Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 100/05 in 60/07), 29. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00, 79/01, 30/02, 56/02 – ZJU, 127/06 – ZJZP, 14/07 – ZSPDPO, 109/08 in 49/09) in 24. člena Statuta Občine Žalec (Uradni list RS, št. 37/99, 43/00, 37/01, 25/02, 5/03, 29/03, 134/04, 16/05, 94/05 in 23/06) je Občinski svet Občine Žalec na 24. redni seji dne 21. decembra 2009 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Žalec za leto 2010
1. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
(vsebina odloka)
S tem odlokom se za Občino Žalec za leto 2010 določajo proračun, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine (v nadaljnjem besedilu: proračun).
2. VIŠINA SPLOŠNEGA DELA PRORAČUNA IN STRUKTURA POSEBNEGA DELA PRORAČUNA
2. člen
(sestava proračuna in višina splošnega dela proračuna)
V splošnem delu proračuna so prikazani prejemki in izdatki po ekonomski klasifikaciji do ravni podkontov.
Splošni del proračuna se na ravni podskupin kontov določa v naslednjih zneskih:
v EUR
-------------------------------------------------
A. BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV
-------------------------------------------------
Skupina/podskupina kontov Proračun
leta 2010
-------------------------------------------------
I. SKUPAJ PRIHODKI 25.612.600
(70+71+72+73+74)
TEKOČI PRIHODKI (70+71) 14.964.544
70 DAVČNI PRIHODKI 12.872.351
700 Davki na dohodek in 11.052.801
dobiček
703 Davki na premoženje 1.280.160
704 Domači davki na blago in 539.390
storitve
71 NEDAVČNI PRIHODKI 2.092.193
710 Udeležba na dobičku in 1.436.906
dohodki od premoženja
711 Takse in pristojbine 9.000
712 Globe in druge denarne 4.670
kazni
713 Prihodki od prodaje blaga 12.998
in storitev
714 Drugi nedavčni prihodki 628.619
72 KAPITALSKI PRIHODKI 103.600
720 Prihodki od prodaje 600
osnovnih sredstev
722 Prihodki od prodaje 103.000
zemljišč in neopredmetenih
dolgoročnih sredstev
73 PREJETE DONACIJE 16.100
730 Prejete donacije iz 16.100
domačih virov
74 TRANSFERNI PRIHODKI 10.528.356
740 Transferni prihodki iz 4.239.957
drugih javnofinančnih
institucij
741 Prejeta sredstva iz 6.288.399
državnega proračuna iz
sredstev proračuna Evropske
unije
II. SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43) 27.553.790
40 TEKOČI ODHODKI 4.593.444
400 Plače in drugi izdatki 913.650
zaposlenim
401 Prispevki delodajalcev za 147.030
socialno varnost
402 Izdatki za blago in 2.362.690
storitve
403 Plačila domačih obresti 211.060
409 Rezerve 959.014
41 TEKOČI TRANSFERI 7.775.790
410 Subvencije 234.550
411 Transferi posameznikom in 3.798.170
gospodinjstvom
412 Transferi neprofitnim 959.955
organizacijam in ustanovam
413 Drugi tekoči domači 2.783.115
transferi
42 INVESTICIJSKI ODHODKI 14.470.381
420 Nakup in gradnja osnovnih 14.470.381
sredstev
43 INVESTICIJSKI TRANSFERI 714.175
431 Investicijski transferi 413.475
pravnim in fizičnim osebam,
ki niso proračunski
uporabniki
432 Investicijski transferi 300.700
proračunskim uporabnikom
III. PRORAČUNSKI PRIMANJKLJAJ (I.- –1.941.190
II.)
-------------------------------------------------
B. RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN
NALOŽB
-------------------------------------------------
IV. PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL 18.000
IN PRODAJA KAPITALSKIH
DELEŽEV (750+751+752)
75 PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL 18.000
750 Prejeta vračila danih 0
posojil
751 Prodaja kapitalskih 0
deležev
752 Kupnine iz naslova 18.000
privatizacije
V. DANA POSOJILA IN POVEČANJE 0
KAPITALSKIH DELEŽEV (44)
44 DANA POSOJILA IN POVEČANJE 0
KAPITALSKIH DELEŽEV
VI. PREJETA MINUS DANA POSOJILA 18.000
IN SPREMEMBE KAPITALSKIH
DELEŽEV (IV.-V.)
-------------------------------------------------
C. RAČUN FINANCIRANJA
-------------------------------------------------
VII. ZADOLŽEVANJE (500) 2.000.000
50 ZADOLŽEVANJE 2.000.000
500 Domače zadolževanje 2.000.000
VIII. ODPLAČILA DOLGA (550) 512.340
55 ODPLAČILA DOLGA 512.340
550 Odplačila domačega dolga 512.340
IX. SPREMEMBA STANJA SREDSTEV NA –435.530
RAČUNU (I.+IV.+VII.-II.-V.-
VIII.)
X. NETO ZADOLŽEVANJE (VII.- 1.487.660
VIII.)
XI. NETO FINANCIRANJE (VI.+X.- 1.941.190
IX.)
XII. STANJE SREDSTEV NA RAČUNIH NA 435.530
DAN 31. 12. 2009
-------------------------------------------------
Posebni del proračuna sestavljajo finančni načrti neposrednih uporabnikov, ki so razdeljeni na naslednje programske dele: področja proračunske porabe, glavne programe in podprograme, predpisane s programsko klasifikacijo izdatkov občinskih proračunov. Podprogram je razdeljen na proračunske postavke, te pa na podkonte, določene s predpisanim kontnim načrtom.
Posebni del proračuna do ravni proračunskih postavk – podkontov in načrt razvojnih programov sta prilogi k temu odloku in se objavita na spletni strani Občine Žalec.
Načrt razvojnih programov sestavljajo projekti.
3. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
3. člen
(izvrševanje proračuna)
Proračun se izvršuje na ravni proračunske postavke – podkonta.
Za izvrševanje proračuna organov občine in občinske uprave (neposrednih uporabnikov, opredeljenih po institucionalni klasifikaciji: 1000 Občinski svet, 2000 Župan, 3000 Nadzorni odbor, 4001 Občinska uprava – oddelek za premoženje in splošne zadeve, 4002 Občinska uprava – oddelek za finance, 4003 Občinska uprava – oddelek za gospodarske in negospodarske dejavnosti in 4004 Občinska uprava – oddelek za varstvo okolja in urejanje prostora) je kot odredbodajalec odgovoren župan občine.
Za izvrševanje finančnega načrta ožjega dela občine (krajevne skupnosti oziroma mestne skupnosti) je kot odredbodajalec odgovoren svet ožjega dela občine.
Za sklepanje pravnih poslov investicijskega značaja nad zneskom 2.000 EUR potrebujejo krajevne skupnosti in mestna skupnost soglasje župana občine.
4. člen
(namenski prihodki in odhodki proračuna)
Namenski prihodki proračuna so donacije, prihodki stanovanjskega gospodarstva (prihodki od najemnin za stanovanja, prihodki od prodaje stanovanjskih objektov in stanovanj, prejeta sredstva kupnin iz naslova privatizacije), prihodki od prodaje ali zamenjave občinskega stvarnega premoženja in odškodnine iz naslova zavarovanj le-tega, pristojbina za vzdrževanje gozdnih cest, požarna taksa, turistična taksa, prihodki po zakonu o rudarstvu, prihodki od komunalnih prispevkov, dobiček JKP d.o.o. Žalec, priključne takse, prihodki od najemnin za gospodarsko javno infrastrukturo, okoljska dajatev za onesnaževanje okolja zaradi odvajanja odpadnih voda, okoljska dajatev za onesnaževanje okolja zaradi odlaganja odpadkov ter druge predpisane namenske dajatve.
Sredstva okoljske dajatve se lahko porabijo le za:
1. gradnjo infrastrukture, namenjene izvajanju občinskih obveznih javnih služb varstva okolja v skladu z državnimi operativnimi programi, sprejetimi s predpisi varstva okolja na področju čiščenja in odvajanja odpadnih voda, ravnanja s komunalnimi odpadki in odlaganja odpadkov, in
2. zagotavljanje oskrbovalnih standardov, tehničnih, vzdrževalnih, organizacijskih in drugih ukrepov, predpisanih za izvajanje obveznih občinskih gospodarskih javnih služb varstva okolja.
Namenski prihodki proračuna so tudi »izvirni« prihodki ožjih delov občine, ki so vplačani na njihove podračune in so namenjeni posameznemu ožjemu delu občine za namene, opredeljene v njegovem finančnem načrtu.
Če se po sprejemu proračuna vplača namenski prejemek, ki zahteva sorazmeren namenski izdatek, ki v proračunu ni izkazan ali ni izkazan v zadostni višini, se v višini dejanskih prejemkov povečata obseg izdatkov finančnega načrta uporabnika in proračun.
Če so namenski prejemki vplačani v proračun v nižjem obsegu kot je izkazan v proračunu, lahko uporabnik prevzema in plačuje obveznosti samo v višini dejansko vplačanih oziroma razpoložljivih sredstev.
Namenska sredstva, ki niso bila porabljena v preteklem letu, se prenesejo v proračun za tekoče leto za isti namen.
Za obseg prenesenih namenskih sredstev se povečata obseg izdatkov finančnega načrta uporabnika na postavkah – podkontih, na katere se nanašajo in proračun.
5. člen
(prerazporejanje pravic porabe)
Osnova za prerazporejanje pravic porabe je zadnji sprejeti proračun, spremembe proračuna ali rebalans proračuna.
O prerazporeditvah pravic porabe v posebnem delu proračuna – finančnih načrtih organov občine in občinske uprave med podprogrami v okviru glavnih programov odloča na predlog neposrednega uporabnika župan do višine 40% sredstev, namenjenih glavnemu programu.
O prerazporeditvah pravic porabe v posebnem delu proračuna – finančnih načrtih ožjih delov občine med podprogrami v okviru glavnih programov odloča posamezni svet krajevne skupnosti oziroma mestne skupnosti do višine 40% sredstev, namenjenih glavnemu programu.
Prerazporeditev pravic porabe iz drugega in tretjega odstavka tega člena se opravi s pisnim sklepom, iz katerega je razvidno, na katerem programu, podprogramu, proračunski postavki in podkontu se pravica porabe povečuje in na kateri se zmanjšuje, tako da ostane proračun uravnotežen.
Župan s poročilom o izvrševanju proračuna v mesecu avgustu in konec leta z zaključnim računom poroča občinskemu svetu o veljavnem proračunu za leto 2010 in njegovi realizaciji.
6. člen
(največji dovoljeni obseg prevzetih obveznosti v breme proračunov prihodnjih let)
Neposredni uporabnik lahko v tekočem letu razpiše javno naročilo za celotno vrednost projekta, ki je vključen v načrt razvojnih programov, če so zanj načrtovane pravice porabe na proračunskih postavkah v sprejetem proračunu.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za investicijske odhodke in investicijske transfere, ne sme presegati 70% pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za blago in storitve in za tekoče transfere, ne sme presegati 25% pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
Omejitve iz drugega in tretjega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami in prevzemanje obveznosti za dobavo elektrike, telefona, vode, komunalnih storitev in drugih storitev, potrebnih za operativno delovanje neposrednih uporabnikov.
Prevzete obveznosti iz drugega in tretjega odstavka tega člena se načrtujejo v finančnem načrtu neposrednega uporabnika in načrtu razvojnih programov.
7. člen
(spreminjanje načrta razvojnih programov)
Župan lahko spreminja vrednost projektov v načrtu razvojnih programov. Projekte, katerih vrednost se spremeni za več kot 20%, mora predhodno potrditi občinski svet.
Projekti, za katere se zaradi prenosa plačil v tekoče leto, zaključek financiranja prestavi iz predhodnega v tekoče leto, se uvrstijo v načrt razvojnih programov po uveljavitvi proračuna.
Novi projekti se uvrstijo v načrt razvojnih programov na podlagi odločitve občinskega sveta.
8. člen
(proračunski skladi)
Proračunski skladi so:
1. račun proračunske rezerve, oblikovane po ZJF,
2. račun stanovanjskega sklada, ustanovljenega na podlagi odloka o ustanovitvi proračunskega stanovanjskega sklada (Uradni list RS, št. 88/01).
Proračunska rezerva se v letu 2010 oblikuje v višini 170.000 evrov.
O uporabi sredstev proračunske rezerve za namene iz drugega odstavka 49. člena ZJF odloča župan in o tem s pisnimi poročili obvešča občinski svet.
4. POSEBNOSTI UPRAVLJANJA IN PRODAJE STVARNEGA IN FINANČNEGA PREMOŽENJA OBČINE
9. člen
(odpis dolgov)
Če so izpolnjeni pogoji iz tretjega odstavka 77. člena ZJF, lahko župan v letu 2010 odpiše dolgove, ki jih imajo dolžniki do občine, in sicer največ do skupne višine 10.000,00 evrov.
5. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA
10. člen
(obseg zadolževanja občine in izdanih poroštev občine)
Zaradi kritja presežkov odhodkov nad prihodki v bilanci prihodkov in odhodkov, presežkov izdatkov nad prejemki v računu finančnih terjatev in naložb ter odplačila dolgov v računu financiranja se občina za proračun leta 2010 lahko zadolži do višine 2.000.000 EUR.
Občina Žalec v letu 2010 ne bo izdajala poroštev za izpolnitev obveznosti javnih zavodov in javnega podjetja, katerih ustanoviteljica je.
11. člen
(obseg zadolževanja in izdanih poroštev posrednih uporabnikov občinskega proračuna in javnih podjetij, katerih ustanoviteljica je občina ter pravnih oseb, v katerih ima občina neposredno ali posredno prevladujoč vpliv na upravljanje)
Posredni uporabniki občinskega proračuna, javno podjetje, katerega ustanoviteljica je občina ter druge pravne osebe, v katerih ima občina neposredno ali posredno prevladujoč vpliv na upravljanje, se v letu 2010 ne smejo zadolžiti.
Posredni uporabniki občinskega proračuna, javno podjetje, katerega ustanoviteljica je občina ter druge pravne osebe, v katerih ima občina neposredno ali posredno prevladujoč vpliv na upravljanje, v letu 2010 ne smejo izdajati poroštev.
6. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
12. člen
(začasno financiranje v letu 2011)
V obdobju začasnega financiranja Občine Žalec v letu 2011, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep o določitvi začasnega financiranja.
13. člen
(uveljavitev odloka)
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 40302-0001/2009
Žalec, dne 21. decembra 2009
Župan
Občine Žalec
Lojze Posedel l.r.