostop iz povezovalne ceste med trgovskim centrom in Kidričevo ulico, na Partizansko cesto. Spremljanje kazalcev okolja (monitoring) Potrebno je izvesti prve meritve hrupa ob izgradnji povezovalne ceste in nato izvajati občasen monitoring emisij hrupa vsake tri leta (Pravilnik o prvih meritvah in obratovalnem monitoringu hrupa za vire hrupa ter o pogojih za njegovo izvajanje, Uradni list RS, št. 70/96, 45/02) oziroma kakor bo to določeno v okoljevarstvenem soglasju. Odpadki Omilitveni ukrepi V času gradnje Pri izvajanju gradbenih del, je potrebno nastale količine gradbenih odpadkov ločevati v največji možni meri že pri samem postopku nastajanja. Investitor mora skladno s 7. členom Pravilnika o ravnanju z odpadki, ki nastanejo pri gradbenih delih (Uradni list RS, št. 3/03) zagotoviti, da izvajalci gradbene odpadke oddajo zbiralcu gradbenih odpadkov. Pri rušitvah mora investitor zagotoviti načrt gospodarjenja z gradbenimi odpadki, če iz projektne dokumentacije odstranitve objekta sledi, da je površina tlorisa zunanjega oboda objekta večja od 100 m2 (Pravilnik o ravnanju z odpadki, ki nastanejo pri gradbenih delih, Uradni list RS, št. 3/03). Pri projektiranju rekonstrukcije ali odstranitve objektov in pri projektiranju vzdrževalnih del je treba zagotoviti izdelavo ocene tveganja za varnost in zdravje delavcev po predpisih o varovanju delavcev pred azbestom, če odstranjevanje fasadnih oblog, strešnih kritin in cevovodov iz azbest cementa, pri delu na prostem, in skupna površina azbest cementnih plošč presega 1000 m2. Ob vsaki predaji odpadkov, razen komunalnih pooblaščeni organizaciji, naj skladno s Pravilnikom o ravnanju z odpadki (Uradni list RS, št. 84/98, 45/00, 20/01, 13/03) pridobijo evidenčni list, ki naj jih arhivirajo za dobo petih (5) let. Po Pravilniku o ravnanju z odpadki (Uradni list RS, št. 84/98, 45/00, 20/01, 13/03; 19. člen) mora povzročitelj, pri katerem v enem letu nastane več kot 150 t nenevarnih odpadkov, izdelati Načrt gospodarjenja z odpadki. Povzročitelj, pri katerem v enem letu nastane najmanj 5 kg nevarnih in 10 t odpadkov v preteklem koledarskem letu, mora Ministrstvu za okolje najkasneje do 31. marca tekočega leta dostaviti poročilo o proizvedenih odpadkih in ravnanju z njimi za preteklo koledarsko leto (Pravilnik o ravnanju z odpadki (Uradni list RS, št. 84/98, 45/00, 20/01, 13/03; 23. člen)). Gradbeni odpadki, ki niso onesnaženi z nevarnimi snovmi, sodijo po Pravilniku o odlaganju odpadkov (Uradni list RS, št. 5/00, 43/04) med inertne odpadke in jih je dovoljeno odložiti na odlagališču inertnih odpadkov. Na odlagališče za inertne odpadke se lahko odlaga naslednje gradbene odpadke: Neonesnažene zemljine, Beton in armirani beton, Opečni in drugi zidaki, Malta in ometi, Gramoz, pesek, Steklo. V času obratovanja Na območju bo organizirano ločeno zbiranje odpadkov. Poleg postavljenih ekoloških kontejnerjev se na območju postavi manjše koše za ločeno zbiranje posameznih frakcij komunalnih odpadkov. Mešanice olja iz lovilcev olj (parkirišče, vozne površine) je potrebno predati pooblaščeni organizaciji. Menjavo izrabljenih hidravličnih olj naj izvaja pooblaščena organizacija, ki bo sproti pripeljala sveže in odpeljala izrabljeno olje. Podobno naj se ravna z akumulatorskimi baterijami. Odpadna jedilna olja je prepovedano mešati z drugimi odpadki, jih odvajati v javno kanalizacijo, v greznice in neposredno v vode in izpuščati v ali na tla. Odpadna jedilna olja je prepovedano mešati z biološko razgradljivimi odpadki, ki so namenjeni kompostiranju. Nosilec živilske dejavnosti, ki upravlja kuhinjo, v kateri se pripravi v letnem povprečju dnevo 20 ali več obrokov hrane (v gostinskih obratih v sklopu objekta bo to zagotovo izpolnjeno) mora zagotoviti, da se vsa odpadna jedilna olja, ki nastanejo pri pripravi hrane, zberejo ločeno od drugih odpadkov, se začasno shranjujejo v skladu s predpisi, ki urejajo higieno živil, in oddajo zbiralcu odpadnih jedilnih olj. O tem je potrebno pridobiti evidenčni list in ga hraniti za dobo petih let. Za ravnanje z odpadnimi jedilnimi olji je potrebno izdelati načrt ravnanja z odpadnimi jedilnimi olji. Spremljanje kazalcev okolja (monitoring) Ob vsaki predaji odpadkov, razen komunalnih, pooblaščeni organizaciji naj skladno s Pravilnikom o ravnanju z odpadki (Uradni list RS, št. 84/98, 45/00, 20/01, 13/03) naj pridobijo evidenčni list, ki naj jih arhivirajo vsaj za dobo petih (5) let. Po Pravilniku o ravnanju z odpadki (Uradni list RS, št. 84/98, 45/00, 20/01, 13/03; 19. člen) mora povzročitelj, pri katerem v enem letu nastane več kot 200 kg oziroma 150 ton nenevarnih odpadkov, izdelati Načrt gospodarjenja z odpadki. Povzročitelj, pri katerem v enem letu nastane najmanj 5 kg nevarnih in 10 t odpadkov v preteklem koledarskem letu, mora Ministrstvu za okolje najkasneje do 31. marca tekočega leta dostaviti poročilo o proizvedenih odpadkih in ravnanju z njimi za preteklo koledarsko leto (Pravilnik o ravnanju z odpadki (Uradni list RS, št. 84/98, 45/00, 20/01, 13/03; 23. člen)). Kulturna dediščina Omilitveni ukrepi V času gradnje in obratovanja Za posege na območje kulturne dediščine in v bližino objektov kulturne dediščine je potrebno pridobiti mnenje oziroma soglasje pristojne službe za varstvo kulturne dediščine. Za vsak poseg na objektih in območjih kulturne dediščine je potrebno skladno z določili Zakona o varstvu kulturne dediščine (Uradni list RS, št. 7/99) pridobiti kulturnovarstvene pogoje in kulturnovarstveno soglasje organizacije pristojne za varstvo kulturne dediščine. Vsi posegi na območju morajo biti načrtovani tako, da ne bodo ogroženi objekti in območja kulturne dediščine. Glede na to, da OLN Kapucinsko predmestje 1. faza, meji na območje arheološke dediščine je potrebno pred gradnjo objektov ter javne gospodarske infrastrukture zagotoviti arheološke raziskave na celotnem območju predvidenega posega. Prav tako je v fazi odkopov zemljine in gradnje objektov potrebno zagotoviti arheološki nadzor. Zaradi možnosti poškodb doprsnih spomenikov v Aleji znanih Škofjeločanov ter poškodbe Škofjeloškega in Vojaškega pokopališča se transport mehanizacije in materiala med gradnjo ne sme odvijati po Šolski ulici. Zaradi preprečevanja prašenja ob izkopih in premeščanju zemljine je potrebno njeno stalno močenje. Zaradi zmanjšanja vplivov prometa ob delovanju omenjenega območja, predvsem na Aleji znanih Škofjeločanov, je potrebno ves servisni in dostavni promet (razen intervencij) speljati po drugih poteh. Območje ob Aleji znanih Škofjeločanov ter ob pokopališču mora biti oblikovano tako, da kar v največji meri preprečuje pojav namernega poškodovanja ali uničevanja objektov ter predmetov kulturne dediščine – vandalizma (ustrezne osvetljenost in oblikovanje prostora, na način, da ni privlačno za zbiranje ljudi v nočnem času). Vse morebitne poškodbe in spremembe na objektih kulturne dediščine in v njihovi neposredni okolice, ki bi bile posledica gradnje objektov, je potrebno sanirati oziroma vzpostaviti prvotno stanje območja. Spremljanje kazalcev okolja (monitoring) Spremlja naj se stanje kulturnih objektov. 6. Rešitve in ukrepi za obrambo ter varstvo pred naravnimi in drugimi nesrečami Za zagotovitev optimalne požarne varnosti, morajo biti vsi ukrepi požarne varnosti upoštevani v celoti v nadaljnjih fazah projektiranja. Investitorji se lahko odločijo tudi za dodatne ukrepe varstva pred požarom. Zaklanjanje: Za vse objekte je potrebna ojačitev prve plošče nad kletjo. Dovozne poti za intervencijska vozila se predvidi po dovoznih poteh (tangencialnih, prečnih, distribucijskih ter dostavnih cest in poteh) do posameznega objekta, ki se bodo navezovale na dovozno cesto do ureditvenega področja. Povezovalne ceste bodo oboje-smerne in s tem bodo omogočale večjo propustnost vozečih vozil. Kraki povezovalnih cest v obravnavanem predelu bodo omogočali s predvidenimi posameznimi odcepi dostop do posameznih objektov v sklopu ureditvenega območja. Prostori za intervencijska vozila morajo omogočati oddaljenost od objekta vsaj 6 m. Glede na določila standarda (SIST DIN 14090) je potrebno predvideti dostopne poti do objekta širine vsaj 3,0 m, kar zadostuje za gasilska vozila do širine 2,5 m. Za prehode skozi podvoze (skozi zgradbo) je potrebno zagotoviti svetlo višino podvoza 3,5 m. Dovozi za intervencijske enote so zaradi lege objekta in načrtovanih komunikacij možni z več strani objekta. Zunanji polmer ovinka na dovozni poti mora biti najmanj 10,5 m, najmanjša širina poti v ovinku je odvisna od zunanjega polmera (glej tabelo standarda) in se mora začeti že 11 m pred ovinkom. Vzdolžni naklon dovoznih poti je lahko do 10%. Spremembe naklona je potrebno izvesti s polmerom najmanj 15 m. Ureditev dovoznih poti mora biti za osno obremenitev 100 kN (10 t). Dovozi so lahko zaprti s stebrički, verigami, vrati ali kako drugače, le da morajo biti ključavnice take, da se dajo odpreti s ključem za hidrante ali da jih je mogoče brez težav hitro prerezati. Z izgradnjo posameznih objektov je potrebno zagotoviti dostop z intervencijskimi vozili vsaj z dveh strani objekta. V primeru, da je dostopna pot samo z ene strani objekta, objekt ne sme biti globlji od 20 do 25 m. Če je dostop z dveh strani, globina objektov ne sme znašati preko 50 m. 6.1 Organizacijski ukrepi varstva pred požarom Pozidava mora zagotavljati pogoje za varen umik ljudi in premoženja, zadostne prometne in delovne površine za intervencijska vozila ter zadostne vire za oskrbo z vodo za gašenje. Zagotovljeni morajo biti potrebni odmiki med objekti oziroma ustrezna ločitev objektov, s čimer bodo zagotovljeni pogoji za omejevanje širjenja ognja ob požaru. Za preprečevanje nastanka požara je pomembno, da se odstranijo ali pa vsaj zmanjšajo na najmanjšo možno mero vsi vzroki za požar in se usposobi prebivalstvo ter zaposlene v poslovnih objektih za preventivno delovanje pred požarom in varno evakuacijo iz objekta: – za posamezni objekt mora biti pripravljen požarni načrt in usklajen z intervencijskimi enotami, – za posamezni objekt mora biti zagotovljeno redno vzdrževanje in kontrola požarnovarnostnih naprav in opreme, – za posamezni objekt mora biti zagotovljena stalna kontrola nad delovanjem, kot tudi vzdrževanje hidrantnega omrežja. 7. Načrt parcelacije Na ureditvenem območju so predvidene naslednje gradbene parcele naslednjih velikosti +---------------------+--------------------+-------------------+ | OZNAKA PARCELE | OPIS | POVRŠINA m2 | +---------------------+--------------------+-------------------+ | A |ŠOLSKA ULICA | 1938| +---------------------+--------------------+-------------------+ | B |DOSTOP | 107| +---------------------+--------------------+-------------------+ | C |OBSTOJEČI OBJ. | 672| +---------------------+--------------------+-------------------+ | D |TRG. OBJEKT | 7542| +---------------------+--------------------+-------------------+ | F |PEŠPOT | 679| +---------------------+--------------------+-------------------+ | G |OBST. STAN. OBJ. | 1865| +---------------------+--------------------+-------------------+ | H |OBST. VEČST. OBJ. | 1335| +---------------------+--------------------+-------------------+ | I |OBJEKT PO1 | 3826| +---------------------+--------------------+-------------------+ | J |OBJEKTI PO | 5376| +---------------------+--------------------+-------------------+ | K |DOST. CESTA | 1882| +---------------------+--------------------+-------------------+ +-----------+----------------------------------+---------------+ |list 2 |načrt ureditvenega območja z |merilo 1:1000 | | |načrtom parcelacije | | +-----------+----------------------------------+---------------+ 8. Etapnost izvedbe Z gradnjo na območju Kapucinsko predmestje I 1. faza se bo pričelo po končani rekonstrukciji državne Kidričeve ceste in ustrezni ureditvi križišč, preko katerih se območje OLN navezuje na državno cesto. Trasa rekonstruirane Kidričeve ceste je informativna, določeno je območje rekonstrukcije, ki mora dopuščati možnost izgradnje krožišča na območju, kjer se napajalna cesta priključuje na Kidričevo cesto. Dokončno sprejeta trasa rekonstruirane Kidričeve ceste bo veljala tudi na območju OLN Kapucinsko predmestje I, 1. faza. Kolikor se bo gradnja objektov znotraj OLN pričela pred rekonstrukcijo Kidričeve ceste, je potrebno pred pričetkom gradnje in uporabe objektov ustrezno urediti križišča oziroma priključke na državno Kidričevo cesto v skladu s predhodno pridobljenimi pogoji in soglasjem DRSC k projektnim rešitvam. Prva etapa izgradnje je izgradnja napajalne ceste do trgovskega objekta in komunalne ter energetske infrastrukture na območju, ki pomeni povezavo območja z omrežjem komunalne, energetske in druge gospodarske infrastrukture. Območja posameznih gradbenih parcel pomenijo območje posamezne etape izgradnje, ki so med seboj neodvisne. V primeru gradnje objekta PO1 nad koto venca 12,10 m nad izhodiščno koto pritličja (353,70 m n.v.), oziroma gradnje etaž nad P+2, je investitor oziroma lastnik tako pridobljenih etažnih površin objekta PO1 dolžan za potrebe dejavnosti dodatnih etaž zagotoviti potrebna dodatna parkirna mesta v četrti etaži parkirne hiše ureditvene enote PO. V nasprotnem primeru dejavnosti v tako pridobljenih etažnih površinah objekta PO1 ni možna. Območje gradbene parcele PO2,3,4,5, ki je pogojeno z izgradnjo podzemne garaže, se zgradi v eni etapi. Objekt PO1 se rekonstruira ali zgradi nadomestni objekt v eni etapi, rekonstrukcija po delih ni dovoljena. Pri realizaciji lokacijskega načrta so dopustna odstopanja od idejnih zasnov poteka posamezne komunalne infrastrukture, določenih s tem lokacijskim načrtom, če bodo pri nadaljnjem podrobnejšem proučevanju pridobljene rešitve, ki so primernejše iz tehničnega ali okoljevarstvenega vidika, pri čemer pa se z njimi ne smejo poslabšati prostorske in okoljske razmere. Ta odstopanja ne smejo biti v nasprotju z javnimi interesi in morajo z njimi soglašati organi in organizacije, ki jih ta odstopanja zadevajo. Za finansiranje komunalnega opremljanja območja je obvezna sklenitev urbanistične pogodbe med investitorji gradnje na posameznih gradbenih parcelah in Občino Škofja Loka. 9. Usmeritve za določitev meril in pogojev po prenehanju veljavnosti OLN Po prenehanju veljavnosti OLN ostajajo v veljavi določila glede gradnje komunalne infrastrukture namenske rabe objektov, razen stanovanjskih objektov in določila glede postavljanja enostavnih objektov. V veljavi ostajajo določila glede minimalnega števila parkirnih mest in maksimalnih gabaritov objektov. V veljavi ostanejo določila glede monitoringa oziroma spremljanja kazalcev okolja.