Na podlagi 120. člena Poslovnika Občinskega sveta Občine Sevnica (Uradni list RS, št. 78/05 – UPB) je Občinski svet Občine Sevnica na 20. redni seji dne 25. 3. 2009 potrdil uradno prečiščeno besedilo Odloka o ravnanju z odpadki na območju Občine Sevnica, ki obsega:
– Odlok o ravnanju z odpadki na območju Občine Sevnica (Uradni list RS, št. 66/95 z dne 17. 11. 1995),
– Odlok o spremembah in dopolnitvah Odloka o ravnanju z odpadki na območju Občine Sevnica (Uradni list RS, št. 43/98 z dne 5. 6. 1998),
– Odlok o spremembah in dopolnitvah Odloka o ravnanju z odpadki na območju Občine Sevnica (Uradni list RS, št. 44/04 z dne 28. 4. 2004),
– Odlok o spremembah in dopolnitvah Odloka o ravnanju z odpadki na območju Občine Sevnica (Uradni list RS, št. 37/08 z dne 15. 4. 2008),
– Popravek Odloka o spremembah in dopolnitvah Odloka o ravnanju z odpadki na območju Občine Sevnica (Uradni list RS, št. 42/08 z dne 30. 4. 2008).
O D L O K
o ravnanju z odpadki na območju Občine Sevnica (uradno prečiščeno besedilo)
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
Določbe tega odloka so obvezne za vse subjekte, ki so vključeni v sistem ravnanja s komunalnimi odpadki na celotnem območju Občine Sevnica. V odloku so določene vrste komunalnih odpadkov (v nadaljevanju: odpadki), njihovo zbiranje, odvoz, predelava, obdelava in odlaganje (v nadaljevanju: ravnanje z odpadki), subjekti ravnanja z odpadki, način obračunavanja storitve ravnanja z odpadki ter nadzor nad izvajanjem tega odloka.
2. člen
Subjekti ravnanja z odpadki so:
– Občina Sevnica;
– izvajalci javnih služb za ravnanje z odpadki (v nadaljnjem besedilu: izvajalci);
– povzročitelji obremenitev, torej pravne in fizične osebe, ki so lastniki, uporabniki ali upravljavci stanovanjskih, poslovnih in drugih prostorov pri katerih nastajajo komunalni odpadki in imajo organiziran odvoz (v nadaljevanju: povzročitelji).
3. člen
Na celotnem območju Občine Sevnica je obvezno ravnanje s komunalnimi odpadki iz vseh virov in na način, ki je predpisan s tem odlokom, odlokom o gospodarskih javnih službah v Občini Sevnica ter pravilnikom o ravnanju z odpadki. V sistem ravnanja s komunalnimi odpadki morajo biti vključeni vsi povzročitelji.
Za opuščene objekte ni obveznosti po tem odloku. Breme dokazovanja dejstva o opuščenosti posesti je na strani lastnika.
3.a člen
Ne glede na določbo tretjega člena se v sistem ravnanja z odpadki začasno ne vključijo občani Občine Sevnica:
– uporabniki, ki imajo začasno bivališče v drugi občini in to dokažejo s pisnim dokazilom ustreznega uradnega organa ter dokazilom o vključenosti v sistem ravnanja z odpadki v drugi občini;
– uporabniki, ki bivajo v domu upokojencev in dostavijo potrdilo institucije;
– uporabniki, ki so neprekinjeno več kot dva meseca odsotni iz naslova stalnega bivališča in dostavijo ustrezno potrdilo;
– uporabniki, ki so socialno ogroženi, to stanje se dokazuje v presoji s Centrom za socialno delo;
– povzročitelji odpadkov do katerih, zaradi neprimernosti dostopa zaradi varnosti vozila in kakovosti vozišča, izvajalci ne morejo pripeljati s svojimi komunalnimi vozili, povzročitelji pa sami ne morejo zagotoviti dostave posode za odpadke do najbližjega odjemnega mesta. Izvajalec stanje ocenjuje in rešuje po posameznih primerih;
– dijaki in študenti, ki v šolskem letu bivajo v drugi občini, kar dokazujejo z dostavljenimi potrdili o bivanju v drugi občini, za vsako šolsko leto vnaprej. Potrdila veljajo za dijake od septembra do junija, v času poletnih počitnic se olajšave ne upoštevajo, za študente se olajšave upoštevajo celo leto.
Oprostitve odobri izvajalec na podlagi predloženih dokazil najkasneje v roku enega meseca po začetku trajanja določenega stanja in se uveljavljajo od datuma sporočitve dalje.
4. člen
Odvažanje in odlaganje odpadkov opravljajo izvajalci, ki jih z aktom določi Občinski svet Občine Sevnica (v nadaljnjem besedilu: občinski svet).
Izvajalci izvajajo dejavnost ravnanja z odpadki v skladu s predpisi in s tem odlokom.
II. VRSTE ODPADKOV
5. člen
Vrste odpadkov, ki jih ureja ta odlok, so:
– komunalni odpadki,
– posebni odpadki: sekundarne surovine, gradbeni odpadki, kosovni odpadki, tekoči odpadki.
6. člen
(komunalni odpadki)
Komunalni odpadki po tem odloku so odpadki iz gospodinjstva in njim podobni odpadki iz industrijskih, obrti in storitvenih dejavnosti vključno z ločeno zbranimi frakcijami po klasifikacijskem seznamu odpadkov iz Pravilnika o ravnanju z odpadki.
7. člen
(sekundarne surovine)
Sekundarne surovine so papir, karton in lepenka, steklo, barvne in druge podobne kovine, staro železo in druge podobne surovine ter les, plastika, ki jih je dovoljeno zbirati in odlagati v specialne zabojnike.
8. člen
(gradbeni odpadki)
Gradbeni odpadki so odpadni gradbeni material, kamenje in jalovina iz gradbenih posegov.
9. člen
(kosovni odpadki)
Kosovni odpadki so pohištvo, gospodinjski stroji, hišna oziroma stanovanjska oprema (školjke, umivalniki, kadi ipd.).
10. člen
(tekoči odpadki)
Tekoči odpadki so fekalije ter usedline iz kanalizacijskega omrežja, čistilnih naprav in peskolovov.
11. člen
Določbe tega odloka ne veljajo za odpadke, ki vsebujejo nevarne snovi (ostanki zdravil, baterije, ostanki barv in topil, druge hitro vnetljive, jedke, dražljive, radioaktivne ali strupene snovi, odpadno olje, ostanki gnojil, ostanki insekticidov in pesticidov, živalski ostanki), katere pa je povzročitelj dolžan v sodelovanju s pooblaščenim proizvajalcem zbirati in začasno deponirati na ekološko primeren način, določen s pravilniki, sprejetimi na podlagi zakona o varstvu okolja.
III. ZBIRANJE ODPADKOV
12. člen
Povzročitelji so dolžni odlagati komunalne odpadke v tipizirane posode za odpadke, sekundarne surovine pa v specialne zabojnike, ki morajo biti postavljeni na za ta namen ustrezno urejenih prostorih (zbirna mesta) in dostopni izvajalcem (odjemna mesta).
13. člen
V primerih povečanja količin komunalnih odpadkov, ki jih zaradi tega ni mogoče odložiti v posode na zbirnih mestih, lahko povzročitelj odpadke odloži v biološko razgradljive plastične vreče, vendar na način, ki ne bo moteče vplival na okolje.
Izvajalci so dolžni vreče odpeljati ob prvem odvozu.
14. člen
Obrati družbene prehrane, trgovski in gostinski lokali so dolžni odlagati in oddajati ostanke hrane in druge biološke odpadke po predpisih, ki urejajo to področje.
Inšpekcijski organ lahko zahteva tak način odlaganja tudi v drugih primerih, kjer zbiranje bioloških odpadkov povzroča motnje za okolico (smrad).
15. člen
V primeru nastalih izrednih količin odpadkov mora povzročitelj pri izvajalcu naročiti poseben odvoz s kontejnerjem, ki se obračunava po dejanskih stroških ravnanja s tovrstnimi odpadki.
16. člen
Ureditev zbirnih in odjemnih mest za komunalne in kosovne odpadke ter sekundarne surovine, ter vrste, velikost in število tipiziranih posod za odpadke in specialnih zabojnikov, določa pravilnik o minimalnih pogojih za ureditev in določitev zbirnega in odjemnega mesta ter o načinu določanja velikosti in števila posod za zbiranje odpadkov (v nadaljevanju: Pravilnik) pravilnik občinskega sveta.
Zbirna in odjemna mesta morajo ustrezati higiensko-tehničnim, požarno-varstvenim pogojem in ne smejo ovirati in ogrožati prometa.
Za povzročitelje na območjih, ki so trajno ali začasno nedostopna za komunalna vozila, izvajalci v dogovoru s povzročitelji določijo skupna zbirna in odjemna mesta ter način zbiranja komunalnih odpadkov. Ureditev teh odjemnih mest določa Pravilnik o minimalnih pogojih za ureditev in določitev zbirnega in odjemnega mesta ter o načinu določanja velikosti in števila posod za zbiranje odpadkov. Če so navedena zbirna mesta začasnega značaja, se opustijo in sanirajo takoj, ko prenehajo razlogi, zaradi katerih so bila določena.
17. člen
V tipizirane posode za odpadke in specialne zabojnike je prepovedano:
– odlagati tleče snovi, neohlajene ogorke, tekočino, mrhovino, in druge odpadke, ki povzročajo smrad ali požar ali onesnaževanje;
– odlagati odpadke tako, da se pri tem onesnaži prostor okoli njih ali tako, da se ne dajo zapirati;
– odlagati gradbeni material, kamenje in zemljo;
– odlagati kosovne odpadke;
– odlagati nevarne odpadke, ki so po pravilniku klasificirajo kot nekomunalni ali nevarni odpadki.
18. člen
Povzročitelji so dolžni:
– za svoje potrebe sami nabaviti tipizirane posode ustrezne prostornine za odpadke;
– vzdrževati čistočo na zbirnih mestih in dovoznih poteh do njih;
– tipizirane posode za odpadke pripeljati v času odvoza iz zbirnega mesta na odjemno mesto ob pobiralni poti in nazaj;
– izvajalca sproti obveščati o vseh spremembah, ki na podlagi meril za oblikovanje cen za odvoz odpadkov vplivajo na ceno odvoza;
– v zimskem času odmetati sneg, tako, da je omogočen dostop do posod;
– izpolniti prijavo v sistem odvoza komunalnih odpadkov v 15 dneh od pričetka izpolnjevanja pogojev po tem odloku.
19. člen
Specialni zabojniki za zbiranje sekundarnih odpadkov so osnovna sredstva izvajalcev.
20. člen
Lastniki so dolžni tipizirane posode za odpadke in specialne zabojnike na svoje stroške vzdrževati, čistiti, jih sproti popravljati in dotrajane nadomeščati z novimi ali rabljenimi.
V primeru, ko izvajalci pri praznjenju tipiziranih posod za odpadke in specialnih zabojnikov v oziroma na komunalno vozilo onesnažijo odjemno mesto ali okolico, morajo le-to takoj očistiti.
21. člen
Izven tipiziranih posod za odpadke in specialnih zabojnikov na zbirnih in odjemnih mestih in izven odlagališč odpadkov je zbiranje in odlaganje odpadkov prepovedano.
Prepovedano je brskanje in razmetavanje odpadkov iz vseh vrst posod za odpadke in zabojnikov.
22. člen
Kosovne odpadke zbirajo in hranijo povzročitelji na ustreznih mestih doma, v času organiziranega odvoza pa jih prepeljejo na odjemna mesta ob pobiralni poti za komunalne odpadke na dan odvoza.
23. člen
Ob trgovinskih in gostinskih lokalih, športnih objektih, javnih zgradbah, parkiriščih in drugih javnih površinah (tržnice ipd.), morajo biti postavljeni koši za odpadke.
Tip, število in mesto namestitve košev za odpadke na že izgrajenih površinah določi Oddelek za okolje in prostor Občine Sevnica in s soglasjem sveta krajevne skupnosti, ki deluje na tem območju. Nabaviti, postaviti in izpraznjevati v tipizirane posode za odpadke so jih dolžni lastniki oziroma upravljalci objektov in površin iz prvega odstavka tega člena.
Na območjih novih naselij in javnih površin mora biti namestitev košev za odpadke sestavni del projektov zunanje ureditve in so jih dolžni postaviti investitorji objektov in javnih površin.
Povzročitelji odpadkov iz prvega odstavka tega člena lahko le-te odlagajo izključno v koše za odpadke.
Odpadke na javnih površinah je dolžan odstranjevati upravljalec javne površine.
24. člen
Organizatorji kulturnih, športnih in drugih prireditev in aktivnosti na prostem morajo poskrbeti, da so prireditveni prostori v času trajanja prireditve opremljeni z ustreznimi posodami za odpadke in mobilnimi sanitarijami. Po končani prireditvi morajo poskrbeti, da bo prireditveni prostor očiščen, in da bo izvajalec odpeljal odpadke na odlagališče na stroške organizatorja.
Organizatorji kulturnih, športnih in drugih prireditev in aktivnosti na prostem, morajo za odvoz odpadkov na odlagališče plačati izvajalcu varščino. Potrdilo o plačani varščini morajo organizatorji priložiti k vlogi za organizacijo prireditve na prostem po ceniku.
Višino varščine določi izvajalec.
IV. ODVOZ ODPADKOV
25. člen
Izvajalci so dolžni odvažati komunalne in kosovne odpadke ter sekundarne surovine na podlagi sprejetega letnega načrta in urnika odvoza odpadkov.
Z letnim načrtom in urnikom odvoza odpadkov se določi pogostost in čas odvoza odpadkov ter organiziranje odvoza odpadkov tudi med prazniki.
Z letnim načrtom in urnikom odvoza odpadkov se lahko določi tudi ločeno zbiranje komunalnih odpadkov.
Letni načrt in urnik odvoza odpadkov izdela izvajalec do konca tretjega meseca v tekočem letu.
26. člen
V primeru izpada odvoza zaradi višje sile ali večjih ovir na odvozu, je izvajalec dolžan opraviti odvoz prvi dan po prenehanju ovire oziroma po praznikih.
27. člen
Za odvažanje kosovnih odpadkov organizira izvajalec najmanj enkrat letno akcijo odvoza iz odjemnih mest ob pobiralni poti za komunalne odpadke ter obvesti občane o akciji na krajevno običajen način.
28. člen
Gradbene odpadke je dolžan na stroške investitorja sproti odvažati izvajalec gradbenih del.
29. člen
Za pravočasno izpraznitev greznice in odvoz fekalij najmanj dvakrat letno oziroma, ko sta zapolnjeni dve tretjini koristne prostornine, je odgovoren lastnik objekta, ki ima zgrajeno greznico.
Izpraznitev greznice je potrebno naročiti pri registriranih izvajalcih odvažanja fekalij.
30. člen
Za pravočasno izpraznjevanje usedlin iz kanalizacijskega omrežja in peskolovov so odgovorni izvajalci javnih služb, za pravočasno izpraznjevanje usedlin iz čistilnih naprav pa so odgovorni upravljalci le-teh.
31. člen
Izvajalci smejo odvažati komunalne odpadke in sekundarne surovine samo s posebej urejenimi komunalnimi vozili, ki omogočajo brezprašno higiensko nakladanje, odvažanje in praznjenje.
Praznjenje greznic in odstranjevanje tekočih odpadkov je dovoljeno samo s pripravami, ki ustrezajo higiensko-tehničnim zahtevam.
Blato iz greznic se sme prevažati le v posebno zaprtih cisternah.
V. ODLAGANJE ODPADKOV
32. člen
Izvajalci odlagajo komunalne in del kosovnih odpadkov na primerno urejeno deponijo, ki jo upravlja in vzdržuje upravljalec deponije, sekundarne surovine in del kosovnih odpadkov pa odlagajo pri registriranih zbiralcih sekundarnih surovin.
33. člen
Odlagališča gradbenih odpadkov, njihovo vzdrževanje in upravljanje, določijo krajevne skupnosti na območju katerih se odlagališča nahajajo.
Odlagališča gradbenih odpadkov, s katerimi upravljajo krajevne skupnosti, so na območju krajevnih skupnosti Boštanj, Krmelj in Studenec ter Sevnica.
34. člen
Ustrezno pregnito blato tekočih odpadkov se v soglasju z lastniki zemljišč in Oddelkom za okolje in prostor Občine Sevnica, odlaga na gnojišča in obdelovalne površine izven območij strnjenih naselij.
V primeru, da iz tehničnih ali drugih razlogov ni možno tekočih odpadkov odložiti na mesto iz prvega odstavka tega člena, mora izvajalec te odpadke odložiti v čistilne naprave v ali izven območja Občine Sevnica.
35. člen
Odlaganje odpadkov izven deponij je prepovedano.
Kdor odloži odpadke izven deponije, jih je dolžan na svoje stroške odstraniti in prepeljati na deponijo. Če tega ne stori, jih na njegove stroške odstrani izvajalec takoj, ko dobi zahtevo redarske službe Občine Sevnica ali pristojne inšpekcijske službe.
Če storilca ni možno ugotoviti, odstrani odpadke izvajalec na zahtevo redarske službe Občine Sevnica ter na stroške občinskega proračuna.
VI. OBRAČUNAVANJE STROŠKOV ZA RAVNANJE Z ODPADKI
36. člen
Sredstva za zbiranje in odvoz, predelavo in obdelavo ter odlaganje komunalnih odpadkov (cena storitve) ter sredstva za upravljanje in vzdrževanje odlagališč se zagotavljajo iz plačil odvoza odpadkov.
Storitev ravnanja z odpadki so dolžni plačevati vsi zavezanci po 3. členu tega odloka.
37. člen
Center za storitev ravnanja z odpadki se določa skladno z veljavnimi predpisi.
38. člen
Cena storitve za stanovanjske prostore je določena na število članov, ki v gospodinjstvu stalno ali začasno prebivajo.
Cena storitve za poslovne površine do 500 m2 je določena glede na m2 površine poslovnega prostora.
Cena storitve za poslovne prostore, ki presegajo 500 m2, je določena glede na dejansko količino (m3) odpeljanih odpadkov in je predmet posebne pogodbe.
Za poslovne površine se štejejo vse koristne površine poslovnih ter drugih objektov in površin, kjer dokazljivo nastajajo odpadki.
Cene storitve za počitniške stavbe ter vikende in zidanice, je določena po mesečnem pavšalu (0,2 m3) za posamezen objekt v primerih, ko lastnik objekta te vrste ni občan Občine Sevnica.
39. člen
Obveznost plačila stroškov za ravnanje s komunalnimi odpadki in sekundarnimi surovinami nastane za povzročitelje z dnem, ko začne izvajalec opravljati storitve na njihovem območju.
Podatke o površinah poslovnih prostorov in številu prebivalcev morajo posredovati povzročitelji sami ob prijavi ali ob spremembah, ki vplivajo na obračun storitev. Število prebivalcev pa enkrat letno preverja izvajalec na podlagi uradnih podatkov pristojnega upravnega organa.
40. člen
(črtano besedilo)
41. člen
Sredstva za odvoz in odlaganje kosovnih odpadkov se zagotavljajo iz občinskega proračuna.
Sredstva za odvoz usedlin iz kanalizacijskega omrežja zagotavljajo izvajalci javnih služb odvajanja odpadnih voda.
Sredstva za odvoz usedlin iz peskolovov zagotavljajo izvajalci javnih služb za vzdrževanje javnih površin.
Stroške odvoza in odlaganja gradbenih odpadkov nosi investitor gradbenih del.
Stroške odvoza in odlaganja fekalij nosi povzročitelj.
Stroške odvoza usedlin iz čistilnih naprav nosi upravljalec.
VII. NADZOR NAD IZVAJANJEM
42. člen
Nadzor nad izvajanjem tega odloka opravljajo prekrškovani organi Občine Sevnica, izvajalci javnih služb za ravnanje z odpadki in pristojne inšpekcijske službe.
VIII. KAZENSKE DOLOČBE
43. člen
Z globo 250 EUR je kaznovan posameznik, z denarno kaznijo z globo 450 EUR pa sta kaznovana pravna oseba in samostojni podjetnik, ki ravnajo v nasprotju:
– s prvim odstavkom 3. člena,
– z drugim odstavkom 4. člena,
– z 11. in 12. členom,
– s prvim odstavkom 13. člena,
– s prvim odstavkom 14. člena,
– s 15., 17., 18., 21. in 22. členom,
– z drugim, tretjim, četrtim in petim odstavkom 23. člena,
– z 28., 29. in 30. členom,
– z drugim odstavkom 31. člena,
– s 34. členom,
– s prvim odstavkom 35. člena,
– z drugim odstavkom 36. člena,
– s prvim odstavkom 39. člena tega odloka.
44. člen
Z globo 150 EUR je kaznovana odgovorna oseba pravne osebe, ki ravna v nasprotju:
– z 11. členom,
– z drugim odstavkom 13. člena,
– s 15. členom,
– s prvim odstavkom 16. člena,
– z drugim odstavkom 20. člena,
– s 24. členom,
– s prvim odstavkom 35. člena tega odloka.
45. člen
Z globo 450 EUR je kaznovan izvajalec, če ravna v nasprotju:
– z drugim odstavkom 3. člena,
– z drugim odstavkom 4. člena,
– z drugim odstavkom 13. člena,
– s 15. členom,
– z drugim in tretjim odstavkom 16. člena,
– z 20. členom,
– s 24. členom,
– s 25., 26., 27., 30., 31. in 32. členom,
– s 37. in 38. členom,
– z drugim odstavkom 39. člena,
– z 42. členom tega odloka.
46. člen
Z globo 250 EUR je kaznovan organizator, ki ravna v nasprotju s 15. in 26. členom tega odloka.
Odlok o ravnanju z odpadki na območju Občine Sevnica (Uradni list RS, št. 66/95) vsebuje naslednje prehodne in končne določbe:
IX. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
47. člen
Izvajalec izdela skladno s tretjim odstavkom 16. člena tega odloka v roku enega meseca od uveljavitve tega odloka seznam lokacij zbirnih in odjemnih mest in ga sproti dopolnjuje.
Pravilnik iz prvega odstavka 16. člena tega odloka mora biti sprejet v roku treh mesecev od uveljavitve tega odloka.
48. člen
Z dnem, ko bodo izpolnjeni pogoji iz 47. člena tega odloka, prenehata veljati:
– Odlok o vzdrževanju javne snage in obveznem odlaganju smeti in odpadkov na območju Občine Sevnica (Uradni list SRS, št. 7/76, 36/87, 37/87 in Uradni list RS, št. 24/91);
– Pravilnik o minimalnih pogojih za ureditev in določitev zbirnega in odjemnega mesta ter o načinu za določanje velikosti in števila posod za zbiranje komunalnih odpadkov (Uradni list SRS, št. 37/87).
49. člen
Ta odlok začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Odlok o spremembah in dopolnitvah Odloka o ravnanju z odpadki na območju Občine Sevnica (Uradni list RS, št. 44/04) vsebuje naslednjo končno določbo:
8. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Odlok o spremembah in dopolnitvah Odloka o ravnanju z odpadki na območju Občine Sevnica (Uradni list RS, št. 37/08) vsebuje naslednjo končno določbo:
22. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 007-0005/2009
Sevnica, dne 25. marca 2009
Župan
Občine Sevnica
Srečko Ocvirk l.r.