Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (ZLS-UPB2, Uradni list RS, št. 94/07 – uradno prečiščeno besedilo, 76/08 in 100/08 – odločba US), 29. člena Zakona o javnih financah ZJF (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00, 79/01, 30/02, 56/02 – ZJU, 110/02 – ZDT-B, 127/06 – ZJZP, 14/07 – ZSPDPO in 109/08) in 15. člena ter 29. člena Statuta Občine Kuzma (Uradni list RS, št. 33/07) je Občinski svet Občine Kuzma na 20. redni seji dne 22. 12. 2009 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Kuzma za leto 2010
I. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
S tem odlokom se za Občino Kuzma za leto 2010 določajo proračun, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine (v nadaljnjem besedilu: proračun).
II. VIŠINA SPLOŠNEGA DELA PRORAČUNA IN STRUKTURA POSEBNEGA DELA PRORAČUNA
2. člen
V splošnem delu proračuna so prikazani prejemki in izdatki po ekonomski klasifikaciji na ravni kontov.
Splošni del proračuna na ravni podskupin kontov se določa v naslednjih zneskih:
-------------------------------------------------
A. BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV
-------------------------------------------------
Proračun
leta 2010
-------------------------------------------------
Skupina/podskupina kontov v EUR
-------------------------------------------------
I. SKUPAJ PRIHODKI 1.708.726
(70+71+72+73+74)
TEKOČI PRIHODKI (70+71) 1.435.018
70 DAVČNI PRIHODKI 1.212.160
700 Davki na dohodek in 1.105.760
dobiček
703 Davki na premoženje 56.250
704 Domači davki na blago in 50.150
storitve
706 Drugi davki 0
71 NEDAVČNI PRIHODKI 222.858
710 Udeležba na dobičku in 14.700
dohodki od premoženja
711 Takse in pristojbine 10.500
712 Denarne kazni 0
713 Prihodki od prodaje blaga 0
in storitev
714 Drugi nedavčni prihodki 197.658
72 KAPITALSKI PRIHODKI 69.661
720 Prihodki od prodaje 0
osnovnih sredstev
721 Prihodki od prodaje zalog 0
722 Prihodki od prodaje 69.661
zemljišč in nematerialnega
premoženja
73 PREJETE DONACIJE 3.500
730 Prejete donacije iz 3.500
domačih virov
731 Prejete donacije iz tujine 0
74 TRANSFERNI PRIHODKI 200.547
740 Transferni prihodki iz 200.547
drugih javnofinančnih
institucij
II. SKUPAJ ODHODKI 1.708.726
(40+41+42+43)
40 TEKOČI ODHODKI 740.320
400 Plače in dodatki – 231.600
zaposleni
401 Prispevki delodajalcev za 94.400
socialno varnost
402 Izdatki za blago in 376.520
storitve
403 Plačila domačih obresti 24.800
409 Rezerve 13.000
41 TEKOČI TRANSFERI 467.906
410 Subvencije 0
411 Transferi posameznikom in 276.900
gospodinjstvom
412 Transferi neprofitnim 140.760
organizacijam in ustanovam
413 Drugi tekoči domači 50.280
transferi
414 Tekoči transferi v tujino 0
42 INVESTICIJSKI ODHODKI 470.500
420 Nakup in gradnja osnovnih 470.500
sredstev
43 INVESTICIJSKI TRANSFERI 30.000
430 Investicijski transferi 8.000
drugim ravnem države
431 Investicijski transferi 22.000
pravnim in fiz.osebam
III. PRORAČUNSKI PRESEŽEK (I.- 0
II.) (PRORAČUNSKI PRIMANJKLAJ)
-------------------------------------------------
B. RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN
NALOŽB
-------------------------------------------------
IV. PREJETA VRAČILA DANIH 1.000
POSOJIL IN PRODAJA KAPIT.
DELEŽ. (750+751+752)
75 PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL 1.000
750 Prejeta vračila danih 1.000
posojil
751
752
V. DANA POSOJILA IN POVEČANJE
KAPIT. DELEŽEV (440+441+442)
44 DANA POSOJILA IN POVEČANJE
KAPITALSKIH DELEŽEV
440 Dana posojila
441 Povečanje kapitalskih
deležev in naložb
442 Poraba sredstev kupnin iz
naslova privatizacije
VI. PREJETA MINUS DANA 1.000
POSOJILA IN SPREMEMBE KAPIT.
DELEŽEV (IV.-V.)
-------------------------------------------------
C. RAČUN FINANCIRANJA
-------------------------------------------------
VII. ZADOLŽEVANJE (500) 125.000
50 ZADOLŽEVANJE 125.000
500 Domače zadolževanje 125.000
VIII. ODPLAČILA DOLGA (550) 157.100
55 ODPLAČILA DOLGA 157.100
550 Odplačila domačega dolga 157.100
IX. SPREMEMBA STANJA SREDSTEV –31.100
NA RAČUNU (I.+IV.+VII.-II.-V.-
VIII.)
X. NETO ZADOLŽEVANJE (VII.- –32.100
VIII.)
XI. NETO FINANCIRANJE 0
(VI.+VII.-VIII.-IX.=-III.)
-------------------------------------------------
Stanje sredstev na računih dne
preteklega leta
-------------------------------------------------
Posebni del proračuna sestavljajo finančni načrti neposrednih uporabnikov občinskega proračuna (občinskih organov in občinske uprave), ki so razdeljeni na naslednje programske dele: področje proračunske porabe, glavne programe in podprograme, predpisane s programsko klasifikacijo izdatkov občinskih proračunov. Podprogram je razdeljen na proračunske postavke, te pa na podskupine kontov in konte, določene s predpisanim kontnim načrtom.
Posebni del proračuna na ravni proračunskih postavk – kontov in načrt razvojnih programov sta priloga k temu odloku in se objavita na oglasni deski Občine Kuzma.
III. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
3. člen
Proračun se izvršuje na ravni proračunske postavke – konta.
4. člen
Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov, določenih v prvem stavku prvega odstavka 43. člena ZJF, tudi naslednji prihodki: pristojbina za vzdrževanje gozdnih cest, požarna taksa, prispevki občanov, odstopljena državna taksa za obremenjevanje okolja, prihodki iz naslova okoljske dajatve za odlaganje odpadkov, ki se namenjajo za investicije na področju ravnanja z odpadki, prejeta sredstva državnega proračuna za investicije in druge predpisane namenske dajatve.
Če se v tekočem letu v proračun vplača namenski prejemek, ki zahteva sorazmeren namenski izdatek, ki v proračunu ni izkazan ali ni izkazan v zadostni višini, se v višini dejanskih prejemkov poveča obseg izdatkov uporabnika (postavke) v proračun.
Namenska sredstva, ki niso bila porabljena v preteklem letu, se prenesejo v proračun tekočega leta.
5. člen
Župan odloča o prerazporeditvah pravic porabe v posebnem delu proračuna pri posameznem neposrednem uporabniku med glavnimi programi v okviru posameznega področja proračunske porabe.
Osnova za prerazporejanje pravic porabe je zadnji sprejeti proračun, spremembe proračuna ali rebalans proračuna.
Župan s poročilom o izvrševanju proračuna v mesecu juliju in z zaključnim računom poroča občinskemu svetu o veljavnem proračunu za leto 2010 in o njegovi realizaciji.
Župan odloča o vlogah za pokroviteljstva in sofinanciranja različnih prireditev ter za vloge s podobno vsebino do višine 400,00 € po vlogi znotraj zmožnosti, ki mu jih dovoljuje proračunska postavka za te namene.
6. člen
Obseg prevzetih obveznosti, ki bodo zapadle v prihodnjih letih za investicijske odhodke bo potekal skladno z načrtom razvojnih programov za namene, za katere je že načrtovana pravica porabe na postavki proračuna v tekočem letu.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za blago in storitve in za tekoče transfere, ne sme presegati 25% pravic porabe po sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
Omejitve iz tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami in prevzemanje obveznosti za dobavo elektrike, telefona, vode, komunalnih storitev in drugih storitev, potrebnih za operativno delovanje neposrednih uporabnikov.
7. člen
Župan lahko spreminja vrednost projektov v načrtu razvojnih programov. Projekte, katerih vrednost se spremeni za več kot 20%, mora predhodno potrditi občinski svet.
Projekti, za katere se zaradi prenosa plačil v tekoče leto zaključek financiranja prestavi iz predhodnega v tekoče leto, se uvrstijo v načrt razvojnih programov uveljavljenega proračuna.
Novi projekti se uvrstijo v načrt razvojnih programov na podlagi odločitve občinskega sveta.
8. člen
V proračunsko rezervo občine se v letu 2010 izloči največ do 1,5% prihodkov proračuna. Rezerva se uporablja za financiranje izdatkov za odpravo posledic naravnih nesreč in drugih nesreč, ki jih povzročijo naravne nesreče.
Župan odloča o uporabi sredstev proračunske rezerve do višine oblikovanih in razpoložljivih sredstev rezerv in o tem obvešča občinski svet pri polletnem izvrševanju proračuna in ob zaključnem računu.
9. člen
Med odhodki proračuna so planirana sredstva za splošno proračunsko rezervacijo v višini do 0,5% prihodkov proračuna.
Sredstva splošne proračunske rezervacije so planirana za nepredvidene namene, za katere v proračunu niso zagotovljena sredstva, ali za namene, za katere se med letom izkaže, da niso zagotovljena sredstva v zadostnem obsegu, ker jih pri pripravi proračuna ni bilo mogoče načrtovati. O uporabi sredstev splošne proračunske rezervacije odloča župan.
10. člen
Za izvrševanje proračuna je kot odredbodajalec odgovoren župan.
11. člen
Nadzor nad poslovanjem uporabnikov proračunskih sredstev ter smotrnost in namenskost porabe proračunskih sredstev opravlja nadzorni odbor.
IV. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA
12. člen
V letu 2010 se Občina Kuzma ne bo dolgoročno zadolževala.
13. člen
Javni zavodi, katerih ustanoviteljica je občina, se v letu 2010 ne smejo zadolževati, prav tako Občina Kuzma v letu 2010 ne bo izdajala poroštev.
14. člen
Uporabniki proračuna so dolžni nabavo opreme, investicijsko vzdrževalna dela in storitve oddajati s pogodbo in v skladu s predpisi, ki urejajo javno naročanje.
15. člen
Nadzor nad porabo sredstev proračuna ter smotrnostjo in namembnostjo porabe teh sredstev opravlja nadzorni odbor.
Uporabniki proračuna so dolžni predložiti vse zahtevane podatke potrebne za analizo porabe sredstev.
Uporabnikom proračunskih sredstev, ki ravnajo v nasprotju s posameznimi določbami tega odloka, lahko župan delno ali v celoti začasno ustavi proračunsko financiranje, dokončno pa občinski svet na predlog župana.
V. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
16. člen
V obdobju začasnega financiranja Občine Kuzma v letu 2011, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep o določitvi začasnega financiranja.
17. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije, uporablja pa se od 1. januarja 2010 dalje.
Št. 900-7/2009-1
Kuzma, dne 22. decembra 2009
Župan
Občine Kuzma
Jožef Škalič l.r.