Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (ZLS-UPB, Uradni list RS, št. 100/05 in 21/06 – odločba US), 29. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99 in vse sledeče spremembe) in 45. člena Statuta Občine Slovenska Bistrica (Uradni list RS, št. 34/95, 72/99, 65/02 in 43/07) je Občinski svet Občine Slovenska Bistrica na 17. redni seji dne 16. 2. 2009 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Slovenska Bistrica za leto 2009
1. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
S tem odlokom se za Občino Slovenska Bistrica za leto 2009 določajo višina proračuna, postopki izvrševanja proračuna, posebnosti upravljanja in prodaje stvarnega in finančnega premoženja ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine (v nadaljnjem besedilu proračun).
2. VIŠINA SPLOŠNEGA DELA PRORAČUNA IN STRUKTURA POSEBNEGA DELA PRORAČUNA
2. člen
Proračun za leto 2009 se določa v naslednjih zneskih:
-----------------------------------------------------------
Konto OPIS Plan 09 v €
-----------------------------------------------------------
A. BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV
-----------------------------------------------------------
I. SKUPAJ PRIHODKI 35.286.358
(70+71+72+73+74+78)
TEKOČI PRIHODKI (70+71) 17.898.248
70 DAVČNI PRIHODKI 15.746.779
700 Davki na dohodek in dobiček 13.116.376
703 Davki na premoženje 1.504.657
704 Domači davki na blago in 1.125.746
storitve
71 NEDAVČNI PRIHODKI 2.151.469
710 Udeležba na dobičku in dohodki 450.064
od premoženja
711 Takse in pristojbine 307
712 Globe in druge denarne kazni 40.000
713 Prihodki od prodaje blaga in 110.052
storitev
714 Drugi nedavčni prihodki 1.551.046
72 KAPITALSKI PRIHODKI 1.095.000
720 Prihodki od prodaje osnovnih 45.000
sredstev
722 Prihodki od prodaje zemljišč in 1.050.000
neopredmetenih dolgoročnih
sredstev
73 PREJETE DONACIJE 2.000
730 Prejete donacije iz domačih 2.000
virov
74 TRANSFERNI PRIHODKI 16.284.942
740 Transferni prihodki iz drugih 16.284.942
javnofinančnih institucij
78 PREJETA SREDSTVA IZ EVROPSKE 6.168
UNIJE
787 Prejeta sredstva od drugih 6.168
evropskih institucij
II. SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43+45) 43.149.388
40 TEKOČI ODHODKI 5.872.013
400 Plače in drugi izdatki 1.073.356
zaposlenim
401 Prispevki delodajalcev za 183.238
socialno varnost
402 Izdatki za blago in storitve 3.242.120
403 Plačila domačih obresti 360.799
409 Rezerve 1.012.500
41 TEKOČI TRANSFERI 7.030.544
410 Subvencije 177.100
411 Transferi posameznikom in 3.735.308
gospodinjstvom
412 Transferi neprofitnim 669.650
organizacijam in ustanovam
413 Drugi tekoči domači transferi 2.448.486
42 INVESTICIJSKI ODHODKI 28.862.919
420 Nakup in gradnja osnovnih 28.862.919
sredstev
43 INVESTICIJSKI TRANSFERI 1.383.912
431 Investicijski transferi pravnim 445.706
in fizičnim osebam, ki niso
proračunski uporabniki
432 Investicijski transferi 938.206
proračunskim uporabnikom
III. PRORAČUNSKI PRESEŽEK –7.863.030
(PRIMANJKLJAJ) (I. – II.)
-----------------------------------------------------------
B. RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN
NALOŽB
-----------------------------------------------------------
75 IV. PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL 0
IN PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV
(750+751+752)
750 Prejeta vračila danih posojil
44 V. DANA POSOJILA IN POVEČANJE 0
KAPITALSKIH DELEŽEV
(440+441+442)
440 Dana posojila
441 Povečanje kapitalskih deležev
in naložb
VI. PREJETA MINUS DANA POSOJILA IN 0
SPREMEMBE KAPIT. DELEŽEV (IV. –
V.)
-----------------------------------------------------------
C. RAČUN FINANCIRANJA
-----------------------------------------------------------
50 VII. ZADOLŽEVANJE (500+501) 8.000.000
500 Domače zadolževanje 8.000.000
55 VIII.ODPLAČILA DOLGA (550+551) 518.165
550 Odplačila domačega dolga 518.165
IX. SPREMEMBA STANJA SREDSTEV NA –381.195
RAČUNU (I.+IV.+VII.-II.-V.-
VIII.)
X. NETO ZADOLŽEVANJE (VII.-VIII.) 7.481.835
XI. NETO FINANCIRANJE (VI.+X.-IX.) 7.863.030
-----------------------------------------------------------
XII. STANJE SREDSTEV NA RAČUNIH 381.195
KONEC PRETEKLEGA LETA
-----------------------------------------------------------
Priloga k temu odloku so: splošni del proračuna, posebni del proračuna, načrt razvojnih programov z obrazložitvami, obrazložitve, ki zajemajo obrazložitve splošnega dela proračuna, posebnega dela proračuna in kadrovski načrt z obrazložitvami, letni načrt pridobivanja nepremičnin in premičnin ter letni načrt razpolaganja z nepremičninami.
Splošni del občinskega proračuna je ekonomska klasifikacija, ki zajema Bilanco prihodkov in odhodkov, Račun finančnih terjatev in naložb ter Račun financiranja.
Posebni del proračuna je sestavljen iz finančnih načrtov neposrednih proračunskih uporabnikov (občinski svet, župan, nadzorni odbor, občinska uprava, skupni organ OU in krajevne skupnosti), ki so razdeljeni po področjih proračunske porabe, glavnih programih in podprogramih, predpisanimi s programsko klasifikacijo. Podprogrami so razdeljeni po proračunskih postavkah, te pa po kontih in podkontih, določenimi s predpisanim kontnim načrtom.
Načrt razvojnih programov z obrazložitvami odraža razvojno politiko občine na področju investicijskih izdatkov občine in državnih pomoči za naslednja štiri leta (od 2009 do 2012). V načrt razvojnih programov v občini so vključeni vsi izdatki za nakup opredmetenih in neopredmetenih osnovnih sredstev neposrednih in posrednih uporabnikov občinskega proračuna oziroma vsi investicijski odhodki in investicijski transferi, vključno z odhodki za finančni najem. Načrt razvojnih programov v okviru sestavljajo investicijski projekti, investicije manjših vrednosti in investicijsko vzdrževanje.
Obrazložitve zajemajo obrazložitve splošnega in posebnega dela proračuna, kot sestavni del obrazložitev pa je priložen predlog kadrovskega načrta z obrazložitvami.
Odlok je objavljen v Uradnem listu RS na nivoju podskupin kontov, priloge k odloku pa so objavljene na uradni spletni strani Občine Slovenska Bistrica.
3. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
3. člen
Proračun se izvršuje na ravni konta.
4. člen
Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov, določenih v prvem stavku prvega odstavka 43. člena ZJF, tudi naslednji prihodki:
– prihodki požarne takse po 59. členu Zakona o varstvu pred požarom (Uradni list RS, št. 71/93),
– izvirni prihodki ožjih delov lokalnih skupnosti (v nadaljevanju krajevne skupnosti), ki so namenski in so namenjeni posamezni krajevni skupnosti za točno določen namen v njenem finančnem načrtu,
– sredstva za odpravo nesorazmerji v plačah,
– sredstva pridobljena in namenjena za vračilo vlaganj v izgradnjo javnega telekomunikacijskega omrežja,
– okoljska dajatev na osnovi Uredbe o okoljski dajatvi za onesnaževanje okolja zaradi odlaganja odpadkov (Uradni list RS, št. 129/04 s spremembami in dopolnitvami), ki se porabi za namen, določen v navedeni uredbi,
– okoljska dajatev na osnovi Uredbe o okoljski dajatvi za onesnaževanje okolja zaradi odvajanja odpadnih voda (Uradni list RS, št. 123/04 s spremembami in dopolnitvami), ki se porabi za namen, določen v navedeni uredbi,
– prejeta sredstva iz državnega proračuna iz sredstev proračuna Evropske unije ter prejeta sredstva iz proračuna Evropske unije za sofinanciranje investicij in projektov, ki se uporabijo za namen, določen v pogodbi.
5. člen
Na predlog predlagateljev finančnih načrtov neposrednega uporabnika, župan odloča o prerazporeditvah pravic porabe med proračunskimi postavkami in konti, če s tem ni bistveno ogroženo izvajanje nalog, za katere so bila sredstva namenjena.
Svet posamezne krajevne skupnosti odloča o prerazporeditvah pravic porabe znotraj finančnega načrta svoje krajevne skupnosti med proračunskimi postavkami in konti, če s tem ni bistveno ogroženo izvajanje nalog, za katere so bila sredstva namenjena.
Župan s polletnim poročilom o izvrševanju proračuna in konec leta z Zaključnim računom poroča občinskemu svetu o veljavnem proračunu in njegovi realizaciji.
Osnova za prerazporejanje pravic porabe je zadnji sprejeti proračun, spremembe proračuna ali rebalans proračuna.
6. člen
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za investicijske odhodke in investicijske transfere, ne sme presegati 70% pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika, od tega:
– v letu 2009 70% navedenih pravic porabe in
– ostalih prihodnjih letih 30% navedenih pravic porabe.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za blago in storitve in za tekoče transfere ne sme presegati 20% pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
Neposredni uporabnik lahko v tekočem letu razpiše javno naročilo za celotno vrednost projekta, ki je vključen v načrt razvojnih programov, če so zanj načrtovane pravice porabe na proračunskih postavkah v sprejetem proračunu.
Omejitve iz prvega in drugega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami, razen če na podlagi teh pogodb lastninska pravica preide oziroma lahko preide iz najemodajalca na najemnika, in prevzemanje obveznosti za dobavo elektrike, telefona, vode, komunalnih storitev in drugih storitev, potrebnih za operativno delovanje neposrednih porabnikov. Omejitve iz prvega in drugega odstavka tega člena tudi ne veljajo za prevzemanje obveznosti oziroma sklepanje pogodb o zagotavljanju prihranka energije, kjer se obveznosti pokrivajo z ustvarjenimi prihranki.
7. člen
Župan lahko spreminja vrednost projektov v načrtu razvojnih programov. Novi projekti se uvrstijo v načrt razvojnih programov na podlagi odločitve občinskega sveta.
8. člen
V proračunu se zagotavljajo sredstva za proračunsko rezervo, ki deluje kot proračunski sklad.
Proračunska rezerva se v letu 2009 oblikuje v višini največ 300.000 €.
Na predlog za finance pristojnega organa občinske uprave, odloča o uporabi sredstev proračunske rezerve, za namene iz drugega odstavka 49. člena ZJF, župan in o tem obvešča občinski svet.
Kot proračunski sklad deluje tudi proračunski stanovanjski sklad Občine Slovenska Bistrica. V proračunski stanovanjski sklad se v letu 2009 namenijo sredstva v višini največ 682.500 €. Sredstva se v sklad izločajo v višini, ki je potrebna za poravnavo obveznosti sklada, vendar največ do višine 682.500 €. O porabi sredstev proračunskega stanovanjskega sklada odloča župan.
4. POSEBNOSTI UPRAVLJANJA IN PRODAJE STVARNEGA IN FINANČNEGA PREMOŽENJA
9. člen
Župan lahko dolžniku do višine 210 € odpiše oziroma delno odpiše plačilo dolga, če bi bili stroški postopka izterjave v nesorazmerju z višino terjatve.
10. člen
Župan sprejme letni načrt pridobivanja in razpolaganja za nepremičnine do vključno vrednosti 9.000 € in za nepremičnine, za katere občina uveljavlja predkupno pravico.
Za nepremičnine iz prejšnjega odstavka je župan pooblaščen tudi za podpis pogodbe.
Posamično premično premoženje nad vrednostjo 5.000 € je potrebno uvrstiti v letni načrt razpolaganja.
5. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA
11. člen
Če se zaradi neenakomernega pritekanja prejemkov izvrševanje proračuna ne more uravnovesiti, se lahko občina likvidnostno zadolži do višine 5% vseh izdatkov zadnjega sprejetega proračuna.
V letu 2009 se občina lahko zadolži do višine 8.000.000 €, za investicije predvidene v proračunu.
O obsegu poroštev občine za izpolnitev obveznosti javnih zavodov in javnih podjetij, katerih ustanoviteljica je Občina Slovenska Bistrica, v vsakem posamičnem primeru odloča občinski svet.
6. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
12. člen
Sredstva razporejena v času začasnega financiranja v letu 2009 do uveljavitve tega odloka, so sestavni del proračuna za leto 2009.
13. člen
V obdobju začasnega financiranja Občine Slovenska Bistrica v letu 2010, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep o začasnem financiranju.
14. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 033-36/2009-17/4
Slovenska Bistrica, dne 16. februarja 2009
Županja
Občine Slovenska Bistrica
Irena Majcen l.r.