Št. 4400-74/2009/2 Ob-5597/09
, Stran 2068
I. Predmet javnega razpisa
Predmet javnega razpisa je sofinanciranje dejavnosti na področju predelave, trženja in s kmetijstvom povezanim delovanjem na podeželju po shemi de minimis za:
namen A): delovanje nevladnim in neprofitnim oblikam sodelovanja kmetov v zvezah, združenjih in društvih, povezanih s kmetijstvom, ki pomagajo pri izvajanju strokovnih prireditev, informiranju in usposabljanju podeželskega prebivalstva na področju predelave, trženja in s kmetijstvom povezanim delovanjem na podeželju, ki niso predmet primarne proizvodnje kmetijskih proizvodov, ki so registrirana kot društva in delujejo na celotnem območju Republike Slovenije;
namen B): delovanje različnih nevladnih in neprofitnih oblik sodelovanja kmetov in drugih neprofitnih združenj in društev, povezanih s kmetijstvom, ki pomagajo pri izvajanju strokovnih prireditev, informiranju in usposabljanju podeželskega prebivalstva na področju predelave, trženja in s kmetijstvom povezanim delovanjem na podeželju, ki niso predmet primarne proizvodnje kmetijskih proizvodov, ki so registrirana kot društva in delujejo na ožjem območju Republike Slovenije.
Predelava kmetijskih proizvodov pomeni vsak postopek na kmetijskem proizvodu, po katerem proizvod ostane kmetijski proizvod, razen dejavnosti na kmetiji, potrebnih za pripravo živalskega ali rastlinskega proizvoda za prvo prodajo.
Trženje kmetijskih proizvodov pomeni imeti na zalogi ali razstavljati z namenom prodaje, ponudbe za prodajo, dobave ali kateregakoli drugega načina dajanja v promet razen prve prodaje primarnega proizvajalca prodajnemu posredniku ali predelovalcu in vsake dejavnosti priprave proizvoda za tako prvo prodajo; prodaja, ki jo opravi primarni proizvajalec končnemu potrošniku, se šteje za trženje, če se opravlja v ločenih, za to namenjenih prostorih,
Višina nepovratnih sredstev, namenjenih za podporo predmetov (namena A in B) javnega razpisa za leto 2009 iz PP 2556 znaša:
– za namen A): do višine 61.409 EUR,
– za namen B): do višine 39.643 EUR.
II. Vlagatelj, upravičenec, prejemnik
Vlagatelj je fizična ali pravna oseba, ki kandidira za pridobitev sredstev po tej uredbi in zastopa nevladno organizacijo, neprofitno združenje ali drugo neprofitno obliko sodelovanja kmetov v združenjih.
Upravičenec je nevladna organizacija, neprofitno združenje ali druga neprofitna oblika sodelovanja kmetov v združenjih, ki so ji odobrena sredstva po tem javnem razpisu.
Prejemnik sredstev je upravičenec, ki je za izvedene dejavnosti prejel sredstva po tem javnem razpisu.
III. Pogoji za dodelitev sredstev
Vlagatelj mora pogoje za dodelitev sredstev izpolnjevati že ob vložitvi vloge.
Vlagatelj mora:
1. vložiti vlogo na obrazcu, ki je sestavni del razpisne dokumentacije, z vsemi potrebnimi prilogami in dokazili, ki so v njej navedeni;
2. predložiti dokazila o zastopanosti čim večjega števila aktivnega članstva;
3. predložiti dokazila o zagotavljanju čim širše predstavitve kmetijskim uporabnikom in javnosti;
4. predložiti dokazila o izvajanju izobraževanja s kmetijstvom povezane predelave, trženja in drugim delovanjem na podeželju;
5. predložiti dokazila o delovanju na področju s kmetijstvom povezanimi dejavnostmi;
6. podati program dela za obdobje od 1. 12. 2008 do 30. 10. 2009.
Vlagatelj iz točk a ali b predmeta podpore javnega razpisa lahko kandidira samo na enega od namenov podpore javnega razpisa.
Obravnavane bodo vloge, katerih višina upravičljivih stroškov bo višja od 1.000,00 EUR.
IV. Omejitve
1. Delež dodeljene pomoči za namen tega ukrepa lahko znaša do 60 odstotkov upravičljivih stroškov.
2. Delež dodeljenih pomoči iz vseh javnih virov za namen tega ukrepa lahko znaša do 100 odstotkov upravičljivih stroškov.
3. Sredstva se ne dodelijo vlagatelju, ki je za iste upravičljive stroške, kot jih navaja v vlogi za pridobitev sredstev, že prejel sredstva javnih virov in katerih seštevek bi presegel 100 odstotkov upravičljivih stroškov.
4. Skupna pomoč de minimis, odobrena skupini proizvajalcev, ne sme presegati 200.000 eurov v katerem koli obdobju treh proračunskih let.
V. Finančni pogoji za dodelitev sredstev
Sredstva po tem javnem razpisu se dodelijo v obliki nepovratnih sredstev. Sredstva se upravičencem dodelijo za namen A) in B) iz I. poglavja tega javnega razpisa in sicer do 60 odstotkov upravičljivih stroškov.
Upravičljivi stroški za upravičence za namene A) in B) iz II. poglavja tega javnega razpisa so:
– stroški povezani z izobraževanjem in usposabljanjem (najemnine za prostore, honorarji predavateljev, materialni stroški za izvedbo izobraževanja);
– stroški povezani z organizacijo forumov za izmenjavo znanj med kmetijskimi gospodarstvi, tekmovanj, razstav in sejmov ter sodelovanje na njih (stroški udeležbe, publikacij, potni stroški, najemnine razstavnih prostorov);
– predstavitve, katalogi, spletišča, ki predstavljajo dejanske podatke o proizvajalcih ali proizvajalcih danega proizvoda, v katerih morajo biti informacije in predstavitve nevtralne in v katerih imajo proizvajalci enake možnosti za predstavitev.
Prejemnik sredstev mora zagotoviti razliko sredstev med dodeljenimi sredstvi in dejansko vrednostjo odobrenega programa.
VI. Poraba sredstev
Zahtevke za izplačilo, skupaj z računi in dokazili o plačilu upravičenih stroškov ter poročilom o izvedenem programu, morajo upravičenci predložiti na Agencijo Republike Slovenije za kmetijske trge in razvoj podeželja (v nadaljevanju: AKTRP), najkasneje do 30. 10. 2009.
Kot osnova za izplačilo se upoštevajo računi, ki se nanašajo na predloženi program dela za časovno obdobje od 1. 12. 2008 do 30. 10. 2009, z njim sovpadajo in so datirani od 1. 12. 2008 do dneva vložitve zahtevka za izplačilo sredstev.
VII. Merila za ocenjevanje vlog
Na tem mestu je v objavi uporabljena tabela ali kakšen drug element, ki ni tekst. Takšen element je viden v PDF datoteki!
Opomba: podrobnejša obrazložitev posameznih meril je podana v razpisni dokumentaciji.
AKTRP bo ocenila vse pravočasne in popolne vloge. Sofinancirane bodo vloge, ki bodo na podlagi ocenjenih meril dosegle najmanj 200 točk in katerih vrednost upravičenih stroškov bo znašala najmanj 1.000 eurov. Sredstva bodo razdeljena na osnovi deleža doseženih točk od možnega števila točk, v sorazmerju razpoložljivih sredstev in skupne vrednosti upravičeno zaprošenih sredstev.
VIII. Razpisna dokumentacija in informacije
Razpisna dokumentacija je vlagateljem na voljo od dneva objave javnega razpisa na internetni strani http: //www.mkgp.gov.si/ ali na sedežu MKGP, Dunajska 58, 1000 Ljubljana, vsak delavnik med 9. in 15.30, ob petkih pa med 9. in 14.30.
Vse informacije v zvezi z javnim razpisom je mogoče dobiti na MKGP, tel. 01/30-94-245, ki je dosegljiva vsak delavnik od 9. do 15.30, ob petkih pa od 9. do 14.30.
IX. Rok in način prijave
Vloge je potrebno poslati s priporočeno poštno pošiljko na naslov: Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano, Agencija RS za kmetijske trge in razvoj podeželja, Dunajska 160, P.P. 189, 1001 Ljubljana, do vključno 31. 8. 2009 (velja poštni žig) ali oddati osebno v vložišče v času uradnih ur, in sicer ponedeljek, torek in četrtek od 9. do 15. ure, sreda od 9. do 16. ure in petek od 9. do 12. ure.
Vloga se vlaga pisno na obrazcu, ki je dostopen na spletni strani Agencije in Ministrstva. Sestavni deli vloge morajo biti speti ali vloženi v mapo po vrstnem redu. Na ovojnici vloge mora biti razviden datum in čas (ura, minuta) oddaje vloge na pošti, kar označi pošta, ali vložišča Agencije, naslov vlagatelja in oznaka javnega razpisa, na katerega se prijavlja. Vloge z nepravilno označenimi ovojnicami se ne obravnavajo in se vrnejo vlagateljem.
Vloge morajo biti poslane oziroma oddane v zaprtih ovojnicah in označene z oznako: »Ne odpiraj – vloga na javni razpis po shemi de minimis – Društva 2009«.
X. Obravnavanje vlog in postopek odobritve
Agencija odpira in obravnava vloge ter zahteva odpravo pomanjkljivosti ob sočasni obravnavi vlog.
Prepozno prispele vloge se zavržejo.
Odpiranje vlog ni javno. Prispele vloge obravnava Agencija in jih tudi oceni.
Odpirajo se samo v roku dostavljene, pravilno izpolnjene in označene kuverte, ki vsebujejo vloge.
Po odprtju vloge se preveri njena popolnost. Vloga je popolna in se šteje za razumljivo, ko so priloženi vsi zahtevani dokumenti in je zahteva stranke jasna. Če si podatki iz vloge in prilog nasprotujejo, se vloga zavrne zaradi neizpolnjevanja pogojev.
Če je vloga nepopolna ali nerazumljiva, mora Agencija najkasneje v roku treh mesecev od vložitve vloge od vlagatelja zahtevati, da pomanjkljivosti odpravi.
Agencija lahko vlagatelja pred pisno zahtevo za odpravo pomanjkljivosti opozori na pomanjkljivosti po telefonu ali na drug primeren način, če to prispeva k lažjemu uresničevanju pravic vlagateljev. Če vlagatelj odpravi pomanjkljivosti po telefonu, uradna oseba o tem napravi uradni zaznamek. Če vlagatelj kljub opozorilu iz prvega stavka tega odstavka ne odpravi pomanjkljivosti, pristojni organ pisno zahteva od vlagatelja, da pomanjkljivosti odpravi. Rok za dopolnitev vloge je osem dni od dneva vročitve poziva k dopolnitvi. Pristojni organ morebitne odprave pomanjkljivosti vloge, poslane po roku, pri odločanju ne upošteva.
Po prejetju na Agencijo se dopolnjena vloga ponovno pregleda. Nepopolne vloge, ki jih vlagatelji v navedenem roku ne dopolnijo, se s sklepom zavržejo. Če se med postopkom preverjanja pregleda popolnosti ugotovi, da vloga vsebinsko ni ustrezna, se zavrne.
Vloge, ki so popolne, vsebinsko ustrezne in izpolnjujejo vse pogoje, se ocenijo na podlagi meril določenih z javnim razpisom.
Če skupna višina zaprošenih sredstev presega razpoložljiva sredstva, določena za posamezen ukrep iz te uredbe, se sredstva na posameznega upravičenca proporcionalno znižajo, na podlagi ponderiranja popolnih vlog.
Sredstva se prejemniku sredstev odobrijo z odločbo o pravici do sredstev. Odločbo izda predstojnik Agencije.
Zoper odločbo Agencije je dopustna pritožba v 15 dneh od dneva njene vročitve. Pritožba se vloži pisno.
Sredstva se ne dodelijo za izvajanje ukrepov zunaj Republike Slovenije.
Prejemniki sredstev (firma ali ime in priimek) in opis namena dodeljenih javnih sredstev ter znesek odobrenih javnih sredstev se objavijo na spletni strani Ministrstva.
Prejemnik sredstev mora imeti za nakazilo dodeljenih sredstev odprt transakcijski račun v Republiki Sloveniji.
Prejemnik sredstev ni upravičen do kandidiranja za sredstva iz ukrepov politike razvoja podeželja, razen za kmetijskookoljske ukrepe in ukrepe izravnalnih plačil za območja z omejenimi dejavniki po predpisih Skupnosti o razvoju podeželja, naslednjih pet let od dneva izdaje odločbe o pravici do sredstev, če:
1. ne izpolnjuje zahtev iz te uredbe in odločbe o pravici do sredstev ali
2. je sredstva pridobil nezakonito, na podlagi lažnih podatkov ali lažnih izjav.
V primeru iz prejšnjega odstavka Agencija izda odločbo, s katero zahteva vračilo dodeljenih sredstev skupaj z zakonitimi zamudnimi obrestmi od dneva prejema sredstev.
Prejemniku sredstev ni treba vrniti vseh že pridobljenih sredstev v naslednjih primerih višje sile ali izrednih okoliščin:
1. smrt prejemnika sredstev,
2. dolgotrajna nezmožnost prejemnika sredstev za delo,
3. razlastitev velikega dela kmetijskega gospodarstva, če tega ni bilo mogoče pričakovati na dan sprejetja obveznosti,
4. huda naravna nesreča, ki resno prizadene kmetijsko zemljišče gospodarstva,
5. uničenje hlevov na kmetijskem gospodarstvu zaradi nesreče,
6. kužna živalska bolezen, ki prizadene vso kmetovo živino ali njen del,
7. kužna rastlinska bolezen, ki prizadene kmetove rastline.
O primerih višje sile ali izrednih okoliščinah mora upravičenec ali njegova pooblaščena oseba pisno obvestiti pristojni organ in predložiti ustrezna dokazila v desetih delovnih dneh od dneva, ko je upravičenec oziroma njegova pooblaščena oseba to zmožna storiti.
Prejemniki sredstev in Agencija morajo vso dokumentacijo, ki je bila podlaga za pridobitev sredstev po tej uredbi, vključno s podatki, da ima podjetje status malega ali srednje velikega podjetja (MSP), hraniti vsaj še deset let od datuma dodelitve pomoči.
Za izplačila sredstev v tekočem letu morajo prejemniki sredstev zahtevke za izplačilo poslati na Agencijo. Zahtevki za izplačilo se vlagajo od izdaje odločbe o dodelitvi sredstev do 30. oktobra tekočega leta v skladu z roki, opredeljenimi v odločbi o pravici do sredstev. Če Agencija upravičencu izda odločbo o pravici do sredstev z datumom vlaganja zahtevka po 30. oktobru, se izplačila izvedejo v naslednjem koledarskem letu.
Agencija sredstva izplača na transakcijski račun prejemnika sredstev. Z nakazilom na transakcijski račun se šteje, da je bilo zahtevku za izplačilo v celoti ugodeno. Če zahtevku ni v celoti ugodeno, Agencija o zahtevku odloči z odločbo. Zoper to odločbo pritožba ni dovoljena.