Uradni list

Številka 110
Uradni list RS, št. 110/2009 z dne 29. 12. 2009
Uradni list

Uradni list RS, št. 110/2009 z dne 29. 12. 2009

Kazalo

5067. Odlok o proračunu Občine Žalec za leto 2010, stran 15105.

Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 100/05 in 60/07), 29. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00, 79/01, 30/02, 56/02 – ZJU, 127/06 – ZJZP, 14/07 – ZSPDPO, 109/08 in 49/09) in 24. člena Statuta Občine Žalec (Uradni list RS, št. 37/99, 43/00, 37/01, 25/02, 5/03, 29/03, 134/04, 16/05, 94/05 in 23/06) je Občinski svet Občine Žalec na 24. redni seji dne 21. decembra 2009 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Žalec za leto 2010
1. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
(vsebina odloka)
S tem odlokom se za Občino Žalec za leto 2010 določajo proračun, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine (v nadaljnjem besedilu: proračun).
2. VIŠINA SPLOŠNEGA DELA PRORAČUNA IN STRUKTURA POSEBNEGA DELA PRORAČUNA
2. člen
(sestava proračuna in višina splošnega dela proračuna)
V splošnem delu proračuna so prikazani prejemki in izdatki po ekonomski klasifikaciji do ravni podkontov.
Splošni del proračuna se na ravni podskupin kontov določa v naslednjih zneskih:
                                            v EUR
-------------------------------------------------
A.     BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV
-------------------------------------------------
       Skupina/podskupina kontov         Proračun
                                        leta 2010
-------------------------------------------------
I.     SKUPAJ PRIHODKI                 25.612.600
       (70+71+72+73+74)
       TEKOČI PRIHODKI (70+71)         14.964.544
70     DAVČNI PRIHODKI                 12.872.351
       700 Davki na dohodek in         11.052.801
       dobiček
       703 Davki na premoženje          1.280.160
       704 Domači davki na blago in       539.390
       storitve
71     NEDAVČNI PRIHODKI                2.092.193
       710 Udeležba na dobičku in       1.436.906
       dohodki od premoženja
       711 Takse in pristojbine             9.000
       712 Globe in druge denarne           4.670
       kazni
       713 Prihodki od prodaje blaga       12.998
       in storitev
       714 Drugi nedavčni prihodki        628.619
72     KAPITALSKI PRIHODKI                103.600
       720 Prihodki od prodaje                600
       osnovnih sredstev
       722 Prihodki od prodaje            103.000
       zemljišč in neopredmetenih
       dolgoročnih sredstev
73     PREJETE DONACIJE                    16.100
       730 Prejete donacije iz             16.100
       domačih virov
74     TRANSFERNI PRIHODKI             10.528.356
       740 Transferni prihodki iz       4.239.957
       drugih javnofinančnih
       institucij
       741 Prejeta sredstva iz          6.288.399
       državnega proračuna iz
       sredstev proračuna Evropske
       unije
II.    SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43)    27.553.790
40     TEKOČI ODHODKI                   4.593.444
       400 Plače in drugi izdatki         913.650
       zaposlenim
       401 Prispevki delodajalcev za      147.030
       socialno varnost
       402 Izdatki za blago in          2.362.690
       storitve
       403 Plačila domačih obresti        211.060
       409 Rezerve                        959.014
41     TEKOČI TRANSFERI                 7.775.790
       410 Subvencije                     234.550
       411 Transferi posameznikom in    3.798.170
       gospodinjstvom
       412 Transferi neprofitnim          959.955
       organizacijam in ustanovam
       413 Drugi tekoči domači          2.783.115
       transferi
42     INVESTICIJSKI ODHODKI           14.470.381
       420 Nakup in gradnja osnovnih   14.470.381
       sredstev
43     INVESTICIJSKI TRANSFERI            714.175
       431 Investicijski transferi        413.475
       pravnim in fizičnim osebam,
       ki niso proračunski
       uporabniki
       432 Investicijski transferi        300.700
       proračunskim uporabnikom
III.   PRORAČUNSKI PRIMANJKLJAJ (I.-   –1.941.190
       II.)
-------------------------------------------------
B.      RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN
       NALOŽB
-------------------------------------------------
IV.    PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL       18.000
       IN PRODAJA KAPITALSKIH
       DELEŽEV (750+751+752)
75     PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL       18.000
       750 Prejeta vračila danih                0
       posojil
       751 Prodaja kapitalskih                  0
       deležev
       752 Kupnine iz naslova              18.000
       privatizacije
V.     DANA POSOJILA IN POVEČANJE               0
       KAPITALSKIH DELEŽEV (44)
44     DANA POSOJILA IN POVEČANJE               0
       KAPITALSKIH DELEŽEV
VI.    PREJETA MINUS DANA POSOJILA         18.000
       IN SPREMEMBE KAPITALSKIH
       DELEŽEV (IV.-V.)
-------------------------------------------------
C.     RAČUN FINANCIRANJA
-------------------------------------------------
VII.   ZADOLŽEVANJE (500)               2.000.000
50     ZADOLŽEVANJE                     2.000.000
       500 Domače zadolževanje          2.000.000
VIII.  ODPLAČILA DOLGA (550)              512.340
55     ODPLAČILA DOLGA                    512.340
       550 Odplačila domačega dolga       512.340
IX.    SPREMEMBA STANJA SREDSTEV NA      –435.530
       RAČUNU (I.+IV.+VII.-II.-V.-
       VIII.)
X.     NETO ZADOLŽEVANJE (VII.-         1.487.660
       VIII.)
XI.    NETO FINANCIRANJE (VI.+X.-       1.941.190
       IX.)
XII.   STANJE SREDSTEV NA RAČUNIH NA      435.530
       DAN 31. 12. 2009
-------------------------------------------------
Posebni del proračuna sestavljajo finančni načrti neposrednih uporabnikov, ki so razdeljeni na naslednje programske dele: področja proračunske porabe, glavne programe in podprograme, predpisane s programsko klasifikacijo izdatkov občinskih proračunov. Podprogram je razdeljen na proračunske postavke, te pa na podkonte, določene s predpisanim kontnim načrtom.
Posebni del proračuna do ravni proračunskih postavk – podkontov in načrt razvojnih programov sta prilogi k temu odloku in se objavita na spletni strani Občine Žalec.
Načrt razvojnih programov sestavljajo projekti.
3. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
3. člen
(izvrševanje proračuna)
Proračun se izvršuje na ravni proračunske postavke – podkonta.
Za izvrševanje proračuna organov občine in občinske uprave (neposrednih uporabnikov, opredeljenih po institucionalni klasifikaciji: 1000 Občinski svet, 2000 Župan, 3000 Nadzorni odbor, 4001 Občinska uprava – oddelek za premoženje in splošne zadeve, 4002 Občinska uprava – oddelek za finance, 4003 Občinska uprava – oddelek za gospodarske in negospodarske dejavnosti in 4004 Občinska uprava – oddelek za varstvo okolja in urejanje prostora) je kot odredbodajalec odgovoren župan občine.
Za izvrševanje finančnega načrta ožjega dela občine (krajevne skupnosti oziroma mestne skupnosti) je kot odredbodajalec odgovoren svet ožjega dela občine.
Za sklepanje pravnih poslov investicijskega značaja nad zneskom 2.000 EUR potrebujejo krajevne skupnosti in mestna skupnost soglasje župana občine.
4. člen
(namenski prihodki in odhodki proračuna)
Namenski prihodki proračuna so donacije, prihodki stanovanjskega gospodarstva (prihodki od najemnin za stanovanja, prihodki od prodaje stanovanjskih objektov in stanovanj, prejeta sredstva kupnin iz naslova privatizacije), prihodki od prodaje ali zamenjave občinskega stvarnega premoženja in odškodnine iz naslova zavarovanj le-tega, pristojbina za vzdrževanje gozdnih cest, požarna taksa, turistična taksa, prihodki po zakonu o rudarstvu, prihodki od komunalnih prispevkov, dobiček JKP d.o.o. Žalec, priključne takse, prihodki od najemnin za gospodarsko javno infrastrukturo, okoljska dajatev za onesnaževanje okolja zaradi odvajanja odpadnih voda, okoljska dajatev za onesnaževanje okolja zaradi odlaganja odpadkov ter druge predpisane namenske dajatve.
Sredstva okoljske dajatve se lahko porabijo le za:
1. gradnjo infrastrukture, namenjene izvajanju občinskih obveznih javnih služb varstva okolja v skladu z državnimi operativnimi programi, sprejetimi s predpisi varstva okolja na področju čiščenja in odvajanja odpadnih voda, ravnanja s komunalnimi odpadki in odlaganja odpadkov, in
2. zagotavljanje oskrbovalnih standardov, tehničnih, vzdrževalnih, organizacijskih in drugih ukrepov, predpisanih za izvajanje obveznih občinskih gospodarskih javnih služb varstva okolja.
Namenski prihodki proračuna so tudi »izvirni« prihodki ožjih delov občine, ki so vplačani na njihove podračune in so namenjeni posameznemu ožjemu delu občine za namene, opredeljene v njegovem finančnem načrtu.
Če se po sprejemu proračuna vplača namenski prejemek, ki zahteva sorazmeren namenski izdatek, ki v proračunu ni izkazan ali ni izkazan v zadostni višini, se v višini dejanskih prejemkov povečata obseg izdatkov finančnega načrta uporabnika in proračun.
Če so namenski prejemki vplačani v proračun v nižjem obsegu kot je izkazan v proračunu, lahko uporabnik prevzema in plačuje obveznosti samo v višini dejansko vplačanih oziroma razpoložljivih sredstev.
Namenska sredstva, ki niso bila porabljena v preteklem letu, se prenesejo v proračun za tekoče leto za isti namen.
Za obseg prenesenih namenskih sredstev se povečata obseg izdatkov finančnega načrta uporabnika na postavkah – podkontih, na katere se nanašajo in proračun.
5. člen
(prerazporejanje pravic porabe)
Osnova za prerazporejanje pravic porabe je zadnji sprejeti proračun, spremembe proračuna ali rebalans proračuna.
O prerazporeditvah pravic porabe v posebnem delu proračuna – finančnih načrtih organov občine in občinske uprave med podprogrami v okviru glavnih programov odloča na predlog neposrednega uporabnika župan do višine 40% sredstev, namenjenih glavnemu programu.
O prerazporeditvah pravic porabe v posebnem delu proračuna – finančnih načrtih ožjih delov občine med podprogrami v okviru glavnih programov odloča posamezni svet krajevne skupnosti oziroma mestne skupnosti do višine 40% sredstev, namenjenih glavnemu programu.
Prerazporeditev pravic porabe iz drugega in tretjega odstavka tega člena se opravi s pisnim sklepom, iz katerega je razvidno, na katerem programu, podprogramu, proračunski postavki in podkontu se pravica porabe povečuje in na kateri se zmanjšuje, tako da ostane proračun uravnotežen.
Župan s poročilom o izvrševanju proračuna v mesecu avgustu in konec leta z zaključnim računom poroča občinskemu svetu o veljavnem proračunu za leto 2010 in njegovi realizaciji.
6. člen
(največji dovoljeni obseg prevzetih obveznosti v breme proračunov prihodnjih let)
Neposredni uporabnik lahko v tekočem letu razpiše javno naročilo za celotno vrednost projekta, ki je vključen v načrt razvojnih programov, če so zanj načrtovane pravice porabe na proračunskih postavkah v sprejetem proračunu.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za investicijske odhodke in investicijske transfere, ne sme presegati 70% pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za blago in storitve in za tekoče transfere, ne sme presegati 25% pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
Omejitve iz drugega in tretjega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami in prevzemanje obveznosti za dobavo elektrike, telefona, vode, komunalnih storitev in drugih storitev, potrebnih za operativno delovanje neposrednih uporabnikov.
Prevzete obveznosti iz drugega in tretjega odstavka tega člena se načrtujejo v finančnem načrtu neposrednega uporabnika in načrtu razvojnih programov.
7. člen
(spreminjanje načrta razvojnih programov)
Župan lahko spreminja vrednost projektov v načrtu razvojnih programov. Projekte, katerih vrednost se spremeni za več kot 20%, mora predhodno potrditi občinski svet.
Projekti, za katere se zaradi prenosa plačil v tekoče leto, zaključek financiranja prestavi iz predhodnega v tekoče leto, se uvrstijo v načrt razvojnih programov po uveljavitvi proračuna.
Novi projekti se uvrstijo v načrt razvojnih programov na podlagi odločitve občinskega sveta.
8. člen
(proračunski skladi)
Proračunski skladi so:
1. račun proračunske rezerve, oblikovane po ZJF,
2. račun stanovanjskega sklada, ustanovljenega na podlagi odloka o ustanovitvi proračunskega stanovanjskega sklada (Uradni list RS, št. 88/01).
Proračunska rezerva se v letu 2010 oblikuje v višini 170.000 evrov.
O uporabi sredstev proračunske rezerve za namene iz drugega odstavka 49. člena ZJF odloča župan in o tem s pisnimi poročili obvešča občinski svet.
4. POSEBNOSTI UPRAVLJANJA IN PRODAJE STVARNEGA IN FINANČNEGA PREMOŽENJA OBČINE
9. člen
(odpis dolgov)
Če so izpolnjeni pogoji iz tretjega odstavka 77. člena ZJF, lahko župan v letu 2010 odpiše dolgove, ki jih imajo dolžniki do občine, in sicer največ do skupne višine 10.000,00 evrov.
5. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA
10. člen
(obseg zadolževanja občine in izdanih poroštev občine)
Zaradi kritja presežkov odhodkov nad prihodki v bilanci prihodkov in odhodkov, presežkov izdatkov nad prejemki v računu finančnih terjatev in naložb ter odplačila dolgov v računu financiranja se občina za proračun leta 2010 lahko zadolži do višine 2.000.000 EUR.
Občina Žalec v letu 2010 ne bo izdajala poroštev za izpolnitev obveznosti javnih zavodov in javnega podjetja, katerih ustanoviteljica je.
11. člen
(obseg zadolževanja in izdanih poroštev posrednih uporabnikov občinskega proračuna in javnih podjetij, katerih ustanoviteljica je občina ter pravnih oseb, v katerih ima občina neposredno ali posredno prevladujoč vpliv na upravljanje)
Posredni uporabniki občinskega proračuna, javno podjetje, katerega ustanoviteljica je občina ter druge pravne osebe, v katerih ima občina neposredno ali posredno prevladujoč vpliv na upravljanje, se v letu 2010 ne smejo zadolžiti.
Posredni uporabniki občinskega proračuna, javno podjetje, katerega ustanoviteljica je občina ter druge pravne osebe, v katerih ima občina neposredno ali posredno prevladujoč vpliv na upravljanje, v letu 2010 ne smejo izdajati poroštev.
6. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
12. člen
(začasno financiranje v letu 2011)
V obdobju začasnega financiranja Občine Žalec v letu 2011, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep o določitvi začasnega financiranja.
13. člen
(uveljavitev odloka)
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 40302-0001/2009
Žalec, dne 21. decembra 2009
Župan
Občine Žalec
Lojze Posedel l.r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti