Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93 in dopolnitve), 29. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00, 79/01, 30/02, 56/02 – ZJU, 110/02 – ZDT-B in 127/06 – ZJZP) in 16. člena Statuta Občine Bled (Uradni list RS, št. 119/03 – UPB in 84/06) je Občinski svet Občine Bled na 19. redni seji dne 7. 7. 2009 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Bled za leto 2009 – rebalans 1
1. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
(vsebina odloka)
S tem odlokom se za Občino Bled za leto 2009 določajo proračun, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine (v nadaljnjem besedilu: proračun).
2. VIŠINA SPLOŠNEGA DELA PRORAČUNA IN STRUKTURA POSEBNEGA DELA PRORAČUNA
2. člen
(sestava proračuna in višina splošnega dela proračuna)
V splošnem delu proračuna so prikazani prejemki in izdatki po ekonomski klasifikaciji do ravni štirimestnih kontov.
Splošni del proračuna se na ravni podskupin kontov določa v naslednjih zneskih:
-------------------------------------------------------------
A. BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV v evrih
-------------------------------------------------------------
Skupina/Podskupina kontov/Konto/Podkonto Rebalans 1
2009
-------------------------------------------------------------
I. SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+73+74) 11.299.246
TEKOČI PRIHODKI (70+71) 8.570.273
70 DAVČNI PRIHODKI 6.331.916
700 Davki na dohodek in dobiček 4.371.066
703 Davki na premoženje 1.276.966
704 Domači davki na blago in storitve 683.884
706 Drugi davki –
71 NEDAVČNI PRIHODKI 2.238.357
710 Udeležba na dobičku in dohodki od 411.613
premoženja
711 Takse in pristojbine 16.692
712 Globe in druge denarne kazni 68.700
713 Prihodki od prodaje blaga in 162.700
storitev
714 Drugi nedavčni prihodki 1.578.652
72 KAPITALSKI PRIHODKI 222.700
720 Prihodki od prodaje osnovnih 21.629
sredstev
721 Prihodki od prodaje zalog –
722 Prihodki od prodaje zemljišč in 201.071
neopredmetenih dolgoročnih sr.
73 PREJETE DONACIJE –
730 Prejete donacije iz domačih virov
731 Prejete donacije iz tujine
74 TRANSFERNI PRIHODKI 2.506.273
740 Transferni prihodki iz drugih 2.506.273
javnofinančnih institucij
II. SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43) 11.378.004
40 TEKOČI ODHODKI 3.882.464
400 Plače in drugi izdatki zaposlenim 667.258
401 Prispevki delodajalcev za socialno 123.375
varnost
402 Izdatki za blago in storitve 3.054.204
403 Plačila domačih obresti 23.900
409 Rezerve 13.727
41 TEKOČI TRANSFERI 2.666.490
410 Subvencije 82.570
411 Transferi posameznikom in 179.747
gospodinjstvom
412 Transferi neprofitnim organizacijam 674.713
in ustanovam
413 Drugi tekoči domači transferi 1.729.260
414 Tekoči transferi v tujino 200
42 INVESTICIJSKI ODHODKI 4.149.251
420 Nakup in gradnja osnovnih sredstev 4.149.251
43 INVESTICIJSKI TRANSFERI 679.799
431 Inv. transf. prav. in fiz. os., ki 553.879
niso PU
432 Inv. transf. proračunskim 125.920
uporabnikom
III. PRORAČUNSKI PRESEŽEK (I.-II.) –78.758
(PRORAČUNSKI PRIMANJKLJAJ)
-------------------------------------------------------------
B. RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB
-------------------------------------------------------------
IV. PREJETA VRAČ. DANIH POSOJIL IN PRODAJA 16.000
KAPIT. DELEŽEV (750+751+752)
75 PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL 16.000
750 Prejeta vračila danih posojil 16.000
751 Prodaja kapitalskih deležev
752 Kupnine iz naslova privatizacije
V. DANA POSOJILA IN POVEČANJE 0
KAPITALSKIH DELEŽEV (440+441+442+443)
44 DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH
DELEŽEV
440 Dana posojila
441 Povečanje kapitalskih deležev in
finančnih naložb
442 Poraba sredstev kupnin iz naslova
privatizacije
443 Povečanje namenskega premoženja
v javnih skladih in drugih osebah
javnega prava, ki imajo premoženje v
svoji lasti
VI. PREJETA MINUS DANA POSOJILA 16.000
IN SPREMEMBE KAPITALSKIH DELEŽEV (IV.-
V.)
-------------------------------------------------------------
C. RAČUN FINANCIRANJA
-------------------------------------------------------------
VII. ZADOLŽEVANJE (500) 0
50 ZADOLŽEVANJE –
500 Domače zadolževanje –
VIII. ODPLAČILA DOLGA (550) 114.200
55 ODPLAČILA DOLGA 114.200
550 Odplačila domačega dolga 114.200
IX. POVEČANJE (ZMANJŠANJE) –176.958
SREDSTEV NA RAČUNIH
(I.+IV.+VII.-II.-V.-VIII.) –ali 0 ali +
X. NETO ZADOLŽEVANJE (VII.-VIII.) –114.200
XI. NETO FINANCIRANJE (VI.+VII.-VIII.-IX.) = +78.758
– III.
STANJE SREDSTEV NA RAČUNIH DNE 31. 12.
2008
9009 Splošni sklad za drugo –ali 0 ali + 176.957,87
110060 Prenos – sredstva telekomunikacij + 844.038,46
110080 Obveznost za plačilo DDV + 286,79
114000 Proračunska rezerva (odprava + 28.407,20
posledic naravnih nesreč)
114001 Rezervni sklad – po stanovanjskem + 24.806,41
zakonu
-------------------------------------------------------------
Skupaj stanje denarnih sredstev na dan =
31. 12. 2008 1.074.496,73
-------------------------------------------------------------
Posebni del proračuna sestavljajo finančni načrti neposrednih uporabnikov, ki so razdeljeni na naslednje programske dele: področja proračunske porabe, glavne programe in podprograme, predpisane s programsko klasifikacijo izdatkov občinskih proračunov. Podprogram je razdeljen na proračunske postavke, te pa na podskupine kontov in konte, določene s predpisanim kontnim načrtom.
Posebni del proračuna do ravni proračunskih postavk – kontov in načrt razvojnih programov sta prilogi k temu odloku in se objavita na spletni strani Občine Bled.
Načrt razvojnih programov sestavljajo projekti.
3. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
3. člen
(izvrševanje proračuna)
Proračun se izvršuje na ravni proračunske postavke – konta.
4. člen
(namenski prihodki in odhodki proračuna)
Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov, določenih v prvem stavku prvega odstavka 43. člena ZJF, tudi naslednji prihodki:
1. prihodki krajevnih skupnosti, ki se uporabijo za financiranje izdatkov krajevnih skupnosti, predvidenih v finančnem načrtu;
2. prihodki iz naslova turistične takse;
3. prihodki iz naslova okoljske dajatve za onesnaževanje okolja zaradi odvajanja odpadnih voda;
4. prihodki iz naslova okoljske dajatve za onesnaževanja okolja zaradi odlaganja odpadkov;
5. požarna taksa;
6. prihodki iz naslova Nadomestila za uporabo stavbnega zemljišča, ki se uporabijo za financiranje odhodkov predvidenih v načrtu razvojnih programov;
7. prihodki iz naslova komunalnega prispevka;
8. sredstva rezervnega sklada na stanovanjskem področju;
9. pristojbina in sredstva MKGP za vzdrževanje gozdnih cest;
10. komunalni prispevek za kanalizacijo;
11. sredstva zbrana iz naslova kanalščine in čiščenja odpadnih voda;
12. prejemki iz državnega proračuna za določene namene;
13. sredstva nakazana v proračun, za vračilo vlaganj v javno telekomunikacijsko omrežje.
Če se po sprejemu proračuna vplača namenski prejemek, ki zahteva sorazmeren izdatek, ki v proračunu ni izkazan ali ni izkazan v zadostni višini, se v višini dejanskih prejemkov povečata obseg prihodkov in odhodkov proračuna.
Med namenska sredstva sodijo tudi sredstva proračunske postavke za odpravo plačnih nesorazmerij.
Pravice porabe na proračunski postavki, ki niso porabljene v tekočem letu, se prenesejo v naslednje leto za isti namen.
5. člen
(prerazporejanje pravic porabe)
Osnova za prerazporejanje pravic porabe je zadnji sprejeti proračun, spremembe proračuna ali rebalans proračuna.
Prerazporeditve v finančnih načrtih neposrednih uporabnikov se izvajajo na nivoju proračunske postavke – konto.
O prerazporeditvah pravic porabe v finančnem načrtu krajevne skupnosti, odloča predsednik sveta brez omejitev.
O prerazporeditvah pravic porabe v finančnem načrtu neposrednih uporabnikov:
– občinski svet
– nadzorni odbor
– župan
odloča župan brez omejitev.
O prerazporeditvah pravic porabe na predlog vodje pristojnega oddelka odloča župan.
Župan lahko prerazporeja proračunska sredstva (prerazporeja pravice porabe) v posebnem delu proračuna, in sicer v finančnem načrtu občinske uprave med glavnimi programi v okviru posameznega področja proračunske porabe.
V obseg prerazporeditev ne štejejo:
– prerazporeditve med konti v okviru proračunske postavke,
– prerazporeditve, ki so potrebne zaradi pravilne opredelitve odhodka po programski klasifikaciji,
– prerazporeditve iz splošne proračunske rezervacije (za nepredvidene namene),
– prerazporeditve povezane z organizacijskimi spremembami proračunskih uporabnikov.
Prerazporeditev proračunskih sredstev župan izvede na podlagi pisnega dokumenta, iz katerega je razvidno, katera proračunska postavka se zmanjšuje in katera povečuje, s čimer ostane proračun uravnotežen.
Prerazporejanje sredstev med bilanco prihodkov in odhodkov, računom finančnih terjatev in naložb ter računom financiranja ni dovoljeno, razen v primeru, da so izpolnjeni pogoji 39. člena ZJF.
Župan s poročilom o izvrševanju proračuna v mesecu septembru in konec leta z zaključnim računom poroča občinskemu svetu o veljavnem proračunu za leto 2008 in njegovi realizaciji.
6. člen
(največji dovoljeni obseg prevzetih obveznosti v breme proračunov prihodnjih let)
Neposredni uporabnik lahko v tekočem letu razpiše javno naročilo za celotno vrednost projekta, ki je vključen v načrt razvojnih programov, če so zanj načrtovane pravice porabe na proračunskih postavkah v sprejetem proračunu.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za investicijske odhodke in investicijske transfere ne sme presegati 70% pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika, od tega:
1. v letu 2010 70% navedenih pravic porabe in
2. v ostalih prihodnjih letih 30% navedenih pravic porabe.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za blago in storitve in za tekoče transfere, ne sme presegati 25% pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
Omejitve iz prvega in drugega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami, razen če na podlagi teh pogodb lastninska pravica preide oziroma lahko preide iz najemodajalca na najemnika, in prevzemanje obveznosti za dobavo elektrike, telefona, vode, komunalnih storitev in drugih storitev, potrebnih za operativno delovanje neposrednih uporabnikov.
Ne glede na določbe prvega, drugega, tretjega in četrtega odstavka tega člena lahko neposredni proračunski uporabnik prevzema obveznosti za pogodbe, ki se sofinancirajo iz namenskih sredstev Evropske unije, sredstev državnega proračuna ali sredstev drugih donatorjev ter pripadajočih postavk udeležbe Občine Bled.
Prevzete obveznosti iz drugega in tretjega odstavka tega člena se načrtujejo v finančnem načrtu neposrednega uporabnika in načrtu razvojnih programov.
7. člen
(spreminjanje načrta razvojnih programov)
Župan lahko spreminja vrednost projektov v načrtu razvojnih programov. Projekte, katerih vrednost se spremeni za več kot 20% mora predhodno potrditi občinski svet.
Projekti, za katere se zaradi prenosa plačil v tekoče leto, zaključek financiranja prestavi iz predhodnega v tekoče leto, se uvrstijo v načrt razvojnih programov po uveljavitvi proračuna.
Novi projekti se uvrstijo v načrt razvojnih programov na podlagi odločitve občinskega sveta.
8. člen
(proračunski skladi)
Proračunski skladi so:
1. proračunska rezerva, oblikovana po ZJF.
Proračunska rezerva (za naravne nesreče) se v letu 2009 ne oblikuje.
Sredstva prenesena iz leta 2008 v proračun leta 2009 znašajo 28.407,20 evrov.
Na predlog za finance pristojnega organa občinske uprave odloča o uporabi sredstev proračunske rezerve za namene iz drugega odstavka 49. člena ZJF do višine 5.000 evrov (za posamezen namen) župan in o tem s pisnimi poročili obvešča občinski svet.
9. člen
(splošna proračunska rezervacija)
V proračunu se do višine določene v posebnem delu, zagotovijo sredstva splošne proračunske rezervacije, ki je namenjena financiranju nepredvidenih odhodkov, ki jih ob sprejemu proračuna ni bilo mogoče predvideti ali zanje ni bilo mogoče predvideti zadostnih sredstev.
Sredstva proračunske rezervacije ne smejo presegati 2,0% prihodkov iz bilance prihodkov in odhodkov.
O uporabi sredstev splošne proračunske rezervacije odloča na predlog pristojnih oddelkov občinske uprave s sklepom o prerazporeditvi sredstev župan do višine 5.000 evrov za posamezen namen.
O sklepih o prerazporeditvah sredstev splošne proračunske rezervacije, ki presega županova pooblastila, odloča občinski svet.
Znesek splošne proračunske rezervacije za leto 2009 je določen v višini 12.394,00 evrov.
4. POSEBNOSTI UPR. IN PRODAJE STVARNEGA IN FINANČNEGA PREMOŽENJA OBČINE
10. člen
(odpis dolga)
Če so izpolnjeni pogoji iz tretjega odstavka 77. člena ZJF, lahko župan v letu 2008 odpiše dolgove, ki jih imajo dolžniki do občine, in sicer največ do skupne višine 5.000,00 evrov.
11. člen
(nakup zemljišč)
Župan lahko samostojno odloča o nakupu zemljišč do površini 300 m2.
5. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA
12. člen
(obseg zadolževanja občine in izdanih poroštev občine)
Posebnosti zadolževanja občin ureja 85. In 86. člen ZJF ter 10.a in 10.e člen ZFO-1.
Iz proračuna občine (splošni del proračuna – račun financiranja) je razvidno, da Občina Bled v letu 2009 ne predvideva dodatnih zadolžitev.
Občina lahko izdaja skladno s 86. členom ZJF tudi poroštva.
Občina sme dajati poroštva za izpolnitev obveznosti javnih podjetij in javnih zavodov, katerih ustanoviteljice so, vendar največ do 5% realiziranih prihodkov v letu, v katerem daje poroštvo.
Župan lahko samostojno – do višine 50.000,00 evrov – odloča o dajanju poroštev za izpolnitev obveznosti javnih podjetij in javnih zavodov.
O dajanju poroštev za izpolnitev obveznosti javnih podjetij in javnih zavodov nad vrednostjo 50.000,00 evrov, odloča Občinski svet Občine Bled.
Poroštvene pogodbe lahko v imenu občine podpiše župan ali oseba, ki jo župan pisno pooblasti.
6. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
13. člen
(začasno financiranje v letu 2009)
V obdobju začasnega financiranja Občine Bled v letu 2010, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep o določitvi začasnega financiranja.
14. člen
(uveljavitev odloka)
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije uporablja pa se od 1. 1. 2009 dalje.
Št. 410-18/2008
Bled, dne 8. julija 2009
Župan
Občine Bled
Janez Fajfar l.r.