Na podlagi 87. člena Poslovnika Občinskega sveta Občine Slovenske Konjice (Uradni list RS, št. 118/07 – UPB) je Občinski svet Občine Slovenske Konjice na 24. redni seji dne 23. 4. 2009 potrdil uradno prečiščeno besedilo Odloka o ustanovitvi javnega zavoda Splošna knjižnica Slovenske Konjice, ki obsega:
– Odlok o ustanovitvi javnega zavoda Splošna knjižnica Slovenske Konjice (Uradni list RS, št. 124/03),
– Odlok o spremembah in dopolnitvah Odloka o ustanovitvi javnega zavoda Splošna knjižnica Slovenske Konjice (Uradni list RS, št. 10/09).
Št. 6620-02-0002/2009-500-3 (126)
Slovenske Konjice, dne 23. aprila 2009
Župan
Občine Slovenske Konjice
Miran Gorinšek l.r.
O D L O K
o ustanovitvi javnega zavoda Splošna knjižnica Slovenske Konjice (uradno prečiščeno besedilo – UPB1)
I. UVODNE DOLOČBE
1. člen
S tem odlokom Občina Slovenske Konjice (v nadaljevanju: ustanovitelj) uskladi delovanje Zavoda za kulturo Slovenske Konjice z določbami Zakona o knjižničarstvu (Uradni list RS, št. 87/01 in 96/01) in Zakona o uresničevanju javnega interesa za kulturo (Uradni list RS, št. 77/07 – UPB1 in 56/08), 19. člena Zakona o spodbujanju razvoja turizma (Uradni list RS, št. 2/04), ureja njegov status, razmerje med ustanoviteljem in zavodom ter temeljna vprašanja glede organizacije, dejavnosti in načina financiranja zavoda.
2. člen
Ustanovitelj zavoda je Občina Slovenske Konjice. Ustanoviteljske pravice in obveznosti izvaja Občina Slovenske Konjice, s sedežem v Slovenskih Konjicah, Stari trg 29.
3. člen
Zavod je pravni naslednik Zavoda za kulturo, s sedežem v Slovenskih Konjicah, Mestni trg 4, katerega ustanoviteljica je Občina Slovenske Konjice.
4. člen
(1) Zavod sme zagotavljati oziroma opravljati knjižnično dejavnost tudi za potrebe naslednjih občin: Zreče in Vitanje.
(2) O pogojih in načinu opravljanja dejavnosti v imenovanih občinah sklene zavod s temi občinami pogodbe.
5. člen
V odloku uporabljeni izrazi: direktor, član, delavec in drugi izrazi, zapisani v moški slovnični obliki, so uporabljeni kot nevtralni za moške in ženske.
II. STATUSNE DOLOČBE
1. Ime, sedež in pravni status zavoda
6. člen
(1) Ime zavoda je: Splošna knjižnica Slovenske Konjice.
(2) Skrajšano ime je: SK Slovenske Konjice.
(3) Sedež zavoda: Mestni trg 4, Slovenske Konjice.
7. člen
(1) Zavod je pravna oseba, ki nastopa v pravnem prometu v okviru svoje dejavnosti samostojno, z vsemi pravicami in obveznostmi, v svojem imenu in za svoj račun.
(2) Zavod je pravna oseba s polno odgovornostjo in odgovarja za svoje obveznosti z vsemi sredstvi, s katerimi razpolaga.
2. Pečat javnega zavoda
8. člen
(1) Zavod ima in uporablja svoj pečat okrogle oblike z naslednjim besedilom: Splošna knjižnica Slovenske Konjice, Mestni trg 4, Slovenske Konjice.
(2) Notranji organizacijski enoti imata vsaka svoj pečat okrogle oblike z naslednjim besedilom:
1. SK Slovenske Konjice, Center za kulturne prireditve,
2. SK Slovenske Konjice, Turistično informacijski center TIC.
(3) Število posameznih pečatov, njihovo uporabo, način varovanja in uničenja določi direktor.
3. Zastopanje, predstavljanje in podpisovanje
9. člen
(1) Zavod zastopa in predstavlja direktor.
(2) Direktor lahko za zastopanje ali predstavljanje zavoda v posameznih zadevah pooblasti druge osebe.
10. člen
Med začasno odsotnostjo nadomešča direktorja delavec, ki ga pooblasti direktor, v mejah pooblastila.
III. ORGANIZACIJA IN DEJAVNOST ZAVODA
1. Organizacija zavoda
11. člen
(1) Zavod s svojo dejavnostjo zadovoljuje potrebe po dejavnosti knjižničarstva na področju Občine Slovenske Konjice.
(2) Za zadovoljevanje teh potreb ima zavod organizirano izposojevališče:
– Loče, Stari trg 15.
(3) Zavod ima dve notranji organizacijski enoti:
– Center za kulturne prireditve,
– Turistično informacijski center – TIC.
(4) Črtan.
12. člen
Zavod sme zagotavljati oziroma opravljati knjižnično dejavnost tudi za potrebe občanov Občine Zreče in Občine Vitanje. Pogoji in način opravljanja dejavnosti v imenovanih občinah ter način financiranja se opredeli s pogodbo, ki jo imenovani občini skleneta z zavodom ter ustanoviteljem.
13. člen
Zavod lahko spremeni ali razširi dejavnost le s soglasjem ustanovitelja.
2. Dejavnosti zavoda
14. člen
(1) Dejavnosti, ki jih knjižnica opravlja v javnem interesu kot javno službo, so:
– zbiranje, obdelovanje, hranjenje in posredovanje knjižničnega gradiva,
– zagotavljanje dostopa do knjižničnega gradiva in elektronskih publikacij,
– izdelovanje knjižničnih katalogov, podatkovnih zbirk in drugih informacijskih virov,
– posredovanje bibliografskih in drugih informacijskih proizvodov in storitev,
– sodelovanje v medknjižnični izposoji in posredovanju informacij,
– pridobivanje in izobraževanje uporabnikov,
– informacijsko opismenjevanje,
– varovanje knjižničnega gradiva, ki je kulturni spomenik,
– drugo bibliotekarsko, dokumentacijsko in informacijsko delo,
– sodeluje v vseživljenjskem izobraževanju,
– zbira, obdeluje, varuje in posreduje domoznansko gradivo,
– zagotavlja dostopnost in uporabo gradiv javne oblasti, ki so splošno dostopna na elektronskih medijih,
– organizira posebne oblike dejavnosti za otroke, mladino in odrasle, ki so namenjene spodbujanju bralne kulture,
– organizira posebne oblike dejavnosti za otroke, mladino in odrasle s posebnimi potrebami,
– organizira kulturne prireditve, ki so povezane s knjižnično dejavnostjo,
– prireja seminarje, strokovna posvetovanja, tečaje, predavanja,
– vzdržuje stike s sorodnimi zavodi doma in v tujini,
– izmenjuje knjižnične prireditve in razstave,
– pripravlja in izdeluje vse vrste publikacij v knjižni in neknjižni obliki,
– v soglasju z ustanoviteljem lahko izvaja knjižnično dejavnost tudi za druge občine na podlagi pogodbe.
(2) Zavod lahko izvaja v okviru notranje organizacijske enote Center za kulturne prireditve druge kulturne dejavnosti, in sicer:
– spremlja, spodbuja, organizira in izvaja kulturne dejavnosti,
– izvaja muzejsko in razstavno-galerijsko dejavnost,
– organizira in posreduje kulturne in druge javne prireditve,
– snema in predvaja filme ter prireditve in dogodke,
– organizira in izvaja ohranjanje naravne in kulturne dediščine na območju občine,
– skrbi za obnovo naravnih znamenitosti, kulturnih in zgodovinskih spomenikov na območju občine v skladu s strokovnimi usmeritvami pristojnih služb in po programih, za katere pridobi soglasje ustanovitelja,
– upravlja z nepremičninami na področju kulture in jih daje v najem, za kar pridobi soglasje ustanovitelja in po pravilih, ki jih določi ustanovitelj,
– skrbi za tekoče investicijsko vzdrževanje nepremičnin s področja kulture,
– organizira izobraževalne dejavnosti na področju kulture ter skrbi za izobraževanje kadrov za potrebe kulturne dejavnosti,
– odkupuje in prodaja umetniška dela, dokumentarna gradiva, eksponate in drugo gradivo, vezano na dejavnost zavoda,
– vrši izposojo izdelkov, ki so vezani na dejavnost zavoda,
– skrbi za programsko svetovalno dejavnost,
– organizira in vodi dokumentacijski center podatkov, vodi register naravnih in kulturnih znamenitosti ter spomenikov ter hrani drugo dokumentarno gradivo,
– sodeluje z drugimi izvajalci kulturne dejavnosti v občini in izven nje,
– izvaja propagandno dejavnost v smislu obveščanja o kulturni ponudbi občine v sami občini in izven nje,
– spodbuja kulturno dejavnost v šolah.
(3) Zavod v okviru notranje organizacijske enote Turistično-informativni center – TIC, opravlja dejavnost načrtovanja, organiziranja in izvajanja politike spodbujanja razvoja turizma v Občini Slovenske Konjice, ki obsega naslednje dejavnosti in storitve, ki se izvajajo v javnem interesu:
– Informacijsko turistično dejavnost, ki vključuje:
– informiranje turistov,
– zbiranje podatkov za potrebe informiranja obiskovalcev oziroma obiskovalk (v nadaljnjem besedilu: obiskovalcev),
– ugotavljanje mnenj obiskovalcev o kakovosti turistične ponudbe,
– sprejemanje in posredovanje predlogov in pritožb obiskovalcev v zvezi s turistično ponudbo pristojnim organom,
– urejanje in vzdrževanje turistične signalizacije,
– načrtovanje, oblikovanje in izvajanje marketinške, promocijske in informativne dejavnosti,
– spremljanje in analiziranje turističnega prometa in trga,
– usklajevanje turističnih aktivnosti na območju, na katerem deluje,
– oblikovanje strategije razvoja turizma in vodenje razvojnih projektov,
– pospeševanje izobraževanja kadrov v turizmu,
– spodbujanje razvoja celovitih turističnih proizvodov v Občini Slovenske Konjice,
– organizacija, soorganizacija in izvajanje prireditev,
– ozaveščanje in spodbujanje lokalnega prebivalstva za pozitiven odnos do turistov in turizma,
– vključevanje aktivnosti turističnih društev s statusom društev, ki delujejo v javnem interesu,
– spodbujanje razvoja in sodelovanje pri urejanju objektov turistične infrastrukture na območju Občine Slovenske Konjice,
– sooblikovanje turistične ponudbe Slovenije in njene promocije,
– druge storitve, ki se v Občini Slovenske Konjice brezplačno nudijo turistom.
(4) Naloge, določene v tem členu, ki jih opravlja zavod, so v skladu z Uredbo o standardni klasifikaciji dejavnosti (Uradni list RS, št. 69/07 in 17/08), razvrščene:
C 18.120 drugo tiskanje,
C 18.140 knjigoveštvo in sorodne dejavnosti,
G 46.190 nespecializirano posredništvo pri prodaji
raznovrstnih izdelkov,
G 47.1 trgovina na drobno v nespecializiranih
prodajalnah,
G 47.190 druga trgovina na drobno v nespecializiranih
prodajalnah,
G 47.510 trgovina na drobno s tekstilom,
G 47.621 trgovina na drobno s časopisi in revijami,
G 47.622 trgovina na drobno s papirjem in pisalnimi
potrebščinami,
G 47.782 trgovina na drobno v specializiranih prodajalnah
z umetniškimi izdelki,
G 47.789 druga trgovina v drugih specializiranih
prodajalnah,
G 47.890 trgovina na drobno na stojnicah in tržnicah z
drugim blagom,
G 47.990 druga trgovina na drobno zunaj prodajaln,
stojnic, tržnic,
H 49.320 obratovanje taksijev,
H 49.391 medkrajevni in drug kopenski potniški promet,
I 55.209 druge nastanitve za krajši čas,
I 55.300 dejavnost avtokampov, taborov,
I 56.300 strežba pijač,
J 58.110 izdajanje knjig,
J 58.140 izdajanje drugih revij in periodike,
J 58.190 drugo založništvo,
J 59.140 dejavnost kinematografov,
J 59.200 snemanje in izdajanje posnetih nosilcev zvočnega
zapisa,
J 62.020 svetovanje o računalniških napravah in programih,
J 63.110 obdelava podatkov in s tem povezane dejavnosti,
J 63.910 dejavnost tiskovnih agencij,
L 68.200 oddajanje in obratovanje lastnih ali najetih
nepremičnin,
L 68.320 upravljanje nepremičnin za plačilo ali po pogodbi,
M 69.200 računovodske, knjigovodske in revizijske
dejavnosti; davčno svetovanje,
M 70.2 podjetniško in poslovno svetovanje,
M 70.220 drugo podjetniško in poslovno sodelovanje,
M 72.200 raziskovalna in razvojna dejavnost na področju
družboslovja in humanistike,
M 73.110 dejavnost oglaševalskih agencij,
M 73.200 raziskovanje trga in javnega mnenja,
M 74.100 oblikovanje, aranžerstvo, dekoraterstvo,
M 74.3 prevajanje in tolmačenje,
N 77.110 dajanje lahkih motornih vozil v najem ali zakup,
N 77.220 dajanje videokaset in plošč v najem,
N 77.290 dajanje drugih izdelkov za široko rabo v najem in
zakup,
N 77.330 dajanje pisarniške opreme in računalniških naprav v
najem in zakup,
N 79.110 dejavnost potovalnih agencij,
N 79.120 dejavnost organizacij potovanj,
N 79.900 rezervacije in druge s potovanji povezane
dejavnosti,
N 82.190 fotokopiranje, priprava dokumentov in druge
posamične pisarniške dejavnosti,
N 82.300 organiziranje razstav, sejmov, srečanj,
O 84.120 urejanje zdravstva, izobraževanja, kulturnih in
drugih socialnih storitev, razen obvezne socialne
varnosti,
O 85.5 drugo izobraževanje, izpopolnjevanje in
usposabljanje,
R 90.0 kulturne in razvedrilne dejavnosti,
R 90.040 obratovanje objektov za kulturne prireditve,
R 91.011 dejavnost knjižnic,
R 91.020 dejavnost muzejev,
R 91.030 varstvo kulturne dediščine,
R 93.210 obratovanje zabaviščnih parkov,
R 94.110 dejavnost poslovnih in delodajalskih združenj.
IV. ORGANI ZAVODA
15. člen
Organa zavoda sta:
– direktor in
– svet zavoda.
1. Direktor zavoda
16. člen
(1) Zavod vodi direktor, ki zastopa, predstavlja in vodi poslovanje zavoda ter odgovarja za zakonitost in strokovnost dela zavoda.
(2) Direktor mora pri vodenju poslov ravnati z javnimi sredstvi s skrbnostjo vestnega gospodarja.
17. člen
(1) Direktorja imenuje svet knjižnice z večino glasov vseh članov, na podlagi javnega razpisa.
(2) Svet si mora pred imenovanjem direktorja pridobiti soglasje občine ustanoviteljice in mnenje občin, ki so na zavod s pogodbo prenesle opravljanje dejavnosti, ter mnenje strokovnih delavcev zavoda.
(3) Strokovni delavci zavoda o mnenju glasujejo tajno. Tajno glasovanje razpiše svet zavoda, izvede pa ga tričlanska komisija, ki jo imenuje svet zavoda.
(4) Če občina ustanoviteljica in občine, ki so na zavod s pogodbo prenesle opravljanje dejavnosti ter strokovni delavci zavoda ne odgovorijo v roku 60 dni, se šteje, da so bila soglasja podana oziroma mnenja pozitivna.
18. člen
(1) Mandat direktorja traja 5 let in je po izteku te dobe lahko ponovno imenovan.
(2) Na podlagi akta o imenovanju direktorja, sklene z njim pogodbo o zaposlitvi v imenu sveta njegov predsednik. Delovno razmerje se sklene za določen čas za čas trajanja mandata.
19. člen
Za direktorja je lahko imenovan kandidat, ki poleg splošnih pogojev izpolnjuje naslednje zahtevane pogoje:
– da ima univerzitetno izobrazbo,
– da ima najmanj 5 let delovnih izkušenj, od tega najmanj 3 leta na vodstvenih funkcijah,
– da ima sposobnosti za vodenje in organiziranje dela.
19.a člen
(1) Strokovnega vodjo za strokovno delo v knjižnici imenuje Svet zavoda na predlog direktorja.
(2) V primeru, da je za direktorja zavoda imenovana oseba, ki ima opravljen strokovni izpit iz bibliotekarstva, je direktor lahko hkrati tudi strokovni vodja knjižnice.
(3) V primeru, da je za direktorja zavoda imenovana oseba, ki nima opravljenega strokovnega izpita iz bibliotekarstva, je za strokovno delo knjižnice odgovoren strokovni vodja.
(4) Za strokovnega vodjo je lahko imenovan kandidat, ki izpolnjuje naslednje pogoje:
– da ima univerzitetno izobrazbo družboslovne ali humanistične smeri,
– da ima opravljen strokovni izpit iz bibliotekarske stroke za strokovni naziv bibliotekar,
– da ima najmanj 4 leta delovnih izkušenj,
– aktivno znanje enega tujega jezika.
20. člen
Direktor je lahko razrešen pred iztekom mandata:
– če sam zahteva razrešitev,
– če nastane kateri od razlogov, ko po predpisih o delovnih razmerjih preneha delovno razmerje po samem zakonu,
– če direktor pri svojem delu ne ravna po predpisih in splošnih aktih zavoda ali neutemeljeno ne izvršuje sklepov sveta zavoda ali ravna v nasprotju z njimi,
– če direktor s svojim nevestnim ali nepravilnim delom povzroči zavodu večjo škodo ali če zanemarja ali malomarno opravlja svoje dolžnosti, tako da nastane ali bi lahko nastale hujše motnje pri opravljanju dejavnosti zavoda,
– če se dejavnost zavoda bistveno spremeni,
– če pride do prenosa ustanoviteljstva zavoda.
21. člen
(1) Svet si mora pred sprejetjem sklepa o razrešitvi pridobiti soglasje občine ustanoviteljice in mnenje občin, ki so na zavod s pogodbo prenesle opravljanje dejavnosti, ter mnenje strokovnih delavcev zavoda ter seznaniti direktorja o razlogih za razrešitev in mu dati možnost, da se o njih v roku 60 dni izjavi.
(2) Če občina ustanoviteljica in občine, ki so na zavod s pogodbo prenesle opravljanje dejavnosti ter strokovni delavci zavoda ne odgovorijo v roku 60 dni, se šteje, da se z razrešitvijo strinjajo.
22. člen
(1) Svet zavoda imenuje vršilca dolžnosti direktorja zavoda brez javnega razpisa:
– če direktorju predčasno poteče mandat,
– če nihče izmed prijavljenih kandidatov ni imenovan za direktorja.
(2) Vršilca dolžnosti lahko imenuje svet zavoda izmed strokovnih delavcev zavoda.
(3) Vršilca dolžnosti direktorja imenuje svet zavoda do imenovanja direktorja, vendar največ za eno leto.
23. člen
(1) Naloge direktorja so:
– organizira delo javnega zavoda,
– sprejema strateški načrt,
– sprejema program dela,
– sprejema akt o organizaciji dela po predhodnem mnenju reprezentativnih sindikatov v javnem zavodu,
– sprejema akt o sistemizaciji delovnih mest po predhodnem mnenju reprezentativnih sindikatov v javnem zavodu,
– sprejema kadrovski načrt,
– sprejema načrt nabav osnovnih sredstev in investicijskega vzdrževanja,
– sprejema druge akte, ki urejajo pomembna vprašanja v zvezi z delovanjem javnega zavoda,
– poroča ustanovitelju in svetu o zadevah, ki lahko pomembno vplivajo na delovanje javnega zavoda,
– pripravi letno poročilo,
– sklepa zavodsko kolektivno pogodbo, če jo zavod ima in
– opravlja druge naloge, določene z ustanovitvenim aktom.
(2) K aktom iz druge, tretje, četrte, pete, šeste, sedme in enajste alinee prejšnjega odstavka, daje soglasje svet zavoda.
(3) Strateški načrt iz druge alinee prvega odstavka je dokument srednjeročnega načrtovanja, ki upošteva cilje in prioritete nacionalnega oziroma lokalnega programa za kulturo, program dela pa je njegov izvedbeni načrt, katerega sestavni del je finančni načrt.
24. člen
(1) V pravnem prometu zastopa in predstavlja direktor zavod neomejeno in je pooblaščen za sklepanje pogodb v okviru finančnega načrta, razen:
– pogodb o investicijah za katere je potrebno soglasje sveta zavoda in
– pogodb, ki se nanašajo na nepremičnine, ki jih ima zavod v upravljanju, za katere je potrebno soglasje lastnika.
(2) Direktor lahko pri uresničevanju svojih pooblastil, določenih z zakonom in tem aktom, prenese opravljanje posameznih zadev na posamezne delavce s posebnimi pooblastili v skladu z aktom o notranji organizaciji dela in sistemizaciji delovnih mest.
25. člen
(1) Zavod ima lahko pomočnika direktorja:
– za vodenje strokovnega dela.
(2) Pomočnika direktorja imenuje in razrešuje svet zavoda na predlog direktorja po predhodno izvedenem javnem razpisu.
(3) Mandat pomočnika direktorja traja pet let in je po poteku te dobe lahko ponovno imenovan.
(4) Delovno razmerje pomočnika direktorja se sklene za določen čas, za čas mandata.
26. člen
Pomočnik direktorja za strokovno vodenje mora izpolnjevati naslednje pogoje:
– ima univerzitetno izobrazbo družboslovne smeri ali drugega ustreznega področja,
– ima opravljen strokovni izpit iz bibliotekarstva,
– ima najmanj 5 let delovnih izkušenj,
– ima sposobnosti za vodenje in organiziranje dela.
27. člen
(1) Pomočnik direktorja je lahko razrešen pred potekom mandata iz istih razlogov kot direktor.
(2) Pred sprejemom sklepa o razrešitvi mora direktor seznaniti pomočnika direktorja o razlogih za razrešitev in mu dati možnost, da se v roku 15 dni o njih izjavi.
(3) Pomočniku predčasno preneha mandat tudi zaradi razlogov, zaradi katerih preneha mandat direktorju.
2. Svet zavoda
28. člen
(1) Svet zavoda sestavlja sedem članov, in sicer:
– štirje predstavniki ustanovitelja, od teh je en predstavnik turističnih društev ali ponudnikov turističnih storitev v Občini Slovenske Konjice,
– en predstavnik delavcev zavoda,
– en predstavnik uporabnikov knjižnice, ki ga predlaga aktiv knjižničarjev občine,
– en predstavnik, ki ga predlaga Zveza kulturnih društev Občine Slovenske Konjice.
(2) Na prvi konstitutivni seji člani izmed sebe izvolijo predsednika in namestnika predsednika.
(3) Mandat članov sveta traja 5 let in so po preteku mandata lahko ponovno imenovani. Direktor je dolžan obvestiti ustanovitelja 90 dni pred potekom mandata članov sveta zavoda.
29. člen
(1) Svetu zavoda začne teči mandat z dnem konstituiranja.
(2) Prvo konstitutivno sejo sveta skliče direktor v roku 30 dni po imenovanju oziroma po izvolitvi vseh članov sveta zavoda.
30. člen
(1) Svet zavoda sklepa veljavno, če je na seji navzoča večina članov sveta.
(2) Svet zavoda sprejema odločitve z večino glasov vseh članov.
(3) Podrobnejše delovanje uredi svet zavoda s poslovnikom.
31. člen
(1) Volitve predstavnikov delavcev v sveta zavoda se uredijo v aktu, ki ga v skladu s predpisi, ki urejajo soupravljanje delavcev, sprejmejo delavci na zboru delavcev.
(2) Volitve se razpišejo največ 90 in najmanj 60 dni pred potekom mandata.
32. člen
(1) Član sveta zavoda je lahko razrešen pred potekom mandata za katerega je imenovan, če:
– sam zahteva razrešitev,
– se ne udeležuje sej,
– pri svojem delu ne ravna skladno s predpisi,
– ne opravlja svojih nalog oziroma jih ne opravlja strokovno.
(2) V primeru predčasne razrešitve člana se za čas do izteka mandata imenuje oziroma izvoli nov član po istem postopku kot je bil imenovan oziroma izvoljen razrešeni član.
33. člen
Člana sveta zavoda razreši predlagatelj, ki ga je imenoval, na predlog direktorja ali sveta zavoda.
34. člen
Naloge sveta zavoda:
– imenuje in razrešuje direktorja,
– nadzira zakonitost dela in poslovanja zavoda,
– spremlja, analizira in ocenjuje delovanje javnega zavoda,
– predlaga ustanovitelju revizijo poslovanja, ki jo lahko opravi tudi notranji revizor ustanovitelja,
– ocenjuje delo direktorja,
– daje soglasje k strateškemu načrtu, programu dela, finančnem načrtu, zaključnemu računu, poročilu o delu, sistemizaciji delovnih mest, organizaciji dela, kadrovskemu načrtu, načrtu nabav, k zavodski kolektivni pogodbi, ter nadzira njihovo izvajanje,
– daje soglasje k cenam javnih kulturnih dobrin,
– sklepa pogodbo o zaposlitvi z direktorjem,
– razpiše tajno glasovanje strokovnih delavcev zavoda in imenuje tričlansko komisijo,
– sprejema program razreševanja presežnih delavcev zavoda,
– odloča o varstvu pravic kot drugostopenjski organ,
– opravlja druge naloge, določene s tem odlokom in drugimi predpisi, ki zadevajo poslovanje zavoda,
– spremlja in ocenjuje delovanje javnega zavoda in politiko njegovega ustanovitelja,
– ugotavlja ustreznost strateškega načrta in programa dela glede na namen, zaradi katerega je javni zavod ustanovljen,
– obravnava vprašanja s področja strokovnega dela javnega zavoda in daje direktorju mnenja, predloge in pobude za reševanje teh vprašanj,
– daje predhodno mnenje k zavodski kolektivni pogodbi,
– daje druge pobude in predloge v zvezi z delovanjem javnega zavoda.
V. SREDSTVA ZA DELO IN ODGOVORNOST ZA OBVEZNOSTI ZAVODA
35. člen
(1) Zavod upravlja z naslednjimi nepremičninami in njihovim inventarjem:
– Kulturni dom Slovenske Konjice,
– Kulturni dom Loče,
– Mestna galerija Riemer,
– Pustova hiša – Tolsti vrh,
– Žička kartuzija,
– Konjiški Stari grad,
– spominska obeležja na območju občine,
– druge nepremičnine s področja naravne in kulturne dediščine, ki so v lasti ustanovitelja oziroma jih lastnik preda v upravljanje zavodu.
(2) Premoženje zavoda je last ustanovitelja, upravljavec premoženja pa je zavod. Izjema je premoženje občin, ki so na zavod s pogodbo prenesle opravljanje dejavnosti.
(3) S premičnim premoženjem zavod upravlja samostojno, z nepremičnim premoženjem pa samo po predhodnem soglasju lastnika.
(4) Zavod je dolžan upravljati s premoženjem kot dober gospodar.
VI. VIRI, NAČIN IN POGOJI PRIDOBIVANJA SREDSTEV ZA DELO
36. člen
Zavod pridobiva sredstva za izvajanje dejavnosti:
– iz proračunskih sredstev ustanovitelja,
– iz proračunskih sredstev pogodbenih partneric, na podlagi pogodb o izvajanju knjižnične dejavnosti,
– iz proračunskih sredstev države,
– iz sredstev na podlagi javnih razpisov in javnih pozivov,
– iz članarin, zamudnin, obrabnin ter prodaje storitev in blaga na trgu,
– z donacijami, darili in iz drugih zakonitih virov, na način in pod pogoji, določenimi z zakonom,
– iz sredstev evropskega proračuna,
– iz opravljanja dejavnosti na trgu.
37. člen
(1) Sredstva za izvajanje javne službe zagotavljajo ustanoviteljica in pogodbeni partnerji na podlagi pogodb.
(2) Sredstva za izvajanje dejavnosti spodbujanja razvoja turizma v Občini Slovenske Konjice, zagotavlja ustanoviteljica na podlagi zakona.
38. člen
S sredstvi za izvajanje javne službe, ki jih zagotavljajo pogodbene partnerice na podlagi pogodb o izvajanju knjižnične dejavnosti, se pokrivajo stroški v skladu s 53. členom zakona o knjižničarstvu.
39. člen
(1) Zavod samostojno gospodari s prihodki, ki jih ustvari z opravljanjem svoje dejavnosti.
(2) Zavod ločeno izkazuje prihodke in odhodke po posameznih občinah in ločeno za notranji organizacijski enoti.
(3) Presežek prihodkov nad odhodki zavod nameni za izvajanje in razvoj svoje dejavnosti.
(4) O načinu razpolaganja s presežkom prihodkov nad odhodki odloča ustanovitelj na predlog direktorja po predhodnem soglasju sveta zavoda.
(5) O načinu razpolaganja s presežkom prihodkov nad odhodki, ki so posledica izvajanja knjižnične dejavnosti, odloča ustanovitelj na predlog direktorja po predhodnem soglasju sveta zavoda in pogodbenih partnerjev.
40. člen
(1) O načinu pokrivanja morebitnega primanjkljaja odloča ustanovitelj na predlog direktorja po predhodnem soglasju sveta zavoda.
(2) O načinu pokrivanja morebitnega primanjkljaja, ki je posledica izvajanja knjižnične dejavnosti, odloča ustanovitelj na predlog direktorja po predhodnem soglasju sveta zavoda in pogodbenih partnerjev.
VII. ODGOVORNOSTI USTANOVITELJA ZA OBVEZNOSTI
41. člen
Ustanoviteljica ima do zavoda naslednje pravice in obveznosti:
– daje soglasje k finančnemu načrtu in programu dela,
– ugotavlja skladnost programov dela, finančnih načrtov in razvojnih načrtov s plani ustanoviteljice,
– spremlja skladnost porabe sredstev z letnimi programi in finančnimi načrti,
– daje soglasje k zaključnemu računu,
– odloča o statusnih spremembah,
– zagotavlja sredstva za delo zavoda in druge vrste pomoči, ki nimajo materialnega značaja,
– opravlja druge zadeve, določene s tem odlokom in drugimi predpisi.
42. člen
Zavod je dolžan ustanoviteljici vsako leto poročati o poslovanju zavoda in posredovati druge podatke, ki so potrebni za izvrševanje ustanoviteljske funkcije.
VIII. PRAVICE IN OBVEZNOSTI USTANOVITELJA IN ZAVODA
43. člen
(1) Za obveznosti zavoda odgovarja ustanovitelj do višine sredstev, ki se v tekočem letu zagotavljajo iz proračuna ustanovitelja za delovanje zavoda.
(2) Ustanovitelj ne odgovarja za obveznosti zavoda iz naslova dejavnosti, ki jih zavod opravlja za druge naročnike.
IX. VAROVANJE POSLOVNE TAJNOSTI
44. člen
(1) Direktor in drugi delavci zavoda morajo varovati listine in podatke, s katerimi se seznanijo pri opravljanju dejavnosti in so določeni za poslovno tajnost.
(2) Osebe iz prejšnjega odstavka morajo varovati poslovno tajnost tudi po prenehanju delovnega razmerja.
(3) Za poslovno tajnost se štejejo:
– podatki in dokumenti, ki so z zakonom ali drugimi predpisi določeni za poslovno tajnost,
– podatki in dokumenti, ki jih svet zavoda določi za poslovno tajnost,
– podatki in dokumenti, ki jih direktor v okviru svojih pristojnosti določi za poslovno tajnost,
– podatki in dokumenti, ki jih zavodu kot zaupno sporoči pristojni organ ali organizacija.
X. NADZOR
45. člen
(1) Nadzor nad opravljanjem osnovne dejavnosti v zavodu, upravljanjem z nepremičninami ter izvajanjem zakonov in drugih predpisov, ki urejajo organizacijo, financiranje in namensko porabo sredstev, izvajajo inšpektorji ministrstva, pristojnega za kulturo in ustanovitelj preko pristojnih organov.
(2) Nadzor nad zakonitostjo dela zavoda s področij, ki niso navedena v prvem odstavka tega člena, izvajajo institucije družbenega nadzora, določene z zakonom.
XI. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
46. člen
Zavod mora oblikovati svet zavoda v skladu z določili tega odloka v roku treh mesecev od dneva uveljavitve tega odloka.
47. člen
(1) Z dnem uveljavitve tega odloka opravlja delo direktorja javnega zavoda dosedanja direktorica Zavoda za kulturo Slovenske Konjice do izteka mandata, za katerega je bila imenovana.
(2) Z dnem uveljavitve tega odloka nadaljuje z delom dosedanji svet zavoda do izteka mandata. Novo imenovanima članoma, ki ju imenuje ustanovitelj se izteče mandat istočasno s potekom mandata ostalih članov sveta zavoda.
48. člen
(1) Akt o sistemizaciji delovnih mest, strateški načrt in kadrovski načrt morajo biti sprejeti najkasneje do 31. 3. 2004.
(2) Z dne uveljavitve tega odloka preneha veljati statut Zavoda za kulturo Slovenske Konjice z dne 12. 10. 2000.
(3) Te določbe se smiselno uporabljajo za prve volitve predstavnikov delavcev v svet zavoda in prenehajo veljati po končanih postopkih teh volitev.
49. člen
(1) Z dnem uveljavitve tega odloka preneha veljati Odlok o ustanovitvi Zavoda za kulturo Slovenske Konjice (Uradni list RS, št. 58/99 in 93/00).
(2) Direktor poskrbi za vpis tega odloka v sodni register.
50. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Odlok o spremembah in dopolnitvah Odloka o ustanovitvi javnega zavoda Splošna knjižnica Slovenske Konjice (Uradni list RS, št. 10/09) vsebuje naslednje prehodne in končne določbe:
PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
13. člen
Akt o sistemizaciji delovnih mest in kadrovski načrt morajo biti sprejeti najkasneje v treh mesecih po uveljavitvi sprememb tega odloka.
14. člen
Sedanji člani Sveta zavoda in direktor javnega zavoda, ki jim mandat še ni potekel, delujejo v obstoječi sestavi do izteka mandata.
15. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije, uporabljati pa se začne 1. 4. 2009.