Uradni list

Številka 19
Uradni list RS, št. 19/2009 z dne 13. 3. 2009
Uradni list

Uradni list RS, št. 19/2009 z dne 13. 3. 2009

Kazalo

737. Odlok o ustanovitvi javnega podjetja Komunala Trebnje d.o.o., stran 2559.

Na podlagi 25. in 28. člena Zakona o gospodarskih javnih službah (Uradni list RS, št. 32/93, 30/98 – ZZLPPO), 474. člena Zakona o gospodarskih družbah (Uradni list RS, št. 42/06, 68/08 in 10/08), 61. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – UPB2 in dopolnitve 76/08), 18. člen Statuta Občine Trebnje (Uradni list RS, št. 45/07), 19. člena Statuta Občine Mokronog - Trebelno (Uradni list RS, št. 14/07) in 19. člena Statuta Občine Šentrupert (Uradni list RS, št. 12/07) so Občinski svet Občine Trebnje na izredni seji dne 28. 1. 2009, Občinski svet Občine Mokronog - Trebelno na redni seji dne 11. 2. 2009 in Občinski svet Občine Šentrupert na redni seji dne 29. 1. 2009 sprejeli
O D L O K
o ustanovitvi javnega podjetja Komunala Trebnje d.o.o.
I. UVODNE DOLOČBE
1. člen
S tem odlokom Občine Trebnje, Mokronog - Trebelno in Šentrupert (v nadaljnjem besedilu ustanoviteljice) ustanovijo javno podjetje Komunala Trebnje d.o.o. (v nadaljevanju javno podjetje).
2. člen
(1) S tem odlokom se nadomešča družbeno pogodbo, s katero se ureja ustanoviteljstvo, ustanoviteljske pravice ter organizacijske in upravljavske spremembe javnega podjetja Komunala Trebnje, d.o.o., Goliev trg 9, Trebnje, vpisana pri Okrožnem sodišču v Novem mestu s sklepom opr. SRG1 1/08333/00, zaradi ustanovitve novih občin Mokronog - Trebelno in Šentrupert na območju bivše Občine Trebnje.
(2) Ta odlok nadomešča ustanovitveni akt javnega podjetja Komunala Trebnje, d.o.o., Goliev trg 9, Trebnje, ki je bil ustanovljen z Odlokom o organiziranju javnega podjetja Komunala Trebnje (Uradni list RS, št. 18/94 in 64/99) in je podlaga za vpis v sodni register.
3. člen
(1) Javno podjetje Komunala Trebnje d.o.o. nadaljuje poslovanje in delovanje skladno s tem odlokom.
(2) Javno podjetje Komunala Trebnje d.o.o., ki je ustanovljeno s tem odlokom, je pravni naslednik javnega podjetja Komunala Trebnje, d.o.o., Goliev trg 9, Trebnje, ki je bilo ustanovljeno z Odlokom o organiziranju javnega podjetja Komunala Trebnje (Uradni list RS, št. 18/94 in 64/99).
4. člen
S tem odlokom se ustanavlja tudi Svet ustanoviteljic kot skupni organ za izvrševanje ustanoviteljskih pravic občin ter za usklajevanje odločitev občin v zvezi z zagotavljanjem javnih služb.
II. NAZIV PODJETJA, SEDEŽ IN ŠTAMPILJKA
5. člen
(1) Naziv javnega podjetja je Komunala Trebnje d.o.o.
(2) Sedež podjetja je: Goliev trg 9, Trebnje.
6. člen
(1) Podjetje ima pečat pravokotne oblike z naslednjo vsebino: KOMUNALA TREBNJE, d.o.o., Trebnje, Goliev trg 9.
(2) Za podjetje se uporablja skrajšani naziv KOMUNALA TREBNJE, d.o.o.
(3) Podjetje odgovarja za svoje obveznosti z vsem svojim premoženjem. Ustanoviteljice ne odgovarjajo za obveznosti javnega podjetja, če s tem odlokom v posameznem primeru ni določeno drugače.
III. DEJAVNOST PODJETJA
7. člen
(1) Podjetje opravlja osnovne dejavnosti gospodarskih javnih služb, in sicer:
– Oskrba s pitno vodo
– Odvajanje in čiščenje komunalne in padavinske odpadne in padavinske vode
– Zbiranje, prevoz, sortiranje in deponiranje komunalnih odpadkov
– Odlaganje ostankov predelave ali odstranjevanja komunalnih odpadkov
– Urejanje in čiščenja javnih površin.
(2) Podjetje opravlja poleg osnovnih dejavnosti tudi dejavnosti komunalnega in stanovanjskega značaja:
– Gradnja cevovodov, vodovodov, kanalizacij, vodohranov
– Gradnja drugih objektov nizko gradnje – rekonstrukcije in popravila
– Zaključna in obrtna dela v gradbeništvu
– Prodaja, montaža in servisiranje vodomerov
– Prodaja pogrebne opreme, smetnjakov, posod za komunalne odpadke
– Vodenje in izdelava katastra komunalnih objektov in naprav za lastne potrebe in potrebe občine
– Izvajanje investitorskih poslov
– Izvajanje upravniških poslov po stanovanjskem zakonu, vzdrževanje stanovanj, stanovanjskih hiš in naprav
– Ugotavljanje vrednosti stanovanj, stanovanjskih hiš
– Oskrba s toplotno energijo iz toplovodnih sistemov
– Urejanje in upravljanje javnih parkirišč, tržnic, tržnih prostorov in živinskih sejmov
– Plakatiranje in okraševanje naselij
– Odvoz nepravilno parkiranih vozil, nevoznih in zapuščenih vozil
– Upravljanje z javnimi objekti in površinami
– Urejanje pokopališč, pokopališka in pogrebna dejavnost
– Ravnanje z odplakami
– Dejavnost deponij, sežiganje in drugi načini odstranjevanja trdih odpadkov
– Druge dejavnosti javne higiene.
8. člen
(1) Podjetje lahko poleg dejavnosti navedenih v 7. in 9. členu tega odloka opravlja še druge dejavnosti, ki so potrebni za njegov obstoj in druga pooblastila in naloge, ki mu jih zaupajo ustanoviteljice ali druge pravne osebe.
(2) Podjetje opravlja dejavnosti iz prejšnjega odstavka tega člena na podlagi sprejetega odloka posamezne občine, ki ureja opravljanje posamezne dejavnosti na njenem področju oziroma pogodbe, ki jo podpiše s posamezno občino.
9. člen
(1) Po standardni klasifikaciji je dejavnost podjetja:
81.300    urejanje in vzdrževanje zelenih površin in okolice
35.300    oskrba s paro in vročo vodo
36.000    zbiranje, prečiščenje in distribucija vode
43.110    rušenje objektov
43.120    zemeljska pripravljalna dela
41.200    gradnja stanovanjskih in nestanovanjskih stavb
42.120    gradnja železnic in podzemnih železnic
42.130    gradnja mostov in predorov
42.210    gradnja objektov oskrbne infrastrukture za
          tekočine in pline
42.220    gradnja objektov oskrbne infrastrukture za
          elektriko in telekomunikacije
42.990    gradnja drugih objektov nizke gradnje
43.990    druga specializirana gradbena dela
43.910    postavljanje ostrešij in krovska dela
42.110    gradnja cest
42.910    gradnja vodnih objektov
43.210    instaliranje električnih napeljav in naprav
43.220    instaliranje vodovodnih, plinskih, ogrevalnih
          naprav in napeljav
43.290    drugo instaliranje pri gradnjah
80.200    nadzorovanje delovanja varovalnih sistemov
43.310    fasaderska in štukaderska dela
43.330    oblaganje tal in sten
68.200    oddajanje in obratovanje lastnih ali najetih
          nepremičnin
77.320    dajanje gradbenih strojev in opreme v najem in
          zakup
77.390    dajanje drugih strojev, naprav in opredmetenih
          sredstev v najem in zakup
71.121    tehnično projektiranje in s tem povezano
          svetovanje
74.200    fotografska dejavnost
74.900    drugje nerazvrščene strokovne in tehnične
          dejavnosti
81.210    splošno čiščenje stavb
81.220    drugo čiščenje stavb, industrijskih naprav in
          opreme
81.290    čiščenje cest in drugo čiščenje
37.000    ravnanje z odplakami
38.110    zbiranje in odvoz nenevarnih odpadkov
38.210    ravnanje z nenevarnimi odpadki
38.120    zbiranje in odvoz nevarnih odpadkov
38.220    ravnaje z nevarnimi odpadki
39.000    saniranje okolja in drugo ravnanje z odpadki
96.030    pogrebna dejavnost
68.320    upravljanje nepremičnin za plačilo ali po pogodbi
81.100    vzdrževanje objektov in hišniška dejavnost.
(2) Glavna dejavnost javnega podjetja je 38.110 zbiranje in odvoz nenevarnih odpadkov.
10. člen
(1) Javno podjetje Komunala Trebnje je s tem odlokom pooblaščeno, da v skladu z zakoni, ki urejajo področje gospodarskih javnih služb, opravlja dejavnost obveznih lokalnih gospodarskih javnih služb.
(2) Poleg dejavnosti iz prvega odstavka tega člena, opravlja podjetje tudi vse druge posle, ki so potrebni za njen obstoj in za opravljanje dejavnosti, oziroma, ki pripomorejo k izvajanju gospodarskih javnih služb, le-te pa ne pomenijo neposrednega opravljanja dejavnosti.
11. člen
Javno podjetje izvaja javna pooblastila, ki so mu dana z odloki in drugimi splošnimi akti, ki urejajo posamezno gospodarsko javno službo, zlasti:
– določa pogoje in daje soglasja k dokumentaciji in dovoljenjem za posege v prostor, če ti zadevajo infrastrukturne objekte in naprave, ki jih upravlja,
– prevzema v upravljanje in vzdrževanje novozgrajene ali obnovljene objekte in naprave javne gospodarske komunalne infrastrukture,
– vodi kataster komunalne infrastrukture, ki jo ima v upravljanju.
IV. OSNOVNI KAPITAL PODJETJA, OSNOVNI VLOŽEK USTANOVITELJIC IN RAZMERJA MED PODJETJEM IN USTANOVITELJI
12. člen
(1) Kapital javnega podjetja na podlagi revidirane bilance stanja na dan 31. 12. 2006 znaša 1.576.836 EUR.
(2) Na podlagi vložka in sorazmerno z njegovo vrednostjo v nominalni vrednosti osnovnega kapitala, v skladu z Dogovorom o ureditvi premoženjsko pravnih razmerij med Občino Trebnje, Občino Mokronog - Trebelno in Občino Šentrupert na dan 31. 12. 2006 (Uradni list RS, št. 58/07) pripadajo občinam ustanoviteljicam vložki z naslednjo strukturo:
– ustanoviteljica Občina Trebnje ima vložek v deležu 71,63%, kar predstavlja 1.129.487,60 EUR,
– ustanoviteljica Občina Mokronog - Trebelno ima vložek v deležu 15,78%, kar predstavlja 248.824,72 EUR,
– ustanoviteljica Občina Šentrupert ima vložek v deležu 12,59%, kar predstavlja 198.523,65 EUR osnovnega kapitala javnega podjetja.
(3) Ta osnovni kapital zagotavljajo s svojim vložkom občine ustanoviteljice.
(4) Župani ustanoviteljic sklenejo z javnim podjetjem pogodbo o uporabi, upravljanju in vzdrževanju infrastrukturnih objektov, naprav oziroma omrežij (v nadaljnjem besedilu: infrastruktura).
(5) Infrastrukturne objekte in naprave, ki so po Zakonu o gospodarskih javnih službah postali last občin dajejo občine ustanoviteljice s posebno pogodbo v upravljanje javnemu podjetju in ne predstavljajo osnovnega vložka.
13. člen
(1) Občina ustanoviteljica sme iz podjetja izstopiti pod naslednjimi pogoji:
– če poravna vse zapadle obveznosti, ki jih ima do podjetja iz naslova izvajanja gospodarske javne službe po tem odloku.
(2) Enostransko odpoved je možno podati z odpovednim rokom treh mesecev in mora biti pisna in vročena direktorju podjetja ter drugim ustanoviteljicam.
(3) Ustanoviteljica, ki je izstopila iz podjetja, ima pravico do vračila ocenjene vrednosti svojega deleža v času izstopa. Podjetje ji je dolžno to vrednost izplačati najkasneje v treh letih od dneva izstopa, z obrestmi po obrestni meri, po kateri se obrestujejo bančni denarni depoziti Banke Slovenije. Infrastrukturni objekti in naprave zgrajeni tudi pred letom 1994 se ne vštevajo v osnovni vložek.
(4) V primeru prenehanja poslovnega deleža zaradi izstopa soustanoviteljice in izplačila ocenjene vrednosti poslovnega deleža ob izstopu iz javnega podjetja, se uporabljajo zakonski predpisi, ki urejajo gospodarski in statusni položaj družb z omejeno odgovornostjo.
(5) Odločitev, da je potrebna dokapitalizacija ali nova vlaganja mora biti sprejeta na vseh treh občinskih svetih ustanoviteljic.
14. člen
(1) Z izstopom in vračilom deleža ustanoviteljice preneha njen poslovni delež in vse pravice in obveznosti, ki izhajajo iz ustanoviteljskega deleža.
(2) V treh mesecih po izstopu ali izključitvi morajo preostale ustanoviteljice sprejeti sklep o znižanju osnovnega kapitala ali sorazmerno s svojim dosedanjim deležem povečati ta delež tako, da je višina osnovnega kapitala taka, kot je bila pred izstopom oziroma izključitvijo ustanoviteljice.
(3) Če ustanoviteljice v treh mesecih po izstopu oziroma izključitvi ustanoviteljice ne sprejmejo odločitve iz prejšnjega odstavka, se šteje, da so pristale na zmanjšanje osnovnega kapitala in da je direktor dolžan ravnati v skladu z določbami Zakona o gospodarskih družbah.
V. SKUPNI ORGAN USTANOVITELJIC
15. člen
(1) S tem odlokom se v javnem podjetju Komunala Trebnje d.o.o. za izvrševanje ustanoviteljskih pravic ter za usklajevanje odločitev v zvezi z zagotavljanjem gospodarske javne službe ustanovi skupni organ občin ustanoviteljic.
(2) Ime skupnega organa občin je Svet ustanoviteljic javnega podjetja Komunala Trebnje d.o.o. (v nadaljevanju: Svet ustanoviteljic).
(3) Svet ustanoviteljic opravlja svoje naloge v imenu in za račun občin, ki so ga ustanovile.
(4) Sedež Sveta ustanoviteljic je enak sedežu javnega podjetja.
(5) Pečat Sveta ustanoviteljic predstavljajo uradni pečati vseh občin ustanoviteljic skupaj.
(6) Pečat se uporablja na vseh aktih, ki jih sprejema Svet ustanoviteljic.
16. člen
(1) Svet ustanoviteljic sestavljajo župani oziroma županje (v nadaljevanju: župani) občin ustanoviteljic javnega podjetja. Mandat članu Sveta ustanoviteljic je vezan na mandat vsakokratnega župana oziroma županje posamezne občine.
(2) Župani izmed sebe določijo predsedujočega Sveta ustanoviteljic, ki tudi predstavlja Svet ustanoviteljic, sklicuje in vodi njegove seje, podpisuje njegove odločitve ter skrbi za izvrševanje in koordiniranje njihovega izvajanja. Predsednik Sveta ustanoviteljic se menja vsako leto po načelu rotacije, po naslednjem zaporedju: Trebnje, Mokronog - Trebelno, Šentrupert, začenši z županom, ki ga določi žreb.
(3) Svet ustanoviteljic dela na sejah. Seje Sveta ustanoviteljic ne potekajo nujno na sedežu organa, ampak na kraju, ki se določi na ustanovni seji Sveta ustanoviteljic.
17. člen
(1) Vsak župan ima pri sprejemanju odločitev naslednji odstotek glasov:
---------------------------------------------------
  Občina Trebnje                   71,63% glasov
  Občine Mokronog - Trebelno       15,78% glasov
  Občine Šentrupert               12,59% glasov.
---------------------------------------------------
(2) Svet ustanoviteljic sprejema odločitve s ¾ (tričetrtinsko) večino glasov.
(3) O odločitvah svet ustanoviteljic obvešča občinske svete ustanoviteljic.
(4) Odločitev župana je veljavna, kolikor ji ne nasprotuje občinski svet občine, ki jo zastopa. Občinski svet je dolžan, v primeru nasprotovanja, podati mnenje najkasneje v roku 30 dneh po seznanitvi z odločitvijo. Šteje se, da je občinski svet seznanjen z odločitvijo Sveta ustanoviteljice tisti dan, ko je sklicana seja občinskega sveta, na katerem se odločitev Sveta ustanoviteljic obravnava.
18. člen
(1) Svet ustanoviteljic ima naslednje pristojnosti:
1. podaja mnenja k imenovanju direktorja javnega podjetja,
2. podaja mnenja k razrešitvi direktorja javnega podjetja,
3. podaja mnenje o letni bilanci stanja in izkaza poslovnega izida ter uporabi bilančnega dobička,
4. podaja druga mnenja in soglasja opredeljena v tem odloku.
(2) Svet ustanoviteljic usklajuje predloge pred odločitvami skupščine v zvezi z:
1. izvajanjem javnih služb, ki jih izvaja javno podjetje,
2. vstopom novega ustanovitelja,
3. statusnimi spremembami ali prenehanjem javnega podjetja in
4. v drugih primerih, ko tako določa zakon ali drugi predpis.
19. člen
Svet ustanoviteljic usklajena besedila predpisov in drugih odločitev posreduje v sprejem skupščini.
20. člen
Strokovne, organizacijske in administrativne naloge za potrebe Sveta ustanoviteljic odplačno opravlja občinska uprava Občine Trebnje. Pogoje in cenik za tovrstne storitve določi svet ustanoviteljic.
21. člen
Sredstva za delovanje Sveta ustanoviteljic zagotavljajo občine iz proračuna v razmerju glasov članov v Svetu ustanoviteljic.
22. člen
Svet ustanoviteljic o svojih odločitvah redno in sproti obvešča organe javnega podjetja in organe občin ustanoviteljic.
VI. ORGANI JAVNEGA PODJETJA
23. člen
Organi javnega podjetja so:
– skupščina javnega podjetja
– nadzorni svet
– direktor.
24. člen
Ustanoviteljske pravice so:
– sprejema letne bilance stanja in izkaza poslovnega izida in uporabi bilančnega dobička;
– odloča o zahtevi za vplačilo osnovnih vložkov;
– odloča o vračanju naknadnih vplačil;
– odloča o delitvi in prenehanju poslovnih deležev;
– imenuje in odpokliče direktorja;
– odloča o ukrepih za pregled in nadzor dela poslovodij;
– odloča o postavitvi prokurista in poslovnega pooblaščenca;
– uveljavlja zahtevke družbe proti poslovodjem ali družbenikom v zvezi s povračilom škode, nastale pri ustanavljanju ali poslovodenju;
– zastopa družbo v sodnih postopkih proti poslovodjem;
– sprejema letni program nalog in letni plan;
– odloča o dajanju posameznih javnih pooblastil na področju komunalnih dejavnosti;
– odloča o investicijah, investicijskih vzdrževalnih delih; na objektih in napravah komunalne infrastrukture, ki so v lasti ustanoviteljic;
– odloča o razvojnih programih javnega podjetja in sprejemu regijskih razvojnih programov s področja komunalne dejavnosti za območje ustanoviteljic;
– dajanje pobud v zvezi z razvojem javnega podjetja, obravnavanje projektov regijskega značaja in dajanje mnenj;
– drugih zadevah, za katere tako določa zakon.
25. člen
Ustanoviteljske pravice izvršujejo ustanoviteljice na skupščini.
26. člen
(1) Skupščino sestavljajo trije predstavniki ustanoviteljev.
(2) Predstavnike ustanoviteljev imenujejo občinski sveti ustanoviteljev, pri čemer vsak imenuje po enega predstavnika.
(3) Člani izmed sebe določijo predsedujočega skupščine, ki tudi predstavlja skupščino, sklicuje in vodi njene seje, podpisuje njene odločitve ter skrbi za izvrševanje in koordiniranje njihovega izvajanja. Predsednik skupščine se menja vsako leto po načelu rotacije, po naslednjem zaporedju: predstavnik občine Trebnje, Mokronog - Trebelno, Šentrupert, začenši s predstavnikom, ki ga določi žreb.
27. člen
(1) Vsak predstavnik ima pri sprejemanju odločitev naslednji odstotek glasov:
-------------------------------------------------------------
  Predstavnik Občine Trebnje                 71,63% glasov
  Predstavnik Občine Mokronog - Trebelno     15,78% glasov
  Predstavnik Občine Šentrupert              12,59% glasov
-------------------------------------------------------------
(2) Skupščina sprejema odločitve s ¾ (tričetrtinsko) večino glasov.
(3) Skupščina sklepa veljavno, če je na seji navzoča večina predstavnikov.
28. člen
Skupščino skliče direktor:
– če se odloča o zadevah iz 24. člena tega odloka,
– če je to nujno za interes javnega podjetja,
– če se z letno bilanco ali bilanco med poslovnim letom ugotovi, da je izgubljena polovica osnovnega kapitala,
– v drugih primerih določenih z zakonom.
29. člen
(1) Skupščina se skliče s priporočenim pismom vsem članom, v katerem mora biti naveden tudi dnevni red skupščine, najmanj 25 dni pred dnem zasedanja skupščine.
(2) Če skupščina ni pravilno sklicana, lahko veljavno sprejema sklepe le, če so navzoči vsi imenovani predstavniki ustanoviteljic.
30. člen
(1) Nadzorni svet šteje devet članov in ga sestavljajo:
– šest predstavnikov ustanoviteljic,
– trije predstavniki delavcev.
(2) Predstavnike ustanovitelja imenujejo občinski sveti ustanoviteljic, pri čemer Občina Trebnje imenuje štiri člane, občini Mokronog - Trebelno in Šentrupert pa vsaka po enega člana.
(3) Svet delavcev imenuje tri predstavnike zaposlenih.
(4) Nadzorni svet izvoli izmed svojih članov predsednika, ki tudi predstavlja nadzorni svet, sklicuje in vodi njegove seje, podpisuje njegove odločitve ter skrbi za izvrševanje in koordiniranje njihovega izvajanja.
31. člen
(1) Nadzorni svet nadzoruje vodenje javnega podjetja, predvsem pa:
– na predlog direktorja obravnava in daje mnenje o predlogih planov javnega podjetja za posamezne komunalne dejavnostih in objekte ter naprave, planih investicij, izgradnja novih objektov in naprav, obnov in rekonstrukcij,
– predlaga skupščini v izbiro in odpoklic revizorsko hišo,
– obravnava periodična in letna poročila o realizaciji sprejetih planov poslovnih izidih in dogodkih javnega podjetja,
– po potrebi skliče skupščino javnega podjetja,
– pregleduje poslovne knjige in drugo dokumentacijo, shranjene vrednostne papirje in zaloge podjetja in v ta namen po potrebi lahko angažira tudi zunanjo strokovno pomoč na stroške javnega podjetja,
– nadzoruje vodenje poslov javnega podjetja,
– preveri letna poročila in predloge razdelitve bilančnega dobička, pokrivanja izgub, ki jih nadzornemu svetu predloži direktor ali vršilec direktorja javnega podjetja. O rezultatih pregleda letnega poročila in predlogih razdelitve dobička ali pokrivanja izgube, pripombah in dodatnih predlogih je dolžan nadzorni svet podati pisno poročilo,
– sklepa individualno pogodbo z direktorjem.
(2) Nadzorni svet lahko skladno z zakonom določi, da se smejo določene vrste poslov opravljati le z njegovim soglasjem. Če nadzorni svet zavrne soglasje, lahko direktor zahteva, da o soglasju odloči skupščina.
(3) Nadzorni svet o svojem delu in ugotovitvah obvešča skupščino javnega podjetja.
(4) Nadzorni svet je dolžan izvesti naloge iz svoje pristojnosti, ki mu jih naloži skupščina javnega podjetja.
32. člen
(1) Nadzorni svet mora biti sklican najmanj enkrat v polletju.
(2) Vsak član nadzornega sveta ali direktor lahko zahteva, da predsednik nadzornega sveta takoj skliče sejo sveta, in navede namen in razloge zanjo. Seja mora biti sklicana najkasneje v sedmih dneh po zahtevi, izvesti pa jo je treba najkasneje v naslednjih 14 dneh.
(3) Če zahteva najmanj dveh članov nadzornega sveta ali direktorja ni sprejeta, lahko ti sami skličejo nadzorni svet in predlagajo dnevni red.
(4) Nadzorni svet je sklepčen, če je pri sklepanju navzoča več kot polovica imenovanih članov.
(5) Nadzorni svet odloča z večino glasov. V primeru neodločenega izida odloča glas predsedujočega.
(6) Mandat članov nadzornega sveta traja štiri leta, lahko pa so ponovno imenovani.
(7) Za delovanje nadzorni svet sprejme poslovnik.
33. člen
(1) Javno podjetje Komunala Trebnje ima direktorja, ki vodi posle javnega podjetja. Direktorja na podlagi javnega razpisa imenuje skupščina. Direktor sklene pogodbo o zaposlitvi s predsednikom nadzornega sveta.
(2) Za direktorja je lahko imenovana oseba, ki izpolnjuje splošne pogoje, določene z zakonom in:
– da je državljan Republike Slovenije,
– da ima univerzitetno izobrazbo ali visoko strokovno izobrazbo s specializacijo ali magisterijem,
– da ima sedem let delovnih izkušenj, od tega vsaj štiri leta na vodilnih ali vodstvenih delovnih mestih,
– da obvlada poleg uradnega vsaj še enega od jezikov EU.
(3) Mandat direktorja traja štiri leta, ista oseba pa je lahko po preteku mandata ponovno imenovana.
(4) Javni razpis za izbiro kandidata za imenovanje direktorja objavi skupščina najkasneje v šesti mesecih pred iztekom mandata prejšnjega direktorja.
(5) Predsednik nadzornega sveta v petnajstih dneh po imenovanju sklene z direktorjem individualno pogodbo.
34. člen
Direktor ima naslednje pristojnosti:
– zastopanje in predstavljanje podjetja
– organizira in vodi delovni proces
– predlaga temeljne razvojne in poslovne politike, delovni načrt in program razvoja ter določa notranjo organizacijo podjetja
– sprejema ukrepe za izvajanje delovnega načrta in programa razvoja
– izvršuje sklepe skupščine javnega podjetja
– daje poročilo o rezultatih poslovanja po letnem in periodičnem obračunu
– zagotavlja zakonitost dela podjetja s pravico zadržanja sklepov sveta delavcev, če je z njim kršen zakon ali splošni akt
– izdaja posamične akte in pravilnike, ki urejajo delo in poslovanje podjetja
– določa notranjo organizacijo ter odloča o razporeditvi in zaposlitvi delavcev
– odloča o nagradah in pohvalah delavcem
– predlaga uvedbo disciplinskega postopka ter izreka disciplinske ukrepe v skladu z zakonskimi pooblastili
– sklepa pogodbe, podpisuje poslovne akte, listine in druge dokumente, ki se nanašajo na poslovanje podjetja
– na predlog strokovnih služb določa cene za opravljanje dopolnilnih dejavnosti
– pripravlja predloge za statusne spremembe podjetja, spremembe v tehnično tehnoloških procesih
– odgovarja za zakonitost dela podjetja
– opravlja druge naloge, določene z zakonom, tem odlokom in drugimi akti podjetja ter sklepi skupščine.
35. člen
(1) Direktor je dolžan upoštevati omejitve pooblastil, ki mu jih je s posebnimi sklepi ali posamičnimi akti določi, skupščina in nadzorni svet, ter je za spoštovanje navedenih omejitev osebno odgovoren.
(2) Direktor ne more brez soglasja skupščine sklepati poslov ali sprejemati odločitev, ki se nanašajo na:
– pridobivanje, odtujitev ali obremenitev nepremičnin,
– financiranje in izvajanje investicijskih del ter najemanje kreditov, kakor tudi dajanje posojil ali poroštev,
– sklepanje kooperacijskih pogodb s trajanjem več kot dve leti,
– prenos kakršnih koli pravic na druge osebe.
36. člen
(1) Direktor je lahko razrešen pred potekom časa, za katerega je bil imenovan:
– na lastno zahtevo,
– če skupščina ne sprejme poročila o poslovnih izidih podjetja po letnem obračunu in ob tem ugotovi, da je direktor odgovoren za neizvajanje planskih dokumentov oziroma nepravilno poslovno politiko,
– če je prekoračil pooblastila, ali zanemaril svoje obveznosti,
– v drugih utemeljenih primerih, določenih z zakonom.
(2) Do imenovanja novega direktorja razrešeni direktor, oziroma direktor, ki mu je potekel mandat, še naprej opravlja svojo funkcijo, lahko pa nadzorni svet začasno vendar največ za eno leto imenuje svojega člana za začasnega direktorja.
(3) Način in postopek razrešitve direktorja ter njegove pravice, obveznosti in odgovornosti, se podrobneje določijo s splošnim aktom podjetja, ki ga sprejme in pripravi skupščina ter z individualno pogodbo.
37. člen
Direktorju preneha mandat:
– če izgubi poslovno sposobnost,
– če postane trajno nezmožen za opravljanje dela,
– če je s pravnomočno sodbo obsojen na nepogojno kazen zapora daljšo od šest mesecev.
38. člen
Pravice zaposlenih se uredijo neposredno na podlagi določb zakona, ki ureja sodelovanje delavcev pri upravljanju in sklenjeno kolektivno pogodbo.
VII. FINANCIRANJE DEJAVNOSTI PODJETJA
39. člen
(1) Vsaka ustanoviteljica za svoje območje neposredno:
– določi posebne pogoje za izvajanje obvezne javne službe iz 7. člena tega odloka ter zagotavljanja in uporabe javnih dobrin,
– odloča v skladu s državnimi predpisi o cenah oziroma tarifah za uporabo javnih dobrin,
– določi pravice in obveznosti uporabnikov javnih dobrin, ki jih zagotavlja javno podjetje Komunala Trebnje.
(2) Odločitve iz prejšnjega odstavka sprejemajo občinski sveti ustanoviteljic.
40. člen
Občina ustanoviteljica je dolžna zagotoviti javnemu podjetju Komunala Trebnje finančno nadomestilo v naslednjih primerih:
– če ne sprejme cene komunalnih storitev v višini, ki zagotavlja pokrivanje vseh predpisanih stroškov upravljanja,
– če določi posebne pogoje za izvajanje posamezne komunalne dejavnosti, ki povečujejo ceno storitve in jih ni mogoče pokriti s sprejeto ceno.
41. člen
(1) Viri financiranja Komunale Trebnje so:
– sredstva, ki jih za uporabo javnih dobrin in javnih storitev plačujejo uporabniki (cena storitev),
– viri, ki se zagotavljajo v okviru sistema financiranja javne porabe,
– drugi viri, določeni z zakonom ali predpisi občin ustanoviteljic.
(2) Druge dejavnosti podjetja se financirajo s cenami storitev po tržnih načelih.
VIII. PRAVICE, OBVEZNOSTI IN ODGOVORNOSTI PODJETJA V PRAVNEM PROMETU
42. člen
(1) Javno podjetje odgovarja za svoje obveznosti, z vsem svojim premoženjem, ki je v pravnem prometu.
(2) Podjetje ne sme brez soglasja občin ustanoviteljic dajati posojil ali poroštev, sklepati zakupnih pogodb glede nepremičnin, ki jih ima v upravljanju, podeljevati prokure ali neomejenih pooblastil.
IX. RAČUNOVODSKI IZKAZI IN POSLOVNA POROČILA
43. člen
(1) Javno podjetje mora voditi vse tiste poslovne knjige ter izdelati poročila, ki jih določa zakon. Podjetje sestavlja računovodske izkaze in poslovna poročila, za poslovno leto, ki je enako koledarskemu letu.
(2) Javno podjetje mora voditi poslovne knjige v skladu z zakonom in na podlagi verodostojnih listin.
X. IZGUBA IN DOBIČEK PODJETJA
44. člen
(1) Morebitno izgubo podjetja pokrivajo ustanoviteljice v skladu z zakonom in na način opredeljen v 46. členu.
(2) O razporejanju morebitnega dobička podjetja odloča skupščina v skladu z zakonom.
45. člen
(1) Skupščina javnega podjetja na predlog direktorja sprejmejo sklep o razporeditvi dobička, ki se lahko nameni:
– delno ali v celoti za oblikovanje zakonskih rezerv,
– delno ali v celoti za izplačilo ustanoviteljicam podjetja v skladu s tem odlokom ali
– se delno ali v celoti dobiček ne razporedi.
(2) Dobiček se deli med ustanoviteljice v razmerju poslovnih deležev.
46. člen
(1) Izguba se ugotavlja in krije v skladu z zakonom.
(2) O načinu pokrivanja izgube odloča skupščina.
(3) Izguba se krije iz sredstev rezerv podjetja ali z znižanjem osnovnega kapitala podjetja v breme osnovnih vložkov ustanoviteljic podjetja. Zaradi pokrivanja izgube se osnovni kapital podjetja ne sme zmanjšati pod zakonski minimum.
(4) Izgubo, ki nastane pri izvajanju gospodarske javne službe na območju posamezne ustanoviteljice podjetja in ki nastane izključno zaradi ravnanja posamezne občine ustanoviteljice, krije tista ustanoviteljica podjetja, na območju katere je izguba nastala.
XI. AKTI JAVNEGA PODJETJA
47. člen
Vsa vprašanja pomembna za organizacijo, položaj in poslovanje podjetja, se uredijo s splošnimi akti in pravilniki javnega podjetja.
XII. DRUGE PRAVICE IN OBVEZNOSTI
48. člen
Vsaka ustanoviteljica ima pravico biti seznanjena s poslovanjem podjetja. Direktor je dolžan Svetu ustanoviteljic, posameznim ustanoviteljicam, skupščini in nadzornemu svetu dati pojasnilo o poslovanju podjetja ter jim omogočiti vpogled v poslovne knjige in dokumentacijo.
49. člen
(1) Javno podjetje je ustanovljeno za nedoločen čas.
(2) Javno podjetje lahko preneha:
– v primerih, določenih z zakonom,
– z združitvijo, pripojitvijo ali razdelitvijo,
– na podlagi sklepa ustanoviteljic.
50. člen
Javnemu podjetju se lahko spremeni status ali se statusno povezuje:
– z združitvijo z drugim podjetjem,
– s pripojitvijo k drugi družbi,
– z razdelitvijo,
– s preoblikovanjem v drugo oblike družbe.
51. člen
(1) Ta odlok velja kot pogodba o ustanovitvi družbe z omejeno odgovornostjo (družbeno pogodbo).
(2) Direktor javnega podjetja poskrbi za predložitev predloga za vpis javnega podjetja v sodni register takoj po uveljavitvi tega odloka.
XIII. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
52. člen
Z uveljavitvijo tega odloka dosedanjim članom nadzornega sveta javnega podjetja Komunala Trebnje preneha mandat, svojo funkcijo pa opravljajo do imenovanja novega nadzornega sveta.
53. člen
Z uveljavitvijo tega odloka preneha veljati odlok o organiziranju javnega podjetja Komunala Trebnje (Uradni list RS, št. 18/94 in 64/99).
54. člen
Statut podjetja je potrebno uskladiti s tem odlokom v treh mesecih od njegove uveljavitve. V tem času se uporabljajo določbe veljavnega statuta, kolikor niso v nasprotju s tem odlokom.
55. člen
(1) Ta odlok se objavi v Uradnem listu Republike Slovenije, ko ga v enakem besedilu sprejmejo občinski sveti občine Trebnje, Mokronog - Trebelno in Šentrupert.
(2) Ta odlok začne veljati osmi dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 007-6/2009
Trebnje, dne 28. januarja 2009
Župan
Občine Trebnje
Alojzij Kastelic l.r.
Št. 007-0013/2008
Mokronog, dne 2. marca 2009
Župan
Občine Mokronog - Trebelno
Anton Maver l.r.
Št. 014-011/2008
Šentrupert, dne 2. marca 2009
Župan
Občine Šentrupert
Rupert Gole l.r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti