Na podlagi druge alinee drugega odstavka 10. člena Zakona o javni agenciji za knjigo Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 112/07) ter drugega odstavka 24. člena Sklepa o ustanovitvi Javne agencije za knjigo Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 57/08), po predhodnem soglasju ministrice za kulturo in ministra za visoko šolstvo, znanost in tehnologijo, izdaja Svet Javne agencije za knjigo Republike Slovenije
P R A V I L N I K
o strokovnih komisijah Javne agencije za knjigo Republike Slovenije
1. člen
S tem pravilnikom se podrobneje ureja delovanje strokovnih komisij (v nadaljnjem besedilu: strokovne komisije) Javne agencije za knjigo Republike Slovenije (v nadaljnjem besedilu: agencija), določi njihova podrobnejša sestava ter število članov komisij, trajanje mandata, postopek imenovanja in razreševanja, naloge, njihovo financiranje ter razloge za izločitev članov pri odločanju.
2. člen
(1) Strokovne komisije so najvišja strokovna in posvetovalna telesa agencije, ki jih imenuje Svet javne agencije za knjigo Republike Slovenije (v nadaljnjem besedilu: svet agencije).
(2) Agencija ima štiri strokovne komisije, in sicer:
– strokovno komisijo za knjižno in revijalno produkcijo s področja leposlovja,
– strokovno komisijo za knjižno in revijalno produkcijo s področij znanosti,
– strokovno komisijo za literarne prireditve in razvijanje bralne kulture,
– strokovno komisijo za mednarodno promocijo slovenskega leposlovja in znanstvene publicistike.
(3) Strokovna komisija ima najmanj tri in največ šest članov, ki jih po njihovem predhodnem soglasju imenuje svet agencije za dobo petih let in so lahko ponovno imenovani. Svet agencije sprejme sklep o imenovanju in številu članov strokovne komisije, s katerim določi predsednika ter njegovega namestnika.
3. člen
(1) Člani strokovnih komisij so iz vrst uglednih avtorjev, znanstvenikov ali strokovnjakov, ki delujejo na področju knjige. Član strokovne komisije ne sme sodelovati pri odločanju o zadevah, na katere je kakor koli poslovno ali osebno vezan, in sicer zlasti kot avtor, izvajalec, odgovorna oseba izvajalca, načrtovalec, organizator ali soorganizator.
(2) Član strokovne komisije mora izpolnjevati naslednje pogoje:
– ima ustrezne reference in je v strokovni javnosti prepoznaven na področju, ki ga pokriva strokovna komisija,
– na delovnem področju, ki ga pokriva posamezna strokovna komisija, deluje najmanj pet let.
4. člen
(1) Svet lahko razreši člana komisije pred potekom mandata, za katerega je imenovan, če:
– sam zahteva razrešitev,
– pri delu ne ravna v skladu z namenom dela, s predpisi in sklepom o imenovanju,
– ne opravlja svojih nalog,
– s svojim nevestnim ali nepravilnim delom povzroči večjo škodo ali zanemarja ali malomarno opravlja svoje naloge.
(2) Ob predčasni razrešitvi člana se za čas do izteka mandata komisije imenuje nov član.
5. člen
Strokovno-administrativna dela za posamezno strokovno komisijo opravlja pristojni uslužbenec agencije, ki ga s sklepom določi direktor agencije. V primeru odsotnosti ali ugotovitve interesne povezanosti uslužbenca s predmetom odločanja direktor agencije imenuje njegovega namestnika.
6. člen
Strokovne komisije:
– oblikujejo predloge financiranja programov in projektov,
– dajejo mnenja in ocene o predlogih programov in projektov s področja knjige pri razdeljevanju javnih sredstev,
– predlagajo ukrepe kulturne politike, ukrepe znanstvene politike in druge razvojne ukrepe, ki se nanašajo na področje knjige,
– oblikujejo strokovne podlage za izdajo splošnih aktov iz drugega odstavka 10. člena Zakona o javni agenciji za knjigo Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 112/07).
7. člen
(1) Strokovne komisije delajo in odločajo na sejah.
(2) Strokovne komisije delujejo v prostorih agencije. Izjemoma je lahko seja sklicana tudi izven prostorov agencije.
(3) Strokovne komisije se sestanejo praviloma enkrat na mesec oziroma po potrebi.
(4) Strokovna komisija je sklepčna, če je na seji prisotnih več kot polovica njenih članov.
(5) Strokovna komisija sprejema odločitve z večino glasov prisotnih članov. V primeru enakega števila glasov za in proti odloča glas predsednika strokovne komisije.
8. člen
(1) Član strokovne komisije ne sme sodelovati pri odločanju o zadevah, na katere je kakor koli poslovno ali osebno vezan, in sicer zlasti kot avtor, izvajalec, odgovorna oseba izvajalca, načrtovalec, organizator ali soorganizator.
(2) Pri odločanju o zadevah, ki sodijo na več področij, lahko strokovna komisija pridobi mnenje druge strokovne komisije s področja stroke, ki jo obravnava zadeva ali drugo ekspertno mnenje.
(3) Člani strokovne komisije v času do izdaje odločbe ali sklepov ne smejo dajati informacij o zadevah, ki jih obravnavajo in so v pristojnosti odločanja agencije.
(4) Člani strokovne komisije morajo pri svojem delu upoštevati omejitve, ki izhajajo iz predpisov, ki urejajo varovanje osebnih in tajnih podatkov. Tajne in osebne podatke, ki so kot takšni določeni z zakonom, ki ureja tajne podatke, in z zakonom, ki ureja osebne podatke, lahko uporabijo le v okviru svojih nalog, izključno v dovoljene namene in v dovoljenem obsegu.
9. člen
(1) Sejo strokovne komisije skliče predsednik strokovne komisije vsaj pet delovnih dni pred sejo, po posvetu ali na predlog pristojnega uslužbenca agencije. Člani strokovne komisije, ki se seje ne morejo udeležiti, morajo svoj izostanek sporočiti pristojnemu uslužbencu vsaj dva dni pred sejo. Če pristojni uslužbenec agencije iz 5. člena tega pravilnika ugotovi, da zaradi odsotnosti članov strokovne komisije seja ne bi bila sklepčna ali da bi bila ogrožena sklepčnost, se seja prestavi.
(2) Vabilo z gradivom se pošlje po elektronski pošti. Izjemoma se gradivo pošilja po navadni pošti, če zaradi obsega ali narave gradiva elektronsko pošiljanje ni mogoče.
10. člen
(1) Izjemoma, ko ni mogoče sklicati redne seje, se lahko skliče dopisna seja. Dopisno sejo izvede pristojni uslužbenec agencije iz 5. člena tega pravilnika.
(2) Predlog za sklic dopisne seje se skupaj z gradivom pošlje članom strokovne komisije po elektronski pošti. O sklicu dopisne seje se lahko člane strokovne komisije še dodatno obvesti preko telefona ali na drug primeren način.
(3) V sklicu se navede, kako in do kdaj lahko člani med dopisno sejo pošljejo svoja mnenja, stališča in pripombe. Rok za podajo stališč in pripomb ne sme biti krajši od 24 ur in ne daljši od treh dni.
(4) Predsednik strokovne komisije lahko določi, da se za dopisno sejo uporabijo tudi druga komunikacijska sredstva, ki omogočajo trajen zapis ali arhiviranje poslanih sporočil.
(5) Član strokovne komisije lahko predlaga, da se gradivo obravnava na redni seji. Če postavi takšno zahtevo vsaj polovica članov, se šteje, da je gradivo umaknjeno z dopisne seje. To gradivo strokovna komisija obravnava na prvi naslednji redni seji.
11. člen
(1) Sporočila, prejeta med dopisno sejo, se posredujejo vsem članom strokovne komisije.
(2) Gradivo s predlaganimi sklepi, mnenji ali stališči je sprejeto, če je zanj glasovala več kot polovica članov strokovne komisije. Glasovanje in obravnava gradiva se konča predčasno, če je pred iztekom postavljenega roka za sprejem glasovala večina članov strokovne komisije.
(3) Član strokovne komisije, ki je glasoval za sprejem sklepa, mnenja ali stališča, ne more več glasovati proti, lahko pa sporoča svoja stališča in pojasnila k sporočilom, ki jih med dopisno sejo pošljejo drugi.
12. člen
(1) Mnenja in predlogi strokovne komisije morajo biti oblikovani jasno in jedrnato.
(2) Mnenja, ocene, predloge in druge dokumente podpišejo vsi člani strokovne komisije, ki so sodelovali pri njihovi pripravi oziroma odločanju.
(3) Član strokovne komisije lahko poda svoje ločeno mnenje.
13. člen
(1) O seji strokovne komisije se piše zapisnik. Seja se lahko snema na ustrezne nosilce zvoka, kar je podlaga za sestavo zapisnika. Osnutek zapisnika se izdela v petih delovnih dneh po seji in se pošlje v usklajevanje članom s tridnevnim rokom za pripombe.
(2) Zapisnik obsega zaporedno številko seje, datum in kraj seje, imena in priimke navzočih in odsotnih članov strokovne komisije ter osebna imena drugih navzočih, sprejeti dnevni red, navedbo o potrditvi oziroma spremembi ali dopolnitvi zapisnika prejšnje seje, kratko vsebino razprave in sprejete sklepe k posameznim točkam dnevnega reda.
(3) Na zahtevo posameznega člana strokovne komisije se v zapisnik vpiše tudi njegova izjava in posebna mnenja, če se ne strinja s sprejetim sklepom. Član strokovne komisije lahko poda pisno ločeno mnenje z obrazložitvijo, ki se priloži zapisniku seje, na kateri je bil sprejet sklep, s katerim se član strokovne komisije ne strinja.
(4) Strokovna komisija sprejme zapisnik na svoji naslednji redni seji.
(5) Za pripravo zapisnika je odgovoren pristojni uslužbenec iz 5. člena tega pravilnika.
14. člen
O dopisni seji se napiše zapisnik. Za zapisnik dopisne seje se smiselno uporabljajo določbe prejšnjega člena.
15. člen
(1) Člani strokovnih komisij so dolžni varovati tajne podatke, osebne podatke, davčne in poslovne skrivnosti ter spoštovati avtorske in sorodne pravice v skladu z zakoni in drugimi predpisi.
(2) Z gradivi, ki so posredovana v ocenjevanje (vloge, poročila itd.), se ravna kot z zaupnimi podatki, zato ni dovoljeno reproduciranje ali drugačno razširjanje dokumentacije.
16. člen
(1) Člani strokovne komisije imajo pravico do izplačila sejnine in do povračila potnih stroškov v zvezi z opravljanjem dela strokovne komisije.
(2) Sklep o določitvi višine sejnine ter načinu določitve povračila potnih stroškov članom strokovnih komisij sprejme svet agencije na predlog direktorja agencije.
17. člen
Ta pravilnik se lahko spremeni ali dopolni po postopku, ki velja za njegov sprejem.
18. člen
Ta pravilnik začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 0070-1/2009/8
Ljubljana, dne 3. marca 2009
EVA 2009-3511-0030
Barbara Koželj l.r.
Predsednica sveta
Javne agencije za knjigo
Republike Slovenije