Uradni list

Številka 15
Uradni list RS, št. 15/2009 z dne 23. 2. 2009
Uradni list

Uradni list RS, št. 15/2009 z dne 23. 2. 2009

Kazalo

539. Odlok o proračunu Občine Slovenska Bistrica za leto 2009, stran 2057.

Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (ZLS-UPB, Uradni list RS, št. 100/05 in 21/06 – odločba US), 29. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99 in vse sledeče spremembe) in 45. člena Statuta Občine Slovenska Bistrica (Uradni list RS, št. 34/95, 72/99, 65/02 in 43/07) je Občinski svet Občine Slovenska Bistrica na 17. redni seji dne 16. 2. 2009 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Slovenska Bistrica za leto 2009
1. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
S tem odlokom se za Občino Slovenska Bistrica za leto 2009 določajo višina proračuna, postopki izvrševanja proračuna, posebnosti upravljanja in prodaje stvarnega in finančnega premoženja ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine (v nadaljnjem besedilu proračun).
2. VIŠINA SPLOŠNEGA DELA PRORAČUNA IN STRUKTURA POSEBNEGA DELA PRORAČUNA
2. člen
Proračun za leto 2009 se določa v naslednjih zneskih:
-----------------------------------------------------------
Konto        OPIS                               Plan 09 v €
-----------------------------------------------------------
         A.  BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV
-----------------------------------------------------------
         I.  SKUPAJ PRIHODKI                     35.286.358
             (70+71+72+73+74+78)
             TEKOČI PRIHODKI (70+71)             17.898.248
70           DAVČNI PRIHODKI                     15.746.779
700          Davki na dohodek in dobiček         13.116.376
703          Davki na premoženje                  1.504.657
704          Domači davki na blago in             1.125.746
             storitve
71           NEDAVČNI PRIHODKI                    2.151.469
710          Udeležba na dobičku in dohodki         450.064
             od premoženja
711          Takse in pristojbine                       307
712          Globe in druge denarne kazni            40.000
713          Prihodki od prodaje blaga in           110.052
             storitev
714          Drugi nedavčni prihodki              1.551.046
72           KAPITALSKI PRIHODKI                  1.095.000
720          Prihodki od prodaje osnovnih            45.000
             sredstev
722          Prihodki od prodaje zemljišč in      1.050.000
             neopredmetenih dolgoročnih
             sredstev
73           PREJETE DONACIJE                         2.000
730          Prejete donacije iz domačih              2.000
             virov
74           TRANSFERNI PRIHODKI                 16.284.942
740          Transferni prihodki iz drugih       16.284.942
             javnofinančnih institucij
78           PREJETA SREDSTVA IZ EVROPSKE             6.168
             UNIJE
787          Prejeta sredstva od drugih               6.168
             evropskih institucij
         II. SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43+45)     43.149.388
40           TEKOČI ODHODKI                       5.872.013
400          Plače in drugi izdatki               1.073.356
             zaposlenim
401          Prispevki delodajalcev za              183.238
             socialno varnost
402          Izdatki za blago in storitve         3.242.120
403          Plačila domačih obresti                360.799
409          Rezerve                              1.012.500
41           TEKOČI TRANSFERI                     7.030.544
410          Subvencije                             177.100
411          Transferi posameznikom in            3.735.308
             gospodinjstvom
412          Transferi neprofitnim                  669.650
             organizacijam in ustanovam
413          Drugi tekoči domači transferi        2.448.486
42           INVESTICIJSKI ODHODKI               28.862.919
420          Nakup in gradnja osnovnih           28.862.919
             sredstev
43           INVESTICIJSKI TRANSFERI              1.383.912
431          Investicijski transferi pravnim        445.706
             in fizičnim osebam, ki niso
             proračunski uporabniki
432          Investicijski transferi                938.206
             proračunskim uporabnikom
        III. PRORAČUNSKI PRESEŽEK                –7.863.030
             (PRIMANJKLJAJ) (I. – II.)
-----------------------------------------------------------
         B.  RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN
             NALOŽB
-----------------------------------------------------------
75       IV. PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL                0
             IN PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV
             (750+751+752)
750          Prejeta vračila danih posojil
44       V.  DANA POSOJILA IN POVEČANJE                   0
             KAPITALSKIH DELEŽEV
             (440+441+442)
440          Dana posojila
441          Povečanje kapitalskih deležev
             in naložb
         VI. PREJETA MINUS DANA POSOJILA IN               0
             SPREMEMBE KAPIT. DELEŽEV (IV. –
             V.)
-----------------------------------------------------------
         C.  RAČUN FINANCIRANJA
-----------------------------------------------------------
50      VII. ZADOLŽEVANJE (500+501)               8.000.000
500          Domače zadolževanje                  8.000.000
55      VIII.ODPLAČILA DOLGA (550+551)              518.165
550          Odplačila domačega dolga               518.165
         IX. SPREMEMBA STANJA SREDSTEV NA          –381.195
             RAČUNU (I.+IV.+VII.-II.-V.-
             VIII.)
         X.  NETO ZADOLŽEVANJE (VII.-VIII.)       7.481.835
         XI. NETO FINANCIRANJE (VI.+X.-IX.)       7.863.030
-----------------------------------------------------------
        XII. STANJE SREDSTEV NA RAČUNIH             381.195
             KONEC PRETEKLEGA LETA
-----------------------------------------------------------
Priloga k temu odloku so: splošni del proračuna, posebni del proračuna, načrt razvojnih programov z obrazložitvami, obrazložitve, ki zajemajo obrazložitve splošnega dela proračuna, posebnega dela proračuna in kadrovski načrt z obrazložitvami, letni načrt pridobivanja nepremičnin in premičnin ter letni načrt razpolaganja z nepremičninami.
Splošni del občinskega proračuna je ekonomska klasifikacija, ki zajema Bilanco prihodkov in odhodkov, Račun finančnih terjatev in naložb ter Račun financiranja.
Posebni del proračuna je sestavljen iz finančnih načrtov neposrednih proračunskih uporabnikov (občinski svet, župan, nadzorni odbor, občinska uprava, skupni organ OU in krajevne skupnosti), ki so razdeljeni po področjih proračunske porabe, glavnih programih in podprogramih, predpisanimi s programsko klasifikacijo. Podprogrami so razdeljeni po proračunskih postavkah, te pa po kontih in podkontih, določenimi s predpisanim kontnim načrtom.
Načrt razvojnih programov z obrazložitvami odraža razvojno politiko občine na področju investicijskih izdatkov občine in državnih pomoči za naslednja štiri leta (od 2009 do 2012). V načrt razvojnih programov v občini so vključeni vsi izdatki za nakup opredmetenih in neopredmetenih osnovnih sredstev neposrednih in posrednih uporabnikov občinskega proračuna oziroma vsi investicijski odhodki in investicijski transferi, vključno z odhodki za finančni najem. Načrt razvojnih programov v okviru sestavljajo investicijski projekti, investicije manjših vrednosti in investicijsko vzdrževanje.
Obrazložitve zajemajo obrazložitve splošnega in posebnega dela proračuna, kot sestavni del obrazložitev pa je priložen predlog kadrovskega načrta z obrazložitvami.
Odlok je objavljen v Uradnem listu RS na nivoju podskupin kontov, priloge k odloku pa so objavljene na uradni spletni strani Občine Slovenska Bistrica.
3. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
3. člen
Proračun se izvršuje na ravni konta.
4. člen
Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov, določenih v prvem stavku prvega odstavka 43. člena ZJF, tudi naslednji prihodki:
– prihodki požarne takse po 59. členu Zakona o varstvu pred požarom (Uradni list RS, št. 71/93),
– izvirni prihodki ožjih delov lokalnih skupnosti (v nadaljevanju krajevne skupnosti), ki so namenski in so namenjeni posamezni krajevni skupnosti za točno določen namen v njenem finančnem načrtu,
– sredstva za odpravo nesorazmerji v plačah,
– sredstva pridobljena in namenjena za vračilo vlaganj v izgradnjo javnega telekomunikacijskega omrežja,
– okoljska dajatev na osnovi Uredbe o okoljski dajatvi za onesnaževanje okolja zaradi odlaganja odpadkov (Uradni list RS, št. 129/04 s spremembami in dopolnitvami), ki se porabi za namen, določen v navedeni uredbi,
– okoljska dajatev na osnovi Uredbe o okoljski dajatvi za onesnaževanje okolja zaradi odvajanja odpadnih voda (Uradni list RS, št. 123/04 s spremembami in dopolnitvami), ki se porabi za namen, določen v navedeni uredbi,
– prejeta sredstva iz državnega proračuna iz sredstev proračuna Evropske unije ter prejeta sredstva iz proračuna Evropske unije za sofinanciranje investicij in projektov, ki se uporabijo za namen, določen v pogodbi.
5. člen
Na predlog predlagateljev finančnih načrtov neposrednega uporabnika, župan odloča o prerazporeditvah pravic porabe med proračunskimi postavkami in konti, če s tem ni bistveno ogroženo izvajanje nalog, za katere so bila sredstva namenjena.
Svet posamezne krajevne skupnosti odloča o prerazporeditvah pravic porabe znotraj finančnega načrta svoje krajevne skupnosti med proračunskimi postavkami in konti, če s tem ni bistveno ogroženo izvajanje nalog, za katere so bila sredstva namenjena.
Župan s polletnim poročilom o izvrševanju proračuna in konec leta z Zaključnim računom poroča občinskemu svetu o veljavnem proračunu in njegovi realizaciji.
Osnova za prerazporejanje pravic porabe je zadnji sprejeti proračun, spremembe proračuna ali rebalans proračuna.
6. člen
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za investicijske odhodke in investicijske transfere, ne sme presegati 70% pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika, od tega:
– v letu 2009 70% navedenih pravic porabe in
– ostalih prihodnjih letih 30% navedenih pravic porabe.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za blago in storitve in za tekoče transfere ne sme presegati 20% pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
Neposredni uporabnik lahko v tekočem letu razpiše javno naročilo za celotno vrednost projekta, ki je vključen v načrt razvojnih programov, če so zanj načrtovane pravice porabe na proračunskih postavkah v sprejetem proračunu.
Omejitve iz prvega in drugega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami, razen če na podlagi teh pogodb lastninska pravica preide oziroma lahko preide iz najemodajalca na najemnika, in prevzemanje obveznosti za dobavo elektrike, telefona, vode, komunalnih storitev in drugih storitev, potrebnih za operativno delovanje neposrednih porabnikov. Omejitve iz prvega in drugega odstavka tega člena tudi ne veljajo za prevzemanje obveznosti oziroma sklepanje pogodb o zagotavljanju prihranka energije, kjer se obveznosti pokrivajo z ustvarjenimi prihranki.
7. člen
Župan lahko spreminja vrednost projektov v načrtu razvojnih programov. Novi projekti se uvrstijo v načrt razvojnih programov na podlagi odločitve občinskega sveta.
8. člen
V proračunu se zagotavljajo sredstva za proračunsko rezervo, ki deluje kot proračunski sklad.
Proračunska rezerva se v letu 2009 oblikuje v višini največ 300.000 €.
Na predlog za finance pristojnega organa občinske uprave, odloča o uporabi sredstev proračunske rezerve, za namene iz drugega odstavka 49. člena ZJF, župan in o tem obvešča občinski svet.
Kot proračunski sklad deluje tudi proračunski stanovanjski sklad Občine Slovenska Bistrica. V proračunski stanovanjski sklad se v letu 2009 namenijo sredstva v višini največ 682.500 €. Sredstva se v sklad izločajo v višini, ki je potrebna za poravnavo obveznosti sklada, vendar največ do višine 682.500 €. O porabi sredstev proračunskega stanovanjskega sklada odloča župan.
4. POSEBNOSTI UPRAVLJANJA IN PRODAJE STVARNEGA IN FINANČNEGA PREMOŽENJA
9. člen
Župan lahko dolžniku do višine 210 € odpiše oziroma delno odpiše plačilo dolga, če bi bili stroški postopka izterjave v nesorazmerju z višino terjatve.
10. člen
Župan sprejme letni načrt pridobivanja in razpolaganja za nepremičnine do vključno vrednosti 9.000 € in za nepremičnine, za katere občina uveljavlja predkupno pravico.
Za nepremičnine iz prejšnjega odstavka je župan pooblaščen tudi za podpis pogodbe.
Posamično premično premoženje nad vrednostjo 5.000 € je potrebno uvrstiti v letni načrt razpolaganja.
5. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA
11. člen
Če se zaradi neenakomernega pritekanja prejemkov izvrševanje proračuna ne more uravnovesiti, se lahko občina likvidnostno zadolži do višine 5% vseh izdatkov zadnjega sprejetega proračuna.
V letu 2009 se občina lahko zadolži do višine 8.000.000 €, za investicije predvidene v proračunu.
O obsegu poroštev občine za izpolnitev obveznosti javnih zavodov in javnih podjetij, katerih ustanoviteljica je Občina Slovenska Bistrica, v vsakem posamičnem primeru odloča občinski svet.
6. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
12. člen
Sredstva razporejena v času začasnega financiranja v letu 2009 do uveljavitve tega odloka, so sestavni del proračuna za leto 2009.
13. člen
V obdobju začasnega financiranja Občine Slovenska Bistrica v letu 2010, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep o začasnem financiranju.
14. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 033-36/2009-17/4
Slovenska Bistrica, dne 16. februarja 2009
Županja
Občine Slovenska Bistrica
Irena Majcen l.r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti