Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – UPB 2, 76/08 – ZLS), 29. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00 in 79/01, 30/02, 56/02 – ZJU, 127/06 – ZJZP in 14/07 – ZSPDPO, 109/08) in 16. člena Statuta Občine Komen (Uradni list RS, št. 46/01) je Občinski svet Občine Komen na 24. redni seji dne 22. 4. 2009 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Komen za leto 2009
1. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
(vsebina odloka)
S tem odlokom se za Občino Komen za leto 2009 določajo proračun, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine (v nadaljnjem besedilu: proračun).
2. VIŠINA SPLOŠNEGA DELA PRORAČUNA IN STRUKTURA POSEBNEGA DELA PRORAČUNA
2. člen
(sestava proračuna in višina splošnega dela proračuna)
V splošnem delu proračuna so prikazani prejemki in izdatki po ekonomski klasifikaciji do ravni kontov.
A. BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV V EUR
------------------------------------------------------------
Skupina/Podskupina kontov/Konto/Podkonto
Proračun
leta 2009
------------------------------------------------------------
I. SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+73+74+78) 9.171.362
TEKOČI PRIHODKI (70+71) 3.336.026
70 DAVČNI PRIHODKI 2.043.606
700 Davki na dohodek in dobiček 1.727.386
703 Davki na premoženje 229.404
704 Domači davki na blago in storitve 86.816
706 Drugi davki 0
71 NEDAVČNI PRIHODKI 1.292.420
710 Udeležba na dobičku in dohodki 544.273
od premoženja
711 Takse in pristojbine 2.000
712 Globe in druge denarne kazni 2.000
713 Prihodki od prodaje blaga in storitev 609.819
714 Drugi nedavčni prihodki 134.328
72 KAPITALSKI PRIHODKI 1.404.762
720 Prihodki od prodaje osnovnih 91.462
sredstev
721 Prihodki od prodaje zalog 0
722 Prihodki od prodaje zemljišč 1.313.300
in neopredmetenih dolgoročnih sredstev
73 PREJETE DONACIJE 6.900
730 Prejete donacije iz domačih virov 1.900
731 Prejete donacija iz tujine 5.000
74 TRANSFERNI PRIHODKI 4.423.674
740 Transferni prihodki iz drugih 488.578
javnofinančnih institucij
741 Prejeta sredstva iz državnega 3.935.096
proračuna iz sredstev proračuna
Evropske unije
II. SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43+45) 11.097.918
40 TEKOČI ODHODKI 1.471.610
400 Plače in drugi izdatki zaposlenim 234.990
401 Prispevki delodajalcev za socialno 40.090
varnost
402 Izdatki za blago in storitve 1.151.930
403 Plačila domačih obresti 27.600
409 Rezerve 17.000
41 TEKOČI TRANSFERI 1.711.374
410 Subvencije 76.538
411 Transferi posameznikom 852.689
in gospodinjstvom
412 Transferi neprofitnim organizacijam 221.710
in ustanovam
413 Drugi tekoči domači transferi 560.437
414 Tekoči transferi v tujino 0
42 INVESTICIJSKI ODHODKI 7.489.124
420 Nakup in gradnja osnovnih sredstev 7.489.124
43 INVESTICIJSKI TRANSFERI 425.810
431 Investicijski transferi pravnim in 386.310
fizičnim osebam, ki niso proračunski
uporabniki
432 Investicijski transferi proračunskim 39.500
uporabnikom
III. PRORAČUNSKI PRESEŽEK(I-II)
(PRORAČUNSKI PRIMANJKLJAJ) –1.926.556
------------------------------------------------------------
B. RAČUN FINANČNIH TERJATEV
IN NALOŽB
------------------------------------------------------------
IV. PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL 0
IN PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV
(750+751+752)
75 PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL 0
750 Prejeta vračila danih posojil 0
751 Prodaja kapitalskih deležev 0
752 Kupnine iz naslova privatizacije 0
V. DANA POSOJILA IN POVEČANJE 0
KAPITALSKIH DELEŽEV (440+441+442+443)
44 DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH 0
DELEŽEV
440 Dana posojila 0
441 Povečanje kapitalskih deležev 0
in naložb
442 Poraba sredstev kupnin iz naslova 0
privatizacije
443 Povečanje namenskega premoženja v 0
javnih skladih in drugih osebah javnega
prava, ki imajo premoženje v svoji lasti
VI. PREJETA MINUS DANA POSOJILA 0
IN SPREMEMBE KAPITALSKIH
DELEŽEV (IV.-V.)
------------------------------------------------------------
C. RAČUN FINANCIRANJA
------------------------------------------------------------
VII. ZADOLŽEVANJE (500+501) 2.483.611
50 ZADOLŽEVANJE 2.483.611
500 Domače zadolževanje 2.482.427
VIII. ODPLAČILO DOLGA (550+551) 34.473
55 ODPLAČILA DOLGA 34.473
550 Odplačilo domačega dolga 34.473
IX. POVEČANJE (ZMANJŠANJE) 522.582
SREDSTEV NA RAČUNIH
(I.+IV.+VII.-II.-V.-VIII.)
X. NETO ZADOLŽEVANJE (VII.-VIII.) 2.449.138
XI. NETO FINANCIRANJE (VI.+X-IX.) 1.926.556
XII. STANJE SREDSTEV NA RAČUNIH –522.582
NA DAN 31. 12. PRETEKLEGA LETA
------------------------------------------------------------
9009 Splošni sklad za drugo –522.582
Posebni del proračuna sestavljajo finančni načrti neposrednih uporabnikov, ki so razdeljeni na naslednje programske dele: področja proračunske porabe, glavne programe in podprograme, predpisane s programsko klasifikacijo izdatkov občinskih proračunov. Podprogram je razdeljen na proračunske postavke, te pa na podskupine kontov in konte, določene s predpisanim kontnim načrtom.
Posebni del proračuna do ravni proračunskih postavk – kontov in načrt razvojnih programov sta prilogi k temu odloku.
Načrt razvojnih programov sestavljajo projekti.
3. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
3. člen
(izvrševanje proračuna)
Proračun se izvršuje na ravni proračunske postavke – podkonta.
4. člen
(namenski prihodki in odhodki proračuna)
Namenski prihodki proračuna so naslednji prihodki:
1. Prihodki požarne takse po 59. členu Zakona o varstvu pred požarom (Uradni list RS, št. 3/07);
2. Taksa za obremenjevanje vode na osnovi Uredbe o taksi za obremenjevanje vode (Uradni list RS, št. 41/95, 44/95, 08/96, 124/00, 49/01, 8/04, 23/04);
3. Taksa za obremenjevanje okolja zaradi odlaganja odpadkov (Uradni list RS, št. 49/02);
4. Samoprispevki, ki jih uvedejo vaške skupnosti;
5. Prejeti prispevki fizičnih ali pravnih oseb za sofinanciranje posameznih investicij ali drugih projektov, ter sredstva donacij EU in drugih mednarodnih institucij, ki v občinskem proračunu niso bila predvidena;
6. Prihodki od turistične takse;
7. Sredstva za odpravo plačnih nesorazmerij po Zakonu o sistemu plač v javnem sektorju;
8. Drugi prihodki, ki jih vaške skupnosti pridobijo za svoje naloge (najem grobov, drugi namenski prihodki vaške skupnosti).
Če se po sprejemu proračuna vplača namenski prejemek, ki zahteva sorazmeren namenski izdatek, ki v proračunu ni izkazan v zadostni višini, se v višini dejanskih prejemkov povečata obseg izdatkov proračuna in proračun.
Namensko prejeta sredstva, ki v tekočem proračunskem letu niso porabljena, se prenesejo v naslednje leto za isti namen.
5. člen
(prerazporejanje pravic porabe)
Osnova za prerazporejanje pravic je zadnji sprejeti proračun, sprememba ali rebalans proračuna.
O prerazporeditvah pravic porabe v posebnem delu proračuna odloča župan.
Prerazporeditev sredstev proračuna oziroma posamezne postavke proračuna je možna na račun ustreznega zmanjšanja druge postavke proračuna.
Med izvrševanjem proračuna se lahko odpre nov konto oziroma poveča obseg sredstev na kontu za izdatke na postavki, kjer pri planiranju proračuna ni bilo mogoče predvideti prejemnika proračunskih sredstev ali načina izvedbe naloge. Nov konto se odpre v okviru že odprte proračunske postavke.
Župan s poročilom o izvrševanju proračuna v mesecu septembru in po koncu leta z zaključnim računom poroča občinskemu svetu o veljavnemu proračunu za leto 2009 in njegovi realizaciji.
6. člen
(največji dovoljeni obseg prevzetih obveznosti v breme proračunov prihodnjih let)
Neposredni uporabnik lahko v tekočem letu razpiše javno naročilo za celotno vrednost projekta, ki je vključen v načrt razvojnih programov, če so zanj načrtovane pravice porabe na proračunskih postavkah v sprejetem proračunu.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za investicijske odhodke in investicijske transfere ne sme presegati 70 % pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika, od tega:
1. v letu 2010 50% navedenih pravic porabe in
2. v ostalih prihodnjih letih 20% navedenih pravic porabe.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za blago in storitve in za tekoče transfere, ne sme presegati 25% pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
Omejitve iz prvega in drugega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami, razen če na podlagi teh pogodb lastninska pravica preide oziroma lahko preide iz najemodajalca na najemnika, in prevzemanje obveznosti za dobavo elektrike, telefona, vode, komunalnih storitve in drugih storitev, potrebnih za operativno delovanje neposrednih uporabnikov.
Prevzete obveznosti iz drugega in tretjega odstavka tega člena se načrtujejo v finančnem načrtu neposrednega uporabnika in načrtu razvojnih programov.
7. člen
(spreminjanje načrta razvojnih programov)
Župan lahko spreminja vrednost projektov v načrtu razvojnih programov. Projekte, katerih vrednost se spremeni za več kot 20% mora predhodno potrditi občinski svet.
Projekti, za katere se zaradi prenosa plačil v tekoče leto, zaključek financiranja prestavi iz predhodnega v tekoče leto, se uvrstijo v načrt razvojnih programov po uveljavitvi proračuna.
Novi projekti se uvrstijo v načrt razvojnih programov na podlagi odločitve občinskega sveta.
8. člen
(proračunski skladi in splošna proračunska rezervacija)
Proračunski sklad je proračunska rezerva.
Proračunska rezerva se v letu 2009 oblikuje v višini 1.000 EUR.
Sredstva proračunske rezerve se uporabljajo za financiranje izdatkov za odpravo posledic naravnih nesreč (potres, poplava, zemeljski plaz, močan veter, toča, žled, pozeba, suša, množični pojav nalezljive človeške, živalske ali rastlinske bolezni) in drugih nesreč, ki jih povzročajo naravne sile in ekološke nesreče.
Sredstva splošne proračunske rezervacije za financiranje posameznih namenov, ki jih ob sprejemanju proračuna ni bilo mogoče predvideti ali zagotoviti v zadostni višini, se v letu 2009 oblikuje v višini 16.000 EUR.
4. POSEBNOSTI UPRAVLJANJA IN PRODAJE STVARNEGA IN FINANČNEGA PREMOŽENJA DRŽAVE
9. člen
(odpis dolgov)
Če so izpolnjeni pogoji iz tretjega odstavka 77. člena ZJF, lahko župan dolžniku do višine 100 eurov odpiše oziroma delno odpiše plačilo dolga.
5. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA
10. člen
(obseg zadolževanja občine in izdanih poroštev občine)
Zaradi kritja presežkov odhodkov nad prihodki v bilanci prihodkov in odhodkov, presežkov izdatkov nad prejemki v računu finančnih terjatev in naložb in naložb ter odplačila dolga v računu financiranja se občina lahko v letu 2009 dodatno zadolži do skupne višine 2.483.611,00 EUR.
11. člen
(obseg zadolževanja javnih zavodov in javnih podjetij)
Občina sme dati poroštva za izpolnitev obveznosti javnega podjetja in javnih zavodov, katerih ustanoviteljica je, največ do višine 5% realiziranih prihodkov iz bilance prihodkov in odhodkov proračuna leta pred letom, v katerem daje poroštvo.
O soglasju ali poroštvu odloča občinski svet.
6. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
12. člen
(začasno financiranje v letu 2010)
V obdobju začasnega financiranja Občine Komen v letu 2010, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep o začasnem financiranju.
13. člen
(uveljavitev odloka)
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 410-02/2009-8
Komen, dne 22. aprila 2009
Župan
Občine Komen
Uroš Slamič l.r.