Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 100/05 – uradno prečiščeno besedilo), 29. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00, 79/01 in 30/02) in 19. člena Statuta Občine Mokronog - Trebelno (Uradni list RS, št. 14/07) je Občinski svet Občine Mokronog - Trebelno na 22. seji dne 1. 4. 2009 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Mokronog - Trebelno za leto 2010
1. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
(vsebina odloka)
S tem odlokom se za Občino Mokronog - Trebelno za leto 2010 določajo proračun, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine (v nadaljnjem besedilu: proračun).
2. VIŠINA SPLOŠNEGA DELA PRORAČUNA IN STRUKTURA POSEBNEGA DELA PRORAČUNA
2. člen
(sestava proračuna in višina splošnega dela proračuna)
V splošnem delu proračuna so prikazani prejemki in izdatki po ekonomski klasifikaciji do ravni podkontov.
Splošni del proračuna se na ravni podskupin kontov določa v naslednjih zneskih:
------------------------------------------------------------
A. BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV (v evrih)
------------------------------------------------------------
Skupina/podskupine kontov Proračun
leta 2010
------------------------------------------------------------
I. SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+73+74) 3.621.553
TEKOČI PRIHODKI (70+71) 2.936.663
70 DAVČNI PRIHODKI 2.286.237
700 Davki na dohodek in dobiček 1.954.822
703 Davki na premoženje 226.125
704 Domači davki na blago in storitve 105.290
706 Drugi davki 0
71 NEDAVČNI PRIHODKI 650.426,00
710 Udeležba na dobičku in dohodki od 112.051
premoženja
711 Takse in pristojbine 10.360
712 Denarne kazni 5.015
713 Prihodki od prodaje blaga in storitev 28.000
714 Drugi nedavčni prihodki 495.000
72 KAPITALSKI PRIHODKI 100.000
720 Prihodki od prodaje osnovnih sredstev
721 Prihodki od prodaje zalog
722 Prihodki od prodaje zemljišč in 100.000
neopredmetenih dolgoročnih sredstev
73 PREJETE DONACIJE 0
730 Prejete donacije iz domačih virov 0
731 Prejete donacije iz tujine 0
74 TRANSFERNI PRIHODKI 584.890
740 Transferni prihodki iz drugih 584.890
javnofinančnih institucij
741 Prejeta sredstva iz državnega 0
proračuna iz sredstev proračuna Evropske
unije
II. SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43) 3.859.053
40 TEKOČI ODHODKI 977.066
400 Plače in drugi izdatki zaposlenim 291.637
401 Prispevki delodajalcev za socialno
varnost
402 Izdatki za blago in storitve 637.045
403 Plačila domačih obresti 2.500
409 Rezerve 55.884
41 TEKOČI TRANSFERI 1.100.699
410 Subvencije 18.000
411 Transferi posameznikom in 685.329
gospodinjstvom
412 Transferi neprofitnim organizacijam in 161.700
ustanovam
413 Drugi tekoči domači transferi 235.670
414 Tekoči transferi v tujino 0
42 INVESTICIJSKI ODHODKI 1.420.888
420 Nakup in gradnja osnovnih sredstev 1.420.888
43 INVESTICIJSKI TRANSFERI 360.400
430 Investicijski transferi proračunskim
upor.
431 Investicijski transferi pravnim in 360.000
fizičnim osebam, ki niso proračunski
uporabniki
432 Investicijski transferi proračunskim 400
upor.
III. PRORAČUNSKI PRESEŽEK OZIROMA PRIMANJKLJAJ –237.500
(I.-II.)
------------------------------------------------------------
B. RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB
------------------------------------------------------------
IV. PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL TER VRAČILA 0
KAPITALSKIH DELEŽEV (750+751+752)
75 PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL 0
750 Prejeta vračila danih posojil 0
751 Prodaja kapitalskih deležev 0
752 Kupnine iz naslova privatizacije 0
V. DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH 0
DELEŽEV (440+441+442)
44. DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH 0
DELEŽEV
440 Dana posojila 0
441 Povečanje kapitalskih deležev in 0
naložb
442 Poraba sredstev kupnin iz naslova 0
privatizacije
VI. PREJETA MINUS DANA POSOJILA IN SPREMEMBE 0
KAPITALSKIH DELEŽEV (IV.-V.)
------------------------------------------------------------
C. RAČUN FINANCIRANJA
------------------------------------------------------------
VII. ZADOLŽEVANJE (500) 250.000
50 ZADOLŽEVANJE 250.000
500 Domače zadolževanje 250.000
VIII.ODPLAČILA DOLGA (550) 12.500
55 ODPLAČILA DOLGA 12.500
550 Odplačila domačega dolga 12.500
IX. SPREMEMBA STANJA SREDSTEV NA RAČUNU 0
(I.+IV.+VII.-II-V.-VIII.)
X. NETO ZADOLŽEVANJE (VII.-VIII.) 237.500
XI. NETO FINANCIRANJE (VI.+VII.-VIII.-IX.) 237.500
------------------------------------------------------------
Posebni del proračuna sestavljajo finančni načrti neposrednih uporabnikov, ki so razdeljeni na naslednje programske dele: področja proračunske porabe, glavne programe in podprograme, predpisane s programsko klasifikacijo izdatkov občinskih proračunov. Podprogram je razdeljen na proračunske postavke, te pa na podskupine kontov in podkonte, določene s predpisanim kontnim načrtom.
Posebni del proračuna do ravni proračunskih postavk – podkontov in načrt razvojnih programov sta prilogi k temu odloku in se objavita na spletni strani Občine Mokronog - Trebelno.
Načrt razvojnih programov sestavljajo projekti.
3. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
3. člen
(izvrševanje proračuna)
Proračun se izvršuje na ravni proračunske postavke – podkonta.
Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov, določenih v prvem stavku prvega odstavka 43. člena ZJF, tudi naslednji prihodki:
1. prihodki požarne takse po 59. členu Zakona o varstvu pred požarom (Uradni list RS, št. 71/93 in 87/01) in
2. prihodki krajevnega samoprispevka za območje nekdanje Krajevne skupnosti Trebelno,
3. prihodki od okoljske dajatve za onesnaževanje okolja zaradi odvajanja odpadnih voda,
4. prihodki od okoljske dajatve za onesnaževanje okolja zaradi odlaganja odpadkov.
4. člen
(prerazporejanje pravic porabe)
O prerazporeditvah pravic porabe v posebnem delu proračuna (finančnem načrtu neposrednega uporabnika) med glavnimi programi v okviru področja proračunske porabe odloča na predlog neposrednega uporabnika župan.
Za potrebe likvidnosti na posameznih postavkah in o prenosu sredstev med posameznimi proračunskimi postavkami v okviru podprograma uporabnik na predlog predlagateljev finančnih načrtov lahko odloča o prerazporeditvah pravic porabe znotraj glavnega programa neomejeno, med podprogrami (v okviru glavnega programa) pa prerazporeditve (skupno povečanje ali zmanjšanje posameznega podprograma) ne smejo presegati 15% obsega posameznega podprograma v sprejetem proračunu.
Prerazporeditev iz plačilnih kontov na druge podskupine ni možna.
Župan s poletnim poročilom o izvrševanju proračuna v mesecu juliju in konec leta z zaključnim računom poroča občinskemu svetu o veljavnem proračunu za leto 2010 in njegovi realizaciji.
Osnova za prerazporejanje pravic porabe je zadnji sprejeti proračun, spremembe proračuna ali rebalans proračuna.
5. člen
Občinski svet lahko na predlog župana odloča o prerazporejanju pravic porabe, ne glede na omejitve v prejšnjem členu, med:
– glavnimi programi, pri čemer skupno povečanje ali zmanjšanje posameznega glavnega programa ne sme presegati 5% obsega glavnega programa v sprejetem proračunu, in
– področje porabe, pri čemer skupno povečanje ali zmanjšanje posameznega področja porabe ne sme presegati 3% obsega področja porabe v sprejetem proračunu.
Predstojnik neposrednega uporabnika lahko spremeni vrednost projektov v načrtu razvojnih programov. Projekte, katerih vrednost se spremeni za več kot 20%, mora predhodno potrditi občinski svet.
Projekti, za katere se zaradi prenosa plačil v tekoče leto zaključek financiranja prestavi iz predhodnega v tekoče leto, se uvrstijo v načrt razvojnih programov po uveljavitvi proračuna.
Novi projekti se uvrstijo v načrt razvojnih programov na podlagi odločitve občinskega sveta.
6. člen
(največji dovoljeni obseg prevzetih obveznosti v breme proračunov prihodnjih let)
Neposredni uporabnik lahko prevzema obveznosti, ki bodo zapadle v plačilo v naslednjih letih za investicijske odhodke in investicijske transfere, če je razpisal javno naročilo za celotno vrednost projekta, ki je vključen v načrt razvojnih programov in če so zanj že načrtovane pravice porabe na postavkah sprejetega proračuna. V razpisnih pogojih javnega naročila se morajo opredeliti pogoji za sklenitev pogodbe.
Neposredni uporabnik lahko prevzema obveznosti, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za blago in storitve in za tekoče transferje.
Neposredni uporabnik lahko v letu 2010 za namen plačila obveznosti, ki bodo zapadle v plačilo v letu 2011, prevzema obveznosti (sklene pogodbe) v višini 80% obsega pravic porabe zagotovljenih sredstev na postavkah proračuna za leto 2011 in za obveznosti, ki bodo zapadle v plačilo v letu 2012, v višini 60% v obsegu pravic porabe zagotovljenih sredstev na postavkah proračuna za leto 2011.
Omejitve iz prejšnjih odstavkov tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti za najemne oziroma zakupne pogodbe (v primerih, ko na podlagi teh pogodb lastninska pravica preide oziroma lahko preide iz najemodajalca na najemnike se štejejo kot investicijski odhodek), pogodbe za dobavo elektrike, telefona, vode, komunalnih storitev in drugih storitev potrebnih za operativno delovanje neposrednih uporabnikov,pogodbe za nabavo blaga in storitev, ki so potrebne za izvajanje upravnih nalog, pogodbe v breme postavk predpristopnih pomoči,po pristopnih pomoči, namenskih sredstev EU in sredstev drugih donatorjev ter pripadajočih postavk Slovenske udeležbe.
Najemne oziroma zakupne pogodbe, razen pogodb iz prejšnjega odstavka, so lahko sklenjene za določen čas, ki ne sme biti daljši od enega leta, ali za nedoločen čas z odpovednim rokom, ki ne sme biti daljši od šestih mesecev.
Prevzete obveznosti na podlagi prejšnjih odstavkov iz tega člena se načrtujejo v finančnem načrtu neposrednega uporabnika in načrtu razvojnih programov.
7. člen
(spreminjanje načrta razvojnih programov)
Predstojnik neposrednega uporabnika lahko spremeni vrednost projektov v načrtu razvojnih programov. Projekte, katerih vrednost se spremeni za več kot 20%, mora predhodno potrditi občinski svet.
Projekti, za katere se zaradi prenosa plačil v tekoče leto zaključek financiranja prestavi iz predhodnega v tekoče leto, se uvrstijo v načrt razvojnih programov po uveljavitvi proračuna.
Novi projekti se uvrstijo v načrt razvojnih programov na podlagi odločitve občinskega sveta.
8. člen
(proračunski skladi)
Proračunski sklad je račun proračunske rezerve, oblikovan po ZJF.
Proračunska rezerva se v letu 2010 oblikuje v višini 1,5% iz bilance prihodkov in odhodkov občinskega proračuna.
O porabi sredstev proračunske rezerve za namene iz drugega odstavka 49. člena ZJF do višine oblikovanih sredstev odloča župan in o tem s pisnimi poročili obvešča občinski svet.
9. člen
(proračunska rezervacija)
Sredstva splošne proračunske rezervacije se uporabljajo za nepredvidene namene, za katere v proračunu niso zagotovljena sredstva,ali za namene, da niso zagotovljena sredstva v zadostnem obsegu, ker jih v proračunu ni bilo mogoče načrtovati. O uporabi sredstev splošne proračunske rezervacije odloča župan.
Dodeljena sredstva splošne proračunske rezervacije se razporedijo v finančni načrt uporabnika.
10. člen
Za vse, kar ni posebej urejeno z Odlokom o proračunu Občine Mokronog - Trebelno za leto 2010, se neposredno uporabljajo določbe Zakona o izvrševanju proračuna Republike Slovenije za leto 2009 in 2010 (ZIPR0910).
4. POSEBNOSTI UPRAVLJANJA IN PRODAJE STVARNEGA IN FINANČNEGA PREMOŽENJA
11. člen
(odpis dolga)
Če so izpolnjeni pogoji iz tretjega odstavka 77. člena ZJF, lahko župan dolžniku do višine 420 evrov odpiše oziroma delno odpiše plačilo dolga.
5. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA
12. člen
(zadolževanje)
V letu 2010 se občina Mokronog - Trebelno namerava v višini 250.000 EUR zadolžiti.
13. člen
(poroštva)
Za izpolnitev obveznosti javnih podjetij in javnih zavodov, katerih ustanoviteljica je Občina Mokronog - Trebelno, lahko občina daje poroštva.
O dajanju poroštev za izpolnitev obveznosti javnih podjetij in javnih zavodov, katerih ustanoviteljica je občina, odloča občinski svet.
Javna podjetja in javni zavodi, katerih ustanoviteljica je Občina Mokronog - Trebelno, se smejo zadolževati le s soglasjem ustanovitelja. O dajanju soglasij odloča občinski svet.
Izdana soglasja in poroštva se štejejo v obseg možnega zadolževanja občine.
6. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
14. člen
(začasno financiranje)
V obdobju začasnega financiranja Občine Mokronog - Trebelno v letu 2011, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep o določitvi začasnega financiranja.
15. člen
(veljavnost odloka)
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 410-0012/2008
Mokronog, dne 1. aprila 2009
Župan
Občine Mokronog - Trebelno
Anton Maver l.r.