Ob-2317/09
, Stran 500
1. Izvajalec javnega razpisa
Izvajalec javnega razpisa je agent: Firma: Javni sklad Republike Slovenije za podjetništvo.
Skrajšana firma: Slovenski podjetniški sklad.
Sedež: 2000 Maribor, Trubarjeva 11.
Javni razpis je usklajen z Ministrstvom za gospodarstvo v vlogi posredniškega telesa (predhodno soglasje, dokument št. 475-18/2008/18 z dne 10. 3. 2009).
2. Pravna podlaga za izvedbo javnega razpisa
Slovenski podjetniški sklad (v nadaljevanju: Sklad) objavlja javni razpis na podlagi Zakona o podpornem okolju za podjetništvo (Uradni list RS, št. 102/07 ZPOP-1), Zakona o javnih skladih (Uradni list RS, št. 77/08), Ustanovitvenega akta Javnega sklada Republike Slovenije za podjetništvo (Uradni list RS, št. 112/04, 11/07, 43/08), Poslovnega in finančnega načrta Javnega sklada Republike Slovenije za podjetništvo za leto 2009 (sklep Vlade RS številka 47602-37/2008/4), Sprememb poslovnega in finančnega načrta Javnega sklada Republike Slovenije za podjetništvo za leto 2009 (sklep vlade RS številka 47602-37/2008/10), Splošnih pogojev poslovanja Sklada (26. 1. 2007), Sprememb in dopolnitev splošnih pogojev poslovanja Sklada (6. 5. 2008), Uredbe sveta (ES) št. 1083/2006 z dne 11. 6. 2006 o splošnih določbah o Evropskem skladu za regionalni razvoj, Evropskem socialnem skladu in Kohezijskem skladu in razveljavitvi uredbe ES) št. 1260/1999 (UL L, št. 210 z dne 31. 7. 2006, s spremembami), Uredbe (ES) št. 1080/2006 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 5. 7. 2006 o Evropskem skladu za regionalni razvoj in razveljavitvi Uredbe (ES) št. 1783/1999 (UL L, št. 210 z dne 31. 7. 2006, str. 1), Uredbe Komisije (ES) št. 1828/2006 z dne 8. 12. 2006 o pravilih za izvajanje Uredbe Sveta (ES) št. 1083/2006 o splošnih določbah o Evropskem skladu za regionalni razvoj, Evropskem socialnem skladu in Kohezijskem skladu ter Uredbe (ES) št. 1080/2006 Evropskega parlamenta in Sveta o Evropskem skladu za regionalni razvoj (UL L, št. 371 z dne 27. 12. 2006, z vsemi spremembami, v nadaljnjem besedilu: Uredba 1828/2006/ES), Uredbe o izvajanju postopkov pri porabi sredstev evropske kohezijske politike v Republiki Sloveniji v programskem obdobju 2007–2013 (Uradni list RS, št. 17/09), Dopolnjenega Programa ukrepov za spodbujanje podjetništva in konkurenčnosti za obdobje 2007–2013 (sklep Vlade RS številka 31001-1/2009/3 z dne 5. 3. 2009) in priglašene sheme državne pomoči »Program ukrepov za spodbujanje podjetništva in konkurenčnosti za obdobje 2007–2013, regionalna pomoč« (št. priglasitve BE05-5715334-2007/I, trajanje pomoči od 1. 1. 2009 do 31. 12. 2013 oziroma za čas veljavnosti uredbe Komisije (ES) št. 1628/2006 z dne 24. 10. 2006 o uporabi členov 87 in 88 Pogodbe pri državni regionalni pomoči za naložbe), v okviru ukrepa 3.2.2. Spodbujanje tehnoloških investicij, Proračuna Republike Slovenije za leto 2009 (Uradni list RS, št. 114/07), Zakona o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2008 in 2009 (Uradni list RS, št. 114/07, 58/08 – ZZdrS-E in 109/08 – ZJF-D), Pravilnika o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 50/07 in 61/08), Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/1999, 124/00, 79/01, 30/02, 56/02 – ZJU, 127/06 – ZJP, 14/07 – ZSPDPO, 109/08), Zakonom o pomoči za reševanje in prestrukturiranje gospodarskih družb v težavah (ZPRPGDT-UPB2) (Uradni list RS, št. 44/07), Operativnega programa krepitve regionalnih razvojnih potencialov za obdobje 2007-2013 (CCI 2007SI161PO001) v okviru izvajanja 1. razvojne prioritete Konkurenčnost podjetij in raziskovalna odličnost – prednostna usmeritev: 1.2 Spodbujanje podjetništva ter pogodbe št. SPS-09-6927, 6965 – MO o financiranju in izvedbi javnega razpisa za sofinanciranje nakupa nove tehnološke opreme v obdobju 2009–2011 v okviru prednostne usmeritve 1.2. Spodbujanje podjetništva Operativnega programa krepitve regionalnih razvojnih potencialov za obdobje 2007–2013 (sklenjene med Javnim skladom Republike Slovenije za podjetništvo in Ministrstvom za gospodarstvo).
3. Predmet javnega razpisa
Predmet javnega razpisa je sofinanciranje (neposredne subvencije) nakupa nove tehnološke opreme, ki predstavlja začetno investicijo.
Začetne investicije so investicije v materialna in nematerialna sredstva, povezana z ustanavljanjem novega podjetja, s širitvijo obstoječega podjetja, z razširitvijo dejavnosti podjetja na nove, dodatne proizvode ali s temeljnimi spremembami v splošnem procesu proizvodnje obstoječega podjetja.
Namen javnega razpisa je spodbujanje začetnih investicij, kar se bo odražalo v večji konkurenčnosti podjetij merjeno z večjo rastjo in produktivnostjo ter konkurenčnejšem nastopu na trgu ter večji dodani vrednosti na zaposlenega.
4. Pogoji za kandidiranje na javnem razpisu
4.1 Splošni pogoji
Na razpis se lahko prijavijo mikro, mala in srednje velika podjetja (v nadaljevanju MSP, ki so organizirana kot gospodarske družbe ali samostojni podjetniki posamezniki) z najmanj 1 zaposlenim in največ 249 zaposlenimi na dan 31. 12. 2008 in imajo letni promet, ki ne presega 50 milijonov EUR in/ali letno bilančno vsoto, ki ne presega 43 milijonov EUR, razen če podjetje ni izključeno iz sodelovanja na javnem razpisu na osnovi omejitev, ki so navedene v nadaljevanju tega javnega razpisa.
V skupino srednje velikih podjetij sodijo za potrebe tega javnega razpisa podjetja, ki imajo na podlagi računovodskih izkazov z dne 31. 12. 2008 najmanj 1 zaposlenega in manj kakor 250 zaposlenih in imajo letni promet, ki ne presega 50 milijonov EUR in/ali letno bilančno vsoto, ki ne presega 43 milijonov EUR.
V skupino malih podjetij sodijo za potrebe tega javnega razpisa podjetja, ki imajo na podlagi računovodskih izkazov z dne 31. 12. 2008 najmanj 1 zaposlenega in manj kakor 50 zaposlenih in imajo letni promet in/ali letno bilančno vsoto, ki ne presega 10 milijonov EUR.
V skupino mikro podjetij sodijo za potrebe tega javnega razpisa podjetja, ki imajo na podlagi računovodskih izkazov z dne 31. 12. 2008 najmanj 1 zaposlenega ter največ 9 zaposlenih in imajo letni promet in/ali letno bilančno vsoto, ki ne presega 2 milijona EUR.
Za ostala določila za opredelitev MSP (razen že zgoraj navedenih določil glede št. zaposlenih) se upoštevajo merila iz Priloge 1 Uredbe Komisije (ES) št. 800/2008, z dne 6. 8. 2008.
Prilogo 1 Uredbe Komisije (ES) št. 800/2008, z dne 6. 8. 2008, najdete na spletni strani http://www.podjetniskisklad.si/index.php?id=109.
Ob tem opozarjamo tudi na drugi odstavek 6. člena Uredbe Komisije (ES) št. 800/2008, ki govori o tem, da se za podjetje, ki ima partnerska podjetja ali povezana podjetja podatki, tudi glede števila zaposlenih, določijo na podlagi računovodskih izkazov in drugih podatkov podjetja ali na podlagi konsolidiranih zaključnih računov podjetja ali konsolidiranih zaključnih računov podjetja, v katerega je podjetje vključeno za namene konsolidacije, če ti obstajajo. Podatkom se prištejejo podatki za vsako partnersko podjetje zadevnega podjetja, ki se z vidika lastniške verige nahaja neposredno nad ali pod zadevnim podjetjem.
Na javni razpis se ne morejo prijaviti podjetja, ki:
– opravljajo dejavnost razvrščeno v naslednja področja, oddelke, skupine in razrede, skladno z Uredbo o standardni klasifikaciji dejavnosti (Uradni list RS, št. 17/08):
– področje A – Kmetijstvo in lov, gozdarstvo, ribištvo,
– oddelek 05 – Pridobivanje premoga,
– jeklarsko industrijo (skupina 07.1 – Pridobivanje železove rude; skupina 24.1 – Proizvodnja surovega železa, jekla, ferozlitin; skupina 24.2 – Proizvodnja jeklenih cevi, votlih profilov in fitingov; skupina 24.3 – Druga primarna predelava železa in jekla; razred 24.51 – Litje železa; razred 24.52 – Litje jekla),
– oddelek 10 – Proizvodnja živil,
– oddelek 11 – Proizvodnja pijač,
– oddelek 12 – Proizvodnja tobačnih izdelkov,
– mikropodjetja iz skupine 16.1 – Žaganje, skobljanje in impregniranje lesa
– sektor ladjedelništva (razred 30.11 – Gradnja ladij in plavajočih konstrukcij),
– sektor sintetičnih vlaken,
– lahko sodelujejo na javnih razpisih za ukrep 311 – diverzifikacija v nekmetijske dejavnosti in ukrep 312 – podpora ustanavljanju in razvoju mikro podjetij, ki ju objavlja Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano (http://www.mkgp.gov.si/si/javni_razpisi/.
– so v prisilni poravnavi, stečaju ali likvidaciji oziroma podjetja v težavah v skladu s Smernicami Skupnosti o državni pomoči za reševanje in prestrukturiranje podjetij v težavah (UL C 244 z dne 1. 10. 2004, str. 2) in Zakonom o pomoči za reševanje in prestrukturiranje gospodarskih družb v težavah (ZPRPGDT-UPB2) (Uradni list RS, št. 44/07). Mala in srednja podjetja, ki delujejo manj kot tri leta od registracije, se ne štejejo kot podjetja v težavah v smislu Smernic Skupnosti o državni pomoči za reševanje in prestrukturiranje podjetij v težavah, razen če izpolnjujejo merila za stečajni postopek po predpisih, ki urejajo finančno poslovanje podjetij. Za podjetje se šteje, da je v težavah:
– v primeru kapitalskih družb, kadar tekoča izguba skupaj s prenesenimi izgubami preteklih let, doseže polovico osnovnega kapitala in je tekoča izguba v zadnjih dvanajstih mesecih dosegla višino četrtine osnovnega kapitala,
– v primeru osebnih družb, kadar tekoča izguba skupaj s prenesenimi izgubami preteklih let, doseže polovico kapitala, ki je prikazan v računovodski evidenci in je tekoča izguba v zadnjih dvanajstih mesecih, dosegla višino četrtine kapitala, ki je prikazan v računovodskih izkazih,
– so za iste račune pridobila sofinanciranje iz drugih sredstev lokalnega, nacionalnega ali EU proračuna,
– imajo neporavnane obveznosti do Republike Slovenije,
– pridobivajo pomoč po posebnem programu za reševanje in prestrukturiranje,
– so navedena v seznamu podjetij, na podlagi Sklepa o objavi seznama poslovnih subjektov, s katerimi, na podlagi določb Zakona o preprečevanju korupcije, ne smejo poslovati naročniki iz prvega, drugega in tretjega odstavka 28. člena ZPKor (Uradni list RS, št. 43/07, 68/07, 29/08 in 55/08),
– so v preteklem obdobju 3 let (2006–2008), od objave predmetnega javnega razpisa, že dobila državno pomoč in niso izpolnila finančnih obveznosti do Sklada.
Prav tako pomoč ni dovoljena:
– za podjetja, ki so naslovnik neporavnanega naloga za izterjavo zaradi odločbe EK o prejetju nezakonite in nezdružljive pomoči,
– za dejavnosti, povezane z izvozom in sicer za pomoč, neposredno povezano z izvoženimi količinami, z vzpostavitvijo in delovanjem distribucijske mreže ali z drugimi tekočimi stroški v zvezi z izvozno dejavnostjo,
– v primeru, da je odvisna od prednostne uporabe domačega blaga pred uporabo uvoženega blaga,
– v primeru financiranja oziroma zapiranja finančne konstrukcije operacije z leasingom.
Pristojnosti, odgovornosti in naloge upravičencev oziroma udeležencev (med katere sodijo tudi MSP, kot so opredeljena za potrebe tega razpisa) podrobneje določa Uredba o izvajanju postopkov pri porabi sredstev evropske kohezijske politike v Republiki Sloveniji v programskem obdobju 2007–2013 (Uradni list RS, št. 17/09).
4.2. Pogoji za dodelitev nepovratnih sredstev (neposredne subvencije)
Nepovratna sredstva se odobrijo za upravičene stroške operacije, nastale od datuma oddaje vloge na javni razpis do 30. 3. 2011. Vsi dogodki, povezani z izvedbo operacije kot so npr. zavezujoče naročilo, podpis/sklenitev pogodbe, predplačila, are, izdaja avansnih računov, izdaja računov, se morajo izvršiti od datuma oddaje vloge na javni razpis. V nasprotnem primeru celotna operacija ne bo upravičena do pomoči.
Tveganje glede izvajanja operacije pred datumom izdaje pozitivnega sklepa o odobritvi sofinanciranja nosi prijavitelj.
Višina sofinanciranja:
– za mikro in mala podjetja:
– spodnja vrednost upravičenih stroškov znaša 100.000 EUR, za vrednost upravičenih stroškov se upoštevajo neto zneski brez DDV,
– višina sofinanciranja je 50% (30% osnova + 20% za mikro in mala podjetja) upravičenih stroškov za sofinanciranje,
– minimalna odobrena višina sofinanciranja na podlagi upravičenih stroškov je 50.000 EUR; maksimalna odobrena višina sofinanciranja je 200.000 EUR,
– podjetje mora zagotavljati vsaj 50% lastnih virov, ki ne vključujejo državne pomoči,
– za srednje velika podjetja:
– spodnja vrednost upravičenih stroškov znaša 100.000 EUR, za vrednost upravičenih stroškov se upoštevajo neto zneski brez DDV,
– višina sofinanciranja je 40% (30% osnova + 10% za srednje velika podjetja) upravičenih stroškov za sofinanciranje,
– minimalna odobrena višina sofinanciranja na podlagi upravičenih stroškov je 40.000 EUR; maksimalna odobrena višina sofinanciranja je 200.000 EUR,
– podjetje mora zagotavljati vsaj 60% lastnih virov, ki ne vključujejo državne pomoči,
– za mikro, mala in srednje velika podjetja iz sektorja transporta velja:
– spodnja vrednost upravičenih stroškov znaša 100.000 EUR, za vrednost upravičenih stroškov se upoštevajo neto zneski brez DDV,
– višina sofinanciranja je 30% upravičenih stroškov za sofinanciranje,
– minimalna odobrena višina sofinanciranja na podlagi upravičenih stroškov je 30.000 EUR; maksimalna odobrena višina sofinanciranja je 95.000 EUR,
– podjetje mora zagotavljati vsaj 70% lastnih virov, ki ne vključujejo državne pomoči.
Višina upravičenih stroškov lahko znaša do 50.000.000 EUR.
V primeru, da podjetje, ki se je prijavilo na javni razpis, izpelje postopek statusnega preoblikovanja, mora o tem takoj obvestiti Sklad in predložiti ustrezno dokumentacijo. V vsakem primeru mora podjetje, ki se je statusno preoblikovalo, pred izdajo sklepa o sofinanciranju, poleg dokaza o univerzalnem pravnem nasledstvu, izpolnjevati vse pogoje javnega razpisa.
Upravičenec za upravičene stroške potrjene operacije ne sme pridobiti nikakršnih drugih javnih sredstev. V primeru ugotovitve dvojnega financiranja potrjene operacije iz različnih javnih virov, Sklad prekine izplačevanje sredstev in/ali odstopi od pogodbe ter zahteva vrnitev vseh že izplačanih sredstev v realni vrednosti vključno z zakonitimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila do dneva vračila. Takšnemu podjetju in odgovornim v podjetju se tudi lahko onemogoči sodelovanje na javnih razpisih Sklada oziroma Ministrstva za gospodarstvo za obdobje 5 let.
Operacija mora izpolnjevati naslednje pogoje:
– predmet investicije je dovoljeno kupiti od tretjih oseb po tržnih pogojih; tretja oseba ne sme biti več kot 25% povezana s podjetjem – upravičencem; lastniški delež ali glasovalne pravice morajo biti manjše od 25%,
– iz predložene finančne konstrukcije mora biti razvidno, da so v celoti zagotovljena sredstva za zaprtje finančne konstrukcije, upoštevaje tudi pričakovana sredstva iz naslova tega razpisa, ter premostitvena sredstva za del pričakovanih sredstev iz naslova tega razpisa do povrnitve stroškov,
– operacija (investicija) mora biti zaključena najkasneje do oddaje zahtevka za sofinanciranje, predmet investicije mora biti vključen v aktivo podjetja in se obravnavati kot sredstvo, ki se amortizira,
– realizirana mora biti na območju RS.
Dopolnilno financiranje, skladno z drugim odstavkom 34. člena Uredbe Sveta (ES) št. 1083/2006, ni predvideno.
Upravičenec se zaveže, da bo vso dokumentacijo v zvezi s sofinancirano operacijo vodil ločeno, tudi po aktivaciji operacije. Prav tako se zaveže, da bo za potrebe operacije oziroma projekta v poslovnih knjigah nabavo osnovnega sredstva evidentiral v register osnovnih sredstev.
Sklad bo posameznemu podjetju na osnovi tega javnega razpisa sofinanciral največ eno operacijo.
5. Merila za izbor upravičencev, ki izpolnjujejo pogoje
Vse popolne vloge, ki bodo izpolnjevale pogoje za kandidiranje in bodo skladne z namenom javnega razpisa, bo ocenila komisija za dodelitev sredstev na osnovi naslednjih meril:
Na tem mestu je v objavi uporabljena tabela ali kakšen drug element, ki ni tekst. Takšen element je viden v PDF datoteki!
Natančno razdelana merila s točkovnikom so sestavni del razpisne dokumentacije.
Metodologija ocenjevanja prispelih vlog in merila so določena skladno z Zakonom o podpornem okolju za podjetništvo (Uradni list RS, št. 102/07).
Prag števila točk, nad katerim bo odobreno sofinanciranje, je 60 ali več točk. V nobenem primeru vloga vlagatelja, ki je pridobila manj kot 60 točk ne more pridobiti sofinanciranja.
V nobenem primeru vloga vlagatelja, ki pri merilih pod zaporedno številko 1. »Uvajanje sodobne tehnologije v povezavi z novimi ali temeljito izboljšanimi proizvodi/storitvami«, 3. »Inovativnost v povezavi z operacijo«, ali 7. »Število delovnih mest«, pridobi 0 točk, ne more pridobiti sofinanciranja.
Komisija za dodelitev sredstev pripravi predlog prejemnikov sredstev (upravičencev) za popolne in ustrezne vloge in ga poda Upravi Sklada za sprejetje odločitve oziroma sklepa o odobritvi sofinanciranja nakupa nove tehnološke opreme. Na podlagi sklepa o odobritvi sofinanciranja nakupa nove tehnološke opreme prejme podjetje državno pomoč, skladno z zaprošenimi sredstvi in s točko 4.2. (Pogoji za dodelitev nepovratnih sredstev) ter točko 7. (Upravičeni stroški začetne investicije) tega razpisa.
Kolikor se bo po končanem ocenjevanju izkazalo, da skupna vrednost pričakovanega sofinanciranja operacij, ki so dosegle prag števila točk presega razpoložljiva sredstva, bodo sredstva razdeljena glede na višino doseženih točk – prednost pri dodelitvi sredstev bodo imele operacije z višjim številom točk.
V primeru enakega števila točk imajo prednost operacije, ki so pridobile več točk pri merilu dodana vrednost na zaposlenega (povprečje let 2008 in 2012), nato uvajanje sodobne tehnologije v povezavi z novimi ali temeljito izboljšanimi proizvodi/storitvami, nato inovativnost v povezavi z operacijo, nato vpliv operacije na konkurenčnost podjetja, nato neposredna prodaja izven trga Republike Slovenije (povprečje let 2008 in 2012), nato tržna naravnanost v povezavi z operacijo in v dodatnem primeru še pri merilu število zaposlenih v podjetju.
Kolikor kateri izmed upravičencev, kljub prejemu pozitivnega sklepa, pogodbe ne podpiše, se posledično sprostijo razpoložljiva sredstva, ki se lahko naknadno z novim sklepom dodelijo podjetjem, po vrstnem redu, glede na število doseženih točk, pri čemer imajo prednost pri dodelitvi sredstev operacije z višjim številom točk, čeprav so morda predhodno že prejeli negativni sklep. V vsakem primeru pa mora podprto podjetje dosegati osnovni prag števila točk, t.j. 60 točk ali več in določeno število točk pri merilih 1, 3 in 7.
Sredstva na razpisu lahko ostanejo nerazporejena kolikor ne zadoščajo za pokrivanje celotnega planiranega sofinanciranja opredeljenega v finančni konstrukciji vloge, ki bi bila naslednja upravičena do sofinanciranja.
6. Višina sredstev, ki so na razpolago za javni razpis
Javni razpis za izbor operacij delno financira Evropska unija, in sicer iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Javni razpis za izbor operacij se izvaja v okviru Operativnega programa krepitve regionalnih razvojnih potencialov za obdobje 2007–2013, razvojne prioritete: Konkurenčnost podjetij in raziskovalna odličnost; prednostne usmeritve 1.2 Spodbujanje podjetništva.
Okvirna višina nepovratnih sredstev v letu 2009, 2010 in 2011 po tem razpisu znaša 35.000.000,00 EUR in sicer:
– 29.750.000,00 EUR – namenska sredstva EU – ESRR,
– 5.250.000,00 EUR – slovenska udeležba.
Sredstva prispevata Republika Slovenija v 15% deležu in Evropski sklad za regionalni razvoj v 85% deležu.
Kolikor prejeti zahtevki za sofinanciranje v tekočem letu presežejo vrednost razpoložljivih sredstev v Proračunu RS za to leto, se izplačila izvršijo v naslednjem proračunskem letu.
7. Upravičeni stroški začetne investicije
Do sofinanciranja so upravičene samo začetne investicije (opredeljene v točki 3). Nadomestne investicije niso upravičene do sofinanciranja.
Upravičeni stroški so stroški:
– materialnih investicij (v višini minimalno 60.000 EUR), in sicer stroški nakupa:
– novih strojev,
– nove strojne opreme
(vključno s stroški, povezanimi z aktiviranjem strojev/opreme v tehnološki proces (to so stroški transporta in montaže strojev/opreme, ki je predmet sofinanciranja), ki se smatrajo kot upravičen strošek, v kolikor so stroški transporta in montaže strojev/opreme v tehnološki proces sestavni del računa nakupa strojev/opreme (ne glede na to, ali so navedeni eksplicitno ali ne) in v kolikor transport in montažo izvede prodajalec, pri katerem so bili stroji/oprema kupljeni. Stroški transporta in montaže strojev/opreme v tehnološki proces so tudi upravičeni, če so prikazani na ločenem računu, če transport in montažo izvede prodajalec, pri katerem so bili stroji/oprema kupljeni. Stroški transporta in montaže strojev/opreme niso upravičen strošek, kadar montažo in transport ne izvede prodajalec, pri katerem so bili stroji/oprema kupljeni, temveč zunanji sodelavec ali druga oseba) in
– nematerialnih investicij in sicer stroški nakupa:
– nove programske opreme do največ 40.000 EUR,
ki predstavljajo smiselno zaokroženo tehnološko celoto in so povezani z novimi proizvodi/storitvami oziroma temeljito izboljšanimi proizvodi/storitvami z večjo dodano vrednostjo ali z bistvenimi spremembami proizvodnega procesa v obstoječem obratu na tehnološkem področju.
Za nove stroje se upoštevajo vsi stroji izdelani vsaj v letu 2008 (razvidno iz tovarniških tablic proizvajalcev). Rabljeni stroji, razstavni stroji, stroji namenjeni testiranju, sejemskim in drugim prireditvam ne spadajo med upravičene stroške investicije.
Prav tako med upravičene stroške investicije ne spadajo:
– merilna oprema, manjši premični stroji in naprave, katerih vrednost posamezne enote ne dosega 10.000 EUR ter pripomočki, orodja,
– poslovni informacijski sistemi,
– osebni računalniki in prenosniki,
– naložbe v zemljišča, zgradbe,
– oprema poslovnih in proizvodnih prostorov, pisarniška oprema,
– ostale nematerialne investicije in
– cestno prevozna sredstva, stroški transportnih sredstev in transportne opreme,
– stroški usposabljanja in izobraževanja in
– DDV.
Kolikor bo Sklad ugotovil, da so v vlogi med upravičenimi stroški navedeni neupravičeni stroški in/ali stroški, ki ne bodo predstavljali zaključene tehnološke celote lahko vlogo kot neustrezno zavrne oziroma te stroške izloči in pozove vlagatelja k predložitvi izjave, da je kljub izločitvi neupravičenih stroškov iz sofinanciranja, finančna konstrukcija naložbe zaprta.
Preračunane vrednosti, prikazane in upoštevane v finančnih preglednicah, morajo biti zaokrožene na dve decimalki natančno.
Pri sofinanciranju upravičenih stroškov se upošteva shema državnih pomoči »Program ukrepov za spodbujanje podjetništva in konkurenčnosti za obdobje 2007–2013, regionalna pomoč« (št. priglasitve BE05-5715334-2007/I, trajanje pomoči od 1. 1. 2009–31. 12. 2013) in Navodila organa upravljanja o upravičenih stroških za sredstva evropske kohezijske politike za programsko obdobje 2007–2013 (ki so objavljena na spletni strani: http://www.euskladi.si/publikacije/navodila/2007-2013/).
8. obdobje, v katerem morajo biti porabljena odobrena sredstva
Nepovratna sredstva se odobrijo za upravičene stroške investicije nastale od datuma oddaje vloge na javni razpis za sofinanciranje nakupa nove tehnološke opreme do oddaje zahtevka za sofinanciranje.
Upravičenec mora poslati zahtevek za sofinanciranje najkasneje do 30. 3. 2011. Zahtevku za sofinanciranje mora priložiti:
– končno poročilo z izjavo o zaključeni operaciji oziroma investicijskem projektu (investicijski projekt je zaključen, ko je predmet sofinanciranja v celoti plačan in dobavljen ter usposobljen za izvajanje funkcij, ki jim je namenjen),
– seznam računov za upravičene in neupravičene stroške investicije,
– dokazila o upravičenih in neupravičenih stroških, skladno z Navodili organa upravljanja o upravičenih stroških za sredstva evropske kohezijske politike za programsko obdobje 2007–2013.
– vse izvode originalnih računov za celotno vrednost investicije, ki se glasijo na upravičenca,
– potrdila–dokazila o plačilu računov z razvidnim sklicem na račun (v primeru, da na dokazilu o plačilu računa ni razvidnega sklica na račun, se priloži izjava dobavitelja opreme o plačilu celotnega računa).
9. Razmerje med sredstvi na postavkah namenskih sredstev EU in slovenske udeležbe za sofinanciranje kohezijske politike
Sredstva so zagotovljena v okviru Proračuna RS za leto 2009, 2010 in 2011, na proračunskih postavkah:
– 6927 – Spodbujanje podjetništva – 07-13 – EU,
– 6965 – Spodbujanje podjetništva – 07-13 – slovenska udeležba.
Sredstva prispevata Republika Slovenija v 15% deležu in Evropski sklad za regionalni razvoj v 85% deležu.
10. Delež prispevka EU v celotnih javnih izdatkih
Delež prispevka EU v celotnih javnih izdatkih znaša 85%.
11. Roki za predložitev vlog
Rok za predložitev vlog je 24. 4. 2009.
Merilo za pravočasno prispelo vlogo je poštni žig odtisnjen na ovojnici, ki za obravnavo ne sme biti starejši od datuma roka za predložitev vlog. Če je vloga poslana priporočeno po pošti, se za dan, ko je organ prejel vlogo, šteje dan oddaje na pošto.
V primeru neposredne predložitve vloge se upošteva datum vpisan na potrdilu Sklada o prejemu pošiljke.
Vloge, ki ne bodo prispele pravočasno se kot prepozne zavržejo.
Če vloga ne bo popolna, bo vlagatelj pisno pozvan k dopolnitvi vloge. Če vloga v predvidenem roku (največ 5 dni) ne bo dopolnjena oziroma spremenjena, se kot nepopolna zavrže.
12. Datumi odpiranj vlog
Odpiranje se bo izvedlo v roku treh delovnih dni od navedenega roka za predložitev vlog.
Odpiranje vlog ni javno.
13. Obveščanje o izboru
Komisija za dodelitev sredstev bo obravnavala vse popolne in ustrezne vloge. Uprava Sklada bo o njih s sklepom odločila najkasneje v 60 dneh od roka za predložitev vlog.
Služba državnih pomoči Sklada bo, najkasneje v roku 15 dni od odločitve Uprave Sklada, posredovala vlagateljem sklep o odobritvi ali neodobritvi sofinanciranja nakupa nove tehnološke opreme. Hkrati bo upravičence pozvala k podpisu pogodbe o sofinanciranju.
Če se upravičenec v roku 8 delovnih dni od prejema poziva nanj ne odzove, se šteje, da je umaknil vlogo za pridobitev sredstev.
Skladno z Navodili za informiranje in obveščanje javnosti o kohezijskem in strukturnih skladih v programskem obdobju 2007–2013 (ki so objavljena na spletni strani: http://www.euskladi.si/publikacije/navodila/2007–2013/ bo upravičenec vključen v seznam upravičencev, ki bo obsegal navedbo upravičenca, ime operacije in znesek javnih virov financiranja operacije ter bo objavljen na spletni strani Sklada.
Na podlagi 34. člena Zakona o podpornem okolju za podjetništvo zoper sklep o odobritvi oziroma neodobritvi sofinanciranja nakupa nove tehnološke opreme ni možno vložiti pritožbe na Sklad. Možno je sprožiti upravni spor na Upravno sodišče Republike Slovenije.
14. Razpoložljivost razpisne dokumentacije in dodatne informacije
Razpisna dokumentacija vsebuje: navodila, besedilo javnega razpisa, merila za izbor operacij s točkovnikom, vzorec prijavnega lista za sofinanciranje, vzorec pogodbe o sofinanciranju, zahtevek za sofinanciranje s prilogami.
Razpisna dokumentacija je dosegljiva v pisni obliki na sedežu Slovenskega podjetniškega sklada, Trubarjeva 11, Maribor, v pisarni št. 1, pri višjem področnem referentu I (Marjana Šipek), vsak delovni dan, med 9. in 14. uro in na spletni strani www.podjetniskisklad.si.
Vse ostale informacije dobite na telefonskih številkah: (02) 234-12-52 (Marjana Šipek), (02) 234-12-72 (mag. Manfred Lepej), (02) 234-12-45 (Jožef Babič), (02) 234-12-74 (Bojana Mikeln) in (02) 234-12-64 (mag. Boštjan Vidovič) ali na e-pošti bostjan.vidovic@podjetniskisklad.si.
15. Vsebina vloge
1. Prijavni list za sofinanciranje (spletni obrazec, ki ga najdete na naslovu www.podjetniskisklad.si/index.php?id=226 obvezno izpolnite in posredujte v tiskani in elektronski obliki, skladno z navodili spletnega obrazca. Spletni obrazec omogoča elektronsko pošiljanje in tiskanje prijavnega lista ter samoocenitev vloge. Tiskani prijavni list potrdite s podpisom in žigom ter ga predložite v vlogi. Pred tiskanjem spletnega obrazca je potrebno le tega potrditi!).
2. Poslovni načrt, ki zajema analizo poslovanja za leto 2007 in 2008 ter bodoče poslovanje najmanj do leta 2012. Poslovnemu načrtu priložite bilanco stanja in izkaz poslovnega izida za leto 2008 oddani na Ajpes, potrjeni s strani odgovornih oseb vlagatelja in potrdilo o oddaji letnega poročila s strani AJPES-a.
3. Bonitetna dokazila (datum izdaje bonitetnega dokazila ne sme biti starejše od 30 dni glede na datum oddaje vloge):
a) za gospodarske družbe: BON-2 (AJPES),
b) za samostojne podjetnike: potrdilo o plačanih davkih od pristojne davčne izpostave.
4. Izjava vlagatelja o številu zaposlenih na dan 31. 12. 2008, podpisana s strani odgovorne osebe vlagatelja.
5. Seznam stroškov operacije (investicije) (priloga 4) s priloženimi predračuni, ponudbami in obrazložitvijo izbora opreme in ponudnika opreme. V seznamu morajo biti zaporedno vpisani in oštevilčeni vsi predračuni in ponudbe z bruto (z DDV) in neto vrednostmi (brez DDV) in kumulativnim seštevkom. Priloga 4 je v prilogi spletnega obrazca Prijavni list za sofinanciranje. Najdete ga na naslovu www.podjetniskisklad.si/index.php?id=226. Priložene listine so osnova za ocenjevanje in končno izvedbo investicije.
Vsebina vloge mora biti urejena po zaporedju od št. 1 do št. 5 in predložena v pisni obliki. Posredovana elektronska oblika prijavnega lista in natisnjena oblika spletnega obrazca prijavnega lista morata biti enaki. V primeru razlik med posredovano elektronsko obliko in oddano natisnjeno obliko se bo upoštevala natisnjena oblika prijavnega lista, ki mora biti izpolnjena preko spletnega obrazca, natisne pa se šele po potrditvi obrazca!
Sklad lahko od vlagatelja zahteva tudi dodatno dokumentacijo.
Vloga, ki ne izpolnjuje pogojev iz razpisne dokumentacije, se kot neustrezna zavrne.
Vsi podatki iz vloge so javni, razen tisti, ki jih vlagatelj posebej označi kot poslovno skrivnost. Kot poslovno skrivnost lahko vlagatelj označi posamezen podatek oziroma del vloge. Poslovna skrivnost se ne more nanašati na celotno vlogo in na podatke potrebne za oceno vloge po merilih javnega razpisa.
16. Oddaja vlog
Vlogo v pisni obliki vloži vlagatelj po pošti ali neposredno na sedež Slovenskega podjetniškega sklada. Vlogo za sofinanciranje pošljite na naslov: Slovenski podjetniški sklad, Trubarjeva 11, 2000 Maribor, s pripisom »Ne odpiraj – Vloga za subvencijo - P4«.
Neposredna predložitev vlog na sedežu Sklada (Trubarjeva 11, Maribor) je možna vsak delovni dan v pisarni št. 01 – (Sonja Horvat) med 9. in 15. uro.
17. Ostale zahteve
Vlagatelji, katerih vloge bodo v postopku ocenjevanja ocenjene pozitivno, bodo morali:
– upoštevati zahteve glede informiranja in obveščanja javnosti, kakor to narekuje 9. člen Uredbe Sveta (ES) št. 1828/2006 (Uradni list EU L št. 371, 27. 12. 2006),
– hraniti vso dokumentacijo v zvezi z operacijo, v skladu z veljavnimi predpisi, najmanj do 31. 12. 2020, za potrebe bodočih preverjanj. Pred iztekom tega datuma je lahko ta rok podaljšan zakonsko ali pa ga lahko podaljša Sklad,
– zagotoviti dostop do celotne dokumentacije v zvezi z operacijo vsem organom, ki so vključeni v spremljanje izvajanja, upravljanja, nadzora in revizije javnega razpisa,
– podjetje mora upoštevati omejitve glede sprememb operacije v skladu s 57. členom Uredbe 1083/2006 ES in ohraniti predmet investicije v območju regije in v podjetju vsaj pet let po zaključku operacije za isti namen. Predmet investicije torej ne sme biti prodan, oddan v najem ali leasing tretjim osebam najmanj v obdobju petih let po zaključku operacije,
– pri izvajanju operacij smiselno zadostiti naslednjim pogojem:
– učinkovitost izrabe naravnih virov (energetska učinkovitost, učinkovita raba vode in surovin),
– okoljska učinkovitost (uporaba najboljših tehnik, uporaba referenčnih dokumentov, nadzor emisij in tveganj, zmanjšanje količin odpadkov, ločeno zbiranje odpadkov),
– trajnostna dostopnost (spodbujanje okolju prijaznejših načinov prevoza),
– zmanjšanje vplivov na okolje (izdelava poročil o vplivih na okolje oziroma strokovnih ocen vplivov na okolje za posege, kjer je to potrebno).
Ostale zahteve so podrobneje določene v razpisni dokumentaciji.