Uradni list

Številka 110
Uradni list RS, št. 110/2009 z dne 29. 12. 2009
Uradni list

Uradni list RS, št. 110/2009 z dne 29. 12. 2009

Kazalo

5018. Odlok o proračunu Občine Moravske Toplice za leto 2010, stran 15017.

Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 100/05 – uradno prečiščeno besedilo, 60/07, 76/08, 79/09), 29. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00, 79/01, 30/02, 56/02 – ZJU, 110/02 – ZDT-B in 127/06 – ZJZP, 14/07 – ZSPDPO, 109/08 in 49/09) in 16. člena Statuta Občine Moravske Toplice (Uradni list RS, št. 11/99, 2/01, 24/01, 69/02 in 28/03) je Občinski svet Občine Moravske Toplice na 26. seji dne 21. 12. 2009 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Moravske Toplice za leto 2010
1. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
(vsebina odloka)
S tem odlokom se za Občino Moravske Toplice za leto 2010 določajo proračun, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine (v nadaljnjem besedilu: proračun).
2. VIŠINA SPLOŠNEGA DELA PRORAČUNA IN STRUKTURA POSEBNEGA DELA PRORAČUNA
2. člen
(sestava proračuna in višina splošnega dela proračuna)
V splošnem delu proračuna so prikazani prejemki in izdatki po ekonomski klasifikaciji do ravni kontov.
Splošni del proračuna Občine Moravske Toplice se na ravni podskupin kontov določa v naslednjih zneskih:
-------------------------------------------------
A.            BILANCA PRIHODKOV IN
              ODHODKOV                    v eurih
-------------------------------------------------
              Skupina/Podskupina         Proračun
              kontov                    leta 2010
-------------------------------------------------
I.            SKUPAJ PRIHODKI          18.872.033
              (70+71+72+73+74)
              TEKOČI PRIHODKI (70 +
              71)
        70    DAVČNI PRIHODKI           5.249.033
              700 Davki na dohodek in   4.273.739
              dobiček
              703 Davki na premoženje     512.514
              704 Domači davki na         462.780
              blago in storitve
        71    NEDAVČNI PRIHODKI         1.732.583
              710 Udeležba na dobičku     278.030
              in dohodki od
              premoženja
              711 Takse in                 10.000
              pristojbine
              712 Denarne kazni            10.500
              713 Prihodki od prodaje      13.000
              blaga in storitev
              714 Drugi nedavčni        1.421.053
              prihodki
        72    KAPITALSKI PRIHODKI       1.073.168
              722 Prihodki od prodaje   1.073.168
              zemljišč in
              nematerialnega
              premoženja
        73    PREJETE DONACIJE              5.000
              730 Prejete donacije od       5.000
              domačih virov
        74    TRANSFERNI PRIHODKI      10.812.249
              740 Transferni prihodki  10.812.249
              iz drugih
              javnofinančnih
              institucij
II.           SKUPAJ ODHODKI           18.638.033
              (40+41+42+43)
        40    TEKOČI ODHODKI            2.381.941
              400 Plače in drugi          349.988
              izdatki zaposlenim
              401 Prispevki                55.963
              delodajalca za socialno
              varnost
              402 Izdatki za blago in   1.900.152
              storitve
              403 Plačila domačih          33.000
              obresti
              409 Rezerve                  42.838
        41    TEKOČI TRANSFERI          2.350.760
              410 Subvencije              252.123
              411 Transferi             1.079.342
              posameznikom in
              gospodinjstvom
              412 Transferi               198.766
              neprofitnim
              organizacijam
              413 Drugi tekoči domači     820.529
              transferi
        42    INVESTICIJSKI ODHODKI    13.680.960
              420 Nakup in gradnja     13.680.960
              osnovnih sredstev
        43    INVESTICIJSKI TRANSFERI     224.372
              431 Investicijski            98.457
              transferi pravnim
              osebam, ki niso
              proračunski uporabniki
              432 Investicijski           125.915
              transferi proračunskim
              uporabnikom
III.          PRORAČUNSKI PRESEŽEK        234.000
              (PRIMANJKLJAJ) (I.-II.)
-------------------------------------------------
B.            RAČUN FINANČNIH
              TERJATEV IN NALOŽB
-------------------------------------------------
IV      75    PREJETA VRAČILA DANIH         6.000
              POSOJIL IN POVEČANJE
              KAITALSKIH DELEŽEV
              750 Prejeta vračila           6.000
              danih posojil
V.      44    DANA POSOJILA IN             10.000
              POVEČANJE KAPITALSKIH
              DELEŽEV
              440 Dana posojila            10.000
VI.           PREJETA MINUS DANA           –4.000
              POSOJILA IN SPREMEMBE
              KAPITALSKIH DELEŽEV
              (IV.-V.)
-------------------------------------------------
C.            RAČUN FINANCIRANJA
-------------------------------------------------
VII.    50    ZADOLŽEVANJE (500)                0
VIII.    55   ODPLAČILA DOLGA (550)             0
              550 Odplačila domačega      230.000
              dolga
IX.           POVEČANJE (ZMANJŠANJE)            0
              SREDSTEV NA RAČUNIH
              (I.+IV.+VII.-II.-V.-
              VIII.)
X.            NETO ZADOLŽEVANJE          –230.000
              (VII.-VIII.)
XI.           NETO FINANCIRANJE          –234.000
              (VI.+VII.-VIII.-IX.)
              STANJE SREDSTEV NA                0
              RAČUNIH DNE 31. 12. 2009
              9009 Splošni sklad za
              drugo
-------------------------------------------------
Posebni del proračuna sestavljajo finančni načrti neposrednih uporabnikov, ki so razdeljeni na naslednje programske dele: področja proračunske porabe, glavne programe in podprograme, predpisane s programsko klasifikacijo izdatkov občinskih proračunov. Podprogram je razdeljen na proračunske postavke, te pa na podskupine kontov in konte, ki so določeni s predpisanim kontnim načrtom.
Posebni del proračuna do ravni proračunskih postavk-podskupin kontov in načrt razvojnih programov sta prilogi k temu odloku in se objavita na spletni strani Občine Moravske Toplice.
Načrt razvojnih programov sestavljajo projekti.
3. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
3. člen
(izvrševanje proračuna)
Proračun se izvršuje na ravni proračunske postavke – konta.
4. člen
Za izvrševanje proračuna je odgovoren župan občine.
Župan je pooblaščen tudi:
– da odloča o porabi nerazporejenih sredstev na proračunskih postavkah znotraj glavnega programa za namene, ki so povezani z isto vsebino in jih prej ni bilo možno predvideti,
– da odloča o vlogah za sponzoriranje in donacije različnih prireditev do višine 1.500 eurov po vlogi znotraj možnosti, ki jih dovoljuje proračunski namen oziroma tekoča proračunska rezervacija,
– da odloča o pridobitvi oziroma odtujitvi premoženja občine v skladu s statutom občine,
– da daje soglasje k sklenitvi pravnega posla krajevne skupnosti oziroma krajevnega odbora, ki presega 1.000 eurov, sklepa pravne posle zamenjave kmetijskih in stavbnih zemljišč v lasti občine pod pogojem, da se vrednost občinskega premoženja ne znižuje,
– sklepa poroštvene pogodbe v skladu z aktom, ki ga sprejema občinski svet.
5. člen
Finančna služba občine je zadolžena za:
– sprotno spremljanje poslovanja in tekoče evidentiranje vseh poslovnih dogodkov,
– pripravo analiz, medletnih ter končnih realizacij proračuna,
– za pripravo odloka o zaključnem računu proračuna za preteklo leto, premoženjsko bilanco občine ter poročila za potrebe statistike finančnih računov v skladu z roki, ki jih predpisujejo zakoni in podzakonski akti,
– za pomoč KS, zavodom, zvezam in drugim uporabnikom proračuna pri pripravi finančnih načrtov, sprotno evidentiranje poslovnih dogodkov in pravočasno pripravo zaključnih poročil,
– za izvajanje nadzora nad porabo sredstev vseh proračunskih porabnikov v skladu s sprejetim planom in opredeljenimi nameni,
– za izvrševanje nakazil in izplačil iz proračun v skladu z veljavno zakonodajo.
6. člen
Občinska uprava občine je zadolžena za upravljanje z občinskim premoženjem v duhu dobrega gospodarja ter za spremljanje in nadziranje upravljanja s premoženjem KS.
Občinska uprava, zadolžena za investicije, katerih investitor je občina oziroma KS je dolžna spoštovati določila Zakona o javnih naročilih in le-te izvajati v skladu s tem zakonom.
Nadzor nad poslovanjem javnih podjetij, javnih zavodov, skladov ter agencij, ki opravljajo javno službo in katerih ustanovitelj oziroma soustanovitelj je občina, v skladu z 71. členom Zakona o javnih financah opravlja finančna služba občinske uprave.
7. člen
(namenski prihodki in odhodki proračuna)
Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov, določenih v prvem stavku prvega odstavka 43. člena ZJF, tudi naslednji prihodki:
1. Prihodki požarne takse ki se uporabijo za namene, določene v Zakonu o varstvu pred požarom,
2. Okoljska dajatev za obremenjevanje vode, ki se uporabi za namene po Uredbi o okoljski dajatvi za onesnaževanje okolja zaradi odvajanja odpadnih voda v skladu z odločbo Ministrstva za okolje in prostor,
3. Okoljska dajatev za onesnaževanje okolja zaradi odlaganja odpadkov, ki se uporabi za namene po Uredbi o okoljski dajatvi za onesnaževanje okolja zaradi odlaganja odpadkov v skladu z odločbo Ministrstva za okolje in prostor,
4. Prihodki iz naslova turistične takse, ki se uporabljajo za namene določene v Zakonu o spodbujanju razvoja turizma,
5. Prihodki krajevnih skupnosti v občini:
– prihodki od občanov, ki se namenijo za namene, za katere se zbirajo,
6. Prihodki iz naslova prodaje stanovanj,
7. Drugi namenski prihodki proračuna- prihodki za narodnostne potrebe, ki se namenijo za pokrivanje narodnostnih potreb.
Pravice porabe na proračunski postavki »01,02,01,05, Sredstva za odpravo nesorazmerij med osnovnimi plačami«, ki niso porabljene v tekočem letu, se prenesejo v naslednje leto za isti namen.
8. člen
(prerazporejanje pravic porabe)
Osnova za prerazporejanje pravic porabe je zadnji sprejeti proračun, spremembe proračuna ali rebalans proračuna.
O prerazporeditvah pravic porabe v posebnem delu proračuna med posameznimi proračunskimi postavkami znotraj podprograma, med podprogrami v okviru glavnih programov in med glavnimi programi v okviru področja proračunske porabe odloča župan na predlog neposrednega uporabnika.
Župan s poročilom o izvrševanju proračuna med proračunskim letom in konec leta z zaključnim računom poroča občinskemu svetu o veljavnem proračunu za leto 2010 in njegovi realizaciji.
9. člen
(največji dovoljeni obseg prevzetih obveznosti v breme proračuna prihodnjih let)
Neposredni uporabnik lahko v tekočem letu razpiše javno naročilo za celotno vrednost projekta, ki je vključen v načrt razvojnih programov, če so zanj načrtovane pravice porabe na proračunskih postavkah v sprejetem proračunu.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za investicijske odhodke in investicijske transfere ne sme presegati 80% pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika, od tega:
1. v letu 2011 največ 80% navedenih pravic porabe in
2. v ostalih prihodnjih letih 60% navedenih pravic porabe.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za blago in storitve in za tekoče transfere, ne sme presegati 25% pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
Omejitve iz prvega in drugega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami, razen če na podlagi teh pogodb lastninska pravica preide oziroma lahko preide iz najemodajalca na najemnika, in prevzemanje obveznosti za dobavo elektrike, telefona, vode, komunalnih storitve in drugih storitev, potrebnih za operativno delovanje neposrednih uporabnikov.
Prevzete obveznosti iz drugega in tretjega odstavka tega člena se načrtujejo v finančnem načrtu neposrednega uporabnika in načrtu razvojnih programov.
10. člen
(spreminjanje načrta razvojnih programov)
Župan lahko spreminja vrednost projektov v načrtu razvojnih programov. Projekte, katerih vrednost se spremeni za več kot 20% mora predhodno potrditi občinski svet.
Projekte, za katere se zaradi prenosa plačil v tekoče leto, zaključek financiranja prestavi iz predhodnega v tekoče leto, se uvrstijo v načrt razvojnih programov po uveljavitvi proračuna.
Novi projekti se uvrstijo v načrt razvojnih programov na podlagi odločitve občinskega sveta.
11. člen
(proračunska rezerva)
Proračunska rezerva se v letu 2010 oblikuje v višini 21.419 eurov.
Na predlog za finance pristojnega organa občinske uprave odloča o uporabi sredstev proračunske rezerve za posamezne namene iz drugega odstavka 49. člena ZJF župan do višine 21.419 eurov in o tem s pisnimi poročili obvešča občinski svet.
V primeru, ko se sredstva proračunske rezerve namenjajo za odpravo posledic naravnih nesreč širših dimenzij in namenska sredstva presegajo višino oblikovane rezerve s tem odlokom, odloča o njihovi porabi občinski svet s posebnim odlokom.
12. člen
Proračun vsebuje kot nerazporejeni del prejemkov splošno proračunsko rezervacijo do maksimalne višine 1,5% celotnih prihodkov iz bilance prihodkov in odhodkov, in sicer za financiranje posameznih namenov javne porabe, ki jih ob sprejemanju proračuna ni bilo mogoče predvideti ali zanje ni bilo mogoče predvideti zadostnih sredstev. Znesek splošne proračunske rezervacije je določen v posebnem delu proračuna.
13. člen
O uporabi sredstev splošne proračunske rezervacije odloča s sklepom o prerazporeditvi sredstev župan in o tem obvešča občinski svet v poročilih o realizaciji proračuna in ob predložitvi Odloka o zaključnem računu.
Dodeljena sredstva splošne proračunske rezervacije se razporedijo v finančni načrt neposrednega uporabnika.
4. POSEBNOSTI UPRAVLJANJA IN PRODAJE STVARNEGA IN FINANČNEGA PREMOŽENJA OBČINE
14. člen
Če so izpolnjeni pogoji iz tretjega odstavka 77. člena ZJF, lahko župan v letu 2010 posameznemu dolžniku odpiše dolgove, ki jih imajo dolžniki do občine do višine 210 eurov, vendar odpisani dolg ne sme presegati skupne višine 3.000,00 eurov.
5. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA
15. člen
(obseg zadolževanja občine in izdanih poroštev občine)
Zaradi kritja presežkov odhodkov nad prihodki v bilanci prihodkov in odhodkov, presežkov izdatkov nad prejemki v računu finančnih terjatev in naložb ter odplačila dolgov v računu financiranja se občina za proračun leta 2010 lahko dolgoročno zadolžuje za namene izkazane v proračunu, na podlagi predhodno prejetega soglasja pristojnega Ministrstva za finance in pod pogoji, ter višini ki jih določa Zakon o financiranju občin.
Župan je pooblaščen, da odloča o začasni uporabi tekočih likvidnostnih proračunskih sredstev zaradi ohranitve njihove vrednosti.
Župan je pooblaščen, da lahko v primeru neenakomernega pritekanja prihodkov proračuna, ko izvrševanje proračuna ne more uravnovesiti, za začasno kritje odhodkov najame premostitveno kratkoročno posojilo, ki pa mora biti vrnjeno do konca proračunskega leta.
Obseg poroštev občine za izpolnitev obveznosti javnih zavodov, javnih podjetij in javnih skladov, katerih ustanoviteljica je Občina Moravske Toplice, v letu 2010 ne sme preseči skupne višine glavnic 100.000 eurov.
Javno komunalno podjetje Čista narava se v letu 2010 ob upoštevanju določil Zakona o financiranju občin sme zadolžiti do skupne višine 250.000 eurov.
16. člen
Pravne osebe javnega sektorja na ravni občine (javni zavodi, javna podjetja in javni skladi, katerih ustanoviteljica je občina) se lahko v letu 2010 zadolžijo le ob pogoju, da pridobijo soglasje občine v skladu z določili Zakona o financiranju občin.
17. člen
Uporabniki proračuna morajo pri oddaji izvajalskih del in nabavi blaga spoštovati Zakon o javnih naročilih s podzakonskimi predpisi in Zakon o izvrševanju proračuna.
Amortizacijska sredstva se pri proračunskih porabnikih formirajo in trošijo v skladu s proračunskimi izhodišči Občine Moravske Toplice za posamezno proračunsko leto.
Za začetek izvajanja vseh investicij v občini in v KS morajo predhodno biti zagotovljena finančna sredstva oziroma zaprta finančna konstrukcija, ki je potrjena s strani župana občine. Za pogodbe in druga naročila proračunskih uporabnikov, ki nimajo tega soglasja, občina ne prevzema nobenih obveznosti.
Krajevne skupnosti se ne smejo zadolževati. Krajevne skupnosti naročajo blago in storitve le ob sopodpisu naročila s strani finančne službe občinske uprave, finančna služba pa vodi evidenco naročil KS. Za izvrševanje finančnega načrta KS so odgovorni predsedniki svetov KS oziroma predsedniki krajevnih odborov.
Knjigovodska opravila za KS in administrativno-tehnična opravila za organe KS opravlja občinska uprava, v okviru katere se izvaja tudi knjigovodstvo za zavode, javna podjetja in javne sklade, katerih ustanovitelj je občina.
18. člen
Krajevna skupnost odgovarja za svoje obveznosti z vsem svojim premoženjem. Občina odgovarja za obveznosti KS subsidiarno, vendar ima pri tem prednostno pravico pobota s premoženjem KS.
Občina ne odgovarja za obveznosti društev in zvez na območju občine.
6. PREHODNA IN KONČNA DOLOČBA
19. člen
(začasno financiranje v letu 2011)
V obdobju začasnega financiranja Občine Moravske Toplice v letu 2011, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep o določitvi začasnega financiranja.
20. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 007-00021/2009/502
Moravske Toplice, dne 21. decembra 2009
Župan
Občine Moravske Toplice
Franc Cipot l.r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti