Na podlagi 49. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – UPB2, 27/08 Odl. US: Up-2925/07-15, U-I-21/07-18, 76/08, 100/08 Odl. US: U-I-427/06-9) ter 37. in 12. člena Statuta Občine Naklo (Uradni list RS, št. 88/07) je Občinski svet Občine Naklo na 18. redni seji dne 17. 9. 2009 sprejel
O D L O K
o organizaciji in delovnem področju občinske uprave Občine Naklo
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
S tem odlokom se določa notranja organizacija in delovna področja občinske uprave Občine Naklo.
2. člen
Posamezni izrazi, uporabljeni v tem odloku, imajo naslednji pomen:
– upravne naloge: so vse naloge, ki jih v skladu z zakonom za občino izvaja občinska uprava kot izvirne ali s strani države prenesene naloge;
– akt o organizaciji in sistemizaciji delovnih mest je akt, ki ga sprejme župan.
3. člen
Delo občinske uprave je javno.
Javnost dela občinske uprave se zagotavlja z uradnimi sporočili, z dajanjem informacij sredstvom javnega obveščanja, z organizacijo in sodelovanjem na okroglih mizah in drugih oblikah sodelovanja s predstavniki javnega obveščanja oziroma na drug način, ki omogoča javnosti, da se seznani z delom občinske uprave.
Uradna sporočila za javnost, informacije, pojasnila in druge podatke v smislu prejšnjega odstavka dajejo skladno s statutom občine predstavnikom sredstev javnega obveščanja župan, podžupan in direktor občinske uprave, po pooblastilu župana ali direktorja občinske uprave pa lahko tudi drug javni uslužbenec občinske uprave.
II. NOTRANJA ORGANIZACIJA IN DELOVNO PODROČJE
4. člen
Delo uprave je glede na zahtevnost, vrsto, obseg in medsebojno povezanost nalog organizirano v enovito občinsko upravo.
5. člen
Organizacija občinske uprave zagotavlja:
– strokovno, učinkovito in racionalno izvrševanje nalog občinske uprave,
– zakonito, pravočasno in učinkovito uresničevanje pravic, interesov in obveznosti strank in drugih udeležencev v postopkih,
– polno zaposlenost delavcev v občinski upravi,
– in učinkovito sodelovanje z drugimi organi in institucijami.
6. člen
Občinska uprava opravlja strokovne, upravne, organizacijsko-tehnične in administrativne naloge na področju:
– gospodarstva, urbanizma, kmetijstva in komunalne infrastrukture,
– družbenih dejavnosti,
– financ, proračuna in računovodstva,
– splošnih in pravnih dejavnosti,
– inšpekcijskega nadzorstva in redarstva,
– notranje revizijske službe.
7. člen
Na področju gospodarstva, urbanizma, kmetijstva in komunalne infrastrukture izvaja občinska uprava naslednje naloge:
– spremljanje predpisov iz delovnega področja in skrb za njihovo izvajanje,
– pripravljanje osnutkov predpisov in opravljanje drugih upravnih nalog z delovnega področja in skrb za njihovo izvajanje,
– vodenje postopka ter opravljanje drugih strokovnih nalog v zvezi s pospeševanjem in razvojem obrtništva, podjetništva, trgovinske dejavnosti, gostinstva, turizma, kmetijstva in drugih gospodarskih dejavnosti,
– vodenje upravnega postopka ter opravljanje drugih strokovnih nalog v zvezi z urejanjem prostora, urbanizma, varstva okolja ter gradbenih in komunalnih zadev,
– opravljanje nalog iz področja gospodarstva, urbanizma, komunale in infrastrukture neposredno na terenu,
– vodenje evidenc, seznamov in drugih preglednic,
– sodelovanje z drugimi organi in organizacijami na delovnem področju,
– opravljanje drugih upravnih in strokovnih nalog, povezanih z delovnim področjem.
8. člen
Na področju družbenih dejavnosti izvaja občinska uprava naslednje naloge:
– spremljanje predpisov z delovnega področja in skrb za njihovo izvajanje,
– pripravljanje osnutkov predpisov s področja dela,
– vodenje postopka ter opravljanje drugih strokovnih nalog v zvezi s pospeševanjem in razvojem vzgoje in izobraževanja, zdravstvenega in socialnega varstva in razvojnih dejavnosti,
– vodenje postopka ter opravljanje drugih strokovnih nalog v zvezi z dejavnostmi društev,
– vodenje postopkov dodeljevanja koncesij s področja splošne in družbene dejavnosti,
– koordiniranje in opravljanje drugih strokovnih nalog, ki so vezane na razvojne in upravne postopke za potrebe sklada stavbnih zemljišč,
– sodelovanje z drugimi organi in organizacijami v državi na delovnem področju,
– opravljanje drugih upravnih in strokovnih nalog, povezanih z delovnim področjem.
9. člen
Na področju financ, proračuna in računovodstva izvaja občinska uprava naslednje naloge:
– spremljanje predpisov z delovnega področja in skrb za njihovo izvajanje,
– pripravljanje osnutkov predpisov s področja dela,
– pripravljanje strokovnih podlag, izdelovanje periodičnih obračunov in zaključnega računa občine,
– vodenje evidenc prihodkov in odhodkov proračunskih sredstev,
– izvajaje nalog v povezavi s spremljanjem prihodkov in odhodkov ter posledično analiziranje in spremljanje porabe glede na plan,
– izvajanje nalog s področja obračunavanja plač,
– izvajanje kalkulativnih in drugih operativnih finančno računovodskih del,
– pripravo poročil, analiz, informacij in drugih gradiv s področja dela,
– opravljanje nalog na področju priprave, spremljanja in načrtovanja porabe proračunskih sredstev,
– pripravljanje analiz in poročil v zvezi s proračunom,
– vodenje finančnih postopkov za izplačevanje proračunskih sredstev uprave,
– sodelovanje pri pripravi in vodenju postopkov za pridobitev finančnih sredstev, vključno s pripravo pogodb z upravičenci in javnimi razpisi,
– vodenje evidenc o vloženih in izplačanih zahtevkih z delovnega področja uprave,
– sodelovanje z drugimi organi in organizacijami v državi na delovnem področju,
– opravljanje drugih upravnih in strokovnih nalog, povezanih z delovnim področjem.
10. člen
Na področju splošnih in pravnih dejavnosti izvaja občinska uprava naslednje naloge:
– spremljanje predpisov z delovnega področja in skrb za njihovo izvajanje,
– pripravljanje osnutkov predpisov s področja dela,
– pripravljanje pogodb o zaposlitvi,
– pripravljanja strokovnih podlag pri izvajanju normativnih, pravnih in organizacijskih nalog,
– izvajanje vseh nalog v povezavi z delovno-pravnim področjem,
– izvajanje nalog, vezanih na volitve,
– sodelovanje z drugimi organi in organizacijami v državi na delovnem področju,
– skrb za obveščanje javnosti in zainteresiranih o zadevah,
– pripravo poročil, analiz, informacij in drugih gradiv s področja dela,
– opravljanje organizacijsko tehničnih nalog,
– vodenje evidenc in arhiva dokumentacije,
– zagotavljanje nemotenega poslovanja uprave,
– vodenje materialnega poslovanja uprave,
– izvajanje pisarniškega poslovanja uprave,
– skrb za redno vzdrževanje osnovnih sredstev,
– izvajanje nalog v zvezi z izdajanjem publikacij in celostne podobe uprave,
– opravljanje nalog na področju priprave, spremljanja in načrtovanja porabe proračunskih sredstev,
– oblikovanje strategije razvoja informacijskega sistema in infrastrukture z delovnega področja uprave,
– organizacija in razvoj informacijskega sistema v skladu z metodologijami na posameznih strokovnih področjih,
– skrb za vzpostavitev informacijskega sistema z delovnega področja, zbiranje, obdelovanje, posredovanje in hranjenje podatkov z delovnega področja in upravljanje z informacijskim sistemom,
– vzpostavitev in vzdrževanje registrov v skladu z zakonodajo z delovnega področja uprave,
– nadzor in zagotavljanje operativnosti ter povezljivosti obstoječih zbirk podatkov,
– opravljanje drugih upravnih in strokovnih nalog, povezanih z delovnim področjem.
11. člen
Na področju občinske inšpekcije opravlja občinska uprava naslednje naloge:
– opravljanje nadzora nad izvajanjem državnih in občinskih predpisov, s katerimi občina ureja zadeve iz izvirne pristojnosti in zadeve iz prenesene pristojnosti z države na občino,
– spremljanje in analiziranje ter podajanje predlogov za izboljšanje stanja na področjih, ki jih nadzira,
– pripravljanje strokovnih podlag in razpisne dokumentacije za javna naročila s področja inšpektorata,
– opravljanje druge upravne in strokovne naloge s svojega delovnega področja.
Na področju redarstva opravlja občinska uprava naslednje naloge:
– nadzoruje in zagotavlja pogoje za varen in neoviran cestni promet v naseljih,
– varuje ceste in okolje v naseljih in na občinskih cestah zunaj naselij,
– skrbi za varnost na občinskih javnih poteh in drugih javnih površinah,
– varuje javno premoženje, naravno in kulturno dediščino,
– vzdržuje javni red in mir,
– spremlja in analizira ter podaja predloge za izboljšanje stanja na področjih, ki jih nadzira,
– opravlja druge upravne in strokovne naloge s svojega delovnega področja.
Za opravljanje nalog iz tega člena se lahko oblikuje skupno občinsko upravo.
12. člen
Na področju notranje revizijske službe se izvajajo naslednje naloge:
– izvajanje stalnega nadzora nad pravilnostjo in smotrnostjo poslovanja občine kot celote, neposrednih in posrednih uporabnikov ter institucij, v katerih ima občina delež ali jim daje pomoč,
– svetovanje na področju obvladovanja tveganj, notranjih kontrol in postopkov poslovodenja,
– druge upravne in strokovne naloge s svojega delovnega področja.
Za opravljanje nalog iz tega člena se lahko oblikuje skupno občinsko upravo.
III. NAČIN VODENJA UPRAVE, ODGOVORNOSTI IN POOBLASTILA JAVNIH USLUŽBENCEV
13. člen
Občinsko upravo neposredno vodi direktor občinske uprave, ki ga imenuje in razrešuje župan. Direktor občinske uprave se imenuje za dobo petih let.
Direktor občinske uprave:
– vodi, organizira, usmerja in nadzira delo občinske uprave,
– izdaja odločbe v upravnem postopku na prvi stopnji,
– opravlja najzahtevnejše naloge občinske uprave ter sodeluje v projektnih skupinah v občini,
– skrbi za zakonito, učinkovito in smotrno opravljanje nalog občinske uprave,
– opravlja druge naloge po nalogu župana.
Direktor občinske uprave vodi in koordinira delo uprave preko kolegija občinske uprave.
14. člen
O zaposlitvi v občinski upravi in imenovanju javnih uslužbencev v naziv odloča župan.
Direktor občinske uprave lahko izdaja odločbe in druge akte, ki se nanašajo na uresničevanje pravic, obveznosti in odgovornosti iz delovnega razmerja javnih uslužbencev, če ga župan za to pooblasti.
15. člen
Javni uslužbenci so za svoje delo neposredno odgovorni direktorju občinske uprave.
Javni uslužbenci opravljajo strokovne naloge o zadevah iz posameznega delovnega področja.
Za uspešno in smotrno izvrševanje nalog morajo posamezni javni uslužbenci med seboj sodelovati v vseh zadevah, ki so zanje skupnega pomena.
Za izvedbo zahtevnejših nalog se lahko oblikujejo projektne skupine. Projektno skupino določi direktor občinske uprave.
16. člen
Občina v upravnem postopku odloča s posamičnimi akti o upravnih zadevah iz izvirne pristojnosti in iz prenesene državne pristojnosti.
O upravnih zadevah iz izvirne pristojnosti odloča na prvi stopnji občinska uprava, na drugi stopnji pa župan, če ni z zakonom drugače določeno.
Župan oziroma direktor občinske uprave lahko pooblasti javnega uslužbenca občinske uprave, ki izpolnjuje zakonske pogoje za odločanje v upravnih stvareh, za opravljanje posameznih dejanj ali za vodenje celotnega postopka in za odločanje v upravnih stvareh.
IV. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
17. člen
V roku 1 meseca od veljavnosti tega odloka župan sprejme akt o notranji organizaciji in sistemizaciji delovnih mest v občinski upravi Občine Naklo.
18. člen
Ta odlok začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 007-008/2009
Naklo, dne 17. septembra 2009
Župan
Občine Naklo
Janez Štular l.r.